Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń projekt: Strona www | e-Sklep | e-Learning | napisz do nas: studio@thenewlook.pl

Jakie wysyłki w sklepie internetowym?

wysyłki w sklepie internetowym

Wysyłka produktów do klientów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy, to wszystko będzie wpływało na liczbę zamówień w Twoim sklepie.

Może się wydawać, że sukces sklepu internetowego zależy głównie od jakości produktów, ich konkurencyjnych cenach oraz skutecznych działań marketingowych, które napędzają sprzedaż. Są to elementy istotne, ale równie istotną rolę odgrywa obsługa klienta, a przede wszystkim cena i jakość doręczania przesyłek z produktem, jednym słowem logistyka Twojego sklepu. Blisko połowa osób kupujących w online deklaruje, że dostępność wielu sposobów dostawy w sklepie motywuje ich do częstszych zakupów w internecie. Docieraj do tych klientów.

Oddając paczkę w ręce pracownika firmy wysyłkowej, przestajesz mieć wpływ na tą część procesu realizacji zamówienia, jakim jest dostawa produktów z Twojego sklepu. Naturalnie w tym momencie nie kończy się Twoja odpowiedzialność za jakość usługi świadczonej przez firmę logistyczną, której przekazałeś przesyłkę. To właśnie od wyboru rodzaju wysyłki w sklepie internetowym zależy, czy produkt będzie doręczona terminowo i czy przesyłka będzie w nienagannym stanie. Firma wysyłkowa pozostawi po sobie wrażenie, które wpływa na to, jak Twój sklep będzie postrzegany przez Klientów. Dlatego tak istotne są pytania: jaki rodzaj wysyłek powinien być wdrożony w sklepie i jak wybrać odpowiedniego dostawcę usług logistycznych do Twojego sklepu internetowego.

Wysyłki w sklepie internetowym

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru formy wysyłki dla Twojego sklepu internetowego? Kluczowe znaczenie dla jakości obsługi klienta w Twoim sklepie internetowym ma szeroki wybór możliwości wysyłek, ale także cena i jakość usług. Warto, aby klient Twojego sklepu miał dostęp do kurierów, ale również wygodnych form dostawy takich jak punkty odbioru paczek, czyli popularnych paczkomatów, punktów odbioru w sklepach, kioskach, czy stacjach benzynowych.

Zwróć szczególną uwagę na ceny przesyłek, które oferujesz w sklepie, ponieważ mają one ogromne znaczenie i wpływają na podjęcie decyzji o zakupach. Postaw na zaufanego przewoźnika o ugruntowanej pozycji na rynku. Wszystkie detale związane z wysyłkami mają bezpośredni wpływ na to, czy zyskasz i zatrzymasz klientów, czy zniechęcisz ich i stracisz.

jakie wysyłki w sklepie internetowym

W tym tekście przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat wysyłek w sklepie internetowym. Podzielimy się również wskazówkami, jak dobrać najlepsze formy dostawy, aby zwiększyć konwersję w Twoim sklepie. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.

Jakie wysyłki w sklepie internetowym w 2020 roku?

  1. Wysyłki w sklepie internetowym
  2. Fazy rozwoju sklepu internetowego
  3. Koszty dostawy w sklepie internetowym
  4. Wybór formy wysyłki w sklepie internetowym
  5. Jak wybrać dostawcę usług wysyłkowych?
    Firmy kurierskie
    Punkty odbioru
    Poczta Polska
    Broker kurierski
    Dostawy zagraniczne
    Fulfillment
    Dropshipping
  6. Dobre praktyki związane z wysyłkami w e-sklepie
  7. Integracje wysyłek w e-sklepie
  8. Podsumowanie

1. Wysyłki w sklepie internetowym

Od czego zacząć przy wyborze formy wysyłki dla Twojego sklepu? Przede wszystkim zastanów się, kim są i gdzie mieszkają Twoi klienci. Jeżeli większość klientów pochodzi z małych miejscowości, w takiej sytuacji najkorzystniejsza możne okazać się współpraca z operatorami, którzy udostępniają najwięcej opcji dostawy na tych terenach.

Dlatego docierając do odbiorców z małych miejscowości oprócz kuriera, warto wziąć pod uwagę również usługi Poczty Polskiej. Jeżeli klientami są osoby z dużych miast dobrym uzupełnieniem wysyłek w sklepie, będą form dostawy takie jak punkty odbioru paczek.

Preferencje klientów są zróżnicowane i oczekują oni odmiennych rozwiązań. Jednak różnorodność form dostawy nie powinna skupiać się na daniu wyboru kilku firm kurierskich, ale kilku odmiennych form dostaw. Zdywersyfikowana i zróżnicowana oferta wysyłek na pewno odpowiada na potrzeby klientów.

Oferty dostawców przesyłek różnią się nie tylko ceną, ale i liczbą punktów odbioru przesyłek. Każdy operator ma inaczej zorganizowaną infrastrukturę na terenie Polski, pomiędzy różnymi krajami czy kontynentami. Poszczególne firm przewozowe często specjalizują się w dostarczaniu konkretnych typów przesyłek. Jedni operatorzy przewożą małe i średnie paczki, inni wielkogabarytowe lub niestandardowe. Dlatego warto porównać różne oferty i wybrać dostawcę usług pasującego do Twojego sklepu internetowego i potrzeb Twoich klientów.

Każdy klient jest inny
Pamiętaj, każdy klient jest inny. Jedni najchętniej zamawiają produkty z dostawą kurierską prosto do domu lub pracy. Dla innych najważniejsze jest, aby dostawa była po prostu darmowa z możliwością darmowego zwrotu. Nie ma dla nich znaczenia, czy będzie to przesyłka kurierska, poczta, czy paczkomat. Innym upodobaniem klientów jest elastyczność odbioru przesyłki w Paczkomacie, czy przesyłka typu click & collect, czyli odbiór paczki w punkcie odbioru.


2. Fazy rozwoju sklepu internetowego

Zanim zaczniesz sprzedawać w sklepie internetowym, należy już na samym początku zdecydować, z jakich form dostawy będą mogli skorzystać Twoi klienci. Oferowane sposoby i ceny dostawy muszą być umieszczony w regulaminie sklepu internetowego.

Początkowa faza sklepu
Dostawy w początkującym sklepie internetowym nie muszą być skomplikowane. Mały sklep lub sklep w początkowej fazie rozwoju może testować różne rozwiązania wysyłek. To czas, w którym można sprawdzić jakie sposoby wysyłek są najczęściej wybierane przez klientów, a jednocześnie wygodny i opłacalne. W początkowej fazie działania sklepu nie są konieczne wszelkiego rodzaju integracji usług kurierskich ze sklepem.

Mały sklep nie musimy od razu automatyzować obsługi wysyłek – adresowania czy nadawania przesyłek. Na początku możesz zalogować się do panelu klienta u twojego operatora i z jego poziomu nadać przesyłkę. Gdy proces logistyczny w sklepie stanie się uciążliwy, wtedy warto zastanowić się nad optymalizacją procesu i wdrożeniem integracji wysyłek.

Dobrym rozwiązaniem dla małego sklepu może być skorzystanie z brokerów, którzy udostępniają wiele rodzajów wysyłek przy satysfakcjonujących cenach, jednocześnie nie wymagając umów czy zobowiązań co do ilości nadawanych przesyłek. Więcej o tym rozwiązaniu piszemy w dalszej części.

Druga faza rozwoju i duże sklepy
Wraz z rozwojem sklepu lub przy otwieraniu dużego sklepu opcje wysyłki będą bardziej wymagające. Przy dużej ilości wysyłanych paczek warto zautomatyzować ten proces. Tym samym konieczne stanie się optymalizacja procesu i skorzystanie z integracji z konkretnymi operatorami lub oferowanymi przez nich usługami. Integracja z operatorami wysyłek pozwoli na automatyzację generowania listów przewozowych i nadawanie przesyłek z poziomu panelu zamówień w sklepie internetowym.


3. Koszty dostawy w sklepie internetowym

W przypadku dostaw w sklepach internetowych największym problemem jest ich cena. To właśnie cena dostawy jest najczęstszym powodem porzucania koszyków przez klientów. Kluczowe przy ustalaniu kosztów dostawy w sklepie jest to, aby koszty były dostosowane do cen produktów, które oferujesz w Twoim sklepie. Kieruj się zdrowym rozsądkiem w myśl zasady, że wysokie koszty wysyłki lub brak dostępnych wygodnych dla klienta sposobów dostawy może zdecydować o braku złożenia zamówienia.

Umiejętne wyznaczenie ceny wysyłki w sklepie internetowym wpływa na zachowania konsumentów i sprawi, że klient będą chętnie kupować w Twoim sklepie. Postaraj się, by koszty przesyłki nie były znacząco wyższe niż same produkty. Jeżeli sprzedajesz tanie produkty, a wartości koszyków, czyli kwota pełnego zamówienia po zsumowaniu produktów w koszyku, nie jest duża, warto się zastanowić jaką kwotę będzie chciał zapłacić klient za przesyłkę. Możesz przerzucić część kosztów dostawy, lekko podwyższając ceny produktów. Z psychologicznego punktu widzenia klient chętniej zapłaci więcej za produkt, niż jeżeli kwota przesyłki będzie wyższa niż cena samego produktu. Musisz oczywiście mieć na uwadze rynkowe ceny produktów i średnią wartość kosztów przesyłki. Jeżeli sprzedajesz tanie produkty, warto umożliw kupującym wybór np. taniego listu ekonomicznego.

Premiuj korzystanie z najkorzystniejszych rozwiązań dla Ciebie, tak aby były chętniej wybierane przez klientów. Jeśli chcesz zmniejszyć ilość zamówień za pobraniem, promuj inne formy wysyłki, dając im preferencyjne ceny. Podobne kroki możesz zastosować w sytuacji, gdy wolisz, aby to paczkomaty były wybierane chętniej niż przesyłki kurierskie itd.

Pamiętaj, że koszty wysyłki będą odgrywały większą rolę przy zakupach za niewielką kwotę. Wtedy różnica przysłowiowej złotówki w cenie wysyłki będzie istotna dla kupującego. Przy zakupach produktów za kilak set lub kilka tysięcy złotych z pewnością cena wysyłki nie zaważy o decyzji podjęcia zakupów w Twoim sklepie.

Darmowa dostawa w sklepie

Dobrym pomysłem do zachęcenia klientów, aby dokonali większych zakupów, jest udostępnienie darmowej dostawy. Jest to miły gest w stronę klientów, który zawsze jest dobrze przyjmowany.

W przypadku klientów, którzy kupują drogie produkty lub robią zakupy za dużą kwotę warto jest rozważyć możliwość darmowej wysyłki w sklepie. W zależności od cen produktów w Twoim sklepie lub od pewnej wartości produktów w koszyku powinieneś ustalić pułap od konkretnej kwoty, od której zaoferujesz w bezpłatną dostawę. Takie rozwiązanie pozwala na zwiększenie sprzedaży, ze względu na efekt psychologiczny, jaki wywołuje tego typu promocja.

Zwiększanie wartości koszyka
Darmowa wysyłka motywuje klientów do składania większych zamówień. Wielu klientów chcąc zyskać darmową wysyłkę, dobiera dodatkowe produkty do koszyka, aby w przypadku małej różnicy wartości koszyka zmieścić się w wymaganym limicie. Po prostu bardziej opłaca się dodać do koszyka coś jeszcze, co pozwoli na przekroczenie poziomu darmowej dostawy, niż dopłata za dostawę.

Powstaje oczywiście pytanie, czy darmowa dostawa jest dla wszystkich sklepów internetowych? Pamiętaj darmowa dostawa w sklepie internetowym, nie jest koniecznością. Klienci doskonale zdają sobie sprawę z tego, że sama wysyłka jest dodatkową usługą, która kosztuje. Rozpoznawalne, duże sklepy internetowe jak Zalando zbudowały swoją unikalną propozycję dzięki systemowi darmowej wysyłki i darmowych zwrotów. Sukcesy takich platform pokazują, że koszty wysyłki są ważnym kryterium, jakimi klienci kierują się podczas wyboru oferty, z której skorzystają. Niestety, nie każdy sklep internetowy będzie mógł pozwolić sobie na wydatki związane z darmową wysyłką na taką skalę.

Jeżeli nie planujesz w Twoim sklepie darmowej dostawy możesz miło zaskoczyć swoich klientów biorąc udział w Dniu Darmowej Dostawy. Jest to dzień, w którym obroty sklepów internetowych mogą wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.


4. Wybór formy wysyłki w sklepie

Sklep internetowy powinien oferować nie tylko szeroki wybór produktów, ale również form dostawy. Daj Twoim klientom wybór, którego oczekują. Czym zatem kierować się podczas wyboru formy dostawy w sklepie internetowym? Przede wszystkim musisz brać pod uwagę: rodzaje form dostawy, koszt dostarczenia przesyłki oraz wygodę i preferencje klientów.

Formy dostawy

Warto poznać i udostępnić co najmniej kilka rodzajów form dostawy:

  • Przesyłka kurierska – dostawa na wybrany adres do domu lub biura za pośrednictwem firmy kurierskiej. Szybka i wygodna forma zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Kurier może odebrać paczki bezpośrednio z siedziby sklepu, nie trzeba poświęcać dużo czasu na nadanie przesyłek.
  • Punkty odbioru – wysyłka typu click & collect to dostawa przesyłki do punktu odbioru: Paczkomaty, Paczka w Ruchu, sklepy Żabka, stacje benzynowe itd. Wygodne rozwiązanie dla wielu klientów, którzy nie chcą czekać na kuriera lub odbierać przesyłki z Poczty, ale wolą samodzielnie odebrać paczkę w wolnej chwili z pobliskiego punktu odbioru.
  • Poczta Polska – przesyłka listu lub paczki z produktem za pośrednictwem listonosza, lub kuriera Poczty Polskiej. Poczta to nadal bardzo chętnie wybierana metoda zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Tania forma dostawy, wybierana zazwyczaj przez osoby, dla których chcą zaoszczędzić na kosztach wysyłki, czas dostawy nie jest kluczowy.
  • Odbiór osobisty – odbiór produktu przez klienta w sklepie stacjonarnym.
Koszty dostawy

Forma dostawy zróżnicowane są pod względem kosztu świadczonej usługi:

  • Przesyłka kurierska – szybka i wygodna, ale również najbardziej kosztowna forma dostawy w sklepie.
  • Punkty odbioru – tania i wygodne forma dostawy za pomocą paczkomatów InPost lub Paczki w Ruchu.
  • Przesyłka pocztowa – tani rodzaj dostawy szczególnie dla małych przedmiotów.
  • Broker kurierski – tani rodzaj dostawy dzięki sprzedaży usług kurierów, Poczty, InPost.
  • Odbiór osobisty – bez kosztowa forma dostawy, którą warto zaoferować klientom, jeżeli masz taką możliwość.
Preferencje klientów

Każdy klient ma inne preferencje w zakresie dostaw. Jedni chcą otrzymać zakupy w możliwie szybkim czasie, inni wolą zapłacić mniej, a jeszcze inni cenią sobie możliwość wyboru czasu odbioru paczki. Zapewnij swoim klientom jak największe pole wyboru, w celu zaspokojenia ich potrzeb. Dobrym rozwiązaniem jest zapewnienie różnych dogodnych opcji wyboru dostawy przesyłek.

  • Szybka dostawa – dla klientów, którzy cenią sobie szybkość i potrzebują towaru na już: Kurier.
  • Elastyczny odbiór – dla klientów, którzy preferują elastyczność w odbiorze: Paczkomaty lub inne opcje punktów odbioru.
  • Dostawa ekonomiczne – dla klientów, którzy są oszczędni, ale wolą dostawę do domu: Brokerzy, Poczta Polska, Paczka w Ruchu, odbiór osobisty.

5. Jak wybrać dostawcę usług wysyłkowych

Zanim zaczniesz zastanawiać się nad tym, jakiego dostawcę wybrać do sklepu internetowego, warto uświadomić sobie, że ta decyzja może w znaczący sposób wpłynąć na wizerunek Twojego sklepu. Duże znaczenie dla klienta ma estetyczny sposób pakowania, odpowiednie zabezpieczenie przesyłki oraz szybkość opuszczenia magazynu sklepowego. Ostateczne zadowolenie klienta będzie zależało jednak od szybkości i bezproblemowej dostawy ze strony operatora wysyłek.

Szukając najlepszych dostawców do Twojego sklepu, nie kieruj się wyłącznie własnym doświadczeniem. Sprawdź, jaką opinię mają o poszczególne firmy w Twoim otoczeniu lub szukaj takich informacji w internecie. Musisz jednocześnie pamiętać, że klienci często oceniają danego dostawcę przez pryzmat kontaktu z konkretnym kurierem, co może nieco zniekształcić ogólny obraz danej firmy.

Podczas przeglądania ofert miej na uwadze nie tylko ceny, ale i udogodnienia takie jak system śledzenia przesyłki, możliwość zmiany punktu lub godziny dostawy, dostępność zarówno opcji odbioru w punkcie, jak i dostarczenia przez kuriera.

Pamiętaj, wybierając dostawcę do Twojego sklepu sprawdź, czy posiada on możliwość integracji z platformą e-commerce, którą używasz w sklepie internetowym.


Kurierzy

Wraz z rozwojem e-Commerce popularne stały się tzw. przewozy kurierskie specjalizujące się w dostarczaniu paczek do klientów sklepów internetowych. Firmy kurierskie odbierają przesyłkę ze sklepu i dostarczają ją w imieniu nadawcy do odbiorcy, świadcząc usługę typu door-to-door.

Rozpoczynając współpracę z firmą kurierską, otrzymujesz dostęp do panelu klienta i aplikacji, która umożliwia sprawne zarządzanie całym procesem wysyłki. Możesz nadawać paczki przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu gdziekolwiek jesteś. Dzięki dodatkowym integracjom z platformą e-commerce możesz wysyłać paczki z poziomu sklepu z pomocą jednego kliknięcia. Ponadto klient sklepu otrzymuje możliwość na bieżąco monitorowania przesyłki, dostaje powiadomienia mailowe, SMSy, może zmienić datę dostarczenia przesyłki, a nawet bezpośredniego kontaktować się telefonicznie z kurierem.

Co należy sprawdzić, wybierając kuriera? Szukając odpowiedniego dostawcy, powinieneś porównać stawki cenowe za świadczone usługi oraz przygotować listę pytań, które możesz zadać, wysyłając zapytanie ofertowe. Dobrym testem sprawdzenia profesjonalizmu firm kurierskich jest wysłanie zapytania ofertowego do wszystkich jednocześnie i obserwowanie, która z nich odpowie najszybciej i czy oferta będzie właściwie przygotowana zgodnie z twoim zapytaniem.

Obsługa kurierska może wymagać podpisania stosownej umowy z konkretną firmą kurierską. Sprawdź, czy firma, z którą chcesz współpracować wymaga podpisania umowy lub czy będzie konieczna deklaracja minimalnej ilości wysyłanych paczek w miesiącu tzw. wolumenu wysyłek.

Dlaczego warto skorzystać z platformy usług kurierskich? Platformy usług kurierskich są zintegrowane z platformami sklepowymi, umożliwiają automatyzację wysyłek, generowanie dokumentów przewozowych i monitorowanie logistyki. Korzyści z używania integracji Kuriera w sklepie internetowym:

  • Synchronizacja sklepu – tworzenie przesyłki w systemie kuriera z poziomu panelu zamówień sklepu.
  • Drukowanie etykiet – dokumenty przewozowe etykiety, protokóły przekazania drukowane z poziomu sklepu.
  • Śledzenie przesyłki – możliwość sprawdzania statusu przesyłki dla właściciel, jak i klientów sklepu w czasie rzeczywistym
  • Zmiana statusu – automatyczna zmiana statusu zamówienia na zrealizowane po nadaniu przesyłki do Klienta.
  • Automatyzacja wysyłek – masowe nadawanie przesyłek z listy zamówień, automatyczne nadawanie przesyłek dla ustawionego statusu zamówienia.
  • Zaawansowane ustawienia – domyślne ustawienia przesyłek przyspieszające przygotowanie i wysyłkę paczek.

Jaki kurier do sklepu internetowego?
Na polskim rynku działa kilku dostawców usług kurierskich. Główni gracze na rynku to DPD, DHL, UPS i FedEx.


Kurier DPD

DPD to francuskie przedsiębiorstwo spedycyjne o globalnym zasięgu, oferujące kompleksowe rozwiązania w zakresie obsługi przesyłek krajowych i międzynarodowych. DPD doręcza przesyłki szybko i skutecznie do ponad 220 krajów na świecie. W DPD nie musisz deklarować miesięcznej liczby nadawanych paczek. Dzięki ofercie dla Małych Firm możesz wysłać 10, 20 lub 50 paczek w ramach stałego, miesięcznego abonamentu. Podpisując umowę w trakcie okresu promocyjnego, otrzymujesz niezmienne i bardzo atrakcyjne warunki cenowe, także na przesyłki, które nadasz po wykorzystaniu puli paczek abonamentowych.

Z jakich usług DPD możesz korzystać? Wybierając DPD do sklepu, możesz korzystać z następujących usług:

  • DPD Classic – standardowe przesyłki krajowe
  • DPD Classic COD – standardowe przesyłki krajowe za pobraniem
  • DPD Classic International – standardowe przesyłki międzynarodowe – serwis drogowy, eksport
  • Punkt DPD Pickup – w Polsce działa ponad 2400 punktów odbioru DPD
  • Zarządzanie przesyłką – przekierowanie, zmiana daty/godziny doręczenia lub rezygnacja z przesyłki >

› Integracja DPD WooCommerce


Punkty odbioru

Dostawa przesyłek do tzw. punktów odbioru to kolejna, wygodna forma odbioru zamówienia i bardzo popularna forma doręczenia produktów przez sklepy internetowe do klienta. Polega ona na umożliwieniu wygodnej opcji odbioru paczki, nawet przez cały tydzień, 24 godziny na dobę. Niekwestionowanymi liderami tego rodzaju dostaw są Paczkomaty InPost i Paczka w Ruchu.

Popularność tej formy dostawy sprawiła, że większość firm kurierskich dysponuje również stacjonarnymi punktami dostawy. Różnią się one między sobą sposobem działania, dostępnością i liczbą lokalizacji. W przypadku Poczty Polskiej są to po prostu jej placówki pocztowe na terenie całego kraju.

Wybierając dostawcę tego typu usługi, warto sprawdzić:

  • ile punktów ma wybrany dostawca,
  • w jakich lokalizacjach się znajdują,
  • jaka jest różnica w cenie doręczenia typu door-to-door i do punktu,
  • w jakich sytuacjach świadczona jest usługa dostawy do punktu w przypadku firm kurierskich,
  • możliwość integracji takiej formy dostawy z platformą sklepu internetowego.

Paczkomaty InPost

Paczkomaty InPost to system samoobsługowych maszyny, służący do odbierania i nadawania przesyłek, czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Paczkomaty są zwykle zlokalizowane w łatwo dostępnych miejscach: przy sklepach i stacjach benzynowych.

Rozwój sieci Paczkomatów to początek rewolucji logistycznej na polskim rynku. Wygoda i innowacyjność sprawiły, że Paczkomaty stały się niekwestionowanym liderem dostaw na rynku e-commerce.

Marka InPost jest liderem nowoczesnego sektora logistycznego w Polsce. InPost to jednak nie tylko Paczkomaty. Działania firmy zostały poszerzona również o serwis kurierski, czyli InPost Kurier, który jest jednym z najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce.

› Integracja Paczkomaty WooCommerce


Poczta Polska

Przy doborze wysyłek do sklepu internetowego, warto też zastanowić się nad opcją wysyłki paczek przy pomocy Poczty Polskiej. Jest to nadal dla wielu klientów najlepsza forma dostawy, szczególnie w małych miejscowościach, gdzie odebranie przesyłki z placówki jest wygodny dla klienta.

Poczta Polska daje wiele możliwości w zakresie wysyłania przesyłek – tak paczek, jak i listów. Poczta ma kilka wariantów każdej usługi – różniących się m.in. terminami dostarczenia czy wielkością przesyłek, a do których dostosowane są możliwość wyboru dodatkowych rozwiązań i udogodnień wysyłając paczkę lub list.

Z Pocztą Polską dobierzesz dostosowany do swoich potrzeb sposób nadania przesyłki. Wychodząc naprzeciw różnym oczekiwaniom, Poczta przygotowała kilka wariantów każdej usługi – różniących się m.in. terminami dostarczenia czy wielkością przesyłki – masz też możliwość wyboru dodatkowych rozwiązań i udogodnień.

Poczta zapewnia rozbudowaną sieć punktów nadania i odbioru. Przesyłki mogą być dostarczane do domu, biura oraz w placówek pocztowych lub do punktów partnerskich.

Poczta Polska posiada szeroką ofertę wysyłanych paczkowe:

  • Paczka+ do 30 kg z potwierdzeniem doręczenia w cenie poniżej 10 zł.
  • Paczka pocztowa priorytetowa albo ekonomiczna z terminem doręczenia.
  • Pocztex przesyłka nadawana u kuriera lub w placówce pocztowej z gwarantowanym terminem dostawy o określonej godzinie.

Elektroniczny Nadawca (eNadawca) to internetowa aplikacja usprawniająca proces nadawania przesyłek. Umożliwia m.in. generowanie dokumentów nadawczych, szybkie przygotowanie większej liczby przesyłek. eNadawca może być również zintegrowany w platformą sklepu internetowego.

Envelo to aplikacja umożliwiająca śledzenie aktualnego statusu przesyłek.

Tradycyjnym listem możesz nadać drobne produkty, które trafią prosto do skrzynki klienta:

  • List priorytetowy – przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy.
  • List ekonomiczny – przewidywany termin realizacji usługi to trzy dni robocze po dniu nadania.

Jeśli zależy Ci na potwierdzeniu nadania korespondencji, zdecyduj się na list polecony. Możesz nadać go jako list priorytetowy lub ekonomiczny. Każda taka przesyłka opatrzona jest numerem, dzięki czemu masz możliwość śledzenia jej statusu przez eMonitoring. Do wyboru masz także szereg usług dodatkowych, takich jak np. potwierdzenie odbioru lub  elektronicznego potwierdzenia doręczenia albo zwrotu przesyłki.


Broker kurierski

Dla nowych, rozpoczynających działalność sklepów dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z usług brokera kurierskiego. Brokerzy są w stanie zaoferować nieco niższe ceny niż te zamieszczone w ofertach poszczególnych kurierów. Dzięki brokerom logistyka oraz prowadzenie sklepów internetowych jest prostsze, szybsze i bardziej opłacalne.

Co to jest Broker kurierski?
Broker kurierski, czyli firma współpracująca z różnymi kurierami, oferująca ich usługi w niższej cenie niż w przypadku zamawiania takich usług bezpośrednio u danego kuriera. Broker kurierski pośredniczy w zamawianiu przesyłek, a dzięki możliwości pozyskania dla danego kuriera dużej liczby klientów, może negocjować z nim stawki. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciele sklepów internetowych mogą zaoszczędzić nawet do kilkudziesięciu procent ceny każdej przesyłce.

Brak umowy. Stała współpraca z firmą kurierską wymaga podpisania umowy, co może być problematyczne, szczególnie dla początkujących sklepów internetowych. Broker kurierski jako pośrednik pozwala na zminimalizowanie formalności. Z usług brokerów mogą korzystać zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby indywidualne. Usługa brokera kurierskiego pozwala porównywać oferty i ceny wielu firm kurierskich, testować różne opcje wysyłki, zdobyć wiedzę automatyzacji procesów wysyłki.

Niższa cena nadania. Dzięki współpracy z brokerem sklep internetowy może obniżyć koszty i przyspieszyć wysyłkę. Takie rozwiązanie nie ma też wymogu nadania minimalnej ilości paczek, zatem można nadawać setki albo jedną przesyłkę miesięcznie. Brokerzy z racji wolumenu nadawanych przesyłek mają dużo lepsze ceny na dostawy kurierskie, niż jeden sklep jest w stanie wynegocjować indywidualnie. Dodatkowo broker w swojej ofercie ma nie tylko dostawy przy pomocy firm kurierskich, ale także Paczkę w Ruchu, czy też Paczkomaty InPost. Warto więc przeanalizować tę opcję.

Wszystko w jednym miejscu. Broker kurierski ułatwia też rozliczenia za przesyłki. Sklep otrzymuje w miesiącu tylko jedną fakturę od brokera zamiast wielu faktur od różnych firm kurierskich. Dzięki temu można też łatwiej sprawdzić, czy wszystko się zgadza i rozliczyć koszty.

Dogodna integracja w sklepie. Dodatkowo bez problemu możemy zintegrować system brokera z naszym e-sklepem, by uprościć i zautomatyzować procesy logistyczne.
Dzięki integracji z brokerami jak Furgonetki lub Apaczką z WooCommerce możesz automatycznie importować zamówienia i nadawać przesyłki przez brokera z poziomu sklepu.

Furgonetka.pl

Furgonetka.pl to popularny serwis, który oferuje dostęp do usług kurierskich po najniższych cenach. Takie rozwiązanie nie wymaga podpisania umowy i innych formalności.

› Integracja Furgonetka WooCommerce


Dostawy zagraniczne

Planujesz sprzedawać również poza Polską? Pamiętaj o konieczności dostosowania wysyłek w sklepie do możliwości docierania z ofertą również do klientów zagranicą. Jeżeli Twoimi klientami będą odbiorcy nie tylko w Polsce, upewnij się, że firma, którą wybierzesz, oferuje usługę wysyłek zagranicznych. Dowiedz się, czy dany operator posiada w danym kraju własną infrastrukturę, lub czy realizuje usługi we współpracy z lokalnym partnerem logistycznym.

Stopniowo wprowadzane zmiany w prawie ujednolicają zasady prowadzenia działalności handlowej, co ułatwia wchodzić sklepom internetowym na rynki zagraniczne. Niwelowane są bariery i konieczność dopasowywania regulaminu świadczonych usług do norm obowiązujących w poszczególnych państwach.

Wymogiem, o którym warto pamiętać, jest konieczność podpisanie umowy na świadczenie międzynarodowych usług logistycznych. Inną ważną kwestią, o której również powinieneś pamiętać, jest zorganizowanie sprawnej obsługi zwrotów przesyłek. Dla większych sklepów najbardziej efektywnym kosztowo rozwiązaniem, zarówno w kontekście dostaw, jak i zwrotów, może okazać się posiadanie kilku magazynów w poszczególnych regionach.

W przypadku sprzedaży międzynarodowej ważna jest profesjonalna komunikacja z klientami. Zadbaj o to, by treści na stronie były dostępne przynajmniej w języku angielskim i były pozbawione błędów. Ważne informacje w językach obcych, regulaminy, dane kontaktowe powinny być umieszczona w widocznym miejscu. Klient musi mieć pewność, że zostanie właściwie obsłużony, a korespondencja mailowa, jak i obsługa telefoniczna będzie w lokalnym języku kupującego.

Ustalając koszt dostawy zagranicznej, musisz zadbać o to, by był on jednocześnie atrakcyjny dla zamawiającego i opłacalny dla Ciebie. Wspomniane wyżej magazyny, rozlokowane w strategicznych pozycjach, lub korzystanie ze wsparcia firmy fulfillmentowej może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Dzięki temu niwelujemy konieczność zarządzania zwrotami, możemy zaproponować klientom atrakcyjne ceny przesyłki oraz dysponujemy adresem w danym kraju. Zagraniczni klienci często darzą ograniczonym zaufaniem sprzedawców z Polski, dlatego warto na stronie sklepu podać właśnie zagraniczny adres.


Fulfillment

Fulfillment to model outsourcingu dostaw polegający na przekazaniu obsługi logistycznej zamówień z Twojego sklepu zewnętrznemu operatorowi. Dostawca fulfillmentu to firma posiadająca własne magazyny, wykwalifikowanych pracowników oraz umowy z firmami kurierskimi.

W zależności od wybranego modelu podwykonawca może odpowiadać za część lub całość procesu obsługi zamówienia. Zakres usługi obejmuje odbiór towaru, magazynowanie, kompletowanie zamówienia, pakowanie oraz doręczenie do końcowego klienta. W ramach usługi fulfillmentu możesz liczyć również na obsługę reklamacji i zwrotów.

Korzyści rozwiązania typu fulfillment:

  • outsourcing pracowników zajmujących się logistyką i magazynem sklepu
  • opłata tylko za wykorzystaną przestrzeń magazynową
  • szybkość wysyłek, zamówienia wysyłane są często tego samego dnia
  • zautomatyzowane systemy magazynowe pomagają uniknąć błędów i pomyłek
  • niskie koszty wysyłki i pakowania, oparte na umowach dostawcy fulfillmentu z kurierami

Ponadto profesjonalne firmy fulfillmentowe często oferują też obsługę zwrotów, infolinie i centra obsługi klientów, a nawet prowadzenie programów lojalnościowych. Takie szerokie spektrum usług z pewnością jest dobrym rozwiązaniem dla sklepów chcących rozwinąć sprzedaż zagraniczną.

Fulfillment to idealne rozwiązanie dla sklepów, które skalują swoją działalności i obsługą coraz większej liczby zamówień. Fulfillment to rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a tym samym jeszcze szybciej rozwijać się Twojemu sklepowi. Nie jest może najtańszym rozwiązaniem, jednak warto wiedzieć, na czym polega i brać go pod uwagę.


Dropshipping

Modnym rozwiązaniem w e-Commerce jest prowadzenie sklepu dropshipping. W dużym skrócie dropshipping to przerzucenie wysyłki towarów na hurtownie. Sklep dropshippingowy zajmuje się pozyskiwaniem zamówień, które następnie przekazane są do hurtowni. Hurtowanie pakuje zamówiony towary i wysyła paczkę do docelowego klienta.

Sklep dropshippingowy w ten sposób przenosi prace związane z magazynowaniem, kompletowaniem, pakowaniem i obsługą wysyłek na hurtownię. Dodatkowo może liczyć na niższe koszty wysyłek niż te, które mógłby wynegocjować indywidualnie. Hurtownie dropshippingowe mogą podpisać długoterminowe umowy z firmami kurierskimi, a tym samym wynegocjować lepsze warunki wysyłki.

W przypadku gdy zdecydujesz się na prowadzenie sklepu opartego na modelu dropshippingowym, zazwyczaj nie będziesz mieć wpływu na rodzaj i sposób wysyłek. Korzystając z dropshippingu, należy zadbać, by na przesyłce znalazły się dane Twojego sklepu, a nie hurtowni. Możesz również próbować negocjować koszty lub zapytać, czy hurtownia może dokładać do naszych zamówień jakiś drobiazg, ulotkę, wizytówkę czy gadżet z logiem Twojego sklepu.


6. Dobre praktyki związane z wysyłkami w e-sklepie

Daj się zapamiętać! Wysłanie przesyłki z zamówieniem do klienta to nie koniec działań sklepu internetowego. Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom marketingowe możesz dać się zapamiętać z dobrej strony, miło zaskoczyć lub zachęcić klientów do kolejnych zakupów.

Warto dorzucić jakiś drobny smakołyk, gadżet, ulotkę z podziękowaniem za zakupy i dodatkowym kodem rabatowym na kolejne zamówienie z ewentualną zachętą do przekazania go znajomym. Pamiętaj, klienci zwracają uwagę, w jaki sposób został zapakowany i dostarczony produkt. Czy kupiony towar został dobrze zabezpieczony lub czy paczka po prostu elegancko wygląda. Jeżeli masz na to środki, dobrze jest zainwestować w indywidualne opakowanie lub firmowa taśma nadrukiem logo sklepu.

Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje to nieunikniony element każdego sklepu i prowadzeniu sprzedaży w internecie. Zgodnie z prawem przy zakupach na odległość, każdy klient ma prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni.
Należy pamiętać, aby do każdego zwrotu lub reklamacji podchodzić indywidualnie i z dużą wyrozumiałością. Profesjonalny, godny zaufania sklep internetowy weryfikowany jest po sposobie rozwiązywaniu problematycznych i konfliktowych spraw. Klient, który zostanie źle potraktowany, nigdy do takiego sklepu nie wróci. Zadbaj o prosty, szybki i intuicyjny proces zwrotu towaru. Możliwość skorzystania z łatwego, pozbawionego dodatkowych kosztów zwrotu zamówionego produktu jest często dodatkowym bodźcem dla konsumenta do korzystania z danego sklepu.

Obsługi zwrotów powinna być jak najbardziej uproszczona również dla sprawnego działania sklepu. Sprawdź, jak wygląda oferta firmy, z którą chcesz współpracować odnośnie do zwrotów towarów. Paczkomaty InPost i Poczta Polska dysponują dedykowanymi rozwiązaniami do obsługi zwrotów. Firmy kurierskie oferują również preferencyjne warunki dotyczące przesyłek zwrotnych dla sklepów internetowych. Zapytaj firmę kurierską, czy posiada taką dedykowaną usługę.

Przesyłka za pobraniem
Planując wysyłki w sklepie, nie możemy zapomnieć o przesyłkach za pobraniem, które cieszą się w Polsce niezmiennie dużą popularnością. Chociaż są one przeważnie trochę droższe od standardowych, to mają kilka zalet. Pierwsza zaleta jest bardzo prosta, towar możesz wysłać do klienta bezpośrednio po wpłynięciu zamówienia bez oczekiwania na zaksięgowanie przelewu. Pieniądze zostaną wpłacone w punkcie odbioru lub przekazane kurierowi, lub listonoszowi. Inną zaletą jest to, że doręczycie z pewnością będą chcieli dostarczyć taką przesyłkę do rąk własnych i otrzymać płatność, nie zostawić awizo.

Wciąż wielu klientów korzysta z możliwości uiszczenia opłaty przy odbiorze przesyłki. Chcąc skłonić klientów do korzystania z innych, preferowanych przez Ciebie wysyłek, pokaż, że im też się to opłaca.
Zwróć również uwagę na to, jak szybko firma logistyczna wpłaca na Twój rachunek pieniądze za pobranie. Zbyt długi czas oczekiwania na środki może mieć wpływ na płynne funkcjonowanie sklepu.

Dodatkowe usługi
Każda działalność, branża, a tym samym sklep internetowy ma swoją specyfikę. Przeanalizuj co jest specyficzne dla Twojego sklepu i zaoferuj rozwiązania, które oczekują klienci. Nie zapominaj o usługach dodatkowych niezbędnych w Twoim sklepie jak np. wniesieniu sprzętów do mieszkania przy produktach wielkogabarytowych.


7. Integracje wysyłek w e-sklepie

Najbardziej znane i powszechnie używane formy wysyłek posiadają wtyczki lub moduły, które umożliwiają łatwe i bezpieczne wdrożenie wysyłek w sklepie internetowym. Można je zintegrować między innymi z WooCommerce, Magento, PrestaShop, czy sklepami abonamentowymi. Warto podczas wyboru brać ta kwestię pod uwagę, ponieważ brak automatycznej integracji danej wysyłki będzie wiązał się z kłopotami, a robienie własnej integracji będzie kosztowne.

Jeżeli chcesz wybrać mniej znanego operatora musisz się upewnić, czy można w łatwy sposób zintegrować dany system dostawy z platformą, która obsługuje Twój sklep internetowy. Jeżeli zdecydujesz się integrację wysyłek z platformą WordPress + WooCommerce jest to koszt około 250 zł w naszej agencji interaktywnej.

› Integracje wysyłek WooCommerce


Podsumowanie

Wybór właściwego dostawcy przesyłek nie jest trudny, wiedząc na co zwrócić szczególną uwagę, o co zapytać agencję interaktywną, jakie warunki współpracy negocjować z dostawcą wysyłek i wiedząc czego w kwestii dostawy oczekują Twoi klienci.

Elastyczny wybór metod wysyłki to element znacząco zwiększający konwersję w sklepie internetowym. Daj Twoim klientom wybór metod wysyłki i nadawaj wszystkie przesyłki z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Używając WooCommerca sam decydujesz, które metody dostawy chcesz udostępnić w Twoim sklepie. Masz do wyboru całą gamę możliwości występujących na polskim rynku. Możesz używać integracji firm kurierskich – DHL, DPD, UPS, Poczty Polskiej, Paczkomatów InPost lub integracji z platformami jak Furgonetka, Apaczka.

Biorąc pod uwagę, że kupujący mają bardzo różne potrzeby i wymagania związane z obsługą dostawy, musisz liczyć się z koniecznością zaoferowania im różnych form dostawy, co również wpłynie na konieczność dodatkowych płatnych integracji.

Szukasz rozwiązań, aby sprawnie wysyłać paczki w Twoim sklepie? Dowiedz się więcej o naszej ofercie dla WooCommerce. W ramach instalacji i konfiguracji ustawimy za Ciebie integrację wysyłek, tak abyś mógł zautomatyzować wysyłki w Twoim sklepie. Integracja pomoże zoptymalizować i zautomatyzować pracę sklepu, w zakresie realizacji wysyłki zamówienia. To okazja na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym, z której warto skorzystać.

Integracje wysyłek WooCommerce

Zapytaj nas o instalację i konfigurację sposobó dostawy w Twoim sklepie WordPRess + WooCommerce. W ramach instalacji ustawimy za Ciebie integrację wysyłek WooCommerce, tak abyś już następnego dnia mógł zacząć nadawać paczki w sklepie.

Print Friendly, PDF & Email
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.