Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest SEM?

sem co to jest

Marketing to obecnie domena internetu. Jakiego rodzaju działania podejmować w internecie, by stać się bardziej rozpoznawalnym i widocznym oraz prześcignąć konkurencję? Poznaj i zacznij stosować marketing SEM.

SEM to niezwykle popularne zagadnienie we współczesnym internecie. Dlatego warto bliżej przyjrzeć się pozycjonowaniu SEM i powiązanych z tym zagadnień jak SEO i PPC oraz poznać powstałe wokół SEM liczne mity. SEM to zestaw rozwiązań, które stosuje się na stronach internetowych, w celu poprawy widoczności i zapewnienia wyższej pozycji rankingowej w wyszukiwarkach.

W ostatnich latach marketing internetowy stał się bardzo istotnym elementem działań promocyjnych małych i dużych przedsiębiorstw, a nawet globalnych korporacji. Nie trzeba chyba wyjaśniać jaki wpływ na rozwój biznesu może mieć dobrze poprowadzona kampania reklamowa w internecie. Internet jest przestrzenią dającą ogromne możliwości kreowania wizerunku i budowania marki i komunikacji z klientem, której celem jest sprzedaż. Obecnie praktycznie każda firma ma swoją stronę internetową, za pośrednictwem której chce oddziaływać na swoich klientów, informować o ofercie, świadczonych usługach oraz podejmowanych przedsięwzięciach czy inicjatywach.


Z tego poradnika dowiesz się m.in.:

  • Co to jest SEM, SEO i PPC.
  • Jakie są rodzaje marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM)?
  • Jakie i kiedy będą widoczne efekty SEM dla twojej działalności?
  • Kiedy warto zlecić SEM agencji marketingowej?
  • W jaki sposób samodzielnie poprawić pozycję naszej strony internetowej w Google’u.
  • Co składa się na skuteczne działanie SEM dla Twojej strony internetowej lub sklepu.
  • Jakie możemy mieć korzyści z marketingu internetowego?

SEM to szereg różnych działań podejmowanych w celu promocji strony internetowej. Aby strona internetowa stała się widoczna w internecie, konieczne jest odpowiednie jej zoptymalizowanie poprzez użycie takich narzędzi jak Content Marketing, reklamy displayowe, e-mail marketing, PPC – płatne reklamy w wyszukiwarce czy reklama w mediach społecznościowych.

Pozycjonowanie SEM strony jest niezwykle ważnym, ciągłym procesem, który wpływa na wyświetlanie się strony na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Skutkuje to dużą ilością bezpłatnego, organicznego ruchu na Twojej stronie firmowej. W tym artykule skupimy się na marketingu w wyszukiwarkach, określanym skrótem SEM.


Co to jest SEM krok po kroku

Szacowany czas czytania: 22 minuty

  1. Co to jest SEM definicja
  2. Szeroki aspekt SEM
  3. Jak działa SEM?
  4. Rodzaje działań SEM
  5. Agencja SEM, czy warto?
  6. Samodzielne pozycjonowanie SEM
  7. Skuteczne SEM
  8. Korzyści SEM
  9. Podsumowanie

Co to jest SEM definicje

SEM to skrót od angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli Marketing w wyszukiwarkach internetowych.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno bezpłatne wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne reklama PPC. SEM to wszystkie działania promocyjne w internecie jak kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych.

Marketing SEM obejmuje wszystkie działania promocyjne strony internetowej. Celem SEM jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google lub innych, tak aby wyświetlała się w tzw. TOP10 wyszukiwań. Działania SEM pozwalają uzyskać wysokie wyniki organiczne i płatne. Kampanie Google Ads to reklamy płatne, które pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych. Wysoką pozycję strony dla fraz kluczowych można osiągnąć, prowadząc działania zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

SEM marketing w wyszukiwarkach można opisać jako równanie
SEM = SEO + PPC

SEO to skrót od angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Pamiętaj, zgodnie z definicją samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem. Jednakże w Polsce SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie do pozycjonowania organicznego lub występują jako zbitka słów „pozycjonowanie SEO”.

Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli wyświetlaniu się odnośnika do strony z jej opisem w wynikach wyszukiwania, które nie jest tożsame z płatną reklamą.

PPC to skrót od angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy. Internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamy ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.


Szeroki aspekt SEM

Jak widzisz SEM to bardzo zróżnicowane zagadnienie. Głównym zadaniem SEM jest ułatwienie znalezienia użytkownikom w internecie konkretnej strony internetowej, czego efektem jest pozyskanie informacji lub często zakup przedmiotu czy usługi. Dzięki Search Engine Marketing osoba lub firma może przedstawić swoją ofertę w najlepszym momencie z punktu widzenia firmy, a więc w chwili, gdy klienci są najbardziej zainteresowani jej ofertą. Zakup możemy oczywiście rozumieć również jako obejrzenie reklamy przez użytkowników lub inne działanie, które przynosi zysk właścicielowi strony internetowej.

Marketing SEM ma wiele niepodważalnych zalet i przyniesie Ci efekty w postaci poprawy widoczności, jeśli korzystamy umiejętnie z dostępnych narzędzi marketingowych.


Jak działa SEM marketing?

Pozycjonowanie to złożony proces. Przede wszystkim należy pamiętać, że SEM marketing to komplet działań, które trzeba dobrze przemyśleć i zaplanować. Stworzenie strategii marketingowej i wdrożenie jej jest procesem, który wymaga doświadczenia. Zbytni pośpiech w przygotowywaniu reklam, brak analizy konkurencji, zły dobór frazy kluczowej, brak konsekwencji w działaniu, niedokonanie przeglądu wszystkich narzędzi umożliwiających dotarcie do potencjalnych klientów to jedne z najczęściej popełnianych błędów przy prowadzeniu kampanii. Należy się wystrzegać nieprzemyślanych działań, ponieważ narazisz firmę na zbędne koszty, które nie przyniosą żadnego efektu. 

O czym pamiętać planując działania SEM

SEM to proces
Pamiętaj, że działania SEM to proces, który nie można traktować jako jednorazowa akcja marketingowa. Co prawda jednorazowa kampanii reklamowej, przyniesie oczekiwany rezultat w postaci wciąż rosnącego poziomu sprzedaży produktów i usług. SEM jest to długotrwały i ciągły proces.

Optymalizacja i pozycjonowanie strony jest działaniem wymagającym stałego monitorowania i poszukiwania rozwiązań, powiązanym ze zmieniającymi się preferencjami klientów oraz nowymi trendami. Prowadząc działania SEM, należy reagować na zmiany, stosować innowacyjne rozwiązania technologiczne i podążać za trendami marketingowymi SEM. Pamiętaj również, że nie działasz w próżni i musisz analizować ruchy obecnej i powstającej konkurencyjne, które również chcą zaistnieć w internecie i prowadzi szerokie działania SEM.

Cel i strategia SEM
Precyzyjnie określ jak cel biznesowy chcesz osiągnąć i na tej podstawie buduj strategię SEM. Nie wystarczy określić, że celem jest zdobycie zysku, będzie to cel trudny do zweryfikowania. Cel działań SEM powinien być precyzyjny i mierzalny. Taki cel to np. zwiększenie liczby transakcji lub zwiększenie ilości zapytań o usługę. Tak ustalony cel umożliwi realizację strategii i pomoże zintensyfikować działania SEM i SEO, aby dotrzeć do nowych klientów.

Koszt działań SEM
Pamiętaj, działania SEM nie są bez kosztowe. Decydując się na realizację działań SEM, należy mieć na uwadze, że pozycjonowanie organiczne i optymalizacja strony może wiązać się z poniesieniem dodatkowych kosztów. Natomiast płatna reklama typu PPC wymaga podłączenia karty płatniczej do panelu Google Ads, z której będą pobierane środki za wyświetlone reklamy. 

Osiągnięcie wysokich wyników wyszukiwania organicznego jest powiązane z posiadaniem dobrze zaoptymalizowanej strony oraz dużej ilości wartościowych treści. Osiągnięcie takich efektów bez wiedzy i doświadczenia SEO może być trudne. Z drugiej strony, na pozór proste ustawienia reklama w Google, może mniej wprawnym użytkownikom sprawić wiele kłopotów.

Jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia z zakresu SEM lub nie zatrudniasz specjalisty SEM/SEO, musisz się liczyć z dodatkowymi kosztami. W takiej sytuacji warto zdać się na profesjonalną agencję świadczącą usługi z zakresu marketingu internetowego.

Analiza SEM
Google umożliwia wnikliwą analizę ruchu osób odwiedzających Twoją stronę internetową. Możesz na bieżąco monitorować skuteczność działań SEM, używając narzędzia Google Analytics i Google Ads. Na podstawie statystyk i podpowiedzi Google możesz zdecydować, czy zwiększyć intensywność działań SEM, czy zastosować inne narzędzia marketingowe, które przyczynią się do osiągnięcia zakładanych przez Ciebie celów biznesowych.


Rodzaje działań SEM

Działania SEM mają ułatwić konsumentom znalezienie tego, czego szukają w internecie, np. strony internetowej, usługi czy produktu powiązanego z frazą kluczową. Dzięki Search Engine Marketing reklamodawca może przedstawić swoją ofertę w najlepszym momencie z punktu widzenia kupującego, planując szczegółowo kampanię na podstawie statystyk aktywności w internecie.

Rodzaje działań SEM marketingu

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość linków zewnętrznych, a nie ich ilość. Utworzenie jakościowych linków zewnętrznych gwarantuje wzrost ruchu na Twojej stronie.

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google’a oraz tworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.

Media społecznościowe są obecnie niezbędnym elementem strategii SEO i promocji firm oraz marek w internecie. Są też świetnym do komunikacji, promocji i budowania trwałych relacji Twoimi klientami. Taka strategia marketingowa obejmuje zarówno płatne, jak i darmowe rozwiązania w takich mediach społecznościowych jak Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest i inne. Firmy mogą wybrać udostępnianie ciekawych i zajmujących artykułów z własnych stron lub tworzyć darmowe bądź płatne posty dla określonej grupy odbiorców. Media społecznościowe są niezwykle cenne dla firm, ponieważ pozwalają klientom na łatwe dzielenie się treściami, czyli pasywne promowanie firmy, oraz gromadzenie podobnie myślących osób – swoich potencjalnych klientów. Tylko na Facebooku jest obecnych 16 mln użytkowników z Polski.

PPC to angielska nazwa na płatne reklamy w wyszukiwarce. Do ich wygenerowania najlepiej sprawdza się narzędzie Google Ads. Google Ads pozwala na tworzenie płatnych reklam (teksty reklamowe) przez firmę, które wyświetlają się na stronach wraz z wynikami wyszukiwania po wpisaniu przez internautę odpowiedniej frazy kluczowej. Największymi zaletami PPC jest łatwość zarządzania reklamą i możliwość dotarcia do klienta w Google’u, a więc w miejscu, gdzie internauci najchętniej szukają informacji.

Reklamy displayowe to rodzaj reklamy graficznej lub video, w której najważniejszy jest aspekt wizualny. Stosowanie tego rodzaju marketingu internetowego to skuteczny sposób na poszerzenie wiedzy konsumenta o produkcie oraz zaprezentowanie marki szerszemu gronu odbiorców. Dzięki udostępnionym przez Google’a bibliotece grafik i materiałów, reklamy graficzne wpadające w oko może utworzyć praktycznie każdy.

E-mail marketing to narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do klientów poprzez wiadomości e-mail. E-mail marketing ma bardzo szeroki zakres treści. Może służyć np. do wysyłania informacji o wyprzedażach, nowościach w ofercie, czasowych promocjach czy regularnego informatora o zmianach w sklepie i poszerzaniu asortymentu. W przypadku wysyłania reklamy drogą mailową istotne jest, żeby klienci odbierali korespondencję z własnej woli. Tak więc newsletter musi być na wysokim poziomie merytorycznym, a informacje przekazywane powinno być jasne i czytelne. Nie powinno też zabraknąć elementów graficznych. Podstawą skutecznego e-mail marketingu jest kontent.

Content Marketing polega na publikowaniu wartościowych treści (posty, blogi, video, artykuły eksperckie, relacje live!) na Twojej stronie internetowej. Dzięki unikatowemu, oryginalnemu contentowi będziesz mógł dotrzeć do potencjalnych klientów. Content marketing pozwala zbudować autorytet i zaufanie u odbiorców twojej marki. Tu liczy się zarówno atrakcyjna forma, jak i warstwa merytoryczna materiałów. Tworzenie niepowtarzalnych materiałów na temat działalności Twojej marki będzie mieć przełożenie w postaci wyższej pozycji strony internetowej w Google’u. Ciekawa zawartość strony powinna przyciągnąć uwagę internauty, do tego stopnia, że pozostanie na Twojej stronie na tyle długo, żeby zapoznać się z materiałem w całości i poleci Twoją stronę swoim znajomym.

Jak dobierać działania SEM?

SEO, PPC oraz Link Building to elementy składowe SEM, marketingu w wyszukiwarkach. Najlepsze efekty marketingowe można osiągnąć stosując różnorodne narzędzia marketingu i pozycjonowania. SEO to idealne rozwiązanie pozycjonowania nastawione na długotrwałe efekty. PPC jest świetnym uzupełnieniem pozycjonowania. Nie zawsze jednak musisz decydować się na SEM w całości, szczególnie gdy dysponujesz ograniczonym budżetem. Wiele zależy od celu biznesowego, który chcesz osiągnąć, a także rodzaju branży, w której działasz.

Różnice między SEO i link building, a PPC

W przypadku działania obejmującego SEO i budowanie linków należy pamiętać, że poprawa widoczności to proces i żeby zobaczyć jego efekty będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość. Zmiany nie będą natychmiastowe, ale za to długofalowe. Zaś reklama w modelu PPC może przynieść pożądany rezultat praktycznie od razu. W dłuższym okresie to jednak pozycjonowanie SEO jest bardziej korzystne. Dlaczego też warto zainwestować w działania SEO, nawet jeżeli na efekty trzeba czekać dłużej.

W przypadku, gdy wyłączysz reklamy PPC i nie masz organicznej pozycji, ruchu na stronie może gwałtownie spaść. Bez przedłużenia kampanii płatne wynik wyszukiwania w Google po prostu nie będą się pojawiały. Jeżeli wcześniej nie były podejmowane działania pozycjonowania organicznego SEO, Twoja strona po wyłączeniu reklam PPC zwyczajnie przestanie być widoczna w wynikach Google. 

Działania PPC sprawdzają się do szybkiego wygenerowania ruchu na stronie i przynoszą natychmiastowy efekt od momentu startu kampanii. Płatne kampanie to dobre rozwiązanie, jeżeli chcesz osiągnąć ustalony cel w ramach określonego budżetu, np. gdy chcesz zwiększyć sprzedaż lub pozyskać nowego leada.

Pozycjonowanie organiczne SEO i link building przynosi długotrwałe korzyści, ponieważ poprawa wyników wyświetlania strony będzie odczuwana przez kolejne tygodnie, miesiące czy lata. Wysoka pozycja pod względem SEO strony zostanie utrzymana do momentu, aż Google uzna, że Twoja konkurencja ma ciekawsze treści na stronie w danej frazie kluczowej. Zdobyte linki z wartościowych źródeł do Twojej strony internetowej, również mogą przynosić pozytywne wyniki w SEO na długo.

Pozycjonowanie organiczne SEO strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania sprawdzą się w przypadku, gdy chcemy uzyskać rozpoznawalność, zwiększyć autorytet strony oraz zwielokrotnić wartościowy ruch na Twojej stronie w długim okresie.


Agencja SEM, czy warto?

Zlecenie działań SEM agencji to poważna decyzja. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i poprawisz jakość treści na Twojej stronie. Jednakże nieodpowiednio dobrana agencja SEM może przynieść negatywne skutki w postaci gorszych wyników wyszukiwania i straty zaufania klientów. Przed podjęciem decyzji współpracy ze specjalistą lub agencją SEM warto więc przeanalizować potencjalne korzyści oraz wady takiej współpracy. Pamiętaj, że nieodpowiedzialne pozycjonowanie szczególnie SEO może wyrządzić kłopoty lub być bezefektywną stratą czasu i pieniędzy.

Dobra agencja SEM świadczy następujące usługi z zakresu pozycjonowania, takie jak:

  • analiza zawartości lub struktury strony pod względem SEO
  • porady techniczne na temat projektowania stron
  • tworzenie wartościowych treści na stronę
  • zarządzanie kampaniami PPC
  • badanie słów kluczowych
  • szkolenia z zakresu marketingu, SEM i SEO
  • ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych

Zatem jak wybrać eksperta SEM i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEM? Żeby uniknąć rozczarowania, wystarczy pobieżna znajomość zagadnień opisanych poniżej. Taka wiedza przyda się, by uchronić się przed stosowaniem przez agencję SEM metod, których należy unikać, albo takich, które pogarszają wyniki wyszukiwania witryny.

Ja sprawdzić, czy agencja SEM jest odpowiednia?
Przed wyborem agencji SEM zapytaj na temat ich usług i poziomu skuteczności. Porozmawiaj z pracownikiem agencji i zadaj kilka przydatnych pytań, które mogą wpłynąć jakość współpracy i docelowy sukces Twojej strony. Zapytaj szczególnie o:

  • Jakie agencja ma doświadczenie w branży SEM na rynku polski i ewentualnie zagranicznym?
  • Od jak dawna prowadzi działalność marketingu SEM i pozycjonowania SEO?
  • Jakie techniki i metody SEO agencja uważa za najważniejsze?
  • Jakich wyników SEM oczekuje agencja i w jakim przedziale czasowym?
  • Czym i w jaki sposób będzie mierzony odniesiony sukcesy SEO?
  • W jaki sposób przebiega komunikacja o zmianach wprowadzanych na stronie, informacje o rekomendacjach i czynnikach, które na nie wpłynęły?
  • Czy można zobaczyć przykłady poprzednich prac i udanych realizacji?
  • Czy stosuje się do wskazówek Google dla webmasterów?
  • Czy świadczysz usługi lub porady jako uzupełnienie działalności związanej z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania?

Na koniec zorientuj się, czy agencja SEM jest zainteresowana Twoją stroną, czy jesteś jednym z wielu klientów, a nawet tysięcy klientów, co może wpłynąć na przypadkowość działań. Jeżeli agencja nie zagwarantuje Ci dostępności i zaangażowania na odpowiednim poziomie, znajdź kogoś, kto wykaże takie zainteresowanie lub staraj się pozycjonować stronę samemu.

Kilka pomocnych pytań do agencji SEM powinien zadać pytania podobne do tych:

  • Jak agencja rozumie Twoją firmę, usługę i jak postrzega Twoją stronę?
  • Jak agencja postrzega Twoją konkurencję?
  • W jaki sposób Twoja strona poprawi wyniki wyszukiwania i jak mogą jej pomóc?
  • Z jakich innych kanałów np. reklamowych korzystają?

Jeżeli jesteś nadal podejrzliwy, zapytaj o referencje. Zapytaj jego wcześniejszych klientów, czy uważają, że dana agencja SEM oferował przydatne usługi, łatwo się z nim pracowało, a wyniki jego pracy oceniają pozytywnie.

Możesz również poprosić agencję SEM o sprawdzenie Twojej strony pod kątem technicznym i wyszukiwania, by dowiedzieć się, jakich według agencji wymaga działań, dlaczego i jaki jest ich oczekiwany efekt. Prawdopodobnie taka analiza będzie się wiązała z kosztami lub koniecznością udzielenia dostępu do strony, Google Analytics i Search Console. Agencja SEM powinna potrafić realistycznie ocenić potencjalne ulepszenia i określić wymagany do ich wprowadzenia nakład pracy. Jeśli taka agencja zapewni Cię, że Twoja strona będzie miała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, poszukaj kogoś innego.

Zachowaj ostrożność zatrudniając agencję SEM
Marketing SEM, a szczególnie pozycjonowanie SEO może zrobić dużo dobrego dla Twojej strony, jednak reputacja branży SEM jest bardzo niska. Liczne agencje SEM prowadzą agresywne działania marketingowe oraz usiłują w nieetyczny sposób manipulować klientami, wpływając na ich decyzję. Agencje często wykorzystują chęć osiągnięcia wysokich wyników przez klientów, połączoną z niewiedzę, nieznajomością branży i skomplikowania pozycjonowania SEO.


Samodzielne pozycjonowanie SEM

Jeśli prowadzisz małą, lokalną firmę, większość czynności związanych z marketingiem w wyszukiwarkach możesz wykonać samodzielnie. Jeśli rozważasz robienie pozycjonowania samemu, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Pamiętaj, że rezultaty działań SEM będą widoczne dopiero po dłuższym czasie. Od wprowadzenia zmian na stronie do zauważenia korzyści wynikach wyszukiwania może minąć kilka miesięcy, rok, a w przypadkach stron o bardzo dużej konkurencji w danej frazie kluczowej nawet kilka lat. Efekty PPC będą znacznie szybsze, a cały proces tworzenia reklam w Google Ads dla małych kampanii nie jest trudny. Możesz skorzystać z licznych materiałów i poradników, które przygotował dla Ciebie Google.

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony lub wprowadzić zmiany w już istniejącej, to dobry moment zainteresowanie się SEM. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, sam możesz doprowadzić do tego, że Twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian zalecanych przez SEO, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeśli nie możesz poświęcić na to czasu, to osiągnięcie oczekiwanych wyników może być niemożliwe.

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją, pozycjonowaniem i prowadzeniem kampanii Google Ads, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEM. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować, a nawet doradzić Ci odpowiednie kroki jak pozycjonować stronę samemu. W taki sposób razem z ekspertem możesz tak od podstaw przygotować witrynę, by była przyjazna dla wyszukiwarek. Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do SEM jest po prostu stratą czasu i środków.


Skuteczny SEM marketing

Co to jest skuteczny SEM? Niektórzy mogą traktować skuteczny SEM marketing jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEM to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Długofalowa strategia SEM
Czym jest długofalowa strategia SEM? To maksymalna widoczność w wynikach bezpłatnych (SERP) i reklamach Google, budowanie świadomość marki w wyszukiwaniach. Długofalowa strategia SEM, powinna iść w parze ze strategią marketingową firmy. W działaniach SEM niezbędna jest naturalna symbioza z innymi działaniami marketingu, obecnością i promocją w mediach społecznościowych w celu zapewnienia maksymalnej widoczności i świadomości Twojej marki.


Korzyści SEM

Działania SEM, zarówno organiczne pozycjonowanie SEO strony jak i płatne reklamy PPC, mogą przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Warto o nich wiedzieć i pamiętać podczas wyboru i prowadzenia działań marketingowych w wyszukiwarkach internetowych.

Do najważniejszych zalet i prowadzenia działań SEM należą:

Efektywność SEM
Działania marketingu w wyszukiwarkach cechują się korzystniejszą relacją efektów do poniesionych kosztów niż w przypadku tradycyjnych działań marketingowych.

Przyjazna reklama PPC
Reklama w wyszukiwarkach jest oceniana przez użytkowników jako akceptowalna i porządana forma reklamy, ponieważ jest ona odpwowiedzią poszukiwanie informacji o konkretnej usłudze bądź produkcie. Tekstowa forma reklamy PPC jest traktowana jako nie narzucający się rodzaj reklamy.

Celne targetowanie
SEM odpowiada na określone słowa i frazy kluczowe, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba, która kliknie w reklamę lub w wynik organiczny, skorzysta z Twojej usługi lub kupi produktu.

Szybkie korzyści z PPC
Reklama SEM daje możliwość osiągnięcia korzyści w wynikach Google w relatywnie krótkim okresie. W prosty sposób możesz sterować intensywnością działań marketingowych w ramach ustalonego byudżetu, by osiągnąć oczekiwane efekt i poprawić widoczność Twojej strony.


SEM najczęstsze pytania

Co to jest SEM?

SEM = SEO + PPC, gdzie SEO to pozycjonowania organiczne strony lub sklepu, natomiast PPC to płatne reklamy w Google. SEM obejmuje całość działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach, a działania SEO koncentrują się głównie na optymalizowaniu stron internetowych.


Podsumowanie

Mam nadzieję, że w tym krótkim tekście przedstawiliśmy Ci co to jest SEM marketing. Pozycjonowanie marketingu w wyszukiwarkach internetowych to nie moda, ale konieczność w dzisiejszym internetowym świecie, w którym ranking Google’a i pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki decyduje o ilości wejść i sukcesie w każdej branży.

Szczególnie zachęcamy Cię do samodzielnego prowadzenia działań SEM i pozycjonowania organicznego Twojej strony. Jeżeli jednak szukasz pomocy eksperta, zapoznaj się z naszymi usługami: pozycjonowanie i optymalizacja stron, pozycjonowanie i optymalizacja sklepów, content marketing, pozycjonowanie lokalne, Google Ads lub poznaj nasz cennik SEO/SEM.


Czytaj rówenież:

Pozycjonowanie stron internetowych SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

4.9/5 - (63 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger