Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jak założyć sklep internetowy?

jak założyć sklep internetowy

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepów internetowych. Taka dynamika rozwoju rynku e-Commerce to wielka szansa dla Twojego sklepu internetowego.

Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się nawet jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Na szczęście do złożenia i uruchomienia sklepu internetowego, nie potrzeba specjalistycznych rozwiązań. Na rynku istnieje wiele gotowych platform e-Commerce lub silników do budowy sklepów internetowych jak WooCommerce i PrestaShop, które możesz w dowolny sposób przystosowywać do Twoich potrzeb.

Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z e-Commerce lub zastanawiasz się, jak stawiać pierwsze kroki w sprzedaży internetowej lub wybrać odpowiednią platformą dla Twojej firmy, dowiedz się o najważniejszych funkcjach sklepu, kosztach, hostingu oraz o tym, jak założyć i prowadzić sklep internetowy.

Wraz z rozpowszechnieniem platform e-Commerce takich jak WooCommerce, sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty, czy usługi w internecie bez wiedzy informatycznej. Teraz i Ty masz w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć sprzedaż w internecie. Przeczytaj jak założyć sklep internetowy krok po kroku.


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Jak szybko i bezpiecznie założyć sklep internetowy?
  • Jakie formalności obowiązują przy otwarciu sklepu internetowego?
  • Co sprzedawać w sklepie internetowym i jak pozyskać pierwszych klientów?
  • Dlaczego WooCommerce jest najlepszą platformą open-source do założenia sklepu internetowego?
  • Dlaczego tak ważne jest, żeby twój sklep był responsywny?
  • Jakie wybrać formy płatności i dostawy w sklepie internetowym?
  • Jak układ koszyka w sklepie wpływa na proces składania zamówienia przez klienta?
  • Jakie działania są ważne przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?
  • Co to jest content marketing, jakie są jego rodzaje i czemu prowadząc e-sklep warto w niego zainwestować?
  • Jak dzięki mediom społecznościowym można poprawić relację z klientem Twojego sklepu internetowego?
  • Jakie możliwości sprzedaży daje Dropshipping i Marketplace? 
  • Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku i Instagramie?

jak założyć sklep internetowy poradnik

Szacowany czas czytania: 1 minuta

Jak założyć sklep internetowy poradnik krok po kroku

  1. Co zrobić przed założeniem sklepu internetowego?

    Jak krok po kroku przygotować się do stworzenia sklepu internetowego. Oczywiście kluczem do prowadzenia skutecznej sprzedaży przez internet jest pomysł na sklep internetowy. Przed założeniem sklepu internetowego należy również zrobić podstawową analizę rynku i konkurencji oraz stworzyć biznesplan sklepu internetowego. Sprawdź ja i co sprzedawać w sklepie internetowym?
    Kroki przed założeniem sklepu internetowego

  2. Jaką platformę wybrać i jak zaprojektować sklep internetowy?

    Jeżeli masz już ciekawy pomysł na biznes e-Commerce, poznałeś konkurencję i masz gotowy biznesplan musisz wybrać odpowiednią platformę e-Commerce, czyli oprogramowanie sklepu internetowego. Oczywiście wygląd sklepu internetowego ma znaczenie, dlatego warto zadbać o profesjonalny projekt graficzny sklepu, UX oraz zdjęcia produktowe. Możesz te elementy wykonać sam lub zlecić je wyspecjalizowanej agencji e-Commerce. Dla ułatwienia codziennej pracy i pełnej automatyzacji sklepu należy dobrać rozwiązania logistyczne, metody płatności oraz inne niezbędne integracje dla sklepu internetowego. Legalnie działający sklep w Polsce wymaga ponadto regulaminu sklepu i wdrożenia innych aspektów prawnych oraz założenia działalności gospodarczej i innych kwestii formalnych sklepu. Jak wyczarowac sobie spokój w sklepie internetowym? Czytaj poniżej:
    Kroki podczas zakładania sklepu internetowgo

  3. Pozycjonowanie, promocja i marketing sklepu internetowego

    Po wdrożeniu platformy e-Commerce sklep internetowy jest już w pełni gotowy, żeby zacząć sprzedawać. Aby sklep internetowy odniósł sukces, trzeba od razu przejść do kolejnych kroków. Teraz czas skupić się na pozycjonowaniu organicznym SEO, marketingu oraz działaniach social media marketingu, aby dobrze wypromować sklep, budować markę, pozyskać ruch i zwiększyć sprzedaż. Jak zwiększyć ruch i sprzedaż w sklepie internetowym oraz jak osiągnąć sukces w e-Commerce, czytaj poniżej:
    Kroki po założeniu sklepu internetowego

  4. Założenie sklepu internetowego – ciekawe rozwiązania

    Sklep internetowy to tylko jedno z rozwiązań w celu założenia sklepu i rozpoczęcia sprzedaży w internecie. Sprzedaż online możesz rozpocząć również zakładając sklep dropshipping, czyli sklep pobierający produkty zdalnie z hurtowni, sklep marketplace, czyli internetowe targowisko. Możesz również założyć Sklep na Facebooku lub Sklep na Instagramie, czyli sprzedawać w social media lub w ten sposób dodać nowy kanał sprzedaży. Jeżeli Twój biznes jest już rozwinięty, możesz otworzyć Sklep B2B, czyli sprzedaż między firmami i w ten sposób przenieść biznes do internetu.
    Założenie sklepu internetowego – ciekawe rozwiązania


Jak założyć sklep internetowy w 2024 r.

Założenie sklepu internetowego wymaga wykonania szeregu działań lub zaangażowania specjalistycznej agencji e-Commerce. Jak zaplanować otworzenie sklepu internetowego? Czy zrobisz to sam, a może będzie potrzebne zaangażowanie innych osób do realizacji projektu? Wszystko zależy od Twoich umiejętności i doświadczenia lub twoich współpracowników. Być może jesteś grafikiem lub znasz podstawy programowania i z pomocą tutoriali otworzysz sam sklep. Może potrafisz wykonać dobre zdjęcia produktowe, zaangażujesz się w prowadzenie social mediów, przygotujesz projekt logo lub pomoże Ci w tym ktoś z Twoich bliskich.

Co należy zrobić, by założyć własny sklep internetowy bez niespodzianek i przyszłych kłopotów? Przeanalizuj najważniejsze kroki związane z założeniem sklepu internetowego i rozpocznij przygodę z e-Commerce.

Przejdź do sekcji:

Szacowany czas czytania: 1 minuta

  1. Kroki przed założeniem sklepu internetowego
  2. Kroki podczas zakładania sklepu internetowgo
  3. Kroki po założeniu sklepu internetowego
  4. Założenie sklepu internetowego – ciekawe rozwiązania

1. Kroki przed założeniem sklepu internetowego

Przed założeniem sklepu internetowego powinieneś dokładnie określić sprzedawany asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka lub usługa. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój produkt albo im bogatsza jest oferta produktów, które oferujesz, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep.

Pomysł na własny sklep internetowy

Pomyśl nad tym, co jest dla Ciebie ważne, na czym się znasz i co chcesz sprzedawać. Twoja wiedza i zainteresowania na pewno znacznie pomogą w doborze asortymentu produktów, a także ułatwią obsługę klientów oraz prowadzenie działań marketingowych sklepu w przyszłości.

Wiedza i intuicja nie gwarantują sukcesu, dlatego warto dobrze poznać konkurencję Twojego przyszłego sklepu internetowego. Internet oferuje wiele ciekawej wiedzy oraz narzędzi do monitoringu konkurencji i rynku e-Commerce. Pomogą Ci w tym narzędzia takie jak Brand24 (narzędzie do monitoringu marek w internecie, Live Price (monitoring cen w porównywarkach i sklepach internetowych), czy SimilarWeb (narzędzie analizy ruchu na konkurencyjnych stronach i sklepach).

Pomysł na sklep internetowy – poradnik

Analiza rynku i konkurencji

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizować Twoją konkurencję. Jeżeli masz swój unikatowy produkt, warto poznać najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj również o tym, że o sukcesie w e-Commerce nie decydują w tak dużym stopniu umiejętności przedsiębiorcy. Bardziej liczy się twoja pasja, zapał i czy masz ciekawy pomysł, strategię marketingową. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilka prostych kroków.

Przeanalizowanie rynku i konkurencji pozwoli Tobie lepiej dostosować ofertę do obecnych wymogów rynku i klientów. Może również pomóc w sprecyzować Twojego pomysłu na sklep internetowy, tak aby był bardziej konkurencyjny. Pamiętajmy, że Twój sklep jak większość sklepów internetowych startuje jako całkowicie anonimowa marka, która musi dopiero przekonać do siebie klientów.

Biznesplan sklepu internetowego

Prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga nie tylko pomysłu, ale powinno bazować na biznesplanie. Chcąc otworzyć sklep internetowy, należy przede wszystkim znać branżę, w ramach której chce działać. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie założenie sklepu zgodnego z Twoim wykształceniem, kwalifikacjami czy zainteresowaniami.

Biznesplan Twojego sklepu powinien obejmować elementy takie jak:

  • analiza rynku, w tym barier wejścia
  • analiza mocnych i słabych stron konkurencji
  • analiza popytu, podaży oraz czynników ryzyka
  • plan marketingowy oraz finansowy

Tworząc biznesplan, zastanów się, czym wyróżniać się będą Twoje produkty bądź usługi i w jaki sposób dotrzesz do klientów. Na tym etapie istotna jest również analiza obowiązujących na rynku cen. Jako startujący biznes nie powinieneś przesadnie zaniżać, ani zawyżać stawek w stosunku do najbliższej konkurencji.

Pamiętaj, że z prowadzeniem sklepu internetowego wiąże się obowiązkiem księgowania transakcji, a także opłacania podatków oraz składek na ZUS. Jeżeli nie masz wiedzy w tym zakresie, najbezpieczniej będzie skorzystać z usług biura rachunkowego.

Biznesplan w sklepie – poradnik

Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Przed założeniem sklepu musimy mieć własny produkt lub pomysł na produkt, który będziesz sprzedawać. W sklepie możesz sprzedawać produkty, produkty wirtualne i usługi. Twój produkt musi być unikalny lub mieć na tyle atrakcyjną cenę, aby dla potencjalnego klienta była to interesująca oferta. Do asortymentu Twojego sklepu internetowego możesz podejść na dwa sposoby sprzedając to na czym się znasz lub podążając za trendami i sprzedając to co jest w danym momencie popularne.

Naturalnym wyborem produktów do sklepu internetowego są produkty, które wytwarzasz w swojej firmie. Możesz również sprzedawać produkty z branży, którą znasz najlepiej i w której się specjalizujesz. Produkt, z który masz największe doświadczenie, będziesz potrafić w atrakcyjny sposób zareklamować i zaoferować klientom.

Przede wszystkim własny sklep internetowy powinien być dobrym pomysłem na biznes, dlatego najmniej ryzykowne będzie zaangażowanie się w sprzedaż produktów z branży lub segmentu, z który jest popularny, lub klienci chętnie je kupują. Naturalną konsekwencją takiego wybór będzie duża konkurencja wśród podobnych sklepów w internecie.

Co sprzedawać w internecie – poradnik


2. Kroki podczas zakładania sklepu internetowego

Niezależnie od tego, czy masz już pomysł na własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na biznes, przeczytaj, jakie działania są istotne przy założeniu sklepu internetowego i jakie rozwiązania zwiększą Twoją szansę na sukces sprzedażowy.


Na jakiej platforma e-Commerce założyć e-sklep?

Wybór odpowiedniej platformy e-Commerce ma znaczenie. Platforma e-Commerce to serce każdego sklepu internetowego. Odpowiedni wybór platformy e-Commerce jest najważniejszą decyzją i inwestycją przy zakładaniu sklepu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem są platformy open-source posiadające funkcjonalności i możliwości, które potrzebujesz, a jednocześnie są one skalowalne, czyli umożliwiają przyszły rozwój e-sklepu. Więcej na temat platform e-Commerce dowiesz się z naszych artykułów na ten temat.

Platformy e-Commerce poradnik | Jaką platformę wybrać do sklepu?


Platformy e-Commerce open-source

Podjęcie decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniej platformy, wymaga poznania tzw. silników platform e-Commerce. Poniżej omawiamy najpopularniejsze silniki dla sklepów internetowych typu open-source i abonamentowych. Wszystkie platformy są oczywiście tak rozbudowane i zróżnicowane, że szczegółowy opis wszystkich możliwości, funkcjonalności i ich porównanie jest niemożliwe. Warto kilka rozwiązań poznać bliżej i przeanalizować, które jest najbardziej odpowiednie do Twojego biznesu. Sprawdź, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz porównaj przybliżone koszt jego utrzymania.

Koszt platform e-Commerce – opis.


jaki sklep internetowy wybrac - platforma woocommerce wordpress

Platforma WordPress + WooCommerce

WooCommerce jest bezpłatnym rozszerzeniem dla WordPressa, dzięki któremu można zmienić ten CMS w platformę e-Commerce. Jest to rozbudowana wtyczka do WordPressa rozszerzająca możliwości tej najpopularniejszej platformy do tworzenia stron internetowych o funkcje sprzedaży online.

Z uwagi, że WordPress jest tak popularną platformą na świecie, niemal na pewno znajdziesz do niego wtyczkę poszerzającą funkcjonalność Twojego sklepu. Nawet gdy nie jesteś programistą, platforma pozwala na indywidualne dostosowanie graficzne wyglądu do potrzeb sklepu bez żadnych ograniczeń. Dzięki społeczności programistów i agencji wspierających tę platformę nie będziesz mieć problemu ze znalezieniem pomocy w konfiguracji i obsłudze sklepu opartego o WooCommerce. Przy bardziej zaawansowanych potrzebach możliwe jest też pisanie własnych wtyczek i dodatkowych funkcjonalności.

Platforma ta jest szczególnie godna polecenia osobom, które mają stronę zbudowaną na WordPressie. WordPress jest jednak na tyle przyjazny i intuicyjny, że osoba nawet bez doświadczenia, nie powinny mieć problemu obsługa WooCommerce.

Sklep internetowy na platformie WooCommerce

Sklep WordPress przykłady

Zastanawiasz się jak wyglądają sklep oparty o WordPress? Sklep internetowy na WordPressie to coraz częściej wybierana opcja zarówno przez osoby, jak i firmy potrzebujące przenieść lub rozwinąć działania e-Commerce w internecie. Skąd taka popularność WordPressa? Związana jest ona z dostępnością tego systemu oraz z łatwością jego obsługi i możliwościami szybkiej rozbudowy o dodatkowe funkcjonalności. WordPress to najpopularniejszy CMS do sklepu internetowego na świecie. Jest on prosty w obsłudze i nie wymaga specjalistycznej wiedzy.

Tworzenie sklepów na WordPressie jest bardzo popularne wśród agencji interaktywnych, ponieważ WordPress jest napisany czystym kodem i programiści nie mają większych problemów z jego obsługą, stąd też jego popularność. Projektujemy sklepy internetowe WordPress WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Poznaj przykłady sklepów WordPress zrealizowanych w naszej agencji e-Commerce.


jaki sklep internetowy wybrac - platforma prestashop

Platforma PrestaShop

PrestaShop jest darmową platformą dla sklepów typu open-source i należy do chętnie wybieranych systemów e-Commerce. Standardową instalację PrestaShop można rozbudować o nowe funkcjonalności dzięki dodatkowym modułom. Wiele z nich jest płatnych, ale niemal każdy ma swój darmowy odpowiednik. Platforma PrestaShop to dobry wybór w przypadku małych, średnich, a nawet dużych sklepów.

Platforma PrestaShop daje możliwość ustawiania wielu ważnych funkcji jak zarządzanie zamówieniami, zarządzanie dostawami i płatnościami, zarządzanie katalogiem produktów, wystawianie faktur, obsługa kodów kreskowych, optymalizacja dla SEO, porównanie cech kilku produktów jednocześnie, newsletter, wyszukiwanie produktów, obsługa dowolnej ilości wersji językowych, zmiana waluty, możliwość prowadzenia wielu sklepów z jednego panelu. Panel administracyjny systemu jest stosunkowo prosty i intuicyjny w obsłudze. Z jego poziomu można zarządzać sklepem, kategoriami, produktami, zamówieniami oraz mieć dostępem do statystyk.

PrestaShop oferuje dużo możliwości w pakiecie, które mogą być poszerzana w razie potrzeby o kolejne funkcjonalności za pomocą różnych darmowych lub płatnych modułów. Dodatkowymi zewnętrznymi modułami są np. bramki płatności, porównywarki cen, systemy śledzenia przesyłek itd. Możliwe jest także tworzenie własnych modułów zgodnie z dokumentacją systemu.

Sklep na PrestaShop nie ma szczególnych wymagań co do hostingu, a jeżeli potrafisz administrować sklep samodzielnie, nie będziesz miał dodatkowych ukrytych kosztów utrzymania. PrestaShop ma pełną polską wersję tłumaczenia sklepu i jest dobrze dostosowana do najważniejszych polskich integracji e-Commerce. Znalezienie pomocy w konfiguracji i rozwoju sklepu czy rozwiązaniu problemów z PrestaShop może być jednak dość trudne.

Sklep internetowy na platformie PrestaShop


jaki sklep internetowy wybrac - platforma magento

Platforma Magento

Magento w wersji open-source jest w pełni profesjonalną platformą e-Commerce, z szerokimi możliwościami personalizacji oraz integracji z wieloma systemami zewnętrznymi. Jest to w pełni gotowe do użycia rozwiązanie e-Commerce, którego funkcjonalności mogą być wzbogacana dzięki dostępowi do wielu dodatkowych rozszerzeń. Magento umożliwia instalację dodatkowych modułów, które dodają nowe funkcjonalności, ale w większości są one płatne.

Platforma ma wiele ciekawych funkcji e-Commerce, możliwość obsługi sprzedaży nawet dla kilku sklepów, zaawansowane analizowania danych, generowania raportów itd. Rozmiary platformy powoduje, że platforma do działania wymaga bardzo wydajnego hostingu, czyli również kosztownego. Panel administracyjny sklepu nie jest intuicyjny, a nawet skomplikowany, a użycie niektórych funkcjonalności wymaga używania dokumentacji lub pomocy agencji Magento. Wprowadzaniem niestandardowych zmian i optymalizacji w sklepie, wymaga zaawansowanej wiedzy programisty znającego to środowisko.

Magento jest darmową platformą w wersji Community Edition, ale dostępna jest również jej płatna wersja Enterprise Edition, jako platforma licencyjna. Ze względu na koszty utrzymania oraz modyfikacji, wybór tej platformy będzie odpowiedni dla dużych i bardzo dużych sklepów.

Sklep internetowy na platformie Magento


Jaką platformę pod sklep internetowy wybrać?

W naszej ocenie najlepszym, a na pewno najbardziej elastycznym wyborem na rynku jest sklep internetowy oparty o WordPress + WooCommerce. Taka platforma e-Commerce daje możliwość stworzenia responsywnego, dostosowanego do urządzeń mobilnych, nowoczesnego, sklep internetowego.

WooCommerce jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą e-Commerce na całym świecie, umożliwiającą prowadzenie małych, średnich, a nawet dużych sklepów internetowych. Platforma WordPress wydaje się również idealna ze względu na ogrom funkcjonalności, jakie oferuje, ale przede wszystkim dzięki swojej przyjazności dla wyszukiwarki Google. Dlatego WordPress i WooCommerce to optymalne połączenie dla Twojego biznesu.

WooCommerce posiada wiele ciekawych szablonów, co umożliwia uruchomienie sklepu internetowego w bardzo krótkim czasie. Jeżeli nie posiadasz dużego budżetu na start, pamiętaj, że wybór platformy WooCommerce daje możliwość rozwoju o bezpłatne i płatne wtyczki rozszerzające funkcjonalność sklepu. Dodatkowo, jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy informatycznej to WooCommerce jest również najlepszym wyjściem, ponieważ platforma opiera się na prostocie i intuicyjności WordPressa.

WooCommerce oferuje również ciekawe narzędzie do analizy sklepu internetowego. Z pomocą raportów, możesz analizować i optymalizować Twój biznes pod kątem źródeł sprzedaży, sprzedaży konkretnych produktów, ruchu w sklepie, czy wyszukiwań w sklepie. Ważnym elementem są też integracje wewnątrz samego sklepu internetowego, które wspomagają sprzedaż, takie jak kampanie typu up-­selling (sprzedaż dodatkowa) lub cros­s-selling (sprzedaż krzyżowa).

Pamiętaj także o funkcjonalności bloga wbudowanej w platformę WordPress. Dzięki temu wygląd sklepu będzie spójny z wyglądem bloga, a strona osiągnie wyższą pozycję w Google. We wpisach na blogu możesz umieszczać produkty, co zwiększy szansę na wygenerowanie większej sprzedaży.

Ważnym aspektem jest możliwość integracji WooCommerca i WordPressa z innych rozwiązaniami oraz dodawanie nowych funkcjonalności, których będziesz używać w codziennej pracy. WooCommerce oferuje pod tym względem jako platformę e-Commerce bardzo dużo. Dzięki API WordPress można dodać dedykowane integracje, wtyczki i aplikacje do sklepu internetowego.

Sklep WordPress WooCommerce krok po kroku


Wybór hostingu sklepu internetowego

Sklep WooCommerce jest zainstalowany na serwerze, do którego tylko Ty masz dostęp, a koszt hostingu zamyka się w okolicach 100 zł rocznie. Nie musisz płacić miesięcznego abonamentu, ale, co najważniejsze, jesteś właścicielem oprogramowania, wszystkich plików i masz do nich dostęp, czego nie można powiedzieć o osobach posiadających sklep abonamentowy na platformie w chmurze (SaaS). Jako właściciel sklepu możesz dokonać zmian w WordPressie i WooCommerce, masz wpływ na jego rozwój, budowę i wygląd oraz możesz przenieść sklep na inny hosting z lepszą ofertą. Z WooCommerce masz pełną kontrolę nad rozwojem sklepu internetowego teraz i w przyszłości.

hosting wordpress

Jaki hosting dla sklepu internetowego?

Od jakości hostingu zależy to, jak szybko będzie działał e-Commerce - poradnik


Sam sklep to dopiero początek. Do Twoich codziennych zadań będzie należeć logistyka, płatności, obsługa klientów, działania marketingowe – wszystkie te działania opisujemy w kolejnych krokach.


Projekt graficzny i UX sklepu internetowego

Jak zrobić dobre wrażenie sklepem internetowy? Sklep internetowy musi przyciągać wyglądem i być zaprojektowany tak, by sprzedawać. Dlatego zakładając Twój e-biznes, będziesz musiał zaprojektować szatę graficzną strony internetowej, dostosowaną do Twojej grupy docelowej klientów. Dobry sklep internetowy wygląda i prezentuje się atrakcyjnie wizualnie również na urządzeniach mobilnych.

To, jakie wrażenie internauta odniesie, odwiedzając Twój sklep internetowy, ma istotny wpływ na konwersję, czyli zakupy w sklepie. Dbałość o szczegóły, profesjonalne zdjęcia produktów, wysokiej jakości grafika to elementy składowe strategii e-Commerce, ich dopracowanie pozwala uzyskać wiarygodność w oczach klientów i napędzić sprzedaż.

Wygląd sklepu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w sklepie internetowym. Jeżeli strona Twojego sklepu nie wygląda profesjonalnie i wiarygodnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Klient po prostu szybko zrezygnuje z zakupów. Dobry design jest szczególnie ważny, jeżeli sam sprzedajesz produkty, które wyróżniają się estetyką – np. ubrania, akcesoria, artykuły wyposażenia domowego itd. Twoje produkty muszą być zaprezentowany w pięknej oprawie.

User Experience
Ważnym elementem sklepu internetowego, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest User Experience (UX), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony sklepu jako użytkownik. Jeżeli chcesz sprzedawać skutecznie, musisz maksymalnie uprościć poruszanie się po sklepie, ułatwić wyszukiwanie produktów oraz uprościć proces zakupowy w Twoim sklepie internetowym.

Klient musi w łatwy sposób poruszać się dzięki intuicyjnej nawigacji, odnaleźć pożądany produktu przy użyciu różnych kategorii, filtrów, wyszukiwarki produktów oraz mieć łatwy dostęp do koszyka i jego edycji. Powinieneś również zadbać o odpowiednio wyeksponowanie produktu i jego podstawowych danych jak cena, skład produktu, wysokiej jakości zdjęcia, koszty dostawy. Pamiętaj też, aby w widocznym miejscu umieścić numer kontaktowy, aby klient nie musiał opuszczać karty produktu lub koszyka, by się z Tobą skontaktować.

Dzięki odpowiednio i intuicyjnie zaprojektowanemu sklepowi internetowemu dostarczysz klientowi wszystkich potrzebnych informacji i skutecznie przeprowadzisz go przez proces zakupowy.

Sklep internetowy na smartfonie
Obecnie każda osoba prowadząca e-Commerce ma sklep w smartfonie. Zakupy przy użyciu smartfonów i tabletów tzw. m-Commerce (mobile commerce) są dziś standardem. Dlatego dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych jest koniecznością – bez tego nie tylko pomijamy istotny segment osób kupujących wyłącznie mobilnie, ale także zniechęcamy klientów, którzy odwiedzili naszą stronę na smartfonie, aby przejrzeć ofertę (nie mogli tego zrobić ze względu na źle wyświetlające się treści).

Stworzenie wersji mobilnej sklepu nie jest skomplikowane z platformą WordPress i WooCommerce. Sklep oparty o WooCommerce wykorzystuje technikę Responsive Web Design, czyli dostosowuje stronę do urządzeń mobilnych. Masz wtedy pewność, że Twój sklep internetowy dostosuje się do rozmiaru każdego ekranu, co ułatwia proces zakupowy.

Coraz więcej z nas kupuje przez internet. Często rozpoczynamy proces zakupowy na urządzeniach mobilnych, aby kolejno kontynuować go na innym urządzeniu, jest to tzw. zjawisko multichannelingu (wielokanałowości). Klient powinien móc bez problemu obejrzeć dostępną ofertę, swobodnie obejrzeć duże zdjęcia i bez wysiłku przeczytać opisy. Nie wymagaj zakupów z koniecznością rejestracji w Twojej bazie klientów. Umożliwiaj jak najszybszy tzw. check-out, czyli przejście do strony płatności, aby możliwie jak najmniej klientów zaczynało zakupy na smartfonie, a kończyło na komputerze.

Co to jest m-Commerce?

Karta produktu (strona produktu)
Często przy projektowaniu sklepu internetowego skupiamy się na stronie głównej, przeceniając jej udział i nie doceniając wagi strony produktu. Karta produktu to strona z opisem produktu, która pomaga kupującym dowiedzieć się więcej o funkcjach i zaletach danego produktu przed dokonaniem zakupu. Strona karty produktu zawiera szczegółowy opisem i dokładne informacje o produkcie, jego cenę, opis, zdjęcia, atrybuty, specyfikacje i inne potrzebne dane opisujące dany produkt lub usługę. 

Karta produktu – poradnik

Zdjęcia produktowe
Zdjęcia produktów, packshot, zdjęcia stylizowane, lookbook, zdjęcia duch, flatshot to zasadnicze element każdego sklepu internetowego. Klient nie ma możliwości dotknąć produktu, to zdjęcia sprzedają w Twoim sklepie internetowym! Zdjęcia muszą być unikalne, wykonane na dobrej jakości i jak najlepiej oddające stan faktyczny produktów.

Zdjęcia niezbędny i kluczowy element karty produktu. Klienci nawet w sklepie internetowym chcą odczuwać podobne emocje do tych, które towarzyszą im przy zakupach tradycyjnych. Pamiętaj, że klient nie ma możliwości dotknięcia produktu w sklepie internetowym. Dlatego profesjonalne i szczegółowe zdjęcia są namiastką zakupów w prawdziwym sklepie, gdzie można dotknąć produkt. 

Zainwestuj dobrej jakości zdjęcia produktów, które zaprezentują w ciekawy sposób produkt ze wszystkich stron i pokażą istotne detale danego produktu. Dla niektórych branż możesz stworzyć lookbooki lub zdjęcia inspiracje prezentację produktu w jego naturalnym środowisku. Zdjęcia produktów to również istotny element przy pozycjonowaniu sklepu internetowego, które mogą wyświetlać się w wynikach Grafika w wyszukiwarki Google. Pamiętaj o optymalizacji zdjęć w sklepie, tak aby pozytywnie wpływały na ładowanie się całej strony sklepu.

Zdjęcia produktowe – poradnik

Koszyk w sklepie internetowym
Odpowiednio zaprojektowany sklep internetowy może skutecznie zredukować odsetek tzw. porzucanych koszyków. Najlepiej, jeśli sam przejdziesz przez proces składania zamówienia i płatności w Twoim sklepie i upewnisz się, że formularze i rejestracja nie sprawi, że klient porzuci koszyk w trakcie zakupów. Ważnym elementem są też integracje wewnątrz samego koszyka, które wspomagają sprzedaż, czyli narzędzia typu up-­selling lub cross­-selling.

Porzucone koszyki – poradnik

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) to marketingowa technika sprzedaży w sklepie internetowym produktów, usług komplementarnych lub uzupełniających

Up-selling (sprzedaż dodatkowa) to oferowanie klientowi w sklepie internetowym produktów lub usług o wyższej cenie, wyższym standardzie, większej ilości funkcji

Kluczowe jest zbudowanie prostego procesu składania zamówienia – im mniej danych będzie musiał wprowadzić klient, tym lepiej. Długie formularze skutecznie zniechęcają użytkowników i sprawiają, że porzucają koszyk bez dokonania zakupu. Warto pomyśleć także o tym, aby udostępnić klientom możliwość kupowania jako gość lub poprzez konto Facebook. W tym wypadku złożenie zamówienia będzie maksymalnie proste i wygodne.

Proces zakupowy w WooCommerce jest niezwykle prosty i intuicyjny. Pamiętaj, że ponad połowa klientów nie finalizuje swojej transakcji, jeśli nie może zakupić wygodnie i szybko.


Płatności i wysyłki w sklepie internetowym

Sam sklep to dopiero początek. Ważną kwestią przy zakładaniu sklepu internetowego jest optymalizacja codziennej pracy. Zainstalowanie rozszerzenia do prowadzenia e-Commerce WooCommerce pozwala w łatwy sposób na wdrożenie różnego rodzaju integracji, które będziesz używać w codziennej pracy takich jak wysyłki, bramki płatności, obsługa klientów, działania marketingowe, prowadzenie innych kanałów sprzedaży, etc.

płatności w sklepie internetowym

Metody płatności w sklepie

Jakie metody płatności wybrać dla Twojego sklepu? Metody płatności to kluczowy element e-sklepu. Czytaj poradnik o metodach płatności...


Płatności i wysyłki to krok przy zakładaniu sklepu internetowego, którego wykonanie sprawia kłopot osobom początkującym. Wydaje się, że dodanie metod płatności i sposobów dostawy do sklepu jest trudne i skomplikowane. Ale nie w tym przypadku. Decydując się na korzystanie z platformy WooCommerce, masz do wyboru gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest prosta, jednak wymaga złożenia zamówienia testowego, czy cały proces przebiega pomyślnie.


Płatności w sklepie internetowym

Używając WooCommerce, sam decydujesz, które metody płatności chcesz udostępnić w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę możliwości bramek płatności popularnych na terenie Polski oraz płatności używanych w Europie i na świecie.

Bramki płatności — Polska
Twój sklep internetowy możesz zintegrować z wszystkimi występującymi na polskim rynku bramek płatności jak PayUTpayPrzelewy24, Dotpay, eService, imoje (ING), paynow (mBank).

Jak założyć sklep internetowy bramki płatności
Popularne płatności w sklepie internetowym: Tpay, eService, Przelewy24, PayPal, Paynow, PayU, imoje, Blik, Gpay, Applepay, Amazonpay, Stripe

Bramki płatności — Europa i świat
Jeżeli planujesz sprzedawać produkty w Europie i na świecie możesz używać wbudowanych w WooCommerce międzynarodowych płatności jak PayPal lub innych alternatyw płatności jak AmazonPayStripe, Sofort (DE), Klarna, czy Apple Pay.

Które bramki płatności online wybrać

Płatności odroczone
Nową formą zapłaty w sklepach internetowych są płatności odroczone. To wygodne i szybkie rozwiązanie problemów finansowych wielu klientów oraz dobry sposób dzięki któremu można zwiększyć sprzedaż i ruch w sklepie. Idea tej formy płatności najtrafniej objaśnia hasło: „buy now, pay later”, czyli „kup teraz, zapłać później”. 

Sklep internetwoy można zintegrować z płatnościami odroczonymi jak: Klarna, Twisto, PayPo, Przelewy24, Dotpay, PayU.

› Płatności odroczone – opis rozwiązań


Wysyłki w sklepie internetowym

Analogicznie do płatności na WooCommerce możesz sam zarządzać metodami dostawy w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę firm kurierskich i innych form wysyłek operujących zarówno w Polsce jak i na świecie.

Jak założyć sklep internetowy formy dostawy
Popularne wysyłki w sklepie internetowym: DPD, InPost, Furgonetka, Poczta Polska, FedEX, DHL, UPS, Orlen Paczka, GLS

Wysyłki w sklepie internetowym — Polska
Do wysyłek krajowych możesz używać integracji firm kurierskich (DHLDPDUPS, GLS), Poczty PolskiejPaczkomatów InPost, ORLEN paczka (Paczki w Ruchu) lub integracji z platformami jak FurgonetkaApaczka.

Wysyłki w sklepie internetowym — Europa i świat
Jeśli chcesz wysłać swoje produkty do różnych krajów, możesz łatwo skonfigurować te ustawienia również w swoim panelu. Z poziomu panelu WooCommerce możesz ustawić strefy wysyłki (strefa lokalna, Europa, świat), metody wysyłki (płaska stawka, darmowa wysyłka, odbiór osobisty), opcje wysyłki, klasy wysyłkowe dla produktów oraz liczne i integracje (FedEx, UPS, DHL).

Jakie wysyłki w sklepie internetowym

Jeżeli jesteś osobą, która zaczynają swoją przygodę z e-Commerce i potrzebuje wsparcia w konfiguracji metod płatności, metod dostawy lub szuka rozwiązania całej obsługi logistycznej sklepu, zapraszamy do kontaktu. Postaramy się wybrać najlepszą ofertę od dla Ciebie.

bramki platnosci online szybkie platnosci
Które bramki płatności online wybrać?
Bramki płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Co brać pod uwagę wybierając szybkie płatności?
Przeczytasz o: Porównanie prowizji, opłat, ofert płatności Tpay, seService, Przelewy24, PayU, płatności odroczone.
wysyłki w sklepie internetowym
Jakie wysyłki w sklepie internetowym?
Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy.
Przeczytasz o: Firmy kurierskie, Punkty odbioru, Poczta Polska, Broker kurierski, dostawy zagraniczne, Fulfillment, Dropshipping.
płatności w sklepie internetowym
Metody płatności w sklepie internetowym
Metody płatności to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Co brać pod uwagę wybierając płatności w sklepie?
Przeczytasz o: bramki płatności, płatności odroczone i e-raty, płatność za pobraniem i przy odbiorze, płatność kartą, blik.

Kwestie prawne w e-sklepie

Zakładając sklep internetowy zwróć szczególną na znaczenie kwestii prawnych w sklepie. WooCommerce jest silnikiem sklepu internetowego, a sercem Twojego sklepu od strony formalno-prawnej i biznesowej jest regulamin sklepu.

Ważne elementy w sklepie internetowym:

  • Regulamin sklepu internetowego
  • Polityka prywatności (polityka cookies)
  • Regulacje o ochronie danych osobowych (RODO)
  • Informacja o metodach i rodzaju płatności w sklepie internetowym
  • Informacja o rodzaju dostawy w sklepie internetowym
  • Polityka zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym
  • Wzór formularza odstąpienia od umowy

Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego określa m.in. zasady zawierania umów sprzedaży zawieraną pomiędzy Tobą jako sprzedawcą a klientem. Opisuje się w nim warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i warunki sprzedaży. Warto zadbać o to, by był on łatwo dostępny dla użytkowników. Dobrą praktyką jest zamieszczenie treści regulaminu również formie załącznika, by klient mógł zapisać go na komputerze.

Regulamin Twojego sklepu internetowego powinien zawierać pełną informację o sprzedawcy, sklepie oraz o prawach konsumenta, opisywać dostępne metody dostawy i płatności. Zapisy regulaminu powinny jasno określać moment, w którym dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży oraz opisywać jej warunki. Należy określić w regulaminie prawa i obowiązki sprzedawcy oraz klienta informować o terminie, w jakim klient może odstąpić od umowy, wyjątki odstąpienia od umowy, procedury i przebieg postępowania reklamacyjnego.

Sklepy internetowy to nie tylko sprzedaż towarów, ale również miejsce świadczenia usług drogą elektroniczną np. prowadzenie konta klienta, newslettery, możliwość zamieszczenia opinii o zakupionym produkcie są w świetle prawa usługami. Regulamin sklepu powinien zawierać szczegółowy opis usług, zakres oraz warunki ich świadczenia. Konieczne jest również określenie wymogów technicznych, jakie powinien spełnić klient, by móc korzystać ze sklepu internetowego.

Regulamin sklepu internetowego

Jak napisać regulamin dla e-sklepu?

Chcesz napisać regulamin sklepu internetowego lub szukasz bezpłatny wzór regulaminu, przeczytaj nasz poradnik...


Odstąpienie od umowy i zwroty
Robiąc zakupy na odległość w sklepie internetowym konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.

RODO w sklepie internetowym
WordPress i WooCommerce przykłada duże znaczenie do kwestii prawnych. Platforma zapewnia kompatybilność z wymogami RODO (Regulacje o Ochronie Danych Osobowych) dzięki funkcjonalności ochrony danych osobowych: możliwość usunięcia danych użytkownika na prośbę klienta (prawo do bycia zapomnianym), eksport danych użytkowników, narzędzie do usuwania oraz anonimizowania zamówień, danych osobowych w sposób uniemożliwiający przyporządkowanie poszczególnych informacji do określonej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, które nie wymagają już przetwarzania. Ustawienia polityki prywatności znajdziesz w zakładce Konta i prywatność w panelu WooCommerce. W prosty sposób możesz dodać tekst związany z polityką prywatności do strony zamówienia oraz strony rejestracji konta.

W przypadku wątpliwości prawnych dotyczących Twojego sklepu internetowego najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zamówienie dokumentu u prawnika albo wygenerować regulamin w Kreatorze prowadzonym przez kancelarię prawną Legal Geek, gdzie odpowiadając na pytania dotyczące Twojego sklepu, otrzymasz od razu indywidualny regulamin z dostępem do aktualizacji prawnych. 


Rejestracja działalności gospodarczej

Zanim rozpoczniesz sprzedaż w sklepie internetowym musisz wypełnić kwestie formalno-prawne związanie z prowadzeniem działalności gospodarczej. Prawo nie nakłada na przedsiębiorców chcących prowadzić sklep internetowy żadnych szczególnych wymagań. Jest oczywiście kilka formalności, które trzeba spełnić, aby sklep internetowy działał w pełni legalnie. Najważniejsze formalności związane ze sklepem internetowym to:

Forma organizacyjno-prawna
Prowadzić sklep internetowy, można jako firma o różnych formach prawnych, czyli jako działalność nieewidencjonowana, jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka handlowa.

  • Działalność nieewidencjonowana
  • Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG)
  • Spółka cywilna, spółka handlowa

Formy opodatkowania
Sklep internetowy jest działalnością opodatkowaną. Poza wyjątkowymi przypadkami będziesz płacił podatek VAT, podatek dochodowy od osób fizycznych PIT lub podatek od osób prawnych CIT.

PKD, czyli Polska Klasyfikacja Działalności
Zakładając firmę do prowadzenia sklepu jesteś zobowiązany do określenia rodzaju wykonywanej działalności zgodnie z obowiązującym systemem kodów PKD. Podstawowy numer PKD dla sklepu internetowego to 47.91.Z.

Sklep internetowy działalność gospodarcza

Sklep www a działalność gospodarcza

Chcesz założyć sklep internetowy i szukasz informacji na temat kwestii formalno-prawnych związanych z prowadzeniem e-sklepu, przeczytaj nasz poradnik...


3. Kroki po założeniu sklepu internetowego

Po przejściu przez pierwsze 4 kroki Twój sklep internetowy jest już w pełni gotowy, żeby zacząć sprzedawać. Aby sklep internetowy odniósł sukces w dzisiejszych czasach, trzeba od razu przejść do kolejnych kroków. Teraz czas skupić się na pozycjonowaniu, e-mail marketingu i social media marketingu, aby dobrze wypromować sklep, budować markę, pozyskać ruch i zwiększyć sprzedaż. Kiedy w sklepie pojawi się zamówienie, będziesz wiedział, że pierwszy sukces już za Tobą. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne.


Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pewność, że produkty z Twojego sklepu internetowego można łatwo znaleźć w wyszukiwarce Google, znacząco zwiększa szansę na sukces w e-Commerce. Efektywne SEO pomoże produktom pojawić się w wynikach wyszukiwania jako najtrafniejsze wyniki dla wpisywanych w wyszukiwarki słów kluczowych.

Wykorzystuj własną wiedzę oraz narzędzia jak Planer słów kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) do zaplanowania słów kluczowych istotne z punktu widzenia Twojego biznesu i stworzysz treści zgodne z zasadami SEO.

Przede wszystkim kontroluj treści i nazwy linków url: podstron, produktów i kategorii – powinny być one krótkie, ale jednocześnie zawierające pełne nazwy produktów i nazwę marki lub producenta. Pozwoli to wyszukiwarkom łatwiej zidentyfikować Twój sklep internetowy.

Długofalowa strategia SEO
Czym jest długofalowa strategia SEO w sklepie internetowym. To maksymalna widoczność w wynikach Google (SERP) i świadomość marki e-Commerce. Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. W obecnym SEO niezbędna jest naturalna symbioza z innymi działaniami marketingu online w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i świadomości Twojej marki.

Nacisk na wizerunek sklepu internetowego w wirtualnej rzeczywistości, czyli komunikacja skierowana do użytkowników i obecność w wartościowych witrynach oraz ilość społecznego zaangażowania odbiorców (np. komentarzy i reakcji w social mediach) to obecnie najbardziej istotny czynnik, jaki Google bierze pod uwagę, indeksując i wartościując dany sklep internetowy.

Jeśli zastanawiasz się wciąż, czy zabrać się za pozycjonowanie samemu, czy zlecić to firmie zewnętrznej, pamiętaj, że to Ty najlepiej znasz swój produkt i najlepiej zadbasz o treści jednakowo na blogu, czy na kanałach mediów społecznościowych.

Skuteczne SEO
Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Dwa rodzaje klientów
Dobrze prowadzony sklep nie może całkowicie pozbawionego treści i ograniczać się do opisów oferty produktowej. Musisz pamiętać, że klienci, którzy dokładnie wiedzą, po co odwiedzają sklep internetowy i co chcą kupić, stanowią tylko część odwiedzających. Często to nawet połowa odwiedzających Twój sklep internetowy.

Druga połowa klientów chciałaby coś kupić, ale dopiero szuka inspiracji i podpowiedzi. A Ty, jako ekspert powinieneś im pomóc w wyborze produktu lub usługi opisując je na stronie sklepu lub w specjalnym blogu. Oto przykładowe tematy, które mogą stanowić inspirację do pisania: tematy poradnikowe, teksty podkreślające oferowane marki oraz asortyment, przedstawianie nowych kolekcji, sezonowe propozycje, teksty związane z trendami, propozycje prezentów w określonej kwocie itp.

Dzięki pisaniu na blogu Twojego sklepu internetowego wpływasz na świadomość klientów. Świadomy i zadowolony klient jest również bardziej lojalny, co oczywiście ma pośredni wpływ na wzrost sprzedaży.

pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Jak pozycjonować e-Commerce?

Jeśli chcesz pozycjonować sklep e-Commerce lub szukasz Agencji SEO, przeczytaj nasz poradnik nt. pozycjonowania sklepu internetowego...


Pozyskaj klientów
Bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Pamiętaj, że Twój sklep internetowy to nie jedyny z kanał, dzięki którym trafiasz do klientów. Zacznij od Google’a i daj się odnaleźć w wyszukiwarce. Wyszukiwarka Google to miejsce, gdzie internauci zdobywają wiedzę o produktach i zaczynają proces zakupowy.

Poza pozycjonowaniem organicznym Google oferuje Tobie możliwość zaistnienia na pierwszej stronie wyszukiwań praktycznie od samego startu sklepu internetowego, bez czekania aż Twoja strona naturalnie się wypozycjonuje. Możesz to zrobić, korzystając z reklam AdWords w Google lub specjalnie przygotowanej dla sklepów internetowych usługi Google Shopping.

Google Shopping
Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub w prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

Jak zintegrować Twój sklep z Google Shopping:

  • Otwórz konto Google Merchant Center
  • Wygeneruj plik z danymi o produktach dostępnych w sklepie tzw. feed
  • Zaimportuj ten plik na koncie Google Merchant Center
  • Utwórz konto Google AdWords i połącz je z kontem Google Merchant Center
  • Uruchom kampanię produktową.

Zakupy Google Shopping


Marketing w sklepie internetowym

Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. Sklep internetowy potrzebuje symbiozy pozycjonowania SEO z działaniami marketingu w sieci, w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i poszerzenia świadomości istnienia Twojego sklepu wśród odbiorców marki. Postawienie na jeden element dotarcia do klientów może być niewystarczający do tego, żeby zwiększyć znacząco sprzedaż.

Treści – sposób na zdobycie zaufania klientów
Sposobem na lepsze pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach oraz stworzenie pożądanej otoczki wokół własnej marki jest tzw. Content marketing (Marketing treści). Jest to strategia polegająca na pozyskiwaniu nowych klientów poprzez publikowanie interesujących i przydatnych treści, które wpływają na przyszłą konwersję w sklepie. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnego marketingu, opartego na przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Content marketing kosztuje mniej niż tradycyjny marketing, a generuje nawet 3 razy więcej leadów.

Content marketingiem określa się wszystkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinary, wideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty itd., których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z Twoją branżą.

Marketing treści to działanie typu „win-win”, dzięki czemu obie strony, zarówno potencjalny klient, jak i Twój sklep odnoszą korzyści. Content marketing pomoże Tobie w zwiększeniu ruchu, a w konsekwencji wzroście sprzedaży i zysków. Ma tę przewagę nad reklamą, że pozwala budować długotrwałą relację z odbiorcą i działa również po długim czasie od publikacji.

Wartościową treścią masz szansę przekonać do zakupu, przedstawiając produkt w sposób unikalny i zachęcający. Pomocnym narzędziem, aby zmobilizować jeszcze niezdecydowanych klientów, jest prowadzenie firmowego bloga, który poprzez możliwość obcowania z marką, także w kontekście niesprzedażowym, pomaga uzyskać wyższą szansę konwersji przy ponownej wizycie.

Rodzaje tekstów (content marketingu) w sklepie internetowym:

  • blogi – mogą być podstroną sklepu internetowego lub funkcjonować pod niezależnym adresem internetowym
  • poradniki – treść ekspercka powiązana z oferowanymi produktami i usługami, porady dla kupujących
  • treści eksperckie – artykuły pisane przez ekspertów w branży, wywiady z ekspertami i trendsetterami
  • recenzje produktów – najbardziej efektywne, jeśli dokonywane są przez osoby cieszące się zaufaniem, np. przez blogerów
  • opisy produktów – teksty o produktach, które stanowią dopełnienie informacji wymienianych na karcie produktowej

E-mail marketing
Internet przepełniony jest od treści. Co minutę pojawia się miliony postów na Facebooku i wyszukiwań w Google. W gąszczu informacji e-mail jest wciąż cenną i skuteczna forma komunikacji. E-mail marketing w e-Commerce jest odpowiedzialny za wyższy wzrost konwersji w porównaniu z innymi formami promocji.

Pamiętaj, że konsumenci, którzy otrzymują newslettery, wydają więcej, niż Ci, którzy ich nie otrzymują Twojej informacji. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii e-mail marketingowej można sprzedawać więcej i skuteczniej. Newslettery skierowane do subskrybentów sklepu dają wiele możliwości niestandardowej promocji produktów i marek. Mailing może zawierać informacje o nowościach w sklepie, aktualnych promocjach czy specjalnych, spersonalizowanych, dostosowanych do indywidualnego zapotrzebowania ofertach.

Najlepszym impulsem do częstszych zakupów są przede wszystkim związane ze sferą kosztów: niższe koszty dostawy, niższe ceny towarów, specjalne zniżki. Dzięki komunikacji marketingowej poprzez e-maile możesz z powodzeniem wdrożyć te rozwiązania. W komunikacji newsletterowej Twojego sklepu wysyłaj informacje o rabatach, zniżkach i kuponach promocyjnych do wykorzystania. Wiele osób zapisuje się na newsletter swoich ulubionych marek i sklepów właśnie po to, aby przede wszystkim dowiedzieć się o najnowszych ofertach.

Platformy mailingowe
Dobra oferta to oferta dopasowana do potrzeb. Nie każdy e-mail będzie tak samo interesujący dla wszystkich odbiorców z Twojej listy. Dlatego postaraj się nie wysyłać tego samego komunikatu do całej bazy. Używając profesjonalnego systemu do email marketingu jak Mailchimp lub FreshMail możesz korzystać z takich funkcjonalności jak segmentacja i personalizacja. W ten sposób wygenerujesz każdemu klientowi indywidualny spersonalizowany mailing z dynamicznym contentem. To nic innego jak mailing sprzedażowy z wykorzystaniem informacji, jakie ma o kliencie sklep internetowy. Dzięki temu możliwe jest stworzenie kampanii, która trafi dokładnie w potrzeby kupujących.

Wykorzystaj potencjał Twojego sklepu internetowego i zbierać lojalną społeczność wokół niego właśnie poprzez budowanie własnej bazy mailingowej i możliwość komunikacji z odbiorcami poprzez newsletter.

Newsletter Mailchimp

Maile transakcyjne
Informujące o statusie zakupu mogą być wykorzystywane również jako e-­mail marketing. Należą do nich maile potwierdzające założenie konta, złożenia zamówienia w sklepie internetowym, jego realizacji, wysyłki itp.

Nawet 20% treści w mailu transakcyjnym może być przeznaczone na komunikację marketingową typu baner z ofertą czy cross-­selling. Tworząc takie wiadomości transakcyjne, musisz pamiętać, aby były spersonalizowane, zwracania się do klienta i niezbyt oficjalne. Skuteczność maili transakcyjnych muszą być dostarczane do klienta niezwłocznie po wykonaniu przez niego zakupu, kiedy jego zaangażowanie jest największe oraz powinny zawierać inne elementy jak np. przyciski social media.

jak wypromować sklep internetowy

Jak wypromować sklep internetowy?

Jeżeli chcesz skutecznie wypromować sklep lub szukasz wskazówek jak zrobić to samodzielnie, przeczytaj nasz poradnik nt. promocji e-sklepu…


Sprzedaż wielokanałowa

Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest wystarczalne. Kolejny kluczowy aspekt w e-Commerce to sprzedaż wielokanałowa. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Tobie szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę.

W poszukiwaniu alternatywnych kanałów sprzedaży warto na pewno być obecnym na platformie sprzedażowej Allegro, eBay oraz Amazon. Trzy wspomniane firmy to tzw. marketplace e-Commerce, które pozwalają na prowadzenie sprzedaży w ramach platformy. Amazon i eBay to platformy o zasięgu globalnym, na polskim rynku aktualnie króluje Allegro.

Mimo że od każdej transakcji sprzedaży na tych platformach trzeba uiszczać opłatę prowizyjną, jest to jednak cały czas opłacalne. Wszystkie duże platformy posiadają potężną bazą klientów, do których dostęp można pozyskać decydując się na integrację z daną platformą.

Integracja z platformą sprzedażową sklepu internetowego umożliwia m.in:

  • automatyzacja procesu dodawania produktów – produkt dodany sklepu WordPress zostanie zsynchronizowany i pojawi się również na danej platformie
  • synchronizacja stanów magazynowych – system sam aktualizuje ilość przedmiotów z magazynu
  • automatyzacja edycji przedmiotów – zmiana w sklepie automatycznie aktualizują ceny i opisy
Jak założyć sklep internetowy sprzedaż wielokanałowa

Liczne integracje WooCommerce pozwalające sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu. Ze statystyk wynika, że wśród najczęściej wybieranych kanałów sprzedaży poza sklepem na stronie są: Allegro, Zakupy Google Shopping Sklep Facebook, Sklep Instagram oraz blogi.

Integracje marketing e-sklep


Porównywarki cen

Porównywarki stały się dla wielu użytkowników podstawą w zakupach internetowych. Kupujący sięgają po nie już nie tylko po to, by dowiedzieć się, gdzie dany przedmiot ma najniższą cenę. Użytkownicy oczekują od nich również możliwości porównania cech przedmiotów oraz znalezienia sklepu najkorzystniejszego finansowo, czyli takiego, w którym wysyłka czy usługi dodatkowe z nim związane będą dostępne w najniższej cenie.

Porównywarka cen to rodzaj strony internetowe, który pozwala na porównanie cen tych samych produktów w różnych sklepach internetowych. Działanie porównywarki polega na agregowaniu ofert sprzedażowych różnorodnych produktów. Zbiera ona w swoich wynikach wyszukiwania oferty z wielu różnych sklepów internetowych i prezentują je w posegregowanej formie swoim użytkownikom. Pozwala to użytkownikom na ich porównanie bez potrzeby wchodzenia na strony sklepów docelowych. 

Dzięki możliwości określania własnych wymagań użytkownik otrzymuje wygenerowane indywidualnie zestawienie, zawierające ceny i nazwy sklepów. Dzięki dokładnej bazie danych z informacjami o produkty, ich cenach i opisach, które uzupełniane są na bieżąco, otrzymywane wyniki zawierają nie tylko aktualne ceny, ale także okresowe promocje i wyprzedaże. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji sklepu z porównywarką cen, umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i atrybutów produktów.

Dodatkowym atutem porównywarek są także opinie innych kupujących, które dotyczą nie tylko produktów, ale także samych sklepów, czyli jakości obsługi, szybkości wysyłki, realizacji reklamacji itp. Zazwyczaj te najbardziej wiarygodne opinie pochodzące od rzeczywistych ich nabywców i bywają pomocne w podejmowaniu decyzji przez innych klientów.

Porównywarki cen to przede wszystkim narzędzie dla klientów szukających najniższych cen, ale tak naprawdę mogą skorzystać na nich również sami właśnie sklepów. Jest to kolejny ciekawy sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu internetowego. Dzięki porównywarce cen:

  • można dotrzeć do klientów rzeczywiście zdecydowanych na zakup
  • można zwiększyć rozpoznawalność sklepu internetowego
  • może poprawić pozycjonowaniu organiczne SEO o linki bezpośrednie do sklepu
  • można zwiększyć rzeczywistą konwersję (prowadzi do największej ilości zakupów)

Sklep internetowy możesz zintegrować z popularnymi porównywarkami cen jak Ceneo.pl, czy Nokaut.pl. Rozliczanie sklepu z prównywarkami cen odbywa się na zasadzie systemu przedpłatowego, w którym doładowuje się własne konto klienta. Za każde kliknięcie przekierowujące klienta z porównywarki do sklepu jest pobierana opłata tzw. model CPC.

  • Ceneo.pl – opłaty za kliknięcie to od 27-90 groszy za kliknięcie.
  • Nokaut.pl – opłata za kliknięcie to od 16 do 28 groszy. Dodatkowo można ustawiać różne limity dla całych kategorii lub produktów.

Najbardziej popularną porównywarką cen w Polsce jest Ceneo.pl – integracja ze sklepem WordPress.

Porównywarki cen

Czym są porównywarki cen?

Zastanawiasz się jak działają porównywarki cen i jak wpłyną na Twoją sprzedaż? Przeczytaj nasz poradnik nt. porównywarek cen...


Media społecznościowe i relacje z klientem

Integracja Twojego sklepu internetowego z mediami społecznościowymi w działaniach marketingowych jest istotna, aby móc konkurować z innymi markami, a Twój sklep odniósł sukces. Platformy społecznościowe, choć same w sobie nie sprzedają, są źródłem ruchu dla sklepu internetowego, dlatego nie powinieneś ich ignorować w swoich działaniach.

Dobrze prowadzone profile społecznościowe skutkują długofalowo wyższą konwersją sprzedaży. Dzięki obecności w kanałach takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest zdobędziesz wiedzę o swoich klientach, skupisz zaangażowaną i lojalną społeczność, przeprowadzisz działania promocyjne, dając zniżki, rabaty dla fanów, prowadząc kampanie wirusowe oraz przede wszystkim zbudujesz świadomość marki i rozwiniesz swoją działalność.

Najskuteczniejszym pod względem generowania ruchu i sprzedaży wśród platform społecznościowych pozostaje Facebook. Obecnie rośnie również potencjał społecznościowy Instagrama i Pinteresta i coraz więcej sklepów internetowych korzysta z tych platform.

Audyt mediów społecznościowych, monitoring kilku słów związanych z biznesem, kategorią produktową, podgląd konkurencji pozwoli Tobie poznać potencjalnych klientów uniknąć błędów popełnionych przez konkurencję. Ustawienie monitoringu na słowa dotyczące naszej kategorii produktowej, dadzą pełen obraz naszej grupy docelowej. Gdzie przebywa, dyskutuje i wymienia się doświadczeniami.

Zbadamy najaktywniejsze tematy i zidentyfikujemy osoby, które mając wpływ na społeczność, mogą być zainteresowane potencjalną współpracą z Twoim sklepem, albo które możesz poprosić o pomoc – beta testy produktu, albo opinię. Taka osoba może wskazać błędy w prezentacji czy problemy produktu, na które nie zwróciliśmy uwagi, skupiając się na innych aspektach sklepu.

Wiele osób dzieli się swoim doświadczeniem zakupowym po nabyciu towaru i dlatego ogromna część produktów dostępnych w Internecie doczekała się opinii konsumenckich. Co więcej, klienci mogą obecnie zakupić te same lub podobne towary u wielu dostawców, przez co opinia samego sklepu jest silnym czynnikiem determinującym zakup.

Możliwość zamieszczenia recenzji produktu w sklepie internetowym nie wystarczy, najważniejsze z perspektywy właściciela e-sklepu jest umiejętne zachęcenia klientów do ich napisania. Opinie klientów najłatwiej zbierzesz poprzez proste ankiety. Przygotuj kwestionariusze oceniające ogólne doświadczenia konsumenta z Twoim sklepem oraz kwestionariusze po dokonaniu zakupu. Wyślij do klienta prośbę o recenzję w mailu, około 3 dni po zakupie.

Relacje w mediach społecznościowych i opinie są jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na budowanie stabilnej marki. Świadomy i nowoczesny sklep internetowy powinien zbierać i analizować opinie swoich klientów, aby jeszcze lepiej opracowywać swoją ofertę oraz budować wiarygodny wizerunek w sieci.

Media społecznościowe | Fanpage na Facebooku


Monitorowanie wyników w sklepie internetowym

Prowadząc sklep internetowy musisz na bieżąco orientować się, który z produktów sprzedaje się najlepiej, skąd przychodzą klienci, jakie działania podejmują na stronie i czego szukają na Twojej witrynie. Analizuj statystyk i naucz się je rozumieć.

Regularnie śledząc zachowania klientów, poznasz ich potrzeby i będziesz mógł na nie efektywnie reagować. Najprostszym przykładem zbierania wiedzy o swoich klientach na podstawie historii ich zakupów, a także przeglądanych przedmiotów są systemy rekomendacji.

Niezbędnym narzędziem do analityki internetowej dla e-Commerce jest Google Analytics z rozbudowanym modułem dla e-Commerce. Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do danych o sprzedaży, zarówno na poziomie całego serwisu, jak i dla poszczególnych produktów. Możesz iść o krok dalej i zintegrować swoje konto Analytics z systemem do email marketingu i śledzić zachowania odbiorców Twoich mailingów, zwiększając efektywność z tego kanału.

Google Analytics


Zwiększenie ruchu w sklepie

Sklep internetowy bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. Ciągłe zwiększanie ruchu w sklepie to podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoja grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu internetowego możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem, że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, darmowy prezent w postaci e-booka, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


Zwiększenie sprzedaży w sklepie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie internetowej lub w e-sklepie, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


Sukces w e-Commerce

Co zrobić, żeby odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć miesięczne obroty w Twoim sklepie internetowym? W zależności od branży każdy przedsiębiorca będzie miał inną odpowiedź na to pytanie. Jest jednak wiele stałych elementów, które wpływają na wzrost sprzedaży i satysfakcję klienta z dokonanych zakupów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania warto wdrożyć, by rozwinąć swój biznes internetowy, zapoznaj się z naszym artykułem.

W Polsce z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Istotnie, bardzo łatwo jest wejść na rynek e-Commerce, ale zdecydowanie trudniej jest ugruntować na nim swoją pozycję i osiągać coraz wyższe cele sprzedażowe. Problem nie polega zwykle na źle dobranej ofercie, ponieważ mniejsza lub większa konkurencja jest w każdej branży i w każdej można znaleźć niszę, czyli docelową grupę klientów, tylko na odpowiednim zaprojektowaniu sklepu. Do najbardziej popularnych kategorii e-Commerce zalicza się sklepy internetowe z odzieżąkosmetykamize sprzętem sportowymartykułami gospodarstwa domowegomeblami, akcesoriami i zabawkami dla dzieciksięgarniez artykułami spożywczymi i sklepy oferujący dostawę owoców i warzyw.

Co jednak zrobić, żeby sklep internetowy nie zginął na tle silnej konkurencji i jego widoczność była coraz lepsza, a generował coraz większy ruch? Kluczowo jest, by od początku patrzeć na biznes internetowy nie jak na sklep stacjonarny, który przyciąga tylko ofertą i cenami, tylko szerzej, jako elastyczną, ciągle rozwijającą się platformę sklepową dostosowaną do indywidualnych potrzeb zakupowych klienta. Twój sklep internetowy osiągnie sukces, gdy będziesz wprowadzał zmiany na wielu płaszczyznach, poprawiające jakość sprzedaży i obsługi, jego wygląd i funkcjonalność. Jeśli więc chcesz pozyskać więcej klientów, przeczytaj nasz poradnik, w którym przedstawiamy różne aspekty komunikacji marki i prowadzeniu biznesu w e-Commerce.

sukces w e-Commerce

Jak odnieść sukces w e-Commerce?

Przeczytaj nasz poradnik jak odnieść sukces w e-Commerce krok po kroku oraz poznaj najnowsze trendy sprzedaży w internecie…


Ile zarabia sklep internetowy?

Jeżeli już wiesz, jak założyć sklep internetowy zapewne ciekawi Cię, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce i otworzenia sklepu internetowego powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.

Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.

ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Zastanawiasz się ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym? Przeczytaj nasz poradnik nt. dochodów e-sklepu...


4. Założenie e-sklepu – ciekawe rozwiązania

Jeżeli chcesz otworzyć sklep internetowy może zainteresuje Cię kilka ciekawych pomysłów na biznes e-Commerce. Tworząc sklep internetowy warto poznać i zastanowić się nad wdrożeniem alternatywnych pomysłów na sklep internetowy jak Dropshipping, sklep Marketplacem, sklep na Facebooku, czy Zakupy na Instagramie.


Sklep Dropshipping

Dropshipping stał się popularnym pomysłem na e-biznes, ponieważ jest łatwy w konfiguracji i wymaga bardzo niewielkich inwestycji. Dzięki swojej innowacyjności, prostocie i niskim kosztom sklepy dropshippingowe stały się światowym trendem.


Jak działa dropshipping?

dropshipping jak działa

Jak działa i jak zacząć dropshipping?

Tradycyjny sklep internetowy wymaga zarządzania zapasami produktów i obsługi logistyki wysyłkowej. Nowym, alternatywnym pomysłem na e-biznes jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-Commerce dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką.

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta. Cały proces jest obsługiwany automatycznie z poziomu sklepu dropshippingowego. Gdy produkt jest sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego, sklep po prostu przekazuje zamówienie do hurtownika lub producenta, który je zrealizuje.

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego modelu handlu detalicznego, tak samo w systemie dropshipping sprzedawca osiąga zysk z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Sklep Dropshipping

Jeżeli dropshipping to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy dropshipping i odnieść sukces w e-Commerce.


Sklep marketplace

Sklep marketplace to innowacyjne podejście do e-sprzedaży, przypominające internetowe targowisko. Marketplace jest miejscem, a dokładnie sklepem, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców. Jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów każdemu z klientów. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości produktów pozwala stworzyć szeroką ofertę cenową, ale i zróżnicowaną dostępności towarów oraz czas dostawy. Zakupy w sklepie marketplace przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

Marketplace jest miejscem gromadzącym w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Stanowi innowacyjne podejście do sprzedaży, przypominające internetowe targowisko.

jak działa marketplace

Sprzedawcy współpracujący z marketplace używają gotowej infrastruktury sklepu, korzysta z promocji i mogą liczyć na szerokie grono klientów, do których dociera oferta. Każdy sprzedawca ma swój panel w ramach sklepu, w którym zarządza swoimi produktami.

Sklep typu marketplace zależności od segmentu oraz skali, z jaką działa może być sklepem branżowym o wąskiej ofercie, bądź dużą platformą z szerokim, zróżnicowanym asortymentem. Ze względu na niskie koszty operacyjne i niski próg wejścia, rozwiązania typu marketplace stały się światowym trendem w e-commerce.

marketplace co to jest

Sklep Marketplace

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat Marketplace? Przeczytaj nasz poradnik co to jest i jak działa Marketplace od strony właścicela sklepu i kupującego.


Sklep na Facebooku

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Sekcja sklep na Facebooku umożliwia łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Facebook. Takie rozwiązanie umożliwia inspirowanie klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Facebooku można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Facebooka. Sklep na Facebooku ładują się szybciej niż normalna strona na urządzeniu mobilnym i ma nieograniczony, globalny zasięg.

Sklep na Facebooku – integracja

Klienci Sklepu na Facebooku w Polsce muszą ze strony Facebooka przejść się do Twojego sklepu internetowego i tu dokonać zakupu. Dlatego do założenia sklepu na Facebooku potrzebny jest sklep internetowy. Najprostszą metodą na otworzenie własnego sklepu internetowego jest obecnie stworzenie sklepu internetowego na platformie WordPress. Sklep WordPress WooCommerce jest obecnie najbardziej efektywną, przyjazną i ekonomicznie racjonalną opcją założenia sklepu internetowego.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Stwórz Twój sklep na Facebooku dzięki integracji z platformą e-Commerce WordPress + WooCommerce.


Sklep na Instagramie

Instagram obok Facebooka to miejsce, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Dlatego też Instagram może to być kolejnym ważnym kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Aplikacja Instagram to idealne miejsce inspirowania klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Instagramie umożliwiają łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Instagram. Taki sklep można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Instagrama za pomocą jednego kliknięcia. Sklep na Instagramie ładują się szybciej niż normalna strona na smartfonach i ma nieograniczony, globalny zasięg. Podobnie jak z Facebookiem do założenia sklepu na Instagramie potrzebny jest działający sklep internetowy, z którego importowane są produkty.

Sklep na Instagramie – integracja


Sklep B2B

Business to business to model, którym obie strony są firmami. Model B2B obejmuje powiązania łączące przedsiębiorstwa i ich partnerów biznesowych. Główną rolę pełnią platformy B2B, które usprawniają transakcje zachodzące pomiędzy firmami a ich dostawcami bądź producentami lub dystrybutorami. Cały proces powstałej relacji biznesowej zachodzi dzięki systemom B2B.

Sklepy B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklepy internetowe. Platforma B2B jest rozwiązaniem usprawniającym procesy biznesowe. Systemy B2B wyróżnia się z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesem zakupowym, rodzajem płatności, infrastrukturą oraz sposobem prowadzenia działań w sklepie.

Jak założyć sklep B2B?

Samodzielne wykonia sklepu B2B może być trudne dlatego niezbędna może się okazać współpraca z wyspecjalizowaną agencją interaktywną e-Commerce. Zlecając wykonanie sklepu B2B agencji interaktywnej, możesz mieć pewność, że każdy szczegół zostanie dopracowany. A projekt sklepu będzie wyróżniał się dedykowaną, dopasowaną do Twojej branży szatą graficzną na tle konkurencji. Wygląd sklepu ma decydujące znaczenie, ponieważ to od niego zależy, czy klient pozostanie na stronie internetowej dłużej, zrobi zakupy i do niego wróci.

Zakładając, że myślisz poważnie o Twoim e-biznesie, warto postawić na jedno z rozwiązań open-source: WooCommerce, PrestaShop, Magento. Oczywiście trzy opisane platformy e-Commerce jako open-source są bezpłatne, jednak poznanie ich do tego stopnia, żeby samemu sprostać wdrożeniu sklepu może być trudne.

Ważną kwestią przy tworzeniu sklepu internetowego jest budowa sklepu B2B pod kątem User Experience. Wszyscy jesteśmy użytkownikami sklepów internetowych na co dzień, co nie przekłada się na umiejętność dobrego zaprojektowania sklepu. W przypadku sklepów internetowych znaczenie UX jest pierwszorzędne, ponieważ każda tzw. „akcja” wykonana przez klienta przekłada się na Twoją sprzedaż.

Sklep B2B powinien być dostosowany do Twoich potrzeb biznesowych. Nawet jeśli potrzeby i funkcjonalności Twojego sklepu nie są one szczególnie nietypowe wdrożenie platformy sprzedaży nie jest proste. Pamiętaj potrzebny jest specjalista od wdrożeń konkretnego typu sklepu – WooCommerce, PrestaShop, Magento.

Ponad to aby sklep B2B działał poprawnie i spełniał swoją funkcję potrzebna jest praca kilku specjalistów programisty, grafika, specjalisty UX. Każdy specjalista to nie tylko wiedza, ale przede wszystkim doświadczenie, które zdobył przy innych projektach. Dlatego warto zdecydować się na wyspecjalizowaną firmę wdrożeniową. Zapewni ona kompleksową obsługę i poniesie pełną odpowiedzialność za wdrożenie i działanie Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj źle zaprojektowany lub zoptymalizowany sklep B2B to znacznie mniejsze przychody i „przeciekające złotówki”.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak założyć sklep B2B?

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat B2B? Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep B2B i odnieść sukces w e-Commerce


Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

Powodów, dla których warto założyć własny sklep internetowy, jest wiele. Poniżej kilka argumentów, które zdecydowanie przemawiają za potencjałem e-Commerce i faktem korzyści z otworzenia własnego biznesu online:

Potencjał e-Commerce – tanie wejście na rynek oraz możliwość uruchomienie własnego sklepu internetowego niewielkim kosztem dzięki platformom e-Commerce. Krańcowy koszt sklepu internetowego zależy oczywiście od wielkości sklepu oraz wielu czynników jak koszt dodatkowych integracji i funkcji sklepu.

Łatwy dostęp do klientów – sieci internetowa daje możliwość łatwego dostępu do milionów klientów. Tylko w Polsce blisko 30 mln osób korzysta z internetu, a ponad połowa robi zakupy online. W kolejnych latach można się spodziewać, że wartość sprzedaży online będzie zdecydowanie rosła, jak również odsetek osób, które będą w dokonywać zakupów w sklepach internetowych.

Dodatkowy kanał sprzedaży – jeżeli prowadzisz już sklep stacjonarny to sklep internetowy może być znakomitym dodatkowym kanałem sprzedaży produktów. Założenie sklepu internetowego nie wymaga dużych nakładów finansowych jak sklep stacjonarny. Sklep internetowy nie będzie wymagał też zatrudnienia dodatkowych pracowników, przynajmniej w początkowym etapie działalności.


Jak założyć sklep internetowy – najczęstsze pytania (FAQ)

Jak założyć sklep internetowy za darmo?

Przeszukując internet, można znaleźć oferty sklepów internetowych za darmo. Jednak przyglądając się takim ofertom, warto mieć na uwadze stwierdzenie ekonomistów „there ain’t no such thing as a free lunch” („nie ma darmowych obiadów”), które nie mniej ni więcej oznacza, że za wszystko trzeba płacić. Decydując się na darmowy sklep internetowy, będziesz miał liczne ograniczenia transferu, możliwość dodania tylko kilku produktów, nie będziesz mógł zmieniać wyglądu sklepu, czy używać istotnych funkcji integracji dla Twoich klientów. Przy tego typu projektach warto również uważać na tzw. haczyki i gwiazdki, których nie pokazuje oferta oraz pamiętać, że przeniesienie sklepu z takiej platformy w przyszłości będzie bardzo kosztowne.

Czy opłaca się założyć sklep internetowy?

Sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku. Nawet jeżeli prowadzenie sklepu nie będzie Twoim głównym zajęciem to zawsze  dodatkowe źródło dochodu, które warto brać pod uwagę. Sklep internetowy w odróżnieniu od tradycyjnego handlu to przede wszystkim możliwość redukcji kosztów funkcjonowania. Nie jest konieczne prowadzenie punktów sprzedaży, zatrudniania dużej liczby pracowników, a w niektórych przypadkach utrzymywania dużych magazynów. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę, ceny, szybciej reagować na zmiany i trendy oraz niemal natychmiastowo odpowiadać na potrzeby klientów.

Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż kiedykolwiek decyduje sposób prowadzenia sklepu, jakość usług oraz obsługa i kontakt z klientem. Niezależnie od tego, czy masz już długo własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na prowadzenie sklepu internetowego, przeczytaj jakie:
Najważniejsze korzyści i możliwości e-Commerce

Własny sklep internetowy czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków w internecie, modę i zaufanie do takiej formy zakupów, własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta mogą być nieopłacalne.
Własny sklep internetowy poradnik

Co sprzedawać w sklepie internetowym?

W sklepie możesz sprzedawać produkty, produkty wirtualne i usługi. Twój produkt musi być unikalny lub mieć na tyle atrakcyjną cenę, aby dla potencjalnego klienta była to interesująca oferta. Do asortymentu Twojego sklepu internetowego możesz podejść na dwa sposoby, sprzedając to, na czym się znasz lub podążając za trendami i sprzedając to, co jest w danym momencie popularne.

Naturalnym wyborem produktów do sklepu internetowego są produkty, które wytwarzasz w swojej firmie. Możesz również sprzedawać produkty z branży, którą znasz najlepiej i w której się specjalizujesz. Produkt, z który masz największe doświadczenie, będziesz umieć w atrakcyjny sposób zareklamować i zaoferować klientom.

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?

Założenie sklepu internetowego z odzieżą nie różni się od otworzenia sklepu internetowego z innymi produktami jak kosmetyki, zabawki itd. Pamiętaj, że sklep internetowy może sprzedawać nie tylko dobra jak odzież, ale również produkty wirtualne jak usługi, kursy e-learning. Więcej na temat, jaki sklep internetowy warto założyć, czytaj w:
Jaki sklep internetowy założyć?

Ile pieniędzy potrzeba na założenie sklepu internetowego?

Koszt stworzenia sklepu internetowego od podstaw może kosztować od 500 zł, jeżeli będziesz tworzyć sklep samodzielnie do 30.000 zł i więcej zlecając stworzenie e-sklepu w dużej agencji interaktywnej. Średni koszt stworzenia sklepu internetowego na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 4000 do 8000 zł. Koszty projektu i wdrożenia e-sklepu może znacznie wzrosnąć, jeśli Twój projekt jest niestandardowy.


Jak założyć sklep internetowy – podsumowanie

Mam nadzieję, że przejście tych kilku kroków jak założyć sklep internetowy pomoże przełożyć Twój pomysł na sklep internetowy na rzeczywistość.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Zobacz również nasz cennik sklepów internetowych lub skorzystaj z konfiguratora sklepów internetowych.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Jaki sklep internetowy wybrać?

Systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy. Poznaj opis kilku oprogramowań do sklepu, ich wady i zalety, które zebraliśmy podczas naszej pracy oraz podczas rozmów z naszymi klientami. Dowiedź się i Ty jaki sklep internetowy wybrać w 2024 roku.

4.9/5 - (164 votes)
Kontakt przez messenger