Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Które bramki płatności online wybrać?

bramki platnosci online szybkie platnosci

Klienci w sklepie internetowym chcą płacić szybko i bezpiecznie. Dlatego bramki płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego.

Sklep internetowy nie może funkcjonować bez szybkich płatności online. Klienci najchętniej płacą za zakupy internetowe za pomocą płatności elektronicznych, które automatycznie przekierowują ich na stronę banku lub umożliwiają użycie płatności mobilnych jak Blik. Dla klientów to wygoda i poczucie bezpieczeństwa, dla sprzedawcy pewność, że środki szybko i bezpiecznie dotrą na rachunek sklepu.

Z analizy zachowań polskich konsumentów oraz naszych codziennych doświadczeń wynika, że dla ponad 50% ankietowanych bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na motywację do zakupów internecie jest dostępność do różnych form płatności. Szczególnie ważne są szybkie płatności. Jest to pierwszy wybór klientów odnośnie rodzaju płatności oraz najbardziej motywujący czynnik do realizowania szybkich zakupów w sklepach internetowych.

W Polsce dostępnych jest wielu operatorów płatności i trudno wybrać tego jednego, który powinien obsługiwać Twój sklep. Dlatego, zanim podejmiemy decyzję, warto przyjrzeć się ofercie każdego z nich. Którą bramkę płatności wybrać? Porównujemy je dla Ciebie w tym tekście.

Pamiętaj, żeby korzystać z bramki płatności, musisz podpisać umowę z jednym z usługodawców.


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to jest system płatności online?
  • Dlaczego warto zintegrować je ze swoim sklepem internetowym?
  • Jak przebiega proces przesyłania i odbierania pieniędzy w płatnościach online?
  • Jakie są zalety i wady bramek płatności?
  • Czym należy się kierować przy wyborze bramki płatności?

Jak porównywaliśmy bramki płatności?

Często jesteśmy pytani przez naszych klientów, którą bramkę płatności powinni wybrać. Zainspirowało to nas do stworzenia porównania ofert najbardziej znanych firm zajmujących się płatnościami internetowymi w Polsce jak: Tpay, Dotpay, PayU, Przelewy24, ale również tych mniej znanych jak eService. Opracowanie takiego zestawienia nie jest łatwe, wpływa na to wielość kryteriów, zawiłość ofert, a nawet trudność znalezienia informacji na stronach operatorów. Wybraliśmy kilkanaście kryteriów, które uznaliśmy za szczególnie ważne zarówno dla sprzedawców oraz ich klientów.

Źródłem informacji są oczywiście oferty zamieszczone na stronach internetowych operatorów, ale również informacje, które uzyskaliśmy bezpośrednio u poszczególnych operatorów płatności. Wszystkie dane w naszym zestawieniu to oferty regularne operatorów, a nie oferty promocyjne, które w momencie podejmowania wyboru przez Ciebie mogą być inne. Wszystkie prowizje i opłaty zawarte w porównaniu odnoszą się do firm a nie osób fizycznych. Jeżeli jako osoba fizyczna zdecydujesz się na współpracę z bramkami płatności, będziesz musiał liczyć się z wyższymi prowizjami.

Które bramki płatności online wybrać?

Profesjonalne płatności internetowe przyspieszają dokonywanie transakcji, a jak przyśpieszyć wybór tej odpowiedniej płatności? Przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik po płatnościach online opisujący, czym kierować się przy wyborze bramki płatności i jaki system płatności online wybrać?

Bramki płatności online, którą wybrać do sklepu w 2024 roku?

Szacowany czas czytania: 32 minuty

  1. Co to jest system płatności online?
  2. Bramka płatności – definicje
  3. Dlaczego warto wprowadzić szybkie płatności w sklepie?
    Zalety szybkich płatności
    Wady szybkich płatności
  4. Brak płatności online w sklepie
  5. Jak wygląda rynek płatności internetowych w Polsce?
  6. Jak założyć bramkę płatności?
  7. Co warto brać pod uwagę wybierając bramkę płatności?
  8. Jakie są prowizje i opłaty w szybkich płatnościach?
  9. Którą bramkę płatności online wybrać?
  10. Porównanie ofert operatorów płatności online
  11. Integracje bramek płatności
  12. Terminal płatniczy w sklepie
  13. Płatności odroczone
  14. Podsumowanie

Co to jest system płatności online?

System płatności online, a w zasadzie system płatności elektronicznych (E-commerce payment system) to systemy bezpiecznych płatności internetowych dla sklepów i serwisów internetowych, które ułatwiają akceptację płatności elektronicznych dla transakcji internetowych.

Systemy płatności e-commerce, obsługiwane są przez operatorów płatności internetowych jako system elektronicznej wymiany danych. Jest to system, który daje możliwość dokonywania oraz otrzymywania wpłat przez Internet pomiędzy osobami posiadającymi konto e-mail. Płatności online dają możliwość płacenia kartą kredytową, przelewem bankowym lub płatnościami mobilnymi.

Zasada przesyłania i odbierania pieniędzy w systemie płatności online:

  1. rejestracja i podpisanie umowy z operatorem płatności
  2. wdrożenie bramki płatności w sklepie
  3. płatność przez klienta za produkt przelewem, kartą kredytową za pośrednictwem bramki
  4. operator potwierdza wpłatę wysyłając e-mail do klienta i sprzedawcy w sklepie
  5. odbiorca akceptuje wpłatę i dysponuje pieniędzmi z poziomu panelu systemu płatności
  6. sprzedawca przelewa otrzymane środki na swoje konto bankowe

Płatności online to nie tylko szybkość, ale i bezpieczeństwo wykonywanych transakcji. Operatorzy płatności zabezpieczają całą transakcję szyfrowaniem typu SSL i korzystają z licznych uznanych i skutecznych systemów ochronnych.

Systemy płatności online znane są na polskim rynku pod wieloma nazwami i używane są często zamiennie: szybkie przelewy, płatności online, bezpieczne płatności online.

Szybkie płatności stają się coraz bardziej popularne ze względu na powszechne korzystanie z internetowych zakupów i bankowości, dlatego warto wprowadzić takie rozwiązanie w Twoim sklepie.


Bramka płatności – definicje

Bramka płatności to system pozwalający wykonywać szybkie i bezpieczne przelewy online. Usługa ta świadczona jest przez agenta rozliczeniowego, która pozwala przyjmować płatności sklepom internetowym oraz innym podmiotom pobierającym płatności przez Internet. Bramka płatności może być dostarczana przez wyspecjalizowanego dostawcę usług finansowych (operatora płatności), lub udostępniana przez bank. Bramki płatności zazwyczaj oferują płatności za pomocą kart płatniczych, szybkich przelewów bankowych (pay-by-link), BLIK, Apple Pay, Google Pay i innych metod płatniczych.

Bramki płatności najczęściej polegają na tzw. koncie przejściowym i pobierają opłatę w postaci prowizji procentowej lub kwotowej w zależności od kwoty i liczby transakcji. Klienci sklepu, płacąc za towar lub usługę poza sklepem, logując się do swojej banku. W momencie finalizacji przelewu, pieniądze od klienta trafiają na przypisane do sklepu internetowego konto przejściowe.

Operator płatności – to firma specjalizująca się w obsłudze transakcji online. Na rynku działa kilkanaście firm, które specjalizują się w tego typu usługach. Zanim zdecydujemy się, z którą firmą podpiszesz umowę, warto dokładnie przeanalizować poszczególne oferty.

Do największych dostawców bramek płatności w Polsce należą:

  • Tpay
  • PayU
  • Przelewy24/Dotpay
  • eService
  • imoje (ING)
  • paynow (mBank)
  • Autopay (Blue Media)
  • Fondy

Konto przejściowe (pośrednie) – płatności online używają konta przejściowego, na którym zapisywane są środki z transakcji, a dokładniej informacje o tych środkach, czyli pieniądze wpłacone przez klientów są gromadzone na koncie usługodawcy i aby je przelać na własne konto, należy zlecić dokonanie przelewu. Na szczęście nie są pobierane opłaty za przelew środków z konta.

System przekazuje informację do sprzedawcy o tym, że klient zapłacił za zakupiony towar i przelał pieniądze. Informacje ta zmienia status zamówienia w sklepie i sprzedawca może przystąpić do realizacji zamówienia. System płatności daje pewność sprzedawcy, że pieniądze zostały wysłane na konto. Dzięki takiemu procesowi, zamówienia mogą być realizowane w ciągu 24 godzin.

E-transfer – (pay-by-link) to metoda płatności, która automatycznie wypełnia końcowy formularz przelewu za klienta.

E-przelew – w tym przypadku, klient samodzielnie musi wypełnić formularz przelewu bankowego.

Chargeback (obciążenie zwrotne) – jest to rodzaj zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą realizowany w sytuacji, gdy klient nie był zadowolony z produktów albo usług, za które zapłacił, nastąpiła pomyłka techniczna w rozliczeniu transakcji lub transakcja była po prostu oszustwem.

Międzynarodowe bramki płatności

Jeżeli planujesz sprzedawać produkty w Europie i na świecie możesz używać międzynarodowych płatności jak PayPal, Stripe, Sofort (DE), Klarna, AmazonPay.

jak działa bramka płatności infografika

Dlaczego warto wprowadzić szybkie płatności w sklepie?

Płatności online znacznie usprawniły funkcjonowanie rynku e-commerce. Dzięki nim możliwe jest znacznie szybsze finalizowanie transakcji w sklepie internetowym. Zanim pojawił się ten rodzaj płatności, sprzedawca musiał oczekiwać, aż klient wykona tradycyjny przelew, a ten zostanie zaksięgowany przez obydwa banki. Dopiero wtedy środki wpływały na konto sklepu.


Zalety szybkich płatności

Bezpieczeństwo. Głównym czynnikiem, który ma wpływ na wybór szybkich płatności przez Klientów, jest bezpieczeństwo. Klienci oczekują bezpieczeństwa w transakcjach w internecie. Brak takiego poczucia powoduje nadal popularność opcji zapłaty przy odbiorze. Liczne raporty wskazują, że zaufanie do szybkich płatności online cały czas wzrasta.

Wygoda i oszczędność czasu. Szybkie płatności to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Dla klientów, którzy kupują w internecie, ważny jest czas. Systemy płatności internetowych mają zdecydowany wpływ na szybkość przeprowadzania transakcji w sklepie. Pieniądze na subkoncie sprzedawcy mogą się pojawić już po kilku sekundach, a na rachunku sklepu po kilku godzinach.

Płatności ratalne. Bramki płatności umożliwiają zakupy ratalne. Jest to rozwiązanie szczególnie istotne w sklepach sprzedających produkty drogie.


Wady szybkich płatności

Opłaty i prowizje. Jak każda transakcja finansowa, szybkie płatności obciążone są opłatami i prowizjami. Jest to forma wynagrodzenia operatora z tytułu dokonanej usługi. Prowizja za szybkie płatności ustalana jest jako odsetek wartości transakcji, a czasem jako dodatkowa jednorazowo kwota od każdego operacji.

Pamiętaj, że przy każdej płatności w Twoim sklepie internetowym, transakcje będą obciążone dodatkową prowizją za obsługę płatności.

Wysokość opłat i prowizji zależy od operatora. Można odnaleźć je na stronach internetowych operatorów, choć nie zawsze jest to łatwe. Wysokość stawek można negocjować.

Konto przejściowe (subkonto). Szybka płatność nie oznacza, że pieniądze od razu są przekazane na rachunku sklepu, po zapłaceniu za towar przez klienta. Pieniądze wpłacone przez klientów są gromadzone na subkoncie, aby przelać środki na konto sprzedawcy, należy zlecić dokonanie przelewu.


Jak założyć sklep internetowy bramki płatności

Brak płatności online w sklepie internetowym

Brak wdrożenia płatności online w sklepie internetowym może skutkować tzw. porzuconymi koszykami, czyli brakiem finalizacji zakupu przez klienta. Bramka szybkich płatności w sklepie to usługa absolutnie standardowa i nie stanowi dziś dodatkowego atutu, ale jest koniecznością. Klienci nie wyobrażają sobie obecnie robienia zakupów w sklepie internetowym przy użyciu tradycyjnych przelewów bankowych.

Klienci często porównują oferty podobnych sklepów w zakładkach przeglądarki. Zniecierpliwiony klient może wybrać nawet nieco droższą ofertę innego sklepu, w którym będzie mógł zapłacić w sposób szybki i nie uciążliwy, a jego zlecenie będzie realizowane niezwłocznie po przelaniu pieniędzy. Brak płatności online może oznaczać w praktyce pozbawianie się dużej części klientów.

Bramki płatności online to standard panując we współczesnym handlu internetowym, a brak wdrożenia szybkich płatności może świadczyć o lekceważeniu potrzeb klientów. Taka sytuacja na pewno wpłynie negatywnie na postrzeganie i wizerunek sklepu internetowego.


Jak wygląda rynek płatności internetowych w Polsce?

W Polsce dostępnych jest wielu operatorów płatności i trudno wybrać najlepszą ofertę operatora, który powinien obsługiwać płatności w sklepie. Zdecydowanie można wyróżnić czterech operatorów, którzy są liderami płatności online w Polsce. Głównymi firmami, które oferują szybkich i bezpiecznych płatności online to Dotpay, PayU, Przelewy24, Tpay, eService.

Rynek szybkich płatności jest jednak bardzo dynamiczny. Pojawiają się nowi operatorzy płatności jak Fondy, paynow (mBank), lub funkcjonują operatorzy płatności, którzy nie są jeszcze tak rozpoznawalni: BlueMedia.

Pamiętaj poza twardymi danymi z porównań prowizji i ogólnych warunków szybkich płatności, warto również brać pod uwagę pozytywne opinie klientów na temat poszczególnych bramek płatności oraz ich zaufanie do poszczególnych bramek. Takie miękkie kryteria mogą być szczególnie istotne przy korzystaniu z mało znanych bramek na naszym rynku.

Jeśli chodzi o popularność bramek do płacenia online, to na polskim rynku warto zwrócić uwagę na następujące systemy: Tpay, eService, Przelewy24, PayU, Autopay. Dlaczego właśnie tych operatorów najchętniej biorą pod uwagę właściciele sklepów. Każdy z tych operatorów jest już długo obecny na polskim rynku, spełnia obowiązujące normy bezpieczeństwa, posiada odpowiednie certyfikaty oraz posiada dobrą opinię od KNF. Ponadto oferują wiele możliwości poza przelewami i kartami płatniczymi, które szczegółowo opisujemy i porównujemy w dalszej części.

płatności w sklepie internetowym

Metody płatności w sklepie

Jakie metody płatności wybrać dla Twojego sklepu? Metody płatności to kluczowy element e-sklepu. Czytaj poradnik o metodach płatności...


Jak założyć bramkę płatności?

Kto może założyć konto szybkich płatności?
Do założenia systemu płatności online potrzebna jest zarejestrowana firma. Niestety każdy operator wymaga od swoich użytkowników prowadzenia minimum jednoosobowej działalności gospodarczej.

Ile czasu trzeba czekać na aktywację bramki płatności?
Założeniem konta w systemach płatności online jest bardzo uproszczona. Wszystkimi formalnościami związane z rejestracją można wykonać online lub możesz skontaktować się z przedstawicielem operatora płatności. Podczas rejestracji przez internet trzeba załączyć w panelu dokumenty firmowe, a ich weryfikacja może potrwać 1-2 dni. Czasem wymagane jest przesłanie podpisanej umowy np. w przypadku płatności kartami kredytowymi.


Co warto brać pod uwagę wybierając bramkę płatności?

Wybór odpowiedniej oferty zgodnej z potrzebami danego sklepu, zależy od kilku ważnych kwestii. Trzeba brać od uwagę zarówno parametry dotyczące strony finansowej, jak i funkcjonalnej. Poszczególni operatorzy, ich usługi, stawki prowizje, które są kluczowymi dla płatności online, mogą się znacznie różnić między sobą. Wiele zależy od Twoich potrzeb i wymagań.

Bezpieczeństwo. Renomowanie platform płatności oferujące usługi szybkich płatności o wysokiej jakości systemów ochronnych. Jeżeli chcesz wybrać mniej znanego operatora płatności, sprawdź szczególnie, czy transakcje będą szyfrowane i czy firma stosuje odpowiednie zabezpieczenia w postaci szyfrowanych połączeń SSL, systemu 3D-Secure, a przede wszystkim certyfikatu PCI DSS gwarantują ochronę pieniędzy użytkowników.

Obsługa kart płatniczych. Bramki płatności obsługują karty płatności co w dużym stopniu ułatwia zaimplementowanie takiej formy płatności w sklepie internetowym. Taka dodatkowa forma płatności wpłynie pozytywnie na wizerunek sklepu oraz zwiększy zasięg potencjalnych klientów. Karty Visa i MasterCard obsługiwane są przez wszystkich operatorów. Różnice obsługiwanych kart przez szybkie płatności zobacz w tabeli.

PayUPrzelewy24TpayDotpayFONDY
Mastercard, VisaVisa, MasterCard, Diners Club, PBK, JCB, American Express, China UnionPayElavon, Visa, Masrtercard, Maestro, Diner’sMastercard, VisaVisa, Mastercard, Maestro, Carte Bancaire, JCB, Discover, Airplus, Giropay, Carte Bleue, China UnionPay, Alipay

Mobilność oferty. Zakupy internetowe chętnie robimy na smartfonach lub używamy tzw. płatności mobilnych. Operatorzy szybkich płatności tworzą aplikacji lub umożliwiają korzystanie z różnych płatności mobilnych jak Gpay, ApplePay, mPay, Płacę z IKO, czy tak popularny BLIK.

Wypłaty środków. Używając bramki płatności, należy dobrze zrozumieć na czym polega system gromadzenie środków i wykonywanie wypłat. Wszystkie pieniądze, które przelewają klienci sklepu, trafiają na tzw. konto przejściowe. Konto należy do platformy operatora, która udostępnia usługi, ale jednocześnie jest przypisana do konkretnego kontrahenta, czyli danego sklepu internetowego.

Właściciel sklepu ma wgląd w ilość zgromadzonych środków u operatora. Wypłaty dokonuje się po zlecenie przelewu. Na tym etapie, środki przelewane są z konta operatora platformy, na konto właściciela sklepu. Pieniądze pojawiają się na rachunku po ich zaksięgowaniu przez bank.


Jakie są prowizje i opłaty w szybkich płatnościach?

Wszystkie główne opłaty oraz prowizje zawarte są w tabelkach porównujących oferty operatorów poniżej. Pamiętaj, że są to opłaty cennikowe bez ewentualnych czasowych promocji. Każdy znany nam operator podkreśla, że stawki można negocjować i warto podjąć taką próbę. Możesz również skorzystać z naszych gwarantowanych, specjalnych zniżek partnerskich, podczas realizacji sklepu internetowego w naszej agencji interaktywnej.

Porównanie ofert płatności online

Jeżeli jesteś zainteresowany rozpoczęciem współpracy z operatorem, który oferuje możliwość wykonywania szybkich płatności online, powinieneś szczegółowo przeanalizować oferty najważniejszych na rynku bramek płatności.

Pamiętaj, co w przypadku jednej bramki płatności na pierwszy rzut oka wygląda niekorzystnie, może być rekompensowane w inny sposób. Każdą zmienną należy zatem rozpatrzeć pod kątem Twoich indywidualnych potrzeb. Przeanalizowaliśmy w tabelach poniżej najważniejsze aspekty wpływające na to, czy dana oferta będzie dla Ciebie korzystna.

Opłata startowa
Opłata startowa to koszt, jaki poniesiesz za podpisanie umowy i uruchomienie usługi. Jest to opłata jednorazowa, dlatego, jeżeli opłata jednego operatora jest najwyższa, a innego darmowa nie musi to oznaczać, że ostateczna oferta tego pierwszego jest gorsza.

 PayUPrzelewy24TpayDotpayFONDY
Opłata aktywacyjna39 PLN1,5 PLN110 PLN10 PLN0 PLN

Najwyższą opłatę startową przy aktywowania konta pobiera platformie PayU i wynosi ona 39 zł. Propozycje w Dotpay i Tpay to koszt 10 zł. Przelewy24 za aktywację konto nie pobiera opłaty aktywacyjnej, 1kwota 1,5 zł to przelew weryfikacyjny i kwota ta jest zwracana na konto. W Fondy za aktywację nie płacisz. Pamiętaj, że jest to jedynie oplata jednorazowa, a tak na prawdę istotne są cykliczne prowizję za każdy przelew.

Wypłacenie pieniędzy z konta
Wypłata środków z konta wymaga wykonania polecenia przelewu zgromadzonych środków na koncie przejściowym, na rachunek firmy. To podstawowa usługa, która zapewnia płynność finansową sklepowi internetowemu. Jest to usługa darmowe i operacja ta nie obciąża opłatami w żadnej firmie. Jednak ilość wykonywanych takich transakcji w ciągu miesiąca rozliczeniowego może być ograniczona.

 PayUPrzelewy24TpayDotpayFONDY
Opłata za wypłatę środków na konto PLN0 PLN0 PLN0 PLN za 4 wypłaty w miesiącu (kolejne po 2 PLN)0 PLN0 PLN
Opłata za wypłatę środków na konto inne niż PLN 40 PLN 100 PLN0 PLN

Tpay oferuje jedynie cztery bezpłatne wypłaty w miesiącu, każda następna będzie wiązała się z dodatkową opłatą w wysokości 2 złotych za przelew. Pozostali operatorzy pozwalają wypłacać pieniądze bez limitu.

Prowizje za transfery i przelewy
Prowizja za transfer i przelew to opłata, która stanowi procent od kwoty wpłacanej przez klienta. Jest ona przeznaczana dla platformy w ramach prowadzenia obsługi.

Generalnie wysokość prowizji zależy m.in. od obrotu i ilości transakcji. Czasem nawet niewielkie różnice w pojedynczej opłacie dadzą spore oszczędności, gdy zsumujesz wszystkie transakcje w Twoim sklepie. Pamiętaj, nie zawsze cena będzie grała główną rolę, ponieważ różnice ofert są o wiele bardziej zróżnicowane.

 PayUPrzelewy24TpayDotpayFONDY
Prowizja za e-transfer2,3%1,9%1,59% + 0,39 PLN1,9% (nie mniej niż 0,30 PLN)1,4% + 0.2€
Prowizja za płatność kartą2,3% + 0,30 PLN1,9% + 0,30 PLN 1,9% (nie mniej niż 0,30 PLN)1,8% + 0.1€

Teoretycznie najmniejszą prowizję za każdy e-transfer zapłacisz korzystając z bramki Fondy, wynosi ona 1,4%. Jednak od każdej transakcji musisz dodatkowo zapłacić stałą opłatę 20 Euro centów. Płatność kartą w Fondy to 1,3% plus stała opłata 10 Euro centów. Wysokość prowizji Tpay wynosi 1,59% plus stała prowizja w wysokości 39 groszy, niezależnie od wybranej metody płatności. Dotpay niezależnie od wybranej metody płatności pobiera prowizję 1,9% z uwzględnieniem, że nie będzie niższa niż 30 groszy. Wysokość prowizji w Przelewach24 to również 1,9%, a przy płatnościach kartą dodatkową prowizją to 30 groszy. Teoretycznie najmniej korzystna jest oferta PayU, która obciążona jest prowizją 2,3%, a przy płatnościach kartą dodatkową prowizją to 30 groszy. Pamiętaj, że możesz próbować negocjować wysokość prowizji u każdego operatora indywidualnie.

Niższa prowizja 1,3% w Tpay

Chcesz płacić niższą prowizję na poziomie 1,3%, skorzystaj z linku rejestracyjnego

Opłaty za zwroty

Chargeback. Sklep internetowy z bramką płatności, w którym realizowane są e-płatności za pomocą karty płatniczej, jest chroniony procedurą chargeback.

 PayUPrzelewy24TpayDotpayFONDY
Opłata za chargeback0 PLN 62 PLN 35 €
Opłata za zwrot0 PLN0 PLN0,9 PLN  

Którą bramkę płatności online wybrać?

Na to pytanie trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź. Na rynku działa kilka firm, które specjalizują się w obsłudze szybkich płatności, a ich oferty są zróżnicowane. Różnią się one między sobą przede wszystkim wysokością prowizji od każdej transakcji, kosztem aktywacji usługi, ilością obsługiwanych form płatności, a także tym, jak szybko pieniądze pojawiają się na Twoim rachunku.

Poszczególni operatorzy, ich usługi, stawki prowizje znacznie różnić między sobą. Oferta jest zawsze mocno uzależniona od obrotów, jakie generujecie oraz branży w jakiej działacie. Jest to aspekt, który wydaje się najważniejszy przy wyborze bramki płatności. Nasz artykuł nie daje gotowej odpowiedzi, którą bramkę płatności wybrać, ale poniższe zestawienie na pewno mocno zasugeruje, który system płatności jest najbardziej korzystny dla Twojego sklepu.

Kwota przelewuPayUPrzelewy24TpayDotpayFondy
10 zł0,23 zł0,19 zł0,13 zł0,30 zł1,00 zł
20 zł0,46 zł0,38 zł0,26 zł0,38 zł1,14 zł
50 zł1,15 zł0,95 zł0,65 zł0,95 zł1,56 zł
100 zł2,30 zł1,90 zł1,30 zł1,90 zł2,26 zł
500 zł11,5 zł9,5 zł6,50 zł9,5 zł15,6 zł
1000 zł23 zł19 zł13,00 zł19 zł14,86 zł
5000 zł115 zł95 zł65,00 zł95 zł70,86 zł

Kwota przelewu – kwota, którą klient przelał płacąc za produkt w Twoim sklepie, np. 10 zł, 20 zł, itd
Prowizja – łączna prowizja jaką zapłacisz operatorowi od kwoty przelewu. Prowizja Tpay (1,3%) uwzględnia rabat, który uzyskasz klikając w link rejestracyjny.


Porównanie ofert operatorów płatności online

Jeżeli jesteśmy zainteresowani rozpoczęciem współpracy z operatorem, które oferuje możliwość wykonywania szybkich płatności online, powinniśmy szczegółowo przeanalizować oferty najważniejszych na rynku bramkę płatności. To najważniejsze płatności online na rynku:


Porównanie najważniejszych ofert operatorów płatności online polskich i międzynarodowych:

  1. Płatności Tpay

    Tpay (wcześniej Transferuj.pl) jest produktem spółki Krajowy Integrator Płatności S.A. Firma od założenia reprezentuje w 100% polski kapitał i zajmuje się tworzeniem kompleksowych rozwiązań płatniczych.

    • Obsługiwane kanały płatności: transfery bankowe, płatności kartą, PayPal, płatności mobilne, płatności SMS, Blik
    • Prowizja za transfer/przelew: 1,59%
    • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość wypłaty z konta przejściowego w każdej chwili (realizacja do 3 dni)
    • Koszty dodatkowe: po 4 wypłatach z konta przejściowego w miesiącu każda kolejna to koszt 2zł
    • Zalety: możliwość realizowanie zwrotów, szeroki wybór banków
    • Opłata aktywacyjna: 10 zł

    Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o Tpay zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub przetestuj demo Tpay.

    www.tpay.com | oferta | integracja

  2. Płatności eService

    eService to liderem branży płatności bezgotówkowych, stabilnym i wiarygodnym partnerem należącym do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego i EVO Payments, z ponad 20 letnim doświadczeniem. Jako największy agent rozliczeniowy w Europie Środkowo – Wschodniej, wspieramy firmy na skalę międzynarodową, umożliwiając sprzedaż na wielu rynkach – obsługa płatności na przestrzeni aż 50 rynków i w ponad 150 walutach.

    • Obsługiwane kanały płatności: kart płatniczych, portfeli wirtualnych, MasterPass, PayPal, Apple Pay, Google Pay, przelewów elektronicznych, linków do płatności, BLIK
    • Prowizja za transakcje kartami płatniczymi: 1,5% wartości transakcji + 0,30 PLN za transakcję
    • Prowizja za transakcje BLIK lub Szybki przelew on-line: 1,7%
    • Środki pieniężne na koncie sklepu: już następnego dnia na Twoim koncie
    • Zalety: szeroki zakres dodatkowych usług zwiększających komfort prowadzenia sprzedaży i atrakcyjność zakupów w Twoim sklepie, restauracji, hotelu czy gabinecie
    • Kompleksowa obsługa płatności bezgotówkowych dla wszystkich kanałów i form sprzedaży – omnichannel. Możliwość jednoczesnego podpisania umowy na terminal płatniczy (nawet do 12 miesięcy za darmo)
    • Opłata aktywacyjna: brak

    Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć jak działą bramka płatnicza eService zobacz film na Youtube.
    www.eservice.pl | integracja

  3. Płatności Paynow

    Paynow to bramka płątności stworzona przez mBank. Bramka Paynow jest stworzone dla przedsiębiorców posiadający rachunek w mBanku. Dlatego, aby skorzystać z bramki płatniczej Paynow w Twoim sklepie internetowym, konieczne jest założenie konta firmowego w mBank.

    • Obsługiwane kanały płatności: płatności typu pay-by-link, czyli przekierowanie do serwisu banku klienta, płatność Blikiem
    • Prowizja za transfer/przelew: 0,95%
    • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość korzystania tylko z konta mBank, dostępność do środków od razu
    • Zalety: bardzo niska prowizja, zarządzanie finansami firmy i obsługą bramki w jednym miejscu
    • Opłata aktywacyjna: brak

    www.paynow.pl | cennik | integracja

  4. Płatności PayU

    PayU należy do międzynarodowego koncernu Naspers, który jest również właścicielem platformy Allegro. PayU działa również na kilkudziesięciu rynkach poza Polską – zobacz mapę.

    • Obsługiwane kanały płatności: płatność kartą, transfery bankowe, PayPal, płatności SMS, płatność kartą, płatności mobilne, płatności cykliczne, Blik
    • Prowizja za transfer/przelew: 2,3%
    • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość wypłaty z konta przejściowego w każdej chwili
    • Zalety: zarejestrowani klienci dokonują płatności poprzez jedno kliknięcie, szeroki zakres obsługiwanych kanałów, możliwość cyklicznych płatności (subskrypcyjny model sprzedaży)
    • Opłata aktywacyjna: 39 zł

    Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o PayU zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub przetestuj demo PayU.

    www.payu.pl | www.payu.pl/cennik | integracja

  5. Płatności Przelewy24

    Przelewy24 jest częścią P24DotCard, jednego z największych graczy na polskim rynku dostawców usług płatniczych, w którego skład wchodzą Przelewy24, DotPay i eCard.

    • Obsługiwane kanały płatności: transfery bankowe, płatność kartą, płatności mobilne, PayPal, płatności cykliczne, płatności SMS, Blik
    • Prowizja za transfer/przelew: 1,9%
    • Środki pieniężne na koncie sklepu: możliwość wypłaty z konta przejściowego w każdej chwili (realizacja 24 godziny)
    • Zalety: błyskawiczna wypłata środków zgromadzonych na koncie przejściowym, możliwość tworzenia przez klienta kont dedykowanych dla danych sklepów
    • Opłata aktywacyjna: 0 zł (1,5 zł przelew weryfikacyjny zwracany na konto)

    Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o Przelewy24 zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania lub przetestuj demo Przelewy24.

    www.przelewy24.pl | prowizje i opłaty | integracja

  6. Płatności Autopay

    Autopay (wcześniej Blue Media) polska bramka płatności i fintach z sektora finansowego i e-Commerce.

    • Obsługiwane kanały płatności: szybkie przelewy, płatności ratalne, odroczony termin płatności, Blik, Karty, przelew tradycyjny
    • Prowizja za transfer/przelew: 1,19% + 0,25 zł
    • Środki pieniężne na koncie sklepu: dostęp na koncie przejściowym w dowolnej chwili
    • Zalety: nie wymagana działalność gospodarcza, możliwość dokonywania zwrotów, brak minimalnej kwoty wypłaty z konta przejściowego oraz brak opłaty za transfer środków na konto firmy
    • Opłata aktywacyjna: 49 zł
    • Działalność nierejestrowana: Usługa jest dostępna dla wszystkich sprzedawców, których miesięczne obroty nie przekraczają 75% pensji minimalnej.

    Jeżeli chcesz się więcej dowiedzieć o Autopay zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    www.autopay.pl

  7. Płatność PayPal

    PayPal to system umożliwiający szybkie, bezpieczne i wygodnie otrzymywanie i wysyłanie płatności online. Usługa płatnicza dostępna jest zarówno dla firm, jak też osób prywatnych posiadających aktualny adres e-mail skonfigurowany z kontem PayPal. Płatność PayPal działa na zasadzie wirtualnego, cyfrowego portfela-skarbonki. W systemie PayPal klienci mogą płacić przy użyciu karty kredytowej bądź salda konta PayPal. Konto PayPal można zasilać przelewami z konta bankowego lub innego konta PayPal.

    System jest liderem internetowych płatności w skali międzynarodowej. Usługa obecna jest w 190 krajach, z których 23 dysponuje lokalnymi serwisami internetowymi w tym Polska. PayPal umożliwia płatności w 25 walutach.
    Obsługiwane kanały płatności: karty kredytowe, konto PayPal (wirtualny portfel)

    • Prowizja za transfer/przelew: kwota przelewu do 5 000 zł opłata za transakcję 2,9 % + 0,80 zł
    • Zalety: międzynarodowy zasięg, rozpoznawalności płatności w Polsce
    • Opłata aktywacyjna: brak

    www.paypal.com | opłaty | integracja

  8. Płatność Stripe

    Stripe to międzynarodowy system płatności on-line. Płatności Stripe to prosty sposób przyjmowania płatności w sklepie internetowym na całym świecie.

    • Obsługiwane kanały płatności: płatności Apple Pay, Google Pay, karty Visa, MasterCard, American Express, Discover, JCB i Diners Club, a nawet Bitcoin
    • Prowizja za transfer/przelew: 1.4% kwoty transakcji + 1 zł
    • Zalety: obsługa subskrypcji i ponowne użycie kart, płatność Apple Pay i Google Pay
    • Opłata aktywacyjna: brak

    www.stripe.com | cennik | integracja

Niższa prowizja 1,3% w Tpay

Chcesz płacić niższą prowizję na poziomie 1,3%, skorzystaj z linku rejestracyjnego z rabatem


Niższa prowizja w eService

Chcesz płacić niższą prowizję za karty/BLIK: 1 m-c za 0%, później 1,2% i brak opłaty stałej od każdej transakcji.


Integracje bramek płatności

Najbardziej znane i powszechnie używane bramki płatności posiadają wtyczki lub moduły, które umożliwiają łatwe i bezpieczne wdrożenie płatności w sklepie internetowym. Można je zintegrować między innymi z WooCommerce, Magento, PrestaShop, czy sklepami abonamentowymi. Warto podczas wyboru brać ta kwestię pod uwagę, ponieważ brak automatycznej integracji będzie wiązał się z kłopotami, a robienie własnej integracji będzie kosztowne.

Jeżeli chcesz wybrać mniej znanego operatora musisz się upewnić, czy można w łatwy sposób zintegrować dany systemu płatności z platformą, która obsługuje Twój sklep internetowy. Jeżeli chcesz implementacja systemu płatności na platformie WordPress + WooCommerce jest to koszt około 200 zł w naszej agencji interaktywnej.

Bramki płatności WooCommerce

Pamiętaj, przy uruchamianiu szybkich płatności, operator może wymagać akceptacji regulaminu Twoim sklepie internetowym i dopiero po weryfikacji regulaminu bramka płatności będzie aktywna.


Terminal płatniczy w sklepie

Terminal płatniczy to urządzenie służące do obsługi płatności bezgotówkowych w sklepie stacjonarnym. Dzięki terminalowi płatniczemu można realizować płatności w sklepie za pomocą karty płatniczej, ale także Blik’a czy smartfonu.

Rodzaje płatności dzięki terminalowi płatniczemu POS:

  • Płatności kartą – stacjonarne i mobilne terminale płatnicze umożliwiają przyjmowanie płatności bezgotówkowych.
  • Płatność Blikiem – system Blik umożliwia płatności mobilne za pomocą generowanych jednorazowo kodów.
  • Płatności smartfonem – płatność zbliżeniowa urządzeniami mobilnymi, to szybka i wygodna metoda dokonywania transakcji bezgotówkowych.

Ciekawe zastosowania terminali płatniczych POS:

  • Płatność na kilka rachunków, która umożliwia rozdzielenie na terminalu płatniczym jednej transakcji na różne konta bankowe.
  • Karty podarunkowe to połączenie bonu towarowego i karty bankowej, którym można zapłacić za produkt lub usługę w sklepie.
  • Mobilny terminal umożliwia przyjmowanie płatności w różnych miejscach dzięki łączności bezprzewodowej.

Jaki terminal płatniczy wybrać, jeżeli chcesz prowadzić sprzedaż w sklepie internetowym i sklepie stacjonarnym?

Jeżeli chcesz prowadzić sprzedaż online i offline oraz wdrożyć płatności bezgotówkowe u jednego operatora, to ciekawym rozwiązaniem jest oferta firmy eService. Płatności eService to nowoczesne i uniwersalne rozwiązania zapewniające sklepom oraz usługodawcom możliwość łatwego i bezpiecznego przyjmowania płatności za pomocą stacjonarnych terminali płatniczych, oraz bramki płatności online.

Głowne korzyści oferty eService:

  • Jedna umowa na terminal płatniczy POS i używanie bramki szybkich płatności w sklepie internetowym.
  • Pełna integracja kanałów sprzedaży online i offline z płatnościami bezgotówkowymi dla wszystkich kanałów sprzedażowych.
  • Szeroki zakres usług dla różnych branż sklepy internetowe i stacjonarne, restauracje, hotele czy gabinety lekarskie lub kosmetyczne.

Terminal płatniczy + bramka płatności

Potrzebujesz rozwiązania dla Twojego sklepu internetowego i stacjonarnego? Poznaj naszą ofertę rozwiązań eService.


Płatności odroczone

Nową formą zapłaty w sklepach internetowych są płatności odroczone. To wygodne i szybkie rozwiązanie problemów finansowych wielu klientów oraz dobry sposób dzięki któremu można zwiększyć sprzedaż i ruch w sklepie. Idea tej formy płatności najtrafniej objaśnia hasło: „buy now, pay later”, czyli „kup teraz, zapłać później”. Załóżmy, że klient znalazł w sklepie internetowym produkt, za który nie może zapłacić w chwili zamówienia, bo nie pozwala mu na to obecna sytuacja finansowa. Czy pozostaje mu czekać cierpliwie na wynagrodzenie, czy może ma starać się kredyt lub pożyczkę? Nie, istnieje alternatywne rozwiązanie. O tym, jak przebiega proces zapłaty i jakie firmy oferują polskim klientom płatności odroczone, przeczytasz w tym artykule.

Na czym polegają płatności odroczone?
Płatności odroczone to nowoczesna metoda płatności za produkt lub usługę w e-sklepach wielkich i małych marek. To bardzo duże udogodnienie dla klienta, który chciałby dokonać zakupów przez internet, ale nie ma aktualnej wystarczającej ilości środków. Nie musi wstrzymywać się z wyborem aż otrzyma środki na konto. Bo w płatnościach odroczonych zapłata za produkt zostaje przesunięta w czasie, o 30 dni. Co ważne, klient nie ponosi za to dodatkowej opłaty. W najgorszym wypadku jeśli spóźni się z wyznaczonym terminem płatności, będzie musiał zapłacić prowizję. Prowizja jest istotnym elementem płatności odroczonych, bo zarabiają na niej firmy fintech oferujący ten rodzaj usługi finansowej. A wraz ze wzrostem liczby zamówień, dodanych produktów do koszyka, rośnie sprzedaż w ramach „buy now, pay later”.

Podstawą do przyznania zgody na odroczenie płatności minimum o 30 dni jest weryfikacja scoringu kredytowego klienta, czyli możliwości finansowych na zapłatę danej kwoty w ustalonym terminie. Dzięki temu decyzja podejmowana jest bardzo szybko i przelew środków na konto sprzedawcy za produkt następuje w krótkim czasie.

Płatności odroczone – opis rozwiązań

Firmy oferujące na polskim rynku klientom płatności odroczone, które można zintegrować ze sklepem internetowym to obecnie: Klarna, Twisto, PayPo, Przelewy24, Dotpay, PayU.

płatności odroczone

Płatności odroczone

Płatności to nowa forma płatności w sklepie. Dowiedź się w jaki sposób dzięki płatnościom odroczonym możesz zwiększyć sprzedaż w sklepie?


Podsumowanie

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością wyboru internetowej bramki płatności. Płatności online w sklepie są absolutnym standardem. Bramka płatności przyśpiesza proces zakupowy tak, żeby był użyteczny dla klientów. Instalując bramkę płatności przyciągniesz więcej klientów do Twojego sklepu i poprawisz konwersję.

Przeanalizowanie dostępnych ofert bramek płatności jest kluczowym aspektem przed podpisaniem umowy z operatorem, która pozwoli na osiągnięcie optymalnych warunków finansowych. Dlatego zanim podejmiemy decyzję, warto przyjrzeć się ofercie każdego z nich. Pamiętaj, wszystko zależne jest od bramki płatności, warto negocjować stawki, ponieważ bardzo często operatorzy płatności są pod tym względem dość elastyczni. Poproś o informacje na temat dodatkowych usług, które mogliśmy pominąć w naszym tekście, a które mogą okazać się istotne w Twoim sklepie internetowym. Analizując korzyści poszczególnych ofert, porównaj propozycje również innych, mniej znanych platform.

W ofercie rynkowej jest kilka bardzo znanych i polecanych rozwiązań, więc czasami bywa problem wyboru tego najbardziej optymalnego dla siebie. Nasz artykuł nie daje gotowej odpowiedzi i nie mamy na celu wskazanie jednego wyboru, ale jedynie upraszcza podjęcie decyzję i zbiera rozproszone informację w jednym miejscu. Jeżeli masz jeszcze wątpliwości skontaktuj się z informacją danego operatora lub napisz do nas. Mamy nadzieję, że nasz tekst naprowadził Ciebie na odpowiedź, którą bramkę płatności wybrać i ułatwi wybór tej właściwej.


Czytaj również:

Bramki płatności WooCommerce

Zapytaj nas o instalację i konfigurację bramki szybkich płatności w Twoim sklepie WordPress + WooCommerce. W ramach instalacji ustawimy za Ciebie integrację bramki płatności WooCommerce, tak abyś już następnego dnia mógł zacząć pobierać płatności.

4.8/5 - (85 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger