Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Pomysł na biznes online

pomysł na biznes online

Podstawą sukcesu w biznesie online jest dobry pomysł. W internecie można sprzedawać wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę sprzedażową trudno będzie Ci przyciągnąć Klientów.

Handel ucieka do internetu i biznesy online rozwijają się w imponującym tempie. Taka dynamika rozwoju to wielka szansa dla Ciebie. Biznesy online to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych, które są dokonywane przy użyciu internetu. Rozwój handlu elektronicznego napędza rozwój internetu, powstawanie nowych, nieznanych wcześniej usług e-Biznesowych, ale również nowe zjawiska jak pandemia czy lockdown.

Rosną również oczekiwania kupujących w sieci, którzy chcą realizować zakupy taniej, wygodniej i szybciej. Z tych powodów pojawiają się nowe, innowacyjne rozwiązania handlu w internecie, rozwiązania łączące handel stacjonarny z internetowym, ułatwiające znalezienie właściwego produktu, pozwalające na szybsze dostarczenie zamówienia, usługi, produktów tradycyjnych i wirtualnych. W tym artykule opiszemy kilka popularnych i niszowych pomysłów na e-biznes.


Z tego poradnika dowiesz się:

  • na co warto zwrócić uwagę przy planowaniu biznesu online
  • jakie są sprawdzone pomysły na biznes online
  • jakie są różnice między sklepem internetowym niszowym a popularnym

Pomysł na biznes w internecie

Założenie pierwszego biznesu online to poważny krok prowadzący do niezależności w zakresie zatrudnienia i zarabiania. Chcesz założyć nowy biznes online, ale nie jesteś pewien, co opłaca się sprzedawać w internecie?

Dobry pomysł na sklep internetowy to podstawa jego sukcesu. W internecie można sprzedawać w zasadzie wszystko, ale bez ciekawego pomysłu na ofertę, wygląd sklepu trudno będzie Ci pozyskać Klientów i przekonać ich do zakupów. W każdej branży e-Commerce jest do zagospodarowania sprzedażowa nisza zwana grupa docelową. Jakie produkty najchętniej kupują klienci internetowi?

Jest wiele czynników, które wpływają na sukces sklepu jak potrzeby zakupowe i zmieniające się tendencje w branży e–Commerce. Aby osiągnąć sukces sprzedażowy, musisz odpowiednio wcześniej te potrzeby zbadać, przeanalizować i stworzyć plan, zgodnie z którym będziesz dalej rozwijać nasz sklep internetowy. Oczywiście Ty też możesz w dużej mierze jako właściciel sklepu online kształtować potrzeby klientów, poprzez różnego rodzaju działania marketingowe, komunikację w social mediach, pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google’a i inne formy sprzedaży wielokanałowej.

Dynamicznie zmieniający się świat internetu, nowe narzędzia i możliwości wymagają ciągłego śledzenia trendów na tym rynku. Przeczytaj nasz poradnik, który odpowie na wszystkie pytania związane z e-biznesem i podpowie ciekawe pomysły na biznes online, przeprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze pojęcia oraz przybliży przykłady popularnych pomysłów na biznes internetowy.


Pomysł na biznes online – poradnik

Szacowany czas czytania: 38 minut

Biznes online zyskuje coraz większą popularność i jest świetną okazją na stałą pracę lub dodatkowy dochód. Jakie są zalety, wady oraz jak zacząć i prowadzić biznes w internecie? Dowiedz się jak zacząć prowadzenie firmę w internecie oraz sprawdź, najciekawsze pomysły na biznes online.


Jak zacząć biznes internetowy?

Założenie pierwszego biznesu online to poważny krok prowadzący do niezależności finansowej. Wiele osób obawia się jednak związanego z tym ryzyka oraz ewentualnych formalności. Są to zwykle obawy na wyrost, ponieważ samo rozkręcenie biznesu online, a nawet jego sformalizowanie, jeżeli zacznie przynosić dochody, nie jest skomplikowane.

Internet pozwala zarabiać na tym, co sprawia przyjemność, a prowadzenie biznesu online to bardzo dobry sposób na realizację marzeń. Świadczą o tym rosnąca popularność i sukcesy sklepy internetowe, blogów tematycznych, czy kanałów na YouTube.

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu biznesu internetowego i podjęciu działań marketingowych warto zacząć od analizy rynku. Należy sprawdzić, czy na Twoje produkty lub usługi jest zapotrzebowanie i z jaką konkurencją musisz się zmierzyć. Warto przeprowadzić badanie internet, przegląd raportów dotyczących sprzedaży, zapoznać się z opiniami na grupach w mediach społecznościowych, aby wiedzieć, czy Twój pomysł zainteresuje potencjalnych klientów.

Do rozpoczęcia sprzedaży w internecie należy odszukać dla siebie odpowiedni kanał sprzedaży. Internet daje wiele możliwości sprzedaży oraz promocji usług i produktów online:

  • strona internetowa
  • sklep internetowy
  • platformy sprzedażowe jak Allegro, Amazon
  • aktywność mediach społecznościowych Facebook, Instagram, Pinterst
  • sprzedaż w sklepie na Facebooku, Instagram, Pinterst
  • aktywność na kanale w serwisie YouTube
  • platformy ogłoszeniowe
  • livechat w mediach społecznościowych

Prowadząc biznes online oczywiście nie trzeba się ograniczać do jednego kanału sprzedaży. W niektórych przypadkach sprawdza się prowadzenie sprzedaży poprzez różne kanały. Działalność w różnych kanałach może być komplementarna lub jeden kanał może być wiodący.

Wiele osób obawia się rozpoczęcia własnego biznesu w internecie. Są to jednak bezpodstawne obawy. Sprawdź, jak założyć działalność gospodarczą krok po kroku i przekonaj się, że formalności związane z otworzeniem sklepu internetowego lub innego rodzaju biznesu online wcale nie muszą być przytłaczające.

Sklep internetowy działalność gospodarcza

E-biznes a działalność gospodarcza

Chcesz założyć sklep internetowy i szukasz informacji na temat kwestii formalno-prawnych związanych z prowadzeniem e-sklepu, przeczytaj nasz poradnik...


Jaki pomysł na biznes online?

Każdy właściciel sklepu internetowego musi na początku układaniu planu zdecydować, jaką drogą w biznesie online chciałby zmierzać. Czy chciałby wypełniać niszę rynkową i stworzyć ofertę ukierunkowaną na wąską grupę docelową? Czy może chciałby prowadzić biznes masowy i walczyć z konkurencją w jednym z popularnych sektorów e–Commerce? Wybór należy do Ciebie. Oba kierunki – biznes niszowy i masowy – mają swoje wady i zalety, w zależności od celów sprzedażowych, jakie chcesz osiągnąć. Żadna z tych dróg nie jest drogą na skróty. Najważniejsza jest konsekwencja w działaniu, ona pomoże Ci skutecznie wdrożyć Twój pomysł na sklep internetowy.

Radzimy wybrać taką branżę e–Commerce, w której nie będziesz musiał uczyć się wszystkiego od zera, poznawać na szybko jej specyfiki. Brak perfekcyjnej znajomości własnego asortymentu sklepu internetowego może wpłynąć negatywnie na tworzenie relacji z klientem. Klienci oczekują bowiem fachowego doradztwa i profesjonalnej obsługi na każdym poziomie. Ponadto kompetentność w biznesie online pozwoli Ci uwiarygodnić wizerunek Twojej firmy lub marki. Klient powinien mieć też poczucie, że w ofercie Twojego sklepu internetowego będzie mógł znaleźć produkty, które są:

  • jakościowe
  • oryginalne
  • spersonalizowane
  • wartościowe pod względem doboru materiałów lub składników
  • pochodzą z pewnego, legalnego źródła
  • są w pełni funkcjonalne

Warto to mieć na uwadze przy tworzeniu zaplecza sklepu internetowego i dodawaniu kolejnych kategorii produktów.

Mówiąc o pomysłach na sklep internetowy generalnie możemy wyróżnić dwa rodzaje sklepów: sklepy z niszowym asortymentem oraz popularne sklepy z produktami masowymi.


Jak szukać pomysłów na biznes online?

Od strony technicznej założenie sklepu internetowego nie powinna stanowić problemu. Wystarczy wysłać brief do agencji interaktywnej, mającej bogate portfolio, która specjalizuje się we wdrażaniu projektów z różnych branż e-Commerce. Wcześniej jednak musisz zastanowić się jakiego rodzaju sklep internetowy chcesz prowadzić. Jak szukać pomysłów?

Przenieś sklep do internetu

Inspiracji nie trzeba szukać daleko. Często najlepiej prosperujące sklepy to te, które opierają się na sprawdzonym pomyśle. Być może Ty lub jakaś osoba z Twojej rodziny ma doświadczenie w handlu stacjonarnym i mógłbyś to wykorzystać, przenosząc pewne rozwiązania i propozycje do sprzedaży internetowej? Jeżeli tak i biznes ten przynosił stałe dochody, warto go kontynuować. Zważywszy, że coraz więcej klientów poszukuje w pierwszej kolejności produktów w internecie i jeśli może je kupić i otrzymać przesyłkę do domu, to decyduje się na to ze względu na wygodę i czas. Należy przy tym pamiętać, że bez wykorzystania odpowiedni narzędzi do marketingu Twój sklep może przepaść w zalewie konkurencji.

Obserwuj lokalny rynek

Staraj się także obserwować i przeanalizować, jaki rodzaj produktu interesuje lokalną społeczność. Jeżeli prowadziłeś wcześniej sklep stacjonarny i masz uznaną markę, nie warto porzucać biznesu, bo możesz stracić stałych klientów. Zrób głęboki research, aby dowiedzieć się jaki sektor handlu dominuje w Twojej dzielnicy, mieście i postaraj się oszacować zapotrzebowanie potencjalnych klientów i dopasuj ofertę produktową do lokalnego rynku.

Inspiracje w Google’u

Szukając pomysłu na sklep internetowy, warto korzystać z pomocnych narzędzi Google’a porównujących modne trendy sprzedażowe, czyli Google Trends. Po wpisaniu nazwy tej aplikacji w Google’u, możesz sprawdzić jak często dana fraza jest poszukiwana w poszczególnych miastach i województwach w Polsce przez internautów. Dzięki temu będziesz wiedział, jaka jest szansa w przyszłości na zoptymalizowanie sklepu pod kątem SEO, poprawę jego widoczności i czy będziesz mógł przebić się ze swoim produktem, poszerzając zakres sprzedaży.

Kampania reklamowa z udziałem influencera

Warto na początkowym etapie działaniu sklepu oprzeć się na osobie popularnej, o ugruntowanej pozycji, którą mógłbyś zaangażować w promocję Twojego produktu. Influencer lub osoba o dużym autorytecie społecznym może przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie nie tylko tym, co masz do sprzedania, ale Twojej marce. Ważna jest idea, pomysł na scenariusz, w jaki sposób wykorzystasz tę osobą do współpracy i czy stworzysz wiarygodną opowieść o tym, dlaczego twój biznes odróżnia się od innych i jaką nową wartość wnosi.

Połącz biznes ze swoją pasją

Masz pasję, interesujesz się jakąś dziedziną do tego stopnia, że mógłbyś być doradcą klienta w specjalistycznym sklepie? W przypadku e-Commerce możesz stworzyć biznes na własnych zasadach, dzielić się fachową wiedzą na blogu o produktach, które będziesz miał w ofercie. Dobrym przykładem może być sklep internetowy ze sprzętem sportowym. Dodatkowo publikując wartościowy content, np. recenzje video lub chaty, w których odpowiadasz na pytania klientów, budujesz wizerunek marki i siebie jako eksperta. Łącząc pasję z biznesem łatwiej będzie Ci przekonać internautów do swoich produktów i stworzyć grupę docelową.

Obserwuj trendy w sprzedaży internetowej

Śledzisz nowe trendy w e-Commerce? Jeśli nie to zapoznaj się z naszym artykułem, w którym opisujemy współczesne kierunki rozwoju sprzedaży internetowej. Być może w rankingach rozwijających się branż znajdziesz swoją niszę i dzięki kampanii reklamowej w Google’u i w mediach społecznościowych twój biznes osiągnie sukces, a Ty stajesz się pionierem, docenionym za ryzykowne przedsięwzięciu.


Pomysły na biznes online – przegląd rozwiązań

Biznesy online stale się rozwijają, rosną, codziennie pojawiają się i znikają nowe pomysły na zarabianie pieniędzy w internecie. Nie ma jednej listy na udane biznesy internetowe, ponieważ zmieniają się one prawie z dnia na dzień, choć trendy są widoczne i stałe. Wzrost sprzedaży internetowej rośnie z roku na rok i obecnie ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie.

Jeżeli chcesz prowadzić firmę lub biznes online masz do wyboru wiele sprawdzonych sposobów, poniżej kilka z nich:

Sprzedaż internetowa

Internet daje ogromne możliwości sprzedaży przez sklep internetowy, media społecznościowe lub platformy sprzedażowe. Szczegółowo na temat sprzedaży internetowej czytaj w dalszej części artykułu.

Blog tematyczny

Pisanie bloga może być nie tylko hobby, czy sposobem na dzielenie się swoją pasją z innymi. To również sposób na tworzenie własnej marki, a w dłuższej perspektywie źródło zarabiania pieniędzy. Tworząc bloga, należy pamiętać o grupie docelowej, regularnym zamieszczaniu ciekawych wpisów oraz odpowiedniej promocji.

Influenser (profil w social media)

Tworzenie ciekawych i angażujących treści w mediach społecznościowych to często nie hobby, ale bardzo opłacalny biznes. Każde dziecko che być obecnie Youtuberem. Zarobki najbardziej znanych influenserów sięgają do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Przeszkodą w prowadzeniu biznesu w mediach społecznościowych będzie oczywiście ogromna konkurencja. Jeżeli stworzysz interesujący content, odpowiesz na potrzeby widzów i zyskasz sympatię, możesz liczyć na popularność oraz dobre zarobki.

Monetyzowanie dochodu w mediach społecznościowych może się odbywać na wiele sposobów:

  • Udział w serwisie wspomagający pozyskiwanie finansowania przez osoby twórcze jak Patronite
  • Lokowanie produktu (product placement), czyli mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.
Kanał na YouTube

tworzenie ciekawych i angażujących filmików jest ciekawym, a przy tym bardzo opłacalnym biznesem, zarobki najbardziej znanych youtuberów sięgają do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie, przeszkodą może być ogromna konkurencja, a jeśli filmy są interesujące i odpowiadają na potrzeby widzów, a sam prowadzący zyska sympatię, może liczyć na popularność oraz nielimitowane dochody.

Wirtualna asystentka

Rozwój mediów społecznościowych sprawia, że coraz firm promuje swoje usługi na Facebooku czy Instagramie, jednak nie każdy ma odpowiednią wiedzą i możliwości czasowe, aby regularnie zamieszczać posty. Dlatego też firmy zlecają prowadzenie firmowego profilu i zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi jest bardzo duże. Odpowiedzią na tego typu potrzeby są tzw. Wirtualne asystentki, które prowadzą firmowe konta w social mediach, a nawet moderują stronę internetową firmy klienta. Wymagane umiejętności Wirtualnej asystentki to wiedza marketingowa, doskonała znajomości zasad promocji firm w mediach społecznościowych oraz często znajomość obsługi platform CMS.

Marketing internetowy

Rozwoju internetu wpływa na zwiększone zapotrzebowanie na marketing online, tworzenie stron i sklepów internetowych, pozycjonowanie strony, prowadzenie firmowego bloga, opieka nad profilami w mediach społecznościowych, nagrywanie filmów na Youtube, agencje marketingu internetowego oferują kompleksowe usługi lub decydują się na wybranie specjalizacji jak np. agencje marketingu medycznego czy agencje SEO, czyli zajmujące się pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach.

E-learning i szkolenia online

Prowadzenie szkoleń przez internet, tworzenie kursu e-learning to bardzo ciekawy pomysł na prowadzenie biznesu w sieci, a przy tym pomaga zarabiać na swojej pasji, sprzedaż szkoleń wymaga biegłości w wybranej dziedzinie np. księgowość, marketing, a także, odpowiedniej promocji kursu.

Agencja social media

Rozwój mediów społecznościowych doprowadził do dużej specjalizacji w prowadzeniu profili firmowych na Facebooku, Instagramie i Linkedin.

Agencja interaktywna

Pomysłem na biznes online może być samo projektowanie stron i aplikacji internetowych. Umiejętność w zakresie projektowania stron internetowych umożliwiają znalezienie zleceń również w sieci. Zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi stale rośnie, dotyczy to nie tylko nowych przedsiębiorców, ale również firm, które chcą zmodyfikować dotychczas używaną stronę internetową. Tworzenie stron internetowych wymaga dość rozległych praktycznych umiejętności, stałego poszerzania wiedzy oraz znajomości języków kodowania, oraz aktualnych trendów.

Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w przygotowaniu i wdrożeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta. Dobra agencja interaktywna opracowuje szczegółową strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć poprawę wyników sprzedażowych i dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej.

Co to jest agencja interaktywna – poradnik

Agencja e-Commerce

Umiejętności w zakresie projektowania stron internetowych umożliwiają znalezienie zleceń w projektowaniu sklepów internetowych. Zapotrzebowanie na nowe sklepy internetowe stale rośniez rozwojem e-Commerce, dotyczy to nie tylko nowych przedsiębiorców, ale również uznanych marek.

Agencja e-Commerce zajmuje się kompleksową obsługą sklepów internetowych, począwszy od opracowania strategii, stworzenia strony sklepu, a w szczególnych przypadkach zajmuje się pozyskaniem klientów, zwiększaniem sprzedaży przez działania związane z pozycjonowaniem SEO, marketingiem i promocją.

Co to jest agencja e-Comerce – poradnik

Agencja SEO SEM

Dużą zaletą takich agencji jest to, że oferują one kompleksowe działania. Nie trzeba zatrudniać kilku firm, wystarczy jedna, która będzie dbała o cały wizerunek firmy. Dlatego wśród pracowników takiej agencji nie może zabraknąć grafika czy programisty.

Agencja SEO to firma zajmuje się skuteczną i kompleksową optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, w tym przede wszystkim Google. Celem pozycjonowania i agencji SEO jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu na stronie bądź wzrost sprzedaży w przypadku sklepów online.

Co to jest agencja SEO – poradnik

Copywriting

Duża konkurencja w pozycjonowaniu SEO oraz duży popyt na tworzenie treści na strony internetowe, blogi firmowe, opisy produktów w sklepach internetowych, zwiększa zapotrzebowanie na usługi copywriterskie. Zleceniodawcy poszukują copywriterów freelanserów co wpływa na rozwój tej branży biznesów internetowych. Jako copywriter możesz tworzyć szeroki zakres usług content marketingu i negocjować stawki oraz warunki współpracy w zależności od umiejętności i doświadczenia.

Pomysłów na dochodowy biznes online jest znacznie więcej niż sklep internetowy, działania w mediach społecznościowych, czy prowadzenie agencji online. Prowadzenie firmy w internecie może być nie tylko sposobem na zarabianie, ale także rozwinięciem pasji i spełnieniem marzeń. W internecie wszystko zależy od pomysłu, dobrej i dokładnej analizie rynku, konkurencji oraz systematycznego rozwoju prowadzonych działań. 


Pomysł na niszowy sklep

Sklep internetowy z niszowymi produktami (biznes niszowy). Biznes niszowy to rodzaj działalności handlowej skierowanej do wąskiej, docelowej grupy klientów, mającej niepopularne hobby lub zainteresowania. Produkty lub usługi niszowe nie są szeroko dostępne w dystrybucji, w związku z czym nie możesz spodziewać się ogromnych zysków ze sprzedaży. Ale jeżeli odnalazłeś swoją niszę rynkową, jesteś pasjonatem, znawcą w danej dziedzinie i sprawdziłeś, że jest zapotrzebowanie klientów o podobnych zainteresowaniach na produkty, które oferujesz, to biznes niszowy jest szansą dla Ciebie. Zakładając taki e-sklep możesz wypełnić lukę na rynku, sprostać niespełnionym oczekiwaniom konsumentów, które rynek e–Commerce w jakiejś mierze pomija. Zagospodarowując niszę, nie musisz martwić się konkurencją, bo nie rywalizujesz z wielkimi sklepami internetowymi. Natomiast nie da się ukryć, że sklep internetowy z niszowymi produktami będzie miał też swoje ograniczenia, z czego najbardziej odczuwalnym wydaje się zasięg sprzedaży.


Popularny sklep internetowy

Popularny sklep internetowy (biznes masowy). Możesz założyć sklep internetowy oferujący popularne produkty, np. sklep z odzieżą lub elektroniką znanych marek. W takim przypadku jest duże prawdopodobieństwo, że Twój sklep będzie stanowił twoje główne źródło zarobku. Z czasem pojawią się możliwości rozwoju, które sprawią, że prowadzenie sklepu internetowego będzie pracą pełnoetatową. Do czego zresztą właściciel e–sklepu powinien od początku dążyć, rozwijając swoją ofertę. Oczywiście, żeby osiągnąć wysoki przychód, będziesz musiał zastanowić się, w jaki sposób wyróżnić się na tle silnej konkurencji oferującej podobne produkty. Tym wyróżnikiem może być:

  • unikalna szata graficzna sklepu internetowego
  • publikowanie artykułów eksperckich i poradników zakupowych
  • nieszablonowe prezentacja i opisy produktów
  • dostosowanie funkcjonalności ułatwiających zakupów i obsługę koszyka, itd.

Oczywiście pomysł na wielki sklep internetowy nie musi być wyjątkowo oryginalny, bo z założenia zależy Ci na dotarciu do jak najszerszej grupy klientów. Jeżeli jednak Twoje produkty są ogólnodostępne na innych platformach, musisz sprawić, żeby Twój sklep był lepiej widoczny na zewnątrz. Konieczna będzie więc inwestycja w marketing internetowy, promocję w social mediach, copywriting, e-mail marketing.

Mając sklep internetowy na platformie WordPress, możemy też rozważyć dodatkowo prowadzenie opiniotwórczego bloga, na którym będziesz publikował wpisy np. o nowościach w sklepie z możliwością komentarzy. Istotne jest wypozycjonowanie sklepu internetowego, ponieważ poprawi to widoczność Twojej witryny sprzedażowej w wynikach wyszukiwania Google i zwiększy zdecydowanie szansę na poszerzenie grupy klientów świadomych Twojej marki i zainteresowanych produktami.


Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Z roku na rok przybywa liczba internautów dokonujących zakupy w polskich sklepach internetowych. Już teraz ponad 70% społeczeństwa, które korzysta z internetu, kupuje w polskich e–sklepach. Prognozuje się, że corocznie wzrost liczby zamówień przez internet będzie wynosił około 12%. Tak duże zapotrzebowanie to wynik nie tylko licznych ograniczeń nałożonych na sklepy stacjonarne w czasie pandemii koronawirusa.

Wśród ważnych powodów, dla których tak chętnie robimy zakupy w sklepach internetowych, wymienia się też: dostępność do oferty przez całą dobę, brak problemów komunikacyjnych, które mamy zwykle z dojazdem do sklepów stacjonarnych, nieograniczony czas na wybór produktów, niższe ceny czy zniżki na pierwsze zakupy lub dostęp do outletu.

Do najbardziej popularnych e–sklepów można zaliczyć:

  • sklep z odzieżą
  • sklep z kosmetykami
  • sklep z książkami, e-bookami
  • sklep dla dzieci (z artykułami dziecięcymi, zabawkami)
  • sklep z meblami i wyposażeniem ogrodu
  • sklep z rękodziełem

Zakładając sklep internetowy należący do jednej z tych gałęzi rynku e–Commerce, z jednej strony możesz oczekiwać na duże zainteresowanie ze strony klientów, przy odpowiednich działaniach promocyjno–marketingowych. Z drugiej, musisz spodziewać się dużej konkurencji. Dlatego tak ważne jest znalezienie i wykreowanie swojej niszy w tych sektorach. Żeby nie powielać oferty, powinieneś wyselekcjonować produkty, które będą odróżniać Twój sklep internetowy. Warto też zwrócić uwagę na małe szczegóły, to, co jest poza samym produktem.

Takimi elementami wyróżniającymi Twój sklep internetowy „na plus” mogą być:

  • Dodatki do zakupów, np. darmowe e-booki, poradniki, materiały video, w których podano instrukcje obsługi, możliwości zastosowania i kreacji danego produktu.
  • Dostęp do rekomendacji specjalistów i opinii innych klientów pozwalające porównać produkt z opisem producenta.
  • Kody rabatowe oraz wszystkie formy nagradzania stałych klientów.
  • Możliwość wybrania dogodnej dostawy.
  • Bonusy w postaci dedykowanej kartki dla klienta lub e-maila z podziękowaniem za zakupy.
  • Ciekawa szata graficzna dostosowana do profilu sklepu.
  • Nieszablonowe opisy produktów.

Specjalizacja w branży e–Commerce, wykreowanie niszy w popularnym sektorze to pierwszy krok do tego, aby zbudować pozycję twojego sklepu internetowego w oczach klientów. Ważne jest, aby Twój klient widział też myśl przewodnią sklepu. Sklep powinien mieć ideę, jest to podstawa do tego, aby mógł się z nim utożsamić i miał pewność, że spełnia jego potrzeby zakupowe. Drugim krokiem będzie stworzenie otoczki wokół Twoich produktów lub usługi. Musisz więc przeanalizować konkurencję i poszukiwać innowacyjnych, nowatorskich rozwiązań, które wyróżnią Twój sklep internetowy.

trendy e-Commerce
Trendy e-Commerce 2024
E-Commerce to dynamiczna branża, które podlega ciągłym zmianom i trendom. Jakie trendy w e-Commerce wykorzystać w sklepie internetowym?
Przeczytasz o: Trendy w e-Commere: Click and Collect, E-grocery, Dark store, Marketplace, Omnichannel, Social commerce, Customer Experience, Mobile commerce.
sprzedaż w mediach społecznościowych
Sprzedaż w mediach społecznościowych
Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.
Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.

Pomysły na sklep internetowy – przegląd rozwiązań

Żeby zaistnieć szerzej na rynku e–Commerce musisz zrobić głęboki research i wyspecjalizować ofertę Twojego sklepu. Pamiętaj, nadal są niezagospodarowane nisze na rynku internetowym. Być może jedna z nich czeka właśnie na Ciebie i pomoże Ci osiągnąć sukces w e-Commerce. Każdy pomysł na biznes może okazać się świetny, pod warunkiem, że Twój sklep internetowy z odzieżą, czy to z meblami, artykułami dla dzieci, do ogrodu i wystroju wnętrz będzie wyróżniał się np. wąską, bardziej specjalistyczną ofertą produktową, ideą przewodnią i szatą graficzną na tle konkurencji. Z naszej strony sugerujemy rozważyć założenie e–sklepu na platformie WordPress + WooCommerce. Dedykowany sklep internetowy daje wiele możliwości rozwoju biznesu online! Poza tym WooCommerce ma wiele dostępnych funkcjonalności, modyfikacji i łatwy w obsłudze system zarządzania.


Sklep internetowy z odzieżą

Masz swój sklep z ubraniami albo pracujesz nad stworzeniem własnej marki odzieżowej? Śledzisz trendy w branży modowej? Chciałbyś dać szansę młodym, lokalnym, zaprzyjaźnionym projektantom ubioru, którym trudno byłoby samemu wybić się na konkurencyjnym rynku mody? A może chciałbyś dotrzeć z odzieżą specjalistyczną, okolicznościową lub sportową? Bez względu na to, jakie masz motywacje, sklep internetowy z odzieżą dla pasjonata mody to świetny pomysł. Zastanów się nad doborem platformy sprzedażowej albo zleć wykonanie strony internetowej agencji interaktywnej z bogatym portfolio.

Z naszej strony polecamy do tego celu wykorzystanie cenionego platformy WordPress + WooCommerce. WooCommerce ma wiele przydatnych funkcjonalności usprawniających zarządzanie systemem oraz proces zakupowy, co na pewno docenią Twoi klienci. A poza tym ogromną ilość dodatkowych skórek (motywów), które nadadzą Twojej stronie indywidualny wygląd.

Jeśli będziesz miał swój pomysł na sklep internetowy z odzieżą, z oryginalną nazwą domeny, nieszablonowymi opisami i zdjęciami, to przy odpowiedniej reklamie w social mediach i Google masz duże szanse, żeby przyciągnąć klientów.

Sklep internetowy z kosmetykami

Prowadzisz bloga o kosmetykach, robisz testy na vlogu, współpracujesz z mało znanymi w Polsce markami, które promujesz regularnie? Może warto by pomyśleć o założeniu swojego sklepu internetowego z konkurencyjną ofertą dla wielkich drogerii? Kosmetyki naturalne, kosmetyki dla mężczyzn, kosmetyki pielęgnacyjne to nadal niezagospodarowana w pełni nisza w branży e–Commerce. Sklep internetowy z kosmetykami to świetny pomysł na rozwój biznesu. To szansa na poprawę wyników sprzedaży kosmetyków firmy, z którą współpracujesz lub prowadzisz. Wykorzystaj możliwości, jakie daje WordPress + WooCommerce.

Sklep internetowy z meblami

Masz swój sklep z meblami i zastanawiasz się co zrobić, żeby dotrzeć do nowych klientów spoza Twojej miejscowości? Najlepszym rozwiązaniem będzie założenie sklepu internetowego z meblami. Pozwoli Ci to na poprawienie sprzedaży i sprawi, że twoja firma będzie lepiej widoczna w internecie. WordPress daje Ci pełną kontrolę nad każdym aspektem obsługi sklepu internetowego z meblami. Począwszy od konfiguracji podatków od towarów, dokonywania przeglądu stanów magazynowych, a skończywszy na administrowaniu kontem klienta w sklepie internetowym. W WooCommerce masz możliwość przeanalizowania całego procesu zakupowego.

Sklep internetowy z artykułami dla dzieci

Jesteś rodzicem i często szukasz artykułów dla dzieci i niemowląt – specjalistycznej żywności, zabawek, ubrań, wózków, pieluszek, mebli? A może interesujesz się literaturą dziecięcą i młodzieżową i chciałbyś otworzyć księgarnie i tym samym promować czytelnictwo wśród najmłodszych? Warto pomyśleć o założeniu sklepu internetowego, w którym będziesz miał szeroką gamę produktów dostosowanych do wieku dziecka i połączyć to z blogiem o wychowaniu, edukacji dziecka przez sztukę.

W WooCommerce będziesz mógł stworzyć dedykowaną platformę sprzedażową, wygodną w obsłudze dla klienta i przyjazną pozycjonowaniu do wyszukiwarek Google. Coraz więcej rodziców przekonuje się do zakupów w internecie. Pozwalają one nie tylko oszczędzić czas, który moglibyśmy poświęcić na zabawę z dzieckiem. Przeglądanie oferty w sklepie internetowym daje też możliwość dokładnemu przyjrzenia się artykułom i produktom.

Jeśli dodatkowo umożliwisz komentowanie produktów, będziesz prowadził fanpage i odnajdziesz niszę na tym rynku e–Commerce, to możesz liczyć na duże zainteresowanie ze strony klientów.

Sklep internetowy z rękodziełem

Zajmujesz się w chwilach wolnych od pracy rękodziełem? Prowadzisz bloga, na który wrzucasz swoje pracy i dostajesz pozytywne komentarze? Może warto przekuć swoje hobby na biznes i założyć mały sklep internetowy? Idealne do tego będzie WordPress+WooCommerce. Dzięki WooCommerce będziesz mógł dotrzeć do większej grupy entuzjastów Twojej twórczości i w końcu zaczniesz łączyć przyjemne z pożytecznym. Jeżeli Twoje prace cieszą się zainteresowaniem, spróbuj wystawiać je na sprzedaż w wygodnej, funkcjonalnej platformie. Może być Ci potrzebna na początkowym etapie reklama. Sklep WooCommerce jest przystosowany do działań marketingowych, to platforma przyjazna pozycjonowaniu.


Dropshipping – sklep bez magazynu

Typowy sklep internetowy wymaga magazynowania produktów do wysyłki, co wiąże się ze stałymi kosztami. Czy jest jakiś sposób w e-Commerce, żeby uniknąć opłaty za przechowywania towaru, co do którego nie mamy pewności, że go sprzedamy? Jeśli nie chcemy przepłacać za logistykę wysyłkową na początkowym etapie prowadzenia sklepu internetowego, powinniśmy alternatywne rozwiązanie jakim jest sklep dropshippingowy, czyli sklep bez magazynu. To dobry pomysł na sklep, gdy nie mamy wielkiego budżetu na starcie.

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.

Cały proces jest oczywiście obsługiwany automatycznie z poziomu sklepu dropshippingowego. Gdy produkt jest sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego, sklep po prostu przekazuje zamówienie do hurtownika lub producenta, który je zrealizuje.

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego modelu handlu detalicznego, tak samo w systemie dropshipping sprzedawca osiąga zysk z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.

Sklep Dropshipping


dropshipping przewodnik krok po kroku
Co to jest sklep dropshipping?
Dropshipping to światowy trend w e-commerce. Sklep dropshipping nie wymaga magazynowania ani wysyłki produktów.
Przeczytasz o: Co to jest dropshipping - wady i zalety. Jak znaleźć produkty i dostawców dropshippingu. Dropshipping na WordPress.
marketplace co to jest
Sklep marketplace co to jest i jak działa?
Marketplace to innowacyjne podejście do e-handlu, przypominające internetowe targowisko, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców.
Przeczytasz o: Co to jest Sklep Marketplace - wady i zalety. Sklep Marketplace na WordPress + WooCommerce.

Marketplace – jedna platforma, wielu sprzedawców

Inną alternatywą wobec typowego sklepu internetowego jest marketplace. To rozwiązanie korzystne dla osób, które wciąż szukają swojego pomysłu na sklep ze sprofilowaną ofertą, nie mają jeszcze możliwości ani zasobów finansowych i magazynowych do prowadzenia własnego, niezależnego sklepu internetowego i chcieliby tę usługę zlecić firmie zewnętrznej. Sklep marketplace działa więc na zasadzie pobierania opłat od sprzedawcy za możliwość wystawienia oferty sprzedażowej na wybranej platformie.

Marketplace może być korzystny zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Do zalet tego sklepu dla sprzedawcy można zaliczyć: niski koszt dostępu do platformy sprzedażowej, pełna kontrola zamówień i możliwość tworzenia raportów z wyników sprzedaży, dostęp do rozbudowanej, darmowej bazy klientów czy możliwość budowy rozpoznawalności własnej marki.

Marketplace daje też korzyści klientom, którzy w jednym miejscu mają dostęp do różnych marek i produktów, nie muszą odwiedzać wielu sklepów internetowych i mogą odnaleźć produkty w preferencyjnych, niższych cenach niż w zwykłych sklepach internetowych.

Dodatkowym atutem marketplace jest mnogość platform oferujących obsługę i zarządzanie tą formą sprzedaży, choćby WordPress+WooCommerce, PrestShop, Magento, Allegro, Amazon, OLX, Facebook. Jeżeli nie jesteś do końca przekonany do jednego pomysłu na sklep internetowy i na początek chciałbyś po prostu spróbować sprzedawać różne produkty i zobaczyć, jakie osiągasz wyniki, marketplace będzie idealnym rozwiązaniem testowym. Testem przed założeniem własnego sklepu internetowego. Ponadto marketplace nie wymaga od nas poświęcenia całego życia zawodowego, to platforma, która sprawdza się do zarabiania dodatkowych pieniędzy poza pracą na etat.

Sklep Marketplace


Sklep na Facebooku i Instagramie

Trudno sobie wyobrazić obecnie dochodowy sklep internetowy skupiony jednie na jednym kanale sprzedażowym. Konsumenci szukają produktów i ofert w wielu miejscach w internecie i tam chcą je wybierać i zamawiać. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę sklepu internetowego.

Dlatego żeby wzmocnić markę i pozyskać nowy ruch klientów warto rozważyć założenie sklepu na Facebooku. W Menedżerze sprzedaży można dostosować swój sklep, a także utworzyć, uporządkować i dostosować kolekcje. Każda kolekcja będzie miała nazwę, opis, multimedia w tle i będzie obejmować co najmniej 2 produkty. Produkty mogą być zgrupowane w kolekcjach tematycznie – ułatwi to klientom znalezienie potrzebnych produktów.

Funkcja sklepu umożliwia utworzenie unikatowego środowiska zakupowego na Facebooku. Gdy utworzysz sklep, klienci będą mogli przeglądać, poznawać i kupować Twoje produkty. Wystarczy, że masz stronę firmową na Facebooku połączoną z Twoim sklepem internetowym dzięki opcji Sklepu na Facebooku.

Funkcja sklep na Facebooku umożliwia prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom. Musisz jednak wiedzieć, że fanpage sklepów utworzonych w USA i w Polsce nie mają jeszcze tych samych funkcjonalności. W USA za pośrednictwem Facebooka można prowadzić sprzedaż bezpośrednią już z poziomu strony Facebooka. W przypadku polskiego sklepu na Facebooku klient po wybraniu produktu zostaje przekierowany do e-sklepu w celu dokończenia zakupów.

W miarę ewolucji e-Commerce i zachowań kupujących sklepy internetowe muszą reagować na zmieniające się wymagania klientów. Takim standardem jest obecnie sklep na Facebooku. Czasy Facebooka kiedy był wyłącznie serwisem społecznościowym i służył jedynie do komunikowania, dzielenia się informacjami i zdjęciami już minęły. Dziś Facebook to także wielka platforma handlowa, której potencjał marketingowy warto wykorzystać.


Jak zaistnieć w internecie?

Po rozpoznaniu rynku i analizie konkurencji oraz znalezienia odpowiedniego kanału sprzedaży należy zająć się kwestiami związanymi z budowaniem marki i zaistnieniem w internecie.

Nazwa dla biznesu
Nazwa powinna być kreatywna, nieszablonowa i kojarząca się z produktem lub usługą. W niektórych przypadkach takich działalności jak infuenser, wirtualna asystentka, doradca biznesowy czy coach sprawdza się po prostu imię i nazwisko, 

Nazwa dla firmy i marki – oferta

Logo
Znak marki, firmy powinien kojarzyć się nie tylko z produktem czy usługą, ale nawiązywać do wartości firmy takich jak innowacyjność, wysoka jakość usług.

Projekt logo – oferta

Strona internetowa
Strona internetowa to nieodzowna część funkcjonowania jakiegokolwiek biznesu online. Profesjonalna strona internetowa to ważny element przedstawienia oferty firmy. Pozwala zaprezentować nie tylko usługę, ale także odróżnić ją od konkurencji. Nawet jeśli Twój biznes działania koncentrując się w mediach społecznościowych, posiadanie strony wizytówki w internecie znacznie podnosi wiarygodność firmy, a także ułatwia kontakt i dodawanie opinii przez klientów.

Jak stworzyć stronę internetową – poradnik

Marketing internetowy
Działania w internecie i prowadzenie biznesu online wymaga skutecznych działań marketingowych. Internet umożliwia docieranie do odbiorców różnymi sposobami, do których należą kampanie w Google, Youtube, na Facebooku i Instagramie.

Marketing internetowy – poradnik

Pozycjonowanie SEO
Działania zmierzające do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego. Aby uzyskać oczekiwane efekty, zwłaszcza w przypadku dużej konkurencji warto powierzyć pozycjonowanie profesjonalnej agencji SEO.

Pozycjonowanie stron SEO – poradnik

Prowadzenie bloga
Prowadzenie bloga firmowego lub tematycznego umożliwia dotarcie do grupy docelowej, która jest Twoim naturalnym klientem. Blog to darmowe i bardzo skuteczne narzędzie komunikacji i marketingowe. Prowadzenie bloga wymaga jednak talentu do pisania oraz dużej samodyscypliny w regularnym zamieszczaniu wpisów i promowania ich np. w mediach społecznościowych.

Jak założyć bloga – poradnik

Kanał na YouTube
Youtube to bardzo skuteczna platforma do promocji produktów i usług. Według statystyk ponad miliard godzin dziennie spędzają użytkownicy YouTube na oglądanie filmów. Dostęp do takiej ilości użytkowników daje możliwość promowania biznesu i szukania nowych klientów. Warto też pamiętać, że większość z nas to tzw. wzrokowcy, a to oznacza, że treści filmowe powoduje zwiększenie zaangażowania. Profesjonalny film na Youtube może się przekładać na zwiększone zainteresowanie produktem lub usługą.

Podcasty
Podcasty to coraz częstsza forma zdobywania wiedzy lub forma codziennej rozrywki. Czym jest podcast? To forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej, najczęściej w postaci regularnych odcinków. W każdym oddcinku Podcaster najczęściej ekspert w danej dziedzinie dzieli się swoją wiedzą na dany temat. Podcasterzy często zapraszają do audycji innych ekspertów z branży, aby wypowiedzieli się na określony temat. Podcasty można słucham praktycznie w każdej wolnej chwili, jadąc autobusem, samochodem, biegając, czy ćwicząc na siłowni. Liczne playlisty podcastowe można odszukać na platformach Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, które oferują możliwość publikowania wyłącznie nagrań dźwiękowych, na Youtube można publikować zarówno podcasty audio, jak i wideo.

Co to jest podcast – poradnik

Branżowe eventy
Prowadząc biznes online, warto również brać udział w szkoleniach branżowych, konferencjach, które pomagają poznać nowe trendy, rozwinąć firmę, zyskać nowe umiejętności i kontakty. Możliwość nawiązanie interesujących kontaktów branżowych umożliwia dodatkową promocję i zwiększenie zainteresowania oferowanymi produktami czy usługami.


Content is king

Sformułowanie „content is king” jest jednym z najpopularniejszych w świecie marketingu. To zdanie stało się również podstawowym mottem odniesienia sukcesu w biznesie online.

Wyrażenie „content is king” („treść jest królem”) pochodzi z eseju założyciela Microsoftu, Billa Gatesa, napisanego w 1996 roku. W artykule opisuje przyszłość internetu jako rynku treści. Gates argumentuje to, że tam, gdzie są treść, tam będą pieniądze. Przewidział również, że na treściach większość pieniędzy będzie zarobiona w internecie.

Za zwrotem „content is king” kryje się przekonanie, że treści, a w szczególności teksty, mają kluczowe znaczenie dla sukcesu strony internetowej. Sukces każdej stron internetowych zależy od wysokiej jakości treści. Strona internetowa musi oferować treści spełniające wymagania użytkowników i powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, takich jak Google i Bing.


Sukces w e-Commerce

Co zrobić, żeby odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć miesięczne obroty w Twoim sklepie internetowym? W zależności od branży każdy przedsiębiorca będzie miał inną odpowiedź na to pytanie. Jest jednak wiele stałych elementów, które wpływają na wzrost sprzedaży i satysfakcję klienta z dokonanych zakupów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania warto wdrożyć, by rozwinąć swój biznes internetowy, zapoznaj się z naszym artykułem.

W Polsce z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Istotnie, bardzo łatwo jest wejść na rynek e-Commerce, ale zdecydowanie trudniej jest ugruntować na nim swoją pozycję i osiągać coraz wyższe cele sprzedażowe. Problem nie polega zwykle na źle dobranej ofercie, ponieważ mniejsza lub większa konkurencja jest w każdej branży i w każdej można znaleźć niszę, czyli docelową grupę klientów, tylko na odpowiednim zaprojektowaniu sklepu. Do najbardziej popularnych kategorii e-Commerce zalicza się sklepy internetowe z odzieżąkosmetykamize sprzętem sportowymartykułami gospodarstwa domowegomeblami, akcesoriami i zabawkami dla dzieciksięgarniez artykułami spożywczymi i sklepy oferujący dostawę owoców i warzyw.

Co jednak zrobić, żeby sklep internetowy nie zginął na tle silnej konkurencji i jego widoczność była coraz lepsza, a generował coraz większy ruch? Kluczowo jest, by od początku patrzeć na biznes internetowy nie jak na sklep stacjonarny, który przyciąga tylko ofertą i cenami, tylko szerzej, jako elastyczną, ciągle rozwijającą się platformę sklepową dostosowaną do indywidualnych potrzeb zakupowych klienta. Twój sklep internetowy osiągnie sukces, gdy będziesz wprowadzał zmiany na wielu płaszczyznach, poprawiające jakość sprzedaży i obsługi, jego wygląd i funkcjonalność. Jeśli więc chcesz pozyskać więcej klientów, przeczytaj nasz poradnik, w którym przedstawiamy różne aspekty komunikacji marki i prowadzeniu biznesu w e-Commerce.

sukces w e-Commerce

Jak odnieść sukces w e-Commerce?

Przeczytaj nasz poradnik jak odnieść sukces w e-Commerce krok po kroku oraz poznaj najnowsze trendy sprzedaży w internecie…


Biznes online – najczęściej zadawane pytania [FAQ]

Co to jest biznes onlin (e-biznes)?

Biznes online (e-biznes) to model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, internecie, w szczególności aplikacjach internetowych. Pojęcie e-biznesu obejmuje m.in. wymianę informacji między producentami, dystrybutorami i odbiorcami produktów i usług, zawieranie kontraktów, przesyłanie dokumentów, prowadzenie telekonferencji, pozyskiwanie nowych kontaktów, wyszukiwanie informacji etc.
E-biznes łączy się również innymi zagadnieniami: handlu elektronicznego (e-commerce), elektronicznego przedsiębiorstwa (e-enterprise), elektronicznej gospodarki (e-economy), a nawet elektronicznego społeczeństwa (e-society), czy elektronicznego rządu (e-government), jak również bardziej szczegółowe, takie jak: e-banking czy e-learning. Inny aspekt procesów biznesowych w internecie kryje się za pojęciem m-business, gdzie nacisk kładzie się na kwestie przesyłania informacji.

Biznes B2B, B2C, C2C

Biznes online to bardzo szerokie zjawisko, które dzielimy pod względem podmiotów zawierających transakcje. Możemy wyodrębnić trzy główne typy formy e-handlu: B2C, B2B i C2C.
B2C, business-to-consumer – to transakcje pomiędzy firmą sprzedającą produkty lub usługi a indywidualnym konsumentami.
B2B, business-to-business – obejmuje transakcje biznesowe zawierane pomiędzy dwoma firmami.
C2C, consumer-to-consumer – handel pomiędzy prywatnymi osobami, w którym jeden z nich jest sprzedawcą, a drugi konsumentem. Przykładem C2C są serwisy Allegro i OLX.

E-Commerce co to?

E-Commerce (handel elektroniczny) dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych, które są dokonywane przy użyciu internetu. Są to transakcje online, czyli zakupy towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu.
E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka, jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.

Platforma e-Commerce

Platforma e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.


Podsumowanie

Mamy nadzieję, że opisane powyżej pomysły na biznes internetowy będą dla Ciebie inspiracją na stworzenie własnej platformy sprzedażowej. Jeżeli masz pomysł na sklep internetowy, to WooCommerce będzie idealnym rozwiązaniem do prowadzenia twojego biznesu. Jego zalety to elastyczność, funkcjonalność, prostota w obsłudze. WooCommerce umożliwia wprowadzenie różnych metod płatności. Co może być dużym udogodnieniem dla obu stron transakcji. Ponadto WooCommerce możesz świetnie wypozycjonować w wyszukiwarce Google’a. To platforma sprzedażowa z ogromnym potencjałem marketingowym.

E-biznes to nie tylko sprzedaż produktów przez internet, naprawdę nowe źródło efektywności, szybkości, innowacyjności i nowych sposobów tworzenia wartości w organizacji. Rynek e-Commerce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepów internetowych. Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Taka dynamika rozwoju rynku e-Commerce to wielka szansa na rozwój Twojego sklepu internetowego.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego sklepu e-Commerce lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania e-Commerce oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem będzie proste i intuicyjne.

Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Jak założyć sklep internetowy?

Myślisz nad założeniem e-sklepu? Przeczytaj nasz poradnik jak zalożyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

5/5 - (25 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger