Prowadzenie sklepu internetowego
Posiadanie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces prowadzenia sklepu, obsługi klienta, administracji, wdrażania poprawek, marketingu, dostosowań do nowych trendów w e-Commerce. Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.
Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce takich jak WooCommerce, sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty, czy usługi on-line bez wiedzy informatycznej. Teraz i Ty masz w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwala praktycznie od zaraz rozpocząć sprzedaż w internecie.
Aby sklep internetowy odniósł sukces w dzisiejszych czasach, trzeba od razu przejść do kolejnych kroków. Teraz czas skupić się na prowadzeniu sklepu internetowego, obsłudze klienta, pozycjonowaniu i marketingu, aby dobrze wypromować sklep, budować markę oraz jak najszybciej pozyskać klientów. Kiedy w sklepie pojawi się zamówienie, będziesz wiedział, że pierwszy sukces już za Tobą. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne.
Z naszego artykułu dowiesz się:
- Jakie są podstawowe zasady prowadzenia sklepu internetowego?
- Czy prowadzenie sklepu internetowego wymaga rejestracji firmy?
- Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie uruchomić sklep internetowy?
- Jak stworzyć efektywny biznesplan dla sklepu internetowego?
- Jakie są kluczowe aspekty profesjonalnej obsługi klientów w sklepie internetowym?
- Jakie są najlepsze praktyki w zakresie wysyłki i obsługi zwrotów w sklepie?
- Jak przygotować i promować oferty specjalne w sklepie internetowym?
- Jakie strategie są skuteczne w pozyskiwaniu klientów dla sklepu internetowego?
- Jak prowadzić sklep internetowy w wielu kanałach sprzedaży?
- Jakie są metody marketingu i wykorzystać media społecznościowych?
- W jaki sposób system ERP może wspierać zarządzanie sklepem internetowym?
- Jak efektywnie zarządzać administracją sklepu internetowego?
- Jakie są główne koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego?
Jak prowadzić sklep internetowy?
Zastanawiasz się jak prowadzić sklep internetowy, który przynosi dochód i jest przyjazny dla klientów? Każdy sklep internetowy jest inny, ma inny model biznesowy i inną, odmienną ofertę produktową do zaoferowania swoim klientom. Właśnie dlatego nie istnieje jedna, uniwersalna recepta na prowadzenie sklepu internetowego. Jest jednak kilka ważnych aspekty, na które warto zwrócić uwagę. Przedstawiamy w tym tekście kilka rad, które ułatwią Tobie prowadzenie sklepu internetowego i pozwolą odnieść sukces w e-Commerce.
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga elastyczności i gotowości na adaptację do zmian. Skoncentruj się na zrozumieniu potrzeb klientów i dostarczaniu im wartości, a Twój sklep online może stać się pomyślnym przedsięwzięciem.
Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż kiedykolwiek decyduje sposób prowadzenia sklepu, jakość usług oraz obsługa i kontakt z klientem. Niezależnie od tego, czy masz już długo własny sklep internetowy, czy dopiero szukasz sposobu na prowadzenie sklepu internetowego, przeczytaj jakie działania są istotne przy prowadzeniu sklepu, które zwiększą Twoją szansę na sukces.
Prowadzenie sklepu internetowego – poradnik
Estimated reading time: 36 minut
- Prowadzenie sklepu internetowego
- Sklep internetowy a działalność gospodarcza
- Prowadzenie sklepu krok po kroku
- Biznesplan sklepu internetowego
- Profesjonalna obsługa klientów
- Wysyłka w sklepie internetowym i zwroty
- Oferty promocyjne w sklepie
- Pozyskiwanie klientów
- Pozycjonowanie sklepu internetowego
- Prowadzenie sklepu internetowego w wielu kanałach
- Marketing w sklepie internetowym
- Media społecznościowe i relacje z klientem
- System ERP w sklepie internetowym
- Monitorowanie wyników
- Administracja sklepu internetowego
- Koszty prowadzenia sklepu internetowego
- Prowadzenie sklepu internetowego – najczęstsze pytania FAQ
- Podsumowanie
Prowadzenie sklepu internetowego
Prowadzenie sklepu internetowego to dynamiczny proces, który wymaga zarówno przedsiębiorczej wizji, jak i umiejętności dostosowywania się do zmieniających się trendów rynkowych. W poniższym tekście omówię kluczowe aspekty związane z prowadzeniem sklepu online, obejmujące wszystko – od strategii biznesowej po obsługę klienta.
Klucze do sukcesu w prowadzeniu sklepu internetowego
Aby osiągnąć sukces w prowadzeniu sklepu internetowego, musisz pamiętać o kilku kluczowych kwestiach:
- Oferuj wysokiej jakości produkty lub usługi. Klienci oczekują, że produkty lub usługi, które kupują online, będą wysokiej jakości. Dlatego ważne jest, aby oferować produkty lub usługi, które są zgodne z Twoimi oczekiwaniami.
- Stwórz atrakcyjny sklep internetowy. Sklep internetowy powinien być łatwy w nawigacji i atrakcyjny wizualnie. Klienci powinni być w stanie łatwo znaleźć to, czego szukają, i poczuć się komfortowo w Twoim sklepie.
- Zapewniaj doskonałą obsługę klienta. Obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu każdego sklepu internetowego. Klienci oczekują, że będą mogli łatwo skontaktować się z Tobą w przypadku problemów lub pytań.
Inne wskazówki dotyczące prowadzenia sklepu internetowego
Oprócz powyższych kluczowych kwestii, warto również pamiętać o kilku innych wskazówkach, które mogą pomóc Ci w prowadzeniu sklepu internetowego:
- Upewnij się, że Twój sklep internetowy jest zgodny z przepisami. W zależności od kraju, w którym prowadzisz działalność, możesz być zobowiązany do przestrzegania określonych przepisów dotyczących handlu elektronicznego.
- Regularnie aktualizuj swój sklep internetowy. Dodawaj nowe produkty lub usługi, aktualizuj ceny i opisy produktów oraz wprowadzaj ulepszenia w zakresie funkcjonalności sklepu.
- Monitoruj wyniki sprzedaży swojego sklepu internetowego. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć, co działa, a co nie, i wprowadzać niezbędne zmiany.
Prowadzenie sklepu internetowego to wymagająca praca, jeżeli jednak zastosujesz się do naszych wskazówek, będzie to praca przynosząca efekty w sprzedaży. Rozpocznij profesjonalne prowadzenie sklepu internetowego i zwiększ sprzedaż swoich produktów lub usług online.
Sklep internetowy a działalność gospodarcza
Założenie pierwszego sklepu internetowego to bardzo poważny krok prowadzący do niezależności w zakresie zatrudnienia i zarabiania. Wiele osób ma obawy związane z ryzykiem prowadzenia sklepu, ale i ogromu formalności oraz biurokracji. Zwykle są to jednak bezpodstawne obawy.
W jakiej formie można prowadzić sklep internetowy? Polskie przepisy nie określają żadnej szczególnej formy prawnej, w której ma być prowadzona działalność polegająca na handlu przez internet. Może to być zarówno jednoosobowa działalność gospodarcza czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Należy jednak pamiętać, że wybór formy prawnej, w której będziesz prowadzić działalność sklep internetowy, ma wpływ na sposób jej opodatkowania. Warto wybrać taką formę, która będzie najbardziej będzie odpowiadać celom działalności.
Więcej na temat kwestie formalno-prawne związane z prowadzeniem sklepu internetowego, form prowadzenia sklepu oraz rodzajem opodatkowania czytaj w naszym specjalnym poradniku:
Prowadzenie sklepu internetowego krok po kroku
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga zrównoważonego podejścia i skoncentrowania się na różnych aspektach biznesu online. Oto kilka kluczowych zasad, które pomogą Ci profesjonalnie zarządzać sklepem internetowym:
- Strategia biznesowa
Cel biznesowy: Określ jasno cele biznesowe, zarówno długoterminowe, jak i krótkoterminowe.
Segmentacja klientów: Zidentyfikuj grupy docelowe i dostosuj strategię do ich potrzeb.
Konkurencja: Przeprowadź analizę konkurencji i określ, w jaki sposób możesz się wyróżnić. - Obsługa klientów
Szybka reakcja: Odpowiadaj na zapytania klientów w możliwie najszybszym czasie.
Komunikacja: Utrzymuj regularną komunikację z klientami, odpowiadaj na pytania i reaguj na opinie. - Zarządzanie zapasami
Aktualizacje na bieżąco: Regularnie aktualizuj dostępność produktów i informacje na stronie.
Systemy Inwentaryzacyjne: Używaj systemów, które automatyzują zarządzanie zapasami, aby uniknąć problemów z brakami lub nadmiarem towaru.
Współpraca z dostawcami: Jeżeli nie sprzedajesz własnych produktów, utrzymuj dobre relacje z dostawcami. - Wysyłki i zwroty
Polityka zwrotów: Ułatw klientom procedurę zwrotów. Określ jasne zasady dotyczące zwrotów i reklamacji.
- Marketing
SEO: Zoptymalizuj stronę pod kątem wyszukiwarek, aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.
Media społecznościowe: Wykorzystuj różne platformy społecznościowe do budowania społeczności wokół Twojej marki.
Płatne kampanie: Rozważ korzystanie z kampanii reklamowych online, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. - Analiza danych
Monitoring konwersji: Analizuj dane dotyczące konwersji, aby zrozumieć, co przyciąga klientów i co można poprawić.
Feedback klientów: Wykorzystuj opinie klientów do ciągłego doskonalenia oferty. - Bezpieczeństwo sklepu
Ochrona danych: Dbaj o bezpieczeństwo danych klientów, stosując niezbędne środki ochronne.
- Plan rozwoju
Nowości i aktualizacje: Regularnie wprowadzaj nowe produkty, promocje i aktualizuj ofertę, aby zachęcić klientów do powrotu.
Rozwój technologiczny: Śledź nowe technologie i dostosuj się do zmian na rynku e-commerce.
Prowadzenie sklepu internetowego to proces ciągłego doskonalenia. Słuchaj swoich klientów, dostosowuj się do zmian na rynku i utrzymuj profesjonalny standard obsługi. To klucz do długotrwałego sukcesu w e-commerce.
Biznesplan sklepu internetowego
Prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga nie tylko pomysłu, ale powinno bazować na biznesplanie. Chcąc otworzyć sklep internetowy, należy przede wszystkim znać branżę, w ramach której chce działać. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie założenie sklepu zgodnego z Twoim wykształceniem, kwalifikacjami czy zainteresowaniami.
Biznesplan Twojego sklepu powinien obejmować elementy takie jak:
- analiza rynku, w tym barier wejścia
- analiza mocnych i słabych stron konkurencji
- analiza popytu, podaży oraz czynników ryzyka
- plan marketingowy oraz finansowy
Analiza rynku i konkurencji:
- Badania Konkurencji: Zrozumienie tego, co robią inni, pozwala Ci lepiej dostosować swoją ofertę.
- Badania Trendów: Śledź trendy w branży, dostosuj ofertę do oczekiwań klientów.
Tworząc biznesplan, zastanów się, czym wyróżniać się będą Twoje produkty bądź usługi i w jaki sposób dotrzesz do klientów. Na tym etapie istotna jest również analiza obowiązujących na rynku cen. Jako startujący biznes nie powinieneś przesadnie zaniżać, ani zawyżać stawek w stosunku do najbliższej konkurencji.
Pamiętaj, że z prowadzeniem sklepu internetowego wiąże się obowiązkiem księgowania transakcji, a także opłacania podatków oraz składek na ZUS. Jeżeli nie masz wiedzy w tym zakresie, najbezpieczniej będzie skorzystać z usług biura rachunkowego.
› Biznesplan w sklepie – poradnik
Profesjonalna obsługa klientów
Codzienny sukces Twojego sklepu internetowego zależy od profesjonalnej obsługi klienta. Klienci wracają do sklepów internetowych, z którymi mają dobre doświadczenia. Pozytywny wizerunek własnego sklepu zbudujesz poprzez profesjonalną obsługę klienta.
Obsługa klienta sklepu internetowego obejmuje wszelkie interakcje w internecie, ale też w świecie rzeczywistym z obecnym lub potencjalnym klientem, a Twoim sklepem. Szeroka definicja obsługi klienta obejmuje całość doświadczeń konsumenckich – od pierwszego kontaktu ze sklepem, aż po sprzedaż i utrzymywanie dalszych relacji.
Obsługa klienta to pomoc, jaką oferuje sklep internetowy swoim klientom przed zakupem lub po zakupie przez niego produktów, lub usług. Pomoc ta obejmuje m.in. tworzenie wysokiej jakości treści w sklepie i sugerowanie produktów do zakupu, wiedza ekspercka i odpowiadanie na pytania ogólne, doradztwo klientom i rozwiązywanie problemów, obsługa zamówień i reklamacji, a także tworzenie programów lojalnościowych i komunikacja z klientami w różnych kanałach.
Komunikację i codzienną obsługę klienta możesz osiągnąć na kilka sposobów:
- Tworząc wysokiej jakości opisy produktów, które dadzą klientom szeroką informację na temat produktu i upewnią go, że dokonuje najlepszego, świadomego wyboru – przykładowe zastosowania produktu, kompatybilność z innymi urządzeniami, sety produktów, pokrewne produkty itd.
- Będąc ekspertem w Twojej branży, pisząc wartościowe treści, poradnikowy na blogu sklepu internetowego. Takie wartościowe treści pomogą nie tylko Twoim obecnym klientom, ale spozycjonowane przez Googla pomogą przyciągnąć organiczny ruch z wyszukiwarki do Twojego sklepu.
- Profesjonalne doradztwo klientom wybór odpowiedniego wariantu produktu dzięki kontaktowi i wsparciu na Live Chacie lub przez Messengera Facebooka.
- Tworzenie programów lojalnościowych, kuponów rabatowych dla powracających klientów do Twojego sklepu.
Dobra obsługa klienta oznacza:
- Szybka obsługa klienta, czyli jest zawsze dostępna i świadczona w czasie rzeczywistym
- Indywidualna obsługa klienta, czyli dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkowników
- Aktywna obsługa klienta, czyli świadczona w sposób proaktywny i oferującą rozwiązania przed powstaniem problemu lub pytanie
- Komunikatywna obsługa klienta, która zapewnia poczucie łączności z marką sklepu
Obecne standardy obsługi klienta są na tyle wygórowane, że są często trudne do spełnienia dla wszystkich sklepów internetowych. Przyjrzymy się, jak poszczególne elementy dobrej obsługi klienta decydują o sukcesie obsługi i sukcesie sklepu internetowego.
Wysyłka w sklepie internetowym i zwroty
Wysyłki to ważny aspekt prowadzenia sklepu internetowego. Niskie ceny dostawy lub darmowa wysyłka w sklepie internetowym jest jednym najważniejszych czynników wpływających na wybór konkretnego sklepu internetowego i dokonanie w nim zakupu. Wszystkie raporty poświęcone badaniom zachowań w e-Commerce jednoznacznie wskazują, że internauci wolą kupować w sklepach z darmową dostawą. Dodatkowo jeśli chcesz sprzedawać produkty ze sklepu na Allegro, Ceneo to oferty z niskim kosztem przesyłki są premiowane przez te platformy.
Jak gwarantować niskie ceny wysyłki w sklepie internetowym? Na początku działalności mały sklep internetowy może korzystać z usług brokera kurierskiego jak Furgonetka, który ze względu na swoją skalę oferuje tańsze przesyłkami dla swoich klientów. Większe sklepy mogą negocjować ceny bezpośrednio z firmami kurierskimi.
Jak ustalić cenę wysyłki w sklepie? Oczywiście wiele sklepów internetowych wlicz cenę przesyłki w cenę towarów. Klienci chętniej sięgają po droższe produkty z darmową wysyłką niż po tańsze produkty, przy których przesyłka zostaje doliczona na poziomie koszyka i zamówienia. Innym powszechnym wyjściem jest ustalenie darmowej dostawy od pewnej kwoty wartości całego zamówienia. Wprowadzenie darmowej wysyłki od określonego progu cenowego jest rozwiązaniem korzystnym dla obu stron. Klient zyskuje korzystne rozwiązanie i satysfakcję, a Tobie pomaga w zwiększeniu wartości koszyka zakupowego, dzięki czemu zarabiasz więcej i możesz dopłacić do darmowej przesyłki.
Czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę podczas wprowadzania darmowej wysyłki są zwroty towaru. Ustawa zobowiązuje właściciela sklepu internetowego do zwrócenia klientowi kosztów najtańszej wysyłki. Jeżeli wprowadzisz w sklepie darmową wysyłkę nie musisz już zwracać uwagi na wybraną przez klienta wysyłkę i doliczać dodatkowej sumy do ceny oddanego produktu.
› Wysyłki w sklepie internetowym – poradnik dobrych praktyk
Jakie wysyłki w sklepie internetowym?
Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy.Zwroty i reklamacje w sklepie internetowym
Obsługa zwrotów i reklamacji jest kluczowym elementem prowadzenia sklepu internetowego, który bezpośrednio wpływa na zadowolenie klientów i reputację marki.Obsługa zwrotów i reklamacji to kluczowy element prowadzenia sklepu […]Zwroty i reklamacje
Zwroty i reklamacje to nieunikniony element każdego sklepu i prowadzeniu sprzedaży w internecie. Zgodnie z prawem przy zakupach na odległość, każdy klient ma prawo zwrotu towaru w ciągu 14 dni. Należy pamiętać, aby do każdego zwrotu lub reklamacji podchodzić indywidualnie i z dużą wyrozumiałością. Profesjonalny, godny zaufania sklep internetowy weryfikowany jest po sposobie rozwiązywaniu problematycznych i konfliktowych spraw. Klient, który zostanie źle potraktowany, nigdy do takiego sklepu nie wróci. Zadbaj o prosty, szybki i intuicyjny proces zwrotu towaru. Możliwość skorzystania z łatwego, pozbawionego dodatkowych kosztów zwrotu zamówionego produktu jest często dodatkowym bodźcem dla konsumenta do korzystania z danego sklepu.
Obsługi zwrotów powinna być jak najbardziej uproszczona również dla sprawnego działania sklepu. Sprawdź, jak wygląda oferta firmy, z którą chcesz współpracować odnośnie do zwrotów towarów. Paczkomaty InPost i Poczta Polska dysponują dedykowanymi rozwiązaniami do obsługi zwrotów. Firmy kurierskie oferują również preferencyjne warunki dotyczące przesyłek zwrotnych dla sklepów internetowych. Zapytaj firmę kurierską, czy posiada taką dedykowaną usługę.
Oferty promocyjne w sklepie
Łatwość zakupów w internecie, porównywania cen w różnych sklepach sprawia, że konsumenci przy zakupach przez internet szczególnie zwracają uwagę na ceny. Dlatego każdy sklep internetowy powinien przygotowywać promocje i oferty specjalne. Warto brać udział w cyklicznych wydarzeniach jak Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy, które mogą przyciągnąć nowych klientów do Twojego sklepu.
Oferty i promocje to również ważny element do komunikacji w swoich social mediach. Komunikacja promocji na Facebooku, lub Instagramie pozwoli zwiększyć sprzedaż i ale także utwierdzi użytkowników, że warto być członkiem społeczności w Twoich mediach społecznościowych.
Ofertę specjalną i kody rabatowe to idealne rozwiązanie do zastosowania komunikacji newsletterowej. Przygotuj mailing ofertowy z kodam rabatowym przy pojawieniu się nowej kolekcji, lub nowej ofercie produktowej w Twoim sklepie.
Pozyskiwanie klientów
Prowadząc sklep internetowy bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Pamiętaj, że Twój sklep internetowy to nie jedyny z kanał, dzięki którym trafiasz do klientów. Zacznij od Google i daj się odnaleźć w wyszukiwarce. Wyszukiwarka Google to miejsce, gdzie internauci zdobywanie wiedzę o produktach i zaczynają swoje zakupy.
Poza pozycjonowaniem organicznym Google oferuje Tobie możliwość zaistnienia na pierwszej stronie wyszukiwań praktycznie od samego startu sklepu internetowego, bez czekania aż Twoja strona naturalnie się wypozycjonuje. Możesz to zrobić, korzystając z reklam AdWords w Google lub specjalnie przygotowanej dla sklepów internetowych usługi Zakupy Google Shopping.
Dobrze prowadzony sklep nie może całkowicie pozbawionego interesujących treści lub ograniczać się do opisów oferty produktowej. Musisz pamiętać, że klienci, którzy dokładnie wiedzą, po co odwiedzają sklep internetowy i co chcą kupić, stanowią tylko część odwiedzających. Większość klientów chciałaby coś kupić, ale dopiero szuka inspiracji i podpowiedzi. A Ty, jako ekspert powinieneś im pomóc opisując na stronie sklepu lub w specjalnym blogu.
Oto kilka przykładowych tematów, które mogą stanowić inspirację do pisania:
- tematy poradnikowe związane z ofertą sklepu internetowego
- teksty podkreślające oferowane marki oraz asortyment
- przedstawianie nowych kolekcji
- sezonowe propozycje, teksty związane z trendami
- propozycje prezentów w określonej kwocie itp.
Pamiętaj, teksty na stronie lub na blogu trzeba pisać rzetelnie i systematycznie. Dzięki pisaniu na blogu Twojego sklepu internetowego wpływasz na świadomość klientów. Świadomy i zadowolony klient jest również bardziej lojalny, co oczywiście ma pośredni wpływ na większą sprzedaż.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pewność, że produkty z Twojego sklepu internetowego można łatwo znaleźć w wyszukiwarce Google, znacząco zwiększa gwarancję sukcesu. Efektywne SEO pomoże produktom pojawić się w wynikach wyszukiwania jako najtrafniejsze wyniki dla wpisywanych w wyszukiwarki słów kluczowych.
Wykorzystuj własną wiedzę oraz narzędzia jak Planer słów kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) do zaplanowania słów kluczowych istotne z punktu widzenia Twojego biznesu i stworzysz treści zgodne z zasadami SEO.
› Pozycjonowanie sklepów internetowych
Pozycjonując sklep internetowy przede wszystkim kontroluj treści i nazwy linków url: podstron, produktów i kategorii – powinny być one krótkie, ale jednocześnie zawierające pełne nazwy produktów i nazwę marki lub producenta. Pozwoli to wyszukiwarkom łatwiej zidentyfikować Twój sklep internetowy.
Długofalowa strategia SEO
Pozycjonowanie organiczne sklepu to długotrwały proces. Dlatego ważne jest przygotowanie długofalowej strategii SEO, czyli pomysłu w jaki sposób wyróżnić Twój sklep internetowy w internecie. Celem pozycjonowania organicznego SEO jest maksymalna widoczność w wynikach Google (SERP) i budowanie świadomość marki e-Commerce. Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. Przy pozycjonowaniu SEO niezbędna jest naturalna symbioza z innymi działaniami marketingu online w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i świadomości Twojej marki.
Nacisk na wizerunek sklepu internetowego w wirtualnej rzeczywistości, czyli komunikacja skierowana do użytkowników i obecność w wartościowych witrynach oraz ilość społecznego zaangażowania odbiorców (np. komentarzy w social media) to obecnie najbardziej istotny czynnik, jaki Google bierze pod uwagę wartościując dany sklep internetowy.
Jeśli zastanawiasz się wciąż czy zabrać się za pozycjonowanie samemu, czy zlecić to firmie zewnętrznej. Pamiętaj Ty najlepiej znasz swój produkt i najlepiej zadbasz o treści jednakowo na blogu, czy na kanałach mediów społecznościowych.
Skuteczne SEO
Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.
Najważniejsze to:
- zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
- optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
- usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
- analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
- prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.
SEO co to jest?
SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilośc wejść użytkowników na stronę.Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.Prowadzenie sklepu internetowego w wielu kanałach
Kolejny kluczowy aspekt w prowadzeniu sklepu internetowego jest sprzedaż wielokanałowa. Trudno sobie wyobrazić dochodowy sklep internetowy skupiony jednie na jednym kanale sprzedażowym. Konsumenci szukają produktów i ofert w wielu miejscach w internecie i tam chcą je wybierać i zamawiać. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Tobie szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę sklepu internetowego.
Najczęściej wybieranymi kanałami sprzedaży poza sklepem na stronie są: Allegro, Zakupy Google Shopping, Sklep Facebook, Sklep Instagram oraz Ceneo.
Jak prowadzić sklep internetowy w wielu kanałach jednocześnie? Sklep internetowy oparty o WooCommerce pozwala sprzedawać w wielu kanałach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu administracyjnego sklepu.
› Integracje marketing e-sklep
Sklep na Facebooku i Instagramie
Ogromna popularność Facebooka i Instagram powoduje, że mogą to być jedne z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Sekcja sklep na Facebooku i Instagram umożliwia łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w obu aplikacjach. Takie rozwiązanie umożliwia inspirowanie klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Facebooku i Instagramie można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika.
› Sklep na FB | Sklep na Instagramie
Zakupy Google Shopping
Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub prawej kolumnie, obok wyników organicznych.
Allegro
Sklep internetowy możesz połączyć również z portalem Allegro, który daje dostęp do milionów klientów. Integracja Twojego sklepu internetowego z Allegro daje szereg możliwości jak możliwość bezproblemowo zarządzać aukcjami i sprzedażą sklepu w jednym miejscu, dwustronną synchronizację produktów i stanów magazynowych, możliwość automatyzacji wystawiania lub importu aukcji.
› Allegro – integracja dwustronna
Porównywarki cen
Porównywarki cen to kolejny sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu. Możesz zintegrować sklep internetowy porównywarkami np. Ceneo.pl, Homebook.pl, Domodi.pl, Nokaut.pl Działanie porównywarki polega na tym, że zbiera on dane od zarejestrowanych sklepów i prezentują je w zagregowanej formie swoim użytkownikom. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i charakterystyki produktów.
› Porównywarki cen – integracje
Marketing w sklepie internetowym
Ważny element prowadzenie sklepu to aktywne, wielowymiarowe działania marketingowe. Sklep internetowy potrzebuje strategi marketingowej i symbiozy opisywanych wcześniej działań pozycjonowania SEO z działaniami marketingu. Marketing w sieci ma na celu zapewnienia maksymalnej widoczności i świadomości Twojego sklepu. Postawienie na jeden element dotarcia do klientów może być niewystarczający.
Content marketing
Sposobem na lepsze promowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach oraz stworzenie wizerunków wokół własnej marki jest tzw. content marketing. Marketing treści polega na pozyskiwaniu nowych klientów poprzez publikowanie interesujących i przydatnych treści, które wpływa na przyszłą konwersję w sklepie. Takie działania w odróżnieniu od tradycyjnego marketingu, opartego na przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Content marketing kosztuje mniej niż tradycyjny marketing i generuje 3 razy więcej leadów.
Content marketingiem określa się wszystkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą internetu. Mogą to być artykuły, webinary, wideo, podcasty, infografiki, poradniki, raporty, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z Twoją branżą. Marketing treści to działanie typu “win-win” dzięki czemu obie strony, zarówno potencjalny klient, jak i Twój sklep odnoszą korzyści. Content marketing pomoże Tobie w zwiększeniu ruchu, a w konsekwencji wzroście sprzedaży i zysków. Ma tę przewagę nad reklamą, że pozwala budować długotrwałą relację z odbiorcą i działa również po długim czasie od publikacji.
Wartościową treścią masz szansę przekonać do zakupu, przedstawiając produkt w sposób unikalny i zachęcający. Pomocnym narzędziem, aby zmobilizować jeszcze niezdecydowanych klientów, jest prowadzenie firmowego bloga, który poprzez możliwość obcowania z marką, także w kontekście niesprzedażowym, pomaga uzyskać wyższą szansę konwersji przy ponownej wizycie.
Rodzaje marketingu treści w sklepie internetowym:
- blogi – mogą być podstroną sklepu internetowego lub funkcjonować pod niezależnym adresem internetowym
- poradniki – treść ekspercka powiązana z oferowanymi produktami i usługami, porady dla kupujących
- treści eksperckie – artykuły pisane przez ekspertów w branży, wywiady z ekspertami i trendseterami
- recenzje produktów – najbardziej efektywne, jeśli dokonywane są przez osoby cieszące się zaufaniem, np. przez blogerów
- opisy produktów – teksty o produktach, które stanowią dopełnienie do informacji wymienianych na karcie produktowej
Email marketing
Internet przepełniony jest od treści. Co minutę pojawia się miliony postów na Facebooku i wyszukiwań w Google. W gąszczu informacji email jest wciąż cenną i skuteczna forma komunikacji. Email marketing w e-Commerce jest odpowiedzialny za wyższy wzrost konwersji w porównaniu z innymi formami promocji.
Pamiętaj, że konsumenci, którzy otrzymują newslettery, wydają więcej, niż Ci, którzy ich nie otrzymują Twojej informacji. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii email marketingowej można sprzedawać więcej i skuteczniej. Newslettery skierowane do subskrybentów sklepu dają wiele możliwości niestandardowej promocji produktów i marek. Mailing może zawierać informacje o nowościach w sklepie, aktualnym promocjach czy specjalnych, spersonalizowanych ofertach.
Najlepszym impulsem do częstszych zakupów są przede wszystkim związane ze sferą kosztów: niższe koszty dostawy, niższe ceny towarów, specjalne zniżki. Wszystkie te impulsy możesz z powodzeniem realizować za pomocą email marketingu. W komunikacji newsletterowej Twojego sklepu nie bój się oferować rabatów, zniżek i kuponów promocyjnych. Wiele osób zapisuje się na newsletter swoich ulubionych marek i sklepów właśnie po to, aby przede wszystkim dowiedzieć się o najnowszych ofertach.
Platformy mailingowe
Dobra oferta, to oferta dopasowana do potrzeb. Nie każdy email będzie tak samo interesujący dla wszystkich odbiorców z Twojej listy. Dlatego postaraj się nie wysyłać tego samego komunikatu do całej bazy. Używając profesjonalnego systemu do email marketingu jak Mailchimp lub FreshMail możesz korzystać z takich funkcjonalności jak segmentacja i personalizacja. W ten sposób wygenerujesz każdemu klientowi indywidualny spersonalizowany mailing z dynamicznym contentem. To nic innego jak mailing sprzedażowy z wykorzystaniem informacji, jakie ma o kliencie sklep internetowy. Dzięki temu możliwe jest stworzenie kampanii, która trafi dokładnie w potrzeby kupujących.
Wykorzystaj potencjał Twojego sklepu internetowego i zbierać lojalną społeczność wokół niego właśnie poprzez budowanie własnej bazy mailingowej i możliwość komunikacji z odbiorcami poprzez newsletter.
Maile transakcyjne
Informujące o statusie zakupu mogą być wykorzystywane również jako email marketing. Należą do nich maile potwierdzające założenie konta, złożenia zamówienia w sklepie internetowym, jego realizacji, wysyłki itp.
Nawet 20% treści w mailu transakcyjnym może być przeznaczone na komunikację marketingową typu baner z ofertą. Tworząc takie wiadomości transakcyjne, musisz pamiętać, aby były spersonalizowane, zwracania się do klienta i niezbyt oficjalne. Skuteczność maili transakcyjnych muszą być dostarczane do klienta niezwłocznie po wykonaniu przez niego zakupu, kiedy jego zaangażowanie jest największe oraz powinny zawierać inne elementy jak np. przyciski social media.
Cross-selling i up-selling
Odpowiednio zaprojektowany sklep internetowy może skutecznie zredukować odsetek tzw. porzucanych koszyków. Najlepiej, jeśli sam przejdziesz przez proces składania zamówienia i płatności w Twoim sklepie i upewnisz się, że formularze i rejestracja nie sprawi, że klient porzuci koszyk w trakcie zakupów. Ważnym elementem są też integracje wewnątrz samego koszyka, które wspomagają sprzedaż, czyli narzędzia typu up-selling lub cross-selling.
- Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) to marketingowa technika sprzedaży w sklepie internetowym produktów, usług komplementarnych lub uzupełniających →
- Up-selling (sprzedaż dodatkowa) to oferowanie klientowi w sklepie internetowym produktów lub usług o wyższej cenie, wyższym standardzie, większej ilości funkcji →
Media społecznościowe i relacje z klientem
Integracja Twojego sklepu internetowego z mediami społecznościowymi w działaniach marketingowych jest istotna, aby pozostać konkurencyjnym, a Twój sklep odniósł sukces. Platformy społecznościowe, choć same w sobie nie sprzedają, są źródłem ruchu dla sklepu internetowego, dlatego nie powinieneś ich ignorować w swoich działaniach.
Dobrze prowadzone profile społecznościowe skutkują długofalowo wyższą konwersją sprzedaży. Dzięki obecności w kanałach takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest zdobędziesz wiedzę o swoich klientach, skupisz zaangażowaną i lojalną społeczność, przeprowadzisz działania promocyjne dając zniżki, rabaty dla fanów, prowadząc kampanie wirusowe oraz przede wszystkim zbudujesz świadomość marki i rozwiniesz swoją działalność.
Najskuteczniejszym pod względem generowania ruchu i sprzedaży wśród platform społecznościowych pozostaje Facebook. Obecnie rośnie również potencjał społecznościowy Instagrama i Pinteresta i coraz więcej sklepów internetowych korzysta z tych platform.
Audyt mediów społecznościowych, monitoring kilku słów związanych z biznesem, kategorią produktową, podgląd konkurencji pozwoli Tobie poznać potencjalnych klientów uniknąć błędów popełnionych przez konkurencję. Ustawienie monitoringu na słowa dotyczące naszej kategorii produktowej, dadzą pełen obraz naszej grupy docelowej. Gdzie przebywa, dyskutuje i wymienia się doświadczeniami.
Zbadamy najaktywniejsze tematy i zidentyfikujemy osoby, które mając wpływ na społeczność, mogą być zainteresowane potencjalną współpracą z Twoim sklepem, albo które możesz poprosić o pomoc – beta testy produktu, albo opinię. Taka osoba może pokazać błędy, czy problemy produktu, na które nie zwróciliśmy uwagi, skupiając się na innych aspektach sklepu.
Wiele osób dzieli się swoim doświadczeniem zakupowym po nabyciu towaru i dlatego ogromna część produktów dostępnych w Internecie doczekała się opinii konsumenckich. Co więcej, klienci mogą obecnie zakupić te same lub podobne towary u wielu dostawców, przez co opinia samego sklepu jest silnym czynnikiem determinującym zakup.
Możliwość zamieszczenia recenzji w sklepie internetowym nie wystarczy, najważniejszym jest umiejętność zachęcenia klientów do ich wystawienia. Opinie klientów najłatwiej zbierzesz poprzez proste ankiety. Przygotuj kwestionariusze oceniające ogólne doświadczenia konsumenta z Twoim sklepem oraz kwestionariusze po dokonaniu zakupu. Wyślij do klienta prośbę o recenzję w mailu, około 3 dni po zakupie.
Relacje w mediach społecznościowych i opinie są jednym z najważniejszych czynników, który wpływa na budowanie stabilnej marki. Świadomy i nowoczesny sklep internetowy powinien zbierać i analizować opinie swoich klientów, aby jeszcze lepiej opracowywać swoją ofertę oraz budować wiarygodny wizerunek w sieci.
› Media społecznościowe | Fanpage na Facebooku
System ERP w sklepie internetowym
Do codziennej obsługi sklepu internetowego warto wykorzystać systemy ERP. Wykorzystanie ERP w e-Commerce przynosi wiele korzyści. Dzięki zastosowaniu ERP można osiągnąć znaczny wzrost efektywności procesów w pracy sklepu, jak obniżenie ilości zapasów przy jednoczesnym lepszym wykorzystaniu dostępnych zasobów, co prowadzi do usprawnienia zarządzania.
System ERP – Enterprise Resource Planning (Planowanie zasobów przedsiębiorstwa) to metoda efektywnego planowania zarządzania całością zasobów przedsiębiorstwa. Planowanie zasobów obejmuje kontrolę, zarządzanie najważniejszymi zasobami i procesami w niemal każdym obszarze biznesowym działania sklepu internetowego: sprzedaż, finanse, księgowość, magazyn, kadry, zaopatrzenie, produkcja itd.
Połączenie i korelacja wszystkich zasobów informacyjnych jeden obszar działania umożliwia szybsze ich przetwarzanie. Co w konsekwencji może przynieść pozytywny skutek i dodatkowo podnieść poziom wiarygodności przekazywanej informacji oraz udoskonalić procesy produkcyjne i logistyczne. Wspomaganie procesów może obejmować wszystkie lub część szczebli zarządzania.
Najważniejsze korzyści z wdrożenia systemu ERP m.in.:
- usprawnienie procesów biznesowych
- optymalizacja procesów zarządzania zapasami
- ujednolicenie sposobu przeglądania danych
- wspólna i jednolita baza danych całej firmy
- szybka realizacja zamówień i zleceń
- wysoki poziom obsługi klienta oraz sprzedaży
- system księgowy połączony z innymi procesami w firmie
- wysoki poziom zarządzania zasobami ludzkimi i materiałowymi
Oprogramowanie ERP
Oprogramowanie ERP opiera się na automatyzacji procesów wewnętrznych i usprawnieniu przepływu danych w obrębie przedsiębiorstwa. Dzięki zróżnicowanym poziomom uprawnień każdy pracownik ma dostęp do niezbędnych informacji w ramach zajmowanego stanowiska. Interfejs programu ERP umożliwia wygodną pracę we wszystkich obszarach programu ERP.
› System ERP w sklepie internetowym
Monitorowanie wyników
Prowadząc sklep internetowy musisz na bieżąco orientować się, który z produktów sprzedaje się najlepiej, skąd przychodzą klienci, jakie działania podejmują na stronie i czego szukają na Twojej witrynie. Analizuj statystyk i naucz się je rozumieć.
Regularnie śledząc zachowania klientów, poznasz ich potrzeby i będziesz mógł na nie efektywnie reagować. Najprostszym przykładem zbierania wiedzy o swoich klientach na podstawie historii ich zakupów, a także przeglądanych przedmiotów są systemy rekomendacji.
Niezbędnym narzędziem do analityki internetowej dla e-Commerce jest Google Analytics z rozbudowanym modułem dla e-commerce. Dzięki niemu będziesz mieć dostęp do danych o sprzedaży, zarówno na poziomie całego serwisu, jak i dla poszczególnych produktów. Możesz iść o krok dalej i zintegrować swoje konto Analytics z systemem do email marketingu i śledzić zachowania odbiorców Twoich mailingów, zwiększając efektywność z tego kanału.
Administracja sklepu internetowego
Skomplikowany proces składania zamówienia jest częstą przyczyną pojawiania się porzuconych koszyków w sklepie internetowym. Do podstawowych elementów, na które musisz zwrócić uwagę czy towary dodają się do koszyka, czy można poprawnie wybrać formę wysyłki oraz szczególnie czy możliwy jest wybór paczkomatu InPost. Sprawdzaj również regularnie, czy działają wszystkie formy płatności składając testowe zamówienie.
› Administracja e-sklepu | Rozwój sklepu internetowego – poradnik
Pamiętaj, o terminowym płaceniu za serwer, najlepiej z wyprzedzeniem, tak aby usługa nie została zawieszona. Nie opłacenie hostingu w terminie może wiązać się z zablokowaniem sklepu, a w skrajnych przypadkach usunięciem plików i bazy danych z serwera.
Jako właściciel sklepu musisz dbać o bezpieczeństwo klientów. Zainstalowany certyfikat SSL zapewni szyfrowanie korzystnie wpływające nie tylko na zaufanie do witryny, ale także pozycjonowanie e-sklepu.
Koszty prowadzenie sklepu internetowego
Ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego? Prowadzenie małego sklepu internetowego w 2024 r. będzie kosztować Cię od 200 do 500 zł netto miesięcznie. Jeżeli chcesz prowadzić sklep na większą skalę i zamierzasz zatrudnić dodatkowo pracowników do obsługi sklepu, wówczas będziesz musiał zapłacić przynajmniej minimalną pensję na rynku, czyli około 3000 zł netto.
Koszt hostingu sklepu internetowego
Ważnym kosztem sklepu internetowego jest koszt hostingu (serwera) na którym jest zainstalowany sklep internetowy. Cena hostingu dla małego sklepu internetowego zamyka się poniżej 100 zł rocznie, a przy dużych sklepach koszt serwera VPS, dedykowanego to 100 zł miesięcznie lub więcej. Jeżeli hosting, na którym obecnie zainstalowany jest sklep jest nie zadawalający lub nad wyraz drogi, zawsze przejść do innego usługodawcy z lepszą ofertą dokonując tzw. migracji.
› Jaki hosting dla sklepu internetowego?
Koszt dodatkowych integracji w sklepie internetowym
Dodając integracje do sklepu internetowego przyciągniesz więcej klientów do Twojego sklepu i poprawisz konwersję. Zautomatyzuj proces zakupowy tak, żeby był użyteczny dla klientów i dla Ciebie. Dzięki integracjom możesz uzyskać dodatkowe funkcjonalności i optymalizować codzienną pracę. WooCommerce pozwalało Tobie w łatwy sposób na dodawanie integracji, które będziesz używać w codziennej pracy takich jak wysyłki, bramki płatności, obsługa klientów, działania marketingowe, prowadzenie innych kanałów sprzedaży itd.
Bramki płatności – integracja płatności: Tpay, Paynow, Przelewy24, PayU, Dotpay, Stripe, Apple Pay itd = 200 PLN
Integracje wysyłki – integracja metod dostawy: DPD, DHL, UPS, FedEx, InPost, Furgonetka, Poczta Polska = 250 PLN
Sprzedaż wielokanałowa – połączenie sklepu i synchronizacja produktów bezpośrednio na Facebooku, Instagram, wyświetlanie produktów w wyszukiwarce Google, dwustronna integracja sklepu z portalem Allegro = od 180 PLN
Systemy fakturowe – integracja systemów fakturowych: iFirma, wFirma, Fakturownia = 250P LN
Systemy ERP – integracja Comarch ERP XL, Comarch Optima, Subiekt GT, Sage Symfonia ERP = 950 PLN
Porównywarki cen – integracja z Ceneo.pl, Homebook.pl, Domodi.pl, Nokaut.pl = 200 PLN
› Dodatkowe integracje w sklepie internetowym – cennik
Koszt funkcjonalności i rozszerzeń e-sklepu
Dzięki rozszerzeniom możesz uzyskać dodatkowe funkcjonalności i optymalizować codzienną pracę. Zwiększ zasięg i sprzedaż w Twoim sklepie internetowym, wybierając dodatkowe rozszerzenia i funkcjonalności. Dzięki temu sklep internetowy będzie dopasowany do Twoich potrzeb i wymagań użytkowników. Rozszerzając sklep o dodatkowe funkcjonalności, przyciągniesz więcej klientów do Twojego sklepu i poprawisz konwersję. Zautomatyzuj proces zakupowy tak, żeby był użyteczny również dla Ciebie. WooCommerce pozwalało Tobie w łatwy sposób na dodawanie kolejnych rozszerzeń, które będziesz używać w codziennej pracy.
Produkt w sklepie – produkt na miarę, zestawy produktów, porównywarka produktów, produkty obserwowane, lista oczekująca (Waitlist), ceny dla zalogowanych, przedsprzedaż, subskrypcje, zaawansowane wyszukiwanie itd.
Promocje w sklepie – kody rabatowe, rozbudowane promocje, kup jeden dostań jeden
Komunikacja w sklepie – Facebook Messenger, LiveChat, newsletter, maile transakcyjne
Koszyk i zamówienia – porzucone koszyki, aktywne płatności, elastyczne wysyłki
Dodatkowe funkcjonalności – Marketplace, Dropshipping, sklep B2B
› Dodatkowe rozszerzenia sklepu internetowego – cennik
Prowadzenie sklepu internetowego – najczęstsze pytania
Sklep internetowy można prowadzić na podstawie: działalności nierejestrowanej, jednoosobowej działalności gospodarczej, spółki z o.o., spółki akcyjnej, spółki cywilnej, spółki komandytowej, komandytowo-akcyjnej oraz spółki jawnej. Najczęściej spotykanymi w sklepach internetowych formami prawnymi są działalności nierejestrowanej, jednoosobowej działalności gospodarczej, spółki z o.o. Dla początkującego sklepu wystarczy jednoosobowa działalność gospodarcza, która nie wymaga prowadzenia pełnej księgowości. Czyli umożliwia przedsiębiorcy samodzielne, nieskomplikowane rozliczanie z Urzędem Skarbowym.
Prawo nie nakłada na przedsiębiorcę chcących prowadzić sklep internetowy żadnych szczególnych wymagań. Jest oczywiście kilka formalności, które trzeba spełnić, aby sklep internetowy działał w pełni legalnie:
– Podstawowy numer PKD dla sklepu internetowego to 47.91.Z, czyli „sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet”. W zależności od asortymentu lub specyfiki biznesu będą się one różnić.
– Konieczność odprowadzania podatku VAT obowiązuje przedsiębiorcę prowadzącego sklepu internetowego w przypadku sprzedaży produktów objętych obowiązkowym VAT-em, a także każdorazowo, po osiągnięciu obrotu przekraczającego 200 000 zł rocznie.
– Wymóg używania kasy fiskalnej zazwyczaj nie obowiązuje przy prowadzeniu sprzedaży wysyłkowej przez sklep internetowy. Wyjątek stanowią towary, które nie są objęte zwolnieniem z fiskalizacji.
Jeżeli sklep internetowy sprzedaje asortyment podlegający specjalnym rygorom wymagane będzie ponad to:
– Zgłoszenie do Sanepidu w przypadku sprzedaży żywności w sklepie internetowym.
– Uzyskaniem koncesji na towary takie jak alkohol.
– Odpowiednie standardy przechowywania i transportu artykułów medycznych sprzedawanych w aptekach online.
Koszt prowadzenia sklepu internetowego wiąże się z kosztami jego utrzymania jak koszt hostingu, domeny, czy administracji sklepu jeżeli używa on systemu CMS jak WordPress.
Hosting współdzielony dla małego e-sklepu to koszt od 100 zł/rocznie. Serwer dedykowany dla wymagającego sklepu z dużym ruchem to koszt od 250 zł/miesiąc.
Domena w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) to koszt od 50 zł.
Administracja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 150 zł/miesiąc.
Podsumowanie
Współczesny sklep internetowy musi nieustannie się rozwijać. Musi wyróżniać się pozytywnie na tle konkurencji aktualną treścią, nowymi funkcjonalnościami, łatwą nawigacją oraz atrakcyjnym wyglądem. Konkurencja w branży e-commerce wymusza ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów w budowie sklepu i ich stałą aktualizację. Aktualizacja Twojego sklepu jest zatem niezbędna, aby sklep internetowy zdobył zaufanie oraz większą popularność w sieci. Mam nadzieję, że przejście tych kilku kroków dotyczących zagadnienia prowadzenia sklepu internetowego pomoże odnieść Twojemu sklepowi sukces.
Profesjonalnie rozwijany sklep przyciągnie większą liczbę potencjalnych Klientów i pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy oraz wzmocni Twoją pozycję jako specjalisty w branży. Rozwijaj z nami funkcje i wygląd sklepu, które przekonają Klientów, że korzystanie z Twojego sklepu i zakup produktów jest łatwy, szybki i bezpieczny. Zapytaj nas o szczegóły lub zobacz cennik administracji sklepu internetowego.
Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.
Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.
Czytaj również: