Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym

zdjęcia produktowe

Klienci sklepu internetowego kupują oczami. Jeśli coś jest brzydkie, nie chcą tego mieć. Dlatego tak ważne jest to, aby zdjęcia produktów w Twoim sklepie wyglądały spójnie i profesjonalnie. Były po prostu piękne!

Prowadzisz sklep internetowy, który nie przynosi zysku? To częsty problem w branży e-Commerce. Żeby zwiększyć sprzedaż, musisz sprawdzić, czy zdjęcia produktu w Twoim sklepie nie generuje problemów sprzedażowych.

Nie wystarczy mieć dobry pomysł i dodać ciekawe produkty do sklepu. Takie działania mogą okazać się niewystarczające. W czasach wyjątkowo dużej konkurencji i coraz bardziej rosnących oczekiwań ze strony konsumentów ważny jest każdy detal sklepu. Warto zastanowić się, czy zdjęcia produktowe w sklepie są odpowiednie. Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym powinny być z jednej strony różnorodne i ciekawa, z drugiej powinny trzymać się jednego, spójnego, estetycznego stylu.

Ugliness doesn’t sell — Brzydota sprzedaje się gorzej

– to słowa Raymonda Loewy – jednego z najważniejszych projektantów w historii.

Często przy projektowaniu sklepu internetowego skupiamy się na stronie głównej, przeceniając jej udział i nie doceniając wagi strony produktu. Klient ze strony głównej przechodzi do środka i zaczyna przeglądać produkty na kartach produktowych. W tym momencie często następuje niemiłe rozczarowanie, ponieważ osoby prowadzące nie zadbały o dobre zdjęcia, rzetelne opisy i inne elementy strony produktowej. Jak wiemy, ludzie kupują oczami i niezadbanie o zdjęcia produktowe niejednokrotnie prowadzi do tego, że klient nie dodaje produktu do koszyka.

Zajmując się fotografią produktową dla sklepu internetowego, warto wykorzystać sprawdzone rozwiązania, które wpłyną pozytywnie na sklep i jego sprzedaż. Niezależnie od tego, czy masz już sklep internetowy, czy tworzysz nowy sklep i zastanawiasz się jak prawidłowo zrobić zdjęcia produktowe i na co warto zwrócić uwagę. Z naszego artykułu dowiesz się, czym jest fotografia produktowa, jak robić dobre zdjęcia produktowe i jakie zasady przestrzegać, aby odnieść sukces w e-Commerce.


Fotografia produktowa

Zdjęcia produktów, packshot, zdjęcia stylizowane, lookbook, zdjęcia duch, flatshot to zasadnicze element każdego sklepu internetowego. Klient nie ma możliwości dotknąć produktu, to zdjęcia sprzedają w Twoim sklepie internetowym! Zdjęcia muszą być unikalne, wykonane na dobrej jakości i jak najlepiej oddające stan faktyczny produktów.

Zdjęcia produktowe są nie zwykle ważnym elementem walki i zabiegania o klienta. To również podstawa karty produktowej, która prezentuje potencjalnemu klientowi produkt i ofertę sklepu. Aby była ona przekonująca, nie wystarczy niska cena. Na karcie produktu użytkownik musi odnaleźć to czego dokładnie poszukuje i co w pełni zaspokoi jego potrzeby. Strona produktu to miejscu, w którym każdy klient poznaje produkt i ostatecznie zadecyduje, czy dokona zakupu, czy też z niego zrezygnuje.

Chcesz wiedzieć, co oddziałuje na klientów, generuje wzrost zainteresowania produktem i motywuje ich do zrobienia zakupu? Pamiętaj o utrzymaniu efektu pierwszego wrażenia i w konsekwencji konwersji. Poznaj nasze propozycje na temat profesjonalnych zdjęć produktowych, które pomogą Klientowi w podjęciu decyzji, a dla Ciebie zwiększą konwersję sprzedaży.


Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Co to jest fotografia produktowa?
  • Dlaczego wygląd zdjęć produktowych ma znaczenie dla klienta?
  • Jak wykorzystać fotografię produktową do poprawy sprzedaży?

Skuteczne działanie w branży e-Commerce nie opiera się jednak tylko na wartościowym produkcie. Trzeba go odpowiednio opakować i wykorzystać do tego fotografię produktową. Jako właściciel sklepu internetowego musisz więc obserwować nowe trendy w pokazywaniu produktów i starać się dostosowywać zdjęcia produktu do zmieniających się oczekiwań klientów online. To jedyna droga do rozwoju biznesu i zwiększenia sprzedaży.


Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym

Szacowany czas czytania: 21 minut

Spis treści:

  1. Zdjęcia produktu w sklepie internetowym
  2. Rodzaje zdjęć produktowych
  3. Ile kosztuje zdjęcie produktowe?
  4. Co wpływa na cenę zdjęcia?
  5. Jak robić zdjęcia produktowe?
  6. Wygląd sklepu internetowego
  7. Karta produktu w sklepie internetowym
  8. Podsumowanie

Zdjęcia produktu w sklepie internetowym

Zdjęcia niezbędny i kluczowy element karty produktu. Klienci nawet w sklepie internetowym chcą odczuwać podobne emocje do tych, które towarzyszą im przy zakupach tradycyjnych. Pamiętaj, że klient nie ma możliwości dotknięcia produktu w sklepie internetowym. Dlatego profesjonalne i szczegółowe zdjęcia są namiastką zakupów w prawdziwym sklepie, gdzie można dotknąć produkt. 

Zainwestuj dobrej jakości zdjęcia produktów, które zaprezentują w ciekawy sposób produkt ze wszystkich stron i pokażą istotne detale danego produktu. Dla niektórych branż możesz stworzyć lookbooki lub zdjęcia inspiracje prezentację produktu w jego naturalnym środowisku.

Zdjęcia produktów to również istotny element przy pozycjonowaniu sklepu internetowego, które mogą wyświetlać się w wynikach Grafika w wyszukiwarki Google. Pamiętaj o optymalizacji zdjęć w sklepie, tak aby pozytywnie wpływały na ładowanie się całej strony sklepu.


Rodzaje zdjęć produktowych

Zadaniem fotografii produktowej jest przede wszystkim pokazanie najważniejszych cech i detali danego przedmiotu, tak aby wiernie i ciekawie przedstawić produkt. W sklepie internetowym można pokazać produkty z różnych punktów widzenia lub używając różnych technik.

Rodzaje zdjęć produktowych to m.in.:

Przeczytaj, jak wykonać profesjonalnie zdjęcia produktowe lub zleć wykonanie zdjęć produktów specjalistom, którzy posiadają wiedzę oraz doświadczenie w fotografowaniu odzieży, obuwia, zabawek, gadżetów, biżuterii, rękodzieła i wielu innych produktów sprzedawanych obecnie przez internet. Profesjonalna fotografia produktowa zwiększy ruch Klientów w sklepie i wygeneruje duży wzrost sprzedaży.

Zdjęcia packshot

Packshot to określenie zdjęcia używane w branży e-Commerce i reklamowej. Zdjęcie packshot oznacza przedstawienie wybranego produktu przy pomocy statycznego bądź ruchomego obrazu.

  • Statyczny packshot to jedno zdjęcie, które odwzorowuje fotografowany produkt.
  • Ruchomy packshot to sekwencja zdjęć pokazującą produkt pod różnymi kątami, połączone w jedną prezentację.
  • Fotografie 3600.

Zdjęcia packshotowe służą do prezentacji ubrań lub innych produktów. Do prezentacji konkretnego produktu używa się białego tła, stołu lub namiotu bezcieniowego. Tego typu technika fotograficzna ułatwia obróbkę zdjęć i korzystanie ze zdjęć w sklepie internetowym.

Zdjęcia produktowe typu packshot wykorzystywane są głównie w internecie na stronach i w sklepach internetowych, portalach aukcyjnych takich jak Allegro, Amazon czy eBay. Packshoty stosowane są również w materiałach drukowanych takich jak katalogi, broszury czy ulotki reklamowe.

Fotografia odzieży

Zdjęcia duch (ghost)

Zdjęcie typu duch to popularna metoda prezentacji odzieży na tzw. niewidocznym manekinie. Zdjęcie duch stanowi alternatywę dla zdjęć wykonanych na modelu lub modelce (lookbook).

Zdjęcia odzieży na manekinach typu duch są niezbędne do pokazania produktu w naturalny sposób, ale bez modela. Pozwalają skupić się nabywcy bardziej na produkcie, zobaczyć, jak wygląda od środka, poznać jego prawdziwy fason i kształt oraz strukturę materiału.

Realizacja zdjęć duch na niewidocznym manekinie umożliwia przedstawienie produktów w jednym, stałym i powtarzalnym schemacie zapewniając spójność starszych, obecnych oraz przyszłych kolekcji. Na niewidocznym manekinie można wykonać zdjęcia sukienek, koszulek, spodni, bielizny, garniturów, kurtek, bluz i innego rodzaju odzieży.

Fotografia odzieży typu duchu jest stosunkowo prosta w wykonaniu i nie wymaga dużego nakładu czasowego i finansowego. Zdjęcia odzieży na manekinach duch to idealne rozwiązanie dla katalogów i sklepów internetowych.

Zdjęcia flatshot

Zdjęcia typu flatshot to zdjęcia odzieży wykonane na płasko. Zdjęcia flatshot wykonywane jest z góry, czyli produkt leży. Produkt można przedstawić jako starannie ułożony i wyprasowany lub delikatnie pofałdowany, co podkreśla kształt i strukturę ubrania. Flatshot wykonywany jest najczęściej na białym tle. Technika ta jest najczęściej stosowana do ubrań dziecięcych, ponieważ do różnorodnych rozmiarów dla dzieci trudno dobrać odpowiedniego manekina.

Zdjęcia z modelem (Lookbook)

Zdjęcia z modelem typu lookbook to kreatywny sposób prezentacji produktów. Zdjęcia lookbook są zbiorem fotografii prezentujących kolekcje ubrań na modelu czy modelce i mają na celu pokazanie najnowsze trendy i styl obowiązujący w nadchodzącym sezonie.

W sesjach typu lookbook warto zwrócić uwagę na odpowiednią stylizację, makijaż czy fryzurę, ważna jest, a także ekspresja modela i ciekawe pozy. Sesja zdjęciowa z modelami typu lookbook może być wykonywana w studiu fotograficznym na dowolnym tle, w plenerze lub w wynajętej przestrzeni.

Zdjęcia aranżacyjne

Zdjęcia produktowe w aranżacji to zdjęcia na pograniczu fotografii reklamowej. Aranżowane zdjęcia produktów mogą pełnić wiele funkcji, a ich zadaniem jest budowanie wizerunku i zaufania do marka. Fotografia aranżowana pokazuje zalety produktów w miejscu ich przeznaczenia. Taki rodzaj zdjęcia lifestylowych jest idealną formą komunikacji z klientem, na stronie sklepu internetowego, jak i w mediach społecznościowych.

W przypadku tego rodzaju zdjęć produktowych liczy się przede wszystkim ciekawa aranżacja i doskonałe wykonanie, a nie wierne odwzorowanie produktu. Ważne jest, aby zdjęcia wzbudzały zainteresowanie, a produkt był ich głównym bohaterem. Każde zdjęcie produkt ma do opowiedzenia indywidualną historię, elementów aranżacyjnych umożliwiających zbudowanie unikalnej scenerii.

Przy zdjęciach aranżowanych fotograf odpowiada nie tylko za same zdjęcia, ale też całą aranżację i kreatywność sesji. Fotograf lub stylista wykonują aranżację, szuka ciekawych pomysłów na aranżowaną sesje typu lifestyle. Wykonanie sesji może również wiązać się z pracą w plenerze.

Wideo produktu

Krótki film na karcie produktu to doskonałe uzupełnieniem zdjęć produktowych. Wideo to najlepszy sposób na prezentację produktu, ponieważ w kilka sekund film jest w stanie przedstawić wszystkie atuty produktu.


Ile kosztuje zdjęcie produktowe?

Koszty fotografii produktowej i ostateczna cena zdjęcia produktowego może znacznie się różni się pomiędzy poszczególnymi miastami. Oczywiście istnieje często możliwość, przesłania produktów do studia, w którym chcesz wykonać zdjęcia. Klient dostarcza produkty, a po ich sfotografowaniu są one odsyłane z powrotem.

Cena zdjęcia produktowego bardzo często zależy również od ilości zleconych zdjęć. Porównując oferty poszczególnych fotografów, warto brać to pod uwagę lub wszelkie szczegóły odnośnie sesji fotograficznej ustalić wcześniej mailowo, lub telefonicznie. Doświadczony fotograf przed sesją robi szczegółowy wywiad z klientem, pytając o wymagania związane z sesją produktu.

Zdjęcie produktowe Packshoty

Cena za zdjęcie produktowe typu packshot waha się od około 20 zł do nawet 100 zł netto. Jeżeli proponowana cena jest drastycznie niższa lub znacznie przewyższa te widełki, warto dopytać o szczegóły.

Koszt zdjęcia packshot od 20-70 zł netto
Koszt zdjęcia packshot typu duch (ghost) od 30-100 zł netto

Fotografie wizerunkowe Lookbook

Koszt zdjęcia typu lookbook, czyli zdjęcie na modelu będzie na pewno droższy niż zdjęcie typu packshot. Zdjęcie wizerunkowe wymaga większych nakładów jak wynajęcie modela oraz dodatkowych usług fryzjera, wizażysty.

Koszt zdjęcia lookbook od 35-100 zł netto

Zdjęcia aranżowane

Koszt sesje wykonania zdjęć aranżowanych może być bardzo zróżnicowana w różnych studiach fotograficznych. Widełki cenowe i jakość zdjęć będą bardzo zróżnicowane. Można założyć, że cena profesjonalnej fotografii aranżowanej zaczyna się od około 2 tysięcy złotych netto za sesję 10 produktów.

Koszt zdjęcia aranżowanego od 55-200 zł netto

Fotografia produktowa cennik

Zamów profesjonalną sesję zdjęć produktowych i zwiększ sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.


Co wpływa na cenę zdjęcia

Zdjęcia typu packshot będą kosztować mniej niż zdjęcia lookbook robione z wykorzystaniem modeli. Profesjonalna sesja w plenerze z kolei będzie kosztować więcej niż zdjęcia wykonane w studiu fotograficznym. Oczywiście na cenę każdego rodzaju zdjęć produktowych, sesji fotograficznych wpływa wiele innych zmiennych.

Od czego zależy cena zdjęcia produktowego:

  • Rodzaj oraz liczba zdjęć
    W finalnej cenie za sesje zdjęć produktowych często uwzględniona jest liczba zamawianych zdjęć. Przy dużej, szczególnie powtarzalnej ilości zdjęć produktowych klientom może liczyć na rabat.
  • Usługi dodatkowe: fryzjerka, wizażystka, modelki, prasowanie
    Im więcej dodatkowych usług jest koniecznych do realizacji sesji, tym większy koszt ostateczny za pojedyncze zdjęcie.
  • Rodzaj produktów
    Każdy produkt jest inny i niektóre produkty po prostu są trudne do ciekawej aranżacji, wydobycia walorów itp. Dochodzi tutaj kwestia przygotowania produktu, dobranie odpowiedniego oświetlenia, ekspozycji i tła. Im bardziej skomplikowany produkt, tym wyższa cena.
  • Obróbka cyfrowa
    Klient otrzymuje finalne zdjęcie, które wymagają czasochłonnej obróbki graficznej: wycięcie z tła, korekty kolorystycznej, retuszu, usunięcie wszelkich pyłków, skaz produktu, a nawet poprawienie faktury materiału. Cena zdjęcia zawiera zatem czas poświęcony na obróbkę zdjęć oraz koszt licencji za program PhotoShop.
  • Sprzęt fotografa
    Fotografia komercyjna wymaga nie tylko wysokiej jakości aparatu, ale całego studia fotograficznego z zapleczem lamp, statywów, obiektywy, namioty bezcieniowe, cykloramy, komputera i oprogramowania i wiele innych udogodnień potrzebnych przy profesjonalnej sesji. Dzięki temu zapleczu można uzyskać wysoką jakość zdjęć.
  • Licencja na wykorzystanie zdjęć
    Koszt zdjęcia produktowego może zawierać licencja na komercyjne wykorzystanie zdjęć. W momencie przekazania zdjęć podpisywana jest umowa licencyjna. Dzięki takiemu rozwiązaniu Klient ma prawo bezterminowe i komercyjne wykorzystanie zdjęć produktowe.

Dlaczego nie warto oszczędzać na zdjęciach produktowych?

Jak już wspomnieliśmy na wstępie, ludzie kupują oczami i nie chcą mieć tego, co jest brzydkie. Dobre, profesjonalne zdjęcie wpływa na decyzję Klienta, wpływa na konwersję, czyli po prostu zdjęcia sprzedają w sklepie. Doświadczony fotograf produktowy nie tylko zorganizuje sesję i wykona zdjęcia produktowe, ale też doradzi, jaki ich rodzaj najlepiej podkreśli walory Twojego produktu i odda charakter marki.

Oczywiście możesz samodzielnie wykonać sesję zdjęciową Twoich produktów w domu. Tak wykonane zdjęcie, może jednak nie zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Twój sklep będzie funkcjonował na rynku o dużej konkurencyjności, na którym naprawdę ciężko jest przebić z ofertą, gdy miarą zaufania klientów jest profesjonalizm. Współczesny konsument, który jest gotowy zapłacić za dobry produkt więcej, ale oczekuje wysokiej jakości obsługi i estetycznych doznań związanych z produktem. Dobrze wykonane zdjęcie produktowe powinno być perfekcyjnej jakości, tak aby Klient mógł je powiększyć kilkukrotnie, a odwzorowanie kolorów było idealne.

Pamiętaj i bądź ostrożny, jeżeli fotograf podaje podejrzanie niską cenę za usługę, możesz być pewny, że korzysta z nie najlepszego sprzętu, nie ma wystarczającego doświadczenia lub czekają Cię dodatkowe, ukryte koszty.


Jak robić zdjęcia produktowe?

Nawet jeżeli nie będziesz samodzielnie wykonywać zdjęć produktowych, warto poznać podstawowe zasady robienia zdjęć produktowych. Tworząc lub zlecając zdjęcia produktowe, należy wypracować zasady, których będziesz się trzymał, wykonując zdjęcia do sklepu internetowego. Staraj się, aby stworzone przez Ciebie zdjęcia produktowe nawiązywały do elementów takich jak kolorystyka i styl strony sklepu oraz zasady komunikacji wizualne marki.

Po ustaleniu zasad, którymi będziesz kierował się przy robieniu zdjęć produktowych, przygotuj pomysł na szablon, styl zdjęć oraz jaki typ zdjęć będziesz wykorzystywał w sklepie, czy będą to proste zdjęcia packshotowe, zdjęcia duch, lookbook a może dodatkowo zdjęcia aranżowane pokazujące produkt w sposób lifestylowy. Pozwoli to uniknąć chaosu i usprawni Twoją pracę w przyszłości. Nie będziesz musiał za każdym razem rozpoczynać prac nad przygotowaniem sesji lub briefu dla studia fotograficznego od podstaw. Ustalając zasady, pamiętaj, kim jest Twój klient i do jakiej grupy docelowej starasz się dotrzeć. Jaki jest wiek, płeć i upodobania Twojego potencjalnego klienta.

Dlaczego spójne zasady są tak ważne

Spójna komunikacja wizualna z potencjalnym klientem pozwala mu łatwiej zapamiętać markę. Zapamiętanie marki przekłada się na jej rozpoznawalność, a to z kolei na większą skłonność do wybierania tej, a nie innej marki. Każdy komunikat wysyłany do Twojego klienta powinien w jakiś sposób łączyć się z poprzednimi. Dostarczanie Twoim klientom niespójnego wizualnie przekazu, jest jak rozpoczynanie opowiadania historii na nowo i niekończenie jej.

Inny ważny powód to budowa zaufania. Spójna komunikacja wygląda po prostu profesjonalnie, a profesjonalizm budzi zaufanie. Nawet jeśli Twój klient nie wie nic o identyfikacji wizualnej, podświadomie czuje, że coś jest nie tak, gdy Twoje komunikaty nie są spójne. Zdjęcia produktowe budują spójną wizję sklepu i są sposobem na chaos i przypadkowość. Klient Twojego sklepu i marki widząc jedno zdjęcie, szczególnie aranżowane, sesję z modelami, jest w stanie od razu instynktownie ją zidentyfikować. To pomoże odróżnić się od chaosu panującego w internecie i wyróżnić się na tle Twojej konkurencji.

Ważnym powodem ustalenia takich zasad jest także usprawnienie pracy sklepu internetowego. Pozwoli to zaoszczędzić czas w przyszłości we współpracy z fotografem lub studiem fotograficznym. Nie będziesz musiał za każdym razem rozpoczynać prac od zera. Mając ustalone zasady tworzenia zdjęć produktowych, ich rozmiary i sposób optymalizacji, możesz zlecić przygotowanie materiałów na zewnątrz. Mimo to będziesz mieć pewność, że otrzymane materiały będą ze sobą spójne i będziesz mógł je dodać bezpośrednio do sklepu, bez konieczności optymalizacji rozmiaru, wielkości lub przeformatowania.

Podobne zdjęcia

Staraj się dodawać zdjęcia o podobnej stylistyce. Jeśli publikujesz dużo zdjęć, zastanów się, w jaki sposób mógłbyś je do siebie upodobnić. Możesz to zrobić, używając podobnych teł, ale możesz też stosować podobne ułożenie lub stylizowanie produktów. Jest to szczególnie ważne w przypadku publikowania zdjęć w formie galerii.

Jednolity format zdjęć

W miarę możliwości stosuj jednolite formaty zdjęć. Jeśli użytkownik przegląda zdjęcia w Twoim sklepie, nie powinny być raz poziome, raz pionowe, a raz kwadratowe. Wybierz jeden rozmiar zdjęć produktowych i stosuj go konsekwentnie. Zdjęcia dodane w ramach jednej galerii produktu wykadruj do tego samego rozmiaru. Dzięki temu przeglądający go unikną wrażenia “skaczącego” rozmiaru.


Wygląd sklepu internetowego

Strona główna sklepu internetowa to wizytówka firmy, pełni funkcję wizerunkową i marketingową. Dlatego projektując ją powinieneś zadbać o jej atrakcyjny, ale przede wszystkim funkcjonalny wygląd. Powinieneś więc wyeksponować topowe produkty z oferty, które będą pobudzać wyobraźnię. Estetyczny layout sprawi, że klient, który wszedł na stronę, żeby kupić określony produktu, pozostanie na niej dłużej i jeśli znajdzie inne produkty, doda je do koszyka. Funkcjonalny wygląd strony wymaga dopracowania każdego szczegółu i ma zachęcić do kliknięcia w zdjęcie i zapoznania się z opisem produktu. Jeśli Twoja strona główna nie jest interaktywna, powinieneś to zmienić. To zasadniczy element mający wpływ na poziom sprzedaży.

Klient, który wchodzi na stronę internetową, w związku z zapytaniem o produkt sądzi, że znajdzie tam to, czego szuka i produkt będzie wyeksponowane na zdjęciach w dobrej jakości. Jeżeli strona będzie mu odpowiadać, zadbasz o pozytywne doświadczenie użytkownika (UX), to tylko utwierdzi klienta w przekonaniu, że wchodząc do sklepu, dokonał słusznego wyboru. Do tworzenia interfejsu radzimy nie korzystać z gotowych szablonów i platform abonamentowych, które ograniczają możliwość wprowadzania modyfikacji i kreatywność web dewelopera.

Szata graficzna Twojego e-sklepu powinna być stworzona w zgodzie z aktualnymi trendami w sektorze e-Commerce, przyjemna w odbiorze i użyteczna, oparta na spójnej koncepcji marketingowej. Oryginalna kolorystyka, opisy odzwierciedlające produkt, profesjonalne zdjęcia produktowe, prosty i charakterystyczny logotyp będący ciekawą interpretacją domeny, nazwy sklepu, to najważniejsze elementy składowe identyfikacji wizualnej.


Karta produktu w sklepie internetowym

Karta produktu to kluczowy element sklepu, który ma wpływ na konwersje i wzrost sprzedaży. Jak ją zaprojektować, aby była przyjazna użytkownikom i skutecznie pomagała w realizowaniu celów sprzedażowych?

Karta produktu to strona z opisem produktu (product description page, PDP), która pomaga kupującym dowiedzieć się więcej o funkcjach i zaletach danego produktu przed dokonaniem zakupu. Strona karty produktu zawiera szczegółowy opisem i dokładne informacje o produkcie.

Strona produktu posłuży właścicielowi sklepu do przekazywania istotnych informacji o produkcie, z drugiej zaś jest dla użytkownika źródłem wiedzy o produkcie. Karty produktu zawiera szczegółowy podgląd produktu, jego cenę, opis, zdjęcia produktu, atrybuty, specyfikacje i inne potrzebne dane opisujące dany produkt lub usługę. Zbiór wszystkich informacji na karcie produktu jest szczególnie użyteczny dla osoby potencjalnie zainteresowanej kupnem Twojego towaru w sklepie internetowym. Dlatego też karta produktu stanowi kluczowy element mający skłonić internautę do podjęcia decyzji zakupowej.

Przejrzysta karta produktu

W branży e-Commerce niezwykle ważne jest przedstawienie produktu tak, aby jego zdjęcia, opis pozwalały kupującemu zapoznać się z najważniejszymi cechami i właściwościami produktu. Złe odzwierciedlenie koloru niepoprawne podana rozmiarów czy brak odpowiednich zdjęć mogą doprowadzić do zwrotu produktu, który nie będzie odpowiadał klientowi.

Karta produktu powinna być niezwykle czytelna szczególnie w sklepach z odzieżą. Największym atutem powinna być galeria zdjęć, która pozwoli powiększyć zdjęcia produktu i przyjrzeć się detalom ubrania. Możesz również zastosować pełnoekranowe zdjęcia, które są bardziej czytelne i klient można dostrzec na nich między innymi fakturę materiału, wzory, a nawet sposób szycia.

Jak powinna wyglądać karta produktu?

Osoby początkujące w e-Commerce nie doceniają znaczenia strony produktu i traktują karta produktu jako małoznaczącą podstroną. Należy traktować stronę produktu jako element napędzający sprzedaż, a nie jak przykry obowiązek, na który niewarty poświęcenia nakładów.

Karta produktu nie jest podstroną, na której powinna znaleźć się jedynie cena, nazwa produktu, słabej jakości zdjęcie oraz guzik dodaj do koszyka. Oczywiście w skrajnych przypadkach sprzedaż również jest możliwa, jeżeli posiadasz bardzo konkurencyjną cenę lub inne unikalne atuty. Niezależnie od tego, jak dobry jest Twój produkt oraz jego cena, dopracowana karta produktu to rodzaj okazania szacunku klientowi i większy potencjał sprzedażowy. Zadbaj o dobry wygląd, profesjonalne zdjęcia oraz informacje i przydatne treści potencjalnemu kupującemu.


Podsumowanie

Zwiększenie sprzedaży w sklepie to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. Ważnym elementem sklepu internetowego są zdjęcia produktowe i karta produktu. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne informacje na temat fotografii produktowej, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Pamiętaj jednak, że same zmiana zdjęć produktowych i zainwestowanie w dobre studio fotograficzne, nie będzie mieć bezpośredniego wpływu na pozyskanie ruch i zwiększenie sprzedaży. Zdjęcia produktowe to jeden z elementów układanki, jakim jest sklep internetowy. Sklep internetowy wymaga opracowanie strategii sprzedażowej i marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w tworzeniu inspirujących zdjęć do sklepu, w zrealizowaniu sesji produktowej, lub chcesz wprowadzić zmiany w Twoim sklepie internetowym opartym o platformę WordPress, chciałbyś odświeżyć szatę graficzną sklepu – zgłoś się do nas i wyślij e-maila na adres: studio@thenewlook.pl lub zadzwoń na 730 170 330.


Czytaj również:

Jak założyć sklep internetowy?

Myślisz nad założeniem e-sklepu? Przeczytaj nasz poradnik jak zalożyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

5/5 - (14 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger