Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń projekt: Strona www | e-Sklep | e-Learning | napisz do nas: studio@thenewlook.pl

Co to jest WooCommerce?

Co to jest WooCommerce i dlaczego WoooCommerce jest stworzony dla Twojego sklepu internetowego? To narzędzie, które warto poznać, jeżeli chcesz prowadzić bezproblemowo e-sklep. Przywitaj WooCommerca!

Jeśli miałeś już doświadczenie z platformą WordPress i wiesz jak funkcjonuje ten popularny CMS nie powinno być dla Ciebie zaskoczeniem używanie sklepu opartego o WooCommerce. WooCommerce jest to wtyczka e-commerce stworzona specjalnie w celu bezproblemowej integracji z WordPressem sklep internetowego. WordPress jest najpopularniejszą na świecie i najbardziej wydajną metodą tworzenia stron i sklepów internetowych. Dzięki temu połączeniu zyskasz sklep internetowy zintegrowany z Twoją stroną internetową. Dlaczego nie skorzystać z o obu rozwiązań?

Popularności sklepów internetowych opartych o WooCommerce spowodowana jest łatwością sprzedaży produktów, administracji sklepem oraz możliwością modyfikacji i rozwoju. W sklepie WooCommerce możesz sprzedawać produkty fizyczne i wirtualne (cyfrowe), a dzięki wielości wtyczek i ich opcji, możesz dostosować do każdej funkcji, rodzaju płatności, wysyłki, a nawet zamienić sklep na platformę dropshipping, lub B2B.

Sklep WordPress + WooCommerce

WordPress dzięki wtyczce WooCommerce jest najpopularniejszym rozwiązaniem e-Commerce na świecie. Ze swoją elastycznością i dostępem do setek darmowych i płatnych rozszerzeń, WooCommerce zasila teraz 30% wszystkich sklepów internetowych — więcej niż jakiekolwiek inne platformy. To również ważny gracz na polskim rynku.

Główną zaletą tworzenia sklepu internetowego na WordPressie + WooCommerce jest jego prostota i intuicyjność. Nawet nowi użytkownicy Internetu, szybko opanują podstawy obsługi sklepu internetowego, dlatego też wszystkie nasze strony internetowe opieramy na tej platformie. Dzięki zastosowaniu WordPressa jesteś w stanie samodzielnie edytować, dodawać nowe produkty i treści w Twoim sklepie internetowym.

WordPress jest znanym i cenionym system do zarządzania treścią. Największe firmy, instytucje zaufały temu systemowi i zarządzają stronami za pomocą darmowego WordPressa. Platforma WordPress dodaje możliwość zarządzania nie tylko stroną, ale i sklepem internetowym, co otwiera przed Tobą wiele ciekawych możliwości. WooCommerce + WordPressa to oczywiście idealne rozwiązanie dla osób, które znają i lubią to środowisko. To również bardzo dobre rozwiązanie dla nowych użytkowników, ponieważ jest to wyjątkowo intuicyjna platforma.

Stojąc przed wyborem platformy do prowadzenia sprzedaży w sieci WordPress + WooCommerce na pewno pojawi się na Twojej liście jako jedna z możliwości. Możliwe też, że WordPress zajmie wysoką pozycję z uwagi na niski koszt oraz możliwość niemalże dowolnego dostosowania pod kątem Twoich wymagań. Pamiętaj, że nie ma systemów i rozwiązań idealnych, a decydując się ostatecznie na wybór platformy WordPress, powinieneś zweryfikować wszystkie plusy i minusy. Czym jest duet WordPress i WooCommerce i jakie ma plusy i minusy, możesz przeczytać w tekście – Sklep WooCommerce wady i zalety. Sprawdź wszystkie elementy, które mogą cię zaskoczyć w późniejszym etapie prowadzenia sklepu internetowego.

Co to jest WooCommerce? Wtyczka WooCommerce krok po kroku:

  1. Co to jest WooCommerce?
  2. Charakterystyka WooCommerce
  3. Wady i zalety WooCommerce
  4. Dla kogo WooCommerce?
  5. Dlaczego warto wybrać WooCommerce?
  6. WooCommerce czy inna platforma?
  7. Czy WooCommerce jest w pełni darmowy?
  8. WooComerce po polsku
  9. Czy sklep WooCommerce jest bezpieczny?
  10. Jak uruchomić sklep internetowy na WooCommerce?
  11. Pomoc techniczna WooCommerce
  12. Ile kosztuje uruchomienie sklepu WooCommerce?
  13. Podsumowanie

1. Co to jest WooCommerce?

WooCommmerce to wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress. Jej głównym zadaniem jest przekształcenie strony opartej o WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, a sam mechanizm jej działania i obsługa jest stosunkowo prosta. W panelu WordPress możesz wprowadzać produkty, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cenę, stan magazynowy, a osoby przeglądające Twój sklep zyskają funkcjonalność koszyka i będą mogły zamówić w szybki i wygodny sposób oferowane produkty.

Wtyczka WooCommerce pozwala na stworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego w oparciu o WordPressa. Z jej wykorzystaniem tworzone są nie tylko proste sklepy, stanowiące dodatek do istniejącej już strony WordPress, ale również duże, samodzielnie sklepy internetowe, które dają pełną kontrolę zarówno właścicielom sklepów, jak i dogodność zakupów dla użytkownika.

Podstawowy zaleta WooCommerce to jednocześnie jego główny minus. WooCommerce to tylko wtyczka, która pozwala zmienić WordPress w sklep internetowy. Nie będziesz mógł bez końca rozwijać takiego sklepu i w pewnym momencie natrafisz na ograniczenia w WooCommerce. Podobnie, jeśli musimy obsługiwać wiele zamówień, napotkasz pewne problemy.

Pomimo że WordPress + WooCommerce jest za darmo, to za niektóre funkcjonalności i rozszerzenia w formie wtyczek musisz płacić. System nie zapewnia wielu ważnych narzędzi sprzedażowych i marketingowych, ale możesz je dograć w wersji bezpłatnej lub premium. Pamiętaj, dla osoby początkującej postawienie sklepu na WordPressie, może okazać się zbyt trudne. W takim wypadku powinieneś założyć w budżecie pewną kwotę na wdrożenie sklepu i będzie to kwota powyżej 2000 zł za wdrożenie sklepu. Możesz również sam projektować sklep i skorzystać ze wsparcia godzinowego przy wdrożeniu lub modyfikacji sklepu.


2. Charakterystyka WooCommerce

WooCommerce nie jest odrębną platformą e-commerce, a jedynie wtyczką (pluginem) do WordPress. Wtyczka WooCommerce powstała w 2011 roku, ale zaledwie w kilka lat to rozszerzenie stało się jednym z najbardziej popularnych rozwiązań e-commerce na świecie. Szacuje się, że obecnie WooCommerce posiada około 25-30% udziałów w światowym rynku platform e-commerce. Popularność WooComemrce zawdzięcza głównie WordPress’owi i jego wielkiej społeczności.

Wtyczka WooCommerce instaluje się w proty sposób jak każdy inny plugin. WooCommerce daje jednak dużo większe możliwości niż przeciętna wtyczka. Jeżeli jesteś osobą początkującą i decydując się na platformę WordPress + WooCommerce po raz pierwszy i nie masz doświadczenia w obsłudze WordPressa, nie musisz się niczego obawiać ponieważ interfejs jest przyjazny, intuicyjny i prosty w obsłudze.

Tworząc sklep oparty o WooCommerce, otrzymujesz wszystko czego potrzebujesz, aby prowadzić własny sklep internetowy. Platforma WooCommerce zapewnia pełną integrację z systemami płatności, wysyłkami, statystykami sprzedaży itd. WooCommerce daje również pełną kontrolę nad sklepem od podatków, przez stany magazynowe, do nadzorowania kont klientów. Możesz dodać i usunąć rozszerzenia, zmienić wygląd i ustawienia sklepu.


3. Wady i zalety WooCommerce

WooCommerce jest najbardziej konfigurowalną i elastyczną platformą e-Commerce do tworzenia sklepów internetowych. Sklep internetowy oparty na WooCommerce jak każdy inny produkt ma zalety jak również wady.

WordPress i WooCommerce są darmowe i mają bogate możliwości personalizacji dzięki motywom (szablony) i wtyczkom, które zapewnia łatwą integrację funkcji e-commerce. Jako platforma open source WordPress daje możliwość zmian i rozwoju. W razie potrzeby odnajdziesz osoby lub firmy, które pomogą rozwijać Twój sklep, ponieważ platform WordPress zgromadziła wokół siebie liczną społeczność. Liczne rozszerzenia i dodatki pomogą Tobie w prosty sposób dostosować sklep do polskich realiów. WordPress to oczywiście platforma globalna odpowiadająca za 30% stron internetowych na świecie, dlatego też jest dostosowana do budowania sklepu, którym będziesz mógł sprzedawać na całym świecie. Możemy korzystać z różnych wersji językowych i walut rozwiązań kurierskich, logistycznych, międzynarodowych płatności itd.

Wykorzystanie WordPressa i WooCommerce to nie tylko szybki i przyjazny sposób nas stworzenie i prowadzenie sklepu, ale również bezpieczny. WooCommerce to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją sprzedaż w internecie, ale obawiają się, że nie mogą zainwestować dużego budżetu, ponieważ sklep nie będzie zarabiał wystarczająco dużo. Jeżeli chcesz otworzyć Twój sklep internetowy WooCommerce to system, którym powinien zainteresować się w pierwszej kolejności.

Wady i zalety WooCommerce:

  • przeznaczony dla małych, średnich i dużych sklepów
  • WooCommerce jest w 100% darmowy
  • panel administracyjny WordPress jest wyjątkowo łatwy w obsłudze
  • system cały czas rozwijany i aktualizowany
  • możliwość rozbudowy funkcjonalności i integracji niezbędnych w sklepie internetowym
  • jest bezpieczny, a zastosowanie szyfrowania SSL całkowicie eliminuje problemy bezpieczeństwa
  • płacisz tylko i wyłącznie za dodatki, które ułatwiają Tobie życie, jeżeli nie chcesz automatyzować niektórych funkcji, możesz to robić wciąż za darmo
  • ogromna ilość szablonów premium, które mogą nadać Twojemu sklepowi indywidualny wygląd
  • możliwość integracji WooCommerce z wysyłkami: Kurierzy, InPost czy Poczta Polska
  • integracja szybkich płatności jak Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU i PayPal
  • robienie zakupów jako gość lub po założeniu konta
  • możliwość prowadzenia bloga
  • bardzo dobra integracja z SEO

Więcej szczegółów na temat wad i zalet platformy WordPress i WooCommerce:

Sklep WooCommerce wady i zalety


4. Dla kogo WooCommerce?

Dla kogo zatem jest sklep stworzony na platformie WordPress i WooCommerce. System WooCommerce jest polecany szczególnie małym i średnim sklepom, które nie chcąc być ograniczane i uzależnianym od platform abonamentowych. Na stworzenie sklepu opartego o WooCommerce decyduje się wiele osób, które wcześniej prowadziły blogi, portale lub strony administrowane przez WordPress i postanowiły rozbudować je o moduł sprzedażowy.

Współpracując z doświadczoną agencją interaktywną, można stworzyć bazując na WooCommerce profesjonalny, dedykowany sklep internetowy. WooCommerce jest systemem otwartym, co pozwala na modyfikowanie kodu i dostosowywanie go do indywidualnych potrzeb. Dlatego szczególnie chętnie używają go firmy nastawione na prowadzenie stabilnych i profesjonalnych działań sprzedażowych oraz rozwój w internecie.

Należy mieć jednak na uwadze, że WooCommerce nie jest odrębnym oprogramowaniem, a jedynie pluginem do WordPressa. Dlatego też na pewnym etapie rozwoju sklep internetowy można napotkać na ograniczenia rozwojowe i efektywnościowe platformy. Sklepy bardzo duże, które potrzebują integracji z wieloma nietypowymi systemami, powinny brać pod uwagę również inne platformy e-commerce.

Jakie sklepy i firmy powinny zdecydować się na WooCommerce:

  • firmy chcące korzystać z zaawansowanych i profesjonalnych możliwości WordPressa
  • sklepy, które nie mają nietypowych, bardzo zaawansowanych potrzeb rozwojowych
  • małe i średnie sklepy nastawione na szybki rozwój i wzrost
  • sklepy, które dzięki skutecznemu pozycjonowaniu SEO chcą osiągnąć przewagę konkurencyjną
  • firmy chcące dostosować oprogramowanie do swoich potrzeb, ceniące dużą elastyczność i nowe technologie
  • sklepów, które dostrzegają ograniczenia rozwiązań sklepów abonamentowych
  • firmy, które chcą uniknąć skomplikowanego i drogiego systemu Magento

5. Dlaczego warto wybrać WooCommerce?

Kluczowy argumentem przy podejmowaniu decyzji o wyborze sklepu opartego o WooComerce jest często cena. Sklep internetowy WooComerce jest stosunkowo niedrogim rozwiązaniem. Jeżeli posiadasz już stronę WordPress, możesz zainstalować WooCommerce i uruchomić sprzedaż na istniejącej stronie. Tę zaletę docenią szczególnie osoby, które znają środowisko i funkcjonalność WordPressa. Instalacja WooCommerce sprowadza się tak naprawdę do poprawnej konfiguracji w panelu WordPress. Jeżeli nie masz jeszcze strony, wykup domenę i hosting, na którym możesz zainstalować WordPressa, masz już tak naprawdę wszystko, co potrzebne do uruchomienia sklepu internetowego.

Chcąc postawić sklep na WordPressie, znajdziesz wiele motywów kompatybilnych z WooCommerce. Używając motywy WordPress, nie musisz tworzyć wyglądu sklepu od zera. W internecie znajdziesz gotowe motywy bezpłatne i premium, dzięki którym dopasujesz wygląd sklepu do Twoich potrzeb. Motywy pozwalają niemalże na dowolną modyfikację wyglądu, układu elementów, czy funkcjonalności sklepu. Ograniczeniem rozwoju może być wyobraźnia, umiejętności i wiedza.

WooCommerce jest wtyczką, ale posiada setki rozszerzeń i żyje w zasadzie własnym życiem. Oznacza to, że developerzy, agencje interaktywne tworzą do niego osobne, dedykowane wtyczki dodające kolejne funkcjonalności. Jeżeli brakuje Tobie konkretnej funkcji, wystarczy wyszukać odpowiednią wtyczkę i wybrać to rozszerzenie, które najbardziej pasuje do potrzeb Twojego sklepu. WooCommerce ponadto oferuje szybkość i dostępność, i jednocześnie eliminuje konflikty z wtyczkami i motywami przy dużych aktualizacjach.

W odróżnieniu od sklepów abonamentowych, dzięki platformie WordPress masz pełną kontrolę nad działaniem, wyglądem Twojego sklepu. Masz również dostęp do kodu WordPress, WooCommerce i przy wsparciu specjalistów możesz stworzyć sklep dedykowany i dopasować funkcjonalność do indywidualnych potrzeb, dodać nowe wtyczki, modyfikować wygląd sklepu. Z uwagi na popularność WordPressa, wsparcie i pomoc znajdziesz wszędzie w sieci od grup na Facebooku skupiające fanów i ekspertów WordPressa przez fora WordPress, czy profesjonalne agencje interaktywne. Jeżeli napotkasz problemy, możesz skorzystać z zarówno bezpłatnej i płatnej formy wsparcia.


6. WooCommerce czy inna platforma?

Odpowiedzieć na pytanie, jaką wybrać platformę dla sklepu internetowego, charakterystykę rodzajów oprogramowania oraz listę najważniejszych kwestii, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze systemu e-commerce, opisaliśmy w tekście – Jaki sklep internetowy wybrać? Tu też przedstawiliśmy wady i zalety każdego z nich oraz porównaliśmy platformy open source i najpopularniejsze sklepy abonamentowe. Jeżeli zastanawiasz się, ile kosztują wdrożenia każdej platformy, przejdź do tekstu: Ile kosztuje sklep internetowy WooCommerce, PrestaShop, Magento?

Porównanie platform sklepów internetowych

Sklep WordPress + WooComerce to przede wszystkim sklep open source bez „gwiazdek”, abonamentu i innych nieprzewidzianych sytuacji. Ze sklepem WooCommerce masz pełną kontrolę, ponieważ jesteś jego właścicielem. Dane należą do ciebie i są bezpieczne, dzięki regularnym audytom i kontroli przez zespół programistów, którzy pracują przez całą dobę i rozwiązują wykryte błędy.

Uruchomienie sklepu WooCommerce to z pewnością większa inwestycja finansowa niż w przypadku gotowych sklepów abonamentowych. Z drugiej strony jest to narzędzie idealnie skrojone pod użytkownika, który chce krok po kroku skonfigurować i zbudować własną sklep internetowy. Jeżeli chodzi o kwestię wyboru między WooCommerce a innymi platformami sklepów open-source warto przeanalizować wszystkie opcje, tak, aby upewnić się, które z nich będą bardziej przydatne. Każda platforma ma szereg zalet, które umożliwiają sprzedaż przez Internet, różnią się jednak dostępem do informacji na temat obsługi i rozwoju danej platformy oraz dostępem do fachowców lub firm zdolnych wdrożyć daną platformę.


7. Czy WooCommerce jest w pełni darmowy?

WooCoomerce w bezpłatnej wersji pozwoli szybko uruchomić podstawowy sklep internetowy, który możesz skonfigurować, dodać produkty i zarządzać sprzedażą. Używając podstawową, darmową wersją WooCommerce, szybko może się okazać, że brakuje Ci kilku dodatkowych funkcjonalności, których w standardzie i za darmo WooCommerce nie oferuje.

Przykładem takich dodatkowych, płatnych funkcjonalności mogą być:

  • obsługa płatności online tzw. bramki płatności
  • integracja z kurierami lub innymi wysyłkami
  • integracja z social media, sklep Facebook, sklep na Instagramie, Zakupy Google, integracje Opineo, Allegro, Ceneo itp.
  • dodatkowe funkcjonalności jak rozbudowane mechanizmy promocji i rekomendacji produktów, porzucone koszyki, produkty na miarę

Płatne funkcjonalności i integracji do rozbudowy WooCommerce w wielu przypadkach posiadają uproszczone, darmowe wersje wtyczek. Może się okazać, że funkcje,ami której potrzebujesz są dostępne tylko w wersji premium. Płatne wtyczki do WooCommerce należy rozdzielić na te, za które zapłacisz jednorazowo podczas aktywacji, inne z kolei wymagają opłacania rocznego abonamentu. Powoduje to, że oszacowanie całkowitego kosztu uruchomienia, prowadzenia sklepu w oparciu o WordPress nie zawsze jest możliwe do przewidzenia.

Sklep WordPress + WooCommerce | Cennik


8. WooCommerce po polsku?

WordPres i WooCommerce są niezwykle popularne na świecie, ale i w Polsce. Dynamiczny rozwój i zwiększającą się popularność systemu w Polsce wpływa na stały wzrost liczba udogodnień i integracji z popularnymi usługami wspierającymi e-commerce w Polsce.

WooCommerce posiada pełne tłumaczenie na język polski, a także bardzo dużą liczbę wtyczek integrujących go z dostawcami usług dla branży e-commerce. Znajdziesz integracje najpopularniejszy wysyłek, kurierów, dostawców płatności online, rozwiązań księgowych, integracji Allegro oraz wiele usług marketingowych. WooCommerce jest również dostosowany do polskich i europejskich wymogów prawnych jak np. RODO.


9. Czy sklep WooCommerce jest bezpieczny?

WordPress i WooCommerce to narzędzia bezpieczne, aktualizowane cały czas przez Automattic, twórców WooCommerce. Problematyczne pod względem bezpieczeństwa, mogą okazać się wtyczki, które instalujesz w Twoim sklepie. Im więcej wtyczek, często zupełnie niepotrzebnych, tym większa szansa na uzyskanie dostępu do sklepu przez nieautoryzowane osoby i niebezpieczne boty. Bardzo ważne jest, aby nie przesadzić z liczbą rozszerzeń. Wtyczek należy aktualizować zawsze tak szybko, jak tylko pojawiają się ich nowsze wersje. Aktualizacje wtyczek premium mogą się wiązać z uiszczeniem dodatkowych opłat. Wtyczki komercyjne bazują na licencjach z ograniczonym czasem wsparcia oraz dostępu do aktualizacji.

WordPress + WooCommerce to bezpieczne rozwiązanie, jeżeli korzystasz z nich w odpowiedzialny sposób i pamiętasz o kilku ważnych zasadach:

  • Aktualizuj wtyczki oraz motywy na bieżąco. Nowe wersje wychodzą nie tylko z nowymi funkcjonalnościami, ale również aktualizują znalezione przez użytkowników błędy oraz luki bezpieczeństwa,
  • Instaluj i używaj tylko te wtyczki, które są sprawdzone i wiesz, że na pewno potrzebujesz ich do prowadzenia sklepu. Pamiętaj, im więcej masz wtyczek, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania nieautoryzowanego dostępu do Twojego sklepu,
  • Nigdy nie instaluj wtyczek i motywów z nielegalnych źródeł,
  • Dostęp do plików WordPressa z poziomu administratora powinny posiadać tylko uprawnione osoby, czyli Ty jako właściciel sklepu i serwera, ewentualnie dodatkowy administrator wsparcia technicznego. Osoby prowadzące sprzedaży w sklepie powinny mieć dostęp z poziomu tzw. „Shop managera”. Pamiętaj, stosuj tylko skomplikowane hasło do panelu administracyjnego sklepu WordPress oraz serwera FTP,
  • Gwarancją bezpieczeństwa jest również solidny, bezpieczny hosting z codziennymi backupami, oraz eksperckie wsparcie administracyjno-techniczne Twojego sklepu WordPress.

10. Jak uruchomić sklep internetowy na WooCommerce?

Jeśli posiadasz już stronę zbudowaną na WordPressie, przejdź do sekcji „Wtyczki” i dodaj wtyczkę WooCommerce. Po instalacji w panelu WordPressa znajdziesz nowe sekcje przeznaczone do wprowadzenia produktów, zarządzania zamówieniami, wysyłkami, płatnościami oraz klientami. Innymi słowy, WooCommerce od razu po instalacji posiada wszystko, czego potrzebuje każdy sklep internetowy. WooCommerce, wszystkie jego rozszerzenia, wtyczki mają rozbudowaną i łatwo dostępną dokumentację. Z dokumentacji dowiesz się jak stworzyć sklep i konfigurować na Twoje potrzeby.

Instalacja i konfiguracja WooCommerce

Jeżeli nie posiadasz jeszczea odpowiedniego serwera do uruchomienia sklepu WordPress, zapoznaj się z polecaną przez nas ofertą Hosting SSD dla WordPress od The Camels, która została stworzona z myślą o entuzjastach WordPressa.

Panel administracyjny WooCommerce

Sklep WordPress jest zarządzany z poziomu panelu administracyjnego WooCommerce zwanego Dashboard’em. Z poziomu panelu nawigacyjnego możesz zarządzać Twoim sklepem, produktami, kategoriami, śledzić zamówienia, statystyki, analizy i raporty sprzedaży. Panel administracyjny WooCommerce zapewnia możliwość raportowania i pozwala na filtrowanie, porównywanie i przeglądanie sprzedaży, przychodów, które produkty są najbardziej popularne, dodaje możliwości ulepszonego zarządzania klientami i analizowania danymi.


sklep wordpress woocommerce pulpit nawigacji

Pulpit nawigacyjny

Pulpit nawigacyjnym (Dashboard), zaprojektowany jest w celu uproszczenia zarządzania sklepem. Panel daje szybki przegląd ważnych danych sprzedaży. Możesz go skonfigurować i dostosować go do swoich potrzeb. Dzięki temu będziesz otrzymywać spersonalizowane powiadomienia i korzystać z najbardziej istotnych dla Ciebie danych.


sklep wordpress woocommerce zarzadzania sklepem

Narzędzia do zarządzania sklepem

Panel pomaga szybko uzyskać dostęp do najczęściej używanych narzędzi do zarządzania sklepem z dowolnego poziomu WooCommerce. Dla wydajnego zarządzania pracą sklepu, możesz realizować zamówienia, zarządzać stanami magazynowymi oraz moderować recenzje z poziomu panelu.

Zamówienia – panel pozwalający realizować zamówienia w sklepie oraz przeglądać historię zamówień: status, suma, nazwa klienta, czas realizacji
Stany magazynowe – wygodny podgląd, które produkty i wariant są niedostępne lub których brakuje w sklepie
Recenzje – podgląd recenzji klientów z możliwością moderacji i odpowiedzi
Powiadomienia – przegląd i przypomnienie zadań, które należy rozwiązać lub wymagają uwagi managera sklepu


sklep wordpress woocommerce raporty sklepu

Raporty sklepu WooCommerce

Gromadzenie i interpretacja danych pomaga obniżyć koszty, zoptymalizować zarządzanie dostawami i zwiększyć sprzedaż. WooCommerce oferuje funkcję raportów na temat sprzedaży, przychodów, popularnych, najlepiej sprzedawanych produktów, kategorii, podatków i innych. Możesz analizować 14 zmiennych, w tym całkowitą sprzedaż, sprzedaż netto, zamówienia, średnią wartość zamówienia, zwroty, klientów, kupony, wysyłkę i pobrania. Raporty można szybko filtrować po danych, porównywać okresy dat i pobierać dane raportu jako pliki CSV w celu integracji z innymi systemami.


sklep wordpress woocommerce panel informacji o klientach

Panel informacji o klientach

Panel informacji o klientach w WooCommerce pozwala przeanalizować klientów i tym samym zwiększyć wydajności sklepu i sprzedaż. Możesz segmentować i filtrować informacje na podstawie przydatnych zmiennych, śledź historię sprzedaży oraz eksportuj i pobieraj listy klientów.


11. Pomoc techniczna WooCommerce

Podczas tworzenia sklepu na WooCommerce będziesz musiał skorzystać z porad specjalistów np. w dziedzinie edycji szablonu lub wyboru funkcjonalności i kolejnych wtyczek. Jak i gdzie jej szukać pomocy?

Szukając natychmiastowej pomocy, z uwagi na charakter WooCommerce, dedykowane wsparcie techniczne nie zawsze będzie możliwe. Nie oznacza to jednak, że pozostajesz bez jakiekolwiek szansy na naprawienie problemu. Wystarczy zadać pytanie i czekać na odpowiedź od społeczności na Facebooku lub forach WordPress.

Jeżeli Twój problem jest bardziej złożony, może okazać się niezbędna pomoc eksperta. Istnieje wiele agencji interaktywnych specjalizujących się w WooCommerce, które mogą udzielić Tobie profesjonalnego wsparcia dla sklepu WooCommerce. Koszt usługi wsparcia technicznego WooCommerce może być nieco nieprzewidywalny i często uzależniony od istniejącego problemu w Twoim sklepie.

Wsparcie sklep WooCommerce


12. Ile kosztuje uruchomienie sklepu WooCommerce?

WooCommerce jest darmowym rozszerzeniem WordPressa, ale niestety nie oznacza to, że zbudujesz cały sklep bez żadnego wkładu finansowego. Kwota startowa dla sklepu internetowego opartego na WooCommerce jest uzależniona od tego, czego potrzebujesz i jakie chcesz mieć funkcjonalności sklepu. Im więcej funkcjonalności zaplanujesz umieścić w sklepie, tym większy koszt uruchomienia i utrzymania sklepu. Dlatego koszty uruchomienie WooCommerce wahają się od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy.

WordPress i WooCommerce wymaga oczywiście serwera. Kosztem, który także musimy wziąć pod uwagę, jest w tym wypadku hosting. Na rynku znajdziesz duży wybór usługodawców i hostingów. Duże firmy w pierwszym roku oferuje pakiety w bardzo atrakcyjnych cenach, które w kolejnych latach urastają do nieakceptowalnych. Korzystaj raczej z hostingów w mniejszych firmach, dla których jesteś ważnym klientem i które udzielą Tobie spersonalizowanej pomocy jako osobie początkującej. Zobacz ofertę dla WordPress od The Camels oraz skorzystaj z ich profesjonalnej wiedzy.

Jaki hosting pod sklep WooCommerce

Może się zdarzyć, że po 12 miesiącach jedyny koszt, jaki poniesiesz to hosting z własną domeną, w skrajnym przypadku – gdy chcesz wyposażyć sklep w jak najnowsze wersje wtyczek – należy doliczyć do tego koszty oprogramowania. Może się to wówczas wiązać z dodatkowymi opłatami. Wtyczki komercyjne bazują na licencjach z ograniczonym czasem wsparcia oraz aktualizacji. Całkowite koszty dla odnowień poszczególnych licencji są również trudne do ustalenia.

Jak prezentują się koszty uruchomienia sklepu na WooCommerce w pierwszym roku, z zawarciem podstawowych wtyczek? Poniższe zestawienie uwzględnia standardowe ceny usług i integracji, niezbędnych do prowadzenia sklepu WooCommerce.

Zobaczmy więc, ile kosztuje stworzenie sklepu na WooCommerce.

  • Domena sklepu (.pl, .com): 10-80 zł/rok,
  • Hosting pod WordPress: od 80 zł/rok,
  • Motyw do WooCommerce: 0 zł – bezpłatny, brak wsparcia technicznego; 150-300 zł – zakupiony w serwisie, wsparcie przez 6-12 miesięcy; 2000-8000 zł – motyw z wdrożeniem na zamówienie, wsparcie techniczne przez 12 miesięcy, odpłatne modyfikacje po tym czasie,
  • Wtyczka płatności: 150 zł – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje,
  • Integracja z wybranym kurierem: 200 zł/rok – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje,
  • Integracja z Allegro: 500 zł/rok za wtyczkę lub abonament od 30 zł/miesięcznie – cena uzależniona od liczby aukcji w serwisie aukcyjnym w danym miesiącu,
  • Integracja z Ceneo, Opinie: 100 zł/rok – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje,
  • Integracja z Google Merchant: 200 zł/rok – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje,
  • Program do księgowania: 200 zł/rok – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje.

Przy ustalaniu budżetu na start sklepu warto również rozważyć kwestie bezpieczeństwa i administracji sklepu WordPress.

Sklep WooCommerce cennik | Kalkulator sklepu WooCommerce | Administracja sklep WooCommerce


Podsumowanie

Jeżeli szukasz rozwiązania dla Twojego sklepu internetowego, chcesz to zrobić szybko i w dobrej cenie warto rozważyć połączenie WordPress + WooCommerce jako platformy dla Twojego sklepu internetowego. WooCommerce jest ciekawym i elastycznym rozwiązaniem do uruchomienia sklepu internetowego, które daje ogromne możliwości personalizacji. Szeroka dostępność wtyczek darmowych i płatnych powoduje, że jest on chętnie wybierany przez firmy, które chcą przenieść swoją sprzedaż do Internetu.

Za sklepem WordPress + WooComerce przemawia nie tylko mnogość tworzonych przez społeczność dodatków, wtyczek, motywów, ale przede wszystkim stosunkowo krótki czas realizacji projektów opartych na tym rozwiązaniu. To idealne rozwiązanie dla Twojego sklepu, jeżeli potrzebujesz estetycznego sklepu, przyjaznego dla odbiorcy i nieskomplikowanym sposobie dalszego zarządzania sklepem.

WordPress i WooCommerce jako oprogramowanie open source jest elastyczne, pozwala skalować i rozwijać sklep w przyszłości. Bez względu na wielkość sklepu, który chcesz budować na WooCommerce, będzie się skalował do Twoich przyszłych wymagań. Z rosnącą kolekcją motywów i wtyczek pozwala rozszerzyć i rozbudować funkcje każdego sklepu, aby spełnić unikalne potrzeby zmiennego rynku e-commerce.

Oferta sklepów internetowych

WooCommerce to rozwiązanie, którego szukasz, chcesz stworzyć sklep WordPress? Nasz zespół wyspecjalizowanych pracowników pomoże Tobie wdrożyć lub rozwinąć nowoczesny sklep na WooCommerce. Ile kosztuje sklep internetowy lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu WordPress prześlemy w 48h.

Sklep WooCommerce

Zainteresowała Cię platforma WooCommerce? Potrzebujesz wsparcia przy założeniu sklepu WordPress + WooCommerce. Czytaj więcej o naszych usługach wdrożenia sklepu internetowego...

Print Friendly, PDF & Email
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.