Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jak zarabiać na blogu?

jak zarabiać na blogu

Blog internetowy to narzędzie, które może spełniać wiele ról w internecie. Na blogu możesz dzielić się wiedzą, swoimi pasjami, ale przy tym zarabiać. Chcesz blogować, myślisz, jak założyć bloga i jak na nim zarabiać?

Prowadzenie bloga jest bardzo popularne i możesz znaleźć w internecie blog na dowolny temat. Blog obok mediów społecznościowych to ważny obszar wymiany informacji we współczesnym internecie. Prowadzenie blog może być sposobem na pisanie o swoim życiu, hobby, ale również świetnym sposobem na biznes. Blog internetowy z unikalną treścią prowadzony systematycznie z dbałością o każdy detal i wysoką jakość tekstów to świetna inwestycja na pasywny dochód.

Założenie bloga i zarabianie na nim może wydawać się skomplikowane. Jeżeli jednak masz podstawowe umiejętności związane z używaniem komputera oraz ciekawą wiedzę nie powinno to być trudne. Pisanie bloga to nie tylko dzielenie się wiedzą i rodzaj samorealizacji. Każdy bloger może czerpać zyski ze swojej twórczości, a nawet traktować pisanie jako pełno etatową pracę. Prowadząc bloga, inwestujesz swój czas, dlatego warto wiedzieć, jak zarabiać na blogu i jak stworzyć własną skuteczną strategię działania w internecie.

Jak zarabiać na blogu

Pamiętaj, że nie każdy blog może okazać się sukcesem i będzie zarabiać. Przede wszystkim musisz założy i prowadzić interesującego bloga, czyli taki, który czytelnicy uznają jako wartościowy, pełny oryginalnych, inspirujących tekstów, zdjęć i infografik. W myśl zasady Content is a King, wysoka jakość treści na blogu to fundament przyszłego sukcesu.

Tworząc bloga, ucząc się blogowania, na pewno popełnisz mnóstwo błędów. Możesz oczywiście skorzystać z doświadczeń innych osób, aby nie powtarzać tych samych błędów podczas tworzenia własnego bloga. Jeśli dopiero masz pomysł na bloga, ale nie wiesz, jak zacząć, polecamy nasz kompleksowy poradnik jak krok po kroku założyć bloga, a także jak go wypromować i zebrać dużą grupę odbiorców, a może i fanów.

Nasz przewodnik, pozwoli Ci dowiedzieć się jak zarabiać na blogu oraz jak w szybki i łatwy sposób nauczyć się dochodowego blogowania. Poznaj sposoby, z których korzystają zarówno znani influenserzy, jak i początkujący blogerzy.

jak zarabiać na blogu poradnik

Jak zarabiać na bloga poradnik

Przewodnik krok po kroku dla początkujących:

  1. Co to jest blog?
  2. Czy powinieneś założyć bloga?
  3. Ruch na blogu internetowym
  4. Platforma do blogowania
  5. Promocja bloga
  6. Jak zarabiać na blogu?
  7. Ile można zarobić na blogu?
  8. Blog internetowy – najczęstsze pytania
  9. Podsumowanie

Co to jest blog?

Blog jest rodzajem strony internetowej, która koncentruje się głównie na treściach pisanych w formie postów. Blog zawiera odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Struktura bloga umożliwia uporządkowanie, archiwizację wpisów przy użyciu kategorii i tagowanie wpisów. Blog od stron internetowych różni się zawartością. Kiedyś blogi utożsamiano ze stronami osobistymi. Dziś blogi są bardzo zróżnicowane, a nawet mogą być częścią strony internetowej. Takim przykładem jest nasz blog, który właśnie czytasz.

Blogi odróżnia bardziej personalny charakter treści, a fakty przeplatają się z opiniami autora. Są one często pisane z osobistej perspektywy blogera, która pozwala pisać bezpośrednio do czytelnika. Wpisy na blogu mają często również możliwość komentowania przez odbiorcę w sekcji komentarzy. Taka interakcja z czytelnikami pomaga pogłębić dany temat oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania lub sugestie. To bezpośrednie połączenie z czytelnikiem jest jedną z głównych korzyści z założenia bloga. Umożliwia to interakcję i dzielenie się pomysłami, opiniami z innymi podobnie myślącymi ludźmi. Blog przez swoją formę pozwala także budować zaufanie czytelników. Zaufanie i lojalność czytelników otwiera możliwość zarabiania blogerom na wpisach sponsorowanych, polecaniu usług, lub produktów.

Rodzaje blogów

Blogi są bardzo zróżnicowane między sobą. Zasadniczo możemy podzielić blogi na podstawie formy, treści środków wyrazu wykorzystywanych przez autora. Na tej podstawie można wyróżnić m.in:

Blog tekstowy – najbardziej popularny rodzaj bloga, którego podstawą są wpisy tekstowe.
Fotoblog – zasadniczą treść bloga w ty wypadku stanowią fotografie.
Wideoblog – podstawową treść stanowią filmy umieszczone na blogu.
Audioblog – treść bloga są pliki audio tzw. podcasty.
Mikroblog – wpisy ograniczone są do jednego lub dwóch zdań, takim blogiem jest Twitter.
Linklog – podstawową zawartością są odnośniki do innych stron, czasem opatrzone komentarzem.

Blogi możemy podzielić również ze względu na cel pisania:

Blogi osobiste – blogi pisane na dowolny temat, opisujące świat. Autorzy wyrażają w nich swoje opinie na różne tematy, dzielą się z odbiorcami swoimi zainteresowaniami np. blogi podróżnicze.
Blogi zawodowe – zakładane po to, aby zbudować wizerunek i wiarygodność poprzez prezentację treści eksperckich np. blog firmowy.


Czy powinieneś założyć bloga?

Aby założyć bloga, nie musisz być zawodowym pisarzem. Ludzie czytają blogów, aby uzyskać informacje lub dla rozrywki. Większość blogerów pisze w bardzo nieformalnym i luźnym stylu. Nie musisz być również ekspertem w swoim temacie, aby odnieść sukces. Czytelnicy bloga nie chcą czytać podręcznika naukowego, ale chcą usłyszeć doświadczenia kogoś, kto rozwiązał podobny problem i tak dalej. Aby odnieść sukces jako bloger, naprawdę ważna jest pasja i dociekliwość do danego tematu.

Podstawą blogów jest dzielenie się wiedzą z innymi. Wybierz temat, który Cię pasjonuje, co znacznie ułatwi proces tworzenia udanego bloga. Oczywiście możesz pisać na więcej niż jeden temat, dopóki piszesz o rzeczach, którymi naprawdę jesteś zainteresowany oraz będzie to dla czytelników spójne i zrozumiałe. Jeżeli będziesz prowadzić bloga z pasją i przekonaniem, pieniądze pojawią się prędzej czy później.

Powody, dlaczego warto założyć i prowadzić bloga?

Aspekt opinio twórczości. Blog przy odpowiednim zasięgu daje dostęp do ludzi o podobnych zainteresowaniach i potrzebach. W blogu osobistym możesz pisać o swoich codziennych doświadczeniach, pasjach jak podróżowanie lub gotowanie. Wielu blogerów jest znanych jako eksperci tylko ze względu na prowadzenie bloga. Niektórzy są na tyle rozpoznawalni i szanowani, że mają nawet własną ofertę książek, filmów lub innych usług na podstawie swoich blogów.

Aspekt dochodowy. Oczywiście blog może być dochodowy, jeżeli prowadzisz go poprawnie. Najlepsi blogerzy żyją z prowadzenia bloga, ale nawet bloger pracujący w niepełnym wymiarze godzin może spodziewać się zysku. Najważniejsze jest to, że blogowanie jest formą pasywnego dochodu, czyli po godzinach możesz pisać wpisy na blogu, a następnie zarabiać na nim przez długi czas w miarę popularności tego wpisu. Na temat aspektu dochodowego bloga poświęcimy cały ten artykuł.

jak założyć bloga krok po kroku

Jak założyć bloga?

Blog to narzędzie, które może spełniać wiele ról w internecie. Czytaj nasz poradnik jak założyć i prowadzić bloga na platformie WordPress …


Ruch na blogu internetowym

Prawdziwa wartość bloga nie tkwi w jego treściach, ale w odwiedzających go użytkownikach. Dlatego, zanim zaczniesz zarabiać na Twoim blogu, musisz zdobyć odpowiednią ilość czytelników, czyli ruch na stronie.

Osoby, które odwiedzą Twojego blog nie będą płacić bezpośrednio za czytanie treści artykułów, ale pośrednio jako odbiorcy reklam, które bezpośrednio lub za pomocą Google AdSense umieszczą reklamodawcy. Ni mniej, ni więcej oznacza to, że zanim zaczniesz zarabiać na blogu i monetyzować treści, minie trochę czasu, ponieważ musisz zadbać o to, aby przyciągać jak największy ruchu.

Jakość bloga i artykułów jest tu naprawdę ważna. Mówiąc o jakości, mamy na myśli to, że czytelnicy muszą pozostać na nim jak najdłużej, a nie wyjść po 3 sekundach. Blog dobrej jakości będzie również skłaniał czytelników do częstszego, regularnego odwiedzania strony bloga.

Istnieją serwisy umożliwiające kupienie ruch w sieci, unikaj takich eksperymentów. Jako bloger potrzebujesz zgromadzić społeczność wokół swojego bloga, ludzi odwiedzających i powracających, którzy będą wystarczająco zaangażowani w to co robisz, aby ich wizyty miały potencjalną wartość w dłuższej perspektywie.

Dobrej jakości, ukierunkowany ruch powstały na podstawie wysokiej jakości treści może:

  • zwiększyć atrakcyjności Twojego bloga dla reklamodawców
  • pomóc w budowaniu marki Twojego bloga jako autorytetu w danej dziedzinie
  • zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania sprzedaży
  • zwiększyć współczynnik konwersji
  • zwiększyć prawdopodobieństwa, że treści z bloga będą linkowane lub cytowane

Jak pozyskać ruch na bloga

Chociaż zawsze warto sprawdzić jakieś niestandardowe rozwiązania, najbardziej powszechne sposoby pozyskiwania ruchu okazują się być również niezawodne. Należą do nich takie rozwiązania jak:

Pozyskiwanie ruchu dzięki SEO
Pozyskiwanie darmowego ruchu dzięki pozycjonowaniu organicznemu SEO. Ruch zwiększy się organicznie, jeżeli Twoje treści będą odpowiednio zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i będą odpowiadać na konkretne zapytania użytkowników. W takim przypadku wyszukiwarki internetowe zindexują Twojego bloga, co wygeneruje większy ruchu.

Pozyskiwanie ruchu z social media
Pozyskiwać dodatkowy ruch na stronę bloga można szukając odbiorców w mediach społecznościowych. Na platformach społecznościowych można uzyskać w zasadzie nieograniczoną ilość nowych użytkowników. Media społecznościowe są idealnym miejscem do nawiązania kontaktu z odbiorcami zainteresowanymi tematyką Twojego bloga.

Budowanie listy mailingowej
Newslettery z pozoru mogą wydawać się nieskutecznym narzędziem z zamierzchłych czasów. Listy mailingowe są jednak jednym z najbardziej efektywnych czynników generowania ruch w internecie. Dobrze stworzona i precyzyjna lista mailingowa oraz przesyłany newsletter w ciekawej formie są gwarantem ruchu, jeżeli będziesz powiadamiał swoich czytelników o nowych wpisach na blogu.

Kanał na Youtube i podcasty
Poza blogiem możesz tworzyć treści w innych miejscach. Możesz też rozwinąć grono nowych odbiorców, jeżeli stworzysz swój własny kanał na YouTube lub podcast. Takie wielokanałowe działania będą generować dodatkowy ruch na bloga, a treści z YT lub podcastu mogą być ciekawym contentem do Twoich artykułów.

Wpisy gościnne
Być może trudnym do realizacji, ale ciekawym rozwiązaniem są tzw. gościnne wpisy na blogu. Autorzy blogów śledzą zazwyczaj inne blogi, do których tworzą linki odsyłające. W przypadku blogów poświęconych danej tematyce wymiana myśli i informacji między autorami może sprzyjać rozwojowi danej dziedziny wiedzy lub branży. Autorzy blogów osobistych nawiązują często kontakty towarzyskie, które owocują wpisami gościnnymi. Gościnne blogowanie to nic innego jak umieszczenie Twoich artykułów na innych zaprzyjaźnionych blogach. Udostępnianie takich treści ma na celu wymianę wiedzy, ale również generowanie ruchu czytelników z innego bloga.


Platforma do blogowania

Jeżeli chcesz pisać i zarabiać na blogu należy wybrać platformę blogową, która umożliwi Ci rozwój. Tworzenie bloga rozpoczyna się już w momencie wyboru platformy do blogowania. Naturalnie polecamy platformę WordPress niekwestionowanego numeru 1 na świecie wśród blogerów. WordPress umożliwia założenie bloga w szybki, łatwy i stosunkowo tani sposób.

WordPress to profesjonalne narzędzie do blogowania, które umożliwia tworzenie, edycję, formatowanie i publikowanie w atrakcyjny sposób treści na blogu. Konstrukcja platformy oraz liczne ciekawe wtyczki pomogą Ci pozycjonować i przyciągnąć ruch na Twojego blog.

Co to jest WordPress?

Chcesz stworzyć profesjonalną stronę internetową? Poznaj bliżej platformę WordPress. Przeczytaj nasz poradnik nt. Co to jest WordPress…


Promocja bloga

Promocje bloga możesz prowadzić dwutorowo przez promocję mediach społecznościowych i reklamy typu PPC oraz pozycjonowanie organiczne SEO.

Pozycjonowanie SEO i reklamy PPC to dwa różne modele promocji strony internetowej w wyszukiwarce Google’a. Warto je odróżniać i wiedzieć, co oznaczają te skróty, jeśli chcesz zaistnieć szerzej w internecie. Tylko dzięki odpowiednio dobranej strategii marketingowej strona bloga będzie widoczna i chętnie odwiedzana przez potencjalnych użytkowników.

Promocja wpisu blogowego
Zainteresowanie nowym wpisem możesz osiągnąć przy pomocy kanałów social media, reklam płatnych, wpisów gościnnych na innych stronach.

Google Ads to rodzaj reklamy PPC (z ang. Pay Per Click – płać za kliknięcie), czyli prostego lub rozbudowanego tekstu charakteryzującego produkt, lub ofertę sklepu. Zaletą tego narzędzia jest to, że po edycji treści ogłoszenia reklamowego, pojawia się ono w dobrze widocznym miejscu, nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania w Google’u, na górze strony.

Do dyspozycji masz również inne przydatne narzędzia do marketingu internetowego jak Facebook Ads, Instagram Ads, Linked Ads, które mogą znacząco poprawić poziom rozpoznawalności i wyróżnić Twój bloga na tle konkurencji.

› Marketing internetowy – poradnik

Pozycjonowanie bloga SEO
Podczas tworzenia wpisów blogowych, warto korzystać ze słów kluczowych, odpowiedniego stylowania nagłówków, dodawania ciekawych zdjęć lub grafik ilustrujących treść. Słowem każdy artykuł na bloga trzeba odpowiedniego przygotować pod SEO. Pomocne mogą być do tego wtyczki SEO. Podpowiedzą one, jak dobrze sformatować treść we wpisie, jak użyć słów kluczowych i metatagów. Pisząc bloga, warto zadbać o pozycjonowanie i optymalizację SEO.

Jak już wspomnieliśmy WordPress jest przyjazny pozycjonowaniu organicznemu SEO. Decydując się na bloga WordPress, możesz wykonać większość czynności pozycjonowania samodzielnie. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, można samodzielnie doprowadzić do tego, że Twój blog będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian pod kątem SEO zalecanych przez Google, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeśli nie możesz poświęcić na to czasu osiągnięcie oczekiwanych wyników, może być niemożliwe. Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie.

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją i pozycjonowaniem bloga WordPress, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować, a nawet doradzić Ci odpowiednie kroki jak pozycjonować stronę samemu. Razem z ekspertem SEO możesz tak od podstaw przygotować stronę WordPress, by była przyjazna dla wyszukiwarek. Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania organicznego strony WordPress jest po prostu stratą czasu i środków. Zatem jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO czytaj w naszym tekście – SEO co to jest?

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony WordPress lub wprowadzić zmiany w już istniejącej, to dobry moment zainteresowanie się SEO.


Jak zarabiać na blogu?

Istnieje kilka możliwości zarabiania na blogu internetowym. Pamiętaj, że nie każda opcja zarabiania sprawdzi się na każdym blogu. Należy umiejętnie dobierać odpowiednie rozwiązania, które sprawdzą się w przypadku Twojego bloga i grupy odbiorców. Po drugie nie zawsze można połączyć dwie lub kilka możliwości monetyzacji w jedną kompleksową strategię zarabiania na blogu. W celu uzyskania stabilnego dochodu z bloga należy zadbać o wykorzystywanie różnych strumieni przychodów z bloga. Poznaj najciekawsze rozwiązania zarabiania na blogu.


Zarabianie na reklamach

Wprowadzanie reklam na blogu jest stosunkowo proste. Wystarczy zidentyfikować miejsca na blogu, w których chcesz umieścić bannery reklamowe oraz zachęcić odwiedzających do kliknięcia w reklamę. Za każde kliknięcie w reklamę wyświetlaną na Twoim blogu, otrzymasz wynagrodzenie za pozyskany ruch.

Istnieją dwa główne sposoby tworzenia reklam na bloga. Obydwie opierają się na wynajęciu firmom zewnętrznym powierzchni reklamowej na Twoim blogu, za odpowiednią opłatą.

Uznani blogerzy o ugruntowanej pozycji, mogą bezpośrednio pozyskiwać reklamodawców, negocjować ceny i sprzedawać powierzchni reklamowej bezpośrednio do firm, które chcą się reklamować. Nie jest to oczywiście rozwiązanie możliwe dla początkujących.

Bardziej powszechnym i prostym rozwiązaniem jest jednak korzystanie z usług sieci reklamowych, które automatycznie wyświetlają i monetyzują reklamy na blogu. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest Google Adsense, które dynamicznego wyświetlania na Twoim blogu reklamy od różnych reklamodawców.

Google AdSense to program, który pozwala na wydzielenie na stronie specjalnego obszaru poświęconego na reklamy. Miejsca te, firma Google wypełnia reklamami, które są powiązane z Twoim blogiem lub z wpisywanymi w wyszukiwarkę zapytaniami Twoich użytkowników. Właściciel bloga zarabia pieniądze, gdy ktoś te reklamy ogląda lub w nie klika.

Korzystając z AdSense masz swobodę wyboru formatów (rozmiarów i kształtów) reklam, a także ich umiejscowienia na blogu, co pozwala na optymalizację współczynnika kliknięć. Możesz jednocześnie zachować spójności bloga i zminimalizować użytkownikom negatywne doświadczeń przy przeglądaniu bloga. Dodatkowo możesz blokować reklamy, które są sprzeczne z Twoimi oczekiwaniami i wybierać takie, które najlepiej pasują do profilu bloga.

Korzyści z korzystania z reklam na blogu:

  • prosty dochód pasywny
  • łatwość konfiguracji i umieszczenia kodu na blogu
  • reklamy same się odnawiają
  • automatyczna optymalizacja reklamy pasująca do targetu bloga

Wady reklam na blogu:

  • niski stopień zaangażowania
  • generowania stałego, ale niewielkiego dochodu
  • kontrola nad reklamami możliwa tylko do pewnego stopnia

Program partnerski

Dołącz do programu partnerskiego i zarabiaj na blogu dzięki marketingowi afiliacyjnemu. Marketing partnerski (afiliacyjny) to stosunkowo proste do wykorzystania źródło dochodu pasywnego.

Program partnerski inaczej nazywany marketingiem afiliacyjnym lub programem afiliacyjnym to narzędzie marketingu internetowego. W praktyce jest to model współpracy sklepu internetowego z influencerem np. blogerem lub innym twórcą treści w internecie, w który promuje Twój sklepu na własnej stronie, w mediach społecznościowych, na blogu, YouTube. W efekcie takiej promocji, afiliacji, która przekłada się na pozyskanie nowych zamówień, sklep wypłaca partnerowi prowizje. Program partnerski jest to bardzo prosty, skuteczny i opłacalny dla sklepu model promocji.

Afiliacja to zachowanie polegające na nawiązaniu i podtrzymaniu pozytywnych kontaktów i współpracy przez jednostkę lub grupę, organizację z innymi grupami i organizacjami.

Jak działa marketing partnerski na blogu?

Program partnerski jako źródło zarabiania na blogu jest to relacja biznesowa dwóch stron, w której podmiot współpracujący jest bloger, który nawiązuje relację z firmą partnerską – reklamodawcą, sklepem. Firma partnerska płaci za zaangażowanie użytkowników bloga. Bloger, wykorzystując swój autorytet, poleca produkty partnera na stronach bloga, zarabiając prowizję na każdej sprzedaży, do której dochodzi z jego rekomendacji.

Na blogu programy partnerskie zazwyczaj polega na sprzedaż produktów lub usług ściśle związanych z tematem Twojego bloga. Bloger najczęściej rekomenduje lub recenzuje produkty, usługi partnerów, które poleca ze specjalnym linkiem afiliacyjnym.

W praktyce wiąże się to z dodawaniem linków partnerskich do różnych produktów lub usług w postach. Reklamodawca monitoruje liczbę transakcji pochodzących ze stron partnera i rozlicza się z nim według faktycznego poziomu sprzedaży – kiedy użytkownicy stron stronę klikają w linki i dokonują zakupów, Ty otrzymujesz prowizję od sprzedaży.

Korzyści z udziału w programie partnerskim:

  • dobrze dopasowana oferta do treści bloga
  • wysoki potencjał dochodów
  • leady z dużym zaangażowaniem i wyższym poziomem zysku niż reklamy
  • stałe dochody w modelu afiliacyjnym

Wady programu partnerskiego na blogu:

  • udział w małym procencie zysku partnera
  • nie jest to czysty dochód pasywny, ponieważ blog wymaga ciągłego zachowania wysokiej pozycji
Gdzie szukać partnerów afiliacyjnych?

Jeżeli Twój blog odniesie sukces i będziesz mieć duże grono czytelników, możesz się spodziewać, że firmy same odezwą się do Ciebie mailowo z propozycją współpracy w ramach programu partnerskiego. Możesz również sam zaangażować się w znalezienie partnera, z którym możesz nawiązać współpracę. W internecie możesz również odszukać sieci programów marketingu afiliacyjnego, które mogą połączyć Cię z różnymi produktami lub firmami.

Możesz samodzielnie wyszukać sieć lub skontaktować się bezpośrednio z firmami, które Twoim zdaniem warto reklamować na swojej stronie internetowej.

Alternatywnie, możesz zdecydować się na współpracę z siecią afiliacyjną, która będzie kontaktować się z reklamodawcami w Twoim imieniu i wskazywać firmy, z którymi możesz zechcieć współpracować.

Popularne programy partnerskie:

W celu skutecznego pozyskania partnera afiliacyjnego warto wpisać ten cel do strategi bloga. Warto również poświęcić czas na przeanalizowanie różnych możliwości i wypróbowanie kilku różnych platform, aby znaleźć najlepszą dla Ciebie.

Rozliczenia w programie partnerskim

Modele rozliczenia w każdym programie partnerskim różnią się od siebie. Możesz otrzymywać stałą prowizję za leada lub konwersję, lub też mieć udział w przychodach ze sprzedaży.

Jak wyglądają rozliczenia w programach partnerskich i udział w przychodach:

  • Pay per sale, czyli prowizja od sprzedaży
    Jest to najpopularniejsza metoda rozliczania współpracy z blogerem. W modelu PPS sklep płaci partnerom tylko za efekty, gdy klient skorzysta z linku zamieszczonego na blogu, wejdzie na stronę sklepu i dokona zakupu.
  • Pay per click, czyli wynagrodzenie za kliknięcie
    W tym modelu sklep, reklamodawca płaci właścicielowi bloga, gdy klient tylko kliknie w link zamieszczony na blogu partnera i przejdzie na stronę docelową.
  • Pay per lead, czyli wynagrodzenie za pozyskane leady
    Jest to rzadko stosowana metoda rozliczeń. W tym modelu sprzedawca płaci blogowi partnerskiemu za pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów.

Sklep internetowy na blogu

Do zarabiania na blogu może posłużyć sklep internetowy. Możesz otworzyć sklep internetowy i sprzedawać produkty przez swojego bloga. Prawie każdy typ bloga i każda nisza umożliwia sprzedaż produktów za pośrednictwem sklepu, który jest częścią bloga.

Niezależnie od tego, czy będziesz mieć własne produkty, czy będziesz sprzedawać towary pod marką Twojego bloga lub po prostu chcesz sprzedawać produkty innych firm powiązanych tematyką bloga, sklep internetowy to świetny sposób na rozszerzenie oferty bloga i bezpośrednie czerpanie przychodów od użytkowników odwiedzających Twoją stronę.

Zacznij od określenia, jakie rodzaje produktów zainteresują Twoich czytelników. Produkty sprzedawane na blogu mogą mieć zarówno formę fizyczną formę, jak i cyfrową. Najprostszym pomysłem na sprzedaż za pośrednictwem bloga są książki, e-booki, webinary oraz cała gama produktów firm zewnętrzny bezpośrednio związane z tematyką Twojego bloga.

Ciekawym rozwiązaniem na blogu może być jego połączenie z system sprzedaży typu dropshipping.

Dodanie sklepu internetowego do bloga WordPress jest proste, ponieważ możesz skorzystać z rozszerzenia e-Commerce, jakim jest WooCommerce. Wystarczy skonfigurować WooCommerce, dodać metodę płatności i link do głównego menu bloga.

Korzyści płynące z założenia sklepu na blogu:

  • bezpośredni przychód za pomocą sklep bez udziału osób trzecich
  • łatwość dostosowania oferty dokładnie do tego, czym zainteresowane są odbiorcy bloga
  • skalowalność dochodów wraz z rosnącym zainteresowaniem blogiem

Wady związane z założeniem sklepu na blogu:

  • dodatkowa praca związana z zarządzanie sklepem internetowym
  • koszty związane ze stworzeniem i prowadzeniem sklepu
  • prowadzenie sklepu wiąże się z niepewnością zainteresowania produktami fizycznymi, w które zainwestujesz do sprzedaży
jak założyć sklep internetowy poradnik wordpress

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku …


Sprzedaż kursów i e-booków

Na blogu możesz również sprzedawać włąsne kursy online i e-booki. Jest to możliwe przy założeniu, że blog jest źródłem wiedzy z danej dziedziny, a Twoi czytelnicy są skłonni dodatkowo za to zapłacić.

Jest to bardzo korzystny ​i dochodowy sposobów zarabiania w internecie, ponieważ stworzeniu kursu wiąże się z jednorazową pracą, którą możesz monetyzować przez dłuższy czas. Rozwinięciem pomysłu kursu może być napisanie dodatkowo e-booka. Aby zachęcić czytelników do zakupu e-booka, udostępnij e-booka w wersji skróconej za darmo.
Kurs online jest zaoferowanie zainteresowanym osobom możliwości głębszego zapoznania się z tematami poruszanymi na Twoim blogu, które ich interesują i o których chcą się dowiedzieć więcej.

Korzyści ze sprzedaży kursów i e-booków na blogu:

  • dobrze przygotowany kurs może odnieść sukces i zapewnić stały dochód pasywny
  • stworzenie kursu to niewielka inwestycja, która wymaga niskiego nakładu poza własnym czasem

Wady z tworzenia kursów i e-booków na blogu:

  • klienci będą wymagać od kursu eksperckiej, unikalnej wiedzy
  • nawet przy dużej popularności blog, liczba osób zainteresowanych komercyjnym kursem może być nie duża
  • używanie platform do kursów wiąże się z dodatkowymi kosztami
Jak stworzyć kurs online?

Kurs online może być nagraną prezentacją lub wcześniej seminariami dostępnymi online, które uczestnicy i czytelnicy bloga mogą wykupić i oglądać w dogodnym dla siebie czasie. Możesz również użyć do stworzenia kursu popularnej platformy do prowadzenia kursów jak Udemy, SkillShare, czy MasterClass.

Jak stworzyć e-booka?

Komercyjny e-book wymaga profesjonalizmu i interesującej prezentacji treści. Tworząc e-booka, dodaj ilustrujące treść zdjęcia, wykresami, infografiki, które pomogą wyjaśnić tematykę, o której piszesz. Jeżeli nie masz odpowiednich umiejętności, a zależy Ci na profesjonalnym wyglądzie, możesz zatrudnić grafika do stworzenia projektu.


Świadczenie usług doradczych

Jeżeli jesteś profesjonalnym trenerem, konsultantem i zarazem autorytetem w swojej dziedzinie to możesz traktować stronę bloga jako portfolio Twoich usług. Założenie bloga to ważny krok do tworzenia własnego biznesu konsultingowego online. Wykorzystaj swoją wiedzę i doświadczenie i zaoferuj swoje usług w roli trenera lub konsultanta na blogu. W zależności od dziedziny, w której się specjalizujesz, możesz pracować z osobami indywidualnymi lub udzielać konsultacji firmom.

Oferuj eksperckie usługi coachingowe i konsultingowe w formie kursów online. To tylko jeden ze sposobów, dzięki którym możesz podzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą i zarabiać na blogu. Istnieje duże zapotrzebowanie na różnego rodzaju usługi doradcze i rynek dla blogerów, którzy przeprowadzają sesje coachingowe lub konsultacje na tematy związane z ich niszą.

Najbardziej zaangażowanych odbiorców i klientów możesz zachęcać do poszerzenia współpracy specjalnymi pakietami, rabatami i zniżkami dla stałych czytelników bloga.

Na czym polega doradztwo i coaching?

Podobnie jak w przypadku prowadzenia kursu na blogu, oferowanie usług doradczych, konsultingowych i coachingowych polega na dzieleniu się swoją wiedzą. Twoją wiedzę i doświadczenie możesz przekazywać innym osobom, grupom lub firmom w celu doskonaleniu się w danym obszarze.

W przeciwieństwie do kursów, które są zazwyczaj nagrywane i odtwarzane w dowolnym czasie, usługi doradcze i coaching odbywa się w czasie rzeczywistym. W odróżnieniu od zwykłego kursu online, usługi konsultingowe i sesje coachingowe umożliwiają udzielanie klientom informacji zwrotnych oraz udzielanie odpowiedzi w czasie rzeczywistym, jeżeli pojawi się jakieś pytanie lub wątpliwości.

Korzyści płynących ze sprzedaży usług doradczych:

  • bezpośredni kontakt z użytkownikami usługi
  • zarabianie na blogu powiązane z satysfakcją pomagania innym ludziom w osiąganiu ich celów
  • wysokie zarobki przy ugruntowanym statusie roli coacha lub doradcy
  • szerokie spektrum możliwości rozszerzenia usług doradczych i konsultingowych

Wady ze sprzedaży usług doradczych:

  • wymagana duża wiedza i umiejętności interpersonalne trenera
  • ciągła praca nad rozwojem oferty usług i własnym
  • doradztwo nie jest pasywnym dochodem i wymaga zaangażowania
  • trudne do skalowania biznesu na większą skalę, jeżeli pracujesz jako trener jeden na jeden

Ile można zarobić na blogowaniu?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na temat wysokości zarobków blogerów. Najwyższe zarobki blogerów-influencerów sięgają ponad kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Oczywiście taka sytuacja dotyczy tylko wybranej grupy. Jeżeli nie jesteś ekspertem w danej dziedzinie lub znaną osobą, to czeka Cię dużo więcej pracy, ale pamiętaj, że blogowania można się nauczyć i w końcu zaczniesz zarabiać na pisaniu bloga.

Bloger posiadający swoją niszę i czytelników, przy sporym nakładzie pracy można osiągnąć dochód na poziomie nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Oczywiście jest to możliwe po spełnieniu podstawowych warunków.

Wysokość zarobków z prowadzenia bloga zależy od kilku aspektów:

  • niszy i tematyki bloga
  • wielkości audytorium czytelników
  • rozpoznawalności autora bloga
  • czasu poświęcanego na promocję

Chcąc zarabiać na blogowaniu, warto koncentrować się na niewielkiej niszy, która sprawia, że grupa docelowa jest łatwa do określenia, a tym samym znaleźć firmy lub marki, które będą chciały nawiązać z Tobą współpracę. Jeżeli czytelnicy Twojego bloga posiadają wspólne zainteresowania, łatwiej będzie Ci określić, jakie produkty i usługi chętnie kupią w sklepie na blogu.

Przy niewielkiej ilości odbiorców zarabianie na reklamach jako jedynym źródle dochodów bloga może być trudne, ponieważ Google Ads przekazuje blogerowi jedynie małą prowizję. Jeżeli ruch na Twoim blogu oscyluje w granicach 500-1000 odwiedzin dziennie i blog nie jest przeładowany reklamami, możesz liczyć na dochód w granicach liku lub kilkunastu złotych dziennie.

Pamiętaj, że w ciągu kilku ostatnich lat branża blogowa stała się o wiele bardziej konkurencyjna. Sprawiło to, że zarabianie na blogu stało się trudniejsze. Nadal możesz uzyskać dochody nawet pełnoetatowe z prowadzenia bloga. Jeżeli planujesz, że dochody z bloga będą osiągane z działalności sklepu, sprzedaży kursów, e-booków lub innych produktów połączonych z tematyką Twojego bloga, przeczytaj nasz specjalny na temat, ile zarabia sklep internetowy.

ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Zastanawiasz się, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym? Przeczytaj nasz poradnik nt. dochodów e-sklepu...


Blog internetowy – najczęstsze pytania

Przeczytaj również najczęściej zadawane pytania na temat jak założyć bloga, które pojawiają się u każdego początkującego blogera.

Ile czasu zajmuje założenie bloga?

Dużo zależy od tego, z jakiej opcji tworzenia bloga chcesz skorzystać. Gdy wybierzesz gotowe rozwiązania jak WordPress.com, to na założenie bloga potrzebujemy kilkanaście minut na rejestrację. Założenie bloga na własnym hostingu, jeżeli nie posiadasz dużej wiedzy z zakresu tworzenia stron oraz jak działa hosting, to cały proces powinien zająć Ci od kilku godzin do kilku dni. Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy agencji interaktywnej to czas stworzenia bloga zajmie od 3-5 dni pracy grafika i programisty. Otrzymasz blog WordPress z projektem graficznym, kilkoma dodatkowymi podstronami jak O mnie i Kontakt

Ile kosztuje założenie bloga?

Założenie i prowadzenie blog może być w zasadzie bezpłatne, ale nie będziesz mógł skorzystać wtedy ze wszystkich funkcji, jakie mogą być Ci potrzebne. Darmowy blog WordPress.com ma dość ograniczone możliwości, które możesz porównać w tabeli planów. Za założenie bloga z własną domenę na płatnym hostingu, zapłacisz od 150 zł w górę za dwie usług rocznie. Decydując się na płatny motyw, musisz dodać od 25 do 60 $. Ceny wtyczek premium niestety są bardzo zróżnicowane i trudno podać nawet jakieś widełki cenowe. Stworzenie bloga w agencji interaktywnej to koszt od 500 zł – 1000 zł netto


Podsumowanie

Jeżeli masz już bloga lub chcesz go założyć, po przeczytaniu naszego tekstu już wiesz, jak zacząć na nim zarabiać. Jest to moment na refleksję i zadanie sobie kilku pytań. Warto zastanowić się, dlaczego chcesz prowadzić blog, o czym będziesz pisać i jak chcesz się wyróżnić. Jest to ważne, ponieważ konkurencja jest bardzo duża. Wiele blogów umiera tak zwaną śmiercią naturalną, ponieważ bloger stracił zbyt szybko zapał lub na nim nie zarabiał.

Jak widzisz, jest wiele sposobów na przekształcenie bloga w źródło dochodu. Różne metody sposoby generowania przychodów możesz oczywiście jednocześnie łączyć, aby optymalizować i maksymalizować Twoje zarobki. Nawet jeżeli już zarabiasz na blogu, możesz nadal szukać nowych okazji i pomysłów na dodatkowy dochód. Stale promuj swojego bloga i poszerzać krąg nowych czytelników, ponieważ nawet chwilowy spadek może odbić się na kondycji finansowej bloga, a nadrobienie strat może być trudne. Przede wszystkim dbaj o to, by oferować wartościowe treści, buduj swój autorytet i rozwijaj publiczność, a Twój blog z pewnością zacznie przynosić zyski.

Blogowanie, aby przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności. Jednak to efekty pracy nad blogiem, a przede wszystkim tworzone treści, są elementem długoterminowej strategii. Każdy wpis zacznij od pomysłu, a następnie zweryfikuj go, przeszukując internet. Pamiętaj, że zapał i determinacja na pewno przyniosą efekty, a kolejne sukcesy i czytelnicy, będą kołem zamachowym do pisania kolejnych wpisów. Prowadzenie bloga to idealne miejsce na promocję Ciebie, a w następstwie sukcesu na zarabianie.


Czytaj również:

Blog WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu bloga WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

4.9/5 - (107 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger