Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | e-Learning | System dla Restauracji | napisz: studio@thenewlook.pl

SEO co to jest?

seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność i pozycję w wyszukiwarkach, a następnie pokazać stronę użytkownikom wyszukiwarek.

SEO to niezwykle popularne zagadnienie we współczesnym internecie. Dlatego warto bliżej przyjrzeć się pozycjonowaniu SEO i poznać powstałe wokół SEO liczne mity.

Gdy Twoja strona zostanie zindeksowana przez wyszukiwarki, będzie konkurować ze stronami konkurencji o podobnej treści. Im lepszy projekt, treść strony i jej optymalizacja, tym wyżej będzie ona wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie SEO strony jest niezwykle ważnym, ciągłym procesem, który wpływa na wyświetlanie się strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Skutkuje to dużą ilością bezpłatnego, organicznego ruchu na Twojej stronie firmowej.

seo co to jest


Co to jest pozycjonowanie SEO

  1. SEO definicja
  2. Szeroki aspekt SEO
  3. SEO Google
  4. Jak działa pozycjonowanie SEO?
  5. Samodzielne pozycjonowanie SEO
  6. Agencja SEO, czy warto?
  7. Nieuczciwe i ryzykowne SEO
  8. Skuteczne SEO
  9. Korzyści SEO
  10. Optymalizacja strony pod kątem SEO
  11. Audyt SEO strony internetowej
  12. WordPress SEO
  13. Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego
  14. Podsumowanie

SEO definicja

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimizer”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Pamiętaj, zgodnie z definicjami samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem. Jednakże w Polsce SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie do pozycjonowania organicznego, lub występują jako zbitka słów „pozycjonowanie SEO”.

Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.

Do zrozumienia SEO musimy przyjrzeć się również szerszemu zagadnieniu, jakim jest SEM, czyli Marketing w wyszukiwarkach.

SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.

PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.
Internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamy natywnej ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.

Inne definicje i zagadnienia związane z tematyką SEO:

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.

Media społecznościowe są obecnie niezbędnym elementem strategii SEO i promocji firm oraz marek w internecie. Są też nieocenionym miejscem kontaktu z Twoimi klientami. Tylko na Facebook’u jest obecnych 16 mln użytkowników z Polski.

Content Marketing to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę i pomożemy Ci dotrzeć z nią do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym.


Szeroki aspekt SEO

Jak widzisz SEO to bardzo zróżnicowane zagadnienie. Wiele osób i definicji utożsamia SEO z procesem optymalizacji strony internetowej, ale jest to oczywiście tylko jeden z aspektów. Pozycjonowanie SEO to zarówno poprawa ładowania się strony, jak i rozbudowa jej treści, zdobywanie linków pozycjonujących z innych stron w internecie itd.

SEO obejmuje przede wszystkim następujące praktyki:

  • Badanie i wdrażanie słów kluczowych.
  • Optymalizacja strony internetowej.
  • Szybka prędkość ładowania.
  • Responsywność strony – dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  • Bezpieczeństwo, aktualizacja strony – bezpieczny serwer, silne hasła, aktualizacje WordPress.
  • Certyfikat SSL – zabezpieczenie przesyłu danych przesyłanych między serwerem a przeglądarką.
  • Linki zwrotne – wysokiej jakości linki na zewnętrznych stronach z powiązanymi treściami, które prowadzą do Twojej strony.
  • Linki wewnętrzne – używanie wewnętrznych linków pomiędzy podstronami.
  • Pozytywne recenzje w Google, Facebook, LinkedIn itp.
  • Linkowania do strony z mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube.

SEO Google

Google nigdy nie pobiera opłat za pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania i za umieszczenie linku do stron w wynikach wyszukiwania. Uwzględnienie stron internetowych w tych wynikach jest bezpłatne. Firma Google udostępnia również ciekawe narzędzia i bezpłatne zasoby do pozycjonowania SEO, takie jak Search Console, oficjalny blog Centrum dla Webmasterów oraz fora dyskusyjne zawierają wiele informacji na temat optymalizacji stron www pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Baza wiedzy o SEO Google:

  • Możesz obejrzyj serię filmów o budowaniu obecności w internecie
  • Skorzystaj z ciekawych wskazówek Google dla webmasterów
  • Dowiedź się, w jaki sposób Google skanuje i indeksuje internet oraz udostępnia wyniki wyszukiwania
  • Przewodniki SEO Google dla początkujących z opisami kluczowych korzyści wynikających z korzystania z SEO, stosowana techniki i metod SEO, których należy unikać, albo takich, które poprawią wyniki wyszukiwania

Oczywiście pierwsze wyniki (linki) w wynikach Google to płatne reklamy. Pamiętaj jednak, że reklamowanie się w Google Ads nie będzie miało żadnego wpływu na pozycję strony w wynikach organicznych wyszukiwania.


Jak działa pozycjonowanie SEO?

Na temat SEO z biegiem czasu powstało wiele mitów i nieporozumień. Niezrozumienie zasad SEO przynosi wiele rozczarowań osobom, które stawiają pierwsze kroki w pozycjonowaniu.

  • SEO to proces długofalowy, poprawiający ilość ruchu przychodzącego z wyników wyszukiwarek (Google) na pozycjonowaną stronę. Pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także jego jakości.
  • Efekty SEO będą widoczne najwcześniej dopiero po kilku tygodniach, miesiącach, a czasem nawet po wielu latach. Są to jednak działania o długotrwałym efekcie.
  • Według badań SEO jest najbardziej efektywnym kanałem marketingu w Internecie, ale też trudnym do osiągnięcia.

Samodzielne pozycjonowanie SEO

Jeśli prowadzisz małą, lokalną firmę, większość czynności pozycjonowania SEO możesz wykonać samodzielnie. Jeśli rozważasz robienie pozycjonowania samemu, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie. Od wprowadzenia zmian na stronie do zauważenia korzyści wynikach wyszukiwania może minąć kilka miesięcy, rok, a w przypadkach stron o bardzo dużej konkurencji w danej frazie kluczowej nawet kilka lat.

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony lub wprowadzić zmiany w już istniejącej, to dobry moment zainteresowanie się SEO. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, sam możesz doprowadzić do tego, że Twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian zalecanych przez SEO, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeśli nie możesz poświęcić na to czasu osiągnięcie oczekiwanych wyników może być niemożliwe.

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją i pozycjonowaniem, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować, a nawet doradzić Tobie odpowiednie kroki jak pozycjonować stronę samemu. W taki sposób razem z ekspertem możesz tak od podstaw przygotować witrynę, by była przyjazna dla wyszukiwarek.

Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania SEO jest po prostu stratą czasu i środków. Zatem jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO. Do uniknięcia kłopotów wystarczy pobieżna znajomość zagadnień opisanych poniżej. Taka wiedza przyda się, by uchronić się przed stosowaniem przez SEO metod, których należy unikać, albo takich, które pogarszają wyniki wyszukiwania witryny.


Agencja SEO, czy warto?

Zatrudnienie agencji od SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej strony i zaoszczędzić czas. Jednak może również zaszkodzić stronie i jej reputacji. Przed podjęciem decyzji współpracy ze specjalistą lub agencją SEO należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz wady takiej współpracy. Pamiętaj, że nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być bezefektywną stratą czasu i pieniędzy.

Dobra agencja SEO świadczy następujące usługi z zakresu pozycjonowania, takie jak:

  • analiza zawartości lub struktury strony
  • porady techniczne na temat projektowania stron
  • tworzenie wartościowych treści na stronę
  • zarządzanie kampaniami rozwoju firmy online
  • badanie słów kluczowych
  • szkolenia SEO
  • ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych

Ja sprawdzić, czy agencja SEO jest odpowiednia?
Przed wyborem agencji SEO zapytaj na temat ich usług i poziomu skuteczności. Porozmawiaj z pracownikiem agencji i zadaj kilka przydatnych pytań, które mogą wpłynąć jakość współpracy i docelowy sukces Twojej strony. Zapytaj szczególnie o:

  • Jakie agencja ma doświadczenie w branży SEO na rynku polski i ewentualnie zagranicznym?
  • Od jak dawna prowadzi działalność pozycjonowania SEO?
  • Jakie techniki i metody SEO agencja uważa za najważniejsze?
  • Jakich wyników SEO oczekuje agencja i w jakim przedziale czasowym?
  • Czym i w jaki sposób będzie mierzony odniesiony sukcesy SEO?
  • W jaki sposób przebiega komunikacja o zmianach wprowadzanych na stronie, informacje o rekomendacjach i czynnikach, które na nie wpłynęły?
  • Czy można zobaczyć przykłady poprzednich prac i udanych realizacji?
  • Czy stosuje się do wskazówek Google dla webmasterów?
  • Czy świadczysz usługi lub porady jako uzupełnienie działalności związanej z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania?

Na koniec zorientuj się, czy agencja SEO jest zainteresowana Twoją stroną, czy jesteś jednym wielu klientów, co może wpłynąć na przypadkowość działań. Jeżeli agencja nie zagwarantuje Tobie dostępności i zaangażowania na odpowiednim poziomie, znajdź kogoś, kto wykaże takie zainteresowanie lub staraj się pozycjonować stronę samemu.

Kilka pomocnych pytań do agencji SEO powinien zadać pytania podobne do tych:

  • Jak agencja rozumie Twoją firmę, usługę i jak postrzega Twoją stronę?
  • Jak agencja postrzega Twoją konkurencję?
  • W jaki sposób Twoja strona poprawi wyniki wyszukiwania i jak mogą jej pomóc?
  • Z jakich innych kanałów np. reklamowych korzystają?

Jeżeli jesteś nadal podejrzliwy, zapytaj o referencje SEO. Zapytaj jego wcześniejszych klientów, czy uważają, że dany SEO oferował przydatne usługi, łatwo się z nim pracowało, a wyniki jego pracy oceniają pozytywnie.

Możesz również poprosić agencję SEO o sprawdzenie Twojej strony pod kątem technicznym i wyszukiwania, by dowiedzieć się, jakich według agencji wymaga działań, dlaczego i jaki jest ich oczekiwany efekt. Prawdopodobnie taka analiza będzie się wiązała z kosztami lub koniecznością udzielenia dostępu do strony, Google Analytics i Search Console. Agencja SEO powinna potrafić realistycznie ocenić potencjalne ulepszenia i określić wymagany do ich wprowadzenia nakład pracy. Jeśli taka agencja zapewni Cię, że Twoja strona będzie miała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, poszukaj kogoś innego.

Zachowaj ostrożność chcąc zatrudnić agencję SEO
Pozycjonowanie SEO może zrobić dużo dobrego dla Twojej strony, jednak reputacja branży SEO jest bardzo niska. Liczne agencje SEO prowadzą agresywne działania marketingowe oraz usiłują w nieetyczny sposób manipulować klientami, wpływając na ich decyzję. Agencje często wykorzystują chęć osiągnięcia wysokich wyników przez klientów, połączoną z niewiedzę, nieznajomością branży i skomplikowania pozycjonowania SEO.


Nieuczciwe i ryzykowne SEO

Praktyki naruszające zasady Google mogą negatywnie wpłynąć na wyniki Twojej strony w Google, a nawet doprowadzić do usunięcia jej z indeksu. Gdy agencja SEO zasugeruje wprowadzenie zmian na stronie, poproś by potwierdziła je informacjami z zaufanych źródeł, takich jak strona pomocy Search Console, wpisy na blogu dla webmasterów lub zatwierdzone przez Google odpowiedzi na forum dla webmasterów.

Agencje i osoby pozycjonujące mogą używać niedozwolonych metod Black Hat SEO mająca na celu pozyskanie ruchu z wyszukiwarek. Oto kilka praktyk robionych dla podbicia rankingu w wyszukiwarkach internetowych, o których trzeba pamiętać:

Jedna ze sztuczek SEO jest tworzenie tzw. domen-cieni (ghost domains), które przekierowują użytkowników do strony przy użyciu przekierowań z takich stron. Są one używane do zwiększenia ruchu na stronę internetową przez zbieranie i przekierowujące użytkowników na inne strony. Takie strony często tworzone są przez agencje SEO, które twierdzą, że działają w imieniu klienta. W przypadku kłopotów z agencją SEO może ustawić taką stronę tak, by kierowała do innej strony, a nawet strony konkurencji. W takim przypadku może się okazać, że klient zapłacił za stronę należącą w całości do agencji SEO, która w przyszłości może być wykorzystywaną na rzecz konkurencji.

Kolejna niedozwolona praktyka to tzw. strony doorway, strony przejściowe zawierające słowa kluczowe zamieszczone na stronie. Taka praktyka polega na stworzeniu strony internetowej i wypozycjonowaniu jej na wybrane frazy kluczowe za pomocną technik niezgodnych ze wskazówkami dla webmasterów Google. Użytkownik odwiedzający stronę doorway zostaje automatycznie przekierowany na stronę docelową. Agencje SEO obiecują, że taka strona wpłynie na wyniki wyszukiwania w przypadku większej liczby zapytań. Jest to oczywista nieprawda, ponieważ pojedyncze strony są rzadko wymieniane jako trafne wyniki wyszukiwania szerokiego zakresu słów kluczowych. Strony takie ewoluuje i coraz częściej są rozbudowane i wyglądają jak prawdziwe strony bez stosowania automatycznych przekierowań.

Wątpliwą praktyką jest udział w systemach wymiany linków. Mogą one polegać na przykład na kupowaniu linków z innych stron, by poprawić pozycję strony w rankingu Google. Jest to sprzeczne ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania i może skutkować podjęciem ręcznego działania względem całej Twojej strony lub jej części. Takie praktyki docelowo negatywnie wpłyną na pozycję strony w rankingu.

Jakich firm się wystrzegać – przydatne wskazówki:

  • Wystrzegaj się konsultantów i agencji SEO, od których otrzymasz niespodziewanego e-maila z ofertą i „nieprawdziwym” audytem SEO.
  • Unikaj agencji SEO, które twierdzą, że gwarantują pozycję w rankingach i są Partnerami Google. Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.
  • Uważaj, jeżeli agencja zachowuje się podejrzanie, nie wyjaśnia przejrzyście swoich działań. Szczególnie jeżeli agencja w Twoim imieniu tworzy treść wprowadzające w błąd.
  • Niektóre agencje SEO obiecują wysokie wyniki, ale umieszczają stronę tylko w sekcji reklamowej, ponieważ nie potrafią osiągnąć wyników organicznych lub chcą pójść po prostu na skróty.

Wybieraj rozsądnie, rozważając skorzystanie z usług agencji SEO. Oczywiście sam Google nie wypowiada się na temat konkretnych firm, ale warto samemu zrobić rozeznanie w branży. Jeśli coś budzi Twoje wątpliwości, żądaj wyjaśnień. Za działania agencji SEO odpowiadasz Ty jako właściciel strony, dlatego warto mieć pewność, w jaki sposób będzie wypełniać swoje działania i obietnice.


Skuteczne SEO

Co to jest skuteczne SEO? Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Korzyści SEO

Powody do wprowadzania zmian w sklepie wcale nie muszą wynikać tylko ze zmieniających się trendów. Rozwijany sklep internetowy pozytywnie wpłynie na wyniki SEO. Aktualizacja sklepu nie tylko podniesie Twoją pozycję w Google i przyniesie efekty, dzięki którym wydasz mniej pieniędzy i czasu na marketing internetowy.

Aktualizacja treści. Dobrym powodem do wprowadzenie zmian jest zdecydowanie fakt, że sklep z dynamicznie zmieniającą się treścią będzie lepiej postrzegany przez Googla. Nowe treści w sklepie to nie tylko nowe produkty, ale również dodawanie treści eksperckich, albo nowości o produktach na podstronie bloga.

Optymalizacja sklepu. Z badań Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Tak więc dobrym sposobem na zwiększenie konwersji Twojego sklepu internetowego jest ciągła optymalizacja sklepu, jeżeli zbyt długo się ładuje.


Optymalizacja strony pod kątem SEO

Optymalna strona www to taka, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej, a elementy budowy strony oraz treści na niej zamieszczone przyciągają na dłużej i skłaniają do powrotu. Takie działania są niezbędne, aby strona była widoczna dla wyszukiwarek i żeby docelowo użytkownicy mogli odnaleźć Twoją stronę np. za pomocą wyszukiwarki Google.

Zoptymalizowana strona przyciąga więcej klientów, dlatego projektując stronę internetową, pamiętaj optymalizacji i prędkości ładowania. Korzystając z WordPressa, możesz zainstalować odpowie wtyczki do „cachowania” (buforowania części strony), dzięki czemu użytkownicy będą musieli pobierać stronę przez przeglądarkę tylko raz. Wtyczki typu Cache, które kompresują pliki i pozwalają odwiedzającym szybciej przeglądać Twoją stronę. Niektóre bardziej techniczne aspekty cachowania i kompresji plików mogą wymagać pomocy specjalisty, jeśli nie masz szczegółowej wiedzy technicznej.

Źle zaprojektowana i niezoptymalizowana strona internetowa może wymagać audytu SEO, który dokładnie określi, w jaki sposób powinna ona być wykonana. Działania te mają doprowadzić również do tego, aby Twoja strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez optymalizacji nawet najlepsze strona, czy działania promocyjne, mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dobrze, jeżeli agencja interaktywna projektująca stronę internetową zadba całościowo o pozycję SEO Twojej strony i poprawi wyniki wyszukiwania Google. Uzupełnieniem oferty projektowej profesjonalnej agencji jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych


Audyt SEO strony internetowej

Istnieje ponad 100 czynników decydujących o pozycji strony w internecie. Przed przystąpieniem do pracy nad pozycjonowaniem organicznym warto stworzymy audyt, w którym wykaże elementy wymagające poprawy i zaproponuje konkretne rozwiązania.

Audyt SEO to kompleksowa analiza i ocena strony internetowej pod kątem dostosowania do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Audyt powinien sprawdzić nie tylko poprawność wykonania strony, jej kod, strukturę, technologię, ale przede wszystkim przeanalizować nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Wynik audytu pozwoli poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google oraz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających ją użytkowników.

Profesjonalny audyt SEO
Analiza oparta na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania organicznego i efektywności prowadzonych działań SEO.

  • Audyt treści – analiza jakości treści, słów kluczowych na stronie pod kątem poprawić pozycji strony internetowej w wyszukiwarce.
  • Analiza techniczna – ocena strony pod kątem podstawowych parametrów technicznych związanych z SEO.
  • Dostępność strony – analiza, czy strona działa poprawnie na urządzeniach mobilnych, sprawdzenie szybkości ładowania, analiza WCAG.
  • Otoczenie w sieci – audyt konkurencji oraz czy strona jest poprawnie zintegrowana mediami społecznościowymi i Google Maps.
  • Raport SEO – wskazówki, rekomendacje jak poprawić pozycję strony internetowej w Google.

WordPress SEO

Myśląc nad pozycjonowaniem strony internetowej warto bliżej poznać platformę WordPress. Strony WordPress są znane z łatwości i przyjazności w pozycjonowaniu oraz z zaawansowanych narzędzi do pozycjonowania stworzonych dla WordPressa jak Yoast. WordPress jest liderem wśród systemów zarządzania treścią. Jego ogromna popularność wynika z łatwości obsługi, wysokiego poziomu personalizacji oraz skuteczności opcji SEO. Obecnie około 35% wszystkich stron internetowych jest budowanych w oparciu o WordPress.

Pozycjonowanie strony WordPress


Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego

Po wdrożeniu sklepu musisz prowadzić działania, które pozwolą zdobywać rozpoznawalność Twojej marki, a przede wszystkim budować bazę klientów. W przypadku sklepu internetowego będzie to długotrwały proces wymagający czasu.

Pewność, że produkty z Twojego sklepu internetowego można łatwo znaleźć w wyszukiwarce Google, znacząco zwiększa gwarancję sukcesu. Efektywne SEO pomoże produktom pojawić się w wynikach wyszukiwania jako najtrafniejsze wyniki dla wpisywanych w wyszukiwarki słów kluczowych. Wykorzystuj własną wiedzę oraz narzędzia jak Planer słów kluczowych (Google AdWords Keyword Planner) do zaplanowania słów kluczowych istotne z punktu widzenia Twojego biznesu i stworzysz treści zgodne z zasadami SEO.

Zastanawiasz się, czy samemu pozycjonować własny sklep internetowy, czy zlecić to firmie zewnętrznej? Pamiętaj, Ty najlepiej znasz swój produkt i najlepiej zadbasz o treści jednakowo na blogu, czy na kanałach mediów społecznościowych. Przede wszystkim dbaj dobre treści i opisy produktów. Wszystkie nazwy linków url: podstron, produktów i kategorii – powinny być krótkie, ale jednocześnie zawierające pełne nazwy produktów i nazwę marki lub producenta. Pozwoli to wyszukiwarkom łatwiej zidentyfikować Twój sklep internetowy.

Długofalowa strategia SEO
Czym jest długofalowa strategia SEO w sklepie internetowym. To maksymalna widoczność w wynikach Google (SERP) i świadomość marki e-commerce. Długofalowa strategia SEO, powinna iść w parze ze strategią marketingową. W obecnym SEO niezbędna jest naturalna symbioza z innymi działaniami marketingu online w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i świadomości Twojej marki.

Nacisk na wizerunek sklepu internetowego w wirtualnej rzeczywistości, czyli komunikacja skierowana do użytkowników i obecność w wartościowych witrynach oraz ilość społecznego zaangażowania odbiorców (np. komentarzy w social media) to obecnie najbardziej istotny czynnik, jaki Google bierze pod uwagę, wartościując dany sklep internetowy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego


Podsumowanie

Mam nadzieję, że w tym krótkim tekście przedstawiliśmy Tobie co to jest SEO. Pozycjonowanie SEO to nie moda, ale konieczność w dzisiejszym internetowym świecie, w którym ranking Google i pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki decyduje o sukcesie w każdej branży.

Szczególnie zachęcamy Cię do samodzielnego pozycjonowania organicznego Twojej strony. Jeżeli jednak szukasz pomocy eksperta zapoznaj się z naszymi usługami Indexowania w Google, Optymalizacji strony oraz wsparcia w pozycjonowaniu strony WordPress SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger