Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Biznes online poradnik

biznes online

Handel ucieka do internetu i biznesy online rozwijają się w imponującym tempie. Taka dynamika rozwoju to wielka szansa dla Ciebie. Biznesy online to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych, które są dokonywane przy użyciu internetu. Najbardziej powszechną formą biznesów online są sklepy internetowe, jednak handel elektroniczny to również inne formy działalności.

Biznes online to od kilku lat dynamicznie rozwijający się obszar, budzący zainteresowanie szerokiej grupy osób i firm. Rynek e-Biznes rozwija się bardzo szybko i utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Rozwój handlu elektronicznego napędza rozwój internetu, powstawanie nowych, nieznanych wcześniej usług e-Biznesowych, ale również nowe zjawiska jak pandemia czy lockdown.

Z drugiej strony rosną również oczekiwania kupujących w sieci, którzy chcą realizować zakupy taniej, wygodniej i szybciej. Z tych powodów pojawiają się nowe, innowacyjne rozwiązania handlu w internecie, rozwiązania łączące handel stacjonarny z internetowym, ułatwiające znalezienie właściwego produktu, pozwalające na szybsze dostarczenie zamówienia, usługi, produktów i usług wirtualnych.

Dynamicznie zmieniający się świat internetu, nowe narzędzia i możliwości wymagają ciągłego śledzenia trendów na tym rynku. Przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik po zagadnieniach e-Biznesu. Nasz przewodnik po biznesie internetowym pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu e-Biznesu, utrwali podstawowe pojęcia oraz przybliży przykłady popularnych pomysłów na biznes internetowy.


Z tego poradnika dowiesz się:

  • Co to jest e-Biznes, sklep internetowy i e-Commerce
  • Co to jest B2B, B2C i C2C.
  • Czym różnią się platformy sprzedażowe open-source, platformy abonamentowe i dedykowane.
  • Dlaczego warto rozpocząć karierę w e-Commerce.
  • Jak kształtuje się rynek e-Commerce w Polsce.
  • Jakie są rodzaje sklepów internetowych.

Założenie pierwszego biznesu online to bardzo poważny krok prowadzący do niezależności w zakresie zatrudnienia i zarabiania. Chcesz założyć nowy biznes online, ale nie jesteś pewien, co opłaca się sprzedawać w internecie? To nie problem. W każdej branży e-Commerce jest do zagospodarowania sprzedażowa nisza zwana grupa docelową. Jakie produkty najchętniej kupują klienci internetowi? Oto garść inspiracji i popularnych kierunków, jeśli chodzi o ofertę sklepów internetowych.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem biznesu online w Twojej firmie? Chcesz się dowiedzieć, na co zwrócić uwagę, lub jaką platformę wybrać? W tym tekście przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat sklepów B2B. Podzielimy się również wskazówkami, jak rozwijać działalność na platformie B2B. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.

Przeczytaj nasz poradnik, który odpowie na wszystkie te i inne pytania oraz przeprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z prowadzenie sklepu internetowego i związaną z tym działalnością gospodarczą.


Biznes online poradnik krok po kroku 2022

Szacowany czas czytania: 51 minut

Biznes online zyskuje coraz większą popularność i są świetną okazją na stałą pracę lub dodatkowy dochód. Jakie są zalety, wady oraz jak zacząć i prowadzić biznes w internecie? Dowiedz się jak zacząć prowadzenie firmę w internecie oraz sprawdź, najciekawsze pomysły na biznes online.

Przejdź do sekcji:


Biznes online – podstawowe pojęcia

Biznes elektroniczny (e-biznes) to model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, internecie, w szczególności aplikacjach internetowych.

Pamiętaj, biznes elektroniczny to określenie bardzo szerokie i ogólne. Ponadto ciągłe zmiany i nowe sposoby ujęcia poszczególnych zagadnień powodują duże rozbieżności w definiowaniu nawet podstawowych pojęć z zakresu biznesu elektronicznego.

Pojęcie biznesu elektronicznego obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji etc.

Z pojęciem e-biznesu łączą się również inne zagadnienia: handlu elektronicznego (e-commerce), elektronicznego przedsiębiorstwa (e-enterprise), elektronicznej gospodarki (e-economy), a nawet elektronicznego społeczeństwa (e-society), czy elektronicznego rządu (e-government), jak również bardziej szczegółowe, takie jak: e-banking czy e-learning. Inny aspekt procesów biznesowych w internecie kryje się za pojęciem m-business, gdzie nacisk kładzie się na kwestie przesyłania informacji.

E-Commerce, czyli handel elektroniczny lub e-handel definiujemy jako szereg działań wykonywanych w celu dokonania transakcji za pomocą elektronicznych środków jak strona internetowa, aplikacja. Są to transakcje online, czyli zakupy towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu.

Najbardziej powszechną formą e-Commerce są oczywiście sklepy internetowe, jednak e-Commerce to również takie formy biznesu jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.


Rodzaje biznesów online

E-Biznes to bardzo szerokie zjawisko, które możemy podzielić pod względem podmiotów zawierających transakcje w internetowym aspekcie działalności gospodarczej. Możemy wyodrębnić trzy główne typy formy e-biznesu. Definiujemy je jako B2C, B2B i C2C, czyli będą to relacje między:

B2C, business-to-consumer – to transakcje pomiędzy firmą sprzedającą produkty lub usługi a indywidualnym konsumentami. W tym wypadku stroną jest klient końcowy. Sprzedaż odbywa się zazwyczaj bezobsługowo, poprzez stronę internetową sklepu.

B2B, business-to-business – obejmuje transakcje biznesowe zawierane pomiędzy dwoma firmami. W tym modelu ważne jest tworzenie relacji z kontrahentami. Sprzedaż odbywa się zazwyczaj przez specjalny system B2B oraz za pośrednictwem handlowców.

C2C, consumer-to-consumer – handel pomiędzy prywatnymi osobami, w którym jeden z nich jest sprzedawcą, a drugi konsumentem. Przykładem C2C są serwisy aukcji internetowych jak Allegro i ogłoszeniowe jak Gumtree i OLX.


Zalety prowadzenia biznesu online

Prowadzenie własnej firmy i biznesu w internecie ma wiele zalet, ale może też wiązać się również z potencjalnymi zagrożeniami. Wiele osób rezygnuje z założenia własnej działalności gospodarczej ze względu na wysokie koszty związane z wynajęciem lokalu, czy zatrudnieniem pracowników. Jeżeli masz ciekawy pomysł na biznes, ale boisz się zbyt dużych inwestycji dobrym wyjściem, może okazać się prowadzenie firmy w internecie.

Coraz więcej z nas chce pracować zdalnie i szuka możliwości pracy z domu. Dla wielu osób niezależność oraz możliwość realizacji własnych pomysłów jest największą zaletą z prowadzenia własnego biznesu online. Założenie własnej działalności gospodarczej w internecie może być bardzo dobrym rozwiązaniem.

Najważniejsze zalety prowadzenia własnego biznesu online:

  • swoboda działania bez ograniczeń geograficznych i czasowych
  • budowanie własnej marki
  • niższe koszty prowadzenia działalności
  • możliwość prowadzenia firmy z domu
  • nieograniczone możliwości dotarcia do nowych klientów
  • stale zwiększająca się liczba klientów w internecie
  • możliwość szybkiego dokonywania zmian w zależności od potrzeb rynku
  • możliwość planowania urlopu i dni wolnych według własnych potrzeb

Wady prowadzenia biznesu online

Jak każda forma prowadzenia działalności tak i e-biznes ma swoje minusy. Decydując się na prowadzenie firmy internetowej, warto poznać również wady prowadzenia biznesu online. 

Najważniejsze wady prowadzenia własnego biznesu online:

  • duża konkurencja na rynku internetowym
  • długi okres budowania zaufania wśród klientów
  • nieustanie zwiększające się wymagania klienta
  • nieustannie zmieniające się nowe trendy
  • bardzo wysokie wymagają obsługi klientów
  • możliwość uzyskania negatywnych ocen przez klientów

Biznes internetowy jak zacząć?

Założenie pierwszego biznesu online to poważny krok prowadzący do niezależności finansowej. Wiele osób obawia się jednak związanego z tym ryzyka oraz ewentualnych formalności. Są to zwykle obawy na wyrost, ponieważ samo rozkręcenie biznesu online, a nawet jego sformalizowanie, jeżeli zacznie przynosić dochody, nie jest skomplikowane.

Internet pozwala zarabiać na tym, co sprawia przyjemność, a prowadzenie biznesu online to bardzo dobry sposób na realizację marzeń. Świadczą o tym rosnąca popularność i sukcesy sklepy internetowe, blogów tematycznych, czy kanałów na YouTube.

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu biznesu internetowego i podjęciu działań marketingowych warto zacząć od analizy rynku. Należy sprawdzić, czy na Twoje produkty lub usługi jest zapotrzebowanie i z jaką konkurencją musisz się zmierzyć. Warto przeprowadzić badanie internet, przegląd raportów dotyczących sprzedaży, zapoznać się z opiniami na grupach w mediach społecznościowych, aby wiedzieć, czy Twój pomysł zainteresuje potencjalnych klientów.

Do rozpoczęcia sprzedaży w internecie należy odszukać dla siebie odpowiedni kanał sprzedaży. Internet daje wiele możliwości sprzedaży oraz promocji usług i produktów online:

  • strona internetowa
  • sklep internetowy
  • platformy sprzedażowe jak Allegro, Amazon
  • aktywność mediach społecznościowych Facebook, Instagram, Pinterst
  • sprzedaż w sklepie na Facebooku, Instagram, Pinterst
  • aktywność na kanale w serwisie YouTube
  • platformy ogłoszeniowe
  • livechat w mediach społecznościowych

Prowadząc biznes online oczywiście nie trzeba się ograniczać do jednego kanału sprzedaży. W niektórych przypadkach sprawdza się prowadzenie sprzedaży poprzez różne kanały. Działalność w różnych kanałach może być komplementarna lub jeden kanał może być wiodący.

Wiele osób obawia się rozpoczęcia własnego biznesu w internecie. Są to jednak bezpodstawne obawy. Sprawdź, jak założyć działalność gospodarczą krok po kroku i przekonaj się, że formalności związane z otworzeniem sklepu internetowego lub innego rodzaju biznesu online wcale nie muszą być przytłaczające.

Sklep internetowy działalność gospodarcza

E-biznes a działalność gospodarcza

Chcesz założyć sklep internetowy i szukasz informacji na temat kwestii formalno-prawnych związanych z prowadzeniem e-sklepu, przeczytaj nasz poradnik...


Jak zaistnieć w internecie?

Po rozpoznaniu rynku i analizie konkurencji oraz znalezienia odpowiedniego kanału sprzedaży należy zająć się kwestiami związanymi z budowaniem marki i zaistnieniem w internecie.

Nazwa dla biznesu
Nazwa powinna być kreatywna, nieszablonowa i kojarząca się z produktem lub usługą. W niektórych przypadkach takich działalności jak infuenser, wirtualna asystentka, doradca biznesowy czy coach sprawdza się po prostu imię i nazwisko, 

Nazwa dla firmy i marki – oferta

Logo
Znak marki, firmy powinien kojarzyć się nie tylko z produktem czy usługą, ale nawiązywać do wartości firmy takich jak innowacyjność, wysoka jakość usług.

Projekt logo – oferta

Strona internetowa
Strona internetowa to nieodzowna część funkcjonowania jakiegokolwiek biznesu online. Profesjonalna strona internetowa to ważny element przedstawienia oferty firmy. Pozwala zaprezentować nie tylko usługę, ale także odróżnić ją od konkurencji. Nawet jeśli Twój biznes działania koncentrując się w mediach społecznościowych, posiadanie strony wizytówki w internecie znacznie podnosi wiarygodność firmy, a także ułatwia kontakt i dodawanie opinii przez klientów.

Jak stworzyć stronę internetową – poradnik

Marketing internetowy
Działania w internecie i prowadzenie biznesu online wymaga skutecznych działań marketingowych. Internet umożliwia docieranie do odbiorców różnymi sposobami, do których należą kampanie w Google, Youtube, na Facebooku i Instagramie.

Marketing internetowy – poradnik

Pozycjonowanie SEO
Działania zmierzające do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego. Aby uzyskać oczekiwane efekty, zwłaszcza w przypadku dużej konkurencji warto powierzyć pozycjonowanie profesjonalnej agencji SEO.

Pozycjonowanie stron SEO – poradnik

Prowadzenie bloga
Prowadzenie bloga firmowego lub tematycznego umożliwia dotarcie do grupy docelowej, która jest Twoim naturalnym klientem. Blog to darmowe i bardzo skuteczne narzędzie komunikacji i marketingowe. Prowadzenie bloga wymaga jednak talentu do pisania oraz dużej samodyscypliny w regularnym zamieszczaniu wpisów i promowania ich np. w mediach społecznościowych.

Jak założyć bloga – poradnik | Blog w sklepie internetowym

Kanał na YouTube
Youtube to bardzo skuteczna platforma do promocji produktów i usług. Według statystyk ponad miliard godzin dziennie spędzają użytkownicy YouTube na oglądanie filmów. Dostęp do takiej ilości użytkowników daje możliwość promowania biznesu i szukania nowych klientów. Warto też pamiętać, że większość z nas to tzw. wzrokowcy, a to oznacza, że treści filmowe powoduje zwiększenie zaangażowania. Profesjonalny film na Youtube może się przekładać na zwiększone zainteresowanie produktem lub usługą.

Podcasty
Podcasty to coraz częstsza forma zdobywania wiedzy lub forma codziennej rozrywki. Czym jest podcast? To forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej, najczęściej w postaci regularnych odcinków. W każdym oddcinku Podcaster najczęściej ekspert w danej dziedzinie dzieli się swoją wiedzą na dany temat. Podcasterzy często zapraszają do audycji innych ekspertów z branży, aby wypowiedzieli się na określony temat. Podcasty można słucham praktycznie w każdej wolnej chwili, jadąc autobusem, samochodem, biegając, czy ćwicząc na siłowni. Liczne playlisty podcastowe można odszukać na platformach Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, które oferują możliwość publikowania wyłącznie nagrań dźwiękowych, na Youtube można publikować zarówno podcasty audio, jak i wideo.

Co to jest podcast – poradnik

Branżowe eventy
Prowadząc biznes online, warto również brać udział w szkoleniach branżowych, konferencjach, które pomagają poznać nowe trendy, rozwinąć firmę, zyskać nowe umiejętności i kontakty. Możliwość nawiązanie interesujących kontaktów branżowych umożliwia dodatkową promocję i zwiększenie zainteresowania oferowanymi produktami czy usługami.


Content is king

Sformułowanie „content is king” jest jednym z najpopularniejszych w świecie marketingu. To zdanie stało się również podstawowym mottem odniesienia sukcesu w biznesie online.

Wyrażenie „content is king” („treść jest królem”) pochodzi z eseju założyciela Microsoftu, Billa Gatesa, napisanego w 1996 roku. W artykule opisuje przyszłość internetu jako rynku treści. Gates argumentuje to, że tam, gdzie są treść, tam będą pieniądze. Przewidział również, że na treściach większość pieniędzy będzie zarobiona w internecie.

Za zwrotem „content is king” kryje się przekonanie, że treści, a w szczególności teksty, mają kluczowe znaczenie dla sukcesu strony internetowej. Sukces każdej stron internetowych zależy od wysokiej jakości treści. Strona internetowa musi oferować treści spełniające wymagania użytkowników i powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, takich jak Google i Bing.


Pomysły na biznes online

Biznesy online stale się rozwijają, rosną, codziennie pojawiają się i znikają nowe pomysły na zarabianie pieniędzy w internecie. Nie ma jednej listy na udane biznesy internetowe, ponieważ zmieniają się one prawie z dnia na dzień, choć trendy są widoczne i stałe. Wzrost sprzedaży internetowej rośnie z roku na rok i obecnie ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie.

Jeżeli chcesz prowadzić firmę lub biznes online masz do wyboru wiele sprawdzonych sposobów, poniżej kilka z nich:

Sprzedaż internetowa

Internet daje ogromne możliwości sprzedaży przez sklep internetowy, media społecznościowe lub platformy sprzedażowe. Szczegółowo na temat sprzedaży internetowej czytaj w dalszej części artykułu.

Blog tematyczny

Pisanie bloga może być nie tylko hobby, czy sposobem na dzielenie się swoją pasją z innymi. To również sposób na tworzenie własnej marki, a w dłuższej perspektywie źródło zarabiania pieniędzy. Tworząc bloga, należy pamiętać o grupie docelowej, regularnym zamieszczaniu ciekawych wpisów oraz odpowiedniej promocji.

Influenser (profil w social media)

Tworzenie ciekawych i angażujących treści w mediach społecznościowych to często nie hobby, ale bardzo opłacalny biznes. Każde dziecko che być obecnie Youtuberem. Zarobki najbardziej znanych influenserów sięgają do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Przeszkodą w prowadzeniu biznesu w mediach społecznościowych będzie oczywiście ogromna konkurencja. Jeżeli stworzysz interesujący content, odpowiesz na potrzeby widzów i zyskasz sympatię, możesz liczyć na popularność oraz dobre zarobki.

Monetyzowanie dochodu w mediach społecznościowych może się odbywać na wiele sposobów:

  • Udział w serwisie wspomagający pozyskiwanie finansowania przez osoby twórcze jak Patronite
  • Lokowanie produktu (product placement), czyli mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.
Kanał na YouTube

tworzenie ciekawych i angażujących filmików jest ciekawym, a przy tym bardzo opłacalnym biznesem, zarobki najbardziej znanych youtuberów sięgają do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie, przeszkodą może być ogromna konkurencja, a jeśli filmy są interesujące i odpowiadają na potrzeby widzów, a sam prowadzący zyska sympatię, może liczyć na popularność oraz nielimitowane dochody.

Wirtualna asystentka

Rozwój mediów społecznościowych sprawia, że coraz firm promuje swoje usługi na Facebooku czy Instagramie, jednak nie każdy ma odpowiednią wiedzą i możliwości czasowe, aby regularnie zamieszczać posty. Dlatego też firmy zlecają prowadzenie firmowego profilu i zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi jest bardzo duże. Odpowiedzią na tego typu potrzeby są tzw. Wirtualne asystentki, które prowadzą firmowe konta w social mediach, a nawet moderują stronę internetową firmy klienta. Wymagane umiejętności Wirtualnej asystentki to wiedza marketingowa, doskonała znajomości zasad promocji firm w mediach społecznościowych oraz często znajomość obsługi platform CMS.

Marketing internetowy

Rozwoju internetu wpływa na zwiększone zapotrzebowanie na marketing online, tworzenie stron i sklepów internetowych, pozycjonowanie strony, prowadzenie firmowego bloga, opieka nad profilami w mediach społecznościowych, nagrywanie filmów na Youtube, agencje marketingu internetowego oferują kompleksowe usługi lub decydują się na wybranie specjalizacji jak np. agencje marketingu medycznego czy agencje SEO, czyli zajmujące się pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach.

E-learning i szkolenia online

Prowadzenie szkoleń przez internet, tworzenie kursu e-learning to bardzo ciekawy pomysł na prowadzenie biznesu w sieci, a przy tym pomaga zarabiać na swojej pasji, sprzedaż szkoleń wymaga biegłości w wybranej dziedzinie np. księgowość, marketing, a także, odpowiedniej promocji kursu.

Agencja social media

Rozwój mediów społecznościowych doprowadził do dużej specjalizacji w prowadzeniu profili firmowych na Facebooku, Instagramie i Linkedin.

Agencja interaktywna

Pomysłem na biznes online może być samo projektowanie stron i aplikacji internetowych. Umiejętność w zakresie projektowania stron internetowych umożliwiają znalezienie zleceń również w sieci. Zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi stale rośnie, dotyczy to nie tylko nowych przedsiębiorców, ale również firm, które chcą zmodyfikować dotychczas używaną stronę internetową. Tworzenie stron internetowych wymaga dość rozległych praktycznych umiejętności, stałego poszerzania wiedzy oraz znajomości języków kodowania, oraz aktualnych trendów.

Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w przygotowaniu i wdrożeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta. Dobra agencja interaktywna opracowuje szczegółową strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć poprawę wyników sprzedażowych i dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej.

Co to jest agencja interaktywna – poradnik

Agencja e-Commerce

Umiejętności w zakresie projektowania stron internetowych umożliwiają znalezienie zleceń w projektowaniu sklepów internetowych. Zapotrzebowanie na nowe sklepy internetowe stale rośniez rozwojem e-Commerce, dotyczy to nie tylko nowych przedsiębiorców, ale również uznanych marek.

Agencja e-Commerce zajmuje się kompleksową obsługą sklepów internetowych, począwszy od opracowania strategii, stworzenia strony sklepu, a w szczególnych przypadkach zajmuje się pozyskaniem klientów, zwiększaniem sprzedaży przez działania związane z pozycjonowaniem SEO, marketingiem i promocją.

Co to jest agencja e-Comerce – poradnik

Agencja SEO SEM

Dużą zaletą takich agencji jest to, że oferują one kompleksowe działania. Nie trzeba zatrudniać kilku firm, wystarczy jedna, która będzie dbała o cały wizerunek firmy. Dlatego wśród pracowników takiej agencji nie może zabraknąć grafika czy programisty.

Agencja SEO to firma zajmuje się skuteczną i kompleksową optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, w tym przede wszystkim Google. Celem pozycjonowania i agencji SEO jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu na stronie bądź wzrost sprzedaży w przypadku sklepów online.

Co to jest agencja SEO – poradnik

Copywriting

Duża konkurencja w pozycjonowaniu SEO oraz duży popyt na tworzenie treści na strony internetowe, blogi firmowe, opisy produktów w sklepach internetowych, zwiększa zapotrzebowanie na usługi copywriterskie. Zleceniodawcy poszukują copywriterów freelanserów co wpływa na rozwój tej branży biznesów internetowych. Jako copywriter możesz tworzyć szeroki zakres usług content marketingu i negocjować stawki oraz warunki współpracy w zależności od umiejętności i doświadczenia.

Pomysłów na dochodowy biznes online jest znacznie więcej niż sklep internetowy, działania w mediach społecznościowych, czy prowadzenie agencji online. Prowadzenie firmy w internecie może być nie tylko sposobem na zarabianie, ale także rozwinięciem pasji i spełnieniem marzeń. W internecie wszystko zależy od pomysłu, dobrej i dokładnej analizie rynku, konkurencji oraz systematycznego rozwoju prowadzonych działań. 


Dla kogo jest biznes online?

Biznesy online stale się rozwijają i rosną. Wzrasta też rok do roku sprzedaż internetowa. Obecnie ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie.

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania przedsiębiorców tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia e-biznesu można sukcesywnie konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych e-sklepów, jednakże większość z nowo powstałych sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata. Tak dynamiczny wzrost nie zależy jedynie od światowych trendów i dyktatu technologii. Największym motorem napędowym tej branży jest efektywność tego rodzaju sprzedaży. Nawet duża konkurencja, a także niskie marże e-sklepów pozwalają osiągnąć większości przedsiębiorcom dodatnie wyniki finansowe.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku. Dlatego coraz więcej sprzedawców szuka dla siebie niszy. Zaletą każdego niszowego biznesu e-Commerce jest to, że zazwyczaj nie potrzebują one dużego kapitału na start, a przy tym potrafią wygenerować większy zysk niż produkty sprzedawane dla masowego odbiorcy.

Chcesz zacząć e-Commmerce?

Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się jak zarabiać na e-Commerce i jak sprzedawać przez internet? Skontaktuj się z ekspertami branży.


Korzyści z biznesu online

Sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Dlatego nie bez powodu rynek e-Commerce staje się tak popularny. Handel internetowy niesie za sobą szereg korzyści zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Dla sprzedawców najważniejszą zaletą jest przede wszystkim redukcja kosztów. W odróżnieniu od tradycyjnego handlu nie jest konieczne prowadzenie punktów sprzedaży, zatrudniania dużej liczby pracowników, a w niektórych przypadkach utrzymywania dużych magazynów. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę, ceny, szybciej reagować na zmiany i trendy oraz niemal natychmiastowo odpowiadać na potrzeby klientów.

E-commerce daje mnóstwo korzyści i możliwości, poznaj najważniejsze z nich:

Dostęp do nieograniczonego rynku. W przeciwieństwie do stacjonarnego sklepu nie jesteś ograniczony przez konkretny obszar związany z lokalizacją firmy. Oczywiście są też pewne trudności i ograniczenia, ponieważ musisz wypracować zaufanie klientów oraz zmierzyć się z wieloma problemami logistycznymi przy próbie stworzenia sklepu międzynarodowego.

Łatwiejsze wejście na rynek. Niższe koszty i mniejsze ograniczenia wejścia na rynek, że łatwiej rozpocząć biznes online niż stacjonarnie.

Niższe koszty. Sklep internetowy opiera się na niższych kosztach funkcjonowania. Nie musisz ponosić kosztów biur, sklepów, stałej liczby pracowników. Dzięki mniejszym kosztom działania, sprawnej logistyce masz przewagę nad konkurencją i możesz przyciągać klientów niższymi cenami i promocjami.

Dostępność 24H/7. Dostęp do sklepu internetowego nie jest ograniczony godzinami pracy lub różnicą czasu, a klienci mogą wygodnie kupować lub korzystać z innych usług bez ograniczeń o każdej porze.

Nieograniczona ilość produktów do zaoferowania. Sklep internetowy może mieć nieograniczone zasoby, nawet jeżeli danego produktu nie ma w magazynie. Klient może kupić produkt, a Ty masz czas na realizację zamówienia i uzupełnienie braków.

Działania marketingowe. Internet i e-Commerce daje możliwość efektywnej promocji, ułatwia dostosowanie marketingu do aktualnych potrzeb, oczekiwań i trendów panujących na rynku.


Sukces w internecie

Do osiągnięcia przewagi na rynku e-Commerce konieczne jest też zrozumienie samej specyfiki handlu elektronicznego. Klienci w internecie zachowują się zupełnie inaczej od klientów korzystających z tradycyjnej formy zakupów. Te różnice wymuszają właściwe podejście do sposobu prezentacji oferty w sklepie internetowym, zadbania o pozytywne doświadczenia zakupowe użytkowników, budowanie pozytywnego wizerunku powiązanego z zastosowaniem odpowiedniej strategii marketingowej.

Obecnie możliwość zaoferowania niskiej ceny nie jest głównym motorem napędowym rynku e-Commerce i sama cena nie zagwarantuje sukcesu sklepu internetowego. Wzrasta natomiast znaczenie obsługi klienta, dlatego szczególną uwagę należy przykładać do terminu i metody dostawy, szybkości reakcji na zapytanie klienta, możliwości zwrotu towaru bez ponoszenia dodatkowych opłat. Zmiany również dyktują nowe technologie i innowacyjność. Nowe rozwiązania dotyczące prezentacji produktów, lepsza dostępność, czy też lepsze dopasowanie marketingu internetowego przyczynią się do ciągłego wzrostu popularności sprzedaży internetowej.

Przyszłość rynku e-Commerce to zacieranie się granic pomiędzy handlem online a handlem offline. Zjawisko takie nazywamy sprzedażą wielokanałową (cross-channelling). Sprzedaż wielokanałowa jest coraz bardziej rozpowszechnione i wpływa na wszystkie formy sprzedaży oraz zmianę podejścia do prowadzenia biznesu. Tym samym zaciera się podział na klientów stacjonarnych i internetowych, którzy są obecnie traktowani jako jeden z rodzajów klientów. Zmiany w e-Commerce wymuszają wzrost znaczenia jakości oferowanych usług i budowanie pozytywnych relacji z klientami. Sklepy internetowe stają się nie tylko miejscem dokonywania zakupu, ale są swojego rodzaju miejscem inspiracji, budowania relacji i komunikacji z klientem.

Mając sklep internetowy, opracowaną strategię działania i znając trendy w e-Commerce można zacząć pozyskiwać klientów i inwestować w różne formy promocji. Od samego początku należy również monitorować wyniki i śledzić zachowania klientów. Możesz to robić za pomocą ogólnodostępnych narzędzi jak Google Analytics. Analiza danych dostarczy bezcennych informacji na temat mocnych i słabych punktów Twojego sklepu. Ta wiedza pozwali kształtować strategię, rozwijać sklep internetowy i inwestować w najbardziej efektywne rozwiązania.


Trendy w e-Commerce

E-commerce, wcześniej uważany za alternatywę dla sklepów stacjonarnych, z powodu rozwoju technologii i pandemii, szybko stał się wiodącym kanałem sprzedaży i wymiany towarów. Nowe technologie, nowe trendy e-Commerce i korona wirusowa rewolucja spowodowały wzrost znaczenia sprzedaży internetowej na całym świecie.

Jesteśmy świadkami zawrotnego przyspieszenia i rozwoju branży e-Commerce. Potwierdzeniem tego jest pojawienie się wielu nowych trendów sprzedaży internetowej dostosowanej do zmieniających się oczekiwań klientów i sytuacji pandemicznej, która wpłynęła na gospodarkę światową. E-Commerce charakteryzuje się nowymi trendami i rozwiązaniami, które pozwolą sprzedawać produkty szybciej i wydajniej oraz zapewnić możliwie jak najlepsze doświadczenie zakupowe klientom.

  • Trendy w dostawie produktów: Click and Collect, Dostawa Out-of-Home, E-grocery, Dark store, Ekodostawa, Q-commerce
  • Trendy w formie sprzedaży: Live Commerce, Marketplace, Omnichannel, Płatności odroczone, Social commerce (social selling), E-grocery, Sprzedaż transgraniczna
  • Trendy w budowie sklepu internetowego: UX i personalizacja, Customer Experience, m-Commerce (Mobile commerce), Headless commerce i PWA, AI i ML
  • Trendy społeczne w e-Commerce: Re-commerce, Silver Commerce

Wydaje się, że obecnie ważnym i ciągle ewoluującym trendem w e-Commerce jest internetowa sprzedaż artykułów spożywczych (e-grocery). Firmy sprzedające takie produkty, w błyskawicznym tempie dostosowują się do obecnej sytuacji, oferując pełen wachlarz dostawy. Ciągle pogłębia się też nurt sprzedaży „eco-friendly”. Popularność tego trendu wynika z potrzeby konsumpcyjnej łączącej w sobie poszanowanie dla środowiska i niemarnowania produktów. W związku z tym wzrasta sprzedaż przedmiotów „z drugiej ręki” i odzieży używanej. Coraz częściej sklepy internetowe oferują też sprzedaż bezpośrednią w social mediach.

Właściciele prowadzący sklep internetowy, aby nadążyć za najnowszymi trendami takimi jak np. omnichannel, mobile commerce czy social commerce, powinni wdrażać odpowiednie rozwiązania cyfrowe oraz stawiać na technologie, które poprawią Customer Experience, ponieważ najważniejsze jest doświadczenie zakupowe niezależnie od grupy docelowej klientów.

Nadchodzący lata przyniosą na pewno jeszcze wiele zmian. Przeniesienie się sporej części handlu do internetu, powoduje wykorzystywanie możliwości rzeczywistości rozszerzonej (AR) oraz sztucznej inteligencji. Te rozwiązania pozwalają uzyskiwać pożądanych przez konsumenta wrażenia w procesie zakupu.

Trend rozwoju e-Commerce nie pozostał bez wpływu na inne sektory gospodarki. Przyczyniając się do szybkiego rozwoju nowoczesnej logistyki, w tym rynku magazynowego i fulfilmentu (przekazanie obsługi zamówień zewnętrznemu operatorowi).

trendy e-Commerce

Trendy e-Commerce

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz odnieść komercyjny sukces w e-Commerce, poznaj przegląd trendów wyznaczających kierunki w e-handlu...


Jaki sklep internetowy wybrać?

Sklepy internetowe jako handel elektroniczny w internecie mogą obejmować różnego rodzaju usługi handlu prowadzone online. Towary i usługi są zamawiane przez sklep internetowy, ale płatność i dostawa zamówionego towaru lub usługi może być dokonana w internecie lub poza siecią. Transakcje mogą być dokonywane pomiędzy osobami indywidualnymi, przedsiębiorstwami, instytucjami lub organizacjami.

Sklepy internetowe ze względu na przedmiot handlu mogą sprzedawać: dobra fizyczne, produkty cyfrowe oraz usługi.

Sklepy internetowe można podzielić również ze względu na formę handlu:

  • bezpośredni – cała transakcja od momentu złożenia zamówienia, realizacji płatności i dostawy towaru odbywa się wyłącznie przez sklep internetowy.
  • pośredni – poszukiwanie towarów, usług, kontrahentów oraz sama płatności odbywa się przez sklep internetowy, natomiast dostawa zamówionego towaru lub usługi odbywa się w tradycyjny, bezpośredni sposób.
  • hybrydowy – połączenie dwóch form.

Sklep internetowy jako rozwiązanie e-Commerce daje wiele możliwości, zarówno w kwestii pozyskania nowych Klientów, jak i wzmocnienia obecnych relacji biznesowych. Handel internetowy umożliwia Twojej firmie sprzedaż ukierunkowaną na klientów detalicznych lub biznesowych. Pytanie, jaki sklep internetowy założyć, wymaga zastanowienia się, do kogo ma być skierowany sklep – do konsumentów czy klientów biznesowych? Dlatego też, aby wybrać opcję optymalną dla Twojego biznesu, powinieneś przeanalizować także jaki rodzaj sklepu wybrać.

Sklepy B2B i B2C

Sklepy internetowe można również podzielić na dwa modele B2B i B2C. Oba systemy różni rodzaj świadczonych usług, skala prowadzonego biznesu, oraz cel przeznaczenia usług sklepu. Systemy różnią się również z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesu zakupowego, rodzaj płatności, infrastruktury oraz sposobu prowadzenia działalności w ramach e-Commerce, które omówimy w dalszej części.

  • B2C – sklepy dla klientów detalicznych: e-sklepy, katalogi produktów, e-Learning
  • B2B – sklepy dla klientów biznesowych: katalogi produktów, platformy zamówieniowe

Platforma B2B i B2C – dokładny opis

Zacznijmy więc od omówienia platform B2B i B2C. Poniżej porównujemy specyfikę rozwiązań B2B i B2C dla sklepów internetowych. Poznaj, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz jaki rodzaj sklepu internetowego możesz założyć bazując na tych rozwiązaniach.

Prowadzenie sklepu internetowego

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne...


Sklepy B2B, czyli współpraca z między firmami

B2B, czyli business to business, oznacza transakcje pomiędzy dwoma lub większą ilością firm. Główną rolę odgrywają platformy B2B, które usprawniają transakcje zachodzące pomiędzy firmami a ich dostawcami bądź producentami lub dystrybutorami. Operatorem sklepu B2B są zazwyczaj producenci, hurtownicy lub dystrybutorzy. Współpraca między firmami w ramach systemu B2B ma przeważnie charakter cykliczny.

B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklep internetowy. System B2B musi być zdolny do przyjmowania zleceń w różnych formach takich jak e-mail, dokumenty lub zamówienia elektroniczne. Taki system musi połączyć przyjęte już zamówienie z innymi bazami administracyjnymi firmy, odpowiedzialnymi za fakturowanie, stany magazynowe, przechowywanie danych klientów.

Proces zakupowy. W przypadku dokonania zakupu przez przedsiębiorcę proces zakupowy jest bardziej złożony niż w przypadku osób indywidualnych. Dokonanie zakupu stanowi decyzję grup decyzyjnych. Wybierając produkt i rozmawiając ze sprzedawcą, nie trzeba posiadać zezwolenia na dokonanie zakupu ani być odpowiedzialnym za podjęcie ostatecznej decyzji.
Rodzaje płatności. Cena produktu może się różnić w zależności od klienta. W przypadku dużych zamówień udaje im się wynegocjować specjalne warunki, korzystając z innego cennika, często ustalanego indywidualnie.
Mechanizmy płatności. Transakcje w modelu B2B mogą być bardziej złożonym procesem. Klienci mogą wybrać towary, złożyć zamówienie, wybrać rodzaj dostawy. Jednakże nie muszą płacić oni w momencie składania zamówienia, ale otrzymują fakturę, którą opłacają w uzgodnionym terminie płatności.

Sklepy B2C, czyli sprzedaż dla klienta końcowego

Business to customer to model, w którym sprzedaż jest procesem odnoszącym się bezpośrednio do klientów – użytkowników sklepu internetowego. Klientami sklepów B2C są przeważnie osoby fizyczne lub firmy. Transakcja w ramach sklepów B2C nie jest cykliczna, ponieważ klient może zaopatrzyć się w produkty w różnych sklepach bez konieczności zobowiązania się do kolejnych zakupów.

Klienci szukają informacji na temat produktów w sklepie, wybierają je i płacą za nie przed dostawą za pomocą bramki płatności, karty wykorzystując inne formy płatności. Wystarczy jedynie zadbać o to, aby sklep internetowy wyświetlał produkty i ceny, obsługiwał przyjęcie płatności oraz zrealizował wysyłkę do klienta.

Proces zakupowy. Proces opiera się na dokonania zakupu przez klienta końcowego, który po stwierdzeniu przydatności produktu decyduje się na jego zakup i dokonuje transakcji. Transakcje nie są cykliczne, ponieważ klient może kupić produkty w różnych sklepach, bez konieczności zobowiązania się do kolejnych zakupów.
Rodzaje płatności. W modelu B2C konsument, który kupuje produkt, płaci dokładnie taką samą cenę jak inni nabywcy.
Mechanizmy płatności. Klient wybiera produkt i płaci na stronie zamówienia w sklepie przy użyciu wybranej formy płatności jak: bramka płatności, karta kredytowa, lub płatność przy odbiorze.

bramki platnosci online szybkie platnosci

Bramki płatności online

Szybkie płatności to kluczowy element powodzenia każdego e-Commerce. Którą bramkę płatności online wybrać dla Twojego sklepu?


Sklep internetowe – przegląd rozwiązań

Szeroko rozumiane sklepy internetowe stały się popularną formą sprzedaży z uwagi na wygodę i obniżenie kosztów sprzedaży. Sklepy internetowe dają możliwość szybkiego dotarcia do klientów praktycznie z każdego miejsca na świecie. Ponadto dają możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców.

Serwis internetowy daje możliwość kupowania i sprzedawania produktów, usług lub produktów wirtualnych przez internet. Klienci szukają informacji na temat produktów w sklepie, wybierają je i płacą za nie przed dostawą za pomocą formy płatności. Sposób działania sklepu jest niezwykle prosty – sklep internetowy wyświetla produkty, usługi, ceny, obsługuje przyjęcie płatności oraz realizuje wysyłkę do klienta.

Ze względu na sposób działania, funkcje możemy wyróżnić wiele form handlu elektronicznego:

  1. Sklep internetowy
  2. Sklep dropshippingowy
  3. Sklep typu Marketplace
  4. Strona firmowa ze sklepem
  5. Systemy rezerwacji
  6. System zamówień dla restauracji
  7. Kursy e-learning
  8. Serwisy ogłoszeniowe i aukcje
  9. Sklepy dedykowane
  10. Sklepy omnichannel
  11. Sklep B2B

Sklep internetowy

Klasyczny sklep internetowy jest to strona www, na której klienci zapoznają się z ofertą i składają zamówienia zakupu przez internet. Elementem każdego sklepu internetowego są strony z ofertą, czyli tak zwana podstrony produktowe (karta produktu) zawierająca opis towaru lub usługi, które można zamówić w danym sklepie. W sklepach z szerokim asortymentem stosuje dodatkowo kategorie produktów, które grupują produkty według ich rodzajów. W większości e-sklepów funkcjonuje tzw. koszyk. Jego działanie jest identyczne z tradycyjnym koszykiem na zakupy. Dodanie produktu do koszyka odbywa się za pomocą guzika w danym produkcie czy usłudze. Niezbędnym elementem sklepu jest również formularz na stronie zamówienia, w którym kupujący podaje swoje dane, niezbędne do przeprowadzenia transakcji, czyli dane osobowe, adres dostawy. W zamówieniu kupujący musi podać również swój adres e-mail, na który przychodzi potwierdzenie dokonania zakupu i wszystkie maile transakcyjne.

Sklep internetowy oprócz części dostępnych dla kupujących posiada również panel administracyjny przeznaczony dla obsługujących e-sklep. Panel administracyjny umożliwia dodawanie, edytowanie i usuwanie produktów. Ponadto panel pozwala na zarządzanie bazą klientów, zamówieniami, drzewem kategorii, subskrypcją, wiadomościami na stronie. Zaawansowany panel może posiadać również rozbudowane statystyki sprzedaży, pozwala na eksport i import produktów do plików XML, CSV. Panele administracyjne sklepu może być połączony z integracjami zewnętrznymi jak płatności, wysyłki, systemy księgowe lub magazynowe.

Sklepy internetowe | Cennik


Sklep dropshippingowy

Nowym, alternatywnym pomysłem na sklep internetowy jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-Commerce dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką. Sklep dropshipping nie ma fizycznych produktów, co oznacza brak kosztów magazynowych. Zamiast tego, gdy klient kupuje produkt, właściciel sklepu składa zamówienie u oryginalnego dostawcy.

Co to jest sklep dropshipping?

Ze względu na niskie koszty operacyjne i łatwą konfigurację, dropshipping stał się światowym trendem w e-Commerce. Model biznesowy dropshipping ma oczywiście swoje zalety i wady, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem tworzenia sklepu opartego na tym rozwiązaniu. Założenie sklepu dropshippingowego wymaga znacznie niższych inwestycji niż prowadzenie typowego sklepu internetowego. Dwie główne korzyści z dropshippingu to brak odgórnej potrzeby zamrażania pieniędzy w towarze oraz regularny przepływ środków pieniężnych. Nie musisz kupować produktów od dostawcy ani zarządzać i utrzymywać stany magazynowe.

Istnieje wiele platform e-Commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep dropshipping – WordPress, PrestaShop oraz platformy abonamentowe. Część problemów z dropshippingiem rozwiązuje dobra integracja z dostawcami oraz prawidłowe wdrożenie systemu dropshippingowego w Twoim sklepie.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Sklep Dropshipping

Jeżeli dropshipping to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy dropshipping i odnieść sukces w e-Commerce.


Sklep marketplace

Sklep Marketplace to innowacyjne podejście do e-sprzedaży przypominające internetowe targowisko. Marketplace jest miejscem, a dokładnie sklepem, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców. Jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów każdemu klientowi. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości produktów pozwala stworzyć szeroką ofertę cenową, ale i zróżnicowaną dostępność towarów oraz czas dostawy. Zakupy w sklepie Marketplace przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

Sprzedawcy współpracujący z marketplacem używają gotowej infrastruktury sklepu, korzysta z promocji i mogą liczyć na szerokie grono klientów, do których dociera oferta. Każdy sprzedawca ma swój panel w ramach sklepu, w którym zarządza swoimi produktami.

Sklep typu Marketplace, w zależności od segmentu oraz skali, z jaką działa, może być sklepem branżowym o wąskiej ofercie, bądź dużą platformą z szerokim, zróżnicowanym asortymentem.

Sklep Marketplace


Strona firmowa ze sklepem

Strona firmowa może być rodzajem sklepu z możliwością sprzedaży produktów lub usługi firmy. Najczęściej wybieraną platformą do tworzenia stron internetowych ze sklepem jest WordPress. Za pomocą WordPressa można stworzyć stronę internetową wizytówkę dla małej firmy, jak i dużą stronę firmową dla korporacji. Strona internetowa oparta o WordPress umożliwia łatwą edycję, ale przede wszystkim rozbudowanie strony firmowej wraz z rozwojem firmy.

Strona katalog produktów. Strona firmy lub marki prezentująca produkty z wszystkimi niezbędnymi informacjami zachęcającymi odwiedzających do kontaktu z przedstawicielami firmy – więcej ›

Dlaczego warto wybrać WordPressa dla strony internetowej firmy ze sklepem? Zobacz nasze przykłady realizacji stron WordPress, jak i przykłady realizacji stron WordPress z całego świata.

Strona ze sklepem internetowym


Systemy rezerwacji

System rezerwacji online. Strona internetowa może być również systemem do obsługi zapytań o rezerwację miejsc i usług. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku każdej profesji, która wymaga systemu rezerwacji online: hotelu, pensjonatu, restauracji czy fryzjera. Strona internetowa można zmienić w system składania rezerwacji i sprzedaży z płatnościami online i jest de facto sklepem internetowym.

Strona eventu. Strona ułatwiająca promocję i organizację wydarzeń, konferencji. Strona z opisem eventu umożliwia rejestracji na wydarzenie oraz sprzedaży biletów.

Sprzedaż biletów. Strony internetowe może służyć jako platforma do rezerwacji i sprzedaży biletów. Za zakupy klient będzie mógł zapłacić przez bramkę płatności, kartą kredytową lub platformą PayPal.

Strona z systemem rezerwacji


System zamówień dla restauracji

Z WordPress możesz zmienić stronę restauracji w biznes online. WordPress pozwala stworzyć system zamówień jedzenia online dla restauracji, fast foodów, pizzerii, kawiarni. System zamawiania dla restauracji WordPress umożliwia klientom zamawianie jedzenia i dokonanie płatności bezpośrednio na stronie, z wieloma opcjami dostawy, skompowania menu czy rezerwacji miejsc online.

System zamówień online dla restauracji


Kursy e-learning

Dzięki stronie internetowej można nauczać przez internet. WordPress może być narzędziem do tworzenia i sprzedaży kursów online, e-booków, filmów. Na takiej stronie e-learningowej można tworzyć kursy edukacyjne z elementami quizu, wideo czy dźwięków. WordPress umożliwia logowanie klientom, administrowanie członkami oraz analizowanie danych.

Strona e-learning WordPress


Portale ogłoszeniowe i aukcje

Serwisy ogłoszeniowe, portale aukcyjne, platformy przetargowe to również rodzaj sklepu internetowego. Serwisy ogłoszeniowe, pozwalające na zamieszczanie ogłoszeń i ich przeglądanie online. Ogłoszeniodawcy zwykle zamieszczają przedmioty w odpowiednich kategoriach, co ułatwia kupującym znalezienie danego produktu. Szczególnym rodzajem serwisów ogłoszeniowych są platformy aukcyjne. Platformy aukcyjne przeprowadzają aukcje internetowe. Punktem wyjścia jest zwykle cena wywoławcza ustalona przez wystawiającego, od której zaczyna się licytacja. Zakupu dokonuje osoba, która w ramach licytacji zaproponowała najwyższą cenę przed końcem aukcji internetowej.


Sklepy dedykowane

Sklep dedykowany jest to rozwiązanie dla specyficznych sklepów, których produkty lub specyfika biznesu wymaga zaawansowanych konfiguracji. Wdrożenie sklep dedykowanego jest bardzo czasochłonne i zarazem kosztowne. Sklepy dedykowane są idealnie dostosowane do potrzeb i charakteru biznesu, oferują duże możliwości optymalizacji obsługi zamówień.

Sklep dedykowany WordPress + WooCommerce


Sklep omnichannel

Omnichannel to podejście do prowadzenia sprzedaży, która zakłada dotarcie do klienta i jego obsługę z poziomu kanałów online i offline. Strategia omnichannel polega na prowadzeniu działań, których celem jest zapewnienie spójności doświadczeń bez względu na wybrane przez klienta miejsce zakupu.

Omnichannel przyjmuje, że dzięki połączeniu sklepu tradycyjnego ze sklepem internetowym, klient będzie kupował chętniej i częściej niż u konkurencji, która oferuje tylko jeden kanał sprzedaży, lub u której kanały sprzedaży działają niezależnie. Sklepy na każdym etapie powinny ze sobą współpracować w celu zapewnienia wygody zakupów, wytwarzać synergię technologiczną oraz biznesową pomiędzy wieloma kanałami sprzedaży.

Rozwiązania omnichannel umożliwiają bezproblemowe współdziałanie sprzedaży online i offline poprzez usługę click&collect, czy możliwość sprawdzenia w sklepie internetowym dostępności produktowej w sklepie tradycyjnym.

Usługa click&collect
Omnichannel umożliwia klientom marki zakupienie produktu w sklepie internetowym i odebranie go w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym tejże marki.

Z wielu względów jest to niezwykle wygodny sposób realizacji zamówienia dla klientów. Mogą oni odebrać produkty zakupione w sklepie internetowym w dowolnym czasie. Taka dostawa przesyłki do sklepu stacjonarnego jest darmowa, a podczas odbioru klient może sprawdzić zakupione produkty. Często taki sposób dostawy jest szybszy niż inna forma wysyłki. Jest to również sposób na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klienci odbierając w sklepie produkty, często dokonują dodatkowych zakupów.

Zarządzanie stanami magazynowymi
Sklep typu omnichannel powinien posiadać wspólne zarządzanie produktami, stanami magazynowymi dla kanałów online i offline. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący może przed udaniem się do sklepu sprawdzić, czy dany produkt jest dostępny. W przypadku, gdy towar jest czasowo niedostępny, może ustawić powiadomienie, że produkt, którego szuka, jest już na stanie.


Sklep B2B

Sklep B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklepy internetowe. Platforma B2B jest rozwiązaniem usprawniającym procesy biznesowe.

Sklep B2B nie jest zwykłym sklepem, ale tworzy system informatyczny, który ułatwia wymianę informacji między firmami oraz usprawnia sprzedaż przez zautomatyzowanie procesu składania i realizowania zamówień. Zarządzanie systemem dostaw można znacznie ułatwić przez automatyzację przepływu informacji oraz integrację danych o sprzedaży i terminach dostaw.

Sklep internetowy z obsługą B2B

System B2B musi być zdolny do przyjmowania zleceń w różnych formach takich jak: e-mail, dokumenty lub zamówienia elektroniczne. Taki system musi połączyć przyjęte już zamówienie z innymi bazami administracyjnymi firmy, odpowiedzialnymi za fakturowanie, stany magazynowe, przechowywanie danych klientów. Platforma B2B można oferować dla różnych odbiorców dostosowane grupy produktów. System wybiera odpowiednie produkty, które wyświetlane są klientom biznesowym, po zalogowaniu się do konta.

Platformy B2B mogą być rozwijane o dodatkowe integracje. Dzięki temu system B2B może osiągnąć dodatkowe korzyści, wykorzystując dane znajdujących w zewnętrznej aplikacji, systemie lub bazie danych. Platformę B2B można zintegrować z systemami dostawców, partnerów logistycznych, dzięki czemu istnieje możliwość efektywnego zarządzania stanami magazynowymi, zakupami i dystrybucją. Sklep B2B pozwala na stworzenie całego systemu oferty biznesowej dla klientów typu B2B.

sklep b2b

Sklep B2B

Jeżeli B2B to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik co to jest i jak działa B2B od strony właściciela sklepu i kupującego oraz jak założyć sklep B2B.


E-Commerce – jak zacząć?

Od czego zatem zacząć, jeżeli chcesz założyć sklep internetowy? Przede wszystkim powinieneś przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, co chcesz sprzedawać, czy będą to produkty, czy usługi i jak duży ruch będzie generował sklep. Będzie to miało wpływ na wybór najważniejszych funkcji i na to jaki budżet będziesz musiał przeznaczyć na to przedsięwzięcie. Zatem, czego oczekujesz od Twojego sklepu i jaki sklep internetowy chcesz założyć?

Prawidłowy wybór platformy dla własnego e-Commerce to przede wszystkim określenie celu sklepu. Określenie celu będzie rzutować na budżet, jaki musisz przeznaczyć na Twoje przedsięwzięcie. Pochodną celu i budżetu, jaki masz, jest wybór danej platformy. Warto także zastanowić się, czy chcesz sam stworzyć i utrzymywać sklep, czy może chcesz zlecić to zadanie programiście lub agencji interaktywnej. Ponadto sklep internetowy musi się rozwijać, dlatego tak ważne jest, aby platforma mogła się skalować i podążać za trendami e-Commerce.

Prawidłowy wybór zależy od Twoich oczekiwań i wymagań oraz umiejętności. Dobrze jest zapoznać się z możliwościami platformy, jej wadami i zaletami. Warto sprawdzić, czy platforma oferuje wszystkie ważne integracje, które przydadzą się na początku działania sklepu lub w przyszłości. Możesz również zapoznać się z samą obsługą sprzedaży z poziomu panelu administracyjnego. Po zapoznaniu się ze wszystkimi możliwościami dobrym pomysłem jest podsumowanie kosztów, jakie będą wiązały się z wyborem danej platformy.


pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Jak pozycjonować e-Commerce?

Jeśli chcesz pozycjonować sklep e-Commerce lub szukasz Agencji SEO, przeczytaj nasz poradnik nt. pozycjonowania sklepu internetowego...


Zwiększenie ruchu w e-Commerce

Sklep e-Commerce bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. Ciągłe zwiększanie ruchu w e-Commerce to podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoja grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu e-Commerce możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem, że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, darmowy prezent w postaci e-booka, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


Zwiększenie sprzedaży w e-Commerce

Jeśli prowadzisz sklep e-Commerce lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie sklepu, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


Agencja e-Commerce

Agencji e-Commerce to wyspecjalizowana agencja interaktywna w tworzeniu projektów i rozwiązań dla branży e-Commerce. Zajmuje się ona kompleksową obsługą sklepów internetowych, począwszy od opracowania strategii, stworzenia strony sklepu, a w szczególnych przypadkach zajmuje się pozyskaniem klientów, zwiększaniem sprzedaży przez działania związane z pozycjonowaniem SEO, marketingiem i promocją.

Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje e-Commerce należą:

  • sklepy internetowe, dropshipping, marketplace
  • platformy e-Commerce
  • platformy i sklepy B2B
  • projekty m-Commerce
  • konsulting internetowy i e-Commerce
  • doradztwo dotycznące hostingu

Agencja e-Commerce opracowuje również szczegółową strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć poprawę wyników sprzedażowych i dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej. Dysponujemy zespołem specjalistów odpowiadających za realizację poszczególnych działań mających doprowadzić do poprawy wizerunku firmy.

  • marketing internetowy i SEM
  • przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych w internecie
  • pozycjonowanie stron internetowych SEO
  • prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych

Czym zajmuje się agencja e-Commerce?

Dobra agencja e-Commerce pomaga firmom i markom odnosić sukces w Internecie poprzez kompleksową obsługę wszystkich działań e-Commerce. Dlatego też działania agencji nie mogą ograniczać się jedynie do wdrożenia sklepu internetowego, ale powinny obejmować pozycjonowanie sklepu, performance marketing, social media marketing, poprawę użyteczności i inne.

Działania agencji e-Commerce

Efektywne prowadzenie sklepu internetowego i sprzedaży to wymagające, wielotorowe zadanie. Wiele sklepów internetowych jest zakładanych i prowadzonych bez wyznaczenia kluczowych celów, strategii sprzedażowej, określenie grupy docelowej, czy skutecznych działań marketingowych.

Portfolio działań agencji e-Commerce obejmuje następujące elementy:

  • Tworzenie sklepów internetowych – projektowanie oraz tworzenie rozwiązań B2C, oraz B2B.
  • Generowanie ruchu i klientów – działania związane z pozycjonowaniem SEO, Google Ads, newslettery i kampanie mailingowe, content marketing, działania i reklamy w social media.
  • Prowadzenie kampanii sprzedażowych – zdobywanie wartościowego ruchu dla sklepów internetowych za pomocą kampanii produktowych Google Ads, a także Facebook Ads.
  • Konwersja ruchu – analiza przychodzącego ruch, statystyk, śledzenie zachowań użytków i optymalizacja etapów procesu zakupowego.
  • Remarketing – ponowne przyciągnięcie klientów do sklepu dzięki skutecznemu marketingowi w e-Commerce: systemy lojalnościowe, remarketing poprzez e-maile oraz remarketing z wykorzystaniem reklam Google Ads.
  • Programy partnerskie i lojalnościowe – działania skierowane do stałych klientów i partnerów biznesowych B2B.. Budowanie lojalności i przywiązanie do marki za pomocą programów lojalnościowe i afiliacyjne.
co to jest agencja e-Commerce

Co to jest agencja e-Commerce?

Chcesz zacząć działania w e-Commerce i szukasz dobrej agencji? Przeczytaj nasz poradnik nt. agencji e-Commerce...


Biznes online – najczęściej zadawane pytania [FAQ]

Co to jest biznes onlin (e-biznes)?

Biznes online (e-biznes) to model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, internecie, w szczególności aplikacjach internetowych. Pojęcie e-biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji etc.
E-biznes łączy się również innymi zagadnieniami: handlu elektronicznego (e-commerce), elektronicznego przedsiębiorstwa (e-enterprise), elektronicznej gospodarki (e-economy), a nawet elektronicznego społeczeństwa (e-society), czy elektronicznego rządu (e-government), jak również bardziej szczegółowe, takie jak: e-banking czy e-learning. Inny aspekt procesów biznesowych w internecie kryje się za pojęciem m-business, gdzie nacisk kładzie się na kwestie przesyłania informacji.

Biznes B2B, B2C, C2C

Biznes online to bardzo szerokie zjawisko, które dzielimy pod względem podmiotów zawierających transakcje. Możemy wyodrębnić trzy główne typy formy e-handlu: B2C, B2B i C2C.
B2C, business-to-consumer – to transakcje pomiędzy firmą sprzedającą produkty lub usługi a indywidualnym konsumentami.
B2B, business-to-business – obejmuje transakcje biznesowe zawierane pomiędzy dwoma firmami.
C2C, consumer-to-consumer – handel pomiędzy prywatnymi osobami, w którym jeden z nich jest sprzedawcą, a drugi konsumentem. Przykładem C2C są serwisy Allegro i OLX.

E-Commerce co to?

E-Commerce (handel elektroniczny) dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych, które są dokonywane przy użyciu internetu. Są to transakcje online, czyli zakupy towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu.
E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka, jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.

Platforma e-Commerce

Platforma e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.


Podsumowanie

E-biznes to nie tylko sprzedaż produktów przez internet, naprawdę nowe źródło efektywności, szybkości, innowacyjności i nowych sposobów tworzenia wartości w organizacji. Rynek e-Commerce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepów internetowych. Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Taka dynamika rozwoju rynku e-Commerce to wielka szansa na rozwój Twojego sklepu internetowego.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu e-Commerce lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania e-Commerce oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem będzie proste i intuicyjne.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

4.8/5 - (224 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger