Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń projekt: Strona www | e-Sklep | e-Learning | napisz do nas: studio@thenewlook.pl

Platformy e-commerce

platformy e-commerce porownanie

Platform e-commerce na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać tą najlepszą. Poznaj kilka oprogramowań do stworzenia e-sklepu, ich wady, zalety i koszty wdrożenia. Dowiedź się i Ty jaką platformę e-commerce wybrać w 2020 roku.

Chcąc rozpocząć sprzedaż w internecie, musisz podjąć decyzję o tym, z jakiej platformy e-commerce skorzystać. Rynek e-commerce rośnie w bardzo szybkim tempie. Taki trend sprawia, że dostępnych jest wiele różnych platform e-commerce dla sklepów internetowych, ale różnią się one możliwościami, ceną i przeznaczeniem.

Przeszukując internet w poszukiwaniu na temat platform e-commerce, spotkasz się ze sprzecznymi opiniami mówiącymi o tym, że najlepszym rozwiązaniem jest „najtańszy” sklep abonamentowy, ale jest to rozwiązanie tylko na krótki okres, lub że najlepszym rozwiązaniem jest darmowa platforma open-source, ale w miarę rozbudowy staje się kosztowna i problematyczna.

Pierwszym czynnikiem, który powinieneś brać przy wyborze platformy, jest koszt wdrożenia i utrzymania. Dodatkowo nie każdą platformę e-commerce będzie się tak samo skutecznie pozycjonować. Każda platforma ma swoje wymagania odnośnie do serwera i jego parametrów. Jeśli sklep ma posiadać dużą bazę produktów i będzie oparty o wymagającą dobrego serwera platformę, wpłynie to również na ostateczną cenę.

najpopularniejsze platformy e-commerce

Platformy e-commerce

Od czego zatem zacząć, kiedy chcesz rozpocząć sprzedaż w sklepie internetowym. Przede wszystkim powinieneś przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, jak dużo produktów chcesz oferować, jak duży ruch będzie generował sklep, jakie funkcje są dla Ciebie najważniejsze, jaki budżet masz na to przedsięwzięcie i czego oczekujesz od Twojego sklepu?

Przejdź do sekcji:

  1. Rodzaje platform e-commerce
  2. Platformy bezpłatne Open-Source
  3. Platformy abonamentowe SaaS
  4. Platformy dedykowane
  5. Platformy z płatną licencją dla e-commerce
  6. Jak podjąć decyzję?
  7. Platformy e-commerce – przegląd rozwiązań
  8. Podsumowanie

Rodzaje platform e-commerce

Sklep internetowy działa w oparciu o oprogramowanie, które zarządza produktami, stanami magazynowymi, obsługuje cały proces zakupowy od przyjęcia zamówienia, płatności, po wysyłkę. Oprogramowanie sklepu internetowego zapewnia ponadto bezpieczeństwo danych, dostarcza narzędzia do marketingu i wiele innych funkcji sklepu. Takie oprogramowanie nazywamy popularnie platformą e-commerce. Platforma e-commerce to serce sklepu i jest najważniejszą inwestycją dla Twojego sklepu internetowego.

Powstanie różnego rodzaju platform e-commerce jest odpowiedzią na odmienne zapotrzebowania przedsiębiorców lub osób chcących prowadzić biznes w internecie. Zupełnie inne wymagania będzie miał mały sklep niż duży, masowy sklep z obrotem rzędu kilku milionów złotych.

Istnieją cztery główne typy platform e-commerce:

Wszystkie platformy e-commerce pozwalają na utrzymywanie katalogu produktów, ich sprzedaż, przyjmowanie płatności, wysyłkę maili transakcyjnych, a także w pewnym zakresie decydowanie o wyglądzie strony. Występują między nimi jednak znaczne różnice. W zależności od założeń biznesowych danego sklepu może się okazać, że dla jednej firmy najlepsze będzie rozwiązanie abonamentowe, dla innej Open-Source, a jeszcze innej niezbędne będzie rozwiązanie dedykowane.


Platforma Open-Source dla e-commerce

Ogromna elastyczność i popularność rozwiązań open-source sprawia, że wiele sklepów internetowych jest stawianych na takich platformach. Jest to rozwiązanie chętnie wybierane, ponieważ wersja instalacyjna jest bezpłatna. Dodatkową opłatą jest koszt hostingu. Jeżeli zdecydujesz się na wybór takiej platfory e-commerce będziesz właścicielem sklepu z dużą swobodę w jego modyfikacji.

Zaczynając sprzedaż w internecie, chcesz sprawdzić, jakie zyski przyniesie ten kanał sprzedaży. Dlatego szczególnie na początku warto rozważyć bezpłatne sklepy typu open-source. Pamiętaj, że platformy open-source jest to dosyć nierówna kategoria, ponieważ znajdziesz tutaj zarówno platformy tanie we wdrożeniu jak WooCommerce, ale również skoplikowane, prawie dedykowane, jak Magento. Dlatego prowadzenie sklepu na open-source wbrew pozorom może w określonych przypadkach generować wysokie koszty.

Bezpłatna wersja bazowa może się niewystarczająca w przypadku rozwoju sklepu. Do rozwoju sklepu na platformie open-source potrzebna jest odpowiednia wiedza techniczna lub współpraca agencją interaktywną, programistom-developerem. Aby wdrażać konkretne rozwiązania, należy je tworzyć za pomocą kodu. Co więcej, płynność działania sklepu internetowego opartego na open-source zależy od jakości wykupionego hostingu – zazwyczaj, im droższy, tym lepszy.

Rozwiązania open source pozwalają na dowolne modyfikowanie sklepu, dzięki pełnemu dostępowi do kodu. Dzięki dostępowi do kodu można nie tylko dowolnie wprowadzać nowe funkcje, które będą występowały wyłącznie w Twoim sklepie, ale dowolnie zmieniać szatę graficzną. Wszystkie platformy typu open-source mają dostęp do dużej ilości różnorodnych modułów do każdego typu płatności, dostawy czy narzędzia wspierającego sprzedaż. Oczywiście niektóre integracje wymagaja zakupienia modułów, wtyczek, lub nakładów pracy. Będą to przede wszystkim integracje z systemami: ERP, magazynowymi, księgowymi, ale też wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe czy systemy CRM.

Platformy e-commerce typu open-source to przede wszystkim setki tysięcy sklepów na świecie, co wpływa możliwość zagrożeń ze strony hakerów, ale daje ogromne pole do prowadzenia testów, znajdowania luk w ich bezpieczeństwie. Skala takiej platformy wpływa na rozwój, dostępnych modułów, funkcjonalności, integracji na polskim i globalnym rynku.

Koszt platform open-source: Sama licencja platform open-source jest bezpłatna, jednak należy liczyć się z kosztem hostingu od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Zalety platform open-source: brak opłat za korzystanie z platformy open-source, dużo ilość dostępnych modułów i integracji, możliwość modyfikacji kodu, możliwość samodzielnego modyfikacji sklepu lub współpracy z wieloma agencjami interaktywnymi, duże możliwości integracji systemów zewnętrznych, łatwa konfiguracja pod SEO, możliwość samodzielnego rozwiązywania problemów, duża i aktywna społeczność na forach i grupach dyskusyjnych, możliwość przekazywania pracy nad sklepem agencjom interaktywnym.

Wady platform open-source: modyfikacja sklepu wymaga wiedzy technicznej, konieczność administracji sklepu i dbania o bezpieczeństwo.

Wybrane platformy open-source: WordPress + WooCommerce, PrestaShop, Magento (Open-Source), VirtueMart, Quick.Cart, OpenCart


Platformy abonamentowe (SaaS)

Platformy abonamentowe jest to popularne i szybkie w realizacji rozwiązanie do tworzenia sklepów internetowych. Dzięki niemu sklep internetowy można założyć już w ciągu kilku minut, a najdłużej kilku dni. Platformy typu SaaS nazywane są często chmurowymi, gdyż są utrzymywane w chmurze firmy, która je zbudowała. Jest to rozwiązanie szczególnie dedykowane dla małych, średnich firm i sprawdzi się dla standardowych, przeciętnej wielkości sklepu internetowych.

Korzystanie z takiej platformy wymaga comiesięcznego płacenia abonamentu, chociaż zdarzają się też systemy z abonamentami rocznymi. W ramach pakietu otrzymujesz gotową do sprzedaży platformę. Założenie takiego sklepu jest wyjątkowo szybkie, co umożliwia niemal natychmiastowe rozpoczęcie sprzedaży.

Wybierając platformę abonamentową, otrzymasz gotowy sklep internetowy przeważnie z ograniczoną możliwością modyfikacji. W pakiecie otrzymasz możliwość wyboru jednego z kilkudziesięciu dostępnych szablonów wyglądu sklepu oraz możliwość integracji z systemami obsługiwanymi przez daną platformę. Wdrożenie skomplikowanych, niestandardowych rozwiązań, konfiguratorów produktów, czy innych zaawansowanych modułów będzie utrudnione lub niemożliwe.

Największymi minusami rozwiązań SaaS jest ograniczenie w rozwoju sklepu. W większości przypadków, jeżeli potrzebujesz specyficznego modułu, to może on nie być dostępny i nie ma możliwości stworzenia go przez firmę właściciela platformy. Drugim problemem jest wydajność. Większość platform abonamentowych jest dedykowana dla małych, średnich sklepów. Przy większej liczbie produktów, odwiedzających klientów, zamówień, zaczynają zwalniać i nie ma możliwości skalowania i rozwoju takiego sklepu.

Na pewnym etapie rozwoju sklepu potrzebne są nietypowe rozwiązania, które mają zapewnić przewagę konkurencyjną. Jeżeli chcesz rozwinąć jakąś funkcję systemu, może się okazać, że nie ma dostępnych programistów u operatora platformy, terminy są odległe lub po prostu firma nie wdroży tych zmian w ogóle. Platformy abonamentowe są rozwijane zgodnie z priorytetami firmy, która jest właścicielem platformy, a nie potrzeb jej klientów.

Pamiętaj, w przypadku platformy abonamentowej nie jesteś właścicielem sklepu, a jedynie go dzierżawisz. Jeżeli w pewnym momencie Twój sklep zacznie się dynamicznie rozwijać, możesz napotkać na bariery rozwoju i będzie trzeba zacząć wszystko na nowo z inną platformą.

Koszt platformy abonamentowej: koszty platform abonamentowych są zróżnicowane, od małych systemów gdzie miesięczny koszt zaczyna się od 50 zł / msc, po bardziej skalowalne pakiety, które potrafią kosztować nawet 500 zł / msc i więcej. Przed podjęciem wiążącej decyzji, warto zapoznać się ze szczegółami cennika, szczególnie opłat w kolejnym roku.

Zalet platform abonamentowych: niski koszt na wstępie, szybkie wdrożenie sklepu, wydajne działanie platformy przy małym ruchu, stosunkowo wysoki poziom bezpieczeństwa, duża ilość integracji zapewniana przez platformę, możliwość samodzielnego doboru modułów w sklepie.

Wady platform abonamentowych: nie jesteś właścicielem sklepu, ograniczona liczba dostępnych integracji z zewnętrznymi systemami, ograniczone możliwości modyfikacji systemów, duży miesięczny koszt abonamentu, częste dodatkowe, ukryte koszty rozwoju sklepu.

Wybrane platformy abonamentowe: Shoplo, Shoper, Sky-Shop, IAI-Shop, Shopify


Platformy dedykowane e-commerce

Platformy dedykowane są tworzone zupełnie od zera. Jest to rozwiązanie polecane dla specyficznych sklepów, których produkty lub specyfika biznesu wymaga zaawansowanych konfiguracji. Wdrożenie takiego sklep jest bardzo czasochłonne, ale jeśli firmie zależy na nietuzinkowym e-commerce i w dodatku szytym na miarę, to jest to dobre rozwiązanie.

Decyzja wyboru platformy dedykowanej powinna być niezwykle przemyślana. Wybierając taką platformę, decydujesz się na współpracę z jedna firmą – twórcą platformy. Wdrożenia dedykowane są stosunkowo kosztowne, obarczone dosyć dużym ryzykiem i koniecznością stałego rozwoju systemu. Z tego powodu obsługa platformy dedykowanej będzie również kosztowna. Wszystkie dodatkowe prace programistyczne może wdrożyć jedynie firma wdrażająca systemu e-commerce, nawet jeżeli są to drobne zmiany. Przekazanie tak skomplikowanego i indywidualnie stworzonego systemu do obsługi innej agencji będzie w zasadzie niemożliwe.

Koszt platform dedykowanych: w zależności od oferty firmy.

Zalety platform dedykowanych: idealne dostosowanie do potrzeb i charakteru biznesu, duże możliwości optymalizacji obsługi zamówień, duże bezpieczeństwo, ponieważ luki platformy są niedostępne publicznie, system e-commerce z dokładnie takimi rozwiązaniami, jakie potrzebujesz.

Wady platform dedykowanych: wysokie koszty wdrożenia, duża czasochłonność wdrożenia, uzależnianie od jednej firmy, brak możliwości wdrażania zmian przez inną firmę, brak możliwości korzytania z dostępnych modułów z systemów open-source, mała elastyczność na nowe trendy w e-commerce.

Platformy dedykowane stworzona od zera mogą być oparta na systemach open-source. Sklep dedykowany może bazować na systemie WooCommerce lub PrestaShop. Oznacza to wdrożenia w pełni dedykowanego sklepu na bazie platformy open-source jako rodzaju frameworku, który jest napisany całkowicie od zera. Sklep dedykowany oparty na platformie WooCommerce lub PrestaShop łączy w sobie wszystkie zalety platformy dedykowanej i open-source.


Platformy z płatną licencją dla e-commerce

Platformy z płatną licencją to specyficzne rozwiązania dla bardzo dużych firmy chcących prowadzić sklep internetowy. Są to platformy sprzedażowe z rozwiązaniami klasy Enterprise z płatną licencją, które poradzą sobie z największymi wyzwaniami stawianymi zarówno przez właściciela, jak i przez klientów.

Platformy e-commerce oparte na licencji są to najbardziej złożone, rozbudowane platformy, a tym jedne z najdroższych rozwiązań e-commerce. Koszt samej licencji zaczynają się od kilkudziesięciu, do nawet kilkuset tysięcy rocznie. Poza licencją trzeba ponieść koszt wdrożenia, który co prawda jest jednorazowy, ale może wynieść od kilkuset tysięcy złotych do nawet kilku milionów złotych. Ponadto wdrożenie wszystkich możliwości, jakie dają tego typu platformy, jest długim procesem wymagającym specjalistycznego zespołu, który może trwać nawet do roku.

Taka platformy e-commerce poradzi sobie praktycznie z każdym rodzajem złożoności sklepu. Sklep obsłużyć nieograniczoną liczbę produktów oraz będzie miał zaawansowane możliwości zarządzania magazynem i logistyką. Profesjonalny sklep to szybkość ładowania, szczególnie jeżeli będzie z niego korzystała duża ilość klientów i będzie musiał obsłużyć ciągu minuty nawet kilka tysięcy zamówień. Dlatego są to platformy o bardzo dużej dostępność, czyli stabilne, bardzo dobrze zoptymalizowane. Przy tak dużym obciążeniu opóźnienie ładowania sklepu nawet o 1 sekundy może oznaczać utratę 1% konwersji. W komplecie sklep będzie miał oczywiście rozwinięte funkcje marketingowe, analityczne, rozwiązania B2B, obsługa procesów omnichannelowych (wielokanałowość sprzedaży) oraz dodatkowe punkty sprzedaży tzw. POS.

Zalety platform opartych na licencji: swoboda modyfikacji, dowolność kierunków konfiguracji i rozwoju, wysoki poziom bezpieczeństwa danych, możliwość dodania dużej ilości produktów, zaawansowane narzędzia promocyjne, szybkość działania, bardzo dobra dostępność i skalowalność systemów, zaawansowane narzędzia promocyjne, marketing, analityczne, możliwość segmentacji klientów, rozwiązania B2B.

Wady platform sklepów online opartych na licencji: bardzo wysoki koszt wdrożenia i rocznych licencji, długi czas wdrożenia, konieczność samodzielnego rozwoju (własny zespół lub agencja internetowna).

Wybrane platformy z płatną licencją: Magento Commerce (Enterprise), SAP Hybris


Jak podjąć decyzję?

Poznałeś już najpopularniejsze platformy e-commerce. Zastanawiasz się, jak dokonać trafnego wyboru i która platforma będzie dla Ciebie optymalna? Przede wszystkim zrób analizę potrzeb oraz biznesplan rozwoju Twojego przedsięwzięcia. Zastanów się, zalety, której platformy najbardziej do Ciebie przemówiły, a które wady zniechęciły i mogą stworzyć problem w przyszłości.

Którą platformę e-commerce wybrać?

  • Jeżeli zakładasz nowy sklep i nie planujesz dużej inwestycji na start, to warto się zastanowić nad jednym z rozwiązań abonamentowych, albo nad tańszymi rozwiązaniami open-source jak WooCommerce czy PrestaShop.
  • Jeżeli posiadasz budżet, a w planach masz szybką ekspansję sklepu z dużym zasięgiem i sprzedażą, to dobrymi rozwiązaniami będą dedykowane sklepy oparte na silniku WooCommerce, PrestaShop, Magento, lub tańsze systemy licencyjne i dedykowane.

Na co zwrócić szczególną uwagę wybierając platformę e-commerce?

  • Najlepiej celować w system, który będzie miał największą ilość wtyczek, rozszerzeń, integracji potrzebnych do Twojego sklepu. Każda platforma typu open-sourece ma w zasadzie nieograniczoną ilość dodatkowych modułów, ale na pewno tylko kilka będzie dla Ciebie przydatne. Spisz listę funkcji, których będziesz potrzebował w sklepie, a następnie sprawdź która platforma zapewni je w rozsądnej cenie.
  • Pamiętaj, że sklep trzeba aktualizować i rozwijać. Tym samym pomoc programisty, agencji interaktywnej lub software-housu może okazać się konieczna. Na etapie decyzji o wyborze platformy warto upewnić się, jak dużo firm pracuje na danej platformie e-commerce, które będą w stanie Ci pomóc rozwijać sklep lub rozwiązać potencjalne problem. Duża liczba dostępnych agencji i programistów daje Tobie możliwość zmiany dostawcy usługi. Znalezienie na polskim rynku wsparcia firmy specjalizującej się w WooCommerce będzie bardzo łatwe, PrestaShop umiarkowane, a Magento trudne. Decydując się na rozwiązanie abonamentowe lub dedykowane całe wsparcie będziesz mieć po stronie firmy wdrażającej daną platformę.

Platformy e-commerce – przegląd rozwiązań

Podjęcie decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniej platformy, wymaga poznania tzw. silników platform e-commerce. Poniżej omawiamy najpopularniejsze silniki dla sklepów internetowych typu open-source i abonamentowych. Wszystkie platformy są oczywiście tak rozbudowane i zróżnicowane, że szczegółowy opis wszystkich możliwości, funkcjonalności i ich porównanie jest niemożliwe. Warto kilka rozwiązań poznać bliżej i przeanalizować, które jest najbardziej odpowiednie do Twojego biznesu. Sprawdź, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz porównaj przybliżone koszt jego utrzymania.

Koszt platform e-commerce – opis.

Platforma WordPress + WooCommerce

WooCommece jest bezpłatnym rozszerzeniem dla WordPressa, dzięki któremu można zmienić ten CMS w platformę e-commerce. Jest to rozbudowana wtyczka do WordPressa rozszerzająca możliwości tej najpopularniejszej platformy do tworzenia stron internetowych o funkcje sprzedaży online.

Z uwagi, że WordPress jest tak popularną platformą na świecie, niemal na pewno znajdziesz do niego wtyczkę poszerzającą funkcjonalność Twojego sklepu. Nawet gdy nie jesteś programistą, platforma pozwala na indywidualne dostosowanie graficzne wyglądu do potrzeb sklepu bez żadnych ograniczeń. Dzięki społeczności programistów i agencji wspierających tę platformę nie będziesz mieć problemu ze znalezieniem pomocy w konfiguracji i obsłudze sklepu opartego o WooCommerce. Przy bardziej zaawansowanych potrzebach możliwe jest też pisanie własnych wtyczek i dodatkowych funkcjonalności.

Platforma ta jest szczególnie godna polecenia osobom, które mają stronę zbudowaną na WordPressie. WordPress jest jednak na tyle przyjazny i intuicyjny, że osoba nawet bez doświadczenia, nie powinny mieć problemu obsługa WooCommerce.

Sklep internetowy na platformie WooCommerce

Platforma PrestaShop

PrestaShop jest darmową platformą dla sklepów typu open-source i należy do chętnie wybieranych systemów e-commerce. Standardową instalację PrestaShop można rozbudować o nowe funkcjonalności dzięki dodatkowym modułom. Wiele z nich jest płatnych, ale niemal każdy ma swój darmowy odpowiednik. Platforma PrestaShop to dobry wybór w przypadku małych, średnich, a nawet dużych sklepów.

Platforma PrestaShop daje możliwość ustawiania wielu ważnych funkcji jak zarządzanie zamówieniami, zarządzanie dostawami i płatnościami, zarządzanie katalogiem produktów, wystawianie faktur, obsługa kodów kreskowych, optymalizacja dla SEO, porównanie cech kilku produktów jednocześnie, newsletter, wyszukiwanie produktów, obsługa dowolnej ilości wersji językowych, zmiana waluty, możliwość prowadzenia wielu sklepów z jednego panelu. Panel administracyjny systemu jest stosunkowo prosty i intuicyjny w obsłudze. Z jego poziomu można zarządzać sklepem, kategoriami, produktami, zamówieniami oraz mieć dostępem do statystyk.

PrestaShop oferuje dużo możliwości w pakiecie, które mogą być poszerzana w razie potrzeby o kolejne funkcjonalności za pomocą różnych darmowych lub płatnych modułów. Dodatkowymi zewnętrznymi modułami są np. bramki płatności, porównywarki cen, systemy śledzenia przesyłek itd. Możliwe jest także tworzenie własnych modułów zgodnie z dokumentacją systemu.

Sklep na PrestaShop nie ma szczególnych wymagań co do hostingu, a jeżeli potrafisz administrować sklep samodzielnie, nie będziesz miał dodatkowych ukrytych kosztów utrzymania. PrestaShop ma pełną polską wersję tłumaczenia sklepu i jest dobrze dostosowana do najważniejszych polskich integracji e-commerce. Znalezienie pomocy w konfiguracji i rozwoju sklepu czy rozwiązaniu problemów z PrestaShop może być jednak dość trudne.

Sklep internetowy na platformie PrestaShop

Platforma Magento

Magento w wersji open-source jest w pełni profesjonalną platformą e-commerce, z szerokimi możliwościami personalizacji oraz integracji z wieloma systemami zewnętrznymi. Jest to w pełni gotowe do użycia rozwiązanie e-commerce, którego funkcjonalności mogą być wzbogacana dzięki dostępowi do wielu dodatkowych rozszerzeń. Magento umożliwia instalację dodatkowych modułów, które dodają nowe funkcjonalności, ale w większości są one płatne.

Platforma ma wiele ciekawych funkcji e-commerce, możliwość obsługi sprzedaży nawet dla kilku sklepów, zaawansowane analizowania danych, generowania raportów itd. Rozmiary platformy powoduje, że platforma do działania wymaga bardzo wydajnego hostingu, czyli również kosztownego. Panel administracyjny sklepu nie jest intuicyjny, a nawet skomplikowany, a użycie niektórych funkcjonalności wymaga używania dokumentacji lub pomocy agencji Magento. Wprowadzaniem niestandardowych zmian i optymalizacji w sklepie, wymaga zaawansowanej wiedzy programisty znającego to środowisko.

Magento jest darmową platformą w wersji Community Edition, ale dostępna jest również jej płatna wersja Enterprise Edition, jako platforma licencyjna. Ze względu na koszty utrzymania oraz modyfikacji, wybór tej platformy będzie odpowiedni dla dużych i bardzo dużych sklepów.

Sklep internetowy na platformie Magento


Podsumowanie

Prawidłowy wybór platformy dla własnego e-commerce to przede wszystkim określenie celu sklepu. Określony celu będzie rzutować na budżet, jaki musisz przeznaczyć na Twoje przedsięwzięcie. Pochodną celu i budżetu, jaki masz, jest wybór danej platformy. Warto także zastanowić się, czy chce sam stworzyć i utrzymywać sklep, czy zlecić to zadanie programiście lub agencji interaktywnej. Ponadto sklep internetowy musi się rozwijać, dlatego tak ważne jest to, aby platforma mogła się skalować i podążać za trendami e-commerce.

Prawidłowy wybór zależy od Twoich oczekiwań i wymagań oraz umiejętności. Dobrze jest się zapoznać możliwościami platformy, jej wadami i zaletami. Warto sprawdzić, czy platforma oferuje wszystkie ważne integracje, które przydadzą na początku działania sklepu lub w przyszłości. Możesz również zapoznać się z samą obsługą sprzedaży z poziomu panelu administracyjnego. Po zapoznaniu się ze wszystkimi możliwościami dobrym pomysłem jest podsumowanie kosztów, jakie będą wiązały się z wyborem danej platformy.

Omówione powyżej platformy e-commerce są jednie naszym wyborem do tego tekstu i częścią możliwości dostępnych na rynku. Osobiście polecamy darmowe platformy typu open-source, ponieważ są one najbardziej elastyczne oraz ekonomiczne we wdrożeniu i prowadzeniu. Oczywiście najbardziej polecamy platformę WooCommerce, ponieważ to ją najczęściej wdrażamy, optymalizujemy i bardzo dobrze znam jej wady, zalety. Jeśli jednak platforma ta nie spełnia Twoich wymagań, to warto dokonać własnego wyboru, ponieważ to Ty będziesz pracować z nią na co dzień.

Mam nadzieję, że przybliżyliśmy Ci dostępne platformy e-commerce, co ułatwi wybór odpowiedniego rozwiązanie. Jeżeli jeszcze masz wątpliwości, zachęcamy do kontaktu oraz zapoznania się z innymi tekstami na naszym blogu.

Myślisz nad założeniem e-sklepu?

Przeczytaj nasz poradnik jak zalożyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

Print Friendly, PDF & Email
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.