Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Ile kosztuje sklep internetowy?

ile kosztuje sklep internetowy

Przed założeniem sklepu internetowego możesz spotkać się ze skrajnymi opiniami dotyczącymi kosztów uruchomienia takiego przedsięwzięcia. Ile kosztuje sklep internetowy, co ma na to wpływ i czy czeka Cię poważna inwestycja?

Polska to jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Szacuje się, że co miesiąc powstaje nawet kilkaset nowych sklepów internetowych. Część z nich zakładają nowi przedsiębiorcy, a część to sklepy działające do tej pory w kanałach tradycyjnych. Sklep internetowy to przede wszystkim szansa na łatwe i praktycznie nieograniczone dotarcie do nowych klientów w Polsce, Europie, a nawet na całym świecie.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego w 2024?

Rozkręcenie własnego e-biznesu w dzisiejszych czasach jest znacznie tańsze i prostsze niż założenie małego sklepu osiedlowego. Profesjonalny i w pełni funkcjonalny sklep internetowy może powstać już za kwotę 1000-2000 zł przy założeniu podstawowych funkcjonalności.

Ceny sklepów internetowych pomimo szybko rosnących cen usług na rynku w 2023 roku wydają się być dość stabilne. Sklep internetowy w 2024 r. będzie kosztować Cię od 2500 do 7500 zł netto. Jeżeli chcesz zrealizować projekt indywidualny, wówczas będziesz musiał zapłacić więcej niż 6500 zł netto. Ostateczna cena sklepu internetowego oczywiście zależy od cennika danej agencji, z którą zaczniesz współpracę wykonania sklepu internetowego.


Z tego tekstu dowiesz się:

  • Ile kosztuje sklep internetowy w 2024 roku?
  • Od czego zależy koszt sklepu internetowego?
  • Jaki jest orientacyjny koszt stworzenia strony www w zależności od jej funkcji?
  • Dlaczego warto wybrać usługę pozycjonowania SEO sklepu internetowego?
  • Jakie dodatkowe koszty wiążą się ze stworzeniem sklepu i po co jest hosting i domena?
  • Czym kierować się przy wyborze wykonawcy sklepu internetowego?
  • Jaki jest zakres pracy agencji e-Commerce?

Koszt stworzenia sklepu internetowego od podstaw może kosztować od 500 zł, jeżeli będziesz tworzyć sklep samodzielnie do 30.000 zł i więcej zlecając stworzenie e-sklepu w dużej agencji interaktywnej. Średni koszt stworzenia sklepu internetowego na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 4000 do 8000 zł. Koszty projektu i wdrożenia e-sklepu może znacznie wzrosnąć, jeśli Twój projekt jest niestandardowy.

strona internetowa wordpress

Sklepy internetowe cennik

Chcesz stworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się jaki budżet zarezerwować na Twój projekt? Zobacz cennik sklepów internetowych w naszej agencji e-Commerce.

Od czego zatem zależy koszt utworzenia sklepu internetowego? Ostateczny koszt sklepu internetowego składa się kilka kwestii, które postaramy się pokrótce opisać w poniższym tekście. O czym musisz wiedzieć? Zajmijmy się więc tym, co trzeba wiedzieć po kolei.

ile kosztuje sklep internetowy wycena

Ile kosztuje sklep internetowy – krok po kroku

Szacowany czas czytania: 45 minut

  1. Oprogramowania sklepu – platforma e-commerce
  2. Domena, hosting, certyfikat SSL
  3. Konfiguracji oprogramowania sklepu
  4. Projekt graficzny i funkcjonalny sklepu
  5. Wycena sklepu Fixed price czy Time&Material
  6. Dodatkowe funkcjonalności
  7. Treści do sklepu – opisy i zdjęcia
  8. Dodatkowe koszty działalności sklepu
  9. Koszt utrzymania sklepu internetowego
  10. Ile kosztuje sklep dropshipping
  11. Cena sklepu internetowego – tabela
  12. Ile zarabia sklep internetowy?
  13. Własny sklep internetowy czy warto?
  14. Jak założyć sklep internetowy?
  15. Agencja e-Commerce
  16. Ile kosztuje sklep – najczęstsze pytania [FAQ]
  17. Podsumowanie

Od czego zależy koszt sklepu internetowego?

Na wstępie warto się zastanowić od czego zależy koszt sklepu internetowego. Koszt uruchomienia i utrzymania sklepu internetowego może być bardzo różny w zależności od wielu czynników.

Pamiętaj, że każdy sklep internetowy jest inny i koszty mogą się znacznie różnić w zależności od specyfiki działalności, wielkości sklepu i rynku docelowego. Dlatego nie da się podać jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o koszt uruchomienia sklepu internetowego – wymaga to indywidualnej analizy i przygotowania budżetu.

Koszt sklepu internetowego w 2024 roku w Polsce zależy od wielu czynników, takich jak:

1. Wybór platformy sklepu

Dostępnych jest wiele platform sklepów internetowych, zarówno darmowych, jak i płatnych. Platformy darmowe są zazwyczaj mniej rozbudowane i wymagają więcej pracy przy ich wdrożeniu i utrzymaniu. Platformy płatne oferują więcej możliwości i są łatwiejsze w obsłudze, ale są też droższe.

  1. Technologia e-Commerce
    Możesz wybrać między platformami typu open-source (np. Magento, PrestaShop) a platformami SaaS (np. Shoper, Shopify). Koszty różnią się w zależności od wybranej opcji i zakresu personalizacji​​.
  2. Wybór platformy sklepu internetowego
    Najtańszą opcją jest skorzystanie z gotowego szablonu sklepu internetowego na jednej z popularnych platform open source, takich jak WordPress z WooCommerce, PrestaShop lub Magento. Koszt takiej instalacji to zazwyczaj od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Droższą opcją jest zamówienie indywidualnego sklepu internetowego u programisty.
  3. Koszty tworzenia sklepu
    Jeśli zdecydujesz się na stworzenie sklepu internetowego na indywidualne zamówienie, koszty mogą wynosić od kilku tysięcy do kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od złożoności projektu i wybranego wykonawcy​​​​.
  4. Rozmiar sklepu
    Im większy sklep, tym więcej produktów będzie w nim oferowanych, a tym samym więcej pracy będzie wymagało jego stworzenie i utrzymanie.

Ilość produktów. Im więcej produktów będziesz sprzedawać w swoim sklepie, tym większy będzie koszt jego uruchomienia. Wynika to z konieczności dostosowania sklepu do dużej ilości danych, a także z konieczności zakupu większej ilości hostingu i innych usług.

W oparciu o powyższe czynniki, można wyróżnić następujące kategorie cenowe sklepów internetowych:

  • Sklepy internetowe na platformach darmowych
    Koszt stworzenia takiego sklepu może wynieść od 0 do 5000 zł.
  • Sklepy internetowe na platformach płatnych
    Koszt stworzenia takiego sklepu może wynieść od 3000 do 30 000 zł.
  • Sklepy internetowe dedykowane
    Koszt stworzenia takiego sklepu może wynieść od 25 000 do kilkuset tysięcy złotych.

2. Funkcjonalności sklepu

Wybór dodatkowych funkcjonalności, takich jak płatności online, integracja z hurtownią, obsługa zwrotów, czy marketing online, wpływa na koszt sklepu.
Wybrane funkcjonalności. Do podstawowych funkcjonalności sklepu internetowego należą:

  • Płatności online
  • Integracje dostawa
  • Integracje obsługa klienta
  • Integracje marketingu

3. Koszty utrzymania sklepu

Prowadzenie sklepu internetowego w 2024 roku może kosztować od 200 do 500 zł netto rocznie, przy założeniu podstawowych funkcjonalności i samodzielnego administrowania sklepem​​.

  • Domena: Koszt domeny internetowej zależy od wybranej nazwy i usługodawcy. Średni koszt domeny w pierwszym roku to około 120-140 zł brutto, z możliwością wzrostu w kolejnych latach​​.
  • Hosting: Średnie ceny hostingu wahają się w granicach 50 zł netto za pierwszy rok i około 120 zł netto za drugi rok​​.

4. Koszty marketingu

Marketing online, w tym reklama Google Ads, reklamy na Facebooku czy Instagramie oraz działania SEO, mogą kosztować co najmniej 1000 zł miesięcznie, w zależności od budżetu i zakresu kampanii​​.
Usługi marketingowe. Aby sklep internetowy przynosił zyski, konieczne jest jego promocja. Do najpopularniejszych metod marketingu internetowego należą:

  • SEO
  • SEM
  • Social media
  • Email marketing

Koszty usług marketingowych mogą być znaczące, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych z dużą ilością konkurencji.

Pamiętaj, że im większego poziomu personalizacji oczekujesz, tym bardziej sklep jest spersonalizowany, tym więcej pracy będzie wymagało jego stworzenie i utrzymanie. Dodatkowe koszty wymaga poziom wsparcia technicznego. Jeżeli chcesz mieć zapewnione wsparcie techniczne od firmy, która stworzy Twój sklep, to będzie to dodatkowy koszt.

Ostatecznie, to ile kosztuje sklep internetowy, zależy od indywidualnych potrzeb i wymagań, które bardziej szczegółowo opiszemy poniżej.


Platforma e-Commerce

Najpierw sprawdź na czym, tak naprawdę Ci zależy i jakie są potrzeby Twojego biznesu. Pierwszym krokiem w celu stworzenia atrakcyjnego, funkcjonalnego sklepu internetowego jest precyzyjne określenie, jakie masz potrzeby teraz i jakie będą w przyszłości, ponieważ sklep musi się rozwiać razem z Twoim biznesem. Obecnie masz do wyboru trzy systemy e-commerce: platformy open-source, platformy płatne abonamentem, platformy dedykowane.

Darmowe platformy open-sorce
Oprogramowaniem typu open source WordPress + WooCommerce, PrestaShop, Magento. System oprogramowania otwartego, czyli open source ma sporo zalet. Są to m.in. nieograniczone możliwości rozwoju, instalacji dodatków, darmowy skrypt, popularność, wzajemna pomoc użytkowników na grupach facebookowych. Wadą może być to, że za niektóre funkcjonalności sklepu trzeba będzie zapłacić.

ile kosztuje sklep internetowy WordPress WooCommerce, PrestaShop, Magento

Ile kosztuje sklep internetowy oparty na WooCommerce?

WooCommerce to platforma e-Commerce, ktra działa na WordPressa. Takie rozwiązanie umożliwia tworzenie i prowadzenie sklepów internetowychkażdej wielkośći. Jest to obecnie najpopularniejsza platforma e-Commerce na świecie i oferuje szeroki zakres funkcji i możliwości dostosowywania.

Profesjonalny sklep internetowy można otworzyć już małym kosztem rozbudowując już działającą stronę WordPress. Na wdrożenie podstawowego, kompaktowego, ale funkcjonalnego sklepu potrzebujesz jedynie 1500 zł – 2500 zł. W tej cenie otrzymasz w pełni funkcjonalny sklep na motywie (szablonie) premium. Jest to jednorazowy koszt za zainstalowanie i skonfigurowanie sklepu.

  • Koszt sklepu internetowego kompletnego wdrożenia platformy sklepu w agencji interaktywnej to 3000-12.000 zł netto.

Uruchomienie i utrzymanie sklepu WooCommerce jest stosunkowo niedrogie. Dodatkowo będziesz potrzebować tylko hostingu internetowego i domeny.

Ile kosztuje sklep internetowy WooCommerce


Ile kosztuje sklep internetowy na systemie PrestaShop?

PrestaShop to platforma e-commerce typu open source, która umożliwia tworzenie i prowadzenie sklepów internetowych. Jest to popularne rozwiązanie dla sklepów różnej wielkości, oferujące szeroki zakres funkcji i możliwości dostosowywania.

  • Koszt wdrożenia sklepu internetowego opartego na PrestaShop w agencji interaktywnej zaczynają się od około 4000-15.000 zł netto.

Uruchomienie i utrzymanie sklepu PrestaShop wiąże się z dodatkowymi kosztami. Będziesz musiał zapłacić za hosting, domeny i inne usługi.

Ile kosztuje sklep internetowy PrestaShop


Ile kosztuje sklep internetowy na systemie Magento?

Magento to platforma e-commerce open source, która umożliwia tworzenie i prowadzenie dużych sklepów internetowych. Jest to bardzo złożone rozwiązanie, które oferuje szeroki zakres funkcji i możliwości dostosowywania. Magento jest to wymagająca platforma e-Commerce i również kosztowna pod względem wdrożenia systemu.

  • Koszt wdrożenia sklepu internetowego na platformie Magento w agencji zaczynają się od około 20.000 zł netto.

Uruchomienie i utrzymanie sklepu Magento wiąże się z wysokimi kosztami. Będziesz musiał zapłacić za domenę, specjalistyczny serwer oraz usługi utrzymania sklepu przez agencję Magento.

Ile kosztuje sklep internetowy Magento


Ile kosztuje sklep internetowy na WooCommerce, PrestaShop i Magento?

PlatformaSklep na startSklep internetowySklep dedykowany
WooCommerceod 3.000 złod 5.000 złod 12.000 zł
PrestaShopod 4.000 złod 8.000 złod 15.000 zł
Magentobrakod 20.000 złwycena indywidualna
Ile kosztuje sklep internetowy na WooCommerce, PrestaShop i Magento

Ile kosztuje sklep internetowy na systemie Comarch?

Comarch e-Sklep jest to dobre rozwiązanie do tworzenia sklepów internetowych oraz platforma B2B bazująca na rozwiązaniach Comarch ERP. Miesięczny koszt sklepu internetowego na platformie Comarch zaczyna się od około 95 zł do 1100 zł netto. Takie rozwiązanie wymaga dodatkowo aktywnego systemu Comarch ERP.

Ile kosztuje sklep internetowy Comarch


Platformy płatne, czyli sklep internetowy z abonamentem
Innym systemem e-commerce jest Model SaaS – software as a service, czyli wynajmujesz przez internet oprogramowanie sklepu jako usługę udostępnianą przez producenta np. Shoper, Clickshop, RedCart, IdoSell, Sote, Sky-shop, iStore. Platformy oferujące tego typu rozwiązania proponują zwykle model abonamentowy, czyli opłata raz na rok, rzadziej raz na miesiąc. Porównując opłaty w różnych platformach abonamentowych, warto porównać opłaty jakich musisz się spodziewać w kolejnych latach. Często pierwszy rok to abonament promocyjny.

Pamiętaj, że decydując się na taką platformę jesteś jedynie „tak jakby właścicielem sklepu”, wynajmujesz go i nie możesz rozwijać go według własnych potrzeb. Chcąc przenieść sklep abonamentowy na inną platformę, będzie to bardzo kłopotliwe i kosztowne.

W ramach abonamentu masz dostęp do wielu rozszerzeń np. płatności, kurierów, a nawet integracja z popularnym serwisem aukcyjnym Allegro. Jesteś jednak uzależniony od szablonów sklepu, nie masz dostępu do kodu, a funkcjonalności sklepu są bardzo ograniczone. Często, aby dodać więcej produktów, które są limitowane lub skorzystać z rozwiązania, którego akurat potrzebujesz, musisz przejść na coraz droższy pakiet.


Platformy dedykowane
Sklep dedykowany, czyli tzw. sklep „szyty na miarę” przez agencję interaktywną to już znacznie wyższe koszty. Za pracę programistów i reszty zespołu nad Twoim sklepem internetowym zapłacisz od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy zł. To też często tzw. rozwiązanie all included, a wycena takiego sklepu jest zawsze indywidualna.


Domena, hosting, certyfikat SSL

Kolejnym krokiem jest odpowiednia nazwa sklepu. Dobra domena jest jak atrakcyjna lokalizacja dla Twojego sklepu. Nazwa domeny powinna być krótka i chwytliwa, aby klienci w łatwy sposób docierali do Twojego sklepu internetowego. Ceny domen z rozszerzeniem .pl zaczynają się od około 70 zł. Na wykup pakietu kilku najpopularniejszych rozszerzeń, takich jak .com i .eu nie powinieneś wydać więcej niż 100 zł rocznie.

  • Koszt domeny dla sklepu internetowego .pl, .com, .eu, = 70 zł netto

Hosting (serwer) to miejsce, w którym przechowywany jest sklep internetowy – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce, gdzie jest zainstalowana platforma e-commerce. Platformy abonamentowe zapewniają hosting w cenie. Decydując się na sklep oparty o WordPress – dla małych sklepów internetowych wystarczy tzw. hosting współdzielony SSD od 100 zł/rocznie, dla większych sklepów dobrym rozwiązaniem może być hosting VPS lub Cloud od 50 zł/miesiąc. Szukasz dobrego hostingu dla Twojej sklepu internetowego, zapoznaj się z ofertą The Camels i porównaj ceny hostingów.

  • Koszt hostingu współdzielonego SSD dla małego sklepu internetowego = 100-400 zł netto/rok
  • Koszt serwera VPS, Cloud, dedykowanego dla sklepu internetowego = 50-200 zł netto/miesiąc
  • Koszt serwera dedykowanego dla sklepu internetowego = 300-600 zł netto/miesiąc
hosting wordpress

Jaki hosting dla e-sklepu?

Od jakości hostingu zależy to, jak szybko będzie działał e-Commerce - poradnik


Certyfikat SSL stanowi gwarancję wiarygodności sklepu w oczach klientów. Ponadto wyżej pozycjonuje stronę sklepu w przeglądarce Google oraz jest wymagany, jeżeli chcesz zintegrować Twój sklep z Facebookiem. Certyfikat SSL, dzięki szyfrowaniu komunikacji między komputerami, zapewnia poufność danych przesyłanych drogą elektroniczną. Jest przypisany do danej domeny i zabezpiecza transakcje gotówkowe dokonywane za pośrednictwem witryny internetowej. Certyfikat SSL wykupisz za kwotę od około 80 zł za rok.

  • Certyfikat SSL od Let’s Encrypt = darmowy z hostingiem
  • Certfikat na 1 domenę = 80 zł netto/rok

Certyfikat SSL bezpieczeństwo e-sklepu


Instalacja i konfiguracja

Po instalacji oprogramowania masz czysty sklep, najczęściej z przykładowymi produktami. Jednak do jego uruchomienia potrzebujesz jeszcze określić wiele tematów: koszty i rodzaje wysyłki towaru, płatności w sklepie, kwestie związane z identyfikacją wizualną (branding), intuicyjność poruszania się dla Klientów, maile potwierdzające zakupy, regulamin, politykę prywatności, newslettery, zakupy wiązane, bony rabatowe, promocje. Powierzając to agencji interaktywnej, musisz przeznaczyć na ten cel od 1000 zł.

Twój sklep internetowy oparty o WordPress + WooCommerce może mieć w zasadzie niezliczone funkcjonalności. Zawsze jednak musimy zrobić listę funkcjonalności, jakich będziesz w sklepie potrzebować, ponieważ wszystkie mogą mieć wpływ na ostateczną cenę.

Instalacja i konfiguracja WooCommerce


Projekt graficzny i funkcjonalny sklepu internetowego

Platformy abonamentowe oferują gotowych szablony w cenie abonamentu lub nabyć w kwocie nie wyższej niż 400 zł. Musisz sam przeprojektować niektóre elementy według własnych potrzeb. Drobne prace grafika lub pomoc operatora platformy w dostosowaniu zmian do panelu to dodatkowy koszt od kilkuset do 1000 zł. Za profesjonalny, całkowicie indywidualny projekt graficzny zapłacimy grafikowi minimum 2000 zł.

Jeżeli zdecydujesz się na projekt na platformie WordPress + WooCommerce z pomocą agencji interaktywnej projekt indywidualny graficzny to koszt 1000-2000 zł. Pamiętaj klient w Twoim sklepie nie może dotknąć produktu – to grafika sprzedaje! Dlatego dobry projekt graficzny, przemyślany UX (User Experience), czyli całość doświadczeń, jakim użytkownik podlega podczas korzystania ze sklepu interaktywnego, będzie miało kluczowy wpływ na Twoje przyszłe zyski.


Wycena sklepu internetowego

Najlepiej jeżeli porównasz przynajmniej kilka wycen, ofert agencji interaktywnych lub e-Commerce i wybierzesz tą, która wzbudzi Twoje największe zaufanie, a koszt wykonania sklepu będzie według Ciebie racjonalny. Pamiętaj też, że cena zazwyczaj idzie w parze z jakością. Jeżeli uznasz że koszt wykonania sklepu internetowego zdecydowanie odstaje od średniej, koniecznie spytaj z czego to wynika i co wpływa na cenę.

Bierz pod uwagę jedynie sklepy internetowe tworzone na podstawie systemem Open source (np. WordPress), czyli z dostępem do kodu źródłowego oraz panelu, gdzie można samodzielnie edytować produkty i treści na stronie sklepu.


ile kosztuje sklep internetowy w 2022

Ile kosztuje projekt sklepu internetowego w agencji?

Koszt sklepu internetowego w agencji interaktywnej lub agencji e-Commerce zaczyna się od prostego e-sklepu za 2500 zł, sklepu internetowego rozszerzonego od 4500 zł, czy profesjonalnego sklepu od 7500 zł. Jest to cena za projekt graficzny i funkcjonalny sklepu do którego należy dodać koszt integracji i rozszerzeń funkcjonalnych sklepu, które mogą okazać się niezbędne w Twoim sklepie internetowym. W ofercie agencji interaktywne możesz spotkać również tzw. sklepy dedykowane, czyli stworzone na miarę dla Twojego sklepu e-Commerce. Sklep dedykowany to najczęściej wydatek powyżej 10.000 zł.

Poznaj pełny koszty projektu graficznego i fuckcjonalnego sklepu realizowanego w agencji:

ile kosztuje prosty sklep internetowy

Sklep One Page

Sklep One Page Shop to koszt od 2000 zł / 3000 zł netto
– Niewielki, często jednoproduktowy sklep internetowu z uproszczonym koszykiem, który nie zawiera oddzielnych podstron.One Page Shop wyróżnia się bardzo często bogatą grafiką, ciekawymi efektami wizualnymi przenikających się warstw. 

  • Koszt prosty sklep One page = 2000 zł netto
  • Koszt rozbudowany sklep One page = 3000 zł netto

Prosty sklep internetowy

Projekt prostego sklepu internetowego to koszt od 2500 zł – 3500 zł netto
Prosty sklep internetowy jest to sklep internetowy z podstawowym wyglądem graficznym i funkcjonalnym strony głównej i karty produktu → zobacz demo

Sklep internetowy rozszerzony

Projekt rozszerzonego sklepu internetowego to koszt od 3000 zł – 5000 zł netto
Rozszerzony sklep internetowy jest to sklep internetowy z rozbudowanym wyglądem graficznym i funkcjonalnym strony głównej i karty produktu → zobacz demo

Profesjonalny sklep internetowy

Projekt profesjonalnego sklepu internetowego to koszt od 4000 zł – 6000 zł netto
Profesjonalny sklep internetowy jest to sklep internetowy z profesjonalnym wyglądem graficznym i funkcjonalnym strony głównej, innych podstron i karty produktu, zgodny z najnowszymi trendami e-Commerce → zobacz demo


ile kosztuje sklep internetowy premium

Sklep internetowy premium

Projekt sklepu internetowego premium to koszt od 6000 zł  netto
Sklep internetowy premium jest to sklep internetowy z profesjonalnym wyglądem graficznym i funkcjonalnym strony głównej, innych podstron i karty produktu, zgodny z najnowszymi trendami e-Commerce oraz specjalnymi wymaganiami klienta.


Dedykowany sklep internetowy

Projekt dedykowanego sklepu internetowego wymaga indywidualnej wyceny na podstawie wymaganych rozwiązań i funkcjonalności sklepu
Dedykowany sklep internetowy jest to sklep internetowy z profesjonalnym wyglądem graficznym i funkcjonalnym ze szczególnymi rozwiązaniami i funkcjonalnościami zgodnymi z wymaganiami klienta i specyfiki projektu sklepu.

Cena dedykowanego sklepu internetowego:

  • Prosty dedykowany sklep internetowy cena od 6000 zł netto
    Dedykowany motyw WordPress, projekt sklepu, karta produktu, blog, szybkie ładowanie sklepu
  • Dedykowany sklep internetowy cena od 12000 zł netto
    Dedykowany motyw WordPress, indywidualny projekt sklepu, indywidualna karta produktu, blog, mega menu, szybkie ładowanie sklepu
  • Profesjonalny dedykowany sklep internetowy cena od 18000 zł netto
    Dedykowany motyw WordPress, indywidualny projekt sklepu, indywidualna karta produktu, indywidualny projekt koszyka, blog, mega menu, dedykowane wtyczki i integracje, szybkie ładowanie sklepu

Sklep internetowy B2B

Projekt profesjonalny i w pełni funkcjonalny sklep B2B przy założeniu podstawowych funkcjonalności to koszt od 8000 zł netto
Projekt dedykowanego sklepu B2B należy wyceniać wszystkie funkcje indywidualnie lub na zasadach Time & Material.
Sklep B2B (business to business) to model sklepu, którym obie strony są firmami. Transakcje zachodzące pomiędzy firmami a ich dostawcami bądź producentami lub dystrybutorami. B2B określenie zespół relacji występujących pomiędzy firmami, w odróżnieniu od relacji pomiędzy przedsiębiorstwami i klientami indywidualnymi, określanymi jako B2C – Business to customer.

Powyższy cennik jest wyłącznie orientacyjnymi kosztami utworzenia sklepu internetowego i nie stanowi oferty handlowej naszej agencji. Poznaj nasze aktualne ceny projektu sklepu internetowego oraz nasze rabaty.

Cennik sklepy internetowe

Poznaj cennik i pakiety sklepów internetowych opartych o WooCommerce wraz z zestawieniem podstawowych czynników wpływających na cenę.


Wyceń sam sklep internetowy

Chcesz otworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się jaki budżet zarezerwować na Twój projekt? Wycen sam projekt za pomocą Wirtualnego doradcy.


Wycena sklepu Fixed Price czy Time & Material

Pamiętaj, koszt stworzenia i rozwoju sklepu internetowego może opierać się na dwóch rodzajach wyceny projektu i współpracy z agencją e-Commerce. Dwa najbardziej popularne rozwiązania to Fixed price i Time & Material.

Fixed Price i Time & Material to dwa różne modele współpracy, które warunkują, w jaki sposób będzie przebiegało wdrażanie Twojego sklepu internetowego przez projektanta. Rodzaj umowy na wykonanie projektu uzależniony jest od wielu czynników, np. tego jakim budżetem dysponuje wykonawca, czy ma przygotowane wszystkie materiały (tekstowe i graficzne) potrzebne web developerowi do przygotowania sklepu, czy chce mieć wgląd w zmiany i postęp pracy na różnym etapie, czy może woli otrzymać gotowy i skończony projekt.

Fixed price (stała cena) – cena realizacji ustalana na początku współpracy, po analizie funkcjonalnej i dokładnym wyznaczeniu zakresu prac i przyjęciu określonych założeń projektowych

Time & Material – w modelu tym rozliczenie następuje na podstawie zakontraktowanego czasu i ustalonej stawki dziennej lub godzinowej


Dodatkowe funkcjonalności

Zautomatyzuj proces zakupowy tak, żeby był użyteczny również dla ciebie. Wprowadź w swoim sklepie płatności online, które są już standardem. Instalując bramkę płatności oraz metody wysyłki przyciągniesz więcej klientów do Twojego sklepu i poprawisz konwersję.

Płatności w sklepie
System płatności online należy idealnie dopasować do potrzeb Twojej grupy docelowej. Ma tu znaczenie zarówno wiek klientów, rodzaj oferowanych produktów lub usług. Przy wyborze płatności w sklepie warto skupić się na kilku najważniejszych kryteriach, które mogą okazać się decydujące przy zakupach przez klientów. Starsze osoby chętniej będą korzystać z tradycyjnych przelewów lub płatności przy odbiorze. Młode osoby na pewno wybiorą metody płatności mobilne lub szybkie płatności, które skracają one czas realizacji transakcji. Jeżeli w sklepie planujesz sprzedawać drogie produkty szczególnie istotne będą zakupy ratalne.

Bramki płatności
Klienci chcą płacić szybko i bezpiecznie. Płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Klienci najchętniej płacą za zakupy internetowe za pomocą płatności elektronicznych automatycznie przekierowujących na stronę banku – tzw. bramki płatności. Implementacja systemu płatności jest darmowa w platformach abonamentowych. W platformach jak WooCommerce to koszt około 250 zł netto.

  • Integracja bramki płatności (Tpay/PayU/Przelewy24/eService) = 250 zł netto
  • Integracja Apple Pay, Google PAy, Stripe, PayPal = 250 zł netto
  • Subskrypcje (cykliczne płatności za produkty i usługi) = 950 zł netto

Pamiętaj, żeby korzystać z bramki płatności, musisz podpisać umowę z jednym z usługodawców. Pamiętaj, że przy każdej płatności transakcja będzie obciążona dodatkową prowizją za obsługę płatności.

Porównanie bramek płatności online

Metody wysyłki
Elastyczny wybór wysyłki to element znacząco zwiększający konwersję w sklepie internetowym. Daj Twoim klientom wybór metod wysyłkowych – Paczkomaty, Poczta Polska oraz kurierzy. Nadawaj wszystkie przesyłki z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Taka integracja wysyłek jest darmowa w platformach abonamentowych. W platformach jak WooCommerce to koszt od 350 zł netto.

Porównanie wysyłek w e-sklepie

Używając WooCommerce sam decydujesz, które metody płatności i dostawy chcesz udostępnić w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę możliwości występujących na polskim rynku bramek płatności jak PayU, Tpay, Przelewy24, Dotpay, a dla wysyłek możesz używać integracji firm kurierskich – DHL, DPD, UPS, Poczty Polskiej, Paczkomatów InPost lub integracji z platformami jak Furgonetka, Apaczka.

  • Integracja paczkomaty InPost = 400 zł netto
  • Integracja kurier (DPD, DHL, UPS, GLS) = 350 zł netto
  • Integracja broker (Furgonetka, Apaczka)= 350 zł netto
  • Integracja Fulfillment od 700 zł netto

bramki platnosci online szybkie platnosci
Które bramki płatności online wybrać?
Bramki płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Co brać pod uwagę wybierając szybkie płatności?
Przeczytasz o: Porównanie prowizji, opłat, ofert płatności Tpay, seService, Przelewy24, PayU, płatności odroczone.
wysyłki w sklepie internetowym
Jakie wysyłki w sklepie internetowym?
Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy.
Przeczytasz o: Firmy kurierskie, Punkty odbioru, Poczta Polska, Broker kurierski, dostawy zagraniczne, Fulfillment, Dropshipping.

Treści w sklepie internetowym

Kluczem do sukcesu sklepu internetowego jest rzetelna i atrakcyjna informacja produktowa. Jeśli nie dysponujesz zdjęciami przekazanymi przez producentów sprzedawanych towarów, czeka Cię inwestycja w profesjonalną sesję produktową.

Opisy i teksty
Opisy produktów, opis oferty i wszelkie opisy w sklepie mają duży wpływ na Twoje dochody w sklepie. Profesjonalnie napisane treści i opisy produktów w Twoim sklepie mają bezpośredni wpływ na zakupy klientów oraz pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Wystrzegaj się kopiowania dla oszczędności opisy produktów, opisów oferty i wszelkie opisy w sklepie będzie to postrzegane przez Google jako plagiat i wpłynie negatywnie na pozycję Twojego sklepu. Opisy produktów to wydatek około 20 zł za sztukę. Jeśli nie mamy na oku zaufanych podwykonawców, warto skatalogowaniem i umieszczeniem na stronie asortymentu zająć się samemu, ponieważ to Ty odpowiadasz za wszelkie niezgodności towaru z opisem.

Zdjęcia produktów
Zdjęcia produktów, banery, lookbook – zasadniczy element każdego sklepu internetowego. Klient nie ma możliwości dotknąć produktu, to zdjęcia sprzedają w Twoim sklepie internetowym! Zdjęcia muszą być unikalne, wykonane na dobrej jakości i jak najlepiej oddające stan faktyczny produktów. Koszt packshotowego zdjęcia produktu waha się od około 20 zł do nawet 100 zł.

Fotografia produktowa – cennik

Wprowadzanie produktów
Wprowadzanie produktów to mozolna praca. Każdy produkt musi posiadać zdjęcia, opis, rodzajów produktu, warianty kolorystyczne, rozmiarówka, a nawet konfiguracja płatności za przesyłkę dla tego produktu. Ze względów marketingowych nie możesz zapomnieć o up-selling i cross-selling. Oczywiście możesz wprowadzać produkty samodzielnie albo w tym czasie skupić się na promocji rozwijaniu swojego biznesu. Dodawanie produktów jako usługa zewnętrzna to wydatek od 5 zł za sztukę.

Regulamin, polityka prywatności, RODO
Część przyszłych e-przedsiębiorców zapewne pominęłaby punkt dotyczący regulaminu lub wykorzystała któryś z krążących w sieci szablonów. Regulamin to jednak podstawa prawna umowy zdalnej z klientem. Powinien być dopasowany do specyfiki sklepu oraz regulować wszystkie kluczowe kwestie związane z jego funkcjonowaniem: płatnościami, wysyłkami, zwrotami, reklamacjami. Za przygotowanie indywidualnego, poprawnie sformułowanego regulaminu sklepu internetowego kancelaria prawna wystawi rachunek na około 500 zł.

Regulamin sklepu internetowego

Jak napisać regulamin dla e-sklepu?

Chcesz napisać regulamin sklepu internetowego lub szukasz bezpłatny wzór regulaminu, przeczytaj nasz poradnik...


Sam regulamin można przygotować samodzielnie korzystając z naszych wskazówek, jednak najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest zamówienie dokumentu u prawnika albo wygenerować regulamin w Kreatorze prowadzonym przez kancelarię prawną Legal Geek, gdzie odpowiadając na pytania dotyczące Twojego sklepu, otrzymasz od razu indywidualny regulamin z dostępem do aktualizacji prawnych. 


Dodatkowe koszty działalności sklepu

Tworzenie sklepu internetowego to ciągły proces. Po jej powstaniu będziesz musiał prowadzić Twój sklep i go administrować. Twoim zadaniem będzie nie tylko utrzymanie jej na poziomie tak jak w chwili startu, ale przede wszystkim dodawanie nowych produktów oraz poszerzanie funkcjonalności.

Obsługa i prowadzenie sklepu
Prowadzenie sklepu internetowego nie jest trudnym zajęciem, choć będzie wymagało poznania pewnych aspektów technicznych. Jeśli to lubisz i masz na to czas, to Twój sklep zawsze będzie aktualny oraz bezpieczny. Pamiętaj w przypadku sklepu internetowego wszystkie błędy są monitorowane przez Google i przełoży się to na pozycję Twojej sklepu w wynikach wyszukiwania. To z kolei będzie wpływać na ilości potencjalnych klientów trafiających do Twojego sklepu.

Wsparcie sklep internetowy

Optymalizacja i pozycjonowanie SEO
Uzupełnieniem oferty projektu sklepu internetowego jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom sklep łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. W trakcie projektowania sklepu internetowego lub tuż po jej wdrożeniu warto uzupełnić sklep o szereg rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie oraz zoptymalizować szybkość ładowania strony sklepu. Zapytaj firmę, której powierzysz projekt i wdrożenie sklepu o dodatkową ofertę pozycjonowania i optymalizacji sklepu internetowego.

  • Optymalizacja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 350 zł.
  • Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego w agencji SEO to koszt od 550 zł/miesiąc.

› Pozycjonowanie sklepu WordPress

Działalność gospodarcza
Prowadząc sklep internetowy musisz liczyć się z wydatkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Musisz zarejestrować firmę, jeżeli chcesz mieć legalny sklep internetowy. Sama rejestracja firmy jest bezpłatna, ale co miesiąc musisz opłacać m.in. składki ZUS, księgowość, podatek itp. Przy założeniu, że przysługują Ci ulgowe składki ZUS, przygotuj sobie na to ok. 1000 zł.


Koszt utrzymania sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego to ciągły proces. Z ceną sklepu internetowego wiążą się również z koszty po stworzeniu sklepu internetowegoj. Po jego powstaniu będziesz musiał prowadzić Twój sklep i go administrować. Twoim zadaniem będzie nie tylko utrzymanie jej na poziomie tak jak w chwili startu, ale przede wszystkim dodawanie nowych treści oraz poszerzanie funkcjonalności.

  • Koszty miesiecznego utrzymania sklepu internetowego: administracja sklepu, pozycjonowanie sklepu, integracje w subskrypcji
  • Koszt rocznego utrzymania sklepu internetowego: koszt hostingu i domeny, koszt wtyczek i integracji
ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego

Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?

Administracja sklepu internetowego
Działania związane z administracją sklepu internetowego wymagają systematyczności. Oczywiście skomplikowane prace techniczne związane z opieką nad sklepem, bieżącą obsługą i usuwaniem usterek możesz zlecić firmie zewnętrznej. Usługa administracji sklepu internetowego obejmuje techniczne prace związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami, kopie zapasowe, zmiany związane rozbudową stron sklepu czy nawet wprowadzaniem nowych produktów.

  • Administracja małego sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt około 100-150 zł/miesiąc.
  • Administracja dużego sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 250 zł/miesiąc.
  • Administracja sklepu 24/7 w doświadczonej agencji to koszt od 950 zł/miesiąc.

Cena administracji sklepu internetowego zależy od tzw. SLA.

Service Level AgreementSLA (umowa o gwarantowanym poziomie świadczenia usług) jest to umowa utrzymania i systematycznego poprawiania ustalonego między usługodawcą a usługobiorcą poziomu jakości usługi. Zawarte w dokumencie zapisy stanowią dla klienta gwarancję jakości wykonanych przez zleceniobiorcę działań administracyjnych sklepu oraz poziomu dostępności.

Administracja sklepu internetowego

Koszt promocji, reklamy i SEO
Działania promocyjne mają za zadanie przyciągnąć klientów do Twojego sklepu i zwiększyć rozpoznawalność marki. Składają się na nie m.in.: działania w mediach społecznościowych, kampanie na Facebooku, e-mail marketing, pozycjonowanie SEO, reklamy Google AdWords, marketing wirusowy, content marketing.

  • Optymalizacja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 350 zł.
  • Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego w agencji SEO to koszt od 550 zł/miesiąc.
  • Kampania Google Ads sklepu internetowego w agencji SEM to koszt od 550 zł/miesiąc.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Koszt hostingu i domeny
Stworzenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami jej utrzymania jak koszt hostingu, domeny, czy administracji sklepu, jeżeli używa ona systemu CMS jak WordPress.

  • Domena w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) to koszt od 50 zł.
  • Hosting współdzielony dla małego sklepu to koszt od 80 zł/rocznie. Serwer dedykowany dla wymagającego sklepu z dużym ruchem to koszt od 250 zł/miesiąc.
  • Admin serwera duże sklepy internetowe używające serwer typu VPS lub serwer dedykowany wymagają dodatkowej administracji od 200 zł/miesiąc.

Ile kosztuje sklep dropshipping?

Alternatywnym pomysłem na sklep internetowy jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-commerce, dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką.

Główna różnica między sklepem dropshippingowym a tradycyjnym sklepem internetowym polega na tym, że dropshipping nie wymaga magazynowania produktów ani posiadania zapasów w magazynie. Nie musisz także zajmować się logistyką wysyłkową ani przeładunkiem towarów.

Co to jest sklep Dropshipping i jak działa?

Sklep dropshipping nie ma fizycznych produktów, co oznacza brak kosztów magazynowych. Zamiast tego, gdy klient kupuje produkt, właściciel sklepu składa zamówienie u oryginalnego dostawcy, który wysyła towar bezpośrednio do klienta.

Cały proces jest oczywiście obsługiwany automatycznie z poziomu sklepu dropshippingowego. Gdy produkt jest sprzedawany za pośrednictwem sklepu dropshippingowego, sklep po prostu przekazuje zamówienie do hurtownika lub producenta, który je zrealizuje.

  • Dropshipping XML – połczenie sklepu ze stanami magazynowym hurtowni przez plik XML od 450 zł
  • Dropshipping API – połączenie sklepu z hurtowni przez Rest API od 950 zł

Założenie sklepu dropshipping nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Istnieje wiele platform e-commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep dropshipping – WordPress, PrestaShop oraz platformy abonamentowe. Integracja sklepu WordPress + WooCommerce z hurtownią dropshippingową to koszt od 450 zł.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Sklep Dropshipping

Jeżeli dropshipping to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy dropshipping i odnieść sukces w e-Commerce.


Tani sklep internetowy?

Cenniki tanich sklepów internetowych w internecie zaczynają się już od około 500 zł. Oglądając jednak realizacje tych twórców należy się często zastanowić, czy nie jest to cena zbyt wygórowana. Przy tego typu projektach warto również uważać na tzw. haczyki i gwiazdki. Tego typu promocje, mogą kryć ukryte koszty, za które zapłacisz, usuwając błędy lub słono płacąc twórcy za kolejne zmiany. Biorąc pod uwagę, że na wykonanie prostego sklepu potrzeba 3-10 dni, a minimalna stawka godzinowa za pracę to obecnie prawie 20 zł, to tani sklep internetowy powien kosztować przynajmniej dwukrotnie więcej.

Sklep internetowy może kosztować zaledwie 500 zł, ale średnia cena sklepu internetowego  zaczyna się od 3000 zł. Strona sklepu internetowego w zaniżonej cenie może się wiązać pewnymi pułapkami ze strony osoby realizującej projekt i zapewne projekt nie będzie profesjonalnie wykonany. 

Innym sposobem na stworzenie tanich sklepów internetowych jest użycie specjalnych generatorów i kreatorów sklepów, które teoretycznie są darmowe. Rzeczywiście na początku jest to usługa za darmo, ale firmy oferujące takie darmowe sklepy, nie robią tego bezinteresownie. Takie generatory sklepów internetowych mogą w dłuższym okresie docelowo generować niemałe koszty.


Sklep internetowy cena – zestawienie

Cena sklepu internetowego składa się z ceny serwera, domeny, projektu sklepu oraz wielu elementów, integracji i dodatkowych funkcjonalności. Kalkulując cenę sklepu internetowego, jeżeli będziesz tworzyć sklep samodzielnie możesz założyć budżet od 500 zł za bardzo podstawowy sklep. Jeżeli chcesz zlecić stworzenie e-sklepu w dużej agencji interaktywnej z dużą ilością funkcji i integracji cena sklepu internetowego wzrośnie do ponad 30.000 zł i więcej.

Średnia cena sklepu internetowego na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 4000 do 8000 zł. Koszty projektu i wdrożenia e-sklepu może znacznie wzrosnąć, jeśli Twój projekt jest niestandardowy.


Cena sklepu internetowego

Podsumujmy ile kosztuje wdrożenie sklepu internetowego. Wstępnie wycenę zaczyna się od: 1000 zł netto + koszt grafiki do sklepu + koszt integracji i dodatkowych wtyczek, które wyszczególnione są poniżej. Ale pamiętaj podczas dokładnej wyceny zawsze wiele może się zdarzyć.

Założenie podstawowego sklepu internetowego to koszt domeny, hostingu i certyfikatu SSL od 150 zł/rocznie, koszt platformy e-commerce darmowej typu open-source lub płatnej w abonamencie, cena projektu graficznego i wdrożenia sklepu od 2000 zł oraz niezbędna integracja bramki płatności to 200 zł. Koszt prowadzenia sklepu to ZUS około 600 zł, administracja sklepu od 120 zł/miesiąc.

Ile kosztuje sklep internetowy? Przykładowa kalkulacja dodatkowych kosztów założenia sklepu WordPress:

 Cena oddoOpis
Domena sklepu70 PLN120 PLNkoszt roczny
Hosting sklepu100 PLN500 PLNkoszt roczny
Certyfikat SSLdarmowyod 80 PLNbezpłatny w ramach hostingu lub koszt roczny
Wdrożenie platformy sklepu2500 PLN7500 PLNkoszt jednorazowy projektu i wdrożenia sklepu
Motyw sklepudarmowyod 100 PLN 
Banery i grafiki30 PLN120 PLN 
Wtyczki płatności250 PLNmożesz potrzebować co najmniej jedną
Wtyczki wysyłkowe350 PLNmożesz potrzebować co najmniej dwie
Księgowość i faktury300 PLN 
Wtyczki marketingowe250 PLN700 PLNporównywarki, allegro
Zakupy Google250 PLNintegracja z Zakupy Google Shopping
Sklep Facebook200 PLNintegracja ze Sklepem Facebook
Sklep Instagram200 PLNintegracja ze Sklepem Instagram
Sklep Dropshipping450 PLNintegracja sklepu z dropshipping
Integracja, konfiguracja wtyczek80 PLN260 PLNmożesz to zrobić we własnym zakresie
Pozycjonowanie sklepu SEO550 PLNmożesz to zrobić we własnym zakresie
Optymalizacja sklepu SEO450 PLNoptymalizacja szybkości ładowania elementów sklepu
Administracja sklepu150 PLN/mscmożesz to zrobić we własnym zakresie
Wsparcie i rozwój sklepu50 PLN/godz140 PLN/godzmożesz to zrobić we własnym zakresie

Ile zarabia sklep internetowy?

Jeżeli już wiesz ile kosztuje założenie sklepu internetowego zapewne ciekawi Cię, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce i otworzenia sklepu internetowego powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.

Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.

ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Zastanawiasz się ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym? Przeczytaj nasz poradnik nt. dochodów e-sklepu..


Własny sklep internetowy czy warto?

Biorąc pod uwagę dynamiczny wzrost poziomu wydatków Polaków w internecie, jak również rosnące modę i zaufanie do takiej formy zakupów, można założyć, że własny sklep internetowy to dobry pomysł na biznes. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że bez nakładów finansowych zyski ze sklepu nie pojawią się już w kolejnym miesiącu. Własny sklep internetowy jest na pewno przedsięwzięciem długo terminowym. Okres przejściowy z mniejszą sprzedażą, w którym będziesz uczyć się specyfiki e-Commerce oraz będziesz docierać do Twoich klientów może potrwać rok, a nawet dwa lata. Należy również mieć na uwadze, że w wyniku rosnącej konkurencji znaczna część e-sklepów jest po prostu zamykana, a te, które nie potrafią dotrzeć do klienta, mogą być nieopłacalne.

Powodów, dla których warto otworzyć własny sklep internetowy, jest wiele. E-commerce daje na prawdę mnóstwo korzyści i możliwości. Poznaj kilka argumentów, które zdecydowanie przemawiają za takim biznesem i odpowiedzą na pytanie, czy warto otworzyć sklep internetowy.

Czy sklep internetowy się opłaca

Czy sklep internetowy się opłaca?

Chcesz zacząć sprzedaż w internecie i zastanawiasz się czy to się opłaca? Przeczytaj nasz poradnik, dlaczego warto otworzyć sklep internetowy...


Jak założyć sklep internetowy?

Chcesz zacząć sprzedawać w internecie i wiesz już jakie są koszty utworzenia sklepu internetowego. Ale nie do końca wiesz od czego zacząć? Na naszej stronie w naszym Poradniku dowiedz się, jak założyć sklep internetowy krok po kroku i poznaj najważniejsze podstawy jak zacząć biznesu e-Commerce.

Przed założeniem sklepu internetowego powinieneś dokładnie określić sprzedawany asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka lub usługa. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój produkt albo im bogatsza jest oferta produktów, które oferujesz, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep.

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizować Twoją konkurencję. Jeżeli masz swój unikatowy produkt, warto poznać najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj również o tym, że o sukcesie w e-Commerce nie decydują w tak dużym stopniu umiejętności przedsiębiorcy. Bardziej liczy się twoja pasja, zapał i czy masz ciekawy pomysł, strategię marketingową. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilka prostych kroków.

Masz już pomysł na sklep i wiesz, co sprzedawać. Zastanowić się, od czego zacząć swoją przygodę z handlem elektronicznym. Pierwszym krokiem, choć może on wydawać się oczywisty, jest opracowanie strategii działania. Musisz wiedzieć, co i komu chcesz sprzedawać, jaki masz kapitał początkowy i z jakich rozwiązań chcesz skorzystać.

Już na samym początku tworząc biznes e-Commerce będziesz mieć sporo decyzji do podjęcia. Chcąc stworzyć sklep internetowy należy wybrać odpowiednią platformę e-Commerce z gotowymi rozwiązaniami lub zaprojektować własny sklep od podstaw. W zależności od decyzji będzie się to wiązało z kosztem od kilkudziesięciu złotych miesięcznie za standardowe rozwiązania w chmurze, po kilka tysięcy za gotowe rozwiązania open-sourcce czy nawet kilkadziesiąt tysięcy za tzw. dedykowany sklep szyty na miarę.

Sama platforma e-Commerce nie wystarczy, żeby w efektywny sposób prowadzić sklep internetowy. Sklep do działania potrzebuje mechanizmów bramki płatności i odpowiedniego operatora płatności internetowych. Ważny element ułatwiający codzienną pracę to wybór i automatyzacja form dostarczenia klientom towarów. Nie bez znaczenia jest prowadzenie działań w różnych miejscach w sieci tzw. sprzedaży wielokanałowej, działania marketingowe i mediach społecznościowych, pozycjonowanie SEO, obecność w porównywarkach internetowych takich, jak Ceneo czy też na platformach aukcyjnych takich, jak Allegro.

Duże sklepy internetowe ponadto mogą potrzebować rozwiązania typu CRM i ERP, które służą do budowaniu bazy klientów i obsługi relacji z kupującymi. Platformy CRM i ERP pomagają prowadzić różnorodne kampanie marketingowe oraz posiadają zaimplementowane rozwiązania analityczne dla e-Commerce.

Tworząc sklep internetowy, nie musisz wszystkiego robić samodzielnie, warto sięgnąć po pomoc specjalistów. Wyspecjalizowana agencja e-Commerce zaprojektuje ciekawy design i funkcjonalności sklepu i elementy wizualnej identyfikacji marki, specjalista od UX zadba o funkcjonalność sklepu. Warto też skorzystać z pomocy fotografa, który specjalizuje się w fotografii produktowej i komercyjnej. Nie bez znaczenia jest też optymalizacja sklepu pod kątem SEO. Copywriter stworzy atrakcyjne opisy produktów oraz treści do strony, a prawnik pomoże stworzyć poprawny regulamin sklepu.

jak założyć sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj poradnik jak założyć e-sklep: platforma sklepu, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Agencja e-Commerce

Agencji e-Commerce to wyspecjalizowana agencja interaktywna w tworzeniu projektów i rozwiązań dla branży e-Commerce. Zajmuje się ona kompleksową obsługą sklepów internetowych, począwszy od opracowania strategii, stworzenia strony sklepu, a w szczególnych przypadkach zajmuje się pozyskaniem klientów, zwiększaniem sprzedaży przez działania związane z pozycjonowaniem SEO, marketingiem i promocją.

Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje e-Commerce należą:

  • sklepy internetowe, dropshipping, marketplace
  • platformy e-Commerce
  • platformy i sklepy B2B
  • projekty m-Commerce
  • konsulting internetowy i e-Commerce
  • doradztwo dotycznące hostingu

Agencja e-Commerce opracowuje również szczegółową strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć poprawę wyników sprzedażowych i dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej. Dysponujemy zespołem specjalistów odpowiadających za realizację poszczególnych działań mających doprowadzić do poprawy wizerunku firmy.

  • marketing internetowy i SEM
  • przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych w internecie
  • pozycjonowanie sklepu internetowego SEO
  • prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych

Czym zajmuje się agencja e-Commerce?

Dobra agencja e-Commerce pomaga firmom i markom odnosić sukces w Internecie poprzez kompleksową obsługę wszystkich działań e-Commerce. Dlatego też działania agencji nie mogą ograniczać się jedynie do wdrożenia sklepu internetowego, ale powinny obejmować pozycjonowanie sklepu, performance marketing, social media marketing, poprawę użyteczności i inne.

Działania agencji e-Commerce

Efektywne prowadzenie sklepu internetowego i sprzedaży to wymagające, wielotorowe zadanie. Wiele sklepów internetowych jest zakładanych i prowadzonych bez wyznaczenia kluczowych celów, strategii sprzedażowej, określenie grupy docelowej, czy skutecznych działań marketingowych.

Portfolio działań agencji e-Commerce obejmuje następujące elementy:

  • Tworzenie sklepów internetowych – projektowanie oraz tworzenie rozwiązań B2C, oraz B2B.
  • Generowanie ruchu i klientów – działania związane z pozycjonowaniem SEO, Google Ads, newslettery i kampanie mailingowe, content marketing, działania i reklamy w social media.
  • Prowadzenie kampanii sprzedażowych – zdobywanie wartościowego ruchu dla sklepów internetowych za pomocą kampanii produktowych Google Ads, a także Facebook Ads.
  • Konwersja ruchu – analiza przychodzącego ruch, statystyk, śledzenie zachowań użytków i optymalizacja etapów procesu zakupowego.
  • Remarketing – ponowne przyciągnięcie klientów do sklepu dzięki skutecznemu marketingowi w e-Commerce: systemy lojalnościowe, remarketing poprzez e-maile oraz remarketing z wykorzystaniem reklam Google Ads.
  • Programy partnerskie i lojalnościowe – działania skierowane do stałych klientów i partnerów biznesowych B2B.. Budowanie lojalności i przywiązanie do marki za pomocą programów lojalnościowe i afiliacyjne.
co to jest agencja e-Commerce

Co to jest agencja e-Commerce?

Chcesz zacząć działania w e-Commerce i szukasz dobrej agencji? Przeczytaj nasz poradnik nt. agencji e-Commerce...


Sklep internetowy cena w naszej agencji

Jaki jest koszt sklepu internetowego i jak dobrać odpowiedni pakiet? Cena sklepu internetowego w agencji The New Look zależy od pakietu, który wybierzesz. W naszej ofercie znajdziesz 9 pakietów, które zróżnicowaliśmy pod względem ceny, dostosowania Twoich potrzeb oraz czasu pracy, który musimy poświęcić na realizację projektu.

Pakiety sklep internetowy WordPress


Ile kosztuje sklep internetowy – najczęstsze pytania [FAQ]

Ile kosztuje sklep internetowy?

Koszt stworzenia sklepu internetowego od podstaw może kosztować od 500 zł, jeżeli będziesz tworzyć sklep samodzielnie do 30.000 zł i więcej zlecając stworzenie e-sklepu w dużej agencji interaktywnej. Średni koszt stworzenia sklepu internetowego na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 4000 do 8000 zł. Koszty projektu i wdrożenia e-sklepu może znacznie wzrosnąć, jeśli Twój projekt jest niestandardowy.

Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?

Stworzenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami jego utrzymania jak koszt hostingu, domeny, czy administracji sklepu jeżeli używa on systemu CMS jak WordPress.
Hosting współdzielony dla małego e-sklepu to koszt od 100 zł/rocznie. Serwer dedykowany dla wymagającego sklepu z dużym ruchem to koszt od 250 zł/miesiąc.
Domena w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) to koszt od 80 zł.
Administracja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 150 zł/miesiąc.

Ile kosztuje promowanie sklepu internetowego?

Koszt promocji i marketingu sklepu internetowego powinien wynosić około 20% przychodu jaki chcesz osiągnąć w sklepie internetowym. Budżet marketingowy sklepu to minimum 5% od obrotów w przypadku sklepu o ugruntowanej pozycji lub nowo powstałego, do nawet 50%, kiedy sklep potrzebuje pozyskać nowych klientów lub konkurencja jest bardzo duża.


Ile kosztuje sklep internetowy – podsumowanie

Jak sam widzisz nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego. Jeśli jednak masz sprecyzowaną wizję co do Twojego sklepu internetowego to ten artykuł choć trochę pomógł wycenić Twój nowy sklep lub wiesz na co należy zwrócić uwagę wyceniając sklep internetowy.

Podsumowując, koszt sklepu internetowego w 2024 roku w Polsce może wynosić od kilkuset złotych, jeżeli stworzysz go we własnym zakresie do kilkudziesięciu tysięcy złotych, jeżeli podejmiesz współpracę z agencją interaktywną. Na ostateczną cenę wpływają wszystkie wymienione powyżej czynniki, które opisaliśmy w artykule.

Jeżeli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Zobacz również nasz cennik sklepów internetowych lub skorzystaj z konfiguratora sklepów internetowych.

Jeżeli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj więcej nt. sklepów internetowych:

Jak założyć sklep internetowy?

Myślisz nad założeniem e-sklepu? Przeczytaj nasz poradnik jak zalożyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

4.8/5 - (243 votes)
Kontakt przez messenger