Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Pomysł na sklep internetowy

pomysł na sklep internetowy

Podstawą sukcesu w e-Commerce jest dobry pomysł na sklep internetowy. W internecie można sprzedawać wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę sklepu trudno będzie Ci przyciągnąć Klientów.

Każdy przedsiębiorca, który myśli przyszłościowo o rozwoju swojego biznesu, powinien poważnie zastanowić się nad wejściem na rynek e-Commerce. Natomiast jeżeli sprzedajesz już w internecie z pomocą zewnętrznych platform, pewnie widzisz, że wraz z powiększeniem asortymentu, potrzeba posiadania własnego sklepu internetowego rośnie. To przecież dodatkowy kanał dystrybucji. O tym, jakie znaczenie ma dla Polaków możliwość robienia zakupów w internecie świadczy fakt, że z roku na rok pojawia się coraz więcej małych i średnich e-sklepów, które odnoszą sukces sprzedażowy.


Z tego poradnika dowiesz się:

  • jakie są różnice między sklepem internetowym niszowym a popularnym
  • na co warto zwrócić uwagę przy planowaniu sklepu internetowego
  • jak wyróżnić się na tle konkurencyjnych, wielkich platform sprzedażowych
  • jakie są sprawdzone pomysły na e-sklep
  • co to jest sklep dropshippingowy
  • co to jest marketplace

Tworzenie sklepu internetowego to proces, składający się z wielu etapów: doboru hostingu, domeny, platformy sprzedażowej.  Żadne rozwiązanie technologiczne nie sprawi, że Twój sklep będzie automatycznie przynosił zyski. Dlatego na początku kariery w e-Commerce będziesz musiał sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki chcesz mieć asortyment w Twoim sklepie internetowym. Co chcesz sprzedawać? Albo inaczej, jaki rodzaj produktów lub usług klienci chętnie kupują przez internet?

Pomysł na sukces sklepu

Dobry pomysł na sklep internetowy to podstawa jego sukcesu. W internecie można sprzedawać w zasadzie wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę, wygląd sklepu trudno będzie Ci pozyskać Klientów i przekonać ich do zakupów.

Jest wiele czynników, które wpływają na potrzeby zakupowe i zmieniające się tendencje w branży e–Commerce. Aby osiągnąć sukces sprzedażowy, musisz odpowiednio wcześniej te potrzeby zbadać, przeanalizować i stworzyć plan, zgodnie z którym będziesz dalej rozwijać nasz sklep internetowy. Oczywiście Ty też możesz w dużej mierze jako właściciel sklepu online kształtować potrzeby klientów, poprzez różnego rodzaju działania marketingowe, komunikację w social mediach, pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google’a i inne formy sprzedaży wielokanałowej.

W tym artykule opiszemy kilka popularnych i niszowych pomysłów na sklepu internetowego.


Pomysł na sklep internetowy

Każdy właściciel sklepu internetowego musi na początku układaniu planu zdecydować, jaką drogą w biznesie online chciałby zmierzać. Czy chciałby wypełniać niszę rynkową i stworzyć ofertę ukierunkowaną na wąską grupę docelową? Czy może chciałby prowadzić biznes masowy i walczyć z konkurencją w jednym z popularnych sektorów e–Commerce? Wybór należy do Ciebie. Oba kierunki – biznes niszowy i masowy – mają swoje wady i zalety, w zależności od celów sprzedażowych, jakie chcesz osiągnąć. Żadna z tych dróg nie jest drogą na skróty. Najważniejsza jest konsekwencja w działaniu, ona pomoże Ci skutecznie wdrożyć Twój pomysł na sklep internetowy.

Radzimy wybrać taką branżę e–Commerce, w której nie będziesz musiał uczyć się wszystkiego od zera, poznawać na szybko jej specyfiki. Brak perfekcyjnej znajomości własnego asortymentu sklepu internetowego może wpłynąć negatywnie na tworzenie relacji z klientem. Klienci oczekują bowiem fachowego doradztwa i profesjonalnej obsługi na każdym poziomie. Ponadto kompetentność w biznesie online pozwoli Ci uwiarygodnić wizerunek Twojej firmy lub marki. Klient powinien mieć też poczucie, że w ofercie Twojego sklepu internetowego będzie mógł znaleźć produkty, które są:

  • jakościowe
  • oryginalne
  • spersonalizowane
  • wartościowe pod względem doboru materiałów lub składników
  • pochodzą z pewnego, legalnego źródła
  • są w pełni funkcjonalne

Warto to mieć na uwadze przy tworzeniu zaplecza sklepu internetowego i dodawaniu kolejnych kategorii produktów.

Mówiąc o pomysłach na sklep internetowy generalnie możemy wyróżnić dwa rodzaje sklepów: sklepy z niszowym asortymentem oraz popularne sklepy z produktami masowymi.

Jak szukać pomysłów na sklep internetowy

Od strony technicznej założenie sklepu internetowego nie powinna stanowić problemu. Wystarczy wysłać brief do agencji interaktywnej, mającej bogate portfolio, która specjalizuje się we wdrażaniu projektów z różnych branż e-Commerce. Wcześniej jednak musisz zastanowić się jakiego rodzaju sklep internetowy chcesz prowadzić. Jak szukać pomysłów?

Przenieś sklep do internetu

Inspiracji nie trzeba szukać daleko. Często najlepiej prosperujące sklepy to te, które opierają się na sprawdzonym pomyśle. Być może Ty lub jakaś osoba z Twojej rodziny ma doświadczenie w handlu stacjonarnym i mógłbyś to wykorzystać, przenosząc pewne rozwiązania i propozycje do sprzedaży internetowej? Jeżeli tak i biznes ten przynosił stałe dochody, warto go kontynuować. Zważywszy, że coraz więcej klientów poszukuje w pierwszej kolejności produktów w internecie i jeśli może je kupić i otrzymać przesyłkę do domu, to decyduje się na to ze względu na wygodę i czas. Należy przy tym pamiętać, że bez wykorzystania odpowiedni narzędzi do marketingu Twój sklep może przepaść w zalewie konkurencji.

Obserwuj lokalny rynek

Staraj się także obserwować i przeanalizować, jaki rodzaj produktu interesuje lokalną społeczność. Jeżeli prowadziłeś wcześniej sklep stacjonarny i masz uznaną markę, nie warto porzucać biznesu, bo możesz stracić stałych klientów. Zrób głęboki research, aby dowiedzieć się jaki sektor handlu dominuje w Twojej dzielnicy, mieście i postaraj się oszacować zapotrzebowanie potencjalnych klientów i dopasuj ofertę produktową do lokalnego rynku.

Inspiracje w Google’u

Szukając pomysłu na sklep internetowy, warto korzystać z pomocnych narzędzi Google’a porównujących modne trendy sprzedażowe, czyli Google Trends. Po wpisaniu nazwy tej aplikacji w Google’u, możesz sprawdzić jak często dana fraza jest poszukiwana w poszczególnych miastach i województwach w Polsce przez internautów. Dzięki temu będziesz wiedział, jaka jest szansa w przyszłości na zoptymalizowanie sklepu pod kątem SEO, poprawę jego widoczności i czy będziesz mógł przebić się ze swoim produktem, poszerzając zakres sprzedaży.

Kampania reklamowa z udziałem influencera

Warto na początkowym etapie działaniu sklepu oprzeć się na osobie popularnej, o ugruntowanej pozycji, którą mógłbyś zaangażować w promocję Twojego produktu. Influencer lub osoba o dużym autorytecie społecznym może przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie nie tylko tym, co masz do sprzedania, ale Twojej marce. Ważna jest idea, pomysł na scenariusz, w jaki sposób wykorzystasz tę osobą do współpracy i czy stworzysz wiarygodną opowieść o tym, dlaczego twój biznes odróżnia się od innych i jaką nową wartość wnosi.

Połącz biznes ze swoją pasją

Masz pasję, interesujesz się jakąś dziedziną do tego stopnia, że mógłbyś być doradcą klienta w specjalistycznym sklepie? W przypadku e-Commerce możesz stworzyć biznes na własnych zasadach, dzielić się fachową wiedzą na blogu o produktach, które będziesz miał w ofercie. Dobrym przykładem może być sklep internetowy ze sprzętem sportowym. Dodatkowo publikując wartościowy content, np. recenzje video lub chaty, w których odpowiadasz na pytania klientów, budujesz wizerunek marki i siebie jako eksperta. Łącząc pasję z biznesem łatwiej będzie Ci przekonać internautów do swoich produktów i stworzyć grupę docelową.

Obserwuj trendy w sprzedaży internetowej

Śledzisz nowe trendy w e-Commerce? Jeśli nie to zapoznaj się z naszym artykułem, w którym opisujemy współczesne kierunki rozwoju sprzedaży internetowej. Być może w rankingach rozwijających się branż znajdziesz swoją niszę i dzięki kampanii reklamowej w Google’u i w mediach społecznościowych twój biznes osiągnie sukces, a Ty stajesz się pionierem, docenionym za ryzykowne przedsięwzięciu.


Niszowy sklep internetowy

Sklep internetowy z niszowymi produktami (biznes niszowy). Biznes niszowy to rodzaj działalności handlowej skierowanej do wąskiej, docelowej grupy klientów, mającej niepopularne hobby lub zainteresowania. Produkty lub usługi niszowe nie są szeroko dostępne w dystrybucji, w związku z czym nie możesz spodziewać się ogromnych zysków ze sprzedaży. Ale jeżeli odnalazłeś swoją niszę rynkową, jesteś pasjonatem, znawcą w danej dziedzinie i sprawdziłeś, że jest zapotrzebowanie klientów o podobnych zainteresowaniach na produkty, które oferujesz, to biznes niszowy jest szansą dla Ciebie. Zakładając taki e-sklep możesz wypełnić lukę na rynku, sprostać niespełnionym oczekiwaniom konsumentów, które rynek e–Commerce w jakiejś mierze pomija. Zagospodarowując niszę, nie musisz martwić się konkurencją, bo nie rywalizujesz z wielkimi sklepami internetowymi. Natomiast nie da się ukryć, że sklep internetowy z niszowymi produktami będzie miał też swoje ograniczenia, z czego najbardziej odczuwalnym wydaje się zasięg sprzedaży.


Popularny sklep internetowy

Popularny sklep internetowy (biznes masowy). Możesz założyć sklep internetowy oferujący popularne produkty, np. sklep z odzieżą lub elektroniką znanych marek. W takim przypadku jest duże prawdopodobieństwo, że Twój sklep będzie stanowił twoje główne źródło zarobku. Z czasem pojawią się możliwości rozwoju, które sprawią, że prowadzenie sklepu internetowego będzie pracą pełnoetatową. Do czego zresztą właściciel e–sklepu powinien od początku dążyć, rozwijając swoją ofertę. Oczywiście, żeby osiągnąć wysoki przychód, będziesz musiał zastanowić się, w jaki sposób wyróżnić się na tle silnej konkurencji oferującej podobne produkty. Tym wyróżnikiem może być:

  • unikalna szata graficzna sklepu internetowego
  • publikowanie artykułów eksperckich i poradników zakupowych
  • nieszablonowe prezentacja i opisy produktów
  • dostosowanie funkcjonalności ułatwiających zakupów i obsługę koszyka, itd.

Oczywiście pomysł na wielki sklep internetowy nie musi być wyjątkowo oryginalny, bo z założenia zależy Ci na dotarciu do jak najszerszej grupy klientów. Jeżeli jednak Twoje produkty są ogólnodostępne na innych platformach, musisz sprawić, żeby Twój sklep był lepiej widoczny na zewnątrz. Konieczna będzie więc inwestycja w marketing internetowy, promocję w social mediach, copywriting, e-mail marketing.

Mając sklep internetowy na platformie WordPress, możemy też rozważyć dodatkowo prowadzenie opiniotwórczego bloga, na którym będziesz publikował wpisy np. o nowościach w sklepie z możliwością komentarzy. Istotne jest wypozycjonowanie sklepu internetowego, ponieważ poprawi to widoczność Twojej witryny sprzedażowej w wynikach wyszukiwania Google i zwiększy zdecydowanie szansę na poszerzenie grupy klientów świadomych Twojej marki i zainteresowanych produktami.


Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Z roku na rok przybywa liczba internautów dokonujących zakupy w polskich sklepach internetowych. Już teraz ponad 70% społeczeństwa, które korzysta z internetu, kupuje w polskich e–sklepach. Prognozuje się, że corocznie wzrost liczby zamówień przez internet będzie wynosił około 12%. Tak duże zapotrzebowanie to wynik nie tylko licznych ograniczeń nałożonych na sklepy stacjonarne w czasie pandemii koronawirusa.

Wśród ważnych powodów, dla których tak chętnie robimy zakupy w sklepach internetowych, wymienia się też: dostępność do oferty przez całą dobę, brak problemów komunikacyjnych, które mamy zwykle z dojazdem do sklepów stacjonarnych, nieograniczony czas na wybór produktów, niższe ceny czy zniżki na pierwsze zakupy lub dostęp do outletu.

Do najbardziej popularnych e–sklepów można zaliczyć:

  • sklep z odzieżą
  • sklep z kosmetykami
  • sklep z książkami, e-bookami
  • sklep dla dzieci (z artykułami dziecięcymi, zabawkami)
  • sklep z meblami i wyposażeniem ogrodu
  • sklep z rękodziełem

Zakładając sklep internetowy należący do jednej z tych gałęzi rynku e–Commerce, z jednej strony możesz oczekiwać na duże zainteresowanie ze strony klientów, przy odpowiednich działaniach promocyjno–marketingowych. Z drugiej, musisz spodziewać się dużej konkurencji. Dlatego tak ważne jest znalezienie i wykreowanie swojej niszy w tych sektorach. Żeby nie powielać oferty, powinieneś wyselekcjonować produkty, które będą odróżniać Twój sklep internetowy. Warto też zwrócić uwagę na małe szczegóły, to, co jest poza samym produktem.

Takimi elementami wyróżniającymi Twój sklep internetowy “na plus” mogą być:

  • Dodatki do zakupów, np. darmowe e-booki, poradniki, materiały video, w których podano instrukcje obsługi, możliwości zastosowania i kreacji danego produktu.
  • Dostęp do rekomendacji specjalistów i opinii innych klientów pozwalające porównać produkt z opisem producenta.
  • Kody rabatowe oraz wszystkie formy nagradzania stałych klientów.
  • Możliwość wybrania dogodnej dostawy.
  • Bonusy w postaci dedykowanej kartki dla klienta lub e-maila z podziękowaniem za zakupy.
  • Ciekawa szata graficzna dostosowana do profilu sklepu.
  • Nieszablonowe opisy produktów.

Specjalizacja w branży e–Commerce, wykreowanie niszy w popularnym sektorze to pierwszy krok do tego, aby zbudować pozycję twojego sklepu internetowego w oczach klientów. Ważne jest, aby Twój klient widział też myśl przewodnią sklepu. Sklep powinien mieć ideę, jest to podstawa do tego, aby mógł się z nim utożsamić i miał pewność, że spełnia jego potrzeby zakupowe. Drugim krokiem będzie stworzenie otoczki wokół Twoich produktów lub usługi. Musisz więc przeanalizować konkurencję i poszukiwać innowacyjnych, nowatorskich rozwiązań, które wyróżnią Twój sklep internetowy.

trendy e-Commerce
Trendy e-Commerce 2022
E-Commerce to dynamiczna branża, które podlega ciągłym zmianom i trendom. Jakie trendy w e-Commerce wykorzystać w sklepie internetowym?
Przeczytasz o: Trendy w e-Commere: Click and Collect, E-grocery, Dark store, Marketplace, Omnichannel, Social commerce, Customer Experience, Mobile commerce.
sprzedaż w mediach społecznościowych
Sprzedaż w mediach społecznościowych
Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.
Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.

Pomysły na sklep internetowy – przegląd rozwiązań

Żeby zaistnieć szerzej na rynku e–Commerce musisz zrobić głęboki research i wyspecjalizować ofertę Twojego sklepu. Pamiętaj, nadal są niezagospodarowane nisze na rynku internetowym. Być może jedna z nich czeka właśnie na Ciebie i pomoże Ci osiągnąć sukces w e-Commerce. Każdy pomysł na biznes może okazać się świetny, pod warunkiem, że Twój sklep internetowy z odzieżą, czy to z meblami, artykułami dla dzieci, do ogrodu i wystroju wnętrz będzie wyróżniał się np. wąską, bardziej specjalistyczną ofertą produktową, ideą przewodnią i szatą graficzną na tle konkurencji. Z naszej strony sugerujemy rozważyć założenie e–sklepu na platformie WordPress + WooCommerce. Dedykowany sklep internetowy daje wiele możliwości rozwoju biznesu online! Poza tym WooCommerce ma wiele dostępnych funkcjonalności, modyfikacji i łatwy w obsłudze system zarządzania.


Sklep internetowy z odzieżą

Masz swój sklep z ubraniami albo pracujesz nad stworzeniem własnej marki odzieżowej? Śledzisz trendy w branży modowej? Chciałbyś dać szansę młodym, lokalnym, zaprzyjaźnionym projektantom ubioru, którym trudno byłoby samemu wybić się na konkurencyjnym rynku mody? A może chciałbyś dotrzeć z odzieżą specjalistyczną, okolicznościową lub sportową? Bez względu na to, jakie masz motywacje, sklep internetowy z odzieżą dla pasjonata mody to świetny pomysł. Zastanów się nad doborem platformy sprzedażowej albo zleć wykonanie strony internetowej agencji interaktywnej z bogatym portfolio.

Z naszej strony polecamy do tego celu wykorzystanie cenionego platformy WordPress + WooCommerce. WooCommerce ma wiele przydatnych funkcjonalności usprawniających zarządzanie systemem oraz proces zakupowy, co na pewno docenią Twoi klienci. A poza tym ogromną ilość dodatkowych skórek (motywów), które nadadzą Twojej stronie indywidualny wygląd.

Jeśli będziesz miał swój pomysł na sklep internetowy z odzieżą, z oryginalną nazwą domeny, nieszablonowymi opisami i zdjęciami, to przy odpowiedniej reklamie w social mediach i Google masz duże szanse, żeby przyciągnąć klientów.

Sklep internetowy z kosmetykami

Prowadzisz bloga o kosmetykach, robisz testy na vlogu, współpracujesz z mało znanymi w Polsce markami, które promujesz regularnie? Może warto by pomyśleć o założeniu swojego sklepu internetowego z konkurencyjną ofertą dla wielkich drogerii? Kosmetyki naturalne, kosmetyki dla mężczyzn, kosmetyki pielęgnacyjne to nadal niezagospodarowana w pełni nisza w branży e–Commerce. Sklep internetowy z kosmetykami to świetny pomysł na rozwój biznesu. To szansa na poprawę wyników sprzedaży kosmetyków firmy, z którą współpracujesz lub prowadzisz. Wykorzystaj możliwości, jakie daje WordPress + WooCommerce.

Sklep internetowy z meblami

Masz swój sklep z meblami i zastanawiasz się co zrobić, żeby dotrzeć do nowych klientów spoza Twojej miejscowości? Najlepszym rozwiązaniem będzie założenie sklepu internetowego z meblami. Pozwoli Ci to na poprawienie sprzedaży i sprawi, że twoja firma będzie lepiej widoczna w internecie. WordPress daje Ci pełną kontrolę nad każdym aspektem obsługi sklepu internetowego z meblami. Począwszy od konfiguracji podatków od towarów, dokonywania przeglądu stanów magazynowych, a skończywszy na administrowaniu kontem klienta w sklepie internetowym. W WooCommerce masz możliwość przeanalizowania całego procesu zakupowego.

Sklep internetowy z artykułami dla dzieci

Jesteś rodzicem i często szukasz artykułów dla dzieci i niemowląt – specjalistycznej żywności, zabawek, ubrań, wózków, pieluszek, mebli? A może interesujesz się literaturą dziecięcą i młodzieżową i chciałbyś otworzyć księgarnie i tym samym promować czytelnictwo wśród najmłodszych? Warto pomyśleć o założeniu sklepu internetowego, w którym będziesz miał szeroką gamę produktów dostosowanych do wieku dziecka i połączyć to z blogiem o wychowaniu, edukacji dziecka przez sztukę.

W WooCommerce będziesz mógł stworzyć dedykowaną platformę sprzedażową, wygodną w obsłudze dla klienta i przyjazną pozycjonowaniu do wyszukiwarek Google. Coraz więcej rodziców przekonuje się do zakupów w internecie. Pozwalają one nie tylko oszczędzić czas, który moglibyśmy poświęcić na zabawę z dzieckiem. Przeglądanie oferty w sklepie internetowym daje też możliwość dokładnemu przyjrzenia się artykułom i produktom.

Jeśli dodatkowo umożliwisz komentowanie produktów, będziesz prowadził fanpage i odnajdziesz niszę na tym rynku e–Commerce, to możesz liczyć na duże zainteresowanie ze strony klientów.

Sklep internetowy z rękodziełem

Zajmujesz się w chwilach wolnych od pracy rękodziełem? Prowadzisz bloga, na który wrzucasz swoje pracy i dostajesz pozytywne komentarze? Może warto przekuć swoje hobby na biznes i założyć mały sklep internetowy? Idealne do tego będzie WordPress+WooCommerce. Dzięki WooCommerce będziesz mógł dotrzeć do większej grupy entuzjastów Twojej twórczości i w końcu zaczniesz łączyć przyjemne z pożytecznym. Jeżeli Twoje prace cieszą się zainteresowaniem, spróbuj wystawiać je na sprzedaż w wygodnej, funkcjonalnej platformie. Może być Ci potrzebna na początkowym etapie reklama. Sklep WooCommerce jest przystosowany do działań marketingowych, to platforma przyjazna pozycjonowaniu.


Dropshipping – sklep bez magazynu

Typowy sklep internetowy wymaga magazynowania produktów do wysyłki, co wiąże się ze stałymi kosztami. Czy jest jakiś sposób w e-Commerce, żeby uniknąć opłaty za przechowywania towaru, co do którego nie mamy pewności, że go sprzedamy? Jeśli nie chcemy przepłacać za logistykę wysyłkową na początkowym etapie prowadzenia sklepu internetowego, powinniśmy alternatywne rozwiązanie jakim jest sklep dropshippingowy, czyli sklep bez magazynu. To dobry pomysł na sklep, gdy nie mamy wielkiego budżetu na starcie.

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.

Cały proces jest oczywiście obsługiwany automatycznie z poziomu sklepu dropshippingowego. Gdy produkt jest sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego, sklep po prostu przekazuje zamówienie do hurtownika lub producenta, który je zrealizuje.

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego modelu handlu detalicznego, tak samo w systemie dropshipping sprzedawca osiąga zysk z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.

Sklep Dropshipping


dropshipping przewodnik krok po kroku
Co to jest Dropshipping?
Dropshipping to światowy trend w e-commerce. Sklep dropshipping nie wymaga magazynowania ani wysyłki produktów.
Przeczytasz o: Co to jest dropshipping - wady i zalety. Jak znaleźć produkty i dostawców dropshippingu. Dropshipping na WordPress.
marketplace co to jest
Marketplace co to jest i jak działa?
Marketplace to innowacyjne podejście do e-handlu, przypominające internetowe targowisko, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców.
Przeczytasz o: Co to jest Sklep Marketplace - wady i zalety. Sklep Marketplace na WordPress + WooCommerce.

Marketplace – jedna platforma, wielu sprzedawców

Inną alternatywą wobec typowego sklepu internetowego jest marketplace. To rozwiązanie korzystne dla osób, które wciąż szukają swojego pomysłu na sklep ze sprofilowaną ofertą, nie mają jeszcze możliwości ani zasobów finansowych i magazynowych do prowadzenia własnego, niezależnego sklepu internetowego i chcieliby tę usługę zlecić zlecić firmie zewnętrznej. Sklep marketplace działa więc na zasadzie pobierania opłat od sprzedawcy za możliwość wystawienia oferty sprzedażowej na wybranej platformie.

Marketplace może być korzystny zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Do zalet tego sklepu dla sprzedawcy można zaliczyć: niski koszt dostępu do platformy sprzedażowej, pełna kontrola zamówień i możliwość tworzenia raportów z wyników sprzedaży, dostęp do rozbudowanej, darmowej bazy klientów czy możliwość budowy rozpoznawalności własnej marki.

Marketplace daje też korzyści klientom, którzy w jednym miejscu mają dostęp do różnych marek i produktów, nie muszą odwiedzać wielu sklepów internetowych i mogą odnaleźć produkty w preferencyjnych, niższych cenach niż w zwykłych sklepach internetowych.

Dodatkowym atutem marketplace jest mnogość platform oferujących obsługę i zarządzanie tą formą sprzedaży, choćby WordPress+WooCommerce, PrestShop, Magento, Allegro, Amazon, OLX, Facebook. Jeżeli nie jesteś do końca przekonany do jednego pomysłu na sklep internetowy i na początek chciałbyś po prostu spróbować sprzedawać różne produkty i zobaczyć, jakie osiągasz wyniki, marketplace będzie idealnym rozwiązaniem testowym. Testem przed założeniem własnego sklepu internetowego. Ponadto marketplace nie wymaga od nas poświęcenia całego życia zawodowego, to platforma, która sprawdza się do zarabiania dodatkowych pieniędzy poza pracą na etat.

Sklep Marketplace


Sklep na Facebooku i Instagramie

Trudno sobie wyobrazić obecnie dochodowy sklep internetowy skupiony jednie na jednym kanale sprzedażowym. Konsumenci szukają produktów i ofert w wielu miejscach w internecie i tam chcą je wybierać i zamawiać. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę sklepu internetowego.

Dlatego żeby wzmocnić markę i pozyskać nowy ruch klientów warto rozważyć założenie sklepu na Facebooku. W Menedżerze sprzedaży można dostosować swój sklep, a także utworzyć, uporządkować i dostosować kolekcje. Każda kolekcja będzie miała nazwę, opis, multimedia w tle i będzie obejmować co najmniej 2 produkty. Produkty mogą być zgrupowane w kolekcjach tematycznie – ułatwi to klientom znalezienie potrzebnych produktów.

Funkcja sklepu umożliwia utworzenie unikatowego środowiska zakupowego na Facebooku. Gdy utworzysz sklep, klienci będą mogli przeglądać, poznawać i kupować Twoje produkty. Wystarczy, że masz stronę firmową na Facebooku połączoną z Twoim sklepem internetowym dzięki opcji Sklepu na Facebooku.

Funkcja sklep na Facebooku umożliwia prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom. Musisz jednak wiedzieć, że fanpage sklepów utworzonych w USA i w Polsce nie mają jeszcze tych samych funkcjonalności. W USA za pośrednictwem Facebooka można prowadzić sprzedaż bezpośrednią już z poziomu strony Facebooka. W przypadku polskiego sklepu na Facebooku klient po wybraniu produktu zostaje przekierowany do e-sklepu w celu dokończenia zakupów.

W miarę ewolucji e-Commerce i zachowań kupujących sklepy internetowe muszą reagować na zmieniające się wymagania klientów. Takim standardem jest obecnie sklep na Facebooku. Czasy Facebooka kiedy był wyłącznie serwisem społecznościowym i służył jedynie do komunikowania, dzielenia się informacjami i zdjęciami już minęły. Dziś Facebook to także wielka platforma handlowa, której potencjał marketingowy warto wykorzystać.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że opisane powyżej pomysły na sklep internetowy będą dla Ciebie inspiracją na stworzenie własnej platformy sprzedażowej. Jeżeli masz pomysł na sklep internetowy, to WooCommerce będzie idealnym rozwiązaniem do prowadzenia twojego biznesu. Jego zalety to elastyczność, funkcjonalność, prostota w obsłudze. WooCommerce umożliwia wprowadzenie różnych metod płatności. Co może być dużym udogodnieniem dla obu stron transakcji. Ponadto WooCommerce możesz świetnie wypozycjonować w wyszukiwarce Google’a. To platforma sprzedażowa z ogromnym potencjałem marketingowym.

Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową odnośnie strony internetowej.

Jak założyć sklep internetowy?

Myślisz nad założeniem e-sklepu? Przeczytaj nasz poradnik jak zalożyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

5/5 - (7 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger