Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik

pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie spektakularnych efektów jest niezwykle trudne.

Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać nie tylko o jakość oferowanych produktów, wygląd sklepu czy intuicyjność ścieżki zakupowej. Sukces w e-Commerce w dużej mierze zależy od widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania. Sprawia to, że pozycjonowanie w Google to jedna z najbardziej skutecznych metod reklamy internetowej i docierania do nowych klientów.

Pozycjonowanie SEO to niezwykle popularne zagadnienie we współczesnym e-Commerce. Ponieważ bez wysokiej pozycji w tzw. TOP 10 nikt nie będzie w stanie znaleźć Twojej sklepu, nie kupi produktów w Twoim sklepie internetowym lub nie zamówi usługi. Dlatego warto bliżej przyjrzeć się możliwością pozycjonowania organicznego SEO sklepu internetowego. Pozycjonowanie organiczne sklepu w Google to najlepszy sposób na wysokie pozycje, zwiększenie widoczności i ruchu w sklepie internetowym, a w efekcie pozyskanie nowych Klientów i zwiększenie sprzedaży oraz budowanie świadomości marki.

Gdy Twoj sklep zostanie zindeksowany przez wyszukiwarki, będzie konkurować ze sklepami konkurencji o podobnej treści. Im lepszy projekt, treści w sklepie i jego optymalizacja, tym wyżej będzie ona wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania Google. Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego jest niezwykle ważnym, ciągłym procesem, który wpływa na wyświetlanie się sklepu na pierwszych wyszukach w Google. Skutkuje to dużą ilością bezpłatnego, organicznego ruchu w Twoim sklepie internetowym.


E-Commerce i pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego to najskuteczniejsza metoda jego promocji i reklamy w internecie, dzięki czemu regularnie będzie zwiększać Twoją sprzedaż. Skuteczne pozycjonowanie w e-Commerce koncentruje się na konwersji i sukcesywnym wzroście sprzedaży. Celem pozycjonowania sklepu jest przede wszystkim wzrost przychodów poprzez obecność w czołówce Google na większość fraz opisujących Twój asortyment.

Skuteczne pozycjonowanie e-Commerce wymaga szerokiego i indywidualnego podejścia. Brak jest jednego sposobu na pozycjonowanie sklepów w Google, dlatego też standardowe, szablonowe pozycjonowanie najczęściej nie sprawdza się w tym przypadku. Takie kwestie jak branża działania sklepu, kim są potencjalni klienci, definiuje szereg indywidualnych kwestii związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją sklepu internetowego w zakresie treści czy aspektów technicznych SEO. Dla przykładu, błędnie dobrane słowa kluczowe lub architektura informacji nie trafiają w intencję kupującego. Tym samym działania takie skutecznie obniżają sprzedaż, a wypozycjonowanie sklepu będzie niezwykle trudne.

Jak sam widzisz, istnieje różnica pomiędzy pomiędzy pozycjonowaniem SEO a pozycjonowania w e-Commerce. W tym wpisie pokażemy kilka aspektów dotyczących podejścia do pozycjonowania sklepów internetowych oraz wyjaśnimy te kwestie osobom, które już prowadzą sklep internetowy lub dopiero zaczynają działać w e-Commerce.

Posiadasz sklep internetowy i chcesz go skutecznie wypozycjonować?
Poniższy poradnik pokaże Ci jak, krok po kroku podejść do zwiększania widoczności sklepu internetowego. Poprawa SEO w sklepie ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia ruchu w Twoim sklepie internetowym. Niestety większość poradników SEO jest zbyt techniczna, aby nowi użytkownicy mogli zacząć samodzielnie pozycjonować sklep. W pozycjonowaniu sklepu internetowego nie są najważniejsze zagadnienia techniczne jak meta tagi, nagłówki H1, ale dobry, nieszablonowy pomysł na pozycjonowanie e-Commerce.

Zebraliśmy kilka najbardziej istotnych informacji i porad SEO dla e-Commerce, które wykorzystujemy na co dzień w pracy naszej agencji SEO i które pomogą przekształcić Twój sklep internetowy w dobrze zoptymalizowaną stronę zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników.

pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik seo

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik krok po kroku

Szacowany czas czytania: 28 minut

  1. Co to jest SEO – definicje
  2. Jak działa pozycjonowanie Google SEO?
  3. Skuteczne SEO
  4. Korzyści pozycjonowania organicznego
  5. Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego
  6. Pozycjonowanie sklepu dla początkujących
  7. Pozycjonowanie sklepu internetowego – dobre praktyki
  8. Narzędzia SEO
  9. Optymalizacja sklepu pod kątem SEO
  10. Audyt SEO sklepu internetowego
  11. Pozycjonowanie sklepu WordPress
  12. Pozycjonowanie sklepu najczęstsze pytania [FAQ]
  13. Podsumowanie

Co to jest SEO?

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimizer”, czyli optymalizacja stron i sklepów internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego. Jest to strategia stosowana przez właścicieli stron internetowych i agencje SEO w celu uzyskania większego ruchu dzięki wyższej pozycji w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie SEO i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie polega na oszukiwaniu Google, ale ułatwieniu robotom Googla w poprawnym zindexowaniu sklepu i treści w nim zawartych. Chodzi po prostu o stworzenie sklepu internetowego o ciekawych produktach i treściach poszukiwanych przez użytkowników Googla oraz zoptymalizowaniu kodu strony i formatowania treści, które ułatwi wyszukiwarkom znalezienie Twojego sklepu internetowego.

Pamiętaj, zgodnie z definicjami samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem. Jednakże w Polsce SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie do pozycjonowania organicznego, lub występują jako zbitka słów „pozycjonowanie SEO”.

Co to jest SEO – poradnik

Dlaczego SEO jest tak ważne?

Wyszukiwarki są często największym źródłem ruchu dla większości sklepów internetowych. Kiedy użytkownicy Googla szukają w internecie produktów lub usług, o które sprzedawane są w sklepie, odpowiednio zoptymalizowane treści produktów pod kątem wyszukiwarek będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, a tym samym więcej osób odwiedzi Twój sklep i dokona zakupu.

Google i inne wyszukiwarki wykorzystują zaawansowane algorytmy do rozpoznawania i pozycjonowania stron i sklepów w wynikach wyszukiwania. Jednak nawet algorytmy Google nie są doskonałe i nadal potrzebują Twojej pomocy, aby zrozumieć, o czym są Twoje treści w sklepie. Jeżeli treść w sklepie nie jest zoptymalizowana, wyszukiwarki nie będą wiedzieć, jak ją uszeregować. Kiedy ludzie wyszukują produkt, o których piszesz, Twój sklep inetrnetowy nie pojawi się w wynikach wyszukiwania i stracisz cały ruch.

seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO co to jest?

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w sklepach internetowych, aby zapewnić widoczność i pozycję w wyszukiwarkach. Czytaj nasz poradnik o SEO …


Jak działa pozycjonowanie w Google?

Google nigdy nie pobiera opłat za pozycjonowanie stron lub sklepu w wynikach wyszukiwania i za umieszczenie linku do sklepu w wynikach wyszukiwania. Uwzględnienie stron internetowych w tych wynikach jest bezpłatne. Firma Google udostępnia również ciekawe narzędzia i bezpłatne zasoby do pozycjonowania SEO, takie jak Search Console, oficjalny blog Centrum dla Webmasterów oraz fora dyskusyjne zawierają wiele informacji na temat optymalizacji stron i sklepów pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Na temat SEO z biegiem czasu powstało wiele mitów i nieporozumień. Niezrozumienie zasad SEO przynosi wiele rozczarowań osobom, które stawiają pierwsze kroki w pozycjonowaniu.

  • SEO to proces długofalowy, poprawiający ilość ruchu przychodzącego z wyników wyszukiwarek (Google) na pozycjonowaną sklepu. Pozycjonowanie sklepów internetowych koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także jego jakości.
  • Efekty SEO będą widoczne najwcześniej dopiero po kilku tygodniach, miesiącach, a czasem nawet po wielu latach. Są to jednak działania o długotrwałym efekcie.
  • Według badań SEO jest najbardziej efektywnym kanałem marketingu w Internecie, ale też trudnym do osiągnięcia.

Oczywiście pierwsze wyniki (linki) w wynikach Google to płatne reklamy. Pamiętaj jednak, że reklamowanie się w Google Ads nie będzie miało żadnego wpływu na pozycję sklepu w wynikach organicznych wyszukiwania.


Skuteczne SEO

Co to jest skuteczne SEO? Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację sklepu a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie sklepu w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja sklepu i poprawa najważniejszych problemów ze sklepem,
  • usprawnienie działania sklepu dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działania sklepu internetowego, jego widoczności i zachowania użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Content marketing (marketing treści) to strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu przydatnych treści, które mają za zadanie zainteresować i utrzymać odbiorców na stronie internetowej, tak aby nakłonić ich do działania, czyli w tym przypadku zakupu produktów lub usług w sklepie. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z klientem.


Korzyści pozycjonowania organicznego

Powody do wprowadzania zmian w sklepie wcale nie muszą wynikać tylko ze zmieniających się trendów. Rozwijany sklep internetowy pozytywnie wpłynie na wyniki SEO. Aktualizacja sklepu nie tylko podniesie Twoją pozycję w Google i przyniesie efekty, dzięki którym wydasz mniej pieniędzy i czasu na marketing internetowy.

Aktualizacja treści. Dobrym powodem do wprowadzenie zmian jest zdecydowanie fakt, że sklep z dynamicznie zmieniającą się treścią będzie lepiej postrzegany przez Googla. Nowe treści w sklepie to nie tylko nowe produkty, ale również dodawanie treści eksperckich, albo nowości o produktach na podstronie bloga.

Optymalizacja sklepu. Z badań Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę sklepu, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Tak więc dobrym sposobem na zwiększenie konwersji Twojego sklepu internetowego jest ciągła optymalizacja sklepu, jeżeli zbyt długo się ładuje.


Samodzielne pozycjonowanie sklepu

Jeśli prowadzisz małą, lokalną firmę, większość czynności pozycjonowania sklepu e-Commerce możesz wykonać samodzielnie. Jeśli rozważasz robienie pozycjonowania samemu, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie. Od wprowadzenia zmian w sklepie do zauważenia korzyści wynikach wyszukiwania może minąć kilka miesięcy, rok, a w przypadkach sklepów e-Commerce o bardzo dużej konkurencji w danej frazie kluczowej nawet kilka lat.

Jeśli planujesz uruchomienie nowego sklepu lub wprowadzić zmiany w już istniejącym, to dobry moment zainteresowanie się SEO. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, sam możesz doprowadzić do tego, że Twój sklep będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian zalecanych przez SEO, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeśli nie możesz poświęcić na to czasu osiągnięcie oczekiwanych wyników może być niemożliwe.

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją i pozycjonowaniem, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejący sklep internetowy, zoptymalizować, a nawet doradzić Tobie odpowiednie kroki jak pozycjonować sklep samemu. W taki sposób razem z ekspertem możesz tak od podstaw przygotować sklepę, by był przyjazny dla wyszukiwarek.

Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania organicznego sklepu internetowego jest po prostu stratą czasu i środków. Zatem jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO. Do uniknięcia kłopotów wystarczy pobieżna znajomość zagadnień opisanych poniżej. Taka wiedza przyda się, by uchronić się przed stosowaniem przez SEO metod, których należy unikać, albo takich, które pogarszają wyniki wyszukiwania sklepu.


Pozycjonowanie sklepu dla początkujących

Jeśli poważnie myślisz o zwiększeniu ruchu w Twoim sklepie musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na wyniki trzeba poczekać, czasem na prawdę długo. Przy pozycjonowaniu organicznym trzeba mieć koncepcję, strategię działań, czyli jakie będziesz mieć kolejne kroki, pomysły, frazy kluczowe na najbliższy czas, ale i w dłuższym okresie.

Pozycjonowanie SEO jest swego rodzaju kulą śnieżną, do której musisz dodawać kolejne śnieżki, czyli frazy kluczowe, produkty, podstrony, nowe wpisy. Rozbudowana struktura SEO sprawia, że kolejne frazy i produkty w Twoim sklepie napędzają kolejne elementy pozycjonowania organicznego. Pamiętaj, że w pozycjonowaniu kolejne frazy nie mogą być chaotyczne, tylko muszą budować większą całość. Aby dobrze to robić warto poznać i zwrócić uwagę na tzw. dobre praktyki SEO.

W tym przewodniku podzielimy się naszymi doświadczeniami na temat pozycjonowania sklepów internetowych, udostępnimy najlepsze wskazówki dotyczące SEO, które pomogą Ci ulepszyć SEO sklepu i uzyskać więcej ruchu organicznego.

Wiemy, że pomysł samodzielnego pozycjonowania i optymalizacji pod kątem SEO sklepu internetowego może wydawać się trudny lub niemożliwy, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu stron internetowych. Nie martw się, to nie musi być skomplikowane, a jeżeli popełnisz błędy na początku drogi pozycjonowania organicznego, można to wszystko poprawić, choć będzie wymagało dodatkowej pracy i czasu. Poznaj podstawy i dobre praktyki SEO, a następnie zacznij je stosować je we własnym sklepie internetowym.


Pozycjonowanie sklepu – dobre praktyki

Pozycjonowanie SEO może wydawać się, że ma skomplikowany charakter techniczny, ale nie musi. Samo zapoznanie się z kilkoma podstawowymi wskazówkami dotyczącymi optymalizacji sklepu internetowego może znacznie zwiększyć ruch w Twoim sklepie.

Nie musisz być profesjonalnym webmasterem, ani ekspertem SEO, aby korzystać z poniższych wskazówek. Jeśli korzystasz już ze sklepu internetowego sprawdź, czy robisz to poprawnie od strony pozycjonowania SEO.

Struktur adresów URL
Korzystaj z przyjaznych dla SEO struktur adresów URL w sklepie. Przyjazne dla SEO adresy URL zawierają słowa, które jasno opisują zawartość strony i są łatwe do odczytania zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek.

Zwróć uwagę, żeby adresy URL były czytelne dla użytkownik i mógł on odgadnąć, co zobaczy w sklepie, po prostu patrząc na tekst adresu URL.

https://www.nazwasklepu.pl/nazwa produktu

Korzystanie z przyjaznej dla SEO struktury linków (permalinku) zwiększa Twoje szanse na uzyskanie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, jeśli Twój sklep działa już dłużej, nie zmieniaj struktury linków bezpośrednich. Zmieniając strukturę linków bezpośrednich w Twoim sklepie, stracisz linki dodane w mediach społecznościowych i ryzykujesz utratę Twojego rankingu SEO w Google. Jeżeli musisz zmienić strukturę bezpośrednich linków, zatrudnij profesjonalistę, aby mógł skonfigurować odpowiednie przekierowania.


Narzędzia SEO

W codziennej pracy pozycjonowania sklepu internetowego przydatne są narzędzia SEO do analizy konkurencji, optymalizacji sklepu, doboru słów kluczowych, czy monitorowania efektów pozycjonowania. Wśród narzędzi SEO znajdują się zarówno darmowe, jak i płatne programy oraz aplikacje. Darmowe narzędzia SEO są w pełni wystarczające do skutecznej optymalizacji sklepu, jeżeli nie potrzebujesz zaawansowanych funkcji premium. Poniżej przedstawiamy podstawowe narzędzia SEO do pozycjonowania sklepu.

Najbardziej przydatne narzędzia SEO w pierwszej fazie rozwoju sklepu to wtyczki SEO (Yoast i AIO), Google Analytics, Google Search Console. Narzędzia te zapewniają dostęp do wielu istotnych, pomocnych funkcji, są intuicyjne w obsłudze oraz darmowe. Pozwalają one prowadzić analizę sklepu internetowego m.in. pod kątem efektywności prowadzonych działań czy skuteczności słów kluczowych.

Wtyczki SEO

Jeżeli używasz sklep na platformie WordPress, jego ogromną przewagą jest to, że istnieje wiele wtyczek SEO do WordPress. Szukając wtyczki SEO dla WordPress, najprawdopodobniej zawęzisz wybór do dwóch najpopularniejszych rozwiązań, czyli Yoast SEO i All in One SEO (AIOSEO). Obie wtyczki SEO WordPress są używane przez miliony stron internetowych. Nasza agencja używa wtyczki Yoast SEO i ją też dla Ciebie rekomendujemy.

Google Analytics

Google Analytics to najlepsze narzędzie do monitorowania efektów pozycjonowania i realnego ruchu użytkowników na stronie sklepu. Jest to w pełni darmowe narzędzie, które wymaga jedynie wdrożenia kodu śledzącego na stronie sklepu. Google Analytics działa w czasie rzeczywistym i dzięki niemu otrzymasz informacje o każdym pojedynczym wejściu użytkownika na stronę sklepu oraz jego zachowaniu podczas przeglądania sklepu.

Google Analytics

Google Search Console

Google Search Console to kolejne podstawowe narzędziem SEO. Za jego pomocą dodasz sklep do indexu Google, zbadasz liczbę kliknięć i wyświetleń, które sklep uzyskał w wynikach organicznych wyszukiwarki, liczbę linków przychodzących oraz wewnętrznych, a także stan nie tylko całej sklepu, ale też pojedynczych podstron.

W celu skutecznego pozycjonowania sklepu dodaj go do Google Search Console. Google Search Console, znane również jako Narzędzia dla webmasterów, to zestaw narzędzi oferowanych przez Google, aby umożliwić właścicielom stron we wgląd w to, jak ich sklep i treść są postrzegana przez wyszukiwarkę.

Google Search Console zawiera raporty i dane, które pomogą Ci zrozumieć, jak Twój sklep wyglądają w wynikach wyszukiwania Google. Możesz również zobaczyć rzeczywiste wyszukiwane hasła, których używają ludzie, aby znaleźć Twó sklep, sposób wyświetlania każdej strony w wynikach wyszukiwania i częstotliwość kliknięć.

Wszystkie te informacje pomagają zrozumieć, co działa w Twoim sklepie, a co nie pod kątem SEO. Następnie możesz odpowiednio zaplanować swoją strategię dotyczącą kierunku rozwoju sklepu i nowych treści. Google Search Console ostrzega również, gdy coś jest nie tak ze stroną Twojego sklepu, na przykład gdy roboty wyszukiwarek nie mogą uzyskać do niej dostępu, znalazły zduplikowane treści lub ograniczone zasoby.

Pamiętaj, sprawdzaj Search Console co najmniej raz w miesiącu w celu zebrania informacji i sprawdzenia postępów w pozycjonowaniu strony lub sklepu oraz ewentualnych błędów.

W konsoli możesz też dodać Mapę strony XML, którą Google użyje jej do usprawnienia indeksowania strony lub powiadomi Cię o błędach. Po pomyślnym dodaniu mapy strony będzie ona wyświetlana jako oczekująca. Zindeksowanie Twojego sklepu zajmuje Google trochę czasu. Po kilku godzinach będziesz mógł zobaczyć niektóre statystyki dotyczące mapy strony. W konsoli znajdziesz liczbę linków znalezionych w Twojej mapie strony, ile z nich zostało zaindeksowanych, stosunek obrazów i stron internetowych itp.

Mapa strony XML w sklepie

Dla łatwiejszego indexowania strony przez Googla dodaj mapę strony XML sklepu. Mapa strony XML to specjalnie sformatowany plik, który zawiera listę wszystkich podstron, produktów z Twojego sklepu internetowego. Dzięki temu wyszukiwarki mogą łatwo znaleźć i zindexować wszystkie Twoje treści.

Samo dodanie mapy strony XML nie podnosi pozycji Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania, ale pomaga wyszukiwarkom szybko znaleźć stronę sklepu i zacząć go oceniać. Jeśli używasz jednej z wtyczek SEO, automatycznie utworzy ona dla Ciebie mapę strony XML. Możesz użyć rownież generator mapy strony XML i wgrać gotową mapę strony na serwer za pomocą FTP.


Optymalizacja sklepu pod kątem SEO

Optymalny sklep internetowy to taki, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej, a elementy budowy sklepu oraz treści na niej zamieszczone przyciągają na dłużej, skłaniają do powrotu i kolejnych zakupów. Takie działania są niezbędne, aby sklep była widoczna dla wyszukiwarek i żeby docelowo użytkownicy mogli odnaleźć Twój sklep internetowy np. za pomocą wyszukiwarki Google.

Zoptymalizowany sklep internetowy przyciąga więcej użytkowników, dlatego projektując sklep internetowy, pamiętaj optymalizacji i prędkości ładowania. Korzystając z WordPressa, możesz zainstalować odpowie wtyczki do „cachowania” (buforowania części sklepu i kodu), dzięki czemu użytkownicy będą musieli pobierać zawartość sklepu przez przeglądarkę tylko raz. Wtyczki typu Cache, które kompresują pliki i pozwalają odwiedzającym szybciej przeglądać Twój sklep. Niektóre bardziej techniczne aspekty cachowania i kompresji plików mogą wymagać pomocy specjalisty, jeśli nie masz szczegółowej wiedzy technicznej.

Źle zaprojektowany i niezoptymalizowany sklep internetowy może wymagać audytu SEO, który dokładnie określi, w jaki sposób powinna ona być wykonana. Działania te mają doprowadzić również do tego, aby Twoja sklep zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez optymalizacji nawet najlepsze produkty w sklepie, czy działania promocyjne, mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dobrze, jeżeli agencja interaktywna lub e-Commerce projektująca sklep internetowy zadba całościowo o pozycję SEO Twojego sklepu i poprawi wyniki wyszukiwania Google. Uzupełnieniem oferty projektowej profesjonalnej agencji jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom sklep łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Unikalne treści
Unikalna treść w sklepie to podstawa, jeżeli myślisz o optymalizacji i pozycjonowaniu SEO. Audyt SEO powinien przeanalizować treści w sklepie, strukturę sklepu, opisy produktów.

Hierarchia treści informuje wyszukiwarkę o najistotniejszych elementach opisu i pozwala użytkownikom odnaleźć odpowiedni produkt. Duplikowanie opisów od konkurencji lub posługiwanie się tym samym źródłem wpływa negatywnie na pozycję Twojego sklepu. Google nie będzie uznawał sklepu za wartościowy i będzie to skutkowało brakiem pozycji w wyszukiwarce, a tym samym brak ruchu z wyników organicznych.

Strona główna
Strona główna sklepu to podstawowe, pierwsze źródło informacji o sklepie oraz doskonała pomoc przy pozycjonowaniu. Warto zadbać o to, aby teksty na stronie głównej sklepu był bardziej rozbudowane, by w merytoryczny sposób opisywał, co sprzedaje sklep, jakie „wyznaje wartości” i jakie posiada mocne strony. Krótko mówiąc tekst wprowadzający oraz przekonujący do siebie nowego kupujących.

Strony produktów
Strony produktów wymagają analizy unikalności opisów produktu, ponieważ to one znacznie wpłynie na pozycjonowanie sklepu. Treści na stronie produktu są istotne zarówno dla pozycjonowania, jak i sprzedaży. Analizę treści w sklepie internetowym rozpoczyna się od opisów produktów. Niedopuszczalne w sklepie jest brak opisów na karcie produktu, niedbałe prezentowanie produktów, a w szczególności kopiowanie treści z innego sklepu lub strony producenta.

Blog sklepu internetowego
Blog jest źródłem treści, która jest niezwykle ważna i pomocna przy pozycjonowaniu. Można zamieszczać na nim teksty dedykowane pod najpopularniejsze tematy związane z naszą branżą. Wykraczając poza aspekty pozycjonowania, blog to także nieocenione narzędzie budujące autorytet Twojego sklepu w oczach potencjalnych klientów oraz istotne narzędzie do komunikacji z nimi.

Motyw sklepu (szablon)
Z motywem sklepu szczególnie ważna jest szybkość działania. Dobry motyw działa szybko, nie ładuje zbędnych zasobów, skryptów, arkuszy CSS, a tym samym podnosi pozycje sklepu w wyszukiwaniach organicznych. Każdym sklep i motyw, na którym jest opart, po wdrożeniu wymaga optymalizacji.

Optymalizacja grafik
Sklepy internetowe są bardzo rozbudowane graficznie i posiadają bardzo dużą ilość zdjęć produktów oraz ich wariantów. Wszystkie treści i zdjęcia są pobierane z serwera podczas przeglądania produktów przez klienta. Grafiki, zdjęcia powinny być zoptymalizowane i skalowane do odpowiedniego rozmiaru za pomocą odpowiedniego skryptu. Każde zdjęcie, ilustracja lub grafika wykorzystana w sklepie powinna posiadać tzw. atrybut alt, który pozwali robotom Googla indeksować zdjęcia i pokazać sklep, jego produkty w wynikach graficznych Google.

Meta tagi, tytuły, opisy
Odpowiednio dobrane tytuły to pierwszy punkt, jaki powinien brać pod uwagę audyt treści SEO. Tytuły powinny być tak dobrane, aby były przydatne dla użytkowników i jednocześnie zapewniały pozycjonowanie na tzw. długi ogon słów kluczowych. Nie należy dublować na siłę fraz kluczowych i nadużywać ich w opisach.

Przyjazne linki
Sklep internetowy, aby odnieść sukces potrzebuje semantyczne, zrozumiałe linki, mają one bowiem spory wpływ na klikalność w wyszukiwarce i są dość istotnym elementem w pozycjonowaniu. Dobry audyt SEO powinien przeanalizować całą strukturę linków w sklepie internetowym.

Optymalizacja sklep WordPress

Optymalizacja sklepu i produktów pod kątem SEO

Często początkujący użytkownicy WordPressa popełniają błąd, myśląc, że wystarczy zainstalować i aktywować wtyczkę SEO WordPress. SEO to ciągły proces, jeżeli chcesz uzyskać najwyższe wyniki w Top 10. Pozycjonując sklep internetowy trzeba nadążać za zmieniającymi się trendami, frazami kluczowymi, czy zmianami algorytmu Google.

Po napisaniu ciekawej, angażującej treści w sklepie, opisie produktu lub wpisu na bloga, warto je dodatkowo zoptymalizować pod kątem SEO. Wtyczka SEO umożliwiają dodanie tytułu, opisu i słowa kluczowego do każdego produktu lub strony. Pokazuje również ciekawe podpowiedzi dotyczące optymalizacji tekstu oraz daje podgląd tego, co zobaczą użytkownicy, wyszukując Twój sklep w Google.

Zalecamy zoptymalizować tytuł i opis strony lub produktu, aby uzyskać maksymalną liczbę wyszukań. Pisząc nowy tekst do sklepu, po prostu przejdź w dół do sekcji Yoast SEO. Zobacz wszystkie podpowiedzi jak zoptymalizować tekst, przeanalizuj błędy i braki w Twoim tekście, a następnie przeredaguj tekst zgodnie z podpowiedziami, tak aby wszystkie punkty były na zielono.

pozycjonowanie WordPress poradnik yoast seo

Research fraz kluczowych

Dla wielu osób początkujących z pozycjonowaniem organicznym szukanie słów i fraz kluczowych przysparza problem. Szukanie fraz kluczowych nie jest trudne, ponieważ każdy z nas codziennie zadaje różne pytanie wyszukiwarce Google, czy Asystentowi Google. Zastanów się, jakich tematów szukają ludzie i jakie treści warto dodać w sklepie lub na stronie bloga sklepu, aby odpowiedzieć na ich potrzeby oraz pytania.

Badanie fraz kluczowych to nie tylko domena copywriterów i ekspertów SEO. Sama wyszukiwarka Google podpowie Tobie słowa, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć treści, produkty i usługi z Twojej branży. Frazy i słowa, które podpowiada Google w wynikach wyszukiwania śmiało możesz użyć w Twoim sklepie, aby zwiększyć ruch organiczny. Oczywiście bazując na tych podpowiedziach musisz napisać ciekawy tekst do sklepu, który będzie wiarygodny zarówno dla Google, ale przede wszystkim dla Twoich klientów.

Jeżeli chcesz skorzystać z bardziej profesjonalnych sposobów, to istnieje mnóstwo narzędzi do badania słów kluczowych. Narzędzia do wyszukiwania fraz i słów kluczowych, z których możesz korzystać mogą być zarówno bezpłatne, jak i płatne. Narzędzia podanie niżej, jak Semrush są płatne, ale zalecamy skorzystać z niego w bezpłatnej wersji testowej, abyś mógł się przekonać jak ciekawe ma możliwości.


Audyt sklepu internetowego SEO

Audyt SEO sklepu internetowego teoretycznie nie różni się od audytu SEO strony internetowej jednak skala przedsięwzięcia i specyfika sklepów internetowych skłania nas do koncentracji na najistotniejszych elementach. W przypadku sklepu istotniejsza będzie budowa strony produktowej.

Audyt SEO pokazuje jakie najczęstsze błędy występujące w sklepie internetowym w aspekcie treści zamieszczonych w sklepie internetowym. Przejrzysta struktura sklepu wskazują robotom Google, co jest najważniejsze w strukturze Twojego sklepu.

Istnieje ponad 100 czynników decydujących o pozycji strony lub sklepu w internecie. Przed przystąpieniem do pracy nad pozycjonowaniem organicznym warto stworzymy audyt, w którym wykaże elementy wymagające poprawy i zaproponuje konkretne rozwiązania.

Audyt SEO to kompleksowa analiza i ocena strony sklepu internetowego pod kątem dostosowania do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Audyt powinien sprawdzić nie tylko poprawność wykonania strony sklepu, jej kod, strukturę, technologię, ale przede wszystkim przeanalizować nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Wynik audytu pozwoli poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce Google oraz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających ją użytkowników.

Profesjonalny audyt SEO
Analiza oparta na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania organicznego i efektywności prowadzonych działań SEO.

  • Audyt treści – analiza jakości treści, słów kluczowych w sklepie pod kątem poprawy pozycji sklepu internetowego w wyszukiwarce.
  • Analiza techniczna – ocena sklepu pod kątem podstawowych parametrów technicznych związanych z SEO.
  • Dostępność sklepu – analiza, czy sklep działa poprawnie na urządzeniach mobilnych, sprawdzenie szybkości ładowania, analiza WCAG.
  • Otoczenie w sieci – audyt konkurencji oraz czy sklep jest poprawnie zintegrowana mediami społecznościowymi i Google Maps.
  • Raport SEO – wskazówki, rekomendacje jak poprawić pozycję sklepu internetowego w Google.

Pozycjonowanie sklepu WordPress

WordPress jest tworzony zgodnie ze standardami SEO i jest przyjazny dla urządzeń mobilnych. Wybierając tą platformę masz pewność, że Twój sklep internetowa na WordPressie spełnia standardy niezbędne do pozycjonowania i indeksuje nowe wpisy. Sklep WordPress ułatwia prowadzenie działań SEO. WordPress lubi SEO, a dzięki otwartemu kodowi źródłowemu developerom z całego świata tworzyć wtyczki, które ułatwiają działania pozycjonerom. Jedną z takich wtyczek jest Yoast, która zmienia WordPressa w profesjonalną platformę do pozycjonowania organicznego SEO i poprawią widoczność Twojego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarki Google.

Sklepy WordPress + WooCommerce są znane z łatwości i przyjazności w pozycjonowaniu oraz z zaawansowanych narzędzi do pozycjonowania stworzonych dla WordPressa jak Yoast. WordPress jest liderem wśród systemów zarządzania treścią dla sklepów internetowych. Jego ogromna popularność wynika z łatwości obsługi, wysokiego poziomu personalizacji oraz skuteczności opcji SEO. Obecnie większość wszystkich sklepów internetowych w Polsce i na świecie jest budowanych w oparciu o WordPress.


Pozycjonowanie sklepu najczęstsze pytania [FAQ]

Agencja SEO, czy warto?

Zatrudnienie agencji od SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojego sklepu i zaoszczędzić czas. Jednak może również zaszkodzić sklepowi internetowemu i jego reputacji. Przed podjęciem decyzji współpracy ze specjalistą lub agencją SEO należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz wady takiej współpracy. Pamiętaj, że nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być bezefektywną stratą czasu i pieniędzy.
Jakich agencji SEO się wystrzegać – przydatne wskazówki

Nieuczciwe i ryzykowne SEO

Praktyki naruszające zasady Google mogą negatywnie wpłynąć na wyniki Twojego sklepu w Google, a nawet doprowadzić do usunięcia jej z indeksu. Wystrzegaj się niedozwolonych metod Black Hat SEO mających na celu pozyskanie ruchu z wyszukiwarek. Oto kilka ryzykownych praktyk robionych dla podbicia rankingu w wyszukiwarkach internetowych, o których trzeba unikać:
Tworzenie tzw. domen-cieni (ghost domains), które przekierowują użytkowników do sklepu przy użyciu przekierowań z takich stron. Są one używane do zwiększenia ruchu w sklepie internetowym przez zbieranie i przekierowujące użytkowników na inne strony.
Niedozwolona praktyka to tzw. strony doorway, strony przejściowe zawierające słowa kluczowe zamieszczone na stronie. Taka praktyka polega na stworzeniu strony internetowej i wypozycjonowaniu jej na wybrane frazy kluczowe za pomocną technik niezgodnych ze wskazówkami dla webmasterów Google. Użytkownik odwiedzający stronę doorway zostaje automatycznie przekierowany na stronę docelową.
Wątpliwą praktyką jest udział w systemach wymiany linków. Mogą one polegać na przykład na kupowaniu linków z innych stron, by poprawić pozycję strony w rankingu Google. Jest to sprzeczne ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania i może skutkować podjęciem ręcznego działania względem całego Twojego sklepu lub jego części. Takie praktyki docelowo negatywnie wpłyną na pozycję sklepu w rankingu.


Pozycjonowanie sklepu – podsumowanie

Mam nadzieję, że w tym tekście przybliżyliśmy Tobie jak pozycjonować organicznie sklep internetowy. Pozycjonowanie SEO to nie moda, ale konieczność w dzisiejszym internetowym świecie, w którym ranking Google i pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki decyduje o sukcesie w każdej branży.

Szczególnie zachęcamy Cię do samodzielnego pozycjonowania organicznego Twojego sklepu internetowego. Jeżeli jednak szukasz pomocy eksperta zapoznaj się z naszymi usługami pozycjonowania sklep WordPress SEO, optymalizacji sklepu oraz wsparcia w pozycjonowaniu sklepu WordPress SEO.

W naszej Agencji SEO jesteśmy zorientowani na wyniki. Wieloletnie doświadczenie w branży SEO i ciągły rozwój sprawiają, że wiemy, jak maksymalnie wykorzystać potencjał sklepu internetowego, niezależnie od branży e-commerce. Realizując pozycjonowanie jesteśmy skoncentrowani na konwersji i maksymalizacji zysków Twojej firmy.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i zdobytemu know how wiemy jak pozycjonować sklep internetowy, bez względu na branżę.


Czytaj również:

Pozycjonowanie sklepu SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

4.9/5 - (58 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger