Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | e-Learning | System dla Restauracji | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest CMS?

cms co to jest system zarządzania treścią

Do tworzenia i zarządzania stroną internetową, nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy programistycznej, ani znajomości HTML i CSS. Stronę internetową możesz stworzyć i zarządzać używając system zarządzania treścią, czyli systemu CMS.

Internet się zmienia, powstają nowe narzędzia i technologie do tworzenia stron internetowych. Jeszcze do niedawna do utworzenia i prowadzenia strony internetowej konieczna była znajomość przynajmniej HTML-a. Obecnie dzięki nowoczesnym CMS-om, możesz prowadzić w prosty i intuicyjny sposób stronę internetową, sklep internetowy, czy bloga bez znajomości programowania.

Systemy CMS, ze względu na prostotę obsługi i łatwość edycji stron internetowych, cieszą się bardzo dużą popularnością. Szacuje się, że około 60% stron internetowych opiera się na systemie zarządzania treścią CMS.

W tym przewodniku po systemach CMS wytłumaczymy krok po kroku: co to jest CMS, jak działa taki system, podam przykłady najpopularniejszych CMS-ów. Opiszemy również najważniejsze zalety CMS-ów oraz jak wybrać CMS-a do strony internetowej.

co to jest cms system zarządzania treścią


Co to jest CMS? Poradnik krok po kroku:

  1. Co to jest CMS – definicje
  2. Jak działa CMS?
  3. Rodzaje CMS
  4. Systemy CMS typu Open Source
  5. Systemy CMS autorskie
  6. CMS Open Source
    CMS WordPress
    CMS Joomla
    CMS Drupal
  7. Jak wybrać odpowiedni CMS?
  8. Kiedy i dla kogo CMS WordPress?
  9. CMS WordPress co musisz wiedzieć?
  10. Dlaczego warto wybrać WordPress jako CMS?
  11. WordPress + WooCommerce
  12. Podsumowanie

Co to jest CMS – definicje

CMS to skrót od wyrażenia Content Management System. Polska nazwa dla CMS to System zarządzania treścią. CMS to rodzaj oprogramowania służącego do publikowania treści na stronach internetowych, modyfikowania czy organizowania treści. CMS-y stworzono przede wszystkim w celu ułatwienia obsługi stron internetowych, sklepów internetowych, blogów, szczególnie tych, które są często aktualizowane, uzupełniane, zawierają bardzo dużo treści lub mają skomplikowaną strukturę.

Dzięki rozwiązaniom CMS aktualizacja i rozbudowa stron nie wymagają od użytkowników znajomości języków programowania, a zapoznanie się z ich funkcjami zwykle jest znacznie prostsze niż nauka HTML czy CSS. W założeniu obsługa CMSa powinna być intuicyjna i stosunkowo łatwa dla każdego użytkownika redagującego stronę.

Platformy CMS znacznie ewoluowały i dodają możliwość elastycznej i dynamicznej modyfikacji już nie tylko treści, ale i struktury strony. Systemy zarządzania treścią CMS zazwyczaj oparte są na bazach danych i językach skryptowych (server-side), lub specjalistycznym oprogramowaniu uruchamianym po stronie serwera. Do wymiany plików między komputerem a CMS-em może używać takich protokołów jak FTP, SSH.

Systemy CMS od strony technicznej najczęściej są napisane w językach takich jak: PHP, ASP, JSP, czy Python. Do samej obsługi CMS-a znajomość tych języków nie jest jednak konieczna.


Jak działa CMS?

Podstawowym zadaniem platform CMS jest oddzielenie treści, czyli zawartości informacyjnej strony (teksty, zdjęcia) od wyglądu strony, sposobu jej prezentacji, którą widzi użytkownik. Po wprowadzeniu nowych treści, informacji przez uprawnionego redaktora do CMSa, system zapisuje je treści i ich zmiany w bazie danych, a zdjęcia i inne pliki na serwerze. Następnie system CMS generuje dynamicznie strony internetowe na podstawie treści pochodzącej z bazy danych oraz odpowiednich szablonów CMSa.

Wygląd strony internetowej obsługiwanej przez CMS generowany jest dzięki motywom, szablonom strony, potocznie nazywanych skórkami. Wykorzystanie szablonów stron sprawia, że zmiana wyglądu strony, koncepcji graficznej sprowadza się do przygotowania i zamiany szablonu, na które treść pozostaje niezmienna. Takie dynamiczne rozwiązanie pozwala na bardziej elastyczne, wygodniejsze zarządzanie treścią niż ma to miejsce w przypadku zastosowania statycznych plików HTML.

Dzięki systemowi CMS dostęp do strony może mieć kilku użytkownik. Edycja treści na stronie przez redaktora, administratora lub innego użytkownika możliwa jest przez przeglądarkę internetową jak Chrome, FireFox, Edge lub aplikację mobilną na Android lub iOS. W przeglądarce otworzyć dedykowaną stronę lub użyć aplikacji na smartfonie. Po wprowadzeniu własnego loginu oraz hasła i zalogować się do CMS-a można edytować, usuwać i zmieniać treści na stronie. Tworzenie i edycja treści na stronach internetowych zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci panel administratora.

Panel administracyjny systemów CMS umożliwia edytowanie treści. Większości przypadków posługiwanie się nim jest dość intuicyjne, ale należy poświęcić nieco czasu na poznanie jego działania. Struktura i wygląd panelu różnych CMS-ów zazwyczaj opiera się na podobnych rozwiązaniach – po lewej stronie okna przeglądarki znajduje się panel kontrolny, którego sekcje odpowiadają sekcjom na stronie internetowej: strony, wpisy (blog), kategorie, media, menu i inne modułu lub wtyczki. W centralnej części edycyjnej panelu CMS możesz samodzielnie dodawać strony, wpisy bloga, dodawać nowe produkty, aktualizować ofertę firmy, dodawać zdjęcia do galerii, zarządzać newsletterem, obsługiwać sklep internetowy itd.

Dobrze zaprojektowany system zarządzania treścią CMS pozwala w łatwy i przyjazny sposób tworzenie, edytowanie i aktualizacje treści oraz informacji na stronie bez znajomości HTML, CSS, PHP, czy JS. Sam system CMS w większości przypadków nie jest jednak rozwiązaniem bez obsługowym i wymaga aktualizacji, czyli regularnej administracji CMS-a. Administracja systemu CMS może wymagać od Ciebie poznania specyfiki danego systemu CMS, podstawowej znajomości przynajmniej PHP oraz zdobycia podstawowej wiedzy na temat hostingów i serwerów.


Rodzaje CMS

Systemy CMS odpowiadają na różne zapotrzebowania użytkowników i zmieniającego się rynku internetowego dlatego powstały też różne rodzaje systemów zarządzania treścią CMS.

CMS możemy podzielić ze względu na rodzaj oprogramowania – systemy Open Source oraz Systemy autorskie. W zależności od przeznaczenia możemy również wyróżnić różnego rodzaje oprogramowania CMS – Platformy dla stron i blogów oraz Platformy sprzedażowe.

Typy systemów CMS

Ze względu na przeznaczenie systemy CMS dzielimy na:

Platformy do stron internetowych i blogowe. Przeznaczone edycji treści stron internetowych, publikacja artykułów na blogu. Dokładny zakres funkcji i sposób korzystania z danej platformy zależą od indywidualnych możliwości wybranego CMS-a. Większość platform pozwala też na instalację dodatkowych modułów, które zwiększają funkcjonalność strony.

Platformy CMS sprzedażowe. Przeznaczone do prowadzenia działalności e-Commerce. CMS sprzedażowe oferują funkcjonalności niezbędne do zarządzania sklepem internetowym: dodanie produktów, bramki płatności, zarządzania zamówieniami i wysyłkami. W profesjonalnych platformach CMS sprzedażowych dostępne są różnorodne możliwości integracji z innym oprogramowaniem zewnętrznymi przez API oraz wtyczki.

Typy systemów CMS

Wszystkie systemy CMS można podzielić na dwie ogólne kategorie. Są to systemy typu Open Source oraz Systemy autorskie. Dodatkowo systemy autorskie możemy podzielić ze względu na licencję oprogramowania na SaaS i systemy dedykowane.

Ze względu na oprogramowanie systemy CMS dzielimy na:

  • Systemy CMS Open Source
  • Systemy CMS autorskie: dedykowane i SaaS (Software as a Service)

Systemy typu Open Source

Systemy typu Open Source, czyli systemy oparte na otwartym kodzie źródłowym. Jak sama nazwa wskazuje taki system CMS oparty na bezpłatnej licencji open source.

Dzięki rozwiązaniu typu open source możliwe jest dokonywanie zmian i rozbudowywanie takiego systemu, co daje bardzo szerokie możliwości. Użytkownicy lub firmy zewnętrzne mogą tworzyć do nich własne wtyczki, moduły czy szablony graficzne. Ze względu na otwartą dostępność i popularność, takie systemy posiadają wiele darmowych i płatnych motywów graficznych, gotowych modułów i wtyczek.

Zalety i wady CMS typu open source:

  • Najważniejszą zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim brak kosztów za użytkowanie oraz dostęp bezpłatnych aktualizacji.
  • Niezwykle ważna jest łatwa dostępność i możliwość instalowania dodatków (wtyczek), które umożliwiają dodanie nowych funkcjonalności do strony lub sklepu.
  • Ogromna zaleta takiego systemu, szczególnie dla zaawansowanych użytkowników to możliwość dowolnej modyfikacji plików i rozbudowy systemu zarówno od strony wizualnej jak i funkcjonalnej.
  • Systemy tego typu wbrew pozorom są zwykle bardzo bezpieczne – podatny na ataki kod źródłowy CMs-a jest analizowany przez wielu twórców i osoby korzystające z danego oprogramowania.
  • Dla niewprawnych początkujących użytkowników wadą takiego systemu może być konieczność bieżącej aktualizacji oprogramowanie CMS i wtyczek.

Autorski CMS

Autorski CMS, czyli oprogramowanie tworzone przez firmę lub agencję jako produkt indywidualny i autorski – systemy SaaS lub dedykowane.

CMS typu SaaS

CMS typu SaaS, czyli platforma współdzielona przez wielu klientów, przez co nie mają oni dostępu do kodu strony i nie mogą jej w dowolny sposób modyfikować. Model SaaS opiera się comiesięcznym abonamencie opłacanym za możliwość korzystania z danego oprogramowania. System taki jest szczególnie popularny w platformach sprzedażowych.

Użytkownicy platform abonamentowych SaaS nie mają dostępu do kodu witryny, a możliwości takich programów zwykle są dość mocno ograniczone. Platformy SaaS umożliwiają dostęp jedynie do podstawowych funkcji i nie mają możliwości zastosowania dedykowanych rozwiązań, co wpływa jednak na łatwość obsługi i prostotę tego typu systemów.

Prostota obsługi tego rodzaju systemów to w zasadzie jedyna zaleta systemów SaaS. Niestety posiadają one zdecydowanie więcej wad.

Zalety i wady CMS-ów SaaS:

  • Nie jesteś właścicielem
  • Nie można wprowadzać zmian w plikach lub są one ograniczone.
  • Możliwa jest tylko podstawowa ingerencja w wygląd szablonu i podstawowe zarządzanie zawartością – treści, podstrony, itd.
  • Brak możliwości rozwoju platformy o dedykowane funkcjonalności.

Przykłady CMS-ów typu SaaS:

  • platformy sprzedażowe SaaS: Shoper, Shoplo, Sky-Shop, Shopify
  • platformy strony internetowych SaaS: Wix, WebWave, Squarespace

Platformy SaaS czy warto? – poradnik


CMS dedykowany

CMS dedykowany, czyli systemy tworzony przez agencję lub firmę programistyczną na potrzeby konkretnego klienta. Jest to rozwiązanie, z którego korzystają raczej duże firmy i dedykowane systemy, ponieważ jest rozwiązanie kosztowne. Dedykowany system zawiera indywidualnie opracowany wygląd graficzny i dedykowane funkcje dobrane zgodnie z potrzebami zamawiającego. Jest to system zwykle tworzony z myślą o maksymalnie prostej obsłudze i szybkości strony.

Zalety i wady CMS-ów autorskich:

  • System przygotowany na specjalne zamówienie z unikalnym szablonem graficznym oraz dedykowanymi funkcjonalnościami.
  • Możliwość wdrożenie dowolnych funkcjonalności na bazie konkretnych potrzeb danej strony.
  • Stworzenie dedykowanego CMS-u wymaga dużego budżetu na stworzenie i rozwój systemu.
  • Dedykowany CMS wiąże klienta na stałe z firmą, która go stworzyła.
  • Przy nieumiejętnym wykonaniu CMS-a jego zabezpieczenia przed atakami hakerskimi może być małe.

Systemy CMS Open Source

W internecie jest dostępne wiele systemów CMS typu open source. Najpopularniejsze CMS open source to WordPress, Joomla, czy Drupal. Tym najbardziej znanym i najbardziej popularnym systemom przyjrzymy się poniżej. Warto jednak pamiętać rówież o systemach CMS mniej popuarnych, ale równie ciekawych jak TYPO3, concrete5.


co to jest cms wordpress

CMS WordPress

WordPress to najpopularniejszy system zarządzania treścią na świecie i w Polsce. Jest to najbardziej przyjazny CMS dla użytkowników z intuicyjnym panelem administracyjnym. Idealnie sprawdza się do pozycjonowania strony dzięki strukturze platformy i posiadaniu profesjonalnych narzędzi SEO.

Ważnym atutem WordPressa, niedocenianym przez początkujących jest olbrzymia społeczność WordPress, która zajmuje się rozwojem systemu, tworzeniem niezliczonej liczby szablonów, wtyczek i dodatków.
Dzięki temu system stwarza naprawdę szerokie możliwości wykorzystania i skonfigurowania pod własne wymagania. W połączeniu z WooCommerce może również służyć do obsługi pełnowartościowego sklepu internetowego. WordPress jest oczywiście darmowy, choć niektóre z szablonów czy wtyczek są płatne. Atutów WordPressa jest naprawdę wiele, które szerzej opiszemy w dalszej części.

› oficjalna strona: www.wordpress.org


co to jest cms joomla
co to jest cms wordpress

CMS Joomla

Joomla to rozbudowanym system CMS, ale panel administracyjny i interface może niektórym wydać się mniej intuicyjny. Joomla umożliwia oczywiście dostęp do kodu źródłowego, posiada wielu dodatkowych funkcji i możliwości rozbudowy. Sam system jest dobrze zoptymalizowany, ale samo pozycjonowanie treści pod względem SEO jest skomplikowane.

Przy pomocy Joomli można stworzysz nie tylko blog, czy stronę internetową, ale również platformę sprzedażową, wykorzystując wtyczkę VirtueMart i inne. Joomla zapewnia też wiele poradników i materiałów szkoleniowych, aczkolwiek liczba osób korzystających z tego systemu maleje i Joomla czasy świetności ma już za sobą. Mimo to świetnie sprawdzi się jako system zarządzania treścią strony internetowej.

› oficjalna strona: www.joomla.org


co to jest cms drupal

CMS Drupal

Drupal to zaawansowany system CMS, który sprawdza się przy tworzeniu różnorodnych stron internetowych. System ma rozbudowany panel administracyjny i wiele funkcji pozwalających na sprawne zarządzanie serwisem oraz wprowadzanie rozmaitych modyfikacji. Drupal jest skomplikowany i wymaga przynajmniej podstawowej znajomości HTML, PHP i CSS, dlatego nie jest przeznaczony dla zupełnie początkujących użytkowników.

System Drupal pozwala na wprowadzanie ciekawych funkcji, daje spore możliwości w modyfikacji i zarządzaniu treścią, a także może być wykorzystywany do rozbudowanych stron. Idealnie sprawdza się do obsługi nawet bardziej zaawansowanych stron internetowych.

› oficjalna strona: www.drupal.org


Jak wybrać odpowiedni CMS?

Wybór właściwego systemu zarządzania treścią może zaoszczędzić Ci wiele kłopotów w przyszłości. W najgorszym razie, wybierając nieodpowiedni CMS, będziesz zmuszony do migracji na inny system. Do nieodpowiedniego wyboru systemu CMS najczęściej dochodzi w przypadku wyboru platform sprzedażowych.

Podczas wyboru na pewno należy brać pod uwagę bezpieczeństwo, funkcjonalność, wydajność, stabilność danego systemu, ale przede wszystkim możliwość jego rozwoju w przyszłości. Bardzo ważnym aspektem jest też możliwość optymalizacji strony pod kontem SEO. Im więcej możliwości zastosowania narzędzi SEO, tym lepiej dla widoczności witryny w wyszukiwarce, a tym samym dla Twojego biznesu. Ponadto warto sprawdzić, jak wygląda jego obsługa danego CMS-a i czy jest dla Ciebie wystarczająco intuicyjna. Zapoznaj się z ich najważniejszymi cechami i funkcjami poszczególnych CMS-ów, a podjęcie decyzji będzie łatwiejsze.

Który CMS wybrać?

Wybór odpowiedniego CMS-u to kwestia całkowicie indywidualna. Każdy użytkownik, czy agencja interaktywna ma swoje preferencje. Jeśli masz sprecyzowane, wygórowane wymagania i nie liczysz się z kosztami, możesz kupić dedykowany CMS. Większość użytkowników stron decyduje się jednak na gotowe, profesjonalne i elastyczne rozwiązania typu open source. Zapoznaj się z panelem administracyjnym i możliwościami kilku platform lub poproś o radę specjalistów, a dokonanie właściwego wyboru będzie łatwiejsze. Jeżeli nasze zdanie będzie dla Ciebie istotne, to nasza agencja poleca platformę CMS WordPress, na którym pracuje na co dzień od lat.


co to jest cms wordpress

Kiedy i dla kogo CMS WordPress?

Strona internetowa ułatwia komunikację z klientami i partnerami biznesowymi. Jeśli chcesz prowadzić ją w sposób profesjonalny, koniecznie poznaj bliżej platformę WordPress. WordPress jest genialny, szybki, a jego główną zaletą jest prostota i intuicyjność. Nawet nowi użytkownicy, którzy dopiero zaczynają obsługiwać stronę internetową, szybko opanują podstawy jego obsługi. WordPress to potężne narzędzie, ale można je opanować bez wiedzy technicznej. Pokażemy Ci, jak korzystać z WordPress, dopasowując go do własnych potrzeb.


CMS WordPress co musisz wiedzieć?

Co to jest WordPress? WordPress jest najpopularniejszą platformą do zarządzania treścią. Kiedyś wybierany najczęściej przez osoby prowadzące blogi, stał się platformą dominującą na rynku do prowadzenia strony firmowej lub sklepu internetowego. WordPress daje ogromne możliwości dzięki bardzo dużej liczbie wtyczek i motywów, dzięki którym zmienisz wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Używając WordPressa, nie musisz mieć doświadczenia w kodowaniu, żeby samodzielnie stworzyć własną stronę z tym systemem zarządzania treścią. Do rozpoczęcia pracy z WordPressem wystarczy wykupić domenę i hosting, na którym zaintalujesz pliki pobrane z oficjalnej stronę WordPress.org. Po prawidłowym zainstalowaniu wystarczy zalogować się do panelu i zacząć pracę nad Twoją stroną używając motywów i wtyczek.

Niezwykła prostota i elastyczność WordPressa spowodowała, że jako system CMS stał się absolutnym liderem na świecie. O wielkości WordPressa świadczą najlepiej liczby.

WordPress w liczbach

  • 40% Internetu jest zasilane przez WordPress i stale rośnie
  • Na świecie jest około 1.3 miliarda stron www, z czego 455,000,000 to WordPress
  • Strony na WordPress stanowią 14,7% ze 100 najważniejszych stron www na świecie
  • Platforma WordPress ma 61,8% udziału w rynku CMS
  • Strony WordPress uzyskuje 20 miliardów wyświetleń miesięcznie
  • Użytkownicy WordPressa każdego miesiąca publikują 70 milionów nowych postów
  • 30% wszystkich sklepów internetowych działa na WordPressie (WooCommerce)
  • Na stronie WordPress.org znajdziesz ponad 4000 darmowych motywów
  • Ze strony WordPress.org można pobrać ponad 54 000 darmowych wtyczek
  • Największym komercyjnym sklepem motywów jest Themeforest, który ma ponad 47 000 motywów na sprzedaż

Dlaczego warto wybrać WordPress jako CMS?

WordPress jest nowoczesną platformą CMS do tworzenia stron internetowych koncentrującą się na estetyce, zgodności z internetowymi standardami i użyteczności. To idealne rozwiązanie dla strony dla firm, blogi, sklepy internetowe – intuicyjnego i przyjaznego dla użytkownika edytującego stronę.

Główną zaletą WordPressa jest jego powszechności. WordPress powstał jako system dla bloggerów i do dziś jest liderem tego typu witryn. Jego niezwykła prostota i elastyczność spowodowała, że jako systemem CMS stał się absolutnym liderem na świecie. Ponad 30% najważniejszych witryn świata jest stworzona w WordPressie.

Ciągle przyspieszający rozwój WordPress oraz tworzonych przez społeczność dodatków, wtyczek, motywów, a przede wszystkim stosunkowo krótki czas realizacji projektów opartych na tym rozwiązaniu sprawia, że to idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają platformy do budowy strony internetowej i bezproblemowego rozwoju w przyszłości.

Motywy, odpowiadające za wygląd strony internetowej na WordPressie znane są ze swojej dbałości o estetykę witryny, sposobie prezentacji treści i nieskomplikowanym sposobie dalszego zarządzania stroną. Nasze realizacje, stosują zawsze niestandardowe szablony i rozwiązania.

1. Prostota użycia

WordPress jest najbardziej intuicyjnym w obsłudze systemów zarządzania treścią CMS, jaki kiedykolwiek powstały na świecie. Panel administracyjny jest przejrzysty i dobrze zaplanowany. Zarówno zarządzanie ustawieniami, jak i aktualizacje są zrozumiałe nawet dla osoby początkującej. Zarządzanie treścią nie wymaga umiejętności kodowania. WordPress posiada bardzo wygodny i intuicyjny w użyciu edytor do umieszczanie nowych treści, grafiki, filmów, wyboru kategorii itd.

Oczywiście WordPress jest dostępny w wersji polskiej, jak i angielskiej. Ponadto w Internecie dostępna jest w obu językach bogata baza wiedzy tworzona przez społeczność WordPressa: dedykowane fora, blogi, darmowe kursy, lekcje na YouTube itd.

2. Funkcjonalność

Silnik CMS-a WordPressa jest rozwijany przez programistów wolontariuszy z całego świata, a oprócz tego, kolejne tysiące profesjonalnych firm, webdeveloperów i freelancerów codziennie tworzą nowe motywy (szablony, skórki) oraz wtyczki, których są już tysiące.

WordPress posiada dużo niezbędnych wbudowanych funkcji i można go w bardzo prosty sposób dostosować do własnych potrzeb. WordPress znany jest ze swoich wtyczek i motywów, które pozwalają w prosty sposób zmienić bloga w stronę firmową, e-sklep, a nawet rozbudowany portal.

3. Sklep internetowy

WordPress w połączeniu z WooCommerce to również wspaniała platforma sprzedażowa CMS. WooCommerce jest obecnie najczęściej wybieranym rozwiązaniem dla sklepów internetowych i posiada największy udział w rynku e-Commerce na świecie (30%). Jest to platforma łatwa do wdrożenia, ma praktycznie nieograniczone możliwości dalszej rozbudowy oraz oferuje liczne rozszerzenia, takie jak płatności, wysyłki itp.

Sklep WordPress krok po kroku

4. Pełna kontrola mobilna

Decydując się na WordPressa jako CMS, masz pełną kontrolę nad Twoją stroną internetową. Zarządzanie wyglądem i funkcjami strony jest niezwykle proste również na urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach.

5. Przyjazny pozycjonowaniu

Można śmiało powiedzieć, że WordPress lubi wyszukiwarkę Google z wzajemnością. WordPress lubi SEO, a otwarty kod źródłowy pozwala developerom z całego świata tworzyć wtyczki, które ułatwiają działania pozycjonerom, ale nie tylko im, bowiem specjaliści tworzą swoje działania w kierunku takich osób, które potrzebują bardziej zautomatyzowanych funkcji SEO. Takich, które przyśpieszą pracę związaną z pozycjonowaniem, a nawet wyręczą w większej części z ich wykonywania. Jednym słowem tworzenie strony w WordPress ułatwia prowadzenie działań SEO.

WordPress jest tworzony zgodnie ze standardami SEO i jest przyjazny dla urządzeń mobilnych. Wybierając tą platformę, masz gwarancję, że Twoja strona internetowa na WordPressie spełnia standardy niezbędne do pozycjonowania i indeksuje nowe wpisy.

Wbudowane funkcje można rozbudować o wtyczki jak Yoast SEO, które zmienią WordPressa w profesjonalną platformę do pozycjonowania organicznego i poprawią widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Pozycjonowanie strona WordPress

6. Brak opłat

CMS WordPress jest całkowicie darmowy. Możesz go pobierać, instalować, a nawet modyfikować. Co najważniejsze Panel administracyjny WordPressa przypomina o darmowych aktualizacjach systemu oraz aktualizacjach wszystkich wtyczek.

Strona WordPress wady i zalety


WordPress + WooCommerce

WordPress dzięki wtyczce WooCommerce jest najpopularniejszym rozwiązaniem e-Commerce na świecie. Ze swoją elastycznością i dostępem do setek darmowych i płatnych rozszerzeń, WooCommerce zasila teraz 30% wszystkich sklepów internetowych — więcej niż jakiekolwiek inne platformy sprzedażowe CMS. To również ważny gracz na polskim rynku.

Główną zaletą tworzenia sklepu internetowego na WordPressie + WooCommerce jest jego prostota i intuicyjność. Nawet nowi użytkownicy Internetu, szybko opanują podstawy obsługi sklepu internetowego, dlatego też wszystkie nasze strony internetowe opieramy na tej platformie. Dzięki zastosowaniu WordPressa jesteś w stanie samodzielnie edytować, dodawać nowe produkty i treści w Twoim sklepie internetowym.

WooCommmerce to wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress. Jej głównym zadaniem jest przekształcenie strony opartej o WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, a sam mechanizm jej działania i obsługa jest stosunkowo prosta. W panelu WordPress możesz wprowadzać produkty, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cenę, stan magazynowy, a osoby przeglądające Twój sklep zyskają funkcjonalność koszyka i będą mogły zamówić w szybki i wygodny sposób oferowane produkty.

Wtyczka WooCommerce pozwala na stworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego w oparciu o WordPressa. Z jej wykorzystaniem tworzone są nie tylko proste sklepy, stanowiące dodatek do istniejącej już strony WordPress, ale również duże, samodzielnie sklepy internetowe, które dają pełną kontrolę zarówno właścicielom sklepów, jak i dogodność zakupów dla użytkownika.

Co to jest WooCommerce?


Podsumowanie

Mam nadzieję, że przynajmniej w podstawowym stopniu udało nam się odpowiedzieć na pytanie czym jest CMS i jak potężnym narzędziem może być przy tworzeniu strony lub sklepu internetowego. CMS to niezbędne narzędzie do tworzenia i zarządzania stroną internetową. Rozwój systemów CMS wpłynął na to, że więcej osób może samodzielnie zarządzać stronami internetowymi, edytować, dodawać nowe treściami lub prowadzić biznes e-Commerce.

Intuicyjny i łatwy w obsłudze CMS pozwoli Ci zarządzać stroną internetową lub sklepem, oraz pomoże w przyszłości ją rozwijać. Wszystko to sprawia, że obecnie większość stron w internecie tworzona jest w oparciu systemy CMS-y.

Wybór odpowiedniego systemu zarządzania treścią zależy od celów, które chcesz zrealizować. Analizując CMS-y dostępne na rynku użytkownicy oczekują od nich, aby umożliwiały przede wszystkim dokonywanie prostych modyfikacji w zakresie tekstu i grafiki, posiadały intuicyjny panel administracyjny, posiadały dużą ilość funkcji, wtyczek, szablonów i dodatków, a także, aby umożliwiały prowadzenie efektywnych działań SEO.

Naszym wyborem CMS jest WordPress, czyli lider wśród systemów zarządzania treścią. Jego ogromna popularność wynika z łatwości obsługi, wysokiego poziomu personalizacji oraz skuteczności opcji SEO. Obecnie ponad 40% wszystkich stron internetowych jest zbudowanych w oparciu o WordPress.

WordPress jest wyjątkowym systemem zarządzania treścią wartym Twojego zainteresowania. Tworzenie takich stron jest znacznie prostsze i mniej czasochłonne niż na innych platformach. Platforma posiada również wiele innych rozwiązań, które sprawiły, że jest najchętniej wybieraną platformą do tworzenia stron internetowych.

Wykorzystaj CMS WordPressa do stworzenia Twojej nowej strony internetowej lub sklepu e-Commerce. Jeśli zależy Ci na szybkiej realizacji nowoczesnej, atrakcyjnej wizualnie strony internetowej, którą po wykonaniu będziesz mógł sam zarządzać – zapytaj nas o WordPress.

Platforma WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu strony, sklepu WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger