Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | e-Learning | System dla Restauracji | napisz: studio@thenewlook.pl

Pozycjonowanie WordPress poradnik

pozycjonowwanie wordpress poradnik seo

Z założenia WordPress jest bardzo przyjazny dla SEO. Można śmiało powiedzieć, że WordPress lubi wyszukiwarkę Google z wzajemnością.

SEO to niezwykle popularne zagadnienie we współczesnym internecie. Ponieważ bez wysokiej pozycji w tzw. TOP 10 nikt nie będzie w stanie znaleźć Twojej strony, nie przeczyta artykułu na blogu, nie kupi produktów w Twoim sklepie internetowym lub nie zamówi usługi. Dlatego warto bliżej przyjrzeć się możliwością pozycjonowania organicznego SEO WordPress. Platforma WordPress jest napisana przy użyciu wysokiej jakości kodu co sprawia, że Google i inne wyszukiwarki kochają WordPress. Dlatego strony WordPress mają tendencję do uzyskiwania wyższej pozycji w wyszukiwarce Google.

Gdy Twoja strona zostanie zindeksowana przez wyszukiwarki, będzie konkurować ze stronami konkurencji o podobnej treści. Im lepszy projekt, treści strony i jej optymalizacja, tym wyżej będzie ona wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania Google. Pozycjonowanie SEO strony jest niezwykle ważnym, ciągłym procesem, który wpływa na wyświetlanie się strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Skutkuje to dużą ilością bezpłatnego, organicznego ruchu na Twojej stronie firmowej.

WordPress i pozycjonowanie SEO

WordPress jest tworzony zgodnie ze standardami SEO i jest przyjazny dla urządzeń mobilnych. Wybierając tą platformę masz pewność, że Twoja strona internetowa na WordPressie spełnia standardy niezbędne do pozycjonowania i indeksuje nowe wpisy. Strony na WordPress ułatwia prowadzenie działań SEO. WordPress lubi SEO, a dzięki otwartemu kodowi źródłowemu developerom z całego świata tworzyć wtyczki, które ułatwiają działania pozycjonerom. Jedną z takich wtyczek jest Yoast, która zmienia WordPressa w profesjonalną platformę do pozycjonowania organicznego SEO i poprawią widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Strony WordPress są znane z łatwości i przyjazności w pozycjonowaniu oraz z zaawansowanych narzędzi do pozycjonowania stworzonych dla WordPressa jak Yoast. WordPress jest liderem wśród systemów zarządzania treścią. Jego ogromna popularność wynika z łatwości obsługi, wysokiego poziomu personalizacji oraz skuteczności opcji SEO. Obecnie około 35% wszystkich stron internetowych jest budowanych w oparciu o WordPress.

Posiadasz stronę na WordPress i chcesz ją skutecznie wypozycjonować?
Poniższy poradnik pokaże Ci jak, krok po kroku podejść do zwiększania widoczności strony opartej o platformę WordPress. Poprawa SEO na stronie WordPressa ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia ruchu w Twojej stronie. Niestety większość poradników SEO WordPress jest zbyt techniczna, aby nowi użytkownicy mogli zacząć samodzielnie pozycjonować stronę WordPress. W pozycjonowaniu strony WordPress nie są najważniejsze zagadnienia techniczne jak meta tagi, nagłówki H1, ale dobry, nieszablonowy pomysł na pozycjonowanie strony WordPress.

Zebraliśmy kilka najbardziej istotnych informacji i porad SEO dla WordPress, które wykorzystujemy na co dzień w pracy naszej agencji i które pomogą przekształcić Twoją stronę lub bloga w dobrze zoptymalizowaną stronę WordPress zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników.

pozycjonowanie wordpress poradnik seo

Pozycjonowanie WordPress poradnik krok po kroku

  1. Co to jest SEO – definicje
  2. Jak działa pozycjonowanie Google SEO?
  3. Skuteczne SEO
  4. Korzyści pozycjonowania organicznego
  5. Samodzielne pozycjonowanie WordPress
  6. Pozycjonowanie WordPress dla początkujących
  7. Pozycjonowanie WordPress – dobre praktyki
  8. Optymalizacja WordPress pod kątem SEO
  9. Audyt SEO strony WordPress
  10. Pozycjonowanie WordPress najczęstsze pytania [FAQ]
  11. Podsumowanie

Co to jest SEO?

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimizer”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego. Jest to strategia stosowana przez właścicieli stron internetowych i agencje SEO w celu uzyskania większego ruchu dzięki wyższej pozycji w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie SEO i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie polega na oszukiwaniu Google, ale ułatwieniu robotom Googla w poprawnym zindexowaniu strony i treści na niej zawartych. Chodzi po prostu o stworzenie strony internetowej o ciekawej treści poszukiwanej przez użytkowników Googla oraz zoptymalizowaniu kodu strony i formatowania treści, które ułatwi wyszukiwarkom znalezienie Twojej strony.

Pamiętaj, zgodnie z definicjami samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem. Jednakże w Polsce SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie do pozycjonowania organicznego, lub występują jako zbitka słów „pozycjonowanie SEO”.

Dlaczego SEO jest tak ważne?
Wyszukiwarki są często największym źródłem ruchu dla większości stron internetowych. Kiedy użytkownicy Googla szukają w internecie tematów, treści, o których piszesz na stronie, odpowiednio zoptymalizowane treści pod kątem wyszukiwarek będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, a tym samym więcej osób odwiedzi Twoją stronę.

Google i inne wyszukiwarki wykorzystują zaawansowane algorytmy do rozpoznawania i pozycjonowania stron w wynikach wyszukiwania. Jednak takie algorytmy nie są doskonałe i nadal potrzebują Twojej pomocy, aby zrozumieć, o czym są Twoje treści na stronie. Jeżeli treść na stronie nie jest zoptymalizowana, wyszukiwarki nie będą wiedzieć, jak ją uszeregować. Kiedy ludzie wyszukują tematy, o których piszesz, Twoja strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania i stracisz cały ruch. Dla wszystkich właścicieli firm bardzo ważne jest, aby strona internetowa była przyjazna dla wyszukiwarek, aby mogli zmaksymalizować ruch w sieci wyszukiwania. Strona oparta na platformie WordPress w znacznym stopniu ułatwia działania SEO.

Co to jest SEO – poradnik


Jak działa pozycjonowanie w Google?

Google nigdy nie pobiera opłat za pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania i za umieszczenie linku do stron w wynikach wyszukiwania. Uwzględnienie stron internetowych w tych wynikach jest bezpłatne. Firma Google udostępnia również ciekawe narzędzia i bezpłatne zasoby do pozycjonowania SEO, takie jak Search Console, oficjalny blog Centrum dla Webmasterów oraz fora dyskusyjne zawierają wiele informacji na temat optymalizacji stron www pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Na temat SEO z biegiem czasu powstało wiele mitów i nieporozumień. Niezrozumienie zasad SEO przynosi wiele rozczarowań osobom, które stawiają pierwsze kroki w pozycjonowaniu.

  • SEO to proces długofalowy, poprawiający ilość ruchu przychodzącego z wyników wyszukiwarek (Google) na pozycjonowaną stronę. Pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także jego jakości.
  • Efekty SEO będą widoczne najwcześniej dopiero po kilku tygodniach, miesiącach, a czasem nawet po wielu latach. Są to jednak działania o długotrwałym efekcie.
  • Według badań SEO jest najbardziej efektywnym kanałem marketingu w Internecie, ale też trudnym do osiągnięcia.

Oczywiście pierwsze wyniki (linki) w wynikach Google to płatne reklamy. Pamiętaj jednak, że reklamowanie się w Google Ads nie będzie miało żadnego wpływu na pozycję strony w wynikach organicznych wyszukiwania.


Skuteczne SEO

Co to jest skuteczne SEO? Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowania użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Korzyści pozycjonowania organicznego

Powody do wprowadzania zmian na stronie wcale nie muszą wynikać tylko ze zmieniających się trendów. Rozwijanie strony internetowej pozytywnie wpłynie na wyniki SEO. Aktualizacja strony nie tylko podniesie Twoją pozycję w Google i przyniesie efekty, dzięki którym wydasz mniej pieniędzy i czasu na marketing internetowy.

Aktualizacja treści. Dobrym powodem do wprowadzenie zmian jest zdecydowanie fakt, że strona z dynamicznie zmieniającą się treścią będzie lepiej postrzegany przez Googla. Nowe treści na stronie to nie tylko to nie tylko opis Twojej działalności, ale również dodawanie treści eksperckich, albo nowości o produktach i usługach na podstronie bloga.

Optymalizacja strony. Z badań Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Tak więc dobrym sposobem na zwiększenie konwersji Twojej strony WordPress jest ciągła optymalizacja strony, jeżeli zbyt długo się ładuje.


Samodzielne pozycjonowanie WordPress

Jeśli prowadzisz małą, lokalną firmę, większość czynności pozycjonowania WordPress możesz wykonać samodzielnie. Jeśli rozważasz robienie pozycjonowania samemu, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie. Od wprowadzenia zmian na stronie do zauważenia korzyści wynikach wyszukiwania może minąć kilka miesięcy, rok, a w przypadkach stron o bardzo dużej konkurencji w danej frazie kluczowej nawet kilka lat.

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony WordPress lub wprowadzić zmiany w już istniejącej, to dobry moment zainteresowanie się SEO. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, sam możesz doprowadzić do tego, że Twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian zalecanych przez SEO, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeśli nie możesz poświęcić na to czasu osiągnięcie oczekiwanych wyników może być niemożliwe.

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją i pozycjonowaniem, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować, a nawet doradzić Tobie odpowiednie kroki jak pozycjonować stronę samemu. W taki sposób razem z ekspertem możesz tak od podstaw przygotować stronę WordPress, by była przyjazna dla wyszukiwarek.

Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania organicznego strony WordPress jest po prostu stratą czasu i środków. Zatem jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO. Do uniknięcia kłopotów wystarczy pobieżna znajomość zagadnień opisanych poniżej. Taka wiedza przyda się, by uchronić się przed stosowaniem przez SEO metod, których należy unikać, albo takich, które pogarszają wyniki wyszukiwania strony.


Pozycjonowanie WordPress dla początkujących

Jeśli poważnie myślisz o zwiększeniu ruchu na Twojej stronie WordPress musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na wyniki trzeba poczekać, czasem na prawdę długo. Przy pozycjonowaniu organicznym trzeba mieć koncepcję, strategię działań, czyli jakie będziesz mieć kolejne kroki, pomysły, frazy kluczowe na najbliższy czas, ale i w dłuższym okresie.

Pozycjonowanie jest swego rodzaju kulą śnieżną, do której musisz dodawać kolejne śnieżki, czyli frazy kluczowe, zdjęcia, podstrony, nowe tematy. Rozbudowana struktura SEO sprawia, że kolejne frazy i tematy na Twojej stronie napędzają kolejne elementy pozycjonowania organicznego. Pamiętaj, że w pozycjonowaniu kolejne frazy nie mogą być chaotyczne, tylko muszą budować większą całość. Aby dobrze to robić warto poznać i zwrócić uwagę na tzw. dobre praktyki SEO WordPress.

W tym przewodniku podzielimy się naszymi doświadczeniami na temat pozycjonowania strony WordPress, udostępnimy najlepsze wskazówki dotyczące SEO WordPress, które pomogą Ci ulepszyć SEO WordPress i uzyskać więcej ruchu organicznego.

Być może już słyszałeś od innych użytkowników lub ekspertów SEO, że WordPress jest przyjazny dla SEO. WordPress dba o to, aby tworzony przez niego kod był zgodny z najlepszymi praktykami SEO. Właśnie dlatego wiele osób wybiera WordPress do założenia bloga, strony lub sklepu internetowego. Oczywiście sam wybór WordPressa nie wpłynie na pozycję Twojej strony. Musisz zrobić o wiele więcej, jeśli chcesz zmaksymalizować wysiłki SEO.

Wiemy, że pomysł samodzielnego pozycjonowania i optymalizacji pod kątem SEO strony WordPress może wydawać się trudny lub niemożliwy, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu stron internetowych. Nie martw się, to nie musi być skomplikowane, a jeżeli popełnisz błędy na początku drogi pozycjonowania organicznego, można to wszystko poprawić, choć będzie wymagało dodatkowej pracy i czasu. Poznaj podstawy i dobre praktyki SEO, a następnie zacznij je stosować je we własnej stronie internetowej.

Pozycjonowanie strony WordPress


Pozycjonowanie WordPress – dobre praktyki

Pozycjonowanie SEO może wydawać się, że ma skomplikowany charakter techniczny, ale nie musi. Samo zapoznanie się z kilkoma podstawowymi wskazówkami dotyczącymi optymalizacji strony WordPress może znacznie zwiększyć ruch na Twojej stronie.

Nie musisz być profesjonalnym webmasterem, ani ekspertem SEO, aby korzystać z poniższych wskazówek. Jeśli korzystasz już z WordPressa sprawdź, czy robisz to poprawnie od strony pozycjonowania SEO.

Ustawienia WordPress a SEO

Podstawowe informacje na temat Twojej strony, które pobiera Google i przeglądarka znajdziesz w zakładce Ustawienia.

Ustawienia › Ogólne:
› Tytuł witryny
› Opis
› Adres witryny (URL)

Tutaj możesz wpisać Tytuł strony (witryny), jej krótki Opis w kilku słowach o czym jest Twoja strona internetowa. W tej zakładce musisz również zdecydować, czy w adresie URL strony chcesz używać przedrostka www (https://www.twojastrona.pl), czy bez www (https://twojastrona.pl). Wyszukiwarki uważają, że są to dwie różne strony, więc musisz wybrać jedną i się jej trzymać.

Ustawienia widoczności
Zaloguj się do WordPressa i sprawdź Ustawienia widoczności Twojej strony. WordPress ma wbudowaną opcję ukrywania strony przed wyszukiwarkami. Celem tej opcji jest zapewnienie anonimowości strony internetowej na czas pracy nad stroną, zanim będzie ona gotowa do opublikowania.

Ustawienia › Czytanie › Widoczność dla wyszukiwarek › Proś wyszukiwarki o nieindeksowanie tej witryny

Czasami ta opcja może zostać przypadkowo zaznaczona i powoduje, że Twoja strona nie będzie dostępna dla robotów indeksujących strony. Jeżeli Twoja strona pomimo działań SEO nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest upewnienie się, że ta opcja nie jest zaznaczona.

Struktur adresów URL
Korzystaj z przyjaznych dla SEO struktur adresów URL w WordPress i zmień standardowe ustawienia adresów URL na stronie. Przyjazne dla SEO adresy URL zawierają słowa, które jasno opisują zawartość strony i są łatwe do odczytania zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek.

Zwróć uwagę, żeby adresy URL były czytelne dla użytkownik i mógł on odgadnąć, co zobaczy na stronie, po prostu patrząc na tekst adresu URL. Domyślne ustawienia adresów w WordPressie nie jest przyjazny dla SEO.

https://www.nazwastrony.pl/?p=10467

Korzystanie z przyjaznej dla SEO struktury linków (permalinku) zwiększa Twoje szanse na uzyskanie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Ustawić lub zaktualizować strukturę linków bezpośrednich możesz na stronie WordPress:

Ustawienia › Bezpośrednie odnośniki › Nazwa wpisu

Pamiętaj, jeśli Twoja strona działa już dłużej, nie zmieniaj struktury linków bezpośrednich. Zmieniając strukturę linków bezpośrednich na stronie, stracisz linki dodane w mediach społecznościowych i ryzykujesz utratę Twojego rankingu SEO w Google. Jeżeli musisz zmienić strukturę bezpośrednich linków, zatrudnij profesjonalistę, aby mógł skonfigurować odpowiednie przekierowania.

pozycjonowanie wordpress

Najlepsza wtyczka SEO dla WordPressa

Ogromną przewagą platformy WordPressa jest to, że ma w zasadzie nie ograniczoną ilość wtyczek z dodatkowymi funkcjami, a SEO nie jest wyjątkiem. Istnieje wiele wtyczek SEO do WordPress, co utrudnia początkującym użytkownikom wybór najlepszej wtyczki SEO WordPress.

Zamiast instalować oddzielne wtyczki do poszczególnych zadań SEO, możesz wybrać jedną, najlepszą wtyczkę SEO WordPress, która spełni wszystkie najważniejsze wymagania, i jest w 100% darmowa.

Jeśli chodzi o wybór najlepszej wtyczki do WordPress SEO, najprawdopodobniej zawęzisz wybór do dwóch najpopularniejszych rozwiązań, czyli Yoast SEO i All in One SEO (AIOSEO). Obie wtyczki SEO WordPress są używane przez miliony stron internetowych. Nasza agencja używa wtyczki Yoast SEO i ją też dla Ciebie rekomendujemy.

Mapa strony XML w WordPress

Dla łatwiejszego indexowania strony przez Googla dodaj mapę strony XML w WordPress. Mapa strony XML to specjalnie sformatowany plik, który zawiera listę wszystkich podstron w Twojej stronie WordPress. Dzięki temu wyszukiwarki mogą łatwo znaleźć i zindexować wszystkie Twoje treści.

Samo dodanie mapy strony XML nie podnosi pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania, ale pomaga wyszukiwarkom szybko znaleźć strony i zacząć je oceniać. Jeśli używasz jednej z wtyczek SEO, automatycznie utworzy ona dla Ciebie mapę strony XML.

Google Search Console

W celu skutecznego pozycjonowania strony dodaj ją do Google Search Console. Google Search Console, znane również jako Narzędzia dla webmasterów, to zestaw narzędzi oferowanych przez Google, aby umożliwić właścicielom stron www we wgląd w to, jak ich strony i treść są postrzegana przez wyszukiwarkę.

Google Search Console zawiera raporty i dane, które pomogą Ci zrozumieć, jak Twoja strona wyglądają w wynikach wyszukiwania Google. Możesz również zobaczyć rzeczywiste wyszukiwane hasła, których używają ludzie, aby znaleźć Twoją stronę, sposób wyświetlania każdej strony w wynikach wyszukiwania i częstotliwość kliknięć.

Wszystkie te informacje pomagają zrozumieć, co działa w Twojej stronie, a co nie pod kątem SEO. Następnie możesz odpowiednio zaplanować swoją strategię dotyczącą kierunku rozwoju strony i nowych treści. Google Search Console ostrzega również, gdy coś jest nie tak z Twoją stroną, na przykład gdy roboty wyszukiwarek nie mogą uzyskać do niej dostępu, znalazły zduplikowane treści lub ograniczone zasoby.

Pamiętaj, sprawdzaj Search Console co najmniej raz w miesiącu w celu zebrania informacji i sprawdzenia postępów w pozycjonowaniu strony oraz ewentualnych błędów.

W konsoli możesz też dodać Mapę strony XML, którą Google użyje jej do usprawnienia indeksowania strony lub powiadomi Cię o błędach. Po pomyślnym dodaniu mapy strony będzie ona wyświetlana jako oczekująca. Zindeksowanie Twojej strony WordPress zajmuje Google trochę czasu. Po kilku godzinach będziesz mógł zobaczyć niektóre statystyki dotyczące mapy strony. W konsoli znajdziesz liczbę linków znalezionych w Twojej mapie strony, ile z nich zostało zaindeksowanych, stosunek obrazów i stron internetowych itp.


Optymalizacja WordPress pod kątem SEO

Optymalna strona www to taka, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej, a elementy budowy strony oraz treści na niej zamieszczone przyciągają na dłużej i skłaniają do powrotu. Takie działania są niezbędne, aby strona była widoczna dla wyszukiwarek i żeby docelowo użytkownicy mogli odnaleźć Twoją stronę np. za pomocą wyszukiwarki Google.

Zoptymalizowana strona WordPress przyciąga więcej użytkowników, dlatego projektując stronę internetową, pamiętaj optymalizacji i prędkości ładowania. Korzystając z WordPressa, możesz zainstalować odpowie wtyczki do „cachowania” (buforowania części strony), dzięki czemu użytkownicy będą musieli pobierać stronę przez przeglądarkę tylko raz. Wtyczki typu Cache, które kompresują pliki i pozwalają odwiedzającym szybciej przeglądać Twoją stronę. Niektóre bardziej techniczne aspekty cachowania i kompresji plików mogą wymagać pomocy specjalisty, jeśli nie masz szczegółowej wiedzy technicznej.

Źle zaprojektowana i niezoptymalizowana strona internetowa może wymagać audytu SEO, który dokładnie określi, w jaki sposób powinna ona być wykonana. Działania te mają doprowadzić również do tego, aby Twoja strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez optymalizacji nawet najlepsze strona, czy działania promocyjne, mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dobrze, jeżeli agencja interaktywna projektująca stronę internetową zadba całościowo o pozycję SEO Twojej strony i poprawi wyniki wyszukiwania Google. Uzupełnieniem oferty projektowej profesjonalnej agencji jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Optymalizacja WordPress

Optymalizacja stron i wpisów pod kątem SEO

Często początkujący użytkownicy WordPressa popełniają błąd, myśląc, że wystarczy zainstalować i aktywować wtyczkę SEO WordPress. SEO to ciągły proces, jeżeli chcesz uzyskać najwyższe wyniki w Top 10. Pozycjonując stronę trzeba nadążać za zmieniającymi się trendami, frazami kluczowymi, czy zmianami algorytmu Google.

Po napisaniu ciekawej, angażującej treści na stronę lub wpisu na bloga, warto je dodatkowo zoptymalizować pod kątem SEO. Wtyczka SEO umożliwiają dodanie tytułu, opisu i słowa kluczowego do każdego wpisu na blogu i strony. Pokazuje również ciekawe podpowiedzi dotyczące optymalizacji tekstu oraz daje podgląd tego, co zobaczą użytkownicy, wyszukując Twoją stronę w Google.

Zalecamy zoptymalizować tytuł i opis strony lub wpisu, aby uzyskać maksymalną liczbę wyszukań. Pisząc nowy tekst na stronę, po prostu przejdź w dół do sekcji Yoast SEO. Zobacz wszystkie podpowiedzi jak zoptymalizować tekst, przeanalizuj błędy i braki w Twoim tekście, a następnie przeredaguj tekst zgodnie z podpowiedziami, tak aby wszystkie punkty były na zielono.

pozycjonowanie WordPress poradnik yoast seo

Research fraz kluczowych

Dla wielu osób początkujących z pozycjonowaniem organicznym szukanie słów i fraz kluczowych przysparza problem. Szukanie fraz kluczowych nie jest trudne, ponieważ każdy z nas codziennie zadaje różne pytanie wyszukiwarce Google, czy Asystentowi Google. Zastanów się, jakich tematów szukają ludzie i jakie treści warto dodać na bloga, stronę internetową, aby odpowiedzieć na ich potrzeby oraz pytania.

Badanie fraz kluczowych to nie tylko domena copywriterów i ekspertów SEO. Sama wyszukiwarka Google podpowie Tobie słowa, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć treści, produkty i usługi z Twojej branży. Frazy i słowa, które podpowiada Google w wynikach wyszukiwania śmiało możesz użyć na Twojej stronie, aby zwiększyć ruch organiczny. Oczywiście bazując na tych podpowiedziach musisz napisać ciekawy tekst na stronę, który będzie wiarygodny zarówno dla Google, ale przede wszystkim dla Twoich odbiorców.

Jeżeli chcesz skorzystać z bardziej profesjonalnych sposobów, to istnieje mnóstwo narzędzi do badania słów kluczowych. Narzędzia do wyszukiwania fraz i słów kluczowych, z których możesz korzystać mogą być zarówno bezpłatne, jak i płatne. Narzędzia podanie niżej, jak Semrush są płatne, ale zalecamy skorzystać z niego w bezpłatnej wersji testowej, abyś mógł się przekonać jak ciekawe ma możliwości.


Audyt SEO strony WordPress

Istnieje ponad 100 czynników decydujących o pozycji strony w internecie. Przed przystąpieniem do pracy nad pozycjonowaniem organicznym warto stworzymy audyt, w którym wykaże elementy wymagające poprawy i zaproponuje konkretne rozwiązania.

Audyt SEO to kompleksowa analiza i ocena strony internetowej pod kątem dostosowania do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Audyt powinien sprawdzić nie tylko poprawność wykonania strony, jej kod, strukturę, technologię, ale przede wszystkim przeanalizować nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Wynik audytu pozwoli poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google oraz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających ją użytkowników.

Profesjonalny audyt SEO
Analiza oparta na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania organicznego i efektywności prowadzonych działań SEO.

  • Audyt treści – analiza jakości treści, słów kluczowych na stronie pod kątem poprawy pozycji strony internetowej w wyszukiwarce.
  • Analiza techniczna – ocena strony pod kątem podstawowych parametrów technicznych związanych z SEO.
  • Dostępność strony – analiza, czy strona działa poprawnie na urządzeniach mobilnych, sprawdzenie szybkości ładowania, analiza WCAG.
  • Otoczenie w sieci – audyt konkurencji oraz czy strona jest poprawnie zintegrowana mediami społecznościowymi i Google Maps.
  • Raport SEO – wskazówki, rekomendacje jak poprawić pozycję strony internetowej w Google.

Pozycjonowanie WordPress najczęstsze pytania [FAQ]

Agencja SEO, czy warto?

Zatrudnienie agencji od SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej strony i zaoszczędzić czas. Jednak może również zaszkodzić stronie i jej reputacji. Przed podjęciem decyzji współpracy ze specjalistą lub agencją SEO należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz wady takiej współpracy. Pamiętaj, że nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być bez efektywną stratą czasu i pieniędzy.

Jakich agencji SEO się wystrzegać – przydatne wskazówki

Nieuczciwe i ryzykowne SEO

Praktyki naruszające zasady Google mogą negatywnie wpłynąć na wyniki Twojej strony w Google, a nawet doprowadzić do usunięcia jej z indeksu. Wystrzegaj się niedozwolonych metod Black Hat SEO mających na celu pozyskanie ruchu z wyszukiwarek. Oto kilka ryzykownych praktyk robionych dla podbicia rankingu w wyszukiwarkach internetowych, o których trzeba unikać:

Tworzenie tzw. domen-cieni (ghost domains), które przekierowują użytkowników do strony przy użyciu przekierowań z takich stron. Są one używane do zwiększenia ruchu na stronę internetową przez zbieranie i przekierowujące użytkowników na inne strony.

Niedozwolona praktyka to tzw. strony doorway, strony przejściowe zawierające słowa kluczowe zamieszczone na stronie. Taka praktyka polega na stworzeniu strony internetowej i wypozycjonowaniu jej na wybrane frazy kluczowe za pomocną technik niezgodnych ze wskazówkami dla webmasterów Google. Użytkownik odwiedzający stronę doorway zostaje automatycznie przekierowany na stronę docelową.

Wątpliwą praktyką jest udział w systemach wymiany linków. Mogą one polegać na przykład na kupowaniu linków z innych stron, by poprawić pozycję strony w rankingu Google. Jest to sprzeczne ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania i może skutkować podjęciem ręcznego działania względem całej Twojej strony lub jej części. Takie praktyki docelowo negatywnie wpłyną na pozycję strony w rankingu.


Podsumowanie

Mam nadzieję, że w tym tekście przybliżyliśmy Tobie jak pozycjonować organicznie stronę WordPress. Pozycjonowanie SEO to nie moda, ale konieczność w dzisiejszym internetowym świecie, w którym ranking Google i pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki decyduje o sukcesie w każdej branży.

Szczególnie zachęcamy Cię do samodzielnego pozycjonowania organicznego Twojej strony WordPress. Jeżeli jednak szukasz pomocy eksperta zapoznaj się z naszymi usługami pozycjonowania WordPress SEO, optymalizacji strony oraz wsparcia w pozycjonowaniu strony WordPress SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger