Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Pozycjonowanie strony internetowej poradnik

pozycjonowanie strony internetowej

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga dużej wiedzy, doświadczenia oraz czasu. Osiągnięcie zadowalających rezultatów jest niezwykle trudne. W tym poradniku wyjaśniamy podstawowe zagadnienia z zakresu SEO, które warto znać, jeśli chcesz zaistnieć w internecie.

Pozycjonowanie stron internetowych to działanie marketingowe mające na celu poprawę widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google’a. Mając wysoką pozycję w tzw. TOP 10 stron na podobny temat, twoje akcje w przestrzeni internetu znacząco rosną. Bez zaangażowania w pozycjonowanie trudno będzie komukolwiek znaleźć Twoją stronę w internecie. A przecież chciałbyś, aby internauci czytali Twoje artykuły na blogu, kupowali produkty w Twoim sklepie internetowym lub zamawiali Twoje usługi, czyż nie?

Pozycjonowanie organiczne to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na dotarcie do nowych klientów. Pozwala generować wartościowy ruch z wyszukiwarki Google’a, a co za tym idzie, daje pole do sprzedaży, co może przyczynić się do realnego zwiększenia zysków.

Pozycjonowanie strony internetowej to kompleksowy plan długofalowego zwiększania widoczności strony w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Celem pozycjonowania SEO jest przygotowanie strony tak, aby mogła się pojawiać w wynikach wyszukiwania po wpisaniu możliwej ilości fraz używanych przez potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to najskuteczniejsza metoda je promocji i reklamy w internecie. Gdy Twoja strona zostanie zindeksowana przez wyszukiwarki, będzie mogła rywalizować z konkurencyjnymi stronami konkurencji o podobnej treści. W pozycjonowaniu trzeba skupić się na wielu aspektach. Im bardziej dopracowany projekt strony, im bardziej wartościowe treści są niej publikowane, tym lepsza będzie jej optymalizacja i wyżej będzie ona wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie SEO strony jest niezwykle ważnym, długotrwałym procesem, który wpływa korzystnie na widoczność twojej strony na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania w Google’u. Skutkuje to dużą ilością bezpłatnego, organicznego ruchu na Twojej stronie firmowej.

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga kompleksowych działań i indywidualnego podejścia pozycjonera. Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na pozycjonowanie strony w Google’u. Dlatego też standardowe, szablonowe pozycjonowanie najczęściej nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy przeanalizować specyfikę branży, kim są potencjalni odbiorcy, jakie są ich potrzeby i zapytania, ponieważ wszystko te czynniki techniczne i treściowe mają wpływ optymalizację pod SEO. Dla przykładu, jeżeli dobierzemy błędnie słowa kluczowe albo jeżeli architektura informacji nie trafia w intencję użytkowników, wówczas mamy mniejsze szanse na to, aby nasza strona www znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google’a. Błędy popełnione już na poziomie projektowania strony doprowadzą do tego, że jej skuteczne wypozycjonowanie będzie niezwykle trudne.

Masz stronę internetową i chcesz ją skutecznie wypozycjonować?
Z poniższego poradnika dowiesz się, jak krok po kroku zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej. Poprawa pozycjonowania SEO ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia ruchu na Twojej stronie. Niestety większość poradników na temat pozycjonowania stron internetowych jest napisana zbyt technicznym językiem, przez co nowi użytkownicy nie decydują się samodzielnie pozycjonować stronę. A w pozycjonowaniu SEO nie są najważniejsze zagadnienia techniczne jak meta tagi, nagłówki H1. Liczy się dobry, nieszablonowy pomysł.

W tym tekście postaramy się odpowiedzieć na często zadawane pytania: jak pozycjonować stronę internetową. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat pozycjonowania stron internetowych, zapoznaj się z naszym tekstem.

Zebraliśmy kilka najbardziej istotnych informacji i porad odnośnie pozycjonowania stron, które wykorzystujemy na co dzień w pracy naszej agencji SEO. Pomogą one przekształcić Twoją stronę, zoptymalizować ją zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i użytkowników.


Pozycjonowanie strony internetowej poradnik krok po kroku

  1. Pozycjonowanie SEO – ważne informacje
  2. Jak działa pozycjonowanie strony internetowej?
  3. Szeroki aspekt pozycjonowania strony
  4. Skuteczne pozycjonowanie strony
  5. Korzyści pozycjonowania strony internetowej
  6. Samodzielne pozycjonowanie strony
  7. Działania SEO wykonywane w ramach pozycjonowania
  8. Narzędzia do pozycjonowania strony
  9. Ile kosztuje pozycjonowania strony
  10. Agencja SEO
  11. Nieuczciwe i ryzykowne SEO
  12. Podsumowanie

Pozycjonowanie SEO – ważne informacje

Co to jest pozycjonowanie SEO? Przed zleceniem pozycjonowania strony internetowej lub sklepu agencji SEO, należy zrozumieć co wpływa na koszty pozycjonowanie SEO oraz poznać podstawowe pojęcia związane z tym działaniem.

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Pamiętaj, zgodnie z definicjami samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem. Jednakże w Polsce SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie do pozycjonowania organicznego, lub występują jako zbitka słów „pozycjonowanie SEO”.

Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nieodpłatnym, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.

SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.

PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych. PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne, które umożliwia szybkie uruchomienie kampanii oraz tworzenie fraz kluczowych. Klient nie ponosi żadnych kosztów za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.
Internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamy natywnej ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.

Media społecznościowe są obecnie niezbędnym elementem strategii SEO i promocji firm oraz marek w internecie. Są też nieocenionym miejscem kontaktu z Twoimi klientami. Tylko na Facebook’u jest obecnych 16 mln użytkowników z Polski.

Content Marketing to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę, które pomagają dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym – content marketing poradnk


Jak działa pozycjonowanie strony internetowej?

Na temat stron internetowych z biegiem czasu powstało wiele mitów i nieporozumień. Niezrozumienie zasad SEO przynosi wiele rozczarowań osobom, które stawiają pierwsze kroki w pozycjonowaniu.

  • Pozycjonowanie strony to proces długofalowy, poprawiający ilość ruchu przychodzącego z wyników wyszukiwarek (Google) na pozycjonowaną stronę. Pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także jego jakości.
  • Efekty pozycjonowania strony będą widoczne najwcześniej dopiero po kilku tygodniach, miesiącach, a czasem nawet po wielu latach. Są to jednak działania o długotrwałym efekcie.
  • Według badań pozycjonowanie organiczne jest najbardziej efektywnym kanałem marketingu w internecie.

Szeroki aspekt pozycjonowania stron

Jak widzisz pozycjonowanie stron SEO to bardzo obszerny temat. Wiele osób utożsamia SEO z procesem optymalizacji strony internetowej, ale to oczywiście tylko jeden z aspektów tego procesu. Pozycjonowanie strony internetowej to także poprawa ładowania się strony, rozbudowa jej treści, zdobywanie linków pozycjonujących z innych stron w internecie, itd.

Pozycjonowanie strony SEO obejmuje przede wszystkim następujące praktyki:

  • Badanie i wdrażanie słów kluczowych.
  • Optymalizacja strony internetowej.
  • Szybka prędkość ładowania.
  • Responsywność strony – dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  • Bezpieczeństwo, aktualizacja strony – bezpieczny serwer, silne hasła, aktualizacje WordPress.
  • Certyfikat SSL – zabezpieczenie przesyłu danych przesyłanych między serwerem a przeglądarką.
  • Linki zwrotne – wysokiej jakości linki na zewnętrznych stronach z powiązanymi treściami, które prowadzą do Twojej strony.
  • Linki wewnętrzne – używanie wewnętrznych linków pomiędzy podstronami.
  • Pozytywne recenzje w Google, Facebook, LinkedIn itp.
  • Linkowania do strony z mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Co powinno charakteryzować skuteczne pozycjonowanie strony internetowej? Niektórzy uważają, że celem organicznego pozycjonowanie SEO jest osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni mogą uważać, że pozycjonowanie jest działaniem nastawionym na efektywną optymalizację strony, a jeszcze inni mogą utożsamiać pozycjonowanie z prowadzeniem działań, które generują zwrot z inwestycji. Niewątpliwie skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze działania w pozycjonowaniu to:

  • dbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO)
  • optymalizacja strony i naprawa najważniejszych problemów na stronie
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników
  • prowadzenie działań z zakresu content marketingu mających na celu pozyskanie ruchu

Korzyści z pozycjonowania strony internetowej

Istnieje szereg korzyści wynikających z pozycjonowania, których nie można sprowadzać tylko do podążania za obecnie panującymi trendami w projektowaniu stron www. Wprowadzanie zmian, modyfikacja strony internetowej pozytywnie wpłynie na jej wyniki SEO. Spowoduje to też rozwój zainteresowania internautów. Aktualizacja strony to nie tylko najbardziej efektywny sposób na poprawę pozycji strony www w Google’u. To także najbardziej opłacalna forma reklamy. Pozycjonowanie pozwala oszczędzić czas, ale i pieniądze, których nie będziesz musiał wydawać dodatkowo na marketing internetowy.

Aktualizacja treści. Argumentem za wprowadzeniem zmian jest fakt, że strona z dynamicznie zmieniającą się treścią, na której regularnie publikowane są nowe wpisy będzie lepiej postrzegana przez Google’a. Nowe treści na stronie to nie tylko aktualizacja opisu Twojej działalności, ale również nowe artykuły eksperckie, nowości o produktach i usługach na podstronie bloga.

Optymalizacja strony. Z badań Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Tak więc dobrym sposobem na zwiększenie konwersji Twojej strony WordPress jest ciągła optymalizacja strony.


Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

Jeśli prowadzisz małą, lokalną firmę, większość czynności pozycjonowania strony możesz wykonać samodzielnie. Pamiętaj jednak, że rezultaty działań pozycjonowania SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie. Od wprowadzenia zmian na stronie do zauważenia poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania może minąć kilka miesięcy, rok, a w przypadkach stron o bardzo dużej konkurencji w danej frazie kluczowej nawet kilka lat.

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony lub chcesz wprowadzić zmiany w już istniejącej, to powinieneś dokonać modyfikacji uwzględniając jej optymalizację pod SEO. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, sam możesz doprowadzić do tego, że Twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian zalecanych przez SEO, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, ciągłej pracy.

Jeżeli nie chcesz podejmować się optymalizacji i pozycjonowania, możesz zwrócić się o pomoc do eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować ją, a nawet doradzić Ci w jaki sposób dokonać tego samemu. W taki sposób razem z ekspertem możesz przygotować stronę od podstaw tak, aby była przyjazna dla wyszukiwarek.

Pamiętaj, zatrudnienie osoby niemającej odpowiednich kwalifikacji do pozycjonowania strony jest po prostu stratą czasu i środków. Pytanie, jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO? Do uniknięcia kłopotów wystarczy pobieżna znajomość zagadnień opisanych poniżej. Taka wiedza może okazać się niezwykle przydatna, jeżeli chcemy uchronić się błędów w pozycjonowaniu, których należy unikać albo jeżeli nie chcemy stosować rozwiązań, które tylko pogarszają wyniki wyszukiwania naszej witryny.


Działania SEO wykonywane w ramach pozycjonowania

Wycena usługi pozycjonowania SEO obejmuje wstępną analizę strony, branży, konkurencji oraz zaplanowanie wszystkich działań przyczyniających się do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce Google. W ramach pozycjonowania strony należy wykonać szereg działań na różnych płaszczyznach. Są to prace związane z audytem, pozycjonowanie realizowane na stronie, czyli tzw. on-site, działania poza stroną tzw. off-site oraz wszystkie prace tworzeniem strategii SEO. Wszystkie te cztery aspekty pozycjonowania należy brać pod uwagę przy określeniu, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej.

Działania SEO związane z pozycjonowaniem:

  1. Audyt SEO strony internetowej
  2. Pozycjonowanie on-site, czyli realizowane na stronie
  3. Pozycjonowanie off-site, czyli działania poza stronie
  4. Strategia pozycjonowania SEO

1. Audyt SEO strony internetowej

Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem pozycjonowania jest wykonanie audytu SEO pozycjonowanej strony internetowej i konkurencji. Audyt SEO to kompleksowa analiza i ocena strony internetowej pod kątem dostosowania do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Audyt powinien sprawdzić nie tylko poprawność wykonania strony, jej kod, strukturę, technologię, ale przede wszystkim przeanalizować nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Wynik audytu pozwoli poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google oraz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających ją użytkowników.

Profesjonalny audyt SEO
Audyt SEO to analiza oparta na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania organicznego i efektywności prowadzonych działań SEO.

  • Audyt treści – analiza jakości treści, słów kluczowych na stronie pod kątem poprawić pozycji strony internetowej w wyszukiwarce.
  • Analiza techniczna – ocena strony pod kątem podstawowych parametrów technicznych związanych z SEO.
  • Dostępność strony – analiza tego, czy strona działa poprawnie na urządzeniach mobilnych, sprawdzenie szybkości ładowania, analiza WCAG.
  • Otoczenie w sieci – audyt konkurencji oraz czy strona jest poprawnie zintegrowana mediami społecznościowymi i Google Maps.
  • Raport SEO – wskazówki, rekomendacje jak poprawić pozycję strony internetowej w Google.

Istnieje ponad 100 istotnych czynników decydujących o pozycji strony w internecie. Przed przystąpieniem do pracy nad pozycjonowaniem organicznym warto dokonać audytu, w którym wykaże elementy wymagające poprawy i zaproponujemy konkretne rozwiązania. Dobry audyt nie sprowadza się tylko do dokonania oceny pod kątem tego, które elementy wymagają poprawy, ale to również wskazanie rozwiązania błędów na stronie oraz rekomendacja przyszłych działań SEO.

Co powinien obejmować audyt?
Zlecając analizę strony lub sklepu internetowego specjalistom SEO otrzymasz coś więcej niż tylko wykaz błędów na stronie. Prawidłowy audyt powinien obejmować podstawowe etapy:

Konsultacje – na tym etapie specjalista dowiaduje się o najważniejszych celach projektu. Wypełnienie krótkiego briefu pozwala na dobranie podstawowych kierunków działań oraz bieżących problemów.
Analiza strony lub sklepu – analiza strony, konkurencji, porównanie statystyk, kontrola treści i SEO. Elementy audyt sklepu to m.in. ogólna ocena stanu strony, analizy różnego rodzaju danych jak kod sklepu, jego struktury, ruch na stronie, widoczność w wynikach wyszukiwania, słowa kluczowe. Ocena stanu technicznego i ogólnego działania strony obejmuje m.in. test szybkości wczytywania sklepu, analizę meta znaczników, tytułów i opisów, słów kluczowych. Analiza sklepu opisuje problemy i trudności oraz przygotowuje rekomendacje zmian.
Rekomendacje – opracowanie raportu, który jest produktem końcowym przeprowadzanego audytu. W dokumencie raportu znajdą się szczegółowe informacje związane z analizą strony lub sklepu, zdiagnozowanymi problemami oraz konkretne zalecenia, wskazówki i sugestie, które pozwolą na ich wyeliminowanie. Raport powinien być omówiony, tak aby w pełni wykorzystać wszystkie zawarte w nim rekomendacje do wdrożenia zmian.


2. Pozycjonowanie strony on-site

Działania SEO on-site w czasie tworzenia strony lub na istniejącej stronie możemy podzielić na optymalizację oraz tworzenie treści. Stworzenie strony lub sklepu internetowego, nawet najbardziej interesującej i oryginalnej nie wystarczy, aby odnieść sukces. Aby dotrzeć do użytkowników, trzeba zoptymalizować stronę do wymagań Google i zadbać o to, aby była widoczna dla wyszukiwarek. Oznacza to, iż użytkownicy będą mogli szybko i łatwo odnaleźć Twoją stronę lub e-sklep za pomocą wyszukiwarki. Ponadto treści na stronie i artykuły bloga powinny być przyjazne wyszukiwarce Google, żeby dobrze się pozycjonować. Wymaga to planowania i tworzenia treści, które mają za zadanie przyciągnąć odbiorców, zatrzymać ich na stronie i przekonać do zakupu.

Pozycjonowanie on-site to jeden z najważniejszych czynników całego procesu pozycjonowania. Jest to proces długotrwały i czasochłonny, który można podzielić na dwa etapy optymalizacji strony i treści: w czasie tworzenia strony oraz wszystkie działania po opublikowaniu strony.

Działania on-site to wszystkie działania, które realizowane są przede wszystkim podczas tworzenia strony lub sklepu internetowego. Pozycjonowanie on-site oraz optymalizacja strony pod SEO wymagają fachowej i szerokiej wiedzy. Dobrze zrobiona i zoptymalizowana strona tworzy podstawę przyszłych działań pozycjonowania SEO.

Optymalizacja strony

Optymalna strona to taka, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej. Zoptymalizowana strona przyciąga więcej klientów, dlatego projektując stronę internetową, pamiętaj o optymalizacji i prędkości ładowania. Korzystając z WordPressa, możesz zainstalować odpowiednie wtyczki do „cachowania” (buforowania części strony), dzięki czemu użytkownicy będą musieli tylko raz pobierać stronę przez przeglądarkę . Niektóre bardziej techniczne aspekty cachowania i kompresji plików mogą wymagać pomocy specjalisty, jeśli nie masz szczegółowej wiedzy technicznej.

Źle zaprojektowana i niezoptymalizowana strona internetowa może wymagać audytu SEO, który dokładnie określi, w jaki sposób powinna ona być wykonana. Działania te mają doprowadzić również do tego, aby Twoja strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez optymalizacji nawet najlepsze strona czy działania promocyjne mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dobrze, jeżeli agencja interaktywna projektująca stronę internetową zadba całościowo o pozycję SEO Twojej strony i poprawi wyniki wyszukiwania Google. Uzupełnieniem oferty projektowej profesjonalnej agencji jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Optymalizacja to praca, którą trzeba wykonywać stale z powodu zmieniającego się trendów, zmian zachodzący w sposobie korzystania z internetu przez ich użytkowników oraz aktualizacji algorytmów Google. Nawet wstępnie zoptymalizowana strona, w dalszym ciągu będzie wymagać licznych zmian i usprawnień szybkości ładowania.

Koszt pozycjonowania on-site w zakresie optymalizacji to koszt roboczogodziny specjalisty od optymalizacji SEO. Dokładna wycena optymalizacji strony zależy zatem od wielkości i skomplikowania strony internetowej, czyli od ilości czasu, który trzeba poświęcić na optymalizację.

Tworzenie treści SEO

Strona z wartościowymi treściami to taka, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej, a elementy budowy strony oraz treści na niej zamieszczone przyciągają na dłużej i skłaniają do powrotu. Takie działania są niezbędne, aby strona była widoczna dla wyszukiwarek i żeby docelowo użytkownicy mogli odnaleźć Twoją stronę za pomocą wyszukiwarki Google.

Dobra treść musi spełniać wiele kryteriów, dlatego ważnym elementem tworzenia treści jest doświadczenie pracy copywritera oraz znajomość sposobów, w jaki internauci szukają informacji na dany temat w danej dziedzinie.

Tworzenie treści polega na stworzeniu schemat tekstu pod względem SEO, który w pełni pokrywa daną tematykę, określi wytyczne komunikacji dla danego zagadnienia oraz sugestie dotyczące narracji tekstu. Bardziej skomplikowane pozycjonowanie w bardzo konkurencyjnych branżach może wymagać stworzenia tzw. planów contentowych.

Pisanie wartościowych treści nie opiera się na umieszczaniu w tekście słów kluczowych. Dobry tekst do pozycjonowania powinien przede wszystkim być wartościowy dla czytelnika i odpowiadać na pytania użytkowników. Istotne jest również unikatowości tekstu oraz zachowanie poprawności językowej, dostosowany stylem i językiem komunikacji do konkretnej grupy docelowej.

Co to jest content marketing?

Tworzenie treści SEO to zazwyczaj publikacja tekstu lub artykułu na stronie, dobranie słów kluczowych, właściwe formatowanie, linkowanie wewnętrzne, dodanie zdjęć, infografiki i materiałów wideo.

Teksty na stronę internetową możemy podzielić na proste teksty standardowe oraz teksty specjalistyczne.

Teksty standardowe SEO – proste teksty wykorzystywane w szeroko rozumianym content marketingu, teksty niewymagające researchu, teksty lifestylowe na bloga.

Teksty specjalistyczne SEO -specjalistyczne teksty na stronę internetową, bloga firmowego. Teksty specjalistyczne wymagające specjalistycznej wiedzy i researchu branży, specjalistycznej wiedzy, słownictwa, artykuły eksperckie, poradniki, teksty sponsorowane itp.

Tworzenie treści – cennik content marketingu


3. Pozycjonowanie strony off-site

Pozycjonowanie to nie tylko działanie na stronie (on-site). Ważnym czynnikiem pozycjonowania SEO są działania off-site, czyli takie, których potencjalny klient nie zobaczy wizualnie na stronie internetowej, a jednak mają wpływ na pozycję strony w Google.

Podczas indeksowania stron i określania ich pozycji, Google bierze pod uwagę wiele czynników. Jednym z nich są wszystkie odnośniki do strony. Kiedyś najważniejsza była ilość linków zewnętrznych, obecnie istotna dla pozycjonowania jest ich jakość.

Wszystkie działania off-site odbywają się poza stroną internetową i najczęściej nie masz nad nimi pełnej kontroli.

W ramach działań off-site wyróżniamy:

Link building – strategia, proces pozyskiwania linków zewnętrznych do strony internetowej. Istnieje wiele sposobów na pozyskanie linków, ale nie wszystkie są jednakowo skuteczne i wartościowe. Należy się skupić na pozyskiwaniu linków z domen wysokiej jakości. Takie linki zwiększają szansę na dobrą pozycję w Google, mogą również przynieść szereg dodatkowych korzyści jak budowanie rozpoznawalności i autorytetu strony oraz pozytywnych skojarzeń ze stroną czy nawet konwertować nowych ruch.

Content Marketing – tworzenie wartościowych treści to sposób na pozyskanie linków do strony internetowej. Unikalne, interesujące treści będą chętnie polecane i udostępniane przez innych użytkowników. Ważne, aby nie powielał już istniejących w internecie, ale przynosił czytelnikom ciekawe rozwiązania, inspirujące pomysły, dostarczał cenną wiedzę lub rozrywkę. Dobrej jakości treści mają dużą szansę na zauważenie przez innych. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że treści będą udostępniane i w ten sposób pozyskasz wartościowe linki od użytkowników polecających Twój content w internecie.

Wpisy gościnne (guest blogging) – artykuły gościnne pisane przez nas na innych blogach. Jest to popularny i bardzo dobry sposobów budowania linków do strony. Jeżeli dysponujesz wiedzą na dany temat w tej samej branży, k ótrą umiesz przekazać w interesujący sposób, możesz spróbować nawiązać kontakt z innymi autorami i zaproponować współpracę partnerską. W ramach współpracy tworzysz wpis, z którym zostanie opublikowany na blogu partnera z linkiem zwrotnym do Twojej strony.

Artykuły sponsorowane – forma subtelnej reklamy na innej stronie polegająca na publikacji profesjonalnego artykułu zawierającego wartościową treść dla czytelnika. Od tradycyjnego artykułu odróżnia go umieszczenie grafiki, logotypu produktu lub marki oraz linku do strony. Zadaniem artykułu sponsorowanego jest przyciągnięcie uwagi klienta i wywołanie w nim chęci bliższego zapoznania się z określonym produktem, dlatego to dobry sposób na budowanie sieci wartościowych linków.

Linki z mediów społecznościowych – są to linki, które zazwyczaj nie posiadają atrybutu “dofollow”, czyli robot Google nie podąży za linkiem. Linki nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję w Google’u, jednak tego typu odnośniki mogą przynieść dodatkowy ruch i wpływać na rozpoznawalność strony. Podzielenie się treścią w mediach społecznościowym czy komentarz na innym, sprawia, że strona ma większy zasięg. Tym samym zapewnia to nie tylko wzrost ruchu na stronie, ale również szansę na zyskanie zaufania dla strony i zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google’a.


4. Strategie pozycjonowania strony internetowej

Oszacowanie kosztów pozycjonowania strony lub sklepu komplikuje się, gdy chcemy wycenić usługę tworzenia strategii pozycjonowania. W ramach strategii pozycjonowania możemy wyróżnić działania tworzenia strategii SEO oraz strategii content marketingowej.

Strategia SEO to szereg skorelowanych działań na stronie (on-site) i poza nią (off-site), służących osiągnięciu jak najwyższych pozycji strony na jak największą liczbę fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Celem strategii SEO jest pozyskanie na stronę konwertującego ruchu. Jest to z reguły priorytet działań SEO, który można wyrazić w mniejszych celach. Cel założony przez strategię SEO może zostać osiągnięty tylko za pomocą skoordynowanych działań on-site i off-site. Strategia SEO na dany okresie może polegać na zwiększeniu widoczności konkretnych sekcji strony, rozbudowie bloga, generowaniu potencjalnych linków zewnętrznych.

Strategia SEO to kompleksowy plan tworzenia strony oraz jej rozwoju poprzez rozbudowę treści odpowiadający potencjalnym zapytaniom użytkowników, którzy mogą szukać danej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania. Strategia przygotowywana jest na podstawie analizy słów kluczowych oraz analizy bezpośredniej konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Strategia SEO skupia się zazwyczaj na elementach takich jak analiza konkurencji, pomysły na rozwój strony, tworzenie planów contentowych dla bloga firmowego, systematyczny audyt strony w narzędziach SEO jak Google Search Console, Google Analytics, Semrush i inne. Strategia zawiera także podstawowe wskazówki optymalizacyjne dotyczące strony. Jej efektem jest dokument prezentujący budowę strony, dzięki której będzie ona w stanie pojawiać się na planowane zapytania generowane przez potencjalnych klientów.

Strategia content marketingowa

W ostatnich latach content marketing zyskał szczególnie na popularności i jest to obecnie najczęściej wybierana forma promocji w internecie. Wysokiej jakości, unikalne treści to dla Google jeden z najważniejszych czynników rankingowych, wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Do efektywnych działań musisz odpowiednio zaplanować strategię content marketingową. Opracowanie odpowiedniej strategii content marketingowej, optymalizacja treści, zastosowanie wewnętrznej dystrybucji treści z linkami zewnętrznymi, przekładają się na długotrwałe efekty SEO.

Strategia content marketingowa opiera się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą. Publikując na stronie internetowej wartościowy content, zyskujesz zaufanie, a klienci chętniej wracają na Twoją stronę. Dobry, skuteczny content marketing to połączenie pozycjonowania SEO, Public Relations, a także działań typu lead generation (generowanie leadów sprzedażowych). Strategia contentowa pozwola na dotarcie do nowych klientów i zwiększenia ruchu na Twojej stronie.

Content marketing realizowany jest w różnych formach, najważniejsze i najczęściej stosowane to specjalistyczne artykuły, poradniki, raporty, webinary, podcasty, infografiki oraz e-booki. Do najczęściej wybieranych kanałów przekazu należą media społecznościowe Facebook, Instagram, LinkedIn i inne, kanały na YouTube, tematyczne strony internetowe, portale i blogi branżowe.

Wdrażanie strategii content marketingowej ma wiele korzyści wynikających z jej realizacji, spośród nich możemy wymienić te najważniejsze:

  • dystrybucja wartościowej treści
  • zdobywanie zaufania klientów
  • przyciąganie uwagi użytkowników
  • budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie
  • budowanie świadomości marki wśród odbiorców

Dobra strategia content marketingowa, doświadczenie pozwalają maksymalnie wykorzystać skuteczność marketingu treści w internecie, co przekłada się na konkretne korzyści biznesowe dla Twojej firmy.


Narzędzia do pozycjonowania strony

Każda profesjonalny pozycjoner lub agencja SEO wykorzystują podczas pozycjonowania strony internetowej tzw. narzędzia SEO. Pomagają one w pozycjonowaniu strony, analizie konkurencji, monitoringu fraz kluczowych, a nawet wyszukiwaniu miejsc do linków zewnętrznych.

Poza kilkoma podstawowymi bezpłatnymi narzędziami większość niezbędnych narzędzi SEO jest płatna. Co ważne narzędzia do pozycjonowania SEO nie są tanie. Bez profesjonalnych narzędzi SEO, które dają dostęp do informacji SEO oraz odpowiedniej interpretacji wyników, trendów nie da się obecnie skutecznie pozycjonować stronę internetową. Paradoksalnie dostęp do tak kosztownych narzędzi SEO pozwala jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze.

W codziennej pracy pozycjonowania można korzystać z kilku narzędzi SEO, między innymi z:

Ciekawe narzędzia do audytu strony pod SEO to m.in.:


Ile kosztuje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie organiczne SEO w wynikach wyszukiwania jest darmowe, ponieważ nie płacisz Google za wyniki organiczne. Google nigdy nie pobiera opłat za pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania i za umieszczenie linku do stron w wynikach wyszukiwania. Uwzględnienie stron internetowych w tych wynikach jest bezpłatne. Oczywiście pierwsze wyniki w wynikach Google to płatne reklamy – Google Ads. Pamiętaj jednak, że reklamowanie się w Google Ads nie będzie miało żadnego wpływu na pozycję strony w wynikach organicznych wyszukiwania.

Dlatego mówiąc o koszcie pozycjonowania strony lub sklepu mamy na myśli koszt usługi pozycjonowania SEO. Do osiągnięcia sukcesu w wyszukiwarce i pozyskanie wysokiej jakości ruch, trzeba spełnić pewne kryteria SEO, zoptymalizować stronę i napisać wartościowa treść – content marketing. Wszystko działania pozycjonowania SEO są długotrwałe i wymagają wiedzy i doświadczenia. Dlatego kosztem pozycjonowania SEO będzie Twój czas, albo koszt pracy agencji SEO.

Rynek pozycjonowania SEO, tak jak algorytm Google jest bardzo zmienny i nic nie jest dane na zawsze. Sama obecność w wyszukiwarce to za mało, aby zyskać pozycję i klientów. Musisz być wysoko w wielu frazach kluczowych, stale ulepszać metody pozycjonowania, aby pojawiać się wysoko wszędzie tam, gdzie szukają Cię potencjalni klienci.

Oznacza to, że pomimo teoretycznie darmowych wyników wyszukiwania, będziesz musiał ponieść koszty pozycjonowania strony lub sklepu, aby pojawiać się wysoko w Google. Należy jednak pamiętać, że tematyka pozycjonowania SEO jest bardzo obszerna i złożona. Dlatego też nie ma oczywiście stałego, uniwersalnego cennika pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego, ponieważ każdy przypadek jest indywidualny.  Jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie strony to trafne oszacowanie kosztów pozycjonowania, może być jeszcze trudniejsze.

Pamiętaj, nieumiejętne pozycjonowanie może być bardzo ryzykowne. Zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania SEO jest po prostu stratą czasu i środków. Współpraca z agencją SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej strony i zaoszczędzić czas. Jednak może również zaszkodzić stronie i jej reputacji. Nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być bezefektywną stratą dla Twojej strony, lub sklepu.


Agencja SEO

Zatrudnienie agencji od SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej strony i zaoszczędzić czas na samodzielnym pozycjonowaniu. Jednak może również zaszkodzić stronie i jej reputacji. Przed podjęciem decyzji współpracy ze specjalistą lub agencją SEO należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz wady takiej współpracy. Pamiętaj, że nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być stratą czasu i pieniędzy.

Dobra agencja SEO świadczy następujące usługi z zakresu pozycjonowania, takie jak:

  • analiza zawartości lub struktury strony
  • porady techniczne na temat projektowania stron
  • tworzenie wartościowych treści na stronę
  • zarządzanie kampaniami rozwoju firmy online
  • badanie słów kluczowych
  • szkolenia SEO
  • ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych

Na koniec zorientuj się, czy agencja SEO jest zainteresowana Twoją stroną, czy jesteś jednym wielu klientów, co może wpłynąć na przypadkowość działań. Jeżeli agencja nie zagwarantuje Ci dostępności i zaangażowania na odpowiednim poziomie, znajdź kogoś, kto wykaże takie zainteresowanie lub staraj się pozycjonować stronę samemu.

Możesz również poprosić agencję SEO o sprawdzenie Twojej strony pod kątem technicznym i wyszukiwania, by dowiedzieć się, jakich według agencji wymaga działań, dlaczego i jaki jest ich oczekiwany efekt. Prawdopodobnie taka analiza będzie się wiązała z większymi kosztami lub koniecznością udzielenia dostępu do strony, Google Analytics i Search Console. Agencja SEO powinna potrafić realistycznie ocenić potencjalne ulepszenia i określić wymagany do ich wprowadzenia nakład pracy. Jeśli taka agencja zapewni Cię, że Twoja strona będzie miała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, poszukaj kogoś innego.

Zachowaj ostrożność chcąc zatrudnić agencję SEO
Pozycjonowanie SEO może zrobić dużo dobrego dla Twojej strony, jednak reputacja branży SEO jest bardzo niska. Liczne agencje SEO prowadzą agresywne działania marketingowe oraz usiłują w nieetyczny sposób manipulować klientami, wpływając na ich decyzję. Agencje często wykorzystują chęć osiągnięcia wysokich wyników przez klientów, połączoną z niewiedzę, nieznajomością branży i skomplikowania pozycjonowania SEO.


Nieuczciwe i ryzykowne SEO

Koszt pozycjonowania to nie tylko pieniądze, które trzeba zainwestować w SEO, ale również kosztowne straty, które trzeba brać pod uwagę planując pozycjonowanie.

Praktyki naruszające zasady Google mogą negatywnie wpłynąć na wyniki wyszukiwania Twojej strony w Google, a nawet doprowadzić do usunięcia jej z indeksu. Gdy agencja SEO zasugeruje wprowadzenie zmian na stronie, poproś by potwierdziła je informacjami z zaufanych źródeł, takich jak strona pomocy Search Console, wpisy na blogu dla webmasterów lub zatwierdzone przez Google’a odpowiedzi na forum dla webmasterów.


Podsumowanie

Mam nadzieję, że w tym krótkim tekście przybliżyliśmy Ci ważne aspekty pozycjonowania strony internetowej. Pozycjonowanie SEO to nie moda, ale działanie konieczne dzisiejszym świecie internetowym, w którym ranking Google i pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki decyduje o sukcesie w każdej branży.

Szczególnie zachęcamy Cię do samodzielnego pozycjonowania organicznego Twojej strony. Jeżeli jednak szukasz pomocy eksperta zapoznaj się z naszymi usługami Indexowania w Google, Optymalizacji strony oraz wsparcia w pozycjonowaniu strony WordPress SEO.

W naszej Agencji SEO jesteśmy zorientowani na wyniki pozycji strony. Wieloletnie doświadczenie w branży SEO i ciągły rozwój sprawiają, że wiemy, jak maksymalnie wykorzystać potencjał strony internetowej, niezależnie od branży. Realizując pozycjonowanie strony, jesteśmy skoncentrowani na konwersji i maksymalizacji zysków Twojej firmy.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i zdobytemu know how wiemy jak pozycjonować strony internetowe, bez względu na branżę.

Pozycjonowanie stron internetowych SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger