Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Sklep marketplace co to jest i jak działa?

marketplace co to jest

Marketplace to popularny pomysł na biznes online, ponieważ jest łatwy w prowadzeniu i wymaga niewielkiej inwestycji. Dzięki swojej innowacyjności, prostocie oraz przyjazności dla klientów sklepy marketplace stały się światowym trendem w e-Commerce.

E-Commerce jest branżą dynamicznego rozwoju, dlatego też zrozumiała jest popularność takich rozwiązań jak sklep marketplace wśród sprzedawców i konsumentów. Platforma marketplace jest miejscem, w którym swoje oferty przedstawia wielu sprzedawców.

E-Commerce co to jest – poradnik

Nowym, alternatywnym pomysłem na e-biznes jest tzw. Marketplace. Sklep marketplace to innowacyjne podejście do e-handlu, przypominające internetowe targowisko. Marketplace jest miejscem, a dokładnie sklepem, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców. Jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów klientów. Pozwala gromadzić dużą ilość produktów, tworzyć szeroką ofertę cenową,  różnicować dostępność towarów oraz ustalać czas dostawy. Zakupy w sklepie marketplace przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

Sklep typu marketpalce zależności od segmentu oraz skali, z jaką działa może być sklepem branżowym o wąskiej ofercie, bądź dużą platformą z szerokim, zróżnicowanym asortymentem.


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to jest marketplace i czym różni się od zwykłego sklepu internetowego?
  • Jak działa platforma marketplace i jakie są zalety sprzedaży na marketplace?
  • Co wybrać platformę marketplace czy własny sklep internetowy?
  • Przykłady rozwiązań marketplace w Polsce i na świecie.
  • Czym różni się marketplace od dropshippingu?

W tym tekście dla początkujących przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat sklepu marketplace. Podzielimy się również wskazówkami, jak rozpocząć i jak rozwijać działalność marketplace. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.

marketplace jak działa

Sklep marketplace krok po kroku

Szacowany czas czytania: 21 minut

  1. Co to jest Marketplace?
  2. Jak działa marketplace?
  3. Dla kogo jest marketplace?
  4. Czy marketplace jest darmowy?
  5. Zalety i wady sklepu marketplace
  6. Marketplace jak zacząć?
  7. Sklep marketplace na WordPress
  8. Marketplace Facebook
  9. Przykłady platform marketplace: Allegro, Amazon i inne
  10. Podsumowanie

Co to jest Marketplace?

Marketplace (internetowy rynek e-commerce) to rodzaj platformy e-Commerce, w której produkty lub usługach są dostarczane przez wielu sprzedawców, podczas gdy transakcje są przetwarzane przez operatora platformy marketplace. Sklepy marketplace są podstawowym rodzajem e-Commerce wielokanałowego i mogą być sposobem na usprawnienie procesu sprzedażowego.

Internetowa platforma handlowa, którą jest marketplace pozwala konsumentom i sprzedawcom zawierać umowy sprzedaży lub świadczenia usług online. Stanowi również ostateczne miejsce zawarcia umowy zakupu. Zamówienie złożone i opłacone przez użytkownika na platformie zostaje przekierowane do konkretnego sprzedawcy i to przez niego jest wysyłane.

Marketplace jest miejscem gromadzącym w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Stanowi innowacyjne podejście do sprzedaży, przypominające internetowe targowisko.

Marketplace nie jest typem porównywarki cen, nie jest to miejsce  porównania oferty i przekierowanie do niej użytkownika. Nie jest też typowym sklepem internetowym – w marketplace znajdują się oferty od wielu sprzedawców, których obecność na platformie podlega określonym regulacjom.

Platformy marketplace mają szeroką gamę produktów, które zaspokajają prawie wszystkie potrzeby konsumentów, Niektóre sklepy marketplace są specyficzne dla danej branży i dotyczą tylko określonego segmentu.

W zależności od segmentu rynku, w którym działa wybrany marketplace, możemy mówić o wąskiej, branżowej ofercie bądź szerszym asortymencie, który można znaleźć na danej platformie. Rozwiązanie marketplace to nie tylko miejsca stworzone z myślą o przedstawianiu ofert partnerów biznesowych. To coraz częściej rozpoznawalne, duże sklepy, które udostępniają swoją powierzchnię dla innych, by zapewnić pełną wygodę zakupów każdemu z klientów.


Jak działa marketplace?

Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób. Taki sklep internetowy przedstawia klientowi ofertę zgodną z towarem, którego poszukuje, a następnie przekierowuje go na stronę wybranego sprzedawcy. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości danych, pozwala na zdobycie szeregu informacji nie tylko o cenach, ale i dostępności towarów oraz czasie dostawy. Tym samym zakupy przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.


Jak działa platforma Markeltplace

W sklepie marketplace transakcje konsumenckie są przetwarzane przez operatora sklepu marketplace, a następnie dostarczane i realizowane przez uczestniczących detalistów lub hurtowników danej platformy marketplace.

Właściciele sklepu marketplace

  • dodaje i zatwierdza nowych sprzedawców (dostawców)
  • administruje sklep i kontroluje ich profile sprzedawców
  • ustala prowizje od sprzedaży jako ustaloną kwotę lub wartość procentową
  • ma dostęp do raportów sprzedaży, prowizji i zarobków sprzedawców według miesiąca

Sprzedawcy współpracujący z marketplacem używają gotowej infrastruktury sklepu, korzysta z promocji i mogą liczyć na szerokie grono klientów, do których dociera oferta. Każdy sprzedawca ma swój panel w ramach sklepu, w którym zarządza swoimi produktami.

Sprzedawca w marketplace

  • korzysta z platformy market place na zasadzie abonamentu lub prowizji
  • zarządza własnymi produktami
  • może samodzielnie edytować reguły wysyłki dla poszczególnych produktów
  • przegląda zamówienia i raporty dotyczące wyników sprzedaży

Zasadniczo, ponieważ sklep marketplace zbierają produkty od wielu dostawców, wybór jest zwykle szerszy, a dostępność wyższa niż w sklepach internetowych. Po wpisaniu frazy, nazwy danego produktu np. „buty damskie” klient otrzyma wyniki, a po kliknięciu w konkretny zobaczy informacje o produkcie. To z tego widoku ma możliwość bezpośredniego przejścia do sklepu, na podstronę z wybranym produktem.

Sklep marketplace, żeby być rozpoznawalny i przyciągać użytkowników na swoją platformę, powinien prowadzi szeroko zakrojone działania marketingowe. Za wszystkie działania marketingowe i promocyjne oraz za utrzymanie platformy odpowiada operator platformy marketplace.


Dla kogo jest marketplace?

Marketplace jest to rozwiązanie dla firm, które chcą założyć biznes e-Commerce bez inwestowania w tworzenie własnych produktów. Sklep zatowarowany jest produktami od sprzedawców, którzy sprzedają je za pośrednictwem marketplacu, w zamian za prowizję od sprzedaży. Rola operatora jest zarządzanie platformą.

To również dobre rozwiązanie dla sklepów, które szukają sposobu na dywersyfikować przychodów. Taki sklep marketplace kontynuuje sprzedaż własnych produktów. Dodatkowo wyświetla produkty sprzedawców wraz z własnymi produktami.

Właściciel sklepu marketplace ustawia swoją marżę dla produktów w sklepie. Marżę na produkty można zmieniać w dowolnym momencie. Wysokość marży można zmieniać o dowolny procent lub daną kwotę w zł. Właściciel może nadal kontynuuj sprzedaż własnych produktów, dając dostęp innym sprzedawcom i zarabiając dodatkowo na prowizjach.

Marketplace to dobre rozwiązanie dla dużych biznesów e-Commerce lub małych sklepów, które zaczynając zwykle nie posiadają możliwości i zasobów do prowadzenia niezależnego sklepu internetowego i chcą tą usługę zlecić na zewnątrz.


Czy marketplace jest darmowy?

Sklep marketplace działa na zasadzie pobierania opłat za możliwość wystawienia oferty lub sprzedaży. Możemy wyróżnić kilka modeli działania rozliczania sklepu typu marketplace.

Abonament – sklep typu marketplace może pobierać środki za sprzedaż w zależności od wybranego abonamentu. Taki model może być zróżnicowany, na przykład korzystając z konta podstawowego płaci się za sprzedaż, ale można miesięcznie wystawić ograniczoną ilość produktów. Konto profesjonalne daje większe możliwości, ale występuje już wyższa opłata abonamentowa.

Prowizja – sklep marketplace może rozliczać się ze sprzedawcami w modelu prowizyjnym. Właściciel sklepu marketplace ustala prowizje od sprzedaży jako ustaloną kwotę lub wartość procentową. Wysokość prowizji może być ustalana indywidualnie lub uzależniona od rodzaju sprzedawcy, kategorii produktów itd. Stawka prowizji może być ustalona jako odrębna, podstawowa stawka dla całego sklepu marketplace.

Chcąc zacząć sprzedaż w sklepie marketplace można zastanawia się, czy faktycznie będzie to opłacalne. Jak pokazuje rosnące zainteresowanie tego typu platformami, możemy stwierdzić, że jest to rozwiązanie typu win-win.

Myśląc o sklepie marketplace należy liczyć się z dużą konkurencją ze strony innych sklepów. Dobry sklep marketplace przyciągnie firmy i marki, które szukają nowych kanałów sprzedaży. Dla części marek stanowi dodatkową opcję sprzedaży, obok własnego sklepu internetowego. Obecnie marki starają się docierać do klientów za pomocą wielu kanałów, co jest konieczne z uwagi na potrzeby konsumentów, którzy zainteresowani są dostępnością produktów i usług w różnych miejscach.


Zalety i wady sklepu marketplace

Ze względu na niskie koszty operacyjne i niski próg wejścia dla sprzedawców, rozwiązania typu marketplace stały się światowym trendem w e-Commerce. Model biznesowy marketplace ma oczywiście zalet i wad, o których należy pamiętać szczególnie, jeżeli chcesz stworzyć sklepu oparty na tym rozwiązaniu.

To, czy warto prowadzić działalność na marketplace jest kwestią indywidualną. Jak każde rozwiązanie e-Commerce, również marketplace ma zalety i wady. Użytkownikami marketplace są zarówno właściciel platformy, sprzedający, jak i klienci indywidualni. Dlatego skupimy się na plusach i minusach rozwiązań marketplace nie tylko z perspektywy sprzedającego, ale również kupującego.

Korzyści i wady marketplace dla kupujących

Klienci chętnie korzystają ze sklepu Marketplace, ponieważ taki rozbudowany system, zróżnicowany pod względem produktów niezwykle ułatwia robienie zakupów przez internet.

Korzyści dla kupujących:

  • dostęp do szerokiego wyboru produktów, usług wielu marek
  • możliwość łatwego zapoznania się z ofertą produktów bez przeglądania wielu sklepów
  • dostęp do szerokiego asortymentu produktów np. dla wybranej branży
  • często niższe ceny niż w zwykłych sklepach internetowych
  • bezpieczeństwo w kwestiach płatności i weryfikacji sprzedawców przez platformę

Wady dla kupujących:

  • osobna przesyłka do każdego produktu kupionego od różnych sprzedających
  • brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
Korzyści i wady marketplace dla sprzedających

Obecność na marketplace daje wiele korzyści sprzedającym, jednak są również wady korzystania z takiej platformy.

Dywersyfikacja sprzedaży w wielu kanałach jest konieczne dla osiągania wyższych zysków. Marketplace doskonale wpisuje się w wykorzystywanie strategii omnichannel, która pozwala nie tylko sprzedawać więcej, ale i zatrzymuje klientów na dłużej.

Marketplace jest ogromną szansą dla sklepu internetowego, bowiem pozwala niemalże bez wysiłku dotrzeć do szerokiego grona konsumentów. Samodzielne budowanie szerokiego zasięgu byłoby nie tylko niezwykle czasochłonne, ale wymagałoby poświęcenia znacznych nakładów finansowych, na co mniejsze sklepy nie mogą sobie pozwolić.

Dostępność produktów w większej ilości miejsc nie jest jedyną zaletą korzystania z rozwiązań marketplace. Współpracując z marketplacem sprzedawca uzyskuje wiele innych korzyści.

Korzyści dla sprzedawców:

  • dodatkowy kanał sprzedaży dla firmy lub marki
  • korzyść z rozpoznawalności danego sklepu marketplace
  • możliwość sprzedaży produktów, usług, produktów cyfrowych, a nawet rezerwacji
  • niski koszt dostępu do platformy sprzedażowej
  • możliwość zarządzania własnymi produktami
  • dostęp do rozbudowanej, darmowa bazy klientów
  • kontrola zamówień i raportów wyników sprzedaży
  • łatwa obsługa i wsparcie w sprzedaży
  • budowa rozpoznawalność i świadomości własnej marki
  • zwiększenie pozycji widoczności produktu w wyszukiwaniach Google

Wady dla sprzedawców:

  • bardzo duża konkurencja
  • ograniczenia wynikające z zasad obowiązujących na platformie
  • opłaty za prowadzenie konta, prowizje od sprzedaży
  • zmiany w przepisach dotyczących transakcji i opłat
  • mniejsza zindywidualizowana komunikacja marki z konsumentem
Korzyści i wady marketplace dla właściciela

Jako sklep typu marketplace jesteś pośrednikiem i będziesz zarabiać mniej, ponieważ zamiast sprzedawać swoje produkty pobierasz

Korzyści dla właściciela:

  • skalowanie własnego biznesu, rozszerzenie oferty produktowej sklepu
  • dodatkowe źródło dochodu dzięki prowizjom
  • możliwość dołączania nowych dostawców do platformy
  • elastyczność ustalania stawek i prowizji dla dostawców

Jak zacząć sklep marketplace?

Z uwagi na to, że rynek e-Commerce rozwija się błyskawicznie, producenci platform do obsługi marketplace oferują wiele rozwiązań opartych na systemach takich, jak chociażby WordPress + WooCommerce, PrestaShop czy Magento.

Przyjrzyjmy się, jak prawidłowo rozpocząć działalność marketplace. Założenie sklepu marketplace nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Istnieje wiele platform e-Commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep marketplace – WordPress, PrestaShop.

Zalecamy korzystanie z platformy WordPress + WooCommerce ze względu na niskie koszty konfiguracji, możliwość korzystania z wielu bramek płatności oraz elastyczność w dostosowywaniu sklepu internetowego. WordPress z wtyczką WooCommerce to obecnie oprogramowanie nr 1 używane do budowy sklepów internetowych.

WooCommerce to również najpopularniejszy wybór do stworzenia sklepów marketplace, głównie dlatego, że działa na WordPress, popularnym kreatorze stron internetowych. Korzystanie z WooCommerce daje dostęp do tysięcy rozszerzeń WordPressa, integracji innych firm oraz profesjonalnych motywów sklepów.


Sklep marketplace na WordPress

Twój sklep internetowy WordPress z dostępem dla wielu dostawców. Możesz to osiągnąć dzięki integracji WordPress + WooCommerce z rozwiązaniem typu platforma marketplace. Kontynuuj sprzedaż własnych produktów, daj dostęp innym sprzedawcom i zarabiaj dodatkowo na prowizjach.

Dzięki połączeniu WordPress + WooCommerce możesz zmienić sklep internetowy w e-rynek z wieloma dostawcami, produktami i ustawieniami płatności. Zezwól wielu sprzedawcom na sprzedaż za pośrednictwem Twojego sklepu marketplace. W zamian weź prowizję od sprzedaży od tzw. Vendorów, aby pokryć koszty zarządzania sklepem wysiłki na budowaniu społeczności wokół platformy.


Czego potrzebujesz, aby rozpocząć marketplace z WordPress WooCommerce?

WooCommerce jest dostępny jako darmowa wtyczka do WordPress. Aby założyć sklep marketplace, potrzebujesz przede wszystkim domeny i hostingu. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz nasz przewodnik na temat – Sklep WordPress krok po kroku lub załóż sklep WordPress z nami.

marketplace
Marketplace

od 1200 PLN

Twój sklep internetowy dla wielu dostawców.
Zobacz rozszerzenie

Aby rozpocząć korzystanie z WordPress i WooCommerce, potrzebujesz następujących elementów:

  • Nazwa domeny – adres internetowy Twojego sklepu
  • Konto hostingowe – miejsce przechowywania plików sklepu
  • Certyfikat SSL – potrzebny do szyfrowania płatności online
  • Instalacja WordPress – platforma CMS do edycji sklepu
  • Konfiguracja WooCommerce – wtyczka e-Commerce obsługująca sklep
  • Wdrożenie marketplace

WordPress umożliwia automatyczną aktualizację produktów. Gdy nowe produkty pojawią się w hurtowni lub u producenta, dodadzą się one automatycznie przy najbliższej synchronizacji lub możesz je dodać jednym przyciskiem.

Sklep marketplace WordPress


facebook marketplace

Marketplace Facebook

Również Facebook, podążając za trendami e-Commerce i zapotrzebowaniem rynku, stworzył dla użytkowników aplikacji FB przestrzeń, która umożliwia sprzedaż nowych i używanych produktów, zarówno przez firmy, jak i indywidualnych użytkowników.

Marketplace Facebook to wirtualne targowisko, tablica ogłoszeń, z którego mogą korzystać wszyscy użytkownicy Facebooka, zarówno chcący sprzedać, jak i kupić. Sprzedawane przedmioty wystawiane są jako oferta publiczna, a kupujący widzi je pogrupowane w kategorie, ma możliwość wyszukiwania ich na podstawie lokalizacji oraz może sortować według ceny.

facebook marketplace

Marketplace Facebooka pozwala użytkownikom Facebooka na sprzedawanie dowolnych produktów, przypisanych do konkretnych kategorii. Jest to niezwykle intuicyjny i prosty w obsłudze rodzaj sklepu marketplace dla użytkowników tej aplikacji. Wystarczy dodać przedmiot lub usługę, wraz z opisem i ceną, wybrać lokalizację, kategorię i opublikować ogłoszenie.

Jak działa Marketplace Facebook?


Przykłady platform Marketplace

Jeżeli nie chcesz otworzyć własnego sklepu marketplace możesz skorzystać platform marketplace jako sprzedawca. Chcąc skorzystać z platformy marketplace nie musisz ograniczać się platformy działającej w naszym kraju. W internecie działa wiele platform zarówno o zasięgu globalnym i lokalnym.

Sprzedawać na platformie marketplace możesz logując się do panelu platformy lub łącząc i synchronizując sklep internetowy z marketplacem na zasadach sprzedaży wielokanałowej. Sklep internetowy oparty o WooCommerce pozwala sprzedawać w wielu kanałach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu administracyjnego sklepu. Specjalna integracja pozwalająca na synchronizację produktów, stanów magazynowych i cen. Najczęściej wybieranymi i integrowanymi kanałami sprzedaży wielokanałowej są: Allegro, Amazon.

Allegro

Allegro to najpopularniejsza i najczęściej odwiedzana strona e-Commerce w Polsce. Platforma Allegro to nie kwestionowany lider nie tylko pod względem zakupów, ale również świadomości i rozpoznawalności marki. Allegro to ponad 100 milionów ofert i ponad 100 tysięcy zarejestrowanych firm. Stronę Allegro odwiedzana codziennie około 14 milionów użytkowników, dlatego też obecność na na tej platformie jako dodatkowe miejsce sprzedaży, mimo rosnących prowizji, wydaje się być niezbędna.

Sklep internetowy możesz połączyć z Allegro na zasadach sprzedaży wielokanałowej. Integracja sklepu internetowego z Allegro daje szereg możliwości jak możliwość bezproblemowo zarządzać aukcjami i sprzedażą sklepu w jednym miejscu, dwustronną synchronizację produktów i stanów magazynowych, możliwość automatyzacji wystawiania lub importu aukcji.

› Allegro – integracja dwustronna

Amazon

Najbardziej znany marketplace na świecie to oczywiście Amazone. Platforma Amazon to największy na świecie sklep internetowy, również pod względem przychodów.
Amazon na początku sprzedawał książki, ale obecnie asortyment jest bardzo szeroki od sprzętu komputerowego, elektroniki, mebli, do towarów spożywczych i wielu, wielu innych. Oddziały Amazonu działają w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Chinach, Japonii, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii, Polsce i innych krajach. Dostarczenie zamówionego towaru jest możliwe teoretycznie na całym świecie, jednak istnieje cały system ograniczeń krajów docelowych dla danego zamówienia.

Ogromna popularność Amazon powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego za granicą. Integracja z Amazon łączy Twój sklep WooCommerce z milionami klientów w globalnej sieci marketplace Amazon. Stronę Amazon tylko w USA odwiedza ponad 150 milionów unikalnych każdego dnia.

› Amazon – integracja

AliExpress

Platformą marketplace jest również AliExpress, który jest częścią chińskiej grupy Alibaba. Jest największą platformą typu marketplace w Chinach o zasięgu światowym. W ofercie AliExpress znajduje się pond milion produktów, które za pośrednictwem platformy wysyłane jest do ponad 200 krajów. Jest to niezwykle popularna platforma również w Polsce, a swoją popularność zawdzięcza wyjątkowo niskim cenom, ponieważ użytkownik kupuje bezpośrednio od producenta. W systemie AliExpress sprzedawca marketplace otrzymuje środki, dopiero po potwierdzeniu, że towar dotrł do klienta, a ten nie zgłosi żadnych nieprawidłowości, uszkodzenia przesyłki itp.

Platformę AliExpress możesz zintegrować z Twoim sklepem internetowym i być sprzedawcą na zasadach dropshippingu.

AliExpress – integracja dropshipping

OLX

OLX.pl to platforma marketplace z ogłoszeniami lokalnymi w kategoriach jak m.in. moda, zwierzęta, dla dzieci, sport, hobby, ale i edukacja, praca, mieszkania, biura, auto-moto. Zamieszczenie ogłoszeń w serwisie OLX nie wiąże się z pobieraniem opłat w większości kategorii. W darmowych kategoriach płatne są jedynie wyróżnienia ogłoszeń na 7 lub 30 dni. OLX pobiera opłaty w kategoriach: motoryzacja, nieruchomości, praca, rolnictwo. Serwis OLX obsługuje też klientów biznesowych w kategoriach: praca, elektronika, dom i ogród oraz usługi.

Platformę OLX możesz zintegrować z Twoim sklepem internetowym na zasadach sprzedaży wielokanałowej. Integracja sklepu internetowego z OLX daje szereg możliwości jak możliwość bezproblemowego zarządzania sprzedażą sklepu w jednym miejscu oraz sprzedaż produktów z poziomu platformy sklepu.

OLX – integracja

eBay

eBay to największy na świećie serwis aukcyjny i platforma sprzedazowa, który łączy miliony kupujących i sprzedających w jednym miejscu. Kupujący mogą tu znaleźć szeroki wybór unikalnych produkty w atrakcyjnych cenach. eBay.pl zajmuje trzecie miejsce wśród serwisów aukcyjnych w Polsce. W skład koncernu eBay wchodzi popularna bramka płatności PayPal.

Ceneo.pl

Ceneo to drugi co do wielkości w Polsce serwis z branży e-Commerce i najpopularniejsza w porównywarka cen online. Dzięki porównywarce Ceneo klienci znajdują produkt oraz sprawdzają i porównują cenę w wielu sklepach internetowych. Na platformie Ceneo użytkownicy mogą znaleźć ofertę sklepów AGD, RTV, komputerów, smartfonów, kosmetyków, ubrań i wielu, wielu innych. Ceneo Zakupy to integracja dwukierunkowa, dzięki której klienci mogą kupować produkty z innych sklepó bezpośrednio na Ceneo.

Ceneo.pl – integracja

Homebook.pl

Homebook.pl to popularna platforma, która podpowiada jak stworzyć wymarzony dom lub mieszkanie. Na platformie Homebook użytkownicy mogą znaleźć ofertę sklepów meblowych, marek wnętrzarskich i inspiracje stylowych aranżacji. 

Homebook.pl – integracja

Empik Marketplace

Strona empik.com to również popularny marketplace odwiedzany przez 17 milionów osób miesięcznie, które mogą wybierać spośród 2 milionów produktów. Marketplace Empik specjalizuje się w sprzedaży książek, prasy, muzyki, jak również w nowych kategoriach jak dom i ogród, dziecko czy elektronika. Sprzedawca Marketlpace ustala warunki sprzedaży i samodzielnie zarządza dostępnością i ceną produktów.

Etsy

Etsy to internetowy serwis typu marketplace o zasięgu międzynarodowym, umożliwiający dokonywanie sprzedaży i zakupów wyrobów wykonywanych w sposób tradycyjny, rękodzieła, produktów artystycznych.

Pakamera.pl

Pakamera.pl to polski marketplace dla projektantów i niezależnych marek, w którym mogą zaprezentować swoje pomysły, produkty i sprzedać je klientom za pomocą platformy.


Marketplace vs Dropshipping

Zupełnie innym, ale często mylonym z markatplace rozwiązeniem przez początkujące osoby w świecie e-Commerce jest dropshipping. Sklep dropshipping to nowym, alternatywnym pomysłem na sklep internetowy. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-Commerce dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką. Sklep dropshipping nie ma fizycznych produktów, co oznacza brak kosztów magazynowych. Zamiast tego, gdy klient kupuje produkt, właściciel sklepu składa zamówienie u oryginalnego dostawcy.

Co to jest sklep dropshipping?

Ze względu na niskie koszty operacyjne i łatwą konfigurację, dropshipping stał się światowym trendem w e-Commerce. Model biznesowy dropshipping ma oczywiście swoje zalety i wady, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem tworzenia sklepu opartego na tym rozwiązaniu. Założenie sklepu dropshippingowego wymaga znacznie niższych inwestycji niż prowadzenie typowego sklepu internetowego. Dwie główne korzyści z dropshippingu to brak odgórnej potrzeby zamrażania pieniędzy w towarze oraz regularny przepływ środków pieniężnych. Nie musisz kupować produktów od dostawcy ani zarządzać i utrzymywać stany magazynowe.

Istnieje wiele platform e-Commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep dropshipping – WordPress, PrestaShop oraz platformy abonamentowe. Część problemów z dropshippingiem rozwiązuje dobra integracja z dostawcami oraz prawidłowe wdrożenie systemu dropshippingowego w Twoim sklepie.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Sklep Dropshipping

Jeżeli dropshipping to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy dropshipping i odnieść sukces w e-Commerce.


Podsumowanie

Platforma Marketplace to sprawdzony sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie. Biorąc to pod uwagę, możesz użyć rozwiązanie typu marketplace, aby zarobić dodatkowe pieniądze lub zbudować duży dochodowy biznes e-Commerce. Założenie sklepu marketplace WordPress nie jest trudne z platformą WordPress. Więcej informacji na ten temat sklepu na WordPressie, który jest idealną platformą dla sklepu Marketplace, można znaleźć w naszym szczegółowym przewodniku – Sklep WordPress krok po kroku.


Czytaj również:

Sklep Marketplace WordPress

WordPress i WooCommerce to potężne narzędzie do zarządzania sklepami typu Marketplace. Zaprojektujemy tak sklep Marketplace, aby proces zarządzania sklepem był łatwy i bezproblemowy.

4.9/5 - (101 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger