Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

ile kosztuje sklep internetowy

Przed założeniem sklepu internetowego możesz spotkać się ze skrajnymi opiniami dotyczącymi kosztów uruchomienia takiego przedsięwzięcia. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego, co ma na to wpływ i czy czeka Cię poważna inwestycja?

Polska to jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Szacuje się, że co miesiąc powstaje nawet kilkaset nowych sklepów internetowych. Część z nich zakładają nowi przedsiębiorcy, a część to sklepy działające do tej pory w kanałach tradycyjnych. Sklep internetowy to przede wszystkim szansa na łatwe i praktycznie nieograniczone dotarcie do nowych klientów w Polsce, Europie, a nawet na całym świecie.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Rozkręcenie własnego e-biznesu w dzisiejszych czasach jest znacznie tańsze i prostsze niż założenie małego sklepu osiedlowego. Profesjonalny i w pełni funkcjonalny sklep internetowy może powstać już za kwotę 1000-2000 zł przy założeniu podstawowych funkcjonalności.

Od czego zatem zależy koszt utworzenia sklepu internetowego? Ostateczny koszt sklepu internetowego składa się kilka kwestii, które postaramy się pokrótce opisać w poniższym tekście. O czym musisz wiedzieć? Zajmijmy się więc tym, co trzeba wiedzieć po kolei.


ile kosztuje sklep internetowy wycena

Ile kosztuje sklep internetowy – krok po kroku

  1. Oprogramowania sklepu – platforma e-commerce
  2. Domena, hosting, certyfikat SSL
  3. Konfiguracji oprogramowania sklepu
  4. Dodatkowe funkcjonalności
  5. Projekt graficzny sklepu
  6. Treści do sklepu – opisy i zdjęcia
  7. Koszt działalności sklepu

 

1. Platforma e-commerce

Najpierw sprawdź na czym, tak naprawdę Ci zależy i jakie są potrzeby Twojego biznesu. Pierwszym krokiem w celu stworzenia atrakcyjnego, funkcjonalnego sklepu internetowego jest precyzyjne określenie, jakie masz potrzeby teraz i jakie będą w przyszłości, ponieważ sklep musi się rozwiać razem z Twoim biznesem. Obecnie masz do wyboru trzy systemy e-commerce:

Darmowe platformy open-sorce
Oprogramowaniem typu open source WordPress + WooCommerce, PrestaShop, Magento. System oprogramowania otwartego, czyli open source ma sporo zalet. Są to m.in. nieograniczone możliwości rozwoju, instalacji dodatków, darmowy skrypt, popularność, wzajemna pomoc użytkowników na grupach facebookowych. Wadą może być to, że za niektóre funkcjonalności sklepu trzeba będzie zapłacić.

Czytaj też:
Ile kosztuje sklep internetowy WooCommerce.
Ile kosztuje sklep internetowy PrestaShop.
Ile kosztuje sklep internetowy Magento.

Platformy płatne, czyli sklep internetowy z abonamentem
Innym systemem e-commerce jest Model SaaS – software as a service, czyli wynajmujesz przez internet oprogramowanie sklepu jako usługę udostępnianą przez producenta np. Shoplo, Shoper, Clickshop, RedCart, IAI-Shop, Sote, Sky-shop, iStore. Platformy oferujące tego typu rozwiązania proponują zwykle model abonamentowy, czyli opłata raz na rok, rzadziej raz na miesiąc. Porównując opłaty w róznych platformach abonamentowych, warto porównać opłaty jakich musisz się spodziewac w kolejnych latach. Często pierwszy rok to abonament promocyjny. Pamiętaj, że jesteś jedynie „tak jakby właścicielem sklepu”, wynajmujesz go, a chcąc przenieść sklep na inną platformę, będzie to bardzo kłopotliwe.

W ramach abonamentu masz dostęp do wielu rozszerzeń np. płatności, kurierów, a nawet integracja z popularnym serwisem aukcyjnym Allegro. Jesteś jednak uzależniony od szablonów sklepu, nie masz dostępu do kodu, a funkcjonalności sklepu są bardzo ograniczone. Często, aby dodać więcej produktów, które są limitowane lub skorzystać z rozwiązania, którego akurat potrzebujesz, musisz przejść na coraz droższy pakiet.

Platformy dedykowane
Sklep dedykowany, czyli tzw. sklep „szyty na miarę” przez agencję interaktywną to już znacznie wyższe koszty. Za pracę programistów i reszty zespołu nad Twoim sklepem internetowym zapłacisz od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy zł. To też często tzw. rozwiązanie all included, a wycena takiego sklepu jest zawsze indywidualna.


 

2. Domena, hosting, certyfikat SSL

Kolejnym krokiem jest odpowiednia nazwa sklepu. Dobra domena jest jak atrakcyjna lokalizacja dla Twojego sklepu. Nazwa domeny powinna być krótka i chwytliwa, aby klienci w łatwy sposób docierali do Twojego sklepu internetowego. Ceny domen z rozszerzeniem .pl zaczynają się od około 50 zł. Na wykup pakietu kilku najpopularniejszych rozszerzeń, takich jak .com i .eu nie powinieneś wydać więcej niż 100 zł rocznie.

Hosting (serwer) to miejsce, w którym przechowywany jest sklep internetowy – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce, gdzie jest zainstalowana platforma e-commerce. Platformy abonamentowe zapewniają hosting w cenie. Decydując się na sklep opart o WordPress – dla małych sklepów internetowych wystarczy tzw. hosting współdzielony SSD od 100-300 zł/rocznie, dla większych sklepów dobrym rozwiązaniem może być hosting VPS lub Coud od 500 zł/rok. Szukasz dobrego hostingu dla Twojej sklepu internetowego, zapoznaj się z ofertą The Camels i porównaj ceny hostingów.

Certyfikat SSL stanowi gwarancję wiarygodności sklepu w oczach klientów. Ponadto wyżej pozycjonuje stronę w przeglądarce Google oraz jest wymagany, jeżeli chcesz zintegrować Twój sklep z Facebookiem. Certyfikat SSL, dzięki szyfrowaniu komunikacji między komputerami, zapewnia poufność danych przesyłanych drogą elektroniczną. Jest przypisany do danej domeny i zabezpiecza transakcje gotówkowe dokonywane za pośrednictwem witryny internetowej. Certyfikat SSL wykupisz za kwotę od około 80 zł za rok.


 

3. Instalacja i konfiguracja

Po instalacji oprogramowania masz czysty sklep, najczęściej z przykładowymi produktami. Jednak do jego uruchomienia potrzebujesz jeszcze określić wiele tematów: koszty i rodzaje wysyłki towaru, płatności w sklepie, kwestie związane z identyfikacją wizualną (branding), intuicyjność poruszania się dla Klientów, maile potwierdzające zakupy, regulamin, politykę prywatności, newslettery, zakupy wiązane, bony rabatowe, promocje. Powierzając to agencji interaktywnej, musisz przeznaczyć na ten cel od 1000 zł.

Twój sklep internetowy oparty o WordPress + WooCommerce może mieć w zasadzie niezliczone funkcjonalności. Zawsze jednak musimy zrobić listę funkcjonalności, jakich będziesz w sklepie potrzebować, ponieważ wszystkie mogą mieć wpływ na ostateczną cenę.


 

4. Dodatkowe funkcjonalności

Zautomatyzuj proces zakupowy tak, żeby był użyteczny również dla ciebie. Wprowadź w swoim sklepie płatności online, które są już standardem. Instalując bramkę płatności oraz metody wysyłki przyciągniesz więcej klientów do Twojego sklepu i poprawisz konwersję.

Bramki płatności
Klienci chcą płacić szybko i bezpiecznie. Płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Klienci najchętniej płacą za zakupy internetowe za pomocą płatności elektronicznych automatycznie przekierowujących na stronę banku – tzw. bramki płatności. Implementacja systemu płatności jest darmowa w platformach abonamentowych. W platformach jak WooCommerce to koszt około 150 zł netto. Pamiętaj, żeby korzystać z bramki płatności, musisz podpisać umowę z jednym z usługodawców. Pamiętaj, że przy każdej płatności transakcja będzie obciążona dodatkową prowizją za obsługę płatności.

Metody wysyłki
Elastyczny wybór wysyłki to element znacząco zwiększający konwersję w sklepie internetowym. Daj Twoim klientom wybór metod wysyłkowych – Paczkomaty, Poczta Polska oraz kurierzy. Nadawaj wszystkie przesyłki z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Taka integracja wysyłek jest darmowa w platformach abonamentowych. W platformach jak WooCommerce to koszt około 200 zł netto.

Używając WooCommerca sam decydujesz, które metody płatności i dostawy chcesz udostępnić w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę możliwości występujących na polskim rynku bramek płatności jak PayU, Tpay, Przelewy24, Dotpay, a dla wysyłek możesz używać integracji firm kurierskich – DHL, DPD, UPS, Poczty Polskiej, Paczkomatów InPost lub integracji z platformami jak Furgonetka, Apaczka.


 

5. Projekt graficzny sklepu internetowego

Platformy abonamentowe oferują gotowych szablony w cenie abonamentu lub nabyć w kwocie nie wyższej niż 400 zł. Musisz sam przeprojektować niektóre elementy według własnych potrzeb. Drobne prace grafika lub pomoc operatora platformy w dostosowaniu zmian do panelu to dodatkowy koszt od kilkuset do 1000 zł. Za profesjonalny, całkowicie indywidualny projekt graficzny zapłacimy grafikowi minimum 2000 zł.

Jeżeli zdecydujesz się na projekt na platformie WordPress + WoCommerce z pomocą agencji interaktywnej projekt indywidualny graficzny to koszt 1000-2000 zł. Pamiętaj klient w Twoim sklepie nie może dotknąć produktu – to grafika sprzedaje! Dlatego dobry projekt graficzny, przemyślany UX (User experience), czyli całość doświadczań, jakim użytkownik podlega podczas korzystania ze sklepu interaktywnego, będzie miało kluczowy wpływ na Twoje przyszłe zyski.


 

6. Treści w sklepie internetowym

Kluczem do sukcesu sklepu internetowego jest rzetelna i atrakcyjna informacja produktowa. Jeśli nie dysponujesz zdjęciami przekazanymi przez producentów sprzedawanych towarów, czeka Cię inwestycja w profesjonalną sesję produktową.

Opisy i teksty
Opisy produktów, opis oferty i wszelkie opisy w sklepie mają duży wpływ na Twoje dochody w sklepie. Profesjonalnie napisane treści i opisy produktów w Twoim sklepie mają bezpośredni wpływ na zakupy klientów oraz pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Wystrzegaj się kopiowania dla oszczędności opisy produktów, opisów oferty i wszelkie opisy w sklepie będzie to postrzegane przez Google jako plagiat i wpłynie negatywnie na pozycję Twojego sklepu. Opisy produktów to wydatek około 5 zł za sztukę. Jeśli nie mamy na oku zaufanych podwykonawców, warto skatalogowaniem i umieszczeniem na stronie asortymentu zająć się samemu, ponieważ to Ty odpowiadasz za wszelkie niezgodności towaru z opisem.

Zdjęcia produktów
Zdjęcia produktów, banery, lookbook – zasadniczy element każdego sklepu internetowego. Klient nie ma możliwości dotknąć produktu, to zdjęcia sprzedają w Twoim sklepie internetowym! Zdjęcia muszą być unikalne, wykonane na dobrej jakości i jak najlepiej oddające stan faktyczny produktów. Koszt packshotowego zdjęcia produktu waha się od około 20 zł do nawet 100 zł.

Wprowadzanie produktów
Wprowadzanie produktów to mozolna praca. Każdy produkt musi posiadać zdjęcia, opis, rodzajów produktu, warianty kolorystyczne, rozmiarówka, a nawet konfiguracja płatności za przesyłkę dla tego produktu. Ze względów marketingowych nie możesz zapomnieć o up-selling i cross-selling. Oczywiście możesz wprowadzać produkty samodzielnie albo w tym czasie skupić się na promocji rozwijaniu swojego biznesu. Dodawanie produktów jako usługa zewnętrzna to wydatek około 5 zł za sztukę.

Regulamin, polityka prywatności, RODO
Część przyszłych e-przedsiębiorców zapewne pominęłaby punkt dotyczący regulaminu lub wykorzystała któryś z krążących w sieci szablonów. Regulamin to jednak podstawa prawna umowy zdalnej z klientem. Powinien być dopasowany do specyfiki sklepu oraz regulować wszystkie kluczowe kwestie związane z jego funkcjonowaniem: płatnościami, wysyłkami, zwrotami, reklamacjami. Za przygotowanie indywidualnego, poprawnie sformułowanego regulaminu sklepu internetowego kancelaria prawna wystawi rachunek na około 500 zł.


 

7. Dodatkowe koszty działalności sklepu

Tworzenie sklepu internetowego to ciągły proces. Po jej powstaniu będziesz musiał prowadzić Twój sklep i go administrować. Twoim zadaniem będzie nie tylko utrzymanie jej na poziomie tak jak w chwili startu, ale przede wszystkim dodawanie nowych produktów oraz poszerzanie funkcjonalności.

Obsługa sklepu
Prowadzenie sklepu internetowego nie jest trudnym zajęciem, choć będzie wymagało poznania pewnych aspektów technicznych. Jeśli to lubisz i masz na to czas, to Twój sklep zawsze będzie aktualna oraz bezpieczna. Pamiętaj w przypadku sklepuinternetowego wszystkie błędy są monitorowane przez Google i przełoży się to na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei będzie wpływać na ilości potencjalnych klientów trafiających do Twojego sklepu.

Administracja sklepu internetowego
Działania związane z administracją sklepu internetowego wymagają systematyczności. Oczywiście skomplikowane prace techniczne związane z opieką nad sklepem, bieżącą obsługą i usuwaniem usterek możesz zlecić firmie zewnętrznej. Usługa administracji sklepu internetowego obejmuje techniczne prace związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami, kopie zapasowe, zmiany związane rozbudową stron czy nawet wprowadzaniem nowych produktów.

Koszt promocji, reklamy i SEO
Działania promocyjne mają za zadanie przyciągnąć klientów do Twojego sklepu i zwiększyć rozpoznawalność marki. Składają się na nie m.in.: działania w mediach społecznościowych, kampanie na Facebooku, e-mail marketing, pozycjonowanie SEO, reklamy Google AdWord, marketing wirusowy, content marketing.

Działalność gospodarcza
Prowadząc sklep internetowy musisz liczyć się z wydatkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Musisz zarejestrować firmę, jeżeli chcesz mieć legalny sklep internetowy. Sama rejestracja firmy jest bezpłatna, ale co miesiąc musisz opłacać m.in. składki ZUS, księgowość, podatek itp. Przy założeniu, że przysługują Ci ulgowe składki ZUS, przygotuj sobie na to ok. 1000 zł.

Podsumowanie

Jak sam widzisz nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego. Jeśli jednak masz sprecyzowaną wizję co do Twojego sklepu internetowego to ten artykuł choć trochę pomógł wycenić Twoj nowy sklep lub wiesz na co należy zwrócić uwagę wyceniając sklep internetowy.

Podsumujmy ile kosztuje wdrożenie sklepu internetowego. Wstępnie wycenę zaczyna się od: 1000 zł netto + koszt grafiki do sklepu + koszt integracji i dodatkowych wtyczek, które wyszczególnione są poniżej. Ale pamiętaj podczas dokładnej wyceny zawsze wiele może się zdarzyć.

Ile kosztuje sklep internetowy? Przykładowa kalkulacja dodatkowych kosztów założenia sklepu WordPress:

Cena oddoOpis
Domena sklepu50 PLN120 PLNkoszt roczny
Hosting sklepu50 PLN500 PLNkoszt roczny
Certyfikat SSLdarmowyod 50 PLNbezpłatny w ramach hostingu lub koszt roczny
Motyw sklepudarmowyod 100 PLN
Banery i grafiki30 PLN120 PLN
Wtyczki płatności150 PLNmożesz potrzebować co najmniej jedną
Wtyczki wysyłkowe200 PLNmożesz potrzebować co najmniej dwie
Wtyczki do księgowości100 PLN200 PLN
Wtyczki marketingowe100 PLN500 PLNporównywarki, allegro
Sklep Google200 PLNintegracja z Zakupy Google Shopping
Sklep Facebook80 PLNintegracja ze Sklepem Facebook
Sklep Instagram100 PLNintegracja ze Sklepem Instagram
Integracja, konfiguracja wtyczek30 PLN100 PLNmożesz to zrobić we własnym zakresie

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Zobacz również nasz cennik sklepów internetowych lub skorzystaj z konfiguratora sklepów internetowych.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.

Print Friendly, PDF & Email
Agencja interaktywna
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.