Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń projekt: Strona www | e-Sklep | e-Learning | napisz do nas: studio@thenewlook.pl

Jaki sklep internetowy założyć?

jaki sklep internetowy założyć

Prowadzisz biznes i chcesz przenieść swoją działalność do internetu. Zastanawiasz się, w jaki sposób założyć sklep internetowy i jaki rodzaj działalności można prowadzić on-line. Dowiedź się i Ty jaki sklep internetowy założyć w 2020 roku.

Rynek e-Commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepów internetowych. Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się nawet jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Taka dynamika rozwoju rynku e-commerce to wielka szansa dla Twojego sklepu internetowego.

Do złożenia i uruchomienia sklepu internetowego, nie potrzeba specjalistycznych rozwiązań. Na rynku istnieje wiele gotowych platform e-Commerce lub silników do budowy sklepów internetowych jak WooCommerce i PrestaShop, które możesz w dowolny sposób przystosowywać do Twoich potrzeb.

Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce takich jak WordPress + WooCommerce, sprzedaż w internecie stała się prosta. Dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty, czy usługi w Internecie bez wiedzy informatycznej. Teraz i Ty masz w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwala praktycznie od zaraz rozpocząć sprzedaż w internecie. Przeczytaj jak założyć sklep internetowy krok po kroku.

Przed założeniem sklepu internetowego

Przed założeniem sklepu internetowego warto dokładnie określić, co chcesz sprzedawać oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka lub usługa. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój produkt albo im bogatsza jest oferta, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep. To jaki sklep internetowy chcesz założyć, będzie mieć wpływ na wybór odpowiedniego rozwiązania e-commerce.

Jeżeli wiesz co chcesz sprzedawać, dobrze jest poznać otaczający rynek i przeanalizować konkurencję. Jeśli zaś masz swój unikatowy produkt, warto przeanalizować najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj o sukcesie w e-commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, często zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu.

jaki sklep internetowy założyć 2020

Jaki sklep internetowy założyć – krok po kroku

Od czego zatem zacząć, jeżeli chcesz założyć sklep internetowy. Przede wszystkim powinieneś przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, co chcesz sprzedawać produkty, czy usługi i jak duży ruch będzie generował sklep. Będzie to miało wpływ, jakie funkcje będą najważniejsze, jaki budżet musisz na to przedsięwzięcie przeznaczyć. Zatem, czego oczekujesz od Twojego sklepu i jaki sklep internetowy chcesz założyć?

Przejdź do sekcji:

  1. Jaki sklep internetowy wybrać?
  2. Sklepy B2B i B2C
  3. Jaki sklep internetowy założyć – przegląd rozwiązań
  4. Platformy e-commerce
  5. Jak założyć sklep internetowy?
  6. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
  7. Rozwój sklepu internetowego
  8. Podsumowanie

Jaki sklep internetowy wybrać?

Sklepy internetowe jako handel elektroniczny w internecie mogą obejmować różnego rodzaju usługi handlu prowadzone on-line. Towary i usługi są zamawiane przez sklep internetowy, ale płatność i dostawa zamówionego towaru lub usługi może być dokonana w internecie, lub poza siecią. Transakcje mogą być dokonywane pomiędzy osobami indywidualnymi, przedsiębiorstwami, instytucjami lub organizacjami.

Sklepy internetowe ze względu na przedmiot handlu mogą sprzedawać: dobra fizyczne, produkty cyfrowe oraz usługi.

Sklepy internetowe można podzielić również ze względu na formę handlu:

  • bezpośredni – cała transakcja od momentu złożenia zamówienia, realizacji płatności i dostawy towaru odbywa się wyłącznie przez sklep internetowy on-line.
  • pośredni – poszukiwanie towarów, usług, kontrahentów oraz sama płatności odbywa się przez sklep internetowy, natomiast dostawa zamówionego towaru lub usługi odbywa się w tradycyjny, bezpośredni sposób.
  • hybrydowy – połączenie dwóch form.

Sklep internetowy jako rozwiązanie e-commerce tworzy wiele możliwości, zarówno w aspekcie pozyskania nowych Klientów, jak i wzmocnienia obecnych relacji biznesowych. Handel internetowy umożliwiają Twojej firmie sprzedaż ukierunkowaną na klientów detalicznych lub biznesowych. Pytanie, jaki sklep internetowy założyć wymaga odpowiedzi do kogo ma być skierowany sklep – do konsumentów, czy klientów biznesowych. Dlatego, aby wybrać opcję optymalną dla Twojego biznesu powinieneś przeanalizować także, jaki wybrać rodzaj sklepu wybrać.


Sklepy B2B i B2C

Sklepy internetowe można również podzielić na dwa modele B2B i B2C. Oba systemy różni rodzaj świadczonych usług, skala prowadzonego biznesu, oraz cel przeznaczenia usług sklepu. Systemy różnią się również z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesu zakupowego, rodzaj płatności, infrastruktury oraz sposobu prowadzenia działalności w ramach e-commerce, które omówimy w dalszej części.

  • B2C – sklepy dla klientów detalicznych: e-sklepy, katalogi produktów, e-Learning
  • B2B – sklepy dla klientów biznesowych: katalogi produktów, platformy zamówieniowe

Zacznijmy więc od omówienia platform B2B i B2C. Poniżej opisujemy porównanie specyfiki rozwiązań B2B i B2C dla sklepów internetowych. Poznaj, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz jaki rodzaj sklepu internetowego możesz założyć bazując na tych rozwiązaniach.

Sklepy B2B, czyli współpraca z między firmami

B2B, czyli business to business, oznacza transakcje pomiędzy dwoma lub większą ilością firm. Główną rolę odgrywają platformy B2B, które usprawniają transakcje zachodzące pomiędzy firmami a ich dostawcami bądź producentami lub dystrybutorami. Operatorem sklepu B2B są zazwyczaj producenci, hurtownicy lub dystrybutorzy. Współpraca między firmami w ramach systemu B2B ma przeważnie charakter cykliczny.

B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklep internetowy. System B2B musi być zdolny do przyjmowania zleceń w różnych formach takich jak: e-mail, dokumenty lub zamówienia elektroniczne. Taki system musi połączyć przyjęte już zamówienie z innymi bazami administracyjnymi firmy, odpowiedzialnymi za fakturowanie, stany magazynowe, przechowywanie danych klientów.

Proces zakupowy. W przypadku dokonania zakupu przez przedsiębiorcę proces zakupowy jest bardziej złożony niż w przypadku osób indywidualnych. Dokonanie zakupu stanowi decyzję grup decyzyjnych, wybierając produkt i rozmawiając ze sprzedawcą, nie musi posiadać zezwolenia na dokonanie zakupu lub może nie być odpowiedzialny za podjęcie ostatecznej decyzji.
Rodzaje płatności. Cena produktu może się różnić w zależności od klienta. Duże zamówień lub udaje im się wynegocjować specjalne warunki, korzystają z innego cennika, często ustalanego indywidualnie.
Mechanizmy płatności. Transakcje w modelu B2B mogą być bardziej złożonym procesem. Klienci mogą wybrać towary, złożyć zamówienie, wybrać rodzaj dostawy. Jednakże nie muszą płacić oni w momencie składania zamówienia, ale otrzymują fakturę, którą opłacają w uzgodnionym terminie płatności.

Sklepy B2C, czyli sprzedaż dla klienta końcowego

Business to customer to model, w którym sprzedaż jest procesem odnoszącym się bezpośrednio do klientów – użytkowników sklepu internetowego. Klientami sklepów B2C są przeważnie osoby fizyczne lub firmy. Transakcje w ramach sklepów B2C nie jest cykliczna, ponieważ klient może zaopatrzyć się w produkty w różnych sklepie bez konieczności zobowiązania się do kolejnych zakupów.

Klienci szukają informacji na temat produktów w sklepie, wybierają je i płacą za nie przed dostawą za pomocą bramki płatności, karty wykorzystując inne formy płatności. Wystarczy jedynie zadbać o to, aby sklep internetowy wyświetlała produkty i ceny, obsługiwał przyjęcie płatności oraz zrealizował wysyłkę do klienta.

Proces zakupowy. Proces opiera się na dokonania zakupu przez klienta końcowego, który po stwierdzeniu przydatności produktu decyduje się na jego zakup i dokonuje transakcji. Transakcje nie są cykliczne, ponieważ klient może kupić produkty w różnych sklepach, bez konieczności zobowiązania się do kolejnych zakupów.
Rodzaje płatności. W modelu B2C konsument, który kupuje produkt, płaci dokładnie taką samą cenę jak inni nabywcy.
Mechanizmy płatności. Klient wybiera produkt i płaci na stronie zamówienia w sklepie przy użyciu wybranej formy płatności jak: bramka płatności, karta kredytowa, lub płatność przy odbiorze.

Platforma B2B i B2C – dokładny opis


Jaki sklep internetowy założyć – przegląd rozwiązań

Szeroko rozumiane sklepy internetowe stały się popularną formą sprzedaży z uwagi na wygodę i obniżenie kosztów sprzedaży. Sklepy internetowe dają możliwość szybkiego dotarcia do klientów praktycznie z każdego miejsca na ziemi. Ponadto dają możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców.

Serwis internetowy daje możliwość kupowania i sprzedawania produktów, usług lub produktów wirtualnych przez internet. Klienci szukają informacji na temat produktów w sklepie, wybierają je i płacą za nie przed dostawą za pomocą formy płatności. Sposób działania sklepu jest niezwykle prosty – sklep internetowy wyświetlała produkty, usługi, ceny, obsługuje przyjęcie płatności oraz realizuje wysyłkę do klienta.

Ze względu na sposób działania, funkcje możemy wyróżnić wiele form handlu elektronicznego:

  1. Sklep internetowy
  2. Sklep dropshippingowy
  3. Sklep typu Marketplace
  4. Strona firmowa ze sklepem
  5. Systemy rezerwacji
  6. Kursy e-learning
  7. Serwisy ogłoszeniowe i aukcje
  8. Sklepy dedykowane
  9. Sklepy omnichannel
  10. Sklep B2B

Sklep internetowy

Klasyczny sklep internetowy jest to strona www, na której klienci zapoznają się z ofertą i składają zamówienia zakupu przez internet. Elementem każdego sklepu internetowego są strony z ofertą, czyli tak zwana podstrony produktowe (karta produktu) zawierająca opis towaru lub usługi, którą można zamówić za pomocą danego sklepu. W sklepach z szerokim asortymentem stosuje dodatkowo kategorie produktów, które grupują produkty według ich rodzajów. W większości e-sklepów funkcjonuje tzw. koszyk. Jego działanie jest identyczne z tradycyjnym koszykiem na zakupy. Dodanie produktu do koszyka odbywa się za pomocą guzika w danym produkcie czy usłudze. Niezbędnym elementem sklepu również formularz na stronie zamówienia, w którym kupujący podaje swoje dane niezbędne do przeprowadzenia transakcji, czyli dane osobowe, adres dostawy. W zamówieniu kupujący musi podać również swój adres e-mail, na który przychodzi potwierdzenie dokonania zakupu i wszystkie maile transakcyjne.

Sklep internetowy oprócz części dostępnych dla kupujących posiada również panel administracyjny przeznaczony dla obsługujących e-sklepu. Panel administracyjny umożliwia dodawanie, edytowanie i usuwanie produktów. Ponadto panel pozwala na zarządzanie bazą klientów, zamówieniami, drzewem kategorii, subskrypcją, wiadomościami na stronie. Zaawansowany panel może posiadać również rozbudowane statystyki sprzedaży, pozwalać na eksport i import produktów do plików XML, CSV. Panele administracyjne sklepu może być połączony z integracjami zewnętrznymi jak płatności, wysyłki, systemy księgowe lub magazynowe.

Sklepy internetowe | Cennik


Sklep dropshippingowy

Nowym, alternatywnym pomysłem na sklep internetowy jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-commerce dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką. Sklep dropshipping nie ma fizycznych produktów, co oznacza brak kosztów magazynowych. Zamiast tego, gdy klient kupuje produkt, właściciel sklepu składa zamówienie u oryginalnego dostawcy.

Ze względu na niskie koszty operacyjne i łatwą konfigurację, dropshipping stał się światowym trendem w e-commerce. Model biznesowy dropshipping ma oczywiście zalet i wad, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem tworzenia sklepu opartego na tym rozwiązaniu. Założenie sklepu dropshippinggowego wymaga znacznie niższych inwestycji niż prowadzenie typowego sklepu internetowego. Dwie główne korzyści z dropshippingu to brak odgórnej potrzeby zamrażania pieniędzy w towarze oraz regularny przepływ środków pieniężnych. Nie musisz kupować produktów od dostawcy ani zarządzać i utrzymywać stany magazynowe.

Istnieje wiele platform e-commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep dropshipping – WordPress, PrestaShop oraz platformy abonamentowe. Część problenmów z dropshippingiem rozwiązuje dobra integracja z dostawcami oraz prawidłowe wdrożenie systemu dropshippingowego w Twoim sklepie.

Co to jest sklep dropshipping?


Sklep typu Marketplace

Sklep Marketplace to innowacyjne podejście do e-sprzedaży, przypominające internetowe targowisko. Marketplace jest miejscem, a dokładnie sklepem, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców. Jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów każdemu z klientów. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości produktów pozwala stworzyć szeroką ofertę cenową, ale i zróżnicowaną dostępności towarów oraz czas dostawy. Zakupy w sklepie Marketplace przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

Sprzedawcy współpracujący z marketplacem używają gotowej infrastruktury sklepu, korzysta z promocji i mogą liczyć na szerokie grono klientów, do których dociera oferta. Każdy sprzedawca ma swój panel w ramach sklepu, w którym zarządza swoimi produktami.

Sklep typu Marketpalce zależności od segmentu oraz skali, z jaką działa możem być sklepem branżowym o wąskiej ofercie, bądź dużą platformą z szerokim, zróżnicowanym asortymentem.

Sklep Markatplace


Strona firmowa ze sklepem

Strona firmowa może być rodzajem sklepu z możliwością sprzedaży produktów lub usługi firmy. Najczęściej wybieraną platformą do tworzenia stron internetowych ze sklepem jest WordPress. Za pomocą WordPressa można stworzyć stronę internetową wizytówkę dla małej firmy, jak i dużą stronę firmową dla korporacji. Strona internetowa oparta o WordPress umożliwia łatwą edycję, ale przede wszystkim rozwój strony firmowej wraz z rozwojem firmy.

Strona katalog produktów. Strona firmy lub marki prezentująca produkty z wszystkimi niezbędnymi informacjami zachęcającymi odwiedzających do kontaktu z przedstawicielami firmy – więcej ›

Dlaczego warto wybrać WordPressa dla strony internetowej firmy ze sklepem? Zobacz nasze przykłady realizacji stron WordPress, jak i przykłady realizacji stron WordPress z całego świata.

Strona ze sklepem internetowym


Systemy rezerwacji

System rezerwacji online. Strona internetowa może być również system do obsługi zapytań o rezerwację miejsc i usług. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku każdej profesji, która wymaga systemu rezerwacji online: hotelu, pensjonatu, restauracji, czy fryzjera. Strona internetowa można zmienić w system składania rezerwacji i sprzedaży z płatnościami online i jest defakto sklepem internetowym.

Strona eventu. Strona ułatwiająca promocję i organizację wydarzeń, konferencji. Strona z opisem eventu umożliwia rejestracji na wydarzenie oraz sprzedaży biletów.

Sprzedaż biletów. Strony internetowe może służyć jako platforma do rezerwacji i sprzedaży biletów. Za zakupy klient będzie mógł zapłacić przez bramkę płatności, kartą kredytową lub platformą PayPal.

Strona WordPress z systemem rezerwacji


Kursy e-learning

Dzięki stronie internetowej można nauczać przez internet. WordPress może być narzędziem do tworzenia i sprzedaży kursów online, e-booków, filmów. Na takiej stronie e-lerningowej można tworzyć kursy edukacyjne z elementami quizu, wideo czy dźwięków. WordPress umożliwia logowanie klientom, administrowanie członkami oraz analizowanie danych.

Strona e-learning WordPress


Portale ogłoszeniowe i aukcje

Serwisy ogłoszeniowe, portale aukcyjne, platformy przetargowe to również rodzaj sklepu internetowego. Serwisy ogłoszeniowe, pozwalający na zamieszczanie ogłoszeń i ich przeglądanie on-line. Ogłoszeniodawcy zwykle zamieszczają przedmioty w odpowiednich kategoriach, co ułatwia kupującym znalezienie danego produktu. Szczególnym rodzajem serwisów ogłoszeniowych są platformy aukcyjne. Platformy aukcyjne przeprowadzają aukcja internetowa. Punktem wyjścia jest zwykle cena wywoławcza ustalona przez wystawiającego, od której zaczyna się licytacja. Zakupu dokonuje osoba, która w ramach licytacji zaproponowała najwyższą cenę przed końcem aukcji internetowej.


Sklepy dedykowane

Sklep dedykowany jest to rozwiązanie dla specyficznych sklepów, których produkty lub specyfika biznesu wymaga zaawansowanych konfiguracji. Wdrożenie sklep dedykowanego jest bardzo czasochłonne i zarazem kosztowne. Sklepy dedykowane są idealne dostosowanie do potrzeb i charakteru biznesu, duże możliwości optymalizacji obsługi zamówień.

Sklep dedykowany WordPress + WooCommerce


Sklep omnichannel

Omnichannel to podejście do prowadzenia sprzedaży, która zakłada dotarcie i obsługę klienta z poziomu kanałów online i offline. Strategia omnichannel oznacza prowadzenie działań, których celem jest zapewnienie spójności doświadczeń bez względu na wybrane przez klienta miejsce zakupu.

Omnichannel przyjmuje, że dzięki połączeniu możliwości, jakie daje połączenie sklepu tradycyjnego ze sklepem internetowy, klient będzie kupował chętniej i częściej niż u konkurencji, która oferuje tylko jeden kanał sprzedaży, lub u której kanały sprzedaży działają niezależnie. Sklepy na każdym etapie powinny ze sobą współpracować w celu zapewnienia wygody zakupów, dać synergię technologiczną oraz biznesową pomiędzy wieloma kanałami sprzedaży.

Rozwiązania omnichannel umożliwia bezproblemowe współdziałanie sprzedaży online i offline poprzez usługę click&collect, czy możliwość sprawdzenia w sklepie internetowym dostępności produktowej w sklepie tradycyjnym.

Usługa click&collect
Omnichannel umożliwia klientom marki zakupienie produktu sklepie internetowym i odebranie go w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym marki.

Jest sposób realizacji zamówienia niezwykle wygodny dla klientów z wielu względów. Mogą oni odebrać produkty, zakupione w sklepie internetowym, w dowolnym czasie. Taka dostawa przesyłki do sklepu stacjonarnego jest darmowa, a podczas odbioru klient może sprawdzić zakupione produkty. Często taki sposób dostawy jest szybszy niż inną formą wysyłki. Rozwiązanie jest również sposobem na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klienci odbierając w sklepie produkty, często dokonują dodatkowych zakupów.

Zarządzanie stanami magazynowymi
Sklep typu omnichannel powinien posiadać wspólnej zarządzanie produktami, stanami magazynowymi dla kanałów online i offline. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący może przed udaniem się do sklepu sprawdzić, czy dany produkt jest dostępny. W przypadku, gdyby towar jest czasowo niedostępny, może ustawić powiadomienie, że produkt, którego szuka, jest już na stanie.


Sklep B2B

Sklepy B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklepy internetowe. Platforma B2B jest rozwiązaniem usprawniającym procesy biznesowe.

Sklep B2B, nie jest zwykłym sklepem, ale tworzy system informatyczny, który ułatwia wymianę informacji między firmami oraz usprawnia sprzedaż przez zautomatyzowanie procesu składania i realizowania zamówień. Zarządzanie systemem dostaw można znacznie ułatwić przez automatyzację przepływu informacji oraz integrację danych o sprzedaży i terminach dostaw.

System B2B musi być zdolny do przyjmowania zleceń w różnych formach takich jak: e-mail, dokumenty lub zamówienia elektroniczne. Taki system musi połączyć przyjęte już zamówienie z innymi bazami administracyjnymi firmy, odpowiedzialnymi za fakturowanie, stany magazynowe, przechowywanie danych klientów. Platforma B2B można oferować dla różnych odbiorców dostosowane grupy produktów. System wybiera odpowiednie produkty, które wyświetlane są klientom biznesowym, po zalogowaniu się do konta.

Platformy B2B mogą być rozwijane o dodatkowe integracje. Dzięki temu system B2B możne osiągnąć dodatkowe korzyści wykorzystując dane znajdujących w zewnętrznej aplikacji, systemie lub bazie danych. Platformę B2B można zintegrować z systemami dostawców, partnerów logistycznych, dzięki czemu istnieje możliwość efektywnego zarządzania stanami magazynowymi, zakupami i dystrybucją. Sklep B2B pozwala na stworzenie całego systemu oferty biznesowej dla klientów typu B2B.

Sklep internetowy WordPress z obsługą B2B


Platformy e-commerce

Jeżeli, już wiesz jaki sklep internetowy założyć, musisz zdecydować się jaką platformę wybrać do Twojego sklepu internetowego. Sklep internetowy działa w oparciu o oprogramowanie, które zarządza produktami, stanami magazynowymi, obsługuje cały proces zakupowy od przyjęcia zamówienia, płatności, po wysyłkę. Oprogramowanie sklepu internetowego zapewnia ponadto bezpieczeństwo danych, dostarcza narzędzia do marketingu i wiele innych funkcji sklepu. Takie oprogramowanie nazywamy popularnie systemem sklepu lub Platforma e-Commerce. Platforma e-commerce to serce sklepu i jest najważniejszą inwestycją dla Twojego sklepu internetowego.

Decydując się na wybór platformy e-Commerce, trzeba sobie zadać pytanie – jak duży będzie sklep, który chcemy uruchomić i jakie są perspektywy jego rozwoju? Jak dokładnych raportów sprzedażowych i analitycznych potrzebujemy i jak bardzo mamy skomplikowane produkty? I wreszcie, czy potrzebujemy sklepu, który uruchomimy i obsłużymy samemu, czy będziemy potrzebowali pomocy informatyka? Poniżej prezentujemy pięć najpopularniejszych platform oraz ich charakterystyki.

Rodzaje platform e-Commerce

Powstanie różnego rodzaju platform e-commerce jest odpowiedzią na odmienne zapotrzebowania przedsiębiorców lub osób chcących prowadzić biznes w internecie. Zupełnie inne wymagania będzie miał mały sklep niż duży, masowy sklep z obrotem rzędu kilku milionów złotych.

Systemy sklepowe możemy podzielić na dwa główne rodzaje, czyli platformy abonamentowe i platformy open source, które opisujemy w tym tekście. Istnieją również sklep internetowe oparte platformy dedykowane i licencyjne. Są na nich oparte głównie duże i wielkich sklepów internetowe. Mają one naprawdę duże możliwości i funkcjonalności, jakie oferują, jednak pozwolić sobie na nie mogą jedynie naprawdę duże sklepy, dlatego nie będziemy ich szerzej opisywać.

Wszystkie platformy e-commerce pozwalają na zarządzenie produktami, sprzedaż, przyjmowanie płatności, wysyłkę maili transakcyjnych, a także w pewnym zakresie decydowanie o wyglądzie strony. Występują między nimi jednak znaczne różnice. W zależności od założeń biznesowych danego sklepu może się okazać, że dla jednej firmy najlepsze będzie rozwiązanie abonamentowe, dla innej Open-Source, a jeszcze innej niezbędne będzie rozwiązanie dedykowane.

Platformy e-Commerce krok po kroku

Silniki platformy e-commerce

Platforma e-commerce bazuje na silniku platformy e-commerce.
Podjęcie decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniej platformy wymaga poznania tzw. silników platform e-commerce. Najpopularniejsze silniki sklepów Open Source, czyli WooCommerce, PrestaShop, Magento. Wszystkie platformy są oczywiście tak rozbudowane i zróżnicowane, że opis wszystkich możliwości, funkcjonalności i porównanie ich jest niemożliwe. Warto kilka rozwiązań poznać bliżej i przeanalizować, które jest najbardziej odpowiedni do Twojego biznesu.

W naszym tekście na temat wyboru platformy dla sklepu internetowego opisujemy porównanie najpopularniejszych silników dla sklepów internetowych open source i abonamentowych, ich możliwości oraz wady i zalety. Sprawdź, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz porównaj przybliżone koszt jego utrzymania.

Jaką platformę wybrać do sklepu internetowego?


Jak założyć sklep internetowy?

Niezależnie od tego, czy masz już pomysł na własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na Twój biznes, przeczytaj jakie działania są istotne przy założeniu sklepu internetowego i jakie zwiększą Twoją szansę na sukces. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilka prostych kroków.

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku


Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Założenie własnego sklepu internetowego w dzisiejszych czasach jest znacznie tańsze i prostsze niż założenie małego sklepu osiedlowego. Profesjonalny i w pełni funkcjonalny sklep internetowy może powstać już za kwotę 2000 zł przy założeniu podstawowych funkcjonalności.

Od czego zatem zależy koszt utworzenia sklepu internetowego? Ostateczny koszt sklepu internetowego składa się kilka kwestii jak wybór platformy e-commerce, roczny koszt hostingu i domeny, instalacja i konfiguracja sklepu oraz koszt funkcjonalności takich jak bramki płatności, wysyłki itd. Wszystko, o czym musisz wiedzieć na temat kosztów założenia sklepu internetowego, opisaliśmy w naszym innym tekście.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?


Rozwój sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces udoskonaleń, poprawek, dostosowań i eksperymentów. Rozwój sklepu internetowego ma na celu zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji. Sklep internetowy, pomimo że działa poprawnie szybko się dezaktualizuje z powodu zmieniających się technologii i trendów. Dlatego sklep internetowy, aby spełniać swoje zadania i przynosił oczekiwane korzyści, powinien być stale aktualizowany. Ponadto nieadministrowany sklep może stać się celem ataków cyberprzestępców i źródłem frustracji użytkowników. Nie wspominając już możliwości drastycznego spadku skuteczności sprzedażowej i wizerunkowej sklepu.

Rozwój sklepu to coś więcej niż bieżące administrowanie powinien być oparty na cyklicznej analizie takich elementów jak zachowania klientów, czas ładowania strony, monitorowanie konkurencyjnych sklepów i trendów w e-commerce. Ważny jest regularny rozwój i aktualizacja sklepu internetowego pod względem funkcjonalności, treści i grafiki oraz bezpieczeństwa. Takie działania wymagają czasu i dedykowanych pracowników z doświadczeniem oraz wiedzą, co w praktyce okazuje się trudne. Dlatego rozwój sklepu internetowego można zlecić profesjonalistom, którzy dostosują sklep do aktualnych trendów, wymagań użytkowników grupy docelowej czy nowych zasad narzucanych przez wyszukiwarkę Google. Więcej na temat rozwoju sklepu internetowego, dlaczego aktualizacja sklepu internetowego jest tak ważna i co on obejmuje, czytaj w naszym specjalnym artykule.

Rozwój sklepu internetowego


Podsumowanie

Jak widzisz, pomysły na działalność e-commerce w zasadzie nie mają ograniczeń. Jaki sklep internetowy założyć i co w nim sprzedawać zależy w zasadzie od pomysłu i budżetu, jaki posiadasz, preferencji i wymogów odnośnie do Twojego biznesu.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i potrzebujesz doradztwa w zakresie założenia sklepu internetowego, szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy oparty o WooCommerce, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje sklep internetowy lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji e-commerce? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, skorzystaj z naszego kalkulatora, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu prześlemy w 48h.

Print Friendly, PDF & Email
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.