Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Duży sklep na WooCommerce?

Duży sklep na WooCommerce

Co to jest sklep WooCommerce i dlaczego WooCommerce jest stworzony dla nawet dla dużego sklepu internetowego? To narzędzie, które warto poznać, jeżeli chcesz prowadzić bezproblemowo Twój biznes e-Commerce.

Jeżeli masz już doświadczenie z platformą WordPress i wiesz jak funkcjonuje ten popularny CMS, nie powinno być dla Ciebie zaskoczeniem używanie sklepu opartego WooCommerce. WooCommerce jest stworzony specjalnie w celu bezproblemowej integracji sklepu internetowego z WordPress. Platforma WordPress jest najpopularniejszą na świecie i najbardziej wydajną metodą tworzenia stron i sklepów internetowych. Dzięki temu połączeniu zyskasz sklep internetowy zintegrowany z Twoją stroną internetową.

Popularności sklepów internetowych WooCommerce opartych o WordPress spowodowana jest łatwością sprzedaży produktów, administracji sklepem oraz możliwością modyfikacji i rozwoju. W sklepie WooCommerce możesz sprzedawać produkty fizyczne i wirtualne (cyfrowe), a dzięki wielości wtyczek i ich opcji, możesz dostosować do każdej funkcji, rodzaju płatności, wysyłki, a nawet zamienić sklep na platformę dropshipping, marketplace lub B2B.


Sklep WooCommerce

WordPress dzięki wtyczce WooCommerce jest najpopularniejszym rozwiązaniem e-Commerce na świecie. Ze swoją elastycznością i dostępem do setek darmowych i płatnych rozszerzeń, WooCommerce zasila ponad 30% wszystkich sklepów internetowych, czyli więcej niż jakiekolwiek inne platformy. Sklep WooCommerce to również ważny gracz na polskim rynku.

Główną zaletą tworzenia sklepu internetowego na WordPressie + WooCommerce jest jego prostota i intuicyjność. Nawet nowi użytkownicy Internetu, szybko opanują podstawy obsługi sklepu internetowego, dlatego też wszystkie nasze sklepy internetowe w naszej agencji interaktywnej opieramy na tej platformie. Dzięki zastosowaniu WordPressa jesteś w stanie w prosty sposób, samodzielnie edytować, dodawać nowe produkty i treści w Twoim sklepie internetowym.

WordPress jest znanym i cenionym system do zarządzania treścią. Największe firmy, instytucje zaufały temu systemowi i zarządzają stronami za pomocą darmowego WordPressa. Platforma WordPress dodaje możliwość zarządzania nie tylko stroną, ale i sklepem internetowym, co otwiera przed Tobą wiele ciekawych możliwości. WooCommerce + WordPressa to oczywiście idealne rozwiązanie dla osób, które znają i lubią to środowisko. To również bardzo dobre rozwiązanie dla nowych użytkowników, ponieważ jest to wyjątkowo intuicyjna platforma.

Stojąc przed wyborem platformy do prowadzenia sprzedaży w sieci WordPress + WooCommerce na pewno pojawi się na Twojej liście jako jedna z możliwości. Możliwe też, że WordPress zajmie wysoką pozycję z uwagi na niski koszt oraz możliwość niemalże dowolnego dostosowania pod kątem Twoich wymagań. Pamiętaj, że nie ma systemów i rozwiązań idealnych, a decydując się ostatecznie na wybór platformy WordPress, powinieneś zweryfikować wszystkie plusy i minusy. Czym jest duet WordPress i WooCommerce i jakie ma plusy i minusy, możesz przeczytać w tekście – Sklep WooCommerce wady i zalety. Sprawdź wszystkie elementy, które mogą cię zaskoczyć w późniejszym etapie prowadzenia sklepu internetowego.

Czy zatem WooCommerce to również dobre rozwiązanie na duży sklep internetowy? Na to pytanie odpowiemy szczegółowo w tym tekście.


Duży sklep na WooCommerce

Szacowany czas czytania: 31 minut

  1. Co to jest WooCommerce?
  2. Charakterystyka sklepu WooCommerce
  3. Wady i zalety sklepu WooCommerce
  4. Duży sklep na WooCommerce
  5. Dla kogo jest sklep WooCommerce?
  6. Dlaczego warto wybrać sklep WooCommerce?
  7. Sklep WooCommerce czy inna platforma?
  8. Czy sklep WooCommerce jest w pełni darmowy?
  9. Sklep WooCommerce po polsku
  10. Czy sklep WooCommerce jest bezpieczny?
  11. Jak uruchomić sklep WooCommerce?
  12. Panel administracyjny sklepu WooCommerce
  13. Aplikacja WooCommerce na smartfona
  14. Ile kosztuje uruchomienie dużego sklepu WooCommerce?
  15. Pomoc techniczna sklep WooCommerce
  16. Sklep WooCommerce najczęstsze pytania [FAQ]
  17. WordPress co musisz wiedzieć
  18. Podsumowanie

jaki sklep internetowy wybrac - platforma woocommerce wordpress

Co to jest WooCommerce?

WooCommmerce to wtyczka (plugin) e-Commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress. Jej głównym zadaniem jest przekształcenie strony opartej o WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, a sam mechanizm jej działania i obsługa jest stosunkowo prosta. W panelu WordPress możesz wprowadzać produkty, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cenę, stan magazynowy, a osoby przeglądające Twój sklep zyskają funkcjonalność koszyka i będą mogły zamówić w szybki i wygodny sposób oferowane produkty.

WooCommerce pozwala na stworzenie pełnoprawnego, profesjonalnego sklepu internetowego w oparciu o WordPressa. Z jego wykorzystaniem tworzone są nie tylko proste sklepy, stanowiące dodatek do istniejącej już strony WordPress, ale również duże, samodzielnie sklepy internetowe, które dają pełną kontrolę zarówno właścicielom sklepów, jak i dogodność zakupów dla użytkownika.

Pomimo że WordPress + WooCommerce jest za darmo, to za niektóre funkcjonalności i rozszerzenia w formie wtyczek musisz płacić. System w pakiecie nie zapewnia wielu ważnych narzędzi sprzedażowych i marketingowych, ale możesz je bez problemu dograć w wersji bezpłatnej lub premium. Pamiętaj, dla osoby początkującej samodzielne postawienie sklepu WooCommerce, może okazać się zbyt trudne. W takim wypadku powinieneś założyć w budżecie pewną kwotę na wdrożenie sklepu i będzie to kwota powyżej 2000 zł za wdrożenie małego i średniego sklepu oraz powyżej 8000 zł za duży sklep WooCommerce.


Charakterystyka sklepu WooCommerce

WooCommerce nie jest odrębną platformą e-Commerce, ale pluginem do WordPress. Wtyczka WooCommerce powstała w 2011 roku, ale zaledwie w kilka lat to rozszerzenie stało się jednym z najbardziej popularnych rozwiązań e-Commerce na świecie. Szacuje się, że sklepy WooCommerce posiadają ponad 30% udziałów w światowym rynku platform e-Commerce. Popularność WooCommerce zawdzięcza głównie WordPress’owi i jego wielkiej społeczności.

Sklep WooCommerce instaluje się w proty sposób jak każdy inny plugin. WooCommerce daje jednak dużo większe możliwości niż przeciętna wtyczka. Jeżeli jesteś osobą początkującą i decydując się na platformę WordPress + WooCommerce po raz pierwszy i nie masz doświadczenia w obsłudze WordPressa, nie musisz się niczego obawiać, ponieważ interfejs jest przyjazny, intuicyjny i prosty w obsłudze.

Tworząc sklep oparty o WooCommerce, otrzymujesz wszystko, czego potrzebujesz, aby prowadzić własny sklep internetowy. Platforma WooCommerce zapewnia pełną integrację z systemami płatności, wysyłkami, statystykami sprzedaży itd. WooCommerce daje również pełną kontrolę nad sklepem od podatków, przez stany magazynowe, do nadzorowania kont klientów. Możesz dodać i usunąć rozszerzenia, zmienić wygląd i ustawienia sklepu.


Wady i zalety sklepu WooCommerce

WooCommerce jest najbardziej konfigurowalną i elastyczną platformą e-Commerce do tworzenia sklepów internetowych. Sklep internetowy oparty na WooCommerce jak każdy inny produkt ma zalety, jak również wady.

WordPress i WooCommerce są darmowe i mają bogate możliwości personalizacji dzięki motywom (szablony) i wtyczkom, które zapewnia łatwą integrację funkcji e-Commerce. Jako platforma open-source WordPress daje możliwość zmian i rozwoju. W razie potrzeby odnajdziesz osoby lub firmy, które pomogą rozwijać Twój sklep, ponieważ platform WordPress zgromadziła wokół siebie liczną społeczność. Liczne rozszerzenia i dodatki pomogą Ci w prosty sposób dostosować sklep do polskich realiów. WordPress to oczywiście platforma globalna odpowiadająca za ponad 40% stron internetowych na świecie, dlatego też jest dostosowana do budowania sklepu, którym będziesz mógł sprzedawać na całym świecie. Możemy korzystać z różnych wersji językowych i walut rozwiązań kurierskich, logistycznych, międzynarodowych płatności itd.

Wykorzystanie WordPressa i WooCommerce to nie tylko szybki i przyjazny sposób nas stworzenie i prowadzenie sklepu, ale również bezpieczny. Sklep WooCommerce to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją sprzedaż w internecie, ale obawiają się, że nie mogą zainwestować dużego budżetu, ponieważ sklep nie będzie zarabiał wystarczająco dużo. Jeżeli chcesz otworzyć Twój sklep internetowy to WooCommerce to system, którym powinien zainteresować się w pierwszej kolejności.

Wady i zalety WooCommerce:

  • przeznaczony dla małych, średnich i dużych sklepów
  • WooCommerce jest w 100% darmowy
  • panel administracyjny WordPress jest wyjątkowo łatwy w obsłudze
  • system WooCommerce jest cały czas rozwijany i aktualizowany
  • możliwość rozbudowy funkcjonalności i integracji niezbędnych w sklepie internetowym
  • bezpieczne rozwiązanie, a zastosowanie szyfrowania SSL całkowicie eliminuje problemy bezpieczeństwa
  • dodatkowe opłaty tylko za dodatki, które ułatwiają prowadzenie sklepu, automatyzować niektórych funkcji, nie są one jednak niezbędne do sprzedaży
  • ogromna ilość szablonów premium, które mogą nadać Twojemu sklepowi indywidualny wygląd
  • możliwość integracji WooCommerce z wysyłkami: Kurierzy, InPost, Poczta Polska czy Furgonetka
  • integracja szybkich płatności jak Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU, eService i PayPal
  • robienie zakupów w sklepie WooCommerce jako gość lub po założeniu konta
  • możliwość prowadzenia bloga w sklepie
  • bardzo dobra integracja z SEO

Więcej szczegółów na temat wad i zalet platformy WordPress i WooCommerce:

Sklep WooCommerce wady i zalety


Duży sklep na WooCommerce

Powielanym mitem dotyczącym WooCommerce jest to, że na WordPress i WooCommerce nie można stworzyć dużego sklepu internetowego. Osoby nieznające tej platformy twierdzą, że nie można jej skalować i sprawdzą się tylko dla małych sklepach, ale nie dużych projektów. Jest to oczywiście mit. Żeby zrozumieć jakie są potrzeby dużego sklepu internetowego, należy zrozumieć zagadnienie skalowalności.

Co to jest skalowalność?

Skalowalność to możliwość rozwoju, zwiększenia skali działania systemu sklepu bez negatywnego wpływu na wydajność sklepu oraz sprawne działanie w warunkach stale rosnącej liczby użytkowników. Jest to zdolność do takiej rozbudowy systemu, aby pracował z akceptowalną wydajnością.

W sklepie internetowym skalowalność oznacza zdolność oprogramowania do sprawnego działania w warunkach stale rosnącej liczby użytkowników lub zwiększającej się objętości przetwarzanych danych, zamówień itp. Wiąże się to ze zwiększeniem zapotrzebowania na zasoby serwera oraz optymalizacji zastosowanych rozwiązań i kodu.

System WordPress jest skalowalny, czyli można go szeroki rozwijać w przyszłości, tak aby pracował z akceptowalną wydajnością. WooCommerce oferuje bardzo duże możliwości i skalowalność, które mogą być potrzebne Twojej firmie w podczas rozwoju sklepu internetowego. Jeżeli obecnie nie sprzedajesz produktów, możesz potencjalnie zwiększyć Twoje zyski w przyszłości. Wdrożenie WooCommerce można zrobić na każdym etapie pracy nad stroną firmową.

Co wpływa na skalowanie?

Istnieją cztery główne czynniki wpływające na skalowanie sklepu na WooCommerce.

Ruch w sklepie internetowym
Największy wpływ na wydajność dużego sklepu internetowego ma to, jaki ruchu sklep internetowy uzyskuje i jak dobrze jest on dystrybuowany.

Na przykład: Sklep internetowy prowadzi dużą sprzedaż jednego produktu i cały ruch może być skoncentrowany na tej konkretnej stronie produktu i koszyku. Podczas gdy inne sklepy może mieć bardziej równomierny ruch o tak samym dużym natężeniu.

Kod WooCommerce
Zespół WooCommerce oraz społeczeństwo WordPress nieustannie pracuje nad poprawą kodu i funkcjonalności oraz wprowadzeniem systemu WooCommerce na nowy poziom. Skalowalność i wydajność systemu jest priorytem, dlatego poświęcana jest duża uwaga na optymalizację kodu platformy.

Integracje zewnętrzne
WooCommerce nie jest jedynym oprogramowaniem działającym i tworzącym sklep internetowy. Prawdopodobnie masz motyw i kilka innych wtyczek. Cały kod może mieć wpływ na wydajność sklepu, a ustalenie, które części są zoptymalizowane, ułatwi skalowanie.

Serwer sklepu
Duży, skalowalny sklep internetowy wymaga pakietu hostingowego przeznaczonego do obsługi dużego ruchu, czyli serwera dedykowanego lub VPS. Znalezienie dobrego hosta i odpowiedniego pakietu to kluczowy element płynnego działania dużego sklepu WooCommerce.

Na skalowalność dużego sklepu ma wpływ kombinacja wielu elementów. W miarę rozwoju sklepu warto zainwestować we współpracę z wyspecjalizowanym zespołem agencji interaktywnej, która będzie go wspierać, aby rozwój sklepu nie wpływał negatywnie na wydajność i jego szybkość.


Jaka jest maksymalna wielkość sklepu WooCommerce?

Z doświadczenia naszej agencji wiemy, że na WooCommerce można zbudować naprawdę duży sklep internetowy.

Duży sklep WooCommerce to np.:

  • ponad 100 000 produktów
  • obsługujący tysiące transakcji

Duży sklep WooCommerce wymaga:

  • bardzo dobry hosting
  • zespół programistów skupiony na optymalizacji

Dla kogo jest sklep WooCommerce?

Dla kogo zatem jest sklep stworzony na platformie WordPress i WooCommerce. Sklep WooCommerce jest błędnie polecany jako platforma tylko dla małych i średnich sklepów. To bardzo dobra platforma do stworzenia dużego, skalowalnego sklepu internetowego w zrównoważonym budżecie.

Współpracując z doświadczoną agencją interaktywną, bazując na WooCommerce można stworzyć profesjonalny, dedykowany sklep internetowy. Sklep WooCommerce jest systemem otwartym, co pozwala na modyfikowanie kodu i dostosowywanie go do indywidualnych potrzeb. Dlatego szczególnie chętnie używają go firmy nastawione na prowadzenie stabilnych i profesjonalnych działań sprzedażowych oraz rozwój w internecie.

NIewątpliwie sklepy bardzo duże, które potrzebują integracji z wieloma nietypowymi systemami lub chcą obsługiwać globalny, masowy rynek, powinny brać pod uwagę również inne platformy e-Commerce lub rozwiązania dedykowane.

Jakie firmy powinny zdecydować się na sklep WooCommerce:

  • firmy chcące korzystać z zaawansowanych i profesjonalnych możliwości WordPressa
  • sklepy, które mają nietypowe, zaawansowane potrzeby rozwojowe
  • sklepy internetowe nastawione na szybki rozwój i wzrost
  • sklepy, które dzięki skutecznemu pozycjonowaniu SEO chcą osiągnąć przewagę konkurencyjną
  • firmy chcące dostosować oprogramowanie do swoich potrzeb, ceniące dużą elastyczność i nowe technologie
  • sklepy, które dostrzegają ograniczenia rozwiązań sklepów abonamentowych
  • firmy, które chcą uniknąć skomplikowanego i drogiego systemu Magento

Dlaczego warto wybrać sklep WooCommerce?

Powodów, dla których warto wybrać sklep WooCommerce, jest bardzo dużo. Kluczowy argumentem przy podejmowaniu decyzji o wyborze sklepu WooCommerce jest często cena. Sklep internetowy WooCommerce jest stosunkowo niedrogim rozwiązaniem. Ważną zaletę jest intuicyjność systemu oraz szeroka znajomość tej platformy. WooCommerce docenią szczególnie osoby, które znają środowisko i funkcjonalność WordPressa.

Chcąc postawić sklep WooCommerce, znajdziesz wiele motywów kompatybilnych z WordPressemi i WooCommerce. Używając motywów WordPress, nie musisz tworzyć wyglądu sklepu od zera. W internecie znajdziesz gotowe motywy bezpłatne i premium, dzięki którym dopasujesz wygląd sklepu do Twoich potrzeb. Motywy pozwalają niemalże na dowolną modyfikację wyglądu, układu elementów, czy funkcjonalności sklepu. Ograniczeniem rozwoju sklepu WooCommerce może być wyobraźnia, umiejętności i wiedza.

Do utworzenia dużego sklepu WooCommerce nie wystarczy gotowy motyw premium. Profesjonalny sklep wymaga stworzenia na jego potrzeby dedykowanego motywu WordPress.

WooCommerce posiada setki rozszerzeń i żyje w zasadzie własnym życiem. Oznacza to, że developerzy, agencje interaktywne tworzą do niego osobne, dedykowane wtyczki dodające kolejne funkcjonalności. Jeżeli brakuje Ci konkretnej funkcji, wystarczy wyszukać odpowiednią wtyczkę i wybrać to rozszerzenie, które najbardziej pasuje do potrzeb Twojego sklepu. Sklep WooCommerce ponadto oferuje szybkość i dostępność, i jednocześnie eliminuje konflikty z wtyczkami i motywami przy dużych aktualizacjach.

W odróżnieniu od sklepów abonamentowych sklep WooCommerce umożliwia pełną kontrolę nad działaniem, wyglądem sklepu. Masz również dostęp do kodu WordPress, WooCommerce i przy wsparciu specjalistów możesz stworzyć sklep dedykowany i dopasować funkcjonalność do indywidualnych potrzeb, dodać nowe wtyczki, modyfikować wygląd sklepu. Z uwagi na popularność WordPressa, wsparcie i pomoc znajdziesz wszędzie w sieci od grup na Facebooku skupiające fanów i ekspertów WordPressa przez fora WordPress, czy profesjonalne agencje interaktywne. Jeżeli napotkasz problemy z rozwojem sklepu WooCommerce, możesz skorzystać z zarówno bezpłatnej, jak i płatnej formy wsparcia.

sklep wordpress

Demo Sklep WooCommerce

Zobacz trzy różne projekty demo sklepów opartych o WooCommerce oraz przykładowe realizacje takich sklepów!


Sklep WooCommerce czy inna platforma?

Odpowiedzieć na pytanie, jaką wybrać platformę dla sklepu internetowego, charakterystykę rodzajów oprogramowania oraz listę najważniejszych kwestii, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze systemu e-Commerce, opisaliśmy w tekście – Jaki sklep internetowy wybrać? Tu też przedstawiliśmy wady i zalety każdego z nich oraz porównaliśmy platformy open-source i najpopularniejsze sklepy abonamentowe. Jeżeli zastanawiasz się, ile kosztują wdrożenia każdej platformy, przejdź do tekstu: Ile kosztuje sklep internetowy WooCommerce, PrestaShop, Magento?

Porównanie platform sklepów internetowych

Sklep WooCommerce to przede wszystkim sklep open-source bez „gwiazdek”, „haczyków”, abonamentu i innych nieprzewidzianych sytuacji. Ze sklepem WooCommerce masz pełną kontrolę, ponieważ jesteś jego właścicielem. Dane należą do ciebie i są bezpieczne, dzięki regularnym audytom i kontroli przez zespół programistów, którzy pracują przez całą dobę i rozwiązują wykryte błędy.

Uruchomienie sklepu WooCommerce to z pewnością większa inwestycja finansowa niż w przypadku gotowych sklepów abonamentowych. Z drugiej strony jest to narzędzie idealnie skrojone pod użytkownika, który chce krok po kroku skonfigurować i zbudować własną sklep internetowy. Jeżeli chodzi o kwestię wyboru między sklepem WooCommerce a innymi platformami sklepów open-source warto przeanalizować wszystkie opcje, tak, aby upewnić się, które z nich będą bardziej przydatne. Każda platforma ma szereg zalet, które umożliwiają sprzedaż przez internet, różnią się jednak dostępem do informacji na temat obsługi i rozwoju danej platformy oraz dostępem do fachowców lub firm zdolnych wdrożyć daną platformę.


Czy sklep WooCommerce jest w pełni darmowy?

Sklep WooCommerce w bezpłatnej wersji pozwoli szybko uruchomić podstawowy sklep internetowy, który możesz skonfigurować, dodać produkty i zarządzać sprzedażą. Używając podstawową, darmową wersją WooCommerce, szybko może się okazać, że brakuje Ci kilku dodatkowych funkcjonalności, których w standardzie i za darmo WooCommerce nie oferuje.

Przykładem takich dodatkowych, płatnych funkcjonalności mogą być:

Płatne funkcjonalności i integracje do rozbudowy sklepu WooCommerce w wielu przypadkach posiadają uproszczone, darmowe wersje wtyczek. Może się okazać, że funkcje, które potrzebujesz, są dostępne tylko w wersji premium. Płatne wtyczki do sklepu WooCommerce należy rozdzielić na te, za które zapłacisz jednorazowo podczas aktywacji, inne z kolei wymagają opłacania rocznego abonamentu. Powoduje to, że oszacowanie całkowitego kosztu uruchomienia, prowadzenia sklepu WooCommerce nie zawsze jest możliwe do przewidzenia.

Sklep WooCommerce | Cennik


Czy sklep WooCommerce jest bezpieczny?

Sklep WooCommerce oparty o WordPress to narzędzia bezpieczne, aktualizowane cały czas przez Automattic, twórców WooCommerce. Problematyczne pod względem bezpieczeństwa, mogą okazać się wtyczki, które instalujesz w Twoim sklepie. Im więcej wtyczek, często zupełnie niepotrzebnych, tym większa szansa na uzyskanie dostępu do sklepu przez nieautoryzowane osoby i niebezpieczne boty. Bardzo ważne jest, aby nie przesadzić z liczbą rozszerzeń, szczególnie tworząc duży sklep na WooCommerce. Każda niepotrzebna wtyczka spowalnia sklep i wpływa negatywnie na jego szybkość działania.

Wszystkie wtyczki należy aktualizować zawsze tak szybko, jak tylko pojawiają się ich nowsze wersje. Aktualizacja wtyczek premium mogą się wiązać z uiszczeniem dodatkowych opłat. Wtyczki komercyjne bazują na licencjach z ograniczonym czasem wsparcia oraz dostępem do aktualizacji.

Sklep WooCommerce to bezpieczne rozwiązanie, jeżeli korzystasz z niego w odpowiedzialny sposób i pamiętasz o kilku ważnych zasadach:

  • Aktualizuj wtyczki oraz motyw na bieżąco. Nowe wersje wychodzą nie tylko z nowymi funkcjonalnościami, ale również aktualizują znalezione przez użytkowników błędy oraz luki bezpieczeństwa
  • Instaluj i używaj tylko te wtyczki, które są sprawdzone i wiesz, że na pewno potrzebujesz ich do prowadzenia sklepu. Pamiętaj, im więcej masz wtyczek, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania nieautoryzowanego dostępu do Twojego sklepu
  • Nigdy nie instaluj wtyczek i motywów z nielegalnych źródeł
  • Dostęp do plików WordPressa z poziomu administratora powinny posiadać tylko uprawnione osoby, czyli Ty jako właściciel sklepu i serwera, ewentualnie dodatkowy administrator wsparcia technicznego. Osoby prowadzące sprzedaży w sklepie powinny mieć dostęp z poziomu tzw. „Shop managera”. Pamiętaj, stosuj tylko skomplikowane hasło do panelu administracyjnego sklepu WordPress oraz serwera FTP
  • Gwarancją bezpieczeństwa jest również solidny, bezpieczny hosting z codziennymi backupami, oraz eksperckie wsparcie administracyjno-techniczne Twojego sklepu WordPress

bezpieczeństwo wordpress

Jak zabezpieczyć WordPress

Sprawdź kilka sposobów na zablokowanie i powstrzymanie hakerów. Poznaj dobre praktyki bezpieczeństwa WordPress…


Jak uruchomić duży sklep na WooCommerce?

Jeśli posiadasz już stronę zbudowaną na WordPressie i chcesz utworzyć mały sklep, przejdź do sekcji „Wtyczki” i dodaj wtyczkę WooCommerce. Po instalacji w panelu WordPressa znajdziesz nowe sekcje przeznaczone do wprowadzenia produktów, zarządzania zamówieniami, wysyłkami, płatnościami oraz klientami. Innymi słowy, WooCommerce od razu po instalacji posiada wszystko, czego potrzebuje każdy sklep internetowy.

Stworzenie dużego sklepu WooCommerce to oczywiście nie tylko kwestia włączenia wtyczki. Duży sklep wymaga planu i procesu wdrożeniowego oraz szerokiego doświadczenia. Stworzenie takiego wymaga doświadczonej agencji interaktywnej oraz wyspecjalizowanych developerów WordPress.

Decydując się na sklep WooCommerce nie jesteś się skazanym na agencję interaktywną w codziennej pracy. Zarówno WordPress, WooCommerce i wszystkie jego rozszerzenia, wtyczki mają rozbudowaną i łatwo dostępną dokumentację. Z dokumentacji dowiesz się jak obsługiwać sklep, zamówienia, czy jak konfigurować narzędzia marketingu i SEO na Twoje potrzeby.

Instalacja i konfiguracja WooCommerce

Jeżeli nie posiadasz jeszcze odpowiedniego serwera do uruchomienia dużego sklepu WooCommerce, zapoznaj się z polecaną przez nas ofertą serwerów VPS lub serwerów dedykowanych od The Camels, która została stworzona z myślą o profesjonalnych sklepach dedykowanych.


Panel administracyjny sklepu WooCommerce

Sklep WooCommerce jest zarządzany z poziomu panelu administracyjnego zwanego Dashboard’em. Z poziomu panelu nawigacyjnego możesz zarządzać Twoim sklepem, produktami, kategoriami, śledzić zamówienia, statystyki, analizy i raporty sprzedaży. Panel administracyjny sklepu WooCommerce zapewnia możliwość raportowania i pozwala na filtrowanie, porównywanie i przeglądanie sprzedaży, przychodów, które produkty są najbardziej popularne, dodaje możliwości ulepszonego zarządzania klientami i analizowania danymi.


sklep wordpress woocommerce pulpit nawigacji
Pulpit nawigacyjny

Pulpit nawigacyjnym (Dashboard), zaprojektowany jest w celu uproszczenia zarządzania sklepem WooCommerce. Panel daje szybki przegląd ważnych danych sprzedaży. W prosty sposób możesz go skonfigurować i dostosować go do swoich potrzeb. Dzięki temu będziesz otrzymywać spersonalizowane powiadomienia i korzystać z najbardziej istotnych dla Ciebie danych.


sklep wordpress woocommerce zarzadzania sklepem
Narzędzia do zarządzania sklepem

Panel pomaga szybko uzyskać dostęp do najczęściej używanych narzędzi do zarządzania sklepem z dowolnego poziomu WooCommerce. Dla wydajnego zarządzania pracą sklepu możesz realizować zamówienia, zarządzać stanami magazynowymi oraz moderować recenzje z poziomu panelu.

Zamówienia – panel pozwalający realizować zamówienia w sklepie oraz przeglądać historię zamówień: status, suma, nazwa klienta, czas realizacji
Stany magazynowe – wygodny podgląd, które produkty i wariant są niedostępne lub których brakuje w sklepie
Recenzje – podgląd recenzji klientów z możliwością moderacji i odpowiedzi
Powiadomienia – przegląd i przypomnienie zadań, które należy rozwiązać lub wymagają uwagi managera sklepu


sklep wordpress woocommerce raporty sklepu
Raporty sklepu WooCommerce

Gromadzenie i interpretacja danych pomaga obniżyć koszty, zoptymalizować zarządzanie dostawami i zwiększyć sprzedaż. Sklep WooCommerce oferuje funkcję raportów na temat sprzedaży, przychodów, popularnych, najlepiej sprzedawanych produktów, kategorii, podatków i innych. Możesz analizować 14 zmiennych, w tym całkowitą sprzedaż, sprzedaż netto, zamówienia, średnią wartość zamówienia, zwroty, klientów, kupony, wysyłkę i pobrania. Raporty można szybko filtrować po danych, porównywać okresy dat i pobierać dane raportu jako pliki CSV w celu integracji z innymi systemami.


sklep wordpress woocommerce panel informacji o klientach
Panel informacji o klientach

Panel informacji o klientach w sklepie WooCommerce pozwala przeanalizować klientów i tym samym zwiększyć wydajności sklepu i sprzedaży. Jako administrator sklepu możesz segmentować i filtrować informacje na podstawie przydatnych zmiennych, śledź historię sprzedaży oraz eksportuj i pobieraj listy klientów.


Ile kosztuje uruchomienie dużego sklepu WooCommerce?

WooCommerce jest darmowym rozszerzeniem WordPressa, ale niestety nie oznacza to, że zbudujesz cały sklep bez żadnego wkładu finansowego. Kwota startowa dla sklepu internetowego opartego na WooCommerce jest uzależniona od tego, czego potrzebujesz i jakie chcesz mieć funkcjonalności sklepu. Im więcej funkcjonalności zaplanujesz umieścić w sklepie, tym większy koszt uruchomienia i utrzymania sklepu. Dlatego koszty uruchomienie sklepu WooCommerce wahają się od kilkuset złotych, jeżeli prace wykonasz sam korzystając z tutoriali do nawet kilku tysięcy, jeżeli chcesz skorzystać z pomocy wykwalifikowanej agencji.

Sklep WooCommerce cennik

Sklep WooCommerce wymaga oczywiście serwera. Kosztem, który także musimy wziąć pod uwagę, jest w tym wypadku hosting. Na rynku znajdziesz duży wybór usługodawców i hostingów. Duże firmy w pierwszym roku oferuje pakiety w bardzo atrakcyjnych cenach, które w kolejnych latach urastają do nieakceptowalnych. Korzystaj raczej z hostingów w mniejszych firmach, dla których jesteś ważnym klientem i które udzielą Ci spersonalizowanej pomocy jako osobie początkującej. Zobacz ofertę dla WordPress od The Camels oraz skorzystaj z ich profesjonalnej wiedzy.

Jaki hosting pod sklep WooCommerce

Posiadając sklep WooCommerce, może się zdarzyć, że po 12 miesiącach jedyny koszt, jaki poniesiesz to hosting z własną domeną, w skrajnym przypadku – gdy chcesz wyposażyć sklep w jak najnowsze wersje wtyczek – należy doliczyć do tego koszty oprogramowania. Może się to wówczas wiązać z dodatkowymi opłatami. Wtyczki komercyjne bazują na licencjach z ograniczonym czasem wsparcia oraz aktualizacji. Całkowite koszty dla odnowień poszczególnych licencji są również trudne do ustalenia.

Jak prezentują się koszty uruchomienia sklepu WooCommerce w pierwszym roku, z zawarciem podstawowych wtyczek? Poniższe zestawienie uwzględnia standardowe ceny usług i integracji, niezbędnych do prowadzenia sklepu WooCommerce.

Zobaczmy więc ile kosztuje stworzenie sklepu na WooCommerce.

  • Domena sklepu (.pl, .com): od 50 zł/rok
  • Hosting pod WooCommerce: od 200 zł/rok
  • Hosting pod sklep z dużym ruchem – wymagany jest serwer dedykowany lub VPS: od 200 zł/miesiąc
  • Motyw do WooCommerce: motyw premium za 150-300 zł – zakupiony w serwisie, wsparcie przez 6-12 miesięcy; motyw dedykowany od 6000 zł – motyw z wdrożeniem na zamówienie, wsparcie techniczne przez 12 miesięcy, odpłatne modyfikacje po tym czasie
  • Wtyczka płatności: 200 zł – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje
  • Integracja z wybranym kurierem: 250 zł – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje
  • Integracja z Allegro: 500 zł za wtyczkę lub abonament od 30 zł/miesięcznie – cena uzależniona od liczby aukcji w serwisie aukcyjnym w danym miesiącu
  • Integracja z Ceneo, Opinie: 200 zł – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje
  • Integracja z Google Merchant: 250 zł – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje
  • Program do księgowania: 250 zł – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje
  • Integracja z ERP: od 1500 zł – licencja roczna, po roku niedostępne jest wsparcie techniczne i aktualizacje

Kalkulator sklepu WooCommerce

Przy ustalaniu budżetu na start dużego sklepu internetowego warto również rozważyć kwestie administracji, wsparciai i rozwoju sklepu WooCommerce. Każda platforma open-source, którą jest również WooCommerce, wymaga systematycznej aktualizacji oprogramowania.

Prace związane z administracją dużego sklepu mogą być trudne do wykonywania we własnym zakresie. Administrację dużego sklepu WooCommerce lepiej powierzyć wyspecjalizowanej w tym zakresie agencji WordPress. Zakres takich prac obejmuje działania związane z bieżącą administracją, bezpieczeństwem, rozwiązywanie potencjalnych problemów, rozwój funkcjonalności, zmianami treści oraz wyglądu strony sklepu.

Administracja sklepu WooCommerce | Wsparcie godzinowe


Pomoc techniczna sklep WooCommerce

Podczas tworzenia dużego sklepu na WooCommerce na pewno będziesz musiał/a skorzystać z porad specjalistów np. w dziedzinie edycji szablonu lub wyboru funkcjonalności i kolejnych wtyczek. Jak i gdzie jej szukać pomocy?

Szukając natychmiastowej pomocy, z uwagi na charakter WooCommerce, dedykowane wsparcie techniczne nie zawsze będzie możliwe. Nie oznacza to jednak, że pozostajesz bez jakiekolwiek szansy na naprawienie problemu. Wystarczy zadać pytanie i czekać na odpowiedź od społeczności na Facebooku lub forach WordPress.

Jeżeli Twój problem jest bardziej złożony, może okazać się niezbędna pomoc eksperta. Istnieje wiele agencji interaktywnych specjalizujących się w platformie WooCommerce, które mogą udzielić Ci profesjonalnego wsparcia dla sklepu WooCommerce. Koszt usługi wsparcia technicznego WooCommerce może być nieco nieprzewidywalny i często uzależniony od istniejącego problemu w Twoim sklepie.

Wsparcie sklep WooCommerce


Sklep WooCommerce najczęstsze pytania [FAQ]

Co to jest sklep WooCommerce?

Sklep WooCommerce to wtyczka e-Commerce popularnej platformy CMS WordPress. Wtyczka WooCommerce jest przekształcenie strony opartej o WordPress w sklep internetowy. WooCommerce dostępny jest w polskiej wersji językowej, a sam mechanizm jej działania i obsługa jest stosunkowo prosta. W panelu WordPress możesz wprowadzać produkty, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cenę, stan magazynowy itd.

Ile kosztuje duży sklep WooCommerce?

Koszt stworzenia dużego sklepu WooCommerce w agencji interaktywnej za projekt i wdrożenie to koszt od 8000 zł. W tej cenie otrzymasz w pełni funkcjonalny sklep na motywie dedykowanym. Jest to jednorazowy koszt za zainstalowanie i skonfigurowanie sklepu. Do tego trzeba dodać cenę za wdrożenie dodatkowych wtyczek, funkcjonalności i rozszerzeń. W kolejnych latach opłacisz za domenę od 50 zł/rok oraz serwer 200 zł/miesiąc w zależności od pojemności, szybkości.

Duży sklep WooCommerce opinie?

Sklep WooCommerce to idealne, proste i stosunkowo tanie rozwiązanie do stworzenia dużego sklepu internetowego. Główne zalety WooCommerce to:
• przeznaczony dla małych, średnich i dużych sklepów
• panel administracyjny WordPress jest wyjątkowo łatwy w obsłudze
• możliwość rozbudowy funkcjonalności i integracji niezbędnych w sklepie internetowym
• ogromna ilość rozwiązań premium, które mogą nadać sklepowi indywidualny wygląd
• możliwość integracji z wysyłkami Kurierzy, InPost, Poczta, szybkimi płatnościami jak Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU, PayPal i inne
• sklep przyjazny Google, bardzo dobra integracja z SEO, możliwość prowadzenia bloga


tworzenie stron wordpress

WordPress co musisz wiedzieć?

Co to jest WordPress? WordPress jest najpopularniejszą platformą do zarządzania treścią – CMS. Kiedyś wybierany najczęściej przez osoby prowadzące blogi, stał się platformą dominującą na rynku do prowadzenia strony firmowej lub sklepu internetowego. WordPress daje ogromne możliwości dzięki bardzo dużej liczbie wtyczek i motywów, dzięki którym zmienisz wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Używając WordPressa, nie musisz mieć doświadczenia w kodowaniu, żeby samodzielnie stworzyć własną stronę z tym systemem zarządzania treścią. Do rozpoczęcia pracy z WordPressem wystarczy wykupić domenę i hosting, na którym zaintalujesz pliki pobrane z oficjalnej stronę WordPress.org. Po prawidłowym zainstalowaniu wystarczy zalogować się do panelu i zacząć pracę nad Twoją stroną używając motywów i wtyczek.

Niezwykła prostota i elastyczność WordPressa spowodowała, że jako system CMS stał się absolutnym liderem na świecie. O wielkości WordPressa świadczą najlepiej liczby.


co to jest wordpress

Co to jest WordPress?

Chcesz stworzyć profesjonalną stronę internetową? Poznaj bliżej platformę WordPress. Przeczytaj nasz poradnik nt. Co to jest WordPress…


WordPress w liczbach

  • 42% Internetu jest zasilane przez WordPress i stale rośnie
  • Na świecie jest około 1.3 miliarda stron www z czego 455,000,000 to WordPress
  • Strony na WordPress stanowią 14,7% ze 100 najważniejszych stron www na świecie
  • Platforma WordPress ma 61,8% udziału w rynku CMS
  • Strony WordPress uzyskuje 20 miliardów wyświetleń miesięcznie
  • Użytkownicy WordPressa każdego miesiąca publikują 70 milionów nowych postów
  • 30% wszystkich sklepów internetowych działa na WordPressie (WooCommerce)
  • Na stronie WordPress.org znajdziesz ponad 4000 darmowych motywów
  • Ze strony WordPress.org można pobrać ponad 54 000 darmowych wtyczek
  • Największym komercyjnym sklepem motywów jest Themeforest, który ma ponad 47 000 motywów na sprzedaż

Podsumowanie

Jeżeli szukasz rozwiązania dla dużego sklepu internetowego, chcesz to zrobić szybko i w dobrej cenie warto rozważyć połączenie WordPress + WooCommerce jako platformy dla Twojego sklepu internetowego. Sklep WooCommerce jest ciekawym i elastycznym rozwiązaniem do uruchomienia sklepu internetowego, które daje ogromne możliwości personalizacji. Szeroka dostępność wtyczek darmowych i płatnych powoduje, że jest on chętnie wybierany przez firmy, które chcą przenieść swoją sprzedaż do internetu.

Za sklepem WooCommerce przemawia nie tylko mnogość tworzonych przez społeczność dodatków, wtyczek, motywów, ale przede wszystkim stosunkowo krótki czas realizacji projektów opartych na tym rozwiązaniu. To idealne rozwiązanie dla Twojego sklepu, jeżeli potrzebujesz estetycznego rozwiązania, przyjaznego dla klientów oraz nieskomplikowanego w codziennym zarządzaniu.

WordPress i WooCommerce jako oprogramowanie open-source jest elastyczne, pozwala skalować i rozwijać sklep w przyszłości. Bez względu na wielkość sklepu, który chcesz budować na WooCommerce, będzie się skalował do Twoich wymagań. Sklep WooCommere z rosnącą kolekcją motywów i wtyczek pozwala rozszerzyć i rozbudować funkcje każdego sklepu, aby spełnić unikalne potrzeby zmiennego rynku e-Commerce.

Oferta sklepów internetowych

Sklep WooCommerce to rozwiązanie, którego szukasz, jeżeli chcesz używać platformy WordPress. Nasz zespół wyspecjalizowanych pracowników pomoże Ci wdrożyć lub rozwinąć nowoczesny sklep na WooCommerce. Ile kosztuje sklep internetowy, lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2500 zł netto. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu WooCommerce prześlemy w 48h.


Sklep WooCommerce

Zainteresowała Cię platforma WooCommerce? Potrzebujesz wsparcia przy założeniu sklepu WordPress + WooCommerce. Czytaj więcej o naszych usługach wdrożenia sklepu internetowego...

4.8/5 - (137 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger