Ile kosztuje strona internetowa?

ile kosztuje strona internetowa

Masz chęć do działania, planujesz rozkręcić Twój biznes, masz dobry produkt, markę lub ciekawy biznesplan?
Brakuje Tobie jednego bardzo ważnego elementu każdego profesjonalnego, przemyślanego i przynoszącego sukcesy biznesu… strony internetowej.

Jeżeli już wiesz, że do sukcesu potrzebujesz skrojonej na miarę strony internetowej i podejmiesz decyzję o stworzeniu skutecznej wizerunkowo i sprzedażowo strony internetowej, zastanawiasz się na pewno, ile kosztuje strona internetowa?

Podpowiemy Tobie ile kosztuje strona internetowa, która będzie spełniała swoje zadanie i cele, czyli będzie generowała zyski dla Twojego biznesu.

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?

Koszt utworzenia strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników i tak naprawdę odpowiedź na pytanie o koszt strony internetowej wymaga skonkretyzowanych wytycznych. To mniej więcej tak jak z zakupem samochodu. Podstawowa wersja kosztuje stosunkowo niewiele, jednak kiedy zaczniesz dodawać kolejne opcje, może się okazać, że wartość Twojego wymarzonego auta wzrośnie nawet kilkakrotnie. Podobnie jest ze stronami internetowymi. Pamiętaj, że bardzo często ze stroną internetową jest tak jak z samochodem to co najdroższe kryje się pod maska, czyli po stronie administracyjnej strony. Pozornie atrakcyjna strona www może być wykonana szybko, ale nie będzie miała wielu funkcjonalności.

Profesjonalny twórca stron internetowych lub agencja interaktywna, które na co dzień tworzy strony internetowe będzie w stanie oszacować tzw. widełki kosztu Twojej strony internetowej lub zaproponują odpowiedni pakiet na podstawie wstępnego briefu projektu. Od czego zatem zależy koszt utworzenia strony internetowej? Ostateczny koszt strony internetowej jest wypadkową wielu czynników, które postaramy się pokrótce opisać w poniższym tekście. Zacznijmy od początku…


ile kosztuje strona internetowa cennik

Ile kosztuje strona internetowa – krok po kroku

  1. Określenie celu strony internetowej
  2. Wybór wykonawcy strony internetowej
  3. Czas wykonania strony internetowej
  4. Wycena strony internetowej
  5. Po stworzeniu strony internetowej

 

1. Określenie celu strony internetowej

Najpierw sprawdź na czym tak naprawdę Ci zależy. Pierwszym krokiem w celu stworzenia atrakcyjnej, funkcjonalnej i dopasowanej do Twoich potrzeb strony jest precyzyjne określenie, jakiej strony potrzebujesz:

  • czy ma to być jedynie wizytówka zawierające podstawowe dane na temat firmy, jej usług, produkty?
  • czy strona stworzony zgodnie z najnowszymi trendami graficznymi, z ciekawymi funkcjonalnościach oraz szczególnie przyjazna dla Google?

Strona wizytówka
Jak sama nazwa wskazuje strona wizytówka ma być przejrzystą, nieskomplikowaną stroną zawierającą najważniejsze informacje na temat firmy. Klienci, którzy wybierają ten rodzaj stron internetowych, to najczęściej firmy i osoby świadczący usługi poza siecią. Dowiedź się więcej o  stronie internetowej wizytówka.

Strona profesjonalna dla firm
To strona przyciągająca rozwiązaniami graficznymi z rozbudowaną funkcjonalnością, z szerokim wachlarzem możliwości. Jest to strona dla firm których biznes opiera się na działaniu w internecie, budowaniu relacji z klientami. To również strona nastawiona na wyniki w wyszukiwarce Google. Czytaj więcej o  stronie internetowej dla firm.

Strona internetowa premium
Strona premium opiera sie na najnowszych trendach graficznych i rozwiązaniach UX. Jest to strona z nie standardowymi funkcjonalnościami oraz z szeregiem rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie i bezpieczeństwo. Dowiedź się więcej o  stronie internetowej premium.


 

2. Wybór wykonawcy ma znaczenie

Jak już określiłeś potrzeby względem strony internetowej i wiesz już jaki rodzaj strony internetowej potrzebujesz, przyszedł czas na wybór wykonawcy Twojej strony internetowej.

Ten etap jest niezwykle ważny, ponieważ w Internecie możesz napotkać na nierzetelnych wykonawców. Pamiętaj strona internetowa, która jest zrobiona szybko, tanio i „profesjonalnie” po prostu nie istnieje i będzie zapewne generować w przyszłości dodatkowe koszty. Profesjonalizm wymaga zarówno nakładu czasu, jak i środków. Dlatego nie polecamy zlecania stworzenia strony internetowej osobom, które ogłaszają się w internecie i grupach na Facebooku.

Na tym etapie najrozsądniej jest wybrać sprawdzonego wykonawcę, który posiada zróżnicowane i ciekawe portfolio, co potwierdzi jego profesjonalizm w projektowaniu stron internetowych. Sprawdź z jakimi orientacyjnymi kosztami musisz się zmierzyć porównując cenniki na stronie lub wysyłając zapytanie ofertowe.

Porównując oferty dowiesz się, że koszty utworzenia strony internetowej potrafią znacznie się wahać za tak samo zapowiadający się produkt. Różnice w cenie mogą być duże, ponieważ korzystając z usług niektórych firm lub freelancera zapłacisz wyłącznie za produkt finalny, czyli samą stronę internetową, która często może mocno odbiegać od wizji Twojej strony. Prawdopodobnie nie otrzymasz żadnej gwarancji na właściwe funkcjonowanie strony, zapewne nie otrzymasz też instrukcji obsługi do strony lub innego wsparcia. Nie masz też żadnej gwarancji, że za pół roku freelancer będzie skłonny do dalszej współpracy, ponieważ może być zajęty kolejnym projektem.

Warto zaufać sprawdzonej agencji interaktywnej, która ma doświadczenie przy różnych projektach stron internetowych zarówno dla prywatnych klientów, jak i dla firm. Jeśli zdecydujesz się na wybór agencji interaktywnej, koszt utworzenia strony internetowej będzie oczywiście wyższy. Przede wszystkim dlatego, że w cenie otrzymasz prawdopodobnie coś więcej niż samą stronę internetową:

  • indywidualny projekt graficzny strony internetowej
  • gwarancja właściwego funkcjonowania strony internetowej
  • terminowe wykonania strony internetowej
  • optymalizacja SEO dla wyszukiwarek
  • instrukcja obsługi strony internetowej i wsparcie
  • doradztwo w zakresie marketingu internetowego i mediów społecznościowych
  • gwarancję współpracy w kolejnych etapach rozbudowy strony internetowej

Pamiętaj o naszych wskazówkach, a przy ostatecznej decyzji zachować zdrowy rozsądek.


 

3. Czas wykonania strony internetowej

Po wyborze twórcy Twojej strony przychodzi pora na oszacowanie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej. Tworzenie strony internetowej to proces składający się z kilku etapów. Zaczynając od rozmów i negocjacji, poprzez sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją, analizę, poszukiwanie inspiracji, stworzenie koncepcji funkcjonalno-graficznej, wdrożenie i testowanie. Każdy z tych etapów trwa, kosztuje i często wymaga zaangażowania wielu osób – project managera, grafików, użytecznościowa od UX, programisty. Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej zależy oczywiście od poziomu skomplikowania, projektu graficznego i funkcjonalności:

  • Strona wizytówka to czas od 3-5 dni pracy grafika i programisty
  • Strona podstawowa to około 10 dni do miesiąca pracy grafika i programisty
  • Strona rozszerzona (premium) to miesiąc i więcej pracy grafika i programisty

Znając już cel strony internetowej i czas wykonania możemy określić koszty jej wykonania. Każda agencja interaktywna posiada sztywny cennik w zależności od tzw. pakietów lub stawkę za roboczogodzinę.


 

4. Wycena strony internetowej

Najlepiej jeżeli porównasz przynajmniej kilka ofert i wybierzesz tą, która wzbudzi Twoje największe zaufanie, a koszt wykonania strony będzie według Ciebie racjonalny. Pamiętaj też, że cena zazwyczaj idzie w parze z jakością. Jeżeli uznasz że koszt wykonania strony zdecydowanie odstaje od średniej, koniecznie spytaj z czego to wynika i co wpływa na cenę.

Bierz pod uwagę jedynie strony internetowe tworzone z systemem CMSem (np. WordPress), czyli panelem, gdzie można samodzielnie edytować treści na stronie. Strona taka ma lepsze wyniki w wyszukiwarkach ze względu na jej częstsze aktualizacje. Masz też możliwość prowadzenia na niej bloga, portfolio oraz wprowadzania innych zmian i aktualności.

Ile kosztuje strona internetowa w agencji interaktywnej. Poznaj tzw. widełki cenowe:

  • Strona internetowa blog to koszt od 500 zł – 1000 zł netto
  • strona blog z projektem graficznym

  • Strona internetowa wizytówka to koszt od 1000 zł – 1500 zł netto
    niewielka strona internetowa z projektem graficznym, kilkoma podstronami i blogiem
  • Strona internetowa dla firm to koszt od 1500 zł – 3000 zł netto
    rozbudowana strona internetowa z projektem graficznym, szeregiem rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie oraz bezpieczeństwo strony
  • Strona internetowa premium to koszt od 3000 zł – 4000 zł netto
    rozbudowana strona internetowa z indywidualnym projektem graficznym, zoptymalizowana pod proces pozycjonowania, marketingu i bezpieczeństwa
  • Strona internetowa tzw. dedykowana to koszt od 5000 zł netto lub indywidualna wycena
  • rozbudowana strona internetowa ze szczególnymi rozwiązaniami i funkcjonalnościami

Powyższy cennik jest wyłącznie orientacyjnymi kosztami utworzenia strony internetowej i nie stanowią oferty handlowej naszej agencji.

Hosting i domena – ile kosztuje i jaką cena warto zapłacić?
Roczny koszt utrzymania strony w składa się utrzymanie serwera (hosting) oraz abonament za domenę.
Cena za utrzymanie niewielkiej strony internetowej powinna wynosić ok. 50 – 150 zł netto rocznie.
Jeśli płacisz więcej to przepłacasz lub trafiłeś na nie uczciwego usługodawcę. Nie ulegaj promocjom, ponieważ zapłacisz za nie w kolejnym roku. Szukasz dobrego hostingu dla Twojej strony internetowej zapoznaj się z ofertą The Camels i porównaj ceny hostingów.


 

5. Po stworzeniu strony internetowej

Tworzenie strony internetowej to ciągły proces. Po jej powstaniu będziesz musiał prowadzić Twoją stronę i ją administrować. Twoim zadaniem będzie nie tylko utrzymanie jej na poziomie tak jak w chwili startu, ale przede wszystkim dodawanie nowych treści oraz poszerzanie funkcjonalności. Prowadzenie strony internetowej nie jest trudnym zajęciem, choć będzie wymagało poznania pewnych aspektów technicznych. Jeśli to lubisz i masz na to czas, to Twoja strona zawsze będzie aktualna oraz bezpieczna. Pamiętaj w przypadku strony internetowej wszystkie błędy są monitorowane przez Google i przełoży się to na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei będzie wpływać na ilości potencjalnych klientów trafiających do Twojej firmy.

Działania związane z administracją strony internetowej wymagają systematyczności. Oczywiście skomplikowane prace techniczne związane z opieką nad stroną internetową, bieżącą obsługą i usuwaniem usterek możesz zlecić firmie zewnętrznej. Usługa administracji stroną internetową obejmuje techniczne prace związane z bezpieczeństwem, aktualizacjami, kopie zapasowe, zmiany związane rozbudową stron czy wprowadzaniem nowych treści, dodawanie wpisów.

 

Podsumowanie

Jak sam widzisz nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje strona internetowa. Jeśli jednak masz sprecyzowane wymagania co do Twojej strony internetowej to niniejszy artykuł choć trochę pomógł wycenić Twoją stronę internetową lub wiesz na co należy zwrócić uwagę wyceniając stronę internetową.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojej strony internetowej lub po prostu chcesz wycenić projekt prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami otrzymasz nie tylko atrakcyjną graficznie, zbudowaną zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywną stronę (RWD), ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania treścią WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoją stroną internetową będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje nowa strona internetowa lub zmiana już istniejącej strony w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 900 zł netto za stronę wizytówkę! Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę strony internetowej zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje a bezpłatną wycenę Twojej przyszłej strony internetowej prześlemy w 48h.

Ile kosztuje strona internetowa?
4.9 (97.45%) 55 vote[s]
Print Friendly, PDF & Email
Author:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.