Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | e-Learning | System dla Restauracji | napisz: studio@thenewlook.pl

Cross-selling i up-selling w sklepie internetowym

cross-selling up-selling sklep internetowy

Cross-selling, up-selling i powiązane produkty to ciekawe rozwiązania sprzedażowe wykorzystywane w sklepach internetowych mające na celu zwiększenie sprzedaży w trakcie jednej transakcji.

Celem każdego sklepu internetowego jest sprzedaż. Dlatego szczególnie ważne są techniki marketingowe, sprzedażowe mają na celu maksymalizowanie zysków z jednej transakcji. Działa te mają też zwiększyć zależności i zaufania klienta do danego sklepu oraz obniżyć ryzyko przejścia klienta do konkurencji.

Cross-selling, up-selling i powiązane produkty

Takimi rozwiązaniami zwiększającymi sprzedaż w sklepie internetowym są cross-selling, up-selling i powiązane produkty.

Co to jest cross-selling?

Cross-selling lub sprzedaż krzyżowa to marketingowa technika sprzedaży w sklepie internetowym produktów, usług komplementarnych lub uzupełniających.

Celem sprzedaży krzyżowej jest przypomnienie klientowi o produktach uzupełniających, które mogą mu się przydać i które mogą być mu potrzebne razem z produktem, który już dodał do koszyka, a których nie wiedział, że dostępne są w Twoim sklepie. Dzięki cross-sellingowi klient zakupi kolejne produkty w Twoim sklepie, zamiast kupić je później u konkurencji.

Cross-selling jest wyświetlany w sklepie internetowym na stronie koszyka. Sprzedaż krzyżowa to produkty, które promowane są w koszyku sklepu internetowego. Cross-selling to integracja wewnątrz samego koszyka, która wspomaga sprzedaż, podpowiadając klientom dodatkowe, uzupełniające produkty dobrane na podstawie bieżącego produktu w koszyku.

Przykład cross-sellingu:

Cross-selling są to zazwyczaj produkty uzupełniające. Na przykład, jeśli kupujący doda laptopa do koszyka, w ramach sprzedaży krzyżowa może obejmować etui ochronne, specjalny adapter lub inne gadzety. W zależności od motywu sklepu i szablonu koszyka, produkty typu cross-selling mogą wyświetlane na stronie koszyka pod tabelą produktów koszyka wraz z obrazem miniatury.

Cross-selling sklep internetowy

W sklepie WooCommerce cross-selling to pole You may be interested in…


Co to jest up-selling?

Up-selling lub sprzedaż dodatkowa, uzupełniająca to oferowanie klientowi w sklepie internetowym produktów lub usług o wyższej cenie, wyższym standardzie, większej ilości funkcji.

Celem sprzedaży dodatkowej jest oferowanie klientom droższych produktów niż te, którymi są potencjalnie zainteresowani i aktualnie przeglądają. Up-selling pozwala również zwiększyć sprzedaż proponując klientom dodatkowe produkty, który może uzupełnić ofertę i są związany z produktem, który klient chciał początkowy kupić, ponieważ nie wiedział o jego istnieniu. W ramach up-sellingu możesz zaoferować klientowi produkt lepszej jakości, a tym samym więcej zarobić. 

Podczas oglądania produktów i dokonywania zakupu przez klienta w sklepie internetowym, poniżej oglądanego właśnie produktu na karcie produktu pojawia się automatyczna informacja o uzupełniających produktach, czyli dobrach komplementarnych. Up-selling pozwala zatem Tobie jako sprzedawcy poszerzyć zakres oferowanych produktów lub usług. Up-selling bardzo często łączony jest z cross-sellingiem. 

Przykład up-sellingu:

Up-sells to produkty, które polecasz zamiast aktualnie oglądanego produktu. Są to zazwyczaj produkty bardziej opłacalne lub lepszej jakości lub droższe. Biorąc pod uwagę preferencje klienta, możesz zaproponować mu droższą wersję podobnego produktu. Podczas oglądania produktów i dokonywania zakupu przez klienta, w sklepie internetowym pod oglądanym przez użytkownika produktem, można automatycznie wyświetlić produkty, wyższej jakości, o lepszych parametrach, z lepszych materiałów lub bardziej ekskluzywne wersje. Klient może nie być świadomy, że istnieje lepsza wersja szukanego produktu lub usługi, a chętnie by ją wziął pod uwagę.

W zależności od motywu sklepu i szablonu karty produktu, produkty są wyświetlane na pojedynczej stronie produktu pod opisem danego produktu.

up-selling w sklepie internetowym

W sklepie WooCommerce cross-selling to pole You may also like…


Produkty powiązane

Produkty powiązane to marketingowa technika sprzedaży w sklepie internetowym produktów, usług komplementarnych lub o wyższej cenie, wyższym standardzie, większej ilości funkcji.

Produkty powiązane to narzędzie marketingowe służące do budowania skojarzeń między produktami, w celu zwiększenia ich sprzedaży. Powiązane produkty są automatycznie wyświetlane na stronie produktu i tym samym mogą być inspirujące dla klientów podpowiadając im inne ciekawe opcje zakupowe w sklepie internetowym.

Przykład powiązanych produktów:

Produkty powiązane to sekcja w niektórych szablonach karty produktu, która pobiera produkty z Twojego sklepu, które mają te same tagi lub kategorie, co bieżący produkt. Tych produktów nie można określić w panelu administracyjnym, ale można na nie wpływać, grupując podobne produkty w tej samej kategorii lub używając tych samych tagów.

powiązane produkty w sklepie internetowym

W sklepie WooCommerce cross-selling to pole Related Products


Podsumowanie

Rozwiązania cross-selling, up-selling i używanie powiązanych produktów zwiększają skuteczność oferty i średni dochód z transakcji w sklepie. Skorzystaj z tych narzędzi w Twoim sklepie internetowym WordPress + WooCommerce. Pomóż klientowi podjąć najlepszą decyzję, która będzie dla niego atrakcyjna, a Tobie zwiększy dochody w sklepie.

Jaki rozszerzenia do sklepu internetowego?

WooCommerce jest najbardziej konfigurowalną i elastyczną platformą e-Commerce do budowania biznesu i sklepów internetowych. Dzięki rozszerzeniom możesz uzyskać dodatkowe funkcjonalności i optymalizować codzienną pracę.

Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger