Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Biznesplan sklepu internetowego

biznesplan sklepu internetowego

Myślisz o poszerzeniu swojej działalności lub założeniu biznesu w internecie? Internet ułatwia prowadzenie nowoczesnego biznesu. Załóż sklep internetowy i docieraj do szerokiej grupy klientów. Sprawdź, jak zacząć biznes online i napisać biznesplan sklepu internetowego.

Handel ucieka do internetu i biznesy online rozwijają się w imponującym tempie. Taka dynamika rozwoju to wielka szansa dla Ciebie. Biznesy online to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych, które są dokonywane przy użyciu internetu. Najbardziej powszechną formą biznesów online są sklepy internetowe.

Sklepy internetowe to od kilku lat dynamicznie rozwijający się obszar, budzący zainteresowanie szerokiej grupy osób i firm. Rynek e-Commerce rozwija się bardzo szybko i utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Rozwój handlu elektronicznego napędza rozwój internetu, powstawanie nowych, nieznanych wcześniej usług e-Biznesowych, ale również nowe zjawiska jak pandemia czy lockdown. Zmieniają się również oczekiwania kupujących w sieci, którzy chcą realizować zakupy taniej, wygodniej i szybciej. Z tych powodów pojawiają się nowe, innowacyjne rozwiązania handlu w internecie, rozwiązania łączące handel stacjonarny z internetowym, ułatwiające znalezienie właściwego produktu, pozwalające na szybsze dostarczenie zamówienia, usługi, produktów i usług wirtualnych.


Plan na sklep internetowy

Założenie pierwszego biznesu online to bardzo poważny krok prowadzący do niezależności w zakresie zatrudnienia i zarabiania. Chcesz założyć nowy biznes online, ale nie jesteś pewien, co opłaca się sprzedawać w internecie? To nie problem. W każdej branży e-Commerce jest do zagospodarowania sprzedażowa nisza zwana grupa docelową. Jakie produkty najchętniej kupują klienci internetowi? Oto garść inspiracji i popularnych kierunków, jeśli chodzi o ofertę sklepów internetowych.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem biznesu online w Twojej firmie? Chcesz się dowiedzieć, na co zwrócić uwagę, lub jaką platformę wybrać? W tym tekście przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat sklepów B2B. Podzielimy się również wskazówkami, jak rozwijać działalność na platformie B2B. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.

Przed otworzeniem sklepu internetowego warto poświęcić czas na analizę konkurencji oraz sprawdzenie, czy Twoje pomysły na sprzedaż online są bezpiecze i przyniosą zysk. Na podstawie tych analiz możesz stworzyć ustrukturyzowany dokument, który będzie stanowił plan działania i rozwoju sklepu. Przeczytaj nasz poradnik, który odpowie na wszystkie te i inne pytania oraz przeprowadzi Cię przez wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z prowadzenie sklepu internetowego i związaną z tym biznesplanu.

Dynamicznie zmieniający się świat e-Commerce, nowe narzędzia i możliwości wymagają ciągłego śledzenia trendów na tym rynku. Dlatego też stworzenie biznesplanu sklepu internetowego to nie jednorazowe działanie, ale proces. Nasz przewodnik ponadto biznesie internetowym pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu biznesu online, utrwali podstawowe pojęcia oraz przybliży przykłady popularnych pomysłów na biznes internetowy. Dowiedz się jak napisać biznesplan sklepu internetowego i odnieść sukces w e-Commerce.


Biznesplan sklepu internetowego krok po kroku

Sklepy internetowe zyskuje coraz większą popularność i są świetną okazją na stałą pracę lub dodatkowy dochód. Założenie sklepu internetowego i jego skuteczne działanie musi się opierać na spójnym biznesplanie. Dowiedz się jak napisać biznesplan sklepu internetowego i odnieść sukces w sprzedaży internetowej.

Przejdź do sekcji:


Sklep internetowy – podstawowe pojęcia

Biznes elektroniczny (e-biznes) to model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, internecie, w szczególności aplikacjach internetowych. Pamiętaj, biznes elektroniczny to określenie bardzo szerokie i ogólne. Ponadto ciągłe zmiany i nowe sposoby ujęcia poszczególnych zagadnień powodują duże rozbieżności w definiowaniu nawet podstawowych pojęć z zakresu biznesu elektronicznego.

E-Commerce, czyli handel elektroniczny lub e-handel definiujemy jako szereg działań wykonywanych w celu dokonania transakcji za pomocą elektronicznych środków jak strona internetowa, aplikacja. Są to transakcje online, czyli zakupy towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu.

Najbardziej powszechną formą e-Commerce są oczywiście sklepy internetowe, jednak e-Commerce to również takie formy biznesu jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.

sklep internetowy

Jak działa sklep internetowy?

Chcesz stworzyć profesjonalny sklep internetowy? Przeczytaj nasz poradnik nt. Co to jest i jak działa sklep krok po kroku…


Jak napisać biznesplan sklepu?

Prowadzenie sklepu internetowego to przedsięwzięcie biznesowe jak każde inne. Będzie to przedsięwzięcie udane, jeżeli odpowiednio je przemyślisz i zaplanujesz. Wymagać to będzie od Ciebie napisania dobrego biznesplanu. Oczywiście każdy sklep jest inny w zależności od branży, w której działa. Fundamenty działania sklepów internetowych i recepty na sukces są jednak zawsze takie samie.

Biznesplan przyda się niezależnie od tego, czy jest to wymóg otrzymania dotacji, wsparcia finansowego, czy startujesz biznes onlince z własnych środków. Jest to ważny krok przy założeniu sklepu internetowego nie zależnie od jego wielkości, czy jest to tradycyjny sklep internetowy dla klientów detalicznych, sklep B2B, czy sklep oparty o dropshipping.

W tym artykule przybliżymy Ci, jak napisać biznesplan sklepu oraz opiszemy najważniejsze rzeczy, które trzeba zawrzeć w biznesplanie, tak aby sklep przynosił zyski.


Dla kogo jest sklep internetowy?

Pisząc biznesplan sklepu, zastanów się, czy prowadzenie sklepu to zajęcie dla Ciebie? Ciągle powstają nowe sklepy internetowe i wzrasta też rok do roku sprzedaż internetowa. Obecnie ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie. Łatwość wejścia na rynek e-Commerce powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania przedsiębiorców tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia e-biznesu można sukcesywnie konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych e-sklepów, jednakże większość z nowo powstałych sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata. Tak dynamiczny wzrost nie zależy jedynie od światowych trendów i dyktatu technologii. Największym motorem napędowym tej branży jest efektywność tego rodzaju sprzedaży. Nawet duża konkurencja, a także niskie marże e-sklepów pozwalają osiągnąć większości przedsiębiorcom dodatnie wyniki finansowe.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku. Dlatego coraz więcej sprzedawców szuka dla siebie niszy. Zaletą każdego niszowego biznesu e-Commerce jest to, że zazwyczaj nie potrzebują one dużego kapitału na start, a przy tym potrafią wygenerować większy zysk niż produkty sprzedawane dla masowego odbiorcy.

Chcesz zacząć e-Commmerce?

Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się jak zarabiać na e-Commerce i jak sprzedawać przez internet? Skontaktuj się z ekspertami branży.


Zalety i wady prowadzenia sklepu

Sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. Dlatego nie bez powodu rynek e-Commerce staje się tak popularny. Handel internetowy niesie za sobą szereg korzyści zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Dla sprzedawców najważniejszą zaletą jest przede wszystkim redukcja kosztów. W odróżnieniu od tradycyjnego handlu nie jest konieczne prowadzenie punktów sprzedaży, zatrudniania dużej liczby pracowników, a w niektórych przypadkach utrzymywania dużych magazynów. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę, ceny, szybciej reagować na zmiany i trendy oraz niemal natychmiastowo odpowiadać na potrzeby klientów.

E-commerce daje mnóstwo korzyści i możliwości, poznaj najważniejsze z nich:

  • Dostęp do nieograniczonego rynku. W przeciwieństwie do stacjonarnego sklepu nie jesteś ograniczony przez konkretny obszar związany z lokalizacją firmy. Oczywiście są też pewne trudności i ograniczenia, ponieważ musisz wypracować zaufanie klientów oraz zmierzyć się z wieloma problemami logistycznymi przy próbie stworzenia sklepu międzynarodowego.
  • Łatwiejsze wejście na rynek. Niższe koszty i mniejsze ograniczenia wejścia na rynek, że łatwiej rozpocząć biznes online niż stacjonarnie.
  • Niższe koszty. Sklep internetowy opiera się na niższych kosztach funkcjonowania. Nie musisz ponosić kosztów biur, sklepów, stałej liczby pracowników. Dzięki mniejszym kosztom działania, sprawnej logistyce masz przewagę nad konkurencją i możesz przyciągać klientów niższymi cenami i promocjami.
  • Dostępność 24H/7. Dostęp do sklepu internetowego nie jest ograniczony godzinami pracy lub różnicą czasu, a klienci mogą wygodnie kupować lub korzystać z innych usług bez ograniczeń o każdej porze.
  • Nieograniczona ilość produktów do zaoferowania. Sklep internetowy może mieć nieograniczone zasoby, nawet jeżeli danego produktu nie ma w magazynie. Klient może kupić produkt, a Ty masz czas na realizację zamówienia i uzupełnienie braków.
  • Działania marketingowe. Internet i e-Commerce daje możliwość efektywnej promocji, ułatwia dostosowanie marketingu do aktualnych potrzeb, oczekiwań i trendów panujących na rynku.

Prowadzenie własnej firmy i biznesu w internecie ma wiele zalet, ale może też wiązać się również z potencjalnymi zagrożeniami. Wiele osób rezygnuje z założenia własnej działalności gospodarczej ze względu na wysokie koszty związane z wynajęciem lokalu, czy zatrudnieniem pracowników. Jeżeli masz ciekawy pomysł na biznes, ale boisz się zbyt dużych inwestycji dobrym wyjściem, może okazać się prowadzenie firmy w internecie.

Coraz więcej z nas chce pracować zdalnie i szuka możliwości pracy z domu. Dla wielu osób niezależność oraz możliwość realizacji własnych pomysłów jest największą zaletą z prowadzenia własnego biznesu online. Założenie własnej działalności gospodarczej w internecie może być bardzo dobrym rozwiązaniem.

Zalety prowadzenia sklepuWady prowadzenia sklepu
swoboda działania bez ograniczeń geograficznych i czasowych
budowanie własnej marki
niższe koszty prowadzenia działalności
możliwość prowadzenia firmy z domu
nieograniczone możliwości dotarcia do nowych klientów
stale zwiększająca się liczba klientów w internecie
możliwość szybkiego dokonywania zmian w zależności od potrzeb rynku
możliwość planowania urlopu i dni wolnych według własnych potrzeb
duża konkurencja na rynku internetowym
długi okres budowania zaufania wśród klientów
nieustanie zwiększające się wymagania klienta
nieustannie zmieniające się nowe trendy
bardzo wysokie wymagają obsługi klientów
możliwość uzyskania negatywnych ocen przez klientów

Jak zacząć biznes sklepu internetowego?

Biznesplan to część dłuższego procesu zakładania sklepu internetowego. Przed założeniem sklepu powinieneś dokładnie określić sprzedawany asortyment oraz potencjalną grupę konsumentów, do których jest skierowany Twój produkt, marka lub usługa. Im ciekawszy i bardziej wyjątkowy jest Twój produkt albo im bogatsza jest oferta produktów, które oferujesz, tym łatwiej dotrzesz do Klientów i szybciej wypozycjonujesz Twój sklep.

Otwierając sklep internetowy, należy przemyśleć swój cel, ocenić jego możliwości, przeanalizować, jakich podwykonawców lub agencję należy zatrudnić, a co można zrobić własnym zakresie.


Pomysł na własny sklep internetowy

Biznesy online stale się rozwijają, rosną, codziennie pojawiają się i znikają nowe pomysły na zarabianie pieniędzy w internecie. Nie ma jednej listy na udane biznesy internetowe, ponieważ zmieniają się one prawie z dnia na dzień, choć trendy są widoczne i stałe. Wzrost sprzedaży internetowej rośnie z roku na rok i obecnie ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie.

Pomyśl nad tym, co jest dla Ciebie ważne, na czym się znasz i co chcesz sprzedawać. Twoja wiedza i zainteresowania na pewno znacznie pomogą w doborze asortymentu produktów, a także ułatwią obsługę klientów oraz prowadzenie działań marketingowych sklepu w przyszłości.

Wiedza i intuicja nie gwarantują sukcesu, dlatego warto dobrze poznać konkurencję Twojego przyszłego sklepu internetowego. Internet oferuje wiele ciekawej wiedzy oraz narzędzi do monitoringu konkurencji i rynku e-Commerce. Pomogą Ci w tym narzędzia takie jak Brand24 (narzędzie do monitoringu marek w internecie, Live Price (monitoring cen w porównywarkach i sklepach internetowych), czy SimilarWeb (narzędzie analizy ruchu na konkurencyjnych stronach i sklepach).

Analiza rynku i konkurencji

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizować Twoją konkurencję. Jeżeli masz swój unikatowy produkt, warto poznać najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj również o tym, że o sukcesie w e-Commerce nie decydują w tak dużym stopniu umiejętności przedsiębiorcy. Bardziej liczy się twoja pasja, zapał i czy masz ciekawy pomysł, strategię marketingową. A do samego stworzenia sklepu internetowego wystarczy tak naprawdę tylko kilka prostych kroków.

Przeanalizowanie rynku i konkurencji pozwoli Ci lepiej dostosować ofertę do obecnych wymogów rynku i klientów. Może również pomóc w sprecyzowaniu Twojego pomysłu na sklep internetowy, tak aby był bardziej konkurencyjny. Pamiętajmy, że Twój sklep jak większość sklepów internetowych startuje jako całkowicie anonimowa marka, która musi dopiero przekonać do siebie klientów.


Biznesplan sklepu internetowego

Prowadzenie własnego sklepu internetowego wymaga nie tylko pomysłu, ale powinno bazować na biznesplanie. Chcąc otworzyć sklep internetowy, należy przede wszystkim znać branżę, w ramach której chce działać. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie założenie sklepu zgodnego z Twoim wykształceniem, kwalifikacjami czy zainteresowaniami.

Biznesplan Twojego sklepu powinien obejmować elementy takie jak:

  • analiza rynku, w tym barier wejścia
  • analiza mocnych i słabych stron konkurencji
  • analiza popytu, podaży oraz czynników ryzyka
  • plan marketingowy oraz finansowy

Tworząc biznesplan, zastanów się, czym wyróżniać się będą Twoje produkty bądź usługi i w jaki sposób dotrzesz do klientów. Na tym etapie istotna jest również analiza obowiązujących na rynku cen. Jako startujący biznes nie powinieneś przesadnie zaniżać, ani zawyżać stawek w stosunku do najbliższej konkurencji.

Pamiętaj, że z prowadzeniem sklepu internetowego wiąże się obowiązkiem księgowania transakcji, a także opłacania podatków oraz składek na ZUS. Jeżeli nie masz wiedzy w tym zakresie, najbezpieczniej będzie skorzystać z usług biura rachunkowego.


Co sprzedawać w sklepie internetowym?

Przed założeniem sklepu musimy mieć własny produkt lub pomysł na produkt, który będziesz sprzedawać. W sklepie możesz sprzedawać produkty, produkty wirtualne i usługi. Twój produkt musi być unikalny lub mieć na tyle atrakcyjną cenę, aby dla potencjalnego klienta była to interesująca oferta. Do asortymentu Twojego sklepu internetowego możesz podejść na dwa sposoby, sprzedając to, na czym się znasz lub podążając za trendami i sprzedając to, co jest w danym momencie popularne.

Naturalnym wyborem produktów do sklepu internetowego są produkty, które wytwarzasz w swojej firmie. Możesz również sprzedawać produkty z branży, którą znasz najlepiej i w której się specjalizujesz. Produkt, z który masz największe doświadczenie, będziesz umieć w atrakcyjny sposób zareklamować i zaoferować klientom.

Przede wszystkim własny sklep internetowy powinien być dobrym pomysłem na biznes, dlatego najmniej ryzykowne będzie zaangażowanie się w sprzedaż produktów z branży lub segmentu, z który jest popularny, lub klienci chętnie je kupują. Naturalną konsekwencją takiego wybór będzie duża konkurencja wśród podobnych sklepów w internecie.


Rejestracja firmy i działalność gospodarcza

Wiele osób obawia się rozpoczęcia własnego biznesu w internecie. Są to jednak bezpodstawne obawy. Sprawdź, jak założyć działalność gospodarczą krok po kroku i przekonaj się, że formalności związane z otworzeniem sklepu internetowego lub innego rodzaju biznesu online wcale nie muszą być przytłaczające.

Sklep internetowy działalność gospodarcza

Sklep internetowy a działalność gospodarcza

Chcesz założyć sklep internetowy i szukasz informacji na temat kwestii formalno-prawnych związanych z prowadzeniem e-sklepu, przeczytaj nasz poradnik...


Ile kosztuje założenie i prowadzenie sklepu internetowego?

Decydując się na założenie sklepu internetowego, należy określić budżet na realizację projektu. Biznesy w internecie są bardzo zróżnicowane i tym samy wymagają zróżnicowanych budżetów na start. Zapewne rozbudowany sklep internetowy to dużo droższe rozwiązanie niż prosta strona wizytówkowa.

Warto zastanowić się nad budżetem, by móc określić cel i możliwości Twojego e-biznesu. Przy małych możliwościach finansowym, można korzystać z gotowych rozwiązań, na bazie których założysz niewielki sklep czy prostą stronę, którą z biegiem czasu możesz zmienić lub rozwinąć. Na pewno łatwiej rozbudować e-biznes oparty na platformie open-source, czyli rozwiązanie oferowane przez naszą agencję, niż rozwiązaniach abonamentowych SaaS. Dlatego przed założeniem biznesu online, warto przeanalizować różne oferty oraz ich koszty wdrożenia, utrzymania i przyszłej rozbudowy.

Ogromne znaczenie w prowadzeniu sklepu internetowego ma skuteczna promocja i to ona pochłonie większość środków. Koszty związane z prowadzeniem biznesu online muszą uwzględniać środki na reklamę lub opłaty dla agencji marketingowej. Dlatego musisz przewidzieć środki na promocję przynajmniej na pierwsze 6 miesięcy działalności. Bez wydatków na promocję i reklamę klienci będą mieli problemy, żeby odnaleźć Twój sklep w internecie. Najlepiej, by Twój e-biznes wyświetlał się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Będzie to wymagało wyznaczenia stałej kwoty na płatną reklamę w Google Ads lub Google Zakupy.

Określenie budżetu już na samym początku przy założeniu nowego biznesu online pomoże w planowaniu promocji oraz dalszego rozwoju. Wielkość budżet określa możliwości sukcesu Twojego e-biznesu. Na jakie wydatki musisz być przygotowany, decydując się na biznes online?


Jaki sklep internetowy wybrać?

Sklepy internetowe jako handel elektroniczny w internecie mogą obejmować różnego rodzaju usługi handlu prowadzone online. Towary i usługi są zamawiane przez sklep internetowy, ale płatność i dostawa zamówionego towaru lub usługi może być dokonana w internecie lub poza siecią. Transakcje mogą być dokonywane pomiędzy osobami indywidualnymi, przedsiębiorstwami, instytucjami lub organizacjami.

Sklepy internetowe ze względu na przedmiot handlu mogą sprzedawać: dobra fizyczne, produkty cyfrowe oraz usługi.

Sklepy internetowe można podzielić również ze względu na formę handlu:

  • bezpośredni – cała transakcja od momentu złożenia zamówienia, realizacji płatności i dostawy towaru odbywa się wyłącznie przez sklep internetowy.
  • pośredni – poszukiwanie towarów, usług, kontrahentów oraz sama płatności odbywa się przez sklep internetowy, natomiast dostawa zamówionego towaru lub usługi odbywa się w tradycyjny, bezpośredni sposób.
  • hybrydowy – połączenie dwóch form.

Sklep internetowy jako rozwiązanie e-Commerce daje wiele możliwości, zarówno w kwestii pozyskania nowych Klientów, jak i wzmocnienia obecnych relacji biznesowych. Handel internetowy umożliwia Twojej firmie sprzedaż ukierunkowaną na klientów detalicznych lub biznesowych. Pytanie, jaki sklep internetowy założyć, wymaga zastanowienia się, do kogo ma być skierowany sklep – do konsumentów czy klientów biznesowych? Dlatego też, aby wybrać opcję optymalną dla Twojego biznesu, powinieneś przeanalizować także jaki rodzaj sklepu wybrać.

Sklepy B2B i B2C

Sklepy internetowe można również podzielić na dwa modele B2B i B2C. Oba systemy różni rodzaj świadczonych usług, skala prowadzonego biznesu, oraz cel przeznaczenia usług sklepu. Systemy różnią się również z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesu zakupowego, rodzaj płatności, infrastruktury oraz sposobu prowadzenia działalności w ramach e-Commerce, które omówimy w dalszej części.

  • B2C – sklepy dla klientów detalicznych: e-sklepy, katalogi produktów, e-Learning
  • B2B – sklepy dla klientów biznesowych: katalogi produktów, platformy zamówieniowe

Platforma B2B i B2C – dokładny opis

Zacznijmy więc od omówienia platform B2B i B2C. Poniżej porównujemy specyfikę rozwiązań B2B i B2C dla sklepów internetowych. Poznaj, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz jaki rodzaj sklepu internetowego możesz założyć bazując na tych rozwiązaniach.

Prowadzenie sklepu internetowego

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne...


Sklep internetowy – jak zacząć?

Od czego zatem zacząć, jeżeli chcesz założyć sklep internetowy? Przede wszystkim powinieneś przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, co chcesz sprzedawać, czy będą to produkty, czy usługi i jak duży ruch będzie generował sklep. Będzie to miało wpływ na wybór najważniejszych funkcji i na to jaki budżet będziesz musiał przeznaczyć na to przedsięwzięcie. Zatem, czego oczekujesz od Twojego sklepu i jaki sklep internetowy chcesz założyć?

Prawidłowy wybór platformy dla własnego e-Commerce to przede wszystkim określenie celu sklepu. Określenie celu będzie rzutować na budżet, jaki musisz przeznaczyć na Twoje przedsięwzięcie. Pochodną celu i budżetu, jaki masz, jest wybór danej platformy. Warto także zastanowić się, czy chcesz sam stworzyć i utrzymywać sklep, czy może chcesz zlecić to zadanie programiście lub agencji interaktywnej. Ponadto sklep internetowy musi się rozwijać, dlatego tak ważne jest, aby platforma mogła się skalować i podążać za trendami e-Commerce.

Prawidłowy wybór zależy od Twoich oczekiwań i wymagań oraz umiejętności. Dobrze jest zapoznać się z możliwościami platformy, jej wadami i zaletami. Warto sprawdzić, czy platforma oferuje wszystkie ważne integracje, które przydadzą się na początku działania sklepu lub w przyszłości. Możesz również zapoznać się z samą obsługą sprzedaży z poziomu panelu administracyjnego. Po zapoznaniu się ze wszystkimi możliwościami dobrym pomysłem jest podsumowanie kosztów, jakie będą wiązały się z wyborem danej platformy.


Promocja sklepu internetowego

Jak zaistnieć w internecie? Po rozpoznaniu rynku i analizie konkurencji oraz znalezienia odpowiedniego kanału sprzedaży należy zająć się kwestiami związanymi z budowaniem marki i zaistnieniem w internecie.

Nazwa dla biznesu
Nazwa powinna być kreatywna, nieszablonowa i kojarząca się z produktem lub usługą. W niektórych przypadkach takich działalności jak infuenser, wirtualna asystentka, doradca biznesowy czy coach sprawdza się po prostu imię i nazwisko, 

Nazwa dla firmy i marki – oferta

Projekt logo
Znak marki, firmy powinien kojarzyć się nie tylko z produktem czy usługą, ale nawiązywać do wartości firmy takich jak innowacyjność, wysoka jakość usług.

Projekt logo – oferta

Strona internetowa
Strona internetowa to nieodzowna część funkcjonowania jakiegokolwiek biznesu online. Profesjonalna strona internetowa to ważny element przedstawienia oferty firmy. Pozwala zaprezentować nie tylko usługę, ale także odróżnić ją od konkurencji. Nawet jeśli Twój biznes działania koncentrując się w mediach społecznościowych, posiadanie strony wizytówki w internecie znacznie podnosi wiarygodność firmy, a także ułatwia kontakt i dodawanie opinii przez klientów.

Jak stworzyć stronę internetową – poradnik

Marketing internetowy
Działania w internecie i prowadzenie biznesu online wymaga skutecznych działań marketingowych. Internet umożliwia docieranie do odbiorców różnymi sposobami, do których należą kampanie w Google, Youtube, na Facebooku i Instagramie.

Marketing internetowy – poradnik

Pozycjonowanie SEO
Działania zmierzające do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego. Aby uzyskać oczekiwane efekty, zwłaszcza w przypadku dużej konkurencji warto powierzyć pozycjonowanie profesjonalnej agencji SEO.

Pozycjonowanie stron SEO – poradnik

Prowadzenie bloga
Prowadzenie bloga firmowego lub tematycznego umożliwia dotarcie do grupy docelowej, która jest Twoim naturalnym klientem. Blog to darmowe i bardzo skuteczne narzędzie komunikacji i marketingowe. Prowadzenie bloga wymaga jednak talentu do pisania oraz dużej samodyscypliny w regularnym zamieszczaniu wpisów i promowania ich np. w mediach społecznościowych.

Jak założyć bloga – poradnik

Kanał na YouTube
Youtube to bardzo skuteczna platforma do promocji produktów i usług. Według statystyk ponad miliard godzin dziennie spędzają użytkownicy YouTube na oglądanie filmów. Dostęp do takiej ilości użytkowników daje możliwość promowania biznesu i szukania nowych klientów. Warto też pamiętać, że większość z nas to tzw. wzrokowcy, a to oznacza, że treści filmowe powoduje zwiększenie zaangażowania. Profesjonalny film na Youtube może się przekładać na zwiększone zainteresowanie produktem lub usługą.

Podcasty
Podcasty to coraz częstsza forma zdobywania wiedzy lub forma codziennej rozrywki. Czym jest podcast? To forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej, najczęściej w postaci regularnych odcinków. W każdym odcinku Podcaster najczęściej ekspert w danej dziedzinie dzieli się swoją wiedzą na dany temat. Podcasterzy często zapraszają do audycji innych ekspertów z branży, aby wypowiedzieli się na określony temat. Podcasty można słucham praktycznie w każdej wolnej chwili, jadąc autobusem, samochodem, biegając, czy ćwicząc na siłowni. Liczne playlisty podcastowe można odszukać na platformach Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, które oferują możliwość publikowania wyłącznie nagrań dźwiękowych, na Youtube można publikować zarówno podcasty audio, jak i wideo.

Co to jest podcast – poradnik

Branżowe eventy
Prowadząc biznes online, warto również brać udział w szkoleniach branżowych, konferencjach, które pomagają poznać nowe trendy, rozwinąć firmę, zyskać nowe umiejętności i kontakty. Możliwość nawiązanie interesujących kontaktów branżowych umożliwia dodatkową promocję i zwiększenie zainteresowania oferowanymi produktami czy usługami.


Sukces w internecie

Do osiągnięcia przewagi na rynku e-Commerce konieczne jest też zrozumienie samej specyfiki handlu elektronicznego. Klienci w internecie zachowują się zupełnie inaczej od klientów korzystających z tradycyjnej formy zakupów. Te różnice wymuszają właściwe podejście do sposobu prezentacji oferty w sklepie internetowym, zadbania o pozytywne doświadczenia zakupowe użytkowników, budowanie pozytywnego wizerunku powiązanego z zastosowaniem odpowiedniej strategii marketingowej.

Obecnie możliwość zaoferowania niskiej ceny nie jest głównym motorem napędowym rynku e-Commerce i sama cena nie zagwarantuje sukcesu sklepu internetowego. Wzrasta natomiast znaczenie obsługi klienta, dlatego szczególną uwagę należy przykładać do terminu i metody dostawy, szybkości reakcji na zapytanie klienta, możliwości zwrotu towaru bez ponoszenia dodatkowych opłat. Zmiany również dyktują nowe technologie i innowacyjność. Nowe rozwiązania dotyczące prezentacji produktów, lepsza dostępność, czy też lepsze dopasowanie marketingu internetowego przyczynią się do ciągłego wzrostu popularności sprzedaży internetowej.

Przyszłość rynku e-Commerce to zacieranie się granic pomiędzy handlem online a handlem offline. Zjawisko takie nazywamy sprzedażą wielokanałową (cross-channelling). Sprzedaż wielokanałowa jest coraz bardziej rozpowszechnione i wpływa na wszystkie formy sprzedaży oraz zmianę podejścia do prowadzenia biznesu. Tym samym zaciera się podział na klientów stacjonarnych i internetowych, którzy są obecnie traktowani jako jeden z rodzajów klientów. Zmiany w e-Commerce wymuszają wzrost znaczenia jakości oferowanych usług i budowanie pozytywnych relacji z klientami. Sklepy internetowe stają się nie tylko miejscem dokonywania zakupu, ale są swojego rodzaju miejscem inspiracji, budowania relacji i komunikacji z klientem.

Mając sklep internetowy, opracowaną strategię działania i znając trendy w e-Commerce można zacząć pozyskiwać klientów i inwestować w różne formy promocji. Od samego początku należy również monitorować wyniki i śledzić zachowania klientów. Możesz to robić za pomocą ogólnodostępnych narzędzi jak Google Analytics. Analiza danych dostarczy bezcennych informacji na temat mocnych i słabych punktów Twojego sklepu. Ta wiedza pozwali kształtować strategię, rozwijać sklep internetowy i inwestować w najbardziej efektywne rozwiązania.

sukces w e-Commerce

Jak odnieść sukces w e-Commerce?

Przeczytaj nasz poradnik jak odnieść sukces w e-Commerce krok po kroku oraz poznaj najnowsze trendy sprzedaży w internecie…


Trendy w e-Commerce

E-commerce, wcześniej uważany za alternatywę dla sklepów stacjonarnych, z powodu rozwoju technologii i pandemii, szybko stał się wiodącym kanałem sprzedaży i wymiany towarów. Nowe technologie, nowe trendy e-Commerce i korona wirusowa rewolucja spowodowały wzrost znaczenia sprzedaży internetowej na całym świecie.

Jesteśmy świadkami zawrotnego przyspieszenia i rozwoju branży e-Commerce. Potwierdzeniem tego jest pojawienie się wielu nowych trendów sprzedaży internetowej dostosowanej do zmieniających się oczekiwań klientów i sytuacji pandemicznej, która wpłynęła na gospodarkę światową. E-Commerce charakteryzuje się nowymi trendami i rozwiązaniami, które pozwolą sprzedawać produkty szybciej i wydajniej oraz zapewnić możliwie jak najlepsze doświadczenie zakupowe klientom.

Wydaje się, że obecnie ważnym i ciągle ewoluującym trendem w e-Commerce jest internetowa sprzedaż artykułów spożywczych (e-grocery). Firmy sprzedające takie produkty, w błyskawicznym tempie dostosowują się do obecnej sytuacji, oferując pełen wachlarz dostawy. Ciągle pogłębia się też nurt sprzedaży „eco-friendly”. Popularność tego trendu wynika z potrzeby konsumpcyjnej łączącej w sobie poszanowanie dla środowiska i niemarnowania produktów. W związku z tym wzrasta sprzedaż przedmiotów „z drugiej ręki” i odzieży używanej. Coraz częściej sklepy internetowe oferują też sprzedaż bezpośrednią w social mediach.

Właściciele prowadzący sklep internetowy, aby nadążyć za najnowszymi trendami takimi jak np. omnichannel, mobile commerce czy social commerce, powinni wdrażać odpowiednie rozwiązania cyfrowe oraz stawiać na technologie, które poprawią Customer Experience, ponieważ najważniejsze jest doświadczenie zakupowe niezależnie od grupy docelowej klientów.

Nadchodzący lata przyniosą na pewno jeszcze wiele zmian. Przeniesienie się sporej części handlu do internetu, powoduje wykorzystywanie możliwości rzeczywistości rozszerzonej (AR) oraz sztucznej inteligencji. Te rozwiązania pozwalają uzyskiwać pożądanych przez konsumenta wrażenia w procesie zakupu.

Trend rozwoju e-Commerce nie pozostał bez wpływu na inne sektory gospodarki. Przyczyniając się do szybkiego rozwoju nowoczesnej logistyki, w tym rynku magazynowego i fulfilmentu (przekazanie obsługi zamówień zewnętrznemu operatorowi).

trendy e-Commerce

Trendy e-Commerce

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz odnieść komercyjny sukces w e-Commerce, poznaj przegląd trendów wyznaczających kierunki w e-handlu...


Zwiększenie ruchu w e-Commerce

Sklep e-Commerce bez generowania ruchu klientów nie przyniesie korzyści w postaci wzrostu sprzedaży oferowanych produktów. Ciągłe zwiększanie ruchu w e-Commerce to podstawowy warunek rentownego biznesu internetowego. Kiedyś żeby pozyskać klientów do swojego sklepu stacjonarnego trzeba było inwestować w reklamę wielkopowierzchniową. Jednakże działanie marketingowe w branży e-Commerce rządzą się innymi prawami. Twoja grupę docelową znajdziesz przede wszystkim w internecie.

Żeby pozyskać leady, czyli osoby potencjalnie zainteresowane zakupem Twoich produktów, musisz budować zaangażowanie poprzez różne kanały komunikacji. Przydatnym rozwiązaniem mogą okazać się płatne reklamy typu PPC (Pay Per Click – płać za kliknięcie), które można skonfigurować w Google Ads. Dzięki niemu możesz dotrzeć do osób poszukujących informacji poprzez wyszukiwarkę Google’a i prowadzić kampanię z widocznym przekazem reklamowym nad organicznymi wynikami wyszukiwania powiązanymi z hasłem kluczowym.

Żeby sprowadzić ruch do swojego sklepu e-Commerce możesz skonfigurować w Google Ads reklamę tekstową typu Search, składającą się z nagłówków, opisu produktu i kategorii, do której przynależą. Do jej zbudowania możesz użyć fraz kluczowych prostych i rozbudowanych, bardziej szczegółowo określających cechy twojego produktu lub zakres oferty, przez co lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Google Ads daje możliwość stworzenia reklamy displayowej, będącej połączeniem grafiki i hasła reklamowego i logo marki, w spójną estetyczną całość, o dużym potencjale marketingowym. Trzecim rodzajem reklamy płatnej w Google Ads jest remarketing, będący przypomnieniem adresowanym do klienta, że już był na stronie Twojego sklepu internetowego, miał kontakt z marką, wyszedł ze strony i wygenerowana jest po to, żeby wszedł z nią w interakcję. Do tej pory bowiem nie podjął żadnego działania. Remarketing jest najbardziej elastyczną pod względem formy reklamą. W przypadku generowania ruchu, pozyskiwania danych kontaktowych od klientów przez reklamy Google Ads, należy określić budżet kampanii. Cena fraz kluczowych użytych w opisie jest uzależniona od jej popularności i jej potencjału sprzedażowego. System ten jest jednak jednym z najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na sprowadzenie klienta do sklepu internetowego, pod warunkiem, że przekaz będzie wpisywał się w to, czego potrzebuje i w jego oczekiwania.

Inną metodą na pozyskanie ruchu jest prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, Twitterze. Wybierając wcześniej opublikowany post, który wywołał wiele reakcji, możesz wykorzystać go do promocji marki i zwiększenia świadomości. Post powinien być wartościowy merytorycznie i skłaniać poprzez pytanie, ofertę, darmowy prezent w postaci e-booka, dodatkowych materiałów, do działania i kliknięcia, które przeniesie go na stronę główną sklepu. Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads pozwalają dywersyfikować formę reklamy i kierować ją do określonej grupy odbiorców, mogących być zainteresowanych Twoim produktem.

Podstawowym warunkiem zwiększenia poziomu sprzedaży jest skuteczna komunikacja z użytkownikami, która prowadzi do generowania ruchu. Komunikację można poprawić poprzez działania na samej stronie, pozycjonując ją pod kątem wyszukiwania powiązanych fraz kluczowych w Google’u, dodając wartościowe treści marketingowe, urozmaicając ich format, co z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zaprocentuje w postaci poprawy widoczności. Innym sposobem jest generowanie ruchu nieorganicznego w postaci systemów i narzędzi do kreacji reklam PPC, przy czym trzeba mieć do tego zaplanowany określony budżet.

jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Jak zwiększyć ruch w sklepie?

Przeczytaj jakie są patenty na to, by klienci chętniej odwiedzali Twój e-Commerce.


Zwiększenie sprzedaży w sklepie

Jeśli prowadzisz sklep e-Commerce lub zamierzasz go założyć, prędzej czy później będziesz musiał opracować plan sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Na początku tworzenia strategii działania, powinieneś oczywiście wiedzieć, co chcesz sprzedawać i zbadać, czy na Twoją ofertę znajdzie się docelowa grupa Klientów.

Idealnie byłoby pozyskać taką grupę klientów, których zainteresowanie Twoim produktem lub usługą nie kończy się na przeglądaniu oferty na stronie sklepu, ale ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż i jej wzrost. Poprawa wyników sprzedażowych to ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na dotarcie do innych typów klienta, niemieszczących się w grupie docelowej. Możesz poszerzyć zakres grupy tylko wtedy, gdy w strategii marketingowej uwzględnisz indywidualne preferencje i zachowania podczas procesu zakupowego.

Wśród nich można wyróżnić różne typy klientów. Klienta łowcę promocji, dla którego motywacją do zrobienia zakupów jest promocja na dany produkt lub otrzymanie rabatu. Zwracającego uwagę na cenę produktu i porównującego ją w różnych sklepach, wybierającego oczywiście ten, który oferuję najniższą. Klient-gość, który chce uniknąć zarejestrowania konta i podania swoich danych, więc taką opcję zakupów też musisz umożliwić. Klient zdecydowany, który wie co chce kupić w sklepie.

To tylko kilka przykładowych typów uwzględniających najbardziej charakterystyczne cechy. Do każdego z nich musisz dobrać metodę sprzedażową i przeanalizować w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia jego oczekiwania, co można zmodyfikować w samym działaniu strony i poprawić w komunikacji.

Zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga ciągłego podążania za trendami w branży e-Commerce. W naszym artykule omówiliśmy tylko główne metody i rozwiązania, których wdrożenie może pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy i sprawić, że będzie bardziej dochodowy. Przed użyciem tych narzędzi marketingowych postaraj się przeanalizować swoją sytuację biznesową i określić, które z nich przyniosłoby Ci najwięcej korzyści. Pamiętaj jednak, że same zmiany w funkcjonowaniu strony bez komunikacji o tym na zewnątrz nie sprawią, że pozyskasz ruch. Najważniejsze to opracowanie strategii marketingowej, w której określisz cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dokonuj zmiany i mierz wyniki sprzedażowe za pomocą przydatnych narzędzi mierzenia statystyk.

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Poznaj sprawdzone rozwiązania i nowe trendy marketingowe


Sklep internetowy – najczęściej zadawane pytania [FAQ]

E-Commerce co to?

E-Commerce (handel elektroniczny) dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych, które są dokonywane przy użyciu internetu. Są to transakcje online, czyli zakupy towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu.
E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka, jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.

Platforma e-Commerce

Platforma e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.


Podsumowanie

Rynek sprzedaży w internecie rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków wydawana jest w internecie. Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Taka dynamika rozwoju to wielka szansa na rozwój Twojego sklepu internetowego lub innego rodzaju biznesu online.

Tworząc sklep internetowy, pamiętaj o stworzeniu biznesplanu, nawet jeżeli Twój sklep to ma być małe przedsięwzięcie. Pisząc biznesplan sklepu warto poświęcić czas na analizę konkurencji oraz rzetelnie zweryfikować własne pomysły. Biznesplan będzie dla Ciebie ustrukturyzowanym dokumentem, który przeprowadzi Cię przez kroki tworzenia sklepu internetowego oraz będzie receptą na sukces w e-Commerce. Zrób wszystko, aby Twój biznesplan był jak najbardziej obiektywny, a jeżeli masz wątpliwości co do stworzonego przez Ciebie dokumentu, skontaktuj się ze specjalistami naszej agencji e-Commerce.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz twórcy Twojego e-Biznesu lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania e-Commerce oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem będzie proste i intuicyjne.

Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojej przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również:

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

4.8/5 - (231 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger