Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Płatności odroczone

płatności odroczone

Płatności odroczone to nowa forma zapłaty za zamówiony produkt w sklepie internetowym. To wygodne i szybkie rozwiązanie problemów finansowych Twojego Klienta. I wiele korzyści dla e-Commerce. Sprawdź, w jaki sposób dzięki płatnościom odroczonym możesz podbić sprzedaż i zwiększyć ruch w sklepie.

Na czym polegają płatności odroczone? Idea tej formy płatności najtrafniej objaśnia hasło: „buy now, pay later”, czyli „kup teraz, zapłać później”. Załóżmy, że klient znalazł w sklepie internetowym produkt, za który nie może zapłacić w chwili zamówienia, bo nie pozwala mu na to obecna sytuacja finansowa. Czy pozostaje mu czekać cierpliwie na wynagrodzenie, czy może ma starać się o kredyt lub pożyczkę? Nie, istnieje alternatywne rozwiązanie. O tym, jak przebiega proces zapłaty i jakie firmy oferują polskim klientom płatności odroczone, przeczytasz w tym artykule.


Z tego tekstu dowiesz się:

  • na czym polegają płatności odroczone
  • jakie firmy świadczą w Polsce płatności odroczone
  • czym różnią się oferty poszczególnych fintechów
  • jakie są zalety tego rozwiązania dla klienta i sprzedawcy

Płatności odroczone poradnik

Przejdź do sekcji:

  1. Płatności odroczone – definicje
  2. Fintech
  3. Fintech w Polsce
  4. Klarna. Zapłać za 30 dni
  5. Twisto. Kup teraz, zapłać później
  6. PayPo. Kup teraz, zapłać za 30 dni
  7. P24NOW. Kupujesz teraz, zapłacisz później
  8. PayU. Płacę później
  9. Inne odroczone płatności
  10. Zalety płatności odroczonych
  11. Wyzwania w branży płatności odroczonych
  12. Integracja płatności odroczonych
  13. Podsumowanie

Płatności odroczone – definicje

Płatności odroczone to nowoczesna metoda płatności za produkt lub usługę w e-sklepach wielkich i małych marek. To bardzo duże udogodnienie dla klienta, który chciałby dokonać zakupów przez internet, ale nie ma aktualnie wystarczającej ilości środków. Nie musi wstrzymywać się z wyborem aż otrzyma środki na konto. Bo w płatnościach odroczonych zapłata za produkt zostaje przesunięta w czasie, o 30 dni. Co ważne, klient nie ponosi za to dodatkowej opłaty. W najgorszym wypadku, jeśli spóźni się z wyznaczonym terminem płatności, będzie musiał zapłacić prowizję. Prowizja jest istotnym elementem płatności odroczonych, bo zarabiają na niej firmy fintech oferujące ten rodzaj usługi finansowej. A wraz ze wzrostem liczby zamówień, dodanych produktów do koszyka, rośnie sprzedaż w ramach „buy now, pay later”.

Podstawą do przyznania zgody na odroczenie płatności minimum o 30 dni jest weryfikacja scoringu kredytowego klienta, czyli możliwości finansowych na zapłatę danej kwoty w ustalonym terminie. Dzięki temu decyzja podejmowana jest bardzo szybko i przelew środków na konto sprzedawcy za produkt następuje w krótkim czasie.

Fintech

Płatności odroczone stały się w ostatnich kilku latach domeną wielu fintechów o ustalonej pozycji na rynku. Każdy z nich oferuje inne warunki spłaty “kredytu”. Główne różnią się one między sobą czasem spłaty od momentu zamówienia produktu i limitem kredytowym, jaki można wykorzystać na zakupy internetowe.

Czym jest fintech? Termin ten to skrót od technologii finansowych (ang. financial technology). W ogólnym rozumienia są to wszelkiego rodzaju rozwiązania cyfrowe (internetowe) usprawniające dokonywanie operacji finansowych. Fintech to także określenia na firmę, świadczącą usługi finansowe, np. takie jak płatności mobilne, płatności online. To one wdrażają rozwiązania i strategie, które ułatwiają nam robienie zakupów czy dokonywanie opłat za stałe usługi. Ze wsparcia technologicznego korzysta wielu firm. jesteśmy przekonani, że kojarzysz chociaż jednego fintecha oferującego płatności odroczone opisanego w tym artykule.
Firmy FinTech działające na rynku finansowym postrzegane są jako szczególna kategoria parabanków. Są one całkowicie legalne, choć nie posiadają statusu prawnego instytucji bankowej. Świadczą usługi podobne do tych oferowanych przez bank, ale ich głównym zadaniem jest zapewnienie technologicznych rozwiązań w sektorze finansów i bankowości.

Fintech w Polsce
Polska jest jednym z krajów, w których w ostatnich latach odnotowano najwyższe przyrosty w zakresie rozwoju i wzrostu gospodarczego. Co prawda innowacyjne rozwiązania technologiczne, jak i tempo ich wdrażania różni się w zależności od sektora, jednakże ogólnie rzecz biorąc branża finansowa pod tym względem dominuje na tle innych sektorów. Innowacyjność w tym zakresie nabrała dużego rozpędu a segment rynku nazywany powszechnie Fintech bez wątpienia ma ogromną szansę zaistnieć. Przewiduje się, że w kolejnych latach sektor ten zajmie ważne miejsce w gospodarce jako całości, przyczyniając się tym samym do jej zrównoważonego rozwoju.

Firmy oferujące na polskim rynku klientom płatności odroczone to obecnie: Klarna, Twisto, PayPo, Przelewy24, Dotpay, PayU, Allegro, Cinkciarz.pl i LeaseLink.

Klarna. Zapłać za 30 dni

Klarna to wiodący fintech (obsługa ponad 200 000 sklepów online) o międzynarodowej renomie, który jako jeden z pierwszych zaproponował klientem i sprzedawcom formę płatności odroczonych za zamówione produkty w sklepach internetowych. 18 sierpnia 2021 Klarna weszła na polski rynek usług finansowych. Płatności odroczone w Klarnie to usługa o nazwie „Zapłać za 30 dni”, co oznacza, że po otrzymaniu produktu klient ma 30 dni na to by zapłacić za produkt. Dzięki temu rozwiązaniu Klient internetowy zyskuje więcej czasu na opłatę za zakupy, nie ponosząc dodatkowych kosztów kredytowych, takich jak prowizja.

Polska jest ósmą europejską placówką, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz Włoszech, w której swoje rozwiązania płatnicze wprowadziła Klarna. Aktualnie firma obsługuje 2 mln płatności dziennie i ma ponad 90 mln użytkowników na całym świecie. Z Klarną współpracuje wiele światowych marek odzieżowych, m.in. Nike, Topshop, Misguided, H&M, czy Asos.

Jak działa Klarna?

Żeby skorzystać z systemu płatności odroczonych oferowanych przez Klarnę należy wykonać następujące czynności, robiąc zakupy w sklepie jednej z wymienionych marek:

  1. Przy składaniu zamówienia należy wybrać formę płatności odroczonej “Zapłać za 30 dni”.
    Dzięki prostym i przejrzystym informacjom zakup jest dokonywany w ciągu kilku sekund. Aplikacja Klarna nie wymaga płatności z góry, co potwierdza zresztą komunikat pod wybraną kwotą.
  2. Status płatności odroczonej zmienia się w momencie wysyłki produktu.
    Gdy zamówienie zostaje aktywowane (wysłane) przez sprzedawcę, dla klienta rozpoczyna się odliczanie do terminu płatności. Wówczas Klarna płaci sprzedawcy (właścicielowi sklepu internetowego). Płatność jest dokonywana z góry i w całości za zamówiony produkt. To niezwykle bezpieczne rozwiązanie dla Ciebie, ponieważ to Klarna bierze całą odpowiedzialność za odzyskanie należności od Klienta.
  3. Po operacji sprzedaży Twój Klient otrzymuje czytelne zestawienie swoich zakupów w aplikacji Klarna, dzięki czemu może łatwo zarządzać swoimi zamówieniami lub składać nowe.

› Oficjalna strona: www.klarna.com

Twisto. Kup teraz, zapłać później

Twisto to czeski fintech, który oferuje dwie formy płatności odroczonych, różniące się terminem na dokonanie spłaty pożyczki. W przypadku zakupów Twisto bez rejestracji klient ma 21 dni na zapłatę za produkt zakupiony w sklepie internetowym. Natomiast jeżeli klient zarejestruje się w aplikacji Twisto Pay i zamówi bezpłatną kartę Mastercard, termin spłaty wydłuża się do 45 dni. Klient uzyskuje wtedy bezpłatny limit kredytowy.

Jak działa Twisto?

  1. Rejestrujesz się i płacisz ze środków Twisto.
    Dostajesz od nas miesięczny limit na wydatki i wirtualną kartę w aplikacji. Zapłacisz nią w każdym sklepie (stacjonarnym lub online), który akceptuje Mastercard.
  2. Pod koniec miesiąca dostajesz rachunek.
    Dzięki temu możesz śledzić swoje wydatki na bieżąco w aplikacji. Dla wygody na koniec miesiąca Twisto przesyła jeden rachunek za wszystkie zakupy w danym okresie.
  3. Płacisz do piętnastego dnia miesiąca lub przesuwasz spłatę.
    Na bezkosztową spłatę masz czas do piętnastego dnia kolejnego miesiąca. Chcesz zapłacić później? Możesz to zrobić za opłatą, o której Twisto poinformuje wcześniej.

Twisto to nie tylko odroczone płatności. Fintech oferuje już w Polsce takie rozwiązania jak kredyt odnawialny Twisto Free, podział rachunków w ramach Twisto Split, cashback w aplikacji Twisto, czy kartę wielowalutową i apkę do zarządzania codziennymi płatnościami. W marcu Twisto udostępniło także Google Pay, a już niedługo klienci mają uzyskać dostęp również do Apple Pay.

› Oficjalna strona: www.twisto.pl


PayPo. Kup teraz, płać za 30 dni

PayPo to młody fintech, który współpracuje z Alior Bankiem i Przelewy24. Do tej pory największym sukcesem spółki było wdrożenie swoich płatności odroczonych na Allegro.

W PayPo klient sklepu internetowego ma 30 dni na zapłatę za zakupiony produkt. Pożyczkę możesz rozłożyć na 4 miesięczne raty.

Jak przebiega proces płatności odroczonych? Najpierw klient zamawia produkt w sklepie internetowym, a następnie wybiera opcję płatności PayPo. Rozpoczyna się weryfikacja danych klienta, na podstawie której przyznawana jest pożyczka z odroczonym terminem płatności. Następnie klient otrzymuje produkt, za który musi opłacić w ciągu 30 dni.

Odroczone płatności PayPo są teraz dostępne w ponad tysiącu sklepów internetowych poprzez Przelewy24, Dotpay, eCard. Wśród nich są takie marki jak 4F, Answear, CCC, Decathlon, Leroy Merlin, Ryłko, Sephora czy Wittchen.

› Oficjalna strona: www.paypo.pl


P24NOW. Kupujesz teraz, zapłacisz później

Dotpay umożliwia opłatę za produkt w ciągu 30 dni od momentu zamówienia. Klient nie ponosi z tego tytuły żadnych dodatkowych kosztów. Opłaty można rozłożyć na raty: 3, 6 lub 12 miesięcy. Z usługi płatności odroczonych skorzystamy przy zakupach o wartości od 100 do 2000 tys. złotych. Zamówienia finansuje spółka.

Przelewy24 w ramach usługi P24NOW, oferują możliwość skorzystania z formy płatności odroczonych przy zakupach w sklepie internetowym. Klient może zamówić produkt o wartości od 100 zł do 10 tysięcy złotych i ma aż 54 dni na spłatę. Aby otrzymać limit, wystarczy odnaleźć platformę e-Commerce, która współpracuje z Przelewy24, dodać interesujący produkt do koszyka, wybrać P24NOW i termin zapłaty. Istnieje też możliwość rozłożenia kwoty na raty.

› Oficjalna strona: www.przelewy24.pl/p24now


PayU. Płacę później

PayU to jedna z największych firm w Polsce świadczących usługi płatności odroczonych. Po pozytywnej weryfikacji klienta, może zakupić produkt, za który będzie musiał zapłacić w ciągu 30 dni. W ramach „PayU Płacę później” klient może złożyć zamówienie w kwocie 100 zł –2000 zł. Pożyczka może być rozłożona na 3 lub 6 rat.

› Oficjalna strona: www.poland.payu.com


Inne odroczone płatności

Allegro Pay
Od września 2019 roku odroczone płatności są dostępne także na Allegro – właśnie we współpracy z PayPo. Jak wygląda ta forma płatności? Klient składa zamówienie, którego wartość może wynosić od 300 zł do 4200 zł. Wybiera opcję płatności odroczonych na Allegro – Allegro Pay. W zależności od umowy może zapłacić jednorazowo całą sumę za produkt w ciągu 30 dni (RRSO wynosi 0 zł), rozłożyć płatności na 3 raty w ciągu 3 miesięcy (RRSO 0 zł) lub na 5, 10 lub 20 miesięcy (RRSO wynosi 7,44%).

Cinkciarz.pl
Zapłać później. Usługa została uruchomiona w marcu 2019 roku. Klient po weryfikacji może wziąc pożyczkę w kwocie 50zł – 3000 zł. Ma 30 dni na spłatę pożyczki wziętej na zakup produktu. Uruchomienie usługi „Zapłać później” ma nie wymagać od handlowców dodatkowej integracji – wystarczy, że sklep obsługuje płatności Cinkciarz Pay.

LeaseLink
Z kolei polski fintech LeaseLink w ramach usługi „Kup teraz – zarób – zapłać później” oferuje odroczenie płatności przedsiębiorcom. Skorzystać z nich mogą osoby prowadzące działalność gospodarczą przy zakupach do kwoty 5 tyś. złotych netto. Usługa działa we wszystkich współpracujących z LeaseLinkiem sklepach internetowych (RTV Euro AGD, MediaMarkt, Saturn, Morele.net).


Zalety płatności odroczonych

Płatności odroczone to szereg korzyści dla kupującego (klient) i sprzedającego (właściciel sklepu internetowego). Do najważniejszych należy zaliczyć:

  • Wzrost ruchu klientów w sklepie internetowym
  • Duży komfort wyboru u klienta
  • Większy koszyk zakupowy w sklepie internetowym
  • Możliwość zamówienia, obejrzenia produktu przed dokonaniem zakupu – można też z niego zrezygnować za co klient nie jest obciążony finansowo
  • Odroczona płatność za zamówienie
  • Bezproblemowy przelew środków za produkt na konto sprzedawcy od firmy oferującej płatności odroczone
  • Odpowiedzialność za ściągnięcie środków za zamówiony produkt ponosi fintech, nie sprzedawca internetowy
  • Możliwość rozłożenia kwoty na raty
  • Brak odsetek i prowizji w przypadku spłaty w ustalonym terminie
  • Dostęp do podglądu transakcji – możliwość ustawienia przypomnienia terminu płatności, wysłane będzie e-maile lub SMS-em.

Wyzwania w branży odroczonych płatności

Kluczowe to nie tylko rosnąca konkurencja na rynku, ulepszanie technologii i analityki oraz zdobywanie nowych klientów, w tym podłączanie nowych sprzedawców. Polski rynek można uznać za rozwinięty w tym obszarze – płatności odroczone mogą czerpać z doświadczeń banków i instytucji pożyczkowych (lendtechów), ale mimo wszystko sprzedaż w e-commerce rządzi się trochę innymi prawami.


Integracja płatności odroczonych

Najbardziej znane i powszechnie używane płaności odroczone posiadają wtyczki lub moduły, które umożliwiają łatwe i bezpieczne wdrożenie płatności w sklepie internetowym. Można je zintegrować między innymi z WooCommerce, Magento, PrestaShop, czy sklepami abonamentowymi.

Jesteśmy w stanie szybko zintegrować odroczoną płatność z Twoim sklepem internetowym Jeżeli chcesz dokonać implementacji systemu płatności odroczonych na platformie WordPress + WooCommerce jest to koszt około 200 zł w naszej agencji interaktywnej.


Płatności odroczone Najczęstsze pytania

Co to jest płatność odroczona?

To metoda płatności za produkt lub usługę w sklepie internetowym, która polega na odroczeniu opłaty za zamówiony produkt o 30 dni od momentu otrzymania przesyłki. Klienci korzystający z tej usługi finansowej mają możliwość sprawdzenia, czy produkt odpowiada jego oczekiwaniom. Żeby otrzymać zgodę na płatność odroczoną wystarczy przejść szybką weryfikację systemu w sklepie internetowym. Pobierając aplikację mobilną masz możliwość kontrolowania terminu spłaty pożyczki, a w niektórych firmach nawet wydłużenie czasu na zapłatę lub rozłożenie kwoty na raty. To świetna alternatywa dla standardowych bramek płatności, bez ryzyka finansowego dla sprzedawcy.

Jakie korzyści z płatności odroczonych ma właściciel sklepu internetowego?

Płatność odroczona to atrakcyjne rozwiązanie dla klientów sklepów internetowych. Korzystając z niego, sprzedawca ma pewność natychmiastowego otrzymania środków od firmy świadczącej tę usługę finansową. Płatność odroczona powoduje wzrost konwersji i poziomu sprzedaży produktów, większy ruch w sklepie i brak problemu z porzuconymi koszykami. Weryfikacja możliwości finansowych klienta i ewentualne rozliczenie odsetek w przypadku niedotrzymania terminu spłaty przechodzi na Fintech.

Czy klient jest powiadamiany o terminie spłaty?

Tak. W przypadku rejestracji w systemie umożliwiającym skorzystanie z płatności odroczonych klient otrzymuje sms-a lub maila z przypomnieniem o spłacie, a jeśli pobierze aplikację mobilną, może kontrolować to na bieżąco.


Podsumowanie

Płatności odroczone to jeden z najszybciej rozwijających się trendów finansowych w branży e-Commerce. Coraz więcej fintechów oferuje tę metodę płatności polskim klientom chętnie dokonującym zakupy w sklepach internetowych. Jego największą zaletą dla konsumenta jest to, że może zamówić wyszukany produkt i nie ma konieczności natychmiastowej zapłaty. Większość firm świadczących te usługi daje co najmniej 30 dni na uregulowanie płatności. To dużo komfort zakupów i gwarancja bezpieczeństwa finansowego. Na wdrożeniu tej usługi zyskuje także sprzedawca. Zwiększa się konwersja w sklepie internetowym, wzrasta wartość koszyka i potencjał marketingowy marki. Jeżeli działasz w e-Commerce i chciałbyś zintegrować w swoim sklepie to rozwiązanie płatnicze, skontaktuj się z Nami.

5/5 - (1 vote)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger