Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jaki sklep internetowy wybrać?

jaki sklep internetowy wybrać

Systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy? Dlaczego za stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego trzeba zapłacić?

Przeszukując internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jaką platformę wybrać na sklep internetowy spotkasz się ze sprzecznymi opiniami, mówiącymi o tym, że najlepszym rozwiązaniem jest „najtańszy” sklep abonamentowy, ale jest to rozwiązanie tylko na krótki okres, lub że najlepszym rozwiązaniem jest darmowa platforma, ale w miarę rozbudowy staje się kosztowna i problematyczna.

Wybór odpowiedniego sklepu internetowego zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj produktów, których zamierzasz sprzedawać, budżet, umiejętności techniczne, potrzeby biznesowe itp.

Sklep internetowy cennik

Chcesz stworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się jaki budżet zarezerwować na Twój projekt? Zobacz cennik sklepów internetowych w naszej agencji e-Commerce.

Założenie sklepu internetowego wiąże się z podjęciem ważnych decyzji, które będą wpływać na osiągnięcie sukcesu w przyszłośći. Jednym z najważniejszych decyzji, a często niedocenianych jest dobór odpowiedniej platformy e-Commerce. Wybierająć platformę przedsiębiorcy często nie zdając sobie sprawy z ograniczeń poszczególnych systemów i kierują się w głównej mierze ceną wdrożenia lub popularnością danej platformy. Często wraz z rozwojem biznesu e-Commerce zdarza się, że wybrany system nie pozwala na jego skalowanie, co przekłada się na wykonanie kosztownej i czasochłonnej migracji. Jaki zatem system wybrać aby stabilnie rozwijać sklep w przyszłości?


Platformy e-Commerce

Sklep internetowy działa w oparciu o oprogramowanie, które zarządza produktami, stanami magazynowymi, obsługuje cały proces zakupowy od przyjęcia zamówienia, płatności, po wysyłkę. Oprogramowanie sklepu internetowego zapewnia ponadto bezpieczeństwo danych, dostarcza narzędzia do marketingu i wiele innych funkcji sklepu. Takie oprogramowanie nazywamy popularnie systemem sklepu lub Platforma e-Commerce. Platforma e-Commerce to serce sklepu i jest najważniejszą inwestycją dla Twojego sklepu internetowego.

Rodzaje platform e-Commerce

Powstanie różnego rodzaju platform e-Commerce jest odpowiedzią na odmienne zapotrzebowania przedsiębiorców lub osób chcących prowadzić biznes w internecie. Zupełnie inne wymagania będzie miał mały sklep niż duży, masowy sklep z obrotem rzędu kilku milionów złotych.

Systemy sklepowe możemy podzielić na dwa główne rodzaje, czyli platformy abonamentowe i platformy open source, które opisujemy w tym tekście. Istnieją równeiż sklep internetowe oparte platformy dedykowane i licencyjne. Są na nich oparte głownie duże i wielkich sklepów internetowe. Mają one naprawdę duże możliwości i funkcjonalności, jakie oferują, jednak pozwolić sobie na nie mogą jedynie naprawdę duże sklepy, dlatego nie będziemy ich szerzej opisywać.

Platformy e-Commerce krok po kroku

Wszystkie platformy e-commerce pozwalają na utrzymywanie katalogu produktów, ich sprzedaż, przyjmowanie płatności, wysyłkę maili transakcyjnych, a także w pewnym zakresie decydowanie o wyglądzie strony. Występują między nimi jednak znaczne różnice. W zależności od założeń biznesowych danego sklepu może się okazać, że dla jednej firmy najlepsze będzie rozwiązanie abonamentowe, dla innej Open-Source, a jeszcze innej niezbędne będzie rozwiązanie dedykowane.


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to jest platforma open-space i czym się charakteryzuje?
  • Jakie są zalety i wady platform abonamentowych?
  • Jakie możliwości daje założenie e-sklepu na platformie WooCommerce?
  • Jaka jest specyfika sklepu PrestaShop i Magento?
  • Shoper, Shoplo, Shopify – różnice, wady i zalety sklepów abonamentowych.
  • Sklep Dropshippingowy – wady i zalety.
  • Sklep Marketplace – wady i zalety

Jaki sklep internetowy wybrać w 2024?

W internecie znajdziesz wiele rodzajów sklepów internetowych, a wybór właściwego rozwiązania zależy od różnych czynników, takich jak potrzeby i preferencje klienta, rodzaj produktów i wiele innych.

Wybierając platformę do sklepu internetowego odpowiedzi na kilka pytań:

  • Jaki produkty i w jakiej formie chcesz sprzedawać?
  • Jak dużego ruchu się spodziewasz w Twoim sklepie?
  • Czy chcesz prowadzić sklep tylko w Polsce czy również zagranicą?
  • Czy chcesz, aby sklep miał dodatkowe funkcje lub miał bloga?
  • Czy będziesz potrzebować pomocy przy tworzeniu sklepu?
  • Jaki budżet chcesz przeznaczyć na stworzenie sklepu?

Różne zapotrzebowania oraz wymagania branży e-Commerce sprawiło, że powstały różnego rodzaju platformy e-Commerce jak platformy open-source i platformy abonamentowe. Oczywiście bardzo się one od siebie różnią i każda z nich posiada liczne zalety oraz wady. Dlatego też w internecie znajdziesz różne opinie na temat każdej z nich. Możesz również zdecydować się na system dedykowany, jednak wymaga większego budżetu, a jego potrwa przynajmniej kilka miesięcy. 

Przy wyborze odpowiedniej platformy sklepu pomóc analiza następujących kwestii:

  1. Analiza konkurencji.
    Sprawdź, z jakich platform e-Commerce korzystają Twoja najbliższa konkurencja. Jak wyglądają ich sklepy i jak mają funkcjonalności oraz integracje.
  2. Opinie na temat platformy.
    Sprawdź opinie innych ekspertów lub użytkowników, którzy już skorzystali z danej platformy do założenia sklepu.
  3. Porównanie cen.
    Porównaj ceny wdrożenia lub utrzymania danej platformy e-Commerce.
  4. Funkcje i integracje.
    Wybierz platformę, która odpowiada Twoim potrzebom, czyli taką, która posiada wbudowane funkcje i integracje, który potrzebujesz lub umożliwia dodanie takich rozszerzeń w postaci wtyczek.
  5. Bezpieczeństwo platformy.
    Upewnij się, że platforma, na której stworzysz sklep, jest bezpieczna, a proces zakupu jest łatwy i wygodny.

Wybór platformy e-commerce na sklep internetowy zależy przede wszystkim od Twoich osobistych preferencji, potrzeb, wiedzy technicznej i oczekiwań co do funkcjonalności. Warto poświęcić trochę czasu na poszukiwanie odpowiedniego sklepu, aby mieć pewność, że w pełni spełni Twoje oczekiwania i zapewni najlepsze warunki.

W dzisiejszych czasach istnieje wiele różnych platform e-commerce do wyboru, a każda z nich oferuje różne funkcje, narzędzia i poziomy złożoności, dlatego zapewne poza preferencjami funkcjonalności w ostatecznym rozrachunku okaże się wysokość budżetu, którego dana platforma wymaga.

W tym artykule dokonamy przeglądu programów do obsługi sklepu internetowego. Przedstawimy ich zalety i wady, które zebraliśmy podczas naszej pracy oraz podczas rozmów z naszymi klientami. Dowiedz się i Ty jaki sklep internetowy wybrać w 2024 roku.

Jaki sklep internetowy wybrać WordPress WooCommerce PrestaShop Magento

Jaki sklep internetowy wybrać – poradnik

Szacowany czas czytania: 1 minuta

Od czego zatem zacząć, kiedy chcesz rozpocząć sprzedaż w sklepie internetowym. Przede wszystkim powinieneś przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, jak dużo produktów chcesz oferować, jak duży ruch będzie generował sklep, jakie funkcje są dla Ciebie najważniejsze, jaki budżet masz na to przedsięwzięcie i czego oczekujemy od Twojego sklepu? Jaki sklep internetowy w 2024 roku?

Przejdź do sekcji:

  1. Platforma Open-Source
  2. Platforma abonamentowa (SaaS)
  3. Jaki sklep internetowy wybrać?
  4. Platformy Open Source
    Sklep WooCommerce (WordPress)
    Sklep PrestaShop
    Sklep Magento
    Sklep Shopware
  5. Platformy abonamentowe
    Sklep abonamentowy Shoper
    Sklep abonamentowy Shoplo
    Sklep abonamentowy Shopify
  6. Sklep Dropshipping
  7. Sklep Marketpace
  8. Sklep na Facebooku
  9. Sklep na Instagramie
  10. Zakupy Google Shopping
  11. Sklep B2B
  12. Wybór platformy e-Commerce a pozycjonowanie SEO
  13. Jak założyć sklep internetowy?
  14. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
  15. Jaki sklep internetowy wybrać najczęstsze pytania
  16. Podsumowanie

Platforma Open-Source

czyli WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shopware

Takie sklepy wymagają instalacji na własnym serwerze, dzięki czemu jesteś jego właścicielem. Platformy open source mają możliwości i funkcje, które potrzebujesz, są rozwijane przez wielu programistów na całym świecie, a jednocześnie są skalowalne i umożliwiają przyszły rozwój. Pamiętaj, że wybór darmowego oprogramowania sklepu zazwyczaj wiąże się także z koniecznością zakupu płatnych wtyczek (pluginów) rozszerzających jego funkcjonalność, ale będą to często rozwiązania, których nie mają sklepy abonamentowe rozwijane przez jedną firmę.

Dla kogo platformy open-source?

  • osoby, które chcą mieć własny, niezależny sklep
  • średnio-zaawansowanych, znających podstawy e-commerce
  • planujących rozwój na rynki zagraniczne
  • przewidujących dynamiczny rozwój sklepu i biznesu

Zalety platform open source

  • jesteś właścicielem sklepu, może go rozwiać i zmieniać wygląd
  • darmowy skrypt, brak opłaty licencyjnej, częste aktualizacje
  • dużo bezpłatnych dodatków i funkcjonalności
  • elastyczny design, bardzo dużo darmowych i płatnych motywów (szablonów)
  • bardzo duża ilość wtyczek – Google Analytics, Social Media, SEO, płatności, kurierzy, aukcyjne, porównywarki, newslettery itp.
  • dostęp do kodu źródłowego oraz możliwość jego edycji
  • duży wpływ na optymalizację sklepu i poprawność pozycjonowania SEO
  • wsparcie techniczne – grupy na Facebooku, gdzie szybko można otrzymać pomoc
  • popularność sklepów WooCommerce, PrestaShop, Magento gwarantuje łatwe znalezienie firmy lub specjalisty, który pomoże w rozwoju sklepu

Wady platform open source

  • konfiguracja i wdrożenie – trzeba zapłacić specjalistom lub jeżeli masz wiedzę, możesz zrobić to sam
  • nie zawsze integracja z ERP (systemy magazynowo-księgowe) przebiega sprawnie
  • brak automatycznych aktualizacji, wymagana administracja sklepu
  • musisz dbać o bezpieczeństwo – administracja, kopie itp.
  • dodatkowy koszt hostingu
  • samodzielne dostosowanie sklepu do obowiązków prawnych, regulaminy
  • wsparcie techniczne dostępne często na forum, grupach Facebook lub agencji interaktywnej
open source co to jest

Open source co to jest?

Dowiedź się co to jest oprogranowanie otwarte, jak działa, jakie są jego rodzaje, jakie ma zalety. Poznaj przykłady oprogramowania Open source…


Platformy abonamentowe (SaaS)

czyli Shoper, Shoplo, Shopify,…

Takie sklepy nie wymagają instalacji na własnym serwerze, w zamian płacisz miesięczny abonament za sklep, ale nie jesteś jego właścicielem. Sklepy abonamentowe są o tyle ciekawe, że zawierają zwykle komplet funkcji i integracji, dzięki czemu nie wymagają instalowania dodatków. Systemy na platformach jako gotowe oprogramowanie sklepu internetowego nie wymagają hostingu, instalacji systemu, aktualizacji, kopii bezpieczeństwa, wtyczek, rozszerzeń do systemu, itd. W zamian musisz opłacać abonament, który w zależności od wymagań może kosztować od 50 zł za kilka produktów do 300 zł netto miesięcznie, czyli 600-3600 zł netto rocznie.

Dla Kogo platformy abonamentowe?

  • początkujących, którzy stawiają pierwsze kroki w e-commerce
  • osoby, które nie mają budżetu na początku przedsięwzięcia
  • dla tych co chcą, aby usługodawca zajął się wszystkim, czyli bezpieczeństwem sklepu, kopiami zapasowymi itp.

Zalety platform abonamentowych

  • prosta obsługa i intuicyjność
  • możliwość skorzystania z bezpłatnego okresu testowego
  • szybka konfiguracja i wdrożenie
  • mniejszy wydatek na początku
  • hosting (serwer) zapewnia dostawca platformy
  • wsparcie techniczne i aktualizacje od dostawcy
  • aktualizacją silnika sklepowego w cenie abonamentu
  • integracja z Google Analytics, ERP, płatnościami, kurierami, porównywarkami
  • dodatki w zależności od ceny pakietu: landing page, kampanie, kupony itp.
  • dostosowanie do norm prawnych po stronie dostawcy platformy

Wady platform abonamentowych

  • nie jesteś właścicielem sklepu, a jedynie wynajmujesz go
  • jeżeli nie płacisz abonamentu, tracisz sklep
  • mała ilość szablonów i możliwości zmian graficznych sklepu
  • dodatkowe zmiany graficzne są bardzo kosztowne
  • ograniczona ilość produktów w sklepie w ramach podstawowego pakietu
  • aby mieć dostęp do ciekawych dodatków, musisz przejść na coraz droższy pakiet
  • brak posiadania kodu sklepu sprawia, że jesteś uzależniony od funkcjonalności platformy sklepu

Jaki sklep internetowy wybrać?

Pytanie, Jaki sklep internetowy wybrać cały czas pozostaje otwarte. Dlatego, aby wybrać opcję optymalną dla Twojego biznesu powinieneś przeanalizować także, jaki wybrać rodzaj silnika do sklepu internetowego.

Zacznijmy więc od omówienia tzw. silników platform e-commerce. Poniżej opisujemy porównanie najpopularniejszych silników dla sklepów internetowych open source i abonamentowych, ich możliwości oraz wady i zalety. Wszystkie platformy są oczywiście tak rozbudowane i zróżnicowane, że opis wszystkich możliwości, funkcjonalności i porównanie ich jest niemożliwe. Sprawdźmy, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz porównajmy przybliżone koszt jego utrzymania.


cms open source sklep internetowy

Platformy Open Source

Decydując się na sklep internetowy w licencji Open Source, otrzymujesz darmowy dostęp do oprogramowania sklepu internetowego. Nie musisz ponosić comiesięcznej opłaty za dostęp do sklepu i aktualizacje. Możliwości personalizacji sklepu oraz optymalizacji są ogromne, jednak jeżeli nie masz podstawowej wiedzy o technologiach, html, php, hostingu, konieczna będzie współpraca przy wdrożeniu sklepu z firmą zewnętrzną, a każda kolejna zmiana, przebudowa i aktualizacja to dodatkowy koszt.

Najpopularniejsze silniki sklepów Open Source, czyli WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shopware


jaki sklep internetowy wybrać - platforma woocommerce wordpress

Sklep WooCommerce WordPress

WooCommerce jest dodatkiem do znanego i cenionego systemu do zarządzania treścią WordPress. Największe firmy, instytucje zaufały temu systemowi i zarządzają stronami za pomocą darmowego WordPressa. Platforma WordPress dodaje możliwość zarządzania nie tylko stroną, ale i sklepem internetowym, co otwiera przed Tobą wiele ciekawych możliwości. WooCommerce + WordPressa to oczywiście idealne rozwiązanie dla osób, które znają i lubią to środowisko. To również bardzo dobre rozwiązanie dla nowych użytkowników, ponieważ jest to wyjątkowo intuicyjna platforma.

› Oficjalna strona: www.woocommerce.com

WordPress i WooCommerce jest darmowy i ma bogate możliwości personalizacji dzięki motywom (szablony) i wtyczkom, które zapewnia łatwą integrację funkcji e-commerce. Jako platforma open source WordPress daje możliwość zmian i rozwoju. W razie potrzeby odnajdziesz osoby skłonne do pomocy, ponieważ środowisko WordPress zgromadziło wokół siebie liczną społeczność. Liczne rozszerzenia i dodatki pomogą Tobie w prosty sposób dostosować sklep do polskich realiów. WordPress to oczywiście platforma globalna odpowiadająca za 30% stron internetowych na świecie, dlatego też jest dostosowana do budowania sklepu, którym będziesz mógł sprzedawać na całym świecie. Możemy korzystać z różnych wersji językowych i walut rozwiązań kurierskich, logistycznych, międzynarodowych płatności itd.

Sklep WordPress krok po kroku
Sklep WordPress + WooCommerce | Cennik


jaki sklep internetowy - platforma woocommerce wordpress

Wykorzystanie WordPressa i WooCommerce to nie tylko szybki i przyjazny sposób na prowadzenie sklepu, ale również bezpieczny dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją sprzedaż w internecie, ale obawiają się, że nie mogą zainwestować dużego budżetu, ponieważ sklep nie będzie zarabiał wystarczająco dużo. Jeżeli chcesz otworzyć Twój sklep internetowy WooCommerce to system, którym powinien zainteresować się w pierwszej kolejności.

Wady i zalety WordPress + WooCommerce

  • przeznaczony dla małych i średnich sklepów
  • WooCommerce jest w 100% darmowy
  • panel administracyjny WordPress jest wyjątkowo łatwy w obsłudze
  • system cały czas rozwijany i aktualizowany
  • możliwość rozbudowy funkcjonalności i integracji niezbędnych w sklepie internetowym
  • jest bezpieczny, a zastosowanie szyfrowania SSL całkowicie eliminuje problemy bezpieczeństwa
  • płacisz tylko i wyłącznie za dodatki, które ułatwiają Tobie życie, jeżeli nie chcesz automatyzować niektórych funkcji, możesz to robić wciąż za darmo
  • ogromna ilość szablonów premium, które mogą nadać Twojemu sklepowi indywidualny wygląd
  • możliwość integracji WooCommerce z wysyłkami: Kurierzy, InPost czy Poczta Polska
  • integracja szybkich płatności jak Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU i PayPal
  • robienie zakupów jako gość lub po założeniu konta
  • możliwość prowadzenia bloga
  • bardzo dobra integracja z SEO

Więcej szczegółów na temat platformy WordPress i WooCommerce:

Sklep WooCommerce wady i zalety

Jak wygląda sklep WordPress WooCommerce

Zastanawiasz się jak wyglądają sklep oparty o WordPress? Sklep internetowy na WordPressie to najczęściej wybierana opcja zarówno przez małe i duże biznesy online a nawet rozbudowanej sklepy premium i dedykowane rozwiązania.

Skąd taka popularność sklepów WordPressa? Tworzenie sklepów na WordPress WooCommerce jest bardzo popularne wśród agencji e-Commerce, ponieważ WordPress jest napisany czystym kodem i programiści nie mają większych problemów z jego obsługą, stąd też jego popularność. Nasza agencja rónież projektuje sklepy internetowe oprate o WordPress i WooCommerce, pozycjonuje sklepy w Google, dbamy o media społecznościowe i tworzymy kompleksowe kreacje. Poznaj przykłady sklepów WordPress zrealizowanych w naszej agencji.


jaki sklep internetowy wybrać - platforma prestashop

Sklep PrestaShop

PrestaShop to kompletne, innowacyjne i skuteczne rozwiązanie pozwalające łatwo założyć sklep internetowy. System zdobył dużą popularność z uwagi na to, że działa na zasadzie licencji Open source i jest po prostu darmowy. Do rozpoczęcia sprzedaży z PrestaShop potrzebny jest tylko hosting i własna domena. Dlatego, jeżeli masz czas i predyspozycje do samodzielnego stworzenia sklepu to jedyne koszty, jakie na początek musisz ponieść, aby uruchomić Twój sklep internetowy.

› Oficjalna strona: www.prestashop.com

Po wykupieniu hostingu i instalacji PrestaShop na serwerze kolejny krok to konfiguracja sklepu, czyli wybór sposobu płatności, opcji dostawy w sklepie, czy zmieniana prostych elementów wyglądu. PrestaShop po instalacji nie wygląda imponująco, dlatego możesz wybierać z gotowych szablonów dostępnych w internecie. Jeżeli zależy Tobie na indywidualnym wyglądzie i dostosowaniu sklepu do własnych potrzeb w tym celu zlecany będzie indywidualny projekt graficzny i wdrożenie zmian przez specjalistów od PrestaShop.

jaki sklep internetowy - platforma prestashop

PrestaShop jako profesjonalna platforma dla sklepów internetowych daje możliwość pełnego zarządzania produktami, zamówieniami, relacjami z klientami, obserwacji statystyk. Funkcje, jakie oferuje silnik PrestaShop w standardzie to m.in. zarządzanie magazynem, eksport produktów ze sklepu na platformy aukcyjne, porównywanie produktów, nieograniczona liczba wysyłek, płatności kartą kredytową, przelewem bankowym, newsletter, wybór języka, walut i wiele innych funkcji. Pełny opis funkcji zobacz na oficjalnej stronie PrestaShop. Jeżeli szukasz funkcje, które nie są dostępne w silniku PrestaShop, możesz skorzystać z jednej z wielu wtyczek darmowych i płatnych, które rozbudowują platformę. Jeżeli w przyszłości Twój sklep się rozrośnie i potrzebne będą specyficzny moduł, a w dostępne wtyczki nie oferują takiej funkcjonalności rozbudowywanie sklepu i znalezienie specjalisty może okazać się kosztowne, a zadanie trudne do realizacji.

Wady i zalety PrestaShop:

  • PrestaShop to darmowy silnik sklepu internetowego
  • oferuje podstawowe funkcjonalności, które można rozbudować płatnymi wtyczkami
  • posiada sporo darmowych szablonów graficznych, jednak są one dość słabej jakości
  • panel administracyjny jest przystępny i łatwy w obsłudze
  • PrestaShop jest wydajny, biorąc pod uwagę funkcje jakie oferuje
  • możliwe luk w bezpieczeństwie, które są często naprawiane
  • częste aktualizacje wymagane do prawidłowego działania sklepu

Sklep PrestaShop | Cennik


jaki sklep internetowy wybrać - platforma magento

Sklep Magento

Magento to duża platforma do bardziej rozbudowanych sklepów. W standardzie oferuje wiele możliwości sprzedaży i administracji, które w PrestaShop lub WooCommerce mogą być dodatkowo płatne. Magento, został stworzony głównie z myślą o dużych sklepach internetowych z możliwością łatwego zarządzania sporą ilością produktów.

› Oficjalna strona: www.magento.com

Magento udostępniany, jest na licencji Open Software License. Dla zainteresowanych tym rozwiązaniem przygotowano wersję darmową (Community Edition), jak i bardziej rozbudowaną wersję płatną (Enterprise Edition). Darmowa wersja Magento cieszy się sporym zainteresowanie wśród użytkowników oraz programistów, którzy stworzyli wiele dodatkowych wtyczek pozwalających na praktycznie niekończącą się rozbudowę sklepu i oferowanie klientom wielu ciekawych udogodnień podczas zakupów na tej platformie.

jaki sklep internetowy - platforma magento

W podstawowej wersji tego oprogramowania znajdziemy możliwości np. z jednego panelu administracyjnego zarządzania wieloma sklepami, rozbudowane analizy poprzez integrację z Google Analytics, możliwość wyświetlania strony mobilnej na smartfonach, definiowanie różnych szablonów w zależności od kategorii, obsługa kodów rabatowych, system płatności, obsługa wysyłek itp.

Platforma Magento mocno obciąża serwer i wykorzystuje jego zasoby. Powoduje to niemożność instalacji Magento na wielu serwerach wirtualnych (współdzielonych), z powodu ograniczeń wykorzystania pamięci czy procesora. Decydując się na tą platformę trzeba się liczyć z konieczność stosowania serwerów dedykowanych.

Wady i zalety Magento:

  • Magento jest darmowym skryptem w wersji Community Edition
  • nieograniczone możliwości rozbudowy i wiele darmowych rozszerzeń
  • pozwala na prowadzenie wielu sklepów z jednego miejsca
  • obsługuje wersję mobilną sklepu
  • Magento jest wymagający, jeżeli chodzi o parametry serwera
  • dość skomplikowany panel administracyjny
  • skomplikowana instalacja i modyfikacja

Sklep Magento | Cennik


Platforma Shopware

Shopware open-source to szybko rozwijający się, nowoczesny system e-Commerce stający się bezpośrednią konkurencją dla Magento. Platforma Shopware zapewnia najlepsze dostępne rozwiązania biznesowe i funkcjonalne dla średnich i dużych sklepów. Unikatowa architektura systemu, przyjazny panel administracyjny oraz duża liczba dostępnych funkcji, umożliwa szybki rozwój i skalowanie biznesu opartego o Shopware.

› Oficjalna strona: www.shopware.com

Shopware to niemiecka platforma istniejąca na rynku od 2000 roku. Oprogramowanie obsługuje obecnie ponad 100 tysięcy sklepów na całym świecie, również z segmentu enterprise. Platforma zyskuje popularność także na polskim rynku e-Commerce. Atrakcyjność platformy wynika z wykorzystania nowoczesnych technologii, które optymalizują proces wdrażania i modyfikacji systemu przez programistów. Zapewnia to przystępność cenową wdrożenia, przy jednoczesnej wysokiej dynamice rozwoju.

jaki sklep internetowy platforma shopware

Shopware to platforma zaprojektowana pod potrzeby eCommerce. W pakiecie wdrożenia Shopware otrzymasz wszystkie narzędzia do efektywnej sprzedaży i zarządzania produktami w jednym miejscu. Otwarte oprogramowanie Shopware daje komfort i potencjał wyboru możliwości przy realizacji oraz skalowania projektu w przyszłości. Shopware jest narzędziem, które wspiera sprzedaż wielokanałową, B2B oraz inne rozwiązania dzięki integracją przez API.

Wady i zalety Shopware:

  • Shoper jest darmowym w wersji Community
  • alternatywa dla Magento
  • nieograniczone możliwości rozbudowy i wiele darmowych rozszerzeń
  • pozwala na prowadzenie wielu kanałów sprzedaży
  • obsługa wiele walut i języków
  • skomplikowana instalacja i modyfikacja

Oprogramowanie abonamentowe

Korzystając z oprogramowania abonamentowego typu SaaS, uruchomisz Twój własny sklep w chmurze w kilka minut. Dodatkowo, jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy informatycznej oraz budżetu na start, najprostszym wyjściem jest skorzystanie właśnie z gotowych rozwiązań.

Najpopularniejsze silniki sklepów abonamentowych: Comarch e-Sklep, Shoper, Shoplo, Shopify


jaki sklep internetowy wybrac - platforma shoper

Sklep Shoper

Shoper to polska platforma e-commerce do budowy sklepów internetowych. Platforma Shoper jest bardzo popularnym rozwiązaniem w naszym kraju z kilku względów – posiada liczne integracje z najbardziej popularnymi serwisami aukcyjnymi, firmami kurierskimi czy programami do księgowości co daje sporą przewagę w Polsce nad zagraniczną konkurencją.

Nie jest to rozwiązanie darmowe, a sprzedaż w sklepie Shoper odbywa się na zasadzie opłaty abonamentowej – “SaaS”, czyli “Software as a Service”. Co to oznacza dla Ciebie? Shoper nie udostępnia możliwości ściągnięcia i zainstalowania oprogramowania sklepu internetowego na własnym serwerze. Wszytko, odbywa się na platformie hostingowej Shopera. Oczywiście możesz wykupić i podpiąć własną domenę jednak utrzymaniem sklepu zajmuje się Shoper i za to pobiera opłatę miesięczną. Wysokość abonamentu zależy od wielkości sklepu, limitu transferu oraz innych dodatkowych opcji i integracji.

Najtańszym rozwiązaniem jest “Pakiet złoty” i kosztuje 80 zł miesięcznie, a tym samym 950 zł netto rocznie. W zamian otrzymujemy możliwość dodania do 10.000 produktów w sklepie, roczny transfer w wysokości 300 GB, adres e-mail w domenie sklepu oraz integrację kurierów i płatności. “Pakiet Premium” to koszt od 300 zł netto miesięcznie, czyli od 3600 zł netto rocznie. Sklep Premium spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających. W Shoper oferuje tylko kilka szablonów graficznych do wyboru, możesz również zamówić indywidualną grafikę sklepu w cenie od 3000 do 5000 zł.

Wady i zalety Shoper:

  • system abonamentowy – sprzedaży oprogramowania w modelu SaaS
  • nie jesteś właścicielem sklepu, a jedynie wynajmujesz go od Shopera
  • wsparcie i pomoc techniczna w języku polskim
  • integracja z Allegro, Ceneo, firmami kurierskimi, systemami do księgowości są dodatkowo płatne
  • indywidualne projekty graficzne dostępne są już od 2500 zł
  • darmowa aplikacja mobilna do zarządzania sklepem
  • pakiet gratisów na start
  • wyższe ceny pakietów po upływie pierwszego roku
Shoper opinie

Sklep Shoper opinie

Chcesz stworzyć sklep na platformie Shoper, czy warto wybrać takie rozwiązanie? Poznaj zalety, wady i ukryte koszty sklepu Shoper…


jaki sklep internetowy wybrać platforma shopify

Sklep Shopify

Shopify to najpopularniejsza sklepowa platforma abonamentowa na świecie. Platforma Shopify obsługuje ponad milion sklepów e-commerce w 175 krajach. W Polsce platforma jest mało znana i raczej jest rozwiązaniem jeżeli chcesz sprzedawać produkty na rynku międzynarodowym, a nie w Polsce.

Shopify nadaje się dla początkujących, którzy chcą oprzeć sklep na kompaktowym, płatnym oprogramowaniu SaaS. Sklepy oparte na Shopify charakteryzują się wysokim poziomie UX i dostosowana do światowych trendów. Pamiętaj, że większość z około 70 szablonów Shopify jest dodatkowo płatna, 180$ za motyw premium.

Sklep Shopify posiada trzy plany abonamentowe:

Basic Shopify – sklep podstawowy z nie ograniczoną ilością produktów za 29$ miesięcznie
Shopify – sklep rozszerzony z raportami sprzedaży za 79$ miesięcznie
Advanced Shopify – sklep Shopify z zaawansowanymi funkcjami skalowania sklepu za 299$ miesięcznie

Wady i zalety Shopify:

  • roczny koszt sklepu od 350$ do 3600$ + prowizje od sprzedaży
  • łatwa i szybkie możliwość uruchomienia sklepu na rynek zagraniczny
  • platforma międzynarodowa, brak dostępu do polskich integracji
  • kompatybilna z aplikacjami społecznościowymi, umożliwia sprzedaż przez Facebooka
  • motywy wyglądu sklepu przystosowane do urządzeń mobilnych
  • brak zaawansowanego zarządzania produktem
  • ograniczona personalizacja sklepu
  • sklep na serwerze Shopify, brak kontroli nad oprogramowaniem sklepu

Sklep Shopify – poradnik


Wybór sklepu marketplace i sprzedaż w mediach społecznościowych

Wybór możliwości sprzedaży w internecie nie ograniczas się jedynie pdo latformy e-Commerce to nie jedyne wyjście , takiej jak WooCommerce, Marketplace czy sklep na mediach społecznościowych, zależy od kilku czynników.

Oto kilka kwestii, które warto rozważyć wybierając między wybierająć pomiędzy platformą WooCommerce, sklepem w popularnym marketplace oraz sprzedażą w mediach społecznościowych:

  1. Marketplace (np. Allegro, Amazon)
    • Zalety: Duży zasięg i widoczność, łatwość w ustawieniu i zarządzaniu, mniejsze koszty początkowe.
    • Wady: Konkurencja z innymi sprzedawcami, ograniczona kontrola nad marką i prezentacją produktów, prowizje od sprzedaży.
  2. WooCommerce:
    • Zalety: W pełni konfigurowalny, integracja z WordPress, duża społeczność użytkowników i programistów.
    • Wady: Wymaga pewnej wiedzy technicznej, koszty utrzymania mogą być wyższe z powodu potrzeby hostingu, wtyczek i motywów.
  3. Sklep na social media (np. Facebook, Instagram)
    • Zalety: Bezpośrednia sprzedaż w mediach społecznościowych, łatwy dostęp do dużej bazy użytkowników, integracja z reklamami w mediach społecznościowych.
    • Wady: Ograniczenia funkcjonalne w porównaniu do dedykowanych platform e-commerce, zależność od algorytmów i polityki platformy.

Podsumowując, wybór zależy od twoich potrzeb biznesowych, umiejętności technicznych, budżetu i celów marketingowych. Jeśli chcesz pełnej kontroli nad swoim sklepem i masz zasoby do zarządzania stroną internetową, WooCommerce może być dobrym wyborem. Jeśli jednak wolisz mniejszą kontrolę i szybsze rozpoczęcie sprzedaży z mniejszymi kosztami początkowymi, marketplace lub sklep na social media mogą być lepszym rozwiązaniem.


Sklep Marketplace

Innym alternatywnym pomysłem na e-biznes jest tzw. Marketplace. Sklep marketplace to innowacyjne podejście do e-handlu, przypominające internetowe targowisko. Marketplace jest miejscem, a dokładnie sklepem, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców.

Co to jest i jak działa sklep marketplace?

Jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, usług, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów każdemu z klientów. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości produktów pozwala stworzyć szeroką ofertę cenową, ale i zróżnicowaną dostępności towarów oraz czas dostawy. Zakupy w sklepie marketplace przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

Marketplace nie jest typem porównywarki cen, nie jest to miejsce porównania oferty i przekierowanie do niej użytkownika. Nie jest też typowym sklepem internetowym – w marketplace znajdują się oferty od wielu sprzedawców, których obecność na platformie podlega określonym regulacjom. Ze względu na niskie koszty operacyjne i niski próg wejścia, rozwiązania typu marketplace stały się światowym trendem w e-commerce.

Zalety sklepu marketplace:

  • skalowanie własnego biznesu, rozszerzenie oferty produktowej sklepu
  • dodatkowe źródło dochodu dzięki prowizjom
  • możliwość dołączania nowych dostawców do platformy
  • elastyczność ustalania stawek i prowizji dla dostawców
marketplace co to jest

Sklep Marketplace

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat Marketplace? Przeczytaj nasz poradnik co to jest i jak działa Marketplace od strony właścicela sklepu i kupującego.


Sklep na Facebooku

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Sekcja sklep na Facebooku umożliwia łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Facebook. Takie rozwiązanie umożliwia inspirowanie klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Facebooku można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Facebooka. Sklep na Facebooku ładują się szybciej niż normalna strona na urządzeniu mobilnym i ma nieograniczony, globalny zasięg.

Sklep na Facebooku – integracja

Klienci Sklepu na Facebooku w Polsce muszą ze strony Facebooka przejść się do Twojego sklepu internetowego i tu dokonać zakupu. Dlatego do założenia sklepu na Facebooku potrzebny jest sklep internetowy. Najprostszą metodą na otworzenie własnego sklepu internetowego jest obecnie stworzenie sklepu internetowego na platformie WordPress. Sklep WordPress WooCommerce jest obecnie najbardziej efektywną, przyjazną i ekonomicznie racjonalną opcją założenia sklepu internetowego.

Zalety sklepu na Facebooku:

  • bezpośrednio podłączony do strony firmy na Facebooku
  • krótka i szybka ścieżka zakupowa
  • brak konieczności przekierowywania klientów na zewnętrzne strony

Facebook Shop jest obecnie usługą nie dostępną w krajach Unii Europejskiej i Polsce.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Stwórz Twój sklep na Facebooku dzięki integracji z platformą e-Commerce WordPress + WooCommerce.


Sklep na Instagramie

Instagram obok Facebooka to miejsce, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Dlatego też Instagram może to być kolejnym ważnym kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Aplikacja Instagram to idealne miejsce inspirowania klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Instagramie umożliwiają łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Instagram. Taki sklep można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Instagrama za pomocą jednego kliknięcia. Sklep na Instagramie ładują się szybciej niż normalna strona na smartfonach i ma nieograniczony, globalny zasięg. Podobnie jak z Facebookiem do założenia sklepu na Instagramie potrzebny jest działający sklep internetowy, z którego importowane są produkty.

Sklep na Instagramie – integracja

Instagram Shopping jest obecnie usługą nie dostępną w krajach Unii Europejskiej i Polsce.


Zakupy Google Shopping

Rynek e-Commerce rozwija się bardzo dynamicznie również dzięki Google Shopping. Jest to ciekwawszy sposobów na wyszukanie odpowiedniego produktu w porównaniu z porównywarkami ceno. Dzięki Google Shopping potencjalny klient otrzymuje bowiem o wiele bardziej rozbudowane możliwości wyboru interesującego go produktu.

Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google, która ma pomagać w zakupach i porównywaniu ofert sklepów internetowych. Usługa Google Shopping powiązana jest z platformą Google Merchant Center, gdzie właściciel sklepu podaje najważniejsze dane swojego sklepu internetowego i produktów. Produkty pojawiają się automatycznie w wynikach wyszukiwania Google’a poprzez Google Ads, na podstawie tytułów i opisów produktów.

› Zakupy Google Shopping

Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą Zakupy Google będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

co to jest google shopping

Co to jest Google Shopping?

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat Zakupów Google? Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep Google Shopping i jak to działa...


Sklep Dropshippingowy

Nowym, alternatywnym pomysłem na sklep internetowy jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-commerce, dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką.

Co to jest sklep Dropshipping?

Ze względu na niskie koszty operacyjne i łatwą konfigurację, dropshipping stał się światowym trendem w e-commerce. Model biznesowy dropshipping ma oczywiście zalet i wad, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem tworzenia sklepu opartego na tym rozwiązaniu.

Założenie sklepu dropshippinggowego wymaga znacznie niższych inwestycji niż prowadzenie typowego sklepu internetowego. Dwie główne korzyści z dropshippingu to brak odgórnej potrzeby zamrażania pieniędzy w towarze oraz regularny przepływ środków pieniężnych. Nie musisz kupować produktów od dostawcy ani zarządzać i utrzymywać stany magazynowe.

Zalety sklepu dropshipingowego:

  • możesz sprzedawać różne produkty, różnych dostawców i producentów
  • nie musisz kupować produktów ani zarządzać stanami magazynowymi
  • nie musisz sam wysyłać produktu
  • szybkość dostawy od dużego dostawcy do klienta
  • płatność za towar dostawcy dopiero po dokonaniu zapłaty przez klienta
  • możliwość skupienia się na innych aspektach biznesu

Wady sklepu dropshipingowego:

  • nie kontrolujesz jakości i dostępności produktów
  • nie masz kontroli nad jakością wysyłki produktów
  • brak pewności, że każde zamówienie będzie na pewno zrealizowane w gwarantowanym przez sklep czasie
  • utrudnione zapewnienie najlepszej obsługi klientom
  • trudne zarządzanie oczekiwaniami klientów
  • problem z synchronizacją produktów, które są już wyprzedane

Istnieje wiele platform e-commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep dropshipping – WordPress, PrestaShop oraz platformy abonamentowe. Część problemów z dropshippingiem rozwiązuje dobra integracja z dostawcami oraz prawidłowe wdrożenie systemu dropshippingowego w Twoim sklepie.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Sklep Dropshipping

Jeżeli dropshipping to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy dropshipping i odnieść sukces w e-Commerce.


Sklep B2B

Business to business to model, którym obie strony są firmami. Model B2B obejmuje powiązania łączące przedsiębiorstwa i ich partnerów biznesowych. Główną rolę pełnią platformy B2B, które usprawniają transakcje zachodzące pomiędzy firmami a ich dostawcami bądź producentami lub dystrybutorami. Cały proces powstałej relacji biznesowej zachodzi dzięki systemom B2B.

Sklepy B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklepy internetowe. Platforma B2B jest rozwiązaniem usprawniającym procesy biznesowe. Systemy B2B wyróżnia się z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesem zakupowym, rodzajem płatności, infrastrukturą oraz sposobem prowadzenia działań w sklepie.

Jak założyć sklep B2B?

Samodzielne wykonia sklepu B2B może być trudne dlatego niezbędna może się okazać współpraca z wyspecjalizowaną agencją interaktywną e-Commerce. Zlecając wykonanie sklepu B2B agencji interaktywnej, możesz mieć pewność, że każdy szczegół zostanie dopracowany. A projekt sklepu będzie wyróżniał się dedykowaną, dopasowaną do Twojej branży szatą graficzną na tle konkurencji. Wygląd sklepu ma decydujące znaczenie, ponieważ to od niego zależy, czy klient pozostanie na stronie internetowej dłużej, zrobi zakupy i do niego wróci.

Zakładając, że myślisz poważnie o Twoim e-biznesie, warto postawić na jedno z rozwiązań open-source: WooCommerce, PrestaShop, Magento. Oczywiście trzy opisane platformy e-Commerce jako open-source są bezpłatne, jednak poznanie ich do tego stopnia, żeby samemu sprostać wdrożeniu sklepu może być trudne.

Ważną kwestią przy tworzeniu sklepu internetowego jest budowa sklepu B2B pod kątem User Experience. Wszyscy jesteśmy użytkownikami sklepów internetowych na co dzień, co nie przekłada się na umiejętność dobrego zaprojektowania sklepu. W przypadku sklepów internetowych znaczenie UX jest pierwszorzędne, ponieważ każda tzw. „akcja” wykonana przez klienta przekłada się na Twoją sprzedaż.

Sklep B2B powinien być dostosowany do Twoich potrzeb biznesowych. Nawet jeśli potrzeby i funkcjonalności Twojego sklepu nie są one szczególnie nietypowe wdrożenie platformy sprzedaży nie jest proste. Pamiętaj potrzebny jest specjalista od wdrożeń konkretnego typu sklepu – WooCommerce, PrestaShop, Magento.

Ponad to aby sklep B2B działał poprawnie i spełniał swoją funkcję potrzebna jest praca kilku specjalistów programisty, grafika, specjalisty UX. Każdy specjalista to nie tylko wiedza, ale przede wszystkim doświadczenie, które zdobył przy innych projektach. Dlatego warto zdecydować się na wyspecjalizowaną firmę wdrożeniową. Zapewni ona kompleksową obsługę i poniesie pełną odpowiedzialność za wdrożenie i działanie Twojego sklepu internetowego. Pamiętaj źle zaprojektowany lub zoptymalizowany sklep B2B to znacznie mniejsze przychody i „przeciekające złotówki”.

sklep b2b

Jak założyć sklep B2B?

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat B2B? Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep B2B i odnieść sukces w e-Commerce


Wybór platformy a pozycjonowanie SEO

Od wyboru systemu sklepu internetowego będzie zależeć sukces pozycjonowania organicznego SEO. Nie wszystkie platformy sklepów internetowych pozwalają na wdrożenie modyfikacji i skutecznych narzędzi SEO, które wpływajają na pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarce Google.

Algorytm Google bierze pod uwagę setki czynników o różnej wadze, dopasowując wyniki pod określone zapytania użytkowników wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie sklepu to szereg działań tzw. On-Site i Off-site. W przypadku pozycjonowania on-site konieczna jest optymalizacja treści, działania UX oraz modyfikacja kodu strony. To właśnie modyfikacja sklepu internetowego i dostosowywanie go do wymogów SEO, odgrywa największą rolę w procesie pozycjonowania.

Pamiętaj, że nie wszystkie platformy e-Commerce posiadają te same możliwości pod względem elastyczności pozycjonowania. Niektóre systemy sklepó mają w standardzie rozbudowane funkcje, ułatwiające pozycjonowanie, inne wymagają wykupienia dodatkowych modułów czy wtyczek. Wybór platform SaaS wiąże się z dużymi ograniczeniami, a wdrożenie niektórych funkcjonalności może okazać się niemożliwe.

pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Jak pozycjonować e-Commerce?

Jeśli chcesz pozycjonować sklep internetowy lub szukasz Agencji SEO, przeczytaj nasz poradnik nt. pozycjonowania sklepu internetowego…


Agencji SEO oferuje szereg rozwiązań i usług marketingowych skierowanych do sklepów internetowych, jak promocja w Social Mediachreklamy Google Ads czy kampanie produktowe Google, które należą do najczęściej wybieranych i najbardziej opłacalnych form reklamy w przypadku e-Commerce. Płatne reklamy dają szybki efekt i działają niemal natychmiast, natomiast proces pozycjonowania SEO sklepu jest fługotrwały i często na samym jego początku nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Jednak pozycjonowanie organiczne SEO z perspektywy czasu jest to wybór najbardziej opłacalny dla zwiększenia widoczności sklepu w Google.


Jak założyć sklep internetowy?

Od czego zatem zacząć, jeżeli chcesz założyć sklep internetowy. Przede wszystkim powinieneś zrozumieć, jak działa sklep internetowy oraz przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, co chcesz sprzedawać – produkty, czy usługi i jak duży ruch będzie generował sklep. Będzie to miało wpływ, jakie funkcje będą najważniejsze, jaki budżet musisz na to przedsięwzięcie przeznaczyć. Zatem, czego oczekujesz od Twojego sklepu i jaki sklep internetowy chcesz założyć?

Wejście na rynek e-Commerce i otworzenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne i nie wymaga w większości przypadków dużego budżetu. Na pewno będzie to wymagało podjęcia kilku ważnych decyzji i zdobycia pewnej wiedzy w temacie e-Commerce.

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizowanie konkurencję. Jeśli zaś masz swój unikatowy produkt warto przeanalizować najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, często zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu.

Posiadanie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces prowadzenia sklepu, obsługi klienta, administracji, wdrażania poprawek, marketingu, dostosowań do nowych trendów w e-Commerce. Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.

Wdrożenie sklepu internetowego to proces, który możesz wykonać zarówno samodzielnie lub zlecić agencji e-Commerce. Proces wdrożenia prostego sklepu opiera się na kilku podstawowych elementach.

Po przejściu tych kroków sklep internetowy jest już w pełni gotowy do sprzedaży. Aby jednak e-Commerce odniósł sukces w dzisiejszych czasach, trzeba od razu przenieść do kolejnych kroków: pozycjonowanie SEO i marketingu oraz codziennego prowadzenia sklepu i obsługi klienta. Te elementy pomogą wypromować sklep, budować markę oraz jak najszybciej pozyskać klientów.

Prowadzenie sklepu internetowego

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Założenie własnego sklepu internetowego w dzisiejszych czasach jest znacznie tańsze i prostsze niż założenie małego sklepu osiedlowego. Profesjonalny i w pełni funkcjonalny sklep internetowy może powstać już za kwotę 2500 zł przy założeniu podstawowych funkcjonalności.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Od czego zatem zależy koszt utworzenia sklepu internetowego? Ostateczny koszt sklepu internetowego składa się kilka kwestii jak wybór platformy e-commerce, roczny koszt hostingu i domeny, instalacja i konfiguracja sklepu oraz koszt funkcjonalności takich jak bramki płatności, wysyłki itd. Wszystko, o czym musisz wiedzieć na temat kosztów założenia sklepu internetowego, opisaliśmy w naszym innym tekście.

ile kosztuje sklep internetowy

Ile kosztuje sklep internetowy?

Zastanawiasz się ile kosztuje założenie sklepu internetowego oraz jaki jest koszt poszczególnych funkci i integracji. Przeczytaj nasz poradnik na temat kosztów stworzenia i prowadzenia e-Commerce...


Ile zarabia sklep internetowy?

Jeżeli już wiesz ile kosztuje założenie sklepu internetowego zapewne ciekawi Cię, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce i otworzenia sklepu internetowego powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.

Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.

ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Zastanawiasz się ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym? Przeczytaj nasz poradnik nt. dochodów e-sklepu..


Własny sklep internetowy czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków Polaków w internecie, jak również rosnące modę i zaufanie do takiej formy zakupów, można założyć, że własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta, mogą być nieopłacalne.

Powodów, dla których warto otworzyć własny sklep internetowy, jest wiele. E-commerce daje na prawdę mnóstwo korzyści i możliwości. Poznaj kilka argumentów, które zdecydowanie przemawiają za takim biznesem i odpowiedzą na pytanie, czy warto otworzyć sklep internetowy.

Czy sklep internetowy się opłaca

Czy sklep internetowy się opłaca?

Chcesz zacząć sprzedaż w internecie i zastanawiasz się czy to się opłaca? Przeczytaj nasz poradnik, dlaczego warto otworzyć sklep internetowy...


Jaki sklep internetowy wybrać najczęstsze pytania [FAQ]

Własny sklep internetowy czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków w internecie, modę i zaufanie do takiej formy zakupów, własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta mogą być nieopłacalne.
› Własny sklep internetowy poradnik

Jaką platformę e-Commerce wybrać?

Sklep internetowe bazuje na platforma e-Commerce tzw. silniku platformy e-Commerce. Najpopularniejsze silniki sklepów open-source to WooCommercePrestaShopMagento. Platforma e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Wszystkie platformy są oczywiście bardzo rozbudowane i zróżnicowane pod względem funkcji. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.


Podsumowanie

Jak sam widzisz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jaki sklep internetowy wybrać. Wszystko zależy od budżetu, jaki posiadasz, preferencji i wymogów odnośnie do Twojego sklepu. Statystycznie osoby zaczynające sprzedaż w internecie najczęściej wybierają platformy, z których w każdej chwili mogą zrezygnować, nie ponosząc dużego ryzyka, czyli sklepy abonamentowe. Właściciele sklepów, którzy mają już jakieś doświadczenie w e-commerce i chcą rozwijać e-biznes, chętnie wybierają system, który mogą sami rozwijać, czyli system open-source taki jak WooCommerce lub PrestaShop. Większe firmy z dużym budżetem i wymaganiami wybiorą Magento, lub dedykowany sklep szyty na miarę.

Przy wyborze platformy ważne jest również uwzględnienie kwestii związanych z bezpieczeństwem, obsługą klienta, kosztami transakcyjnymi, dostępnymi funkcjami oraz skalowalnością, szczególnie jeśli planujesz rozwijać swój sklep w przyszłości. Dobrze jest również zastanowić się nad interfejsem użytkownika i dostępnymi opcjami dostosowania, aby dostosować sklep do swoich indywidualnych potrzeb.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i potrzebujesz doradztwa w zakresie, jaką platformę sklepu internetowego wybrać, szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy oparty o WooCommerce, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje sklep internetowy lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, skorzystaj z naszego kalkulatora, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Jak założyć sklep internetowy?

Myślisz nad założeniem e-sklepu? Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

4.7/5 - (260 votes)
Kontakt przez messenger