Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Darmowy sklep internetowy?

darmowy sklep internetowy

Handel ucieka do internetu i sklepy internetowe rozwijają się w imponującym tempie. Taka dynamika rozwoju rynku e-Commerce to wielka szansa na Twój sklep internetowy. Zastanawiasz się, jak założyć darmowy sklep internetowy?

Darmowy sklep internetowy to szczególnie ciekawe rozwiązanie dla początkujących firm lub osób, chcących zacząć sprzedaż on-line. Systemów e-Commerce umożliwiających stworzenie sklepu internetowego na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy?

Rynek e-Commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepów internetowych. Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się nawet jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Taka dynamika rozwoju e-Commerce to wielka szansa dla Twojego sklepu internetowego.

Do złożenia i uruchomienia darmowego sklepu internetowego, nie potrzeba specjalistycznych rozwiązań. Na rynku istnieje wiele gotowych platform e-Commerce lub silników do budowy sklepów internetowych jak WooCommerce i PrestaShop, które możesz w dowolny sposób przystosowywać do Twoich potrzeb.

Jeśli dopiero planujesz utworzenie sklepu internetoweg lub zastanawiasz się, jak stawiać pierwsze kroki w sprzedaży internetowej lub wybrać odpowiednią platformą dla Twojej firmy, dowiedz się o funkcjach, kosztach, hostingu oraz o tym, jak założyć sklep internetowy.

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Przeszukując internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jak założyć darmowy sklep internetowy spotkasz się ze sprzecznymi opiniami, mówiącymi o tym, że najlepszym rozwiązaniem jest „najtańszy” sklep abonamentowy, ale jest to rozwiązanie tylko na krótki okres, lub że najlepszym rozwiązaniem jest darmowa platforma, ale w miarę rozbudowy staje się kosztowna i problematyczna.

Istnieje wiele ciekawych platform e-Commerce, z których są całkowicie darmowych lub darmowych są ich podstawowe funkcjonalności. Darmowe sklepy internetowe tworzone są przeważnie na tzw. licencjach open-source, które opiszemy poniżej. Sklepy open-source pozwalają modyfikować otwarty kod źródłowy i dodawać udoskonalenia wedle własnego uznania. Darmowe sklepy oparte na rozwiązaniach open-source oferują więcej materiałów edukacyjnych, tworzone są na ich temat fora, grupy na Facebooku, czy blogi dedykowane danej platformie. Użytkownicy i pasjonaci danej platformy chętnie pomagają, publikując użyteczne treści na wpisach blogowych, takie informacje znajdziesz też na naszym blogu.

W tym artykule dokonamy przeglądu darmowych programów do obsługi sklepu internetowego. Przedstawimy ich zalety i wady, które zebraliśmy podczas naszej pracy oraz podczas rozmów z naszymi klientami. Dowiedz się i Ty jaki darmowy sklep internetowy wybrać w 2022 roku.


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to jest platforma open-space i czym się charakteryzuje?
  • Jakie są zalety i wady platform darmowych platformy open-source?
  • Jakie możliwości daje założenie e-sklepu na platformie WooCommerce?
  • Jaka jest specyfika sklepu PrestaShop, osCommerce, OpenCart, Dupal?
  • Darmowy sklep na Facebooku i jego możliwości

Jak założyć sklep internetowy za darmo?

W internecie, można znaleźć oferty sklepów internetowych za darmo. Jednak przyglądając się takim ofertom, warto mieć na uwadze stwierdzenie ekonomistów „there ain’t no such thing as a free lunch” („nie ma darmowych obiadów”), które nie mniej ni więcej oznacza, że za wszystko trzeba płacić. Decydując się na darmowy sklep abonamentowy, będziesz miał liczne ograniczenia transferu, możliwość dodania tylko kilku produktów, nie będziesz mógł zmieniać wyglądu sklepu, czy używać istotnych funkcji integracji dla Twoich klientów. Nie uważamy, że sklepy abonamentowe to dobre rozwiązanie dlatego nie będziemy ich opisywać w tym wpisie. Przy tego typu projektach warto również uważać na tzw. haczyki i gwiazdki, których nie pokazuje oferta oraz pamiętać, że przeniesienie sklepu z takiej platformy w przyszłości będzie bardzo kosztowne.

Tak jak już wcześniej rekomendowaliśmy zwróć szczególną uwagę na rozwiązania typu open-source. Darmowe sklepy internetowe to duża szansa dla małych firm lub początkujących osób z e-Commerce na sprawdzenie pomysłu na biznes i rozwinięcie go przy niewielkich kosztach stałych. Warto zaznaczyć, że systemy darmowe nie będą odpowiednie dla dużych sklepów o szerokim asortymencie. Dlatego w tym artykule skupiam się na rozwiązaniach open-source dla małych firm lub osób prywatnych, które chcą postawić prosty i darmowy sklep internetowy.


Darmowy sklep internetowy co wybrać?

Od czego zatem zacząć, kiedy chcesz rozpocząć sprzedaż w sklepie internetowym. Przede wszystkim powinieneś przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, jak dużo produktów chcesz oferować, jak duży ruch będzie generował sklep, jakie funkcje są dla Ciebie najważniejsze, jaki budżet masz na to przedsięwzięcie i czego oczekujemy od Twojego sklepu? Jaki sklep internetowy w 2022 roku?

Szacowany czas czytania: 25 minut

Przejdź do sekcji:

  1. Platformy e-Commerce
  2. Platformy Open-Source
  3. Jaki darmowy sklep internetowy wybrać?
  4. Platforma WooCommerce (WordPress)
  5. Platforma PrestaShop
  6. Platforma osCommerce
  7. Platforma OpenCart
  8. Platforma Drupal Commerce
  9. Sklep na Facebooku
  10. Jak założyć darmowy sklep internetowy?
  11. Sukces w e-Commerce
  12. Ile zarabia sklep internetowy?
  13. Darmowy sklep internetowy najczęstsze pytania [FAQ]
  14. Podsumowanie

Platformy e-Commerce

Sklep internetowy działa w oparciu o oprogramowanie, które zarządza produktami, stanami magazynowymi, obsługuje cały proces zakupowy od przyjęcia zamówienia, płatności, po wysyłkę. Oprogramowanie sklepu internetowego zapewnia ponadto bezpieczeństwo danych, dostarcza narzędzia do marketingu i wiele innych funkcji sklepu. Takie oprogramowanie nazywamy popularnie systemem sklepu lub Platforma e-Commerce. Platforma e-Commerce to serce sklepu i jest najważniejszą inwestycją dla Twojego sklepu internetowego.

Rodzaje platform e-Commerce

Powstanie różnego rodzaju platform e-Commerce jest odpowiedzią na odmienne zapotrzebowania przedsiębiorców lub osób chcących prowadzić biznes w internecie. Zupełnie inne wymagania będzie miał mały sklep niż duży, masowy sklep z obrotem rzędu kilku milionów złotych.

Systemy sklepowe możemy podzielić na dwa główne rodzaje, czyli platformy abonamentowe i platformy open-source, które opisujemy w tym tekście. Istnieją również sklep internetowe oparte platformy dedykowane i licencyjne. Na platformach dedykowanych są oparte głównie duże i wielkich sklepów internetowe. Mają one naprawdę duże możliwości i funkcjonalności, jakie oferują, jednak pozwolić sobie na nie mogą jedynie naprawdę duże sklepy, dlatego nie będziemy ich szerzej opisywać. Platformy abonamentowe (SaaS) są oczywiście dużo tańsze niż dedykowane, ale w praktyce nigdy nie są darmowe. Jak sama nazwa wskazuje, są one płatne i trzeba za nie płacić miesięczny abonament. Nie płacenie za sklep internetowy SaaS powoduje jego wyłączenie i brak przyszłego wznowienia sprzedaży.

Platformy e-Commerce krok po kroku

Wszystkie platformy e-Commerce pozwalają na utrzymywanie sklepu internetowego, sprzedaż produktów, przyjmowanie płatności, wysyłkę maili transakcyjnych, a także w pewnym zakresie decydowanie o wyglądzie strony. Występują między nimi jednak znaczne różnice. W zależności od założeń biznesowych danego sklepu może się okazać, że dla jednej firmy najlepsze będzie rozwiązanie abonamentowe, dla innej Open-Source, a jeszcze innej niezbędne będzie rozwiązanie dedykowane.


Platformy Open-Source

czyli WooCommerce, PrestaShop, OpenCart.

Takie sklepy wymagają instalacji na własnym serwerze, dzięki czemu jesteś jego właścicielem. Platformy open-source mają możliwości i funkcje, które potrzebujesz, są rozwijane przez wielu programistów na całym świecie, a jednocześnie są skalowalne i umożliwiają przyszły rozwój. Pamiętaj, że wybór darmowego oprogramowania sklepu zazwyczaj wiąże się także z koniecznością zakupu płatnych wtyczek (pluginów) rozszerzających jego funkcjonalność, ale będą to często rozwiązania, których nie mają sklepy abonamentowe rozwijane przez jedną firmę.

Dla kogo jest platforma open-source?

  • osoby, które chcą mieć własny, niezależny sklep
  • średnio-zaawansowanych, znających podstawy e-commerce
  • planujących rozwój na rynki zagraniczne
  • przewidujących dynamiczny rozwój sklepu i biznesu

Zalety platform open-source

  • jesteś właścicielem sklepu, może go rozwiać i zmieniać wygląd
  • darmowy skrypt, brak opłaty licencyjnej, częste aktualizacje
  • dużo bezpłatnych dodatków i funkcjonalności
  • elastyczny design, bardzo dużo darmowych i płatnych motywów (szablonów)
  • bardzo duża ilość wtyczek – Google Analytics, Social Media, SEO, płatności, kurierzy, aukcyjne, porównywarki, newslettery itp.
  • dostęp do kodu źródłowego oraz możliwość jego edycji
  • duży wpływ na optymalizację sklepu i poprawność pozycjonowania SEO
  • wsparcie techniczne – grupy na Facebooku, gdzie szybko można otrzymać pomoc
  • popularność sklepów WooCommerce, PrestaShop gwarantuje łatwe znalezienie firmy lub specjalisty, który pomoże w rozwoju sklepu

Wady platform open-source

  • konfiguracja i wdrożenie – trzeba zapłacić specjalistom lub jeżeli masz wiedzę, możesz zrobić to sam
  • nie zawsze integracja z ERP (systemy magazynowo-księgowe) przebiega sprawnie
  • brak automatycznych aktualizacji, wymagana administracja sklepu
  • musisz dbać o bezpieczeństwo – administracja, kopie itp.
  • dodatkowy koszt hostingu
  • samodzielne dostosowanie sklepu do obowiązków prawnych, regulaminy
  • wsparcie techniczne dostępne często na forum, grupach Facebook lub agencji interaktywnej

Jaki darmowy sklep internetowy wybrać?

Aby wybrać opcję optymalną dla Twojego biznesu, powinieneś przeanalizować także, jaki wybrać rodzaj silnika do sklepu internetowego.

Zacznijmy więc od omówienia tzw. silników platform e-Commerce. Poniżej opisujemy porównanie najpopularniejszych silników dla sklepów internetowych open-source i abonamentowych, ich możliwości oraz wady i zalety. Wszystkie platformy są oczywiście tak rozbudowane i zróżnicowane, że opis wszystkich możliwości, funkcjonalności i porównanie ich jest niemożliwe. Sprawdźmy, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz porównajmy przybliżone koszt jego utrzymania.

open source co to jest

Open source co to jest?

Dowiedź się co to jest oprogranowanie otwarte, jak działa, jakie są jego rodzaje, jakie ma zalety. Poznaj przykłady oprogramowania Open source…


Platforma Open Source

Decydując się na sklep internetowy w licencji Open Source, otrzymujesz darmowy dostęp do oprogramowania sklepu internetowego. Nie musisz ponosić comiesięcznej opłaty za dostęp do sklepu i aktualizacje. Możliwości personalizacji sklepu oraz optymalizacji są ogromne, jednak jeżeli nie masz podstawowej wiedzy o technologiach, html, php, hostingu, konieczna będzie współpraca przy wdrożeniu sklepu z firmą zewnętrzną, a każda kolejna zmiana, przebudowa i aktualizacja to dodatkowy koszt.

Najpopularniejsze silniki sklepów Open Source, czyli WooCommerce, PrestaShop, osCommerce, OpenCart


jaki sklep internetowy wybrać - platforma woocommerce wordpress

Sklep WooCommerce + WordPress

WooCommerce jest dodatkiem do znanego i cenionego systemu do zarządzania treścią WordPress. Największe firmy, instytucje zaufały temu systemowi i zarządzają stronami za pomocą darmowego WordPressa. Platforma WordPress dodaje możliwość zarządzania nie tylko stroną, ale i sklepem internetowym, co otwiera przed Tobą wiele ciekawych możliwości. WooCommerce + WordPressa to oczywiście idealne rozwiązanie dla osób, które znają i lubią to środowisko. To również bardzo dobre rozwiązanie dla nowych użytkowników, ponieważ jest to wyjątkowo intuicyjna platforma.

› Oficjalna strona: www.woocommerce.com

WordPress i WooCommerce jest darmowy i ma bogate możliwości personalizacji dzięki motywom (szablony) i wtyczkom, które zapewnia łatwą integrację funkcji e-commerce. Jako platforma open-source WordPress daje możliwość zmian i rozwoju. W razie potrzeby odnajdziesz osoby skłonne do pomocy, ponieważ środowisko WordPress zgromadziło wokół siebie liczną społeczność. Liczne rozszerzenia i dodatki pomogą Ci w prosty sposób dostosować sklep do polskich realiów. WordPress to oczywiście platforma globalna odpowiadająca za 30% stron internetowych na świecie, dlatego też jest dostosowana do budowania sklepu, którym będziesz mógł sprzedawać na całym świecie. Możemy korzystać z różnych wersji językowych i walut rozwiązań kurierskich, logistycznych, międzynarodowych płatności itd.

jaki sklep internetowy - platforma woocommerce wordpress

Wykorzystanie WordPressa i WooCommerce to nie tylko szybki i przyjazny sposób na prowadzenie sklepu, ale również bezpieczny dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją sprzedaż w internecie, ale obawiają się, że nie mogą zainwestować dużego budżetu, ponieważ sklep nie będzie zarabiał wystarczająco dużo. Jeżeli chcesz otworzyć Twój sklep internetowy WooCommerce to system, którym powinien zainteresować się w pierwszej kolejności.

Wady i zalety WordPress + WooCommerce

  • lider wśród platform e-Commerce na świecie z ponad 30% udziałem w rynku
  • przeznaczony dla małych, średnich i dużych sklepów
  • WooCommerce jest w 100% darmowy
  • panel administracyjny WordPress jest wyjątkowo łatwy w obsłudze
  • system cały czas rozwijany i aktualizowany
  • możliwość rozbudowy funkcjonalności i integracji niezbędnych w sklepie internetowym
  • jest bezpieczny, a zastosowanie szyfrowania SSL całkowicie eliminuje problemy bezpieczeństwa
  • płacisz tylko i wyłącznie za dodatki, które ułatwiają Ci życie, jeżeli nie chcesz automatyzować niektórych funkcji, możesz to robić wciąż za darmo
  • ogromna ilość szablonów premium, które mogą nadać Twojemu sklepowi indywidualny wygląd
  • możliwość integracji WooCommerce z wysyłkami: Kurierzy, InPost czy Poczta Polska
  • integracja szybkich płatności jak Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU i PayPal
  • robienie zakupów jako gość lub po założeniu konta
  • możliwość prowadzenia bloga
  • bardzo dobra integracja z SEO

Więcej szczegółów na temat platformy WordPress i WooCommerce:

Sklep WordPress krok po kroku
Sklep WooCommerce wady i zalety
Sklep WordPress + WooCommerce | Cennik


jaki sklep internetowy wybrać - platforma prestashop

Sklep PrestaShop

PrestaShop to kompletne, innowacyjne i skuteczne rozwiązanie pozwalające łatwo założyć sklep internetowy. System zdobył dużą popularność z uwagi na to, że działa na zasadzie licencji open-source i jest po prostu darmowy. Do rozpoczęcia sprzedaży z PrestaShop potrzebny jest tylko hosting i własna domena. Dlatego, jeżeli masz czas i predyspozycje do samodzielnego stworzenia sklepu to jedyne koszty, jakie na początek musisz ponieść, aby uruchomić Twój sklep internetowy.

› Oficjalna strona: www.prestashop.com

Po wykupieniu hostingu i instalacji PrestaShop na serwerze kolejny krok to konfiguracja sklepu, czyli wybór sposobu płatności, opcji dostawy w sklepie, czy zmieniana prostych elementów wyglądu. PrestaShop po instalacji nie wygląda imponująco, dlatego możesz wybierać z gotowych szablonów dostępnych w internecie. Jeżeli zależy Ci na indywidualnym wyglądzie i dostosowaniu sklepu do własnych potrzeb w tym celu zlecany będzie indywidualny projekt graficzny i wdrożenie zmian przez specjalistów od PrestaShop.

jaki sklep internetowy - platforma prestashop

PrestaShop jako profesjonalna platforma dla sklepów internetowych daje możliwość pełnego zarządzania produktami, zamówieniami, relacjami z klientami, obserwacji statystyk. Funkcje, jakie oferuje silnik PrestaShop w standardzie to m.in. zarządzanie magazynem, eksport produktów ze sklepu na platformy aukcyjne, porównywanie produktów, nieograniczona liczba wysyłek, płatności kartą kredytową, przelewem bankowym, newsletter, wybór języka, walut i wiele innych funkcji. Pełny opis funkcji zobacz na oficjalnej stronie PrestaShop. Jeżeli szukasz funkcje, które nie są dostępne w silniku PrestaShop, możesz skorzystać z jednej z wielu wtyczek darmowych i płatnych, które rozbudowują platformę. Jeżeli w przyszłości Twój sklep się rozrośnie i potrzebne będą specyficzny moduł, a w dostępne wtyczki nie oferują takiej funkcjonalności rozbudowywanie sklepu i znalezienie specjalisty może okazać się kosztowne, a zadanie trudne do realizacji.

Wady i zalety PrestaShop:

  • PrestaShop to darmowy silnik sklepu internetowego
  • oferuje podstawowe funkcjonalności, które można rozbudować płatnymi wtyczkami
  • posiada sporo darmowych szablonów graficznych, jednak są one dość słabej jakości
  • panel administracyjny jest przystępny i łatwy w obsłudze
  • PrestaShop jest wydajny, biorąc pod uwagę funkcje jakie oferuje
  • możliwe luk w bezpieczeństwie, które są często naprawiane
  • częste aktualizacje wymagane do prawidłowego działania sklepu

Sklep PrestaShop | Cennik


Sklep osCommerce

osCommerce jest jedną z najstarszy darmowy platform typu open-source. Jest to prostota i użyteczna platforma, która jest polecany głównie dla małych sklepów, którym wystarczą podstawowe funkcjonalności. Obecnie na tej platformie oparte jest ponad 20 tys. sklepów.

Podstawowa wersja osCommerce zawiera mechanizmy prezentacji produktów, system logowania klientów, system recenzji, informowanie o produktach, newsletter, moduł promocji. Panel administracyjny pozwala dodawać towary, obsługiwać zamówienia, konfigurować sklep. Oprogramowanie osCommerce obsługuje wiele języków, wiele walut. Umożliwia przełączanie między nimi i przeliczać wartości.

Platforma osCommerce jest dostępne za darmo, można je pobrać, zainstalować i używać bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Jedną z najważniejszych zalet platformy jest jej dość duża popularność oraz wsparcia w formie forum online. Wokół platformy skupiona jest społeczność, która wymienia się poglądami na listach dyskusyjnych, tworzy moduły, poprawki i nowe funkcje zwane kontrybucjami (contributions).

› Oficjalna strona: www.oscommerce.com


Sklep OpenCart

OpenCart to kolejna, popularna i w pełni darmowa platforma e-Commerce. Chociaż nie jest tak rozpoznawalną platformą jak WordPress, czy PrestaShop, jest aktywnie używana przez ponad 500 tys. sklepów. Udział tej platformy w polskim rynku jest cały czas na małym poziomie.

Multi-Sklep
OpenCart umożliwia zarządzanie wieloma sklepami z jednego panelu administratora oraz wybór innego motyw dla każdego sklepu. Te same produkty mogą pojawiać się w różnych sklepach w różnych cenach.

Ze względu na łatwość użytkowania, całkowity koszt założenia sklepu na OpenCart zazwyczaj jest niższy, niż w przypadku bardziej obszernych systemów. Dodatkowo dostępne jest wiele motywów i wtyczek całkowicie za darmo. Instalacja i konfiguracja jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu – pobierz OpenCart i zobacz poradnik.

› Oficjalna strona: www.opencart.com


Sklep Drupal

Drupal Commerce, to rozszerzenie do stworzenia darmowego sklepu internetowego w systemie CMS Drupal. Podobnie jak WooCommerce i Joomla jest to rozszerzenie gotowego systemu, a nie oddzielna platforma e-Commerce. Nie jest to popularna platforma e-Commerce na świecie, a jej udział w polskim rynku jest znikomy.

Platforma Drupal Commerce wyróżnia się wszechstronnością, która pozwala w łatwy sposób skonfigurować wielojęzyczny, wielowalutowy darmowy sklep internetowy. Jest szczególnie polecana osobom chcącym prowadzić sklep internetowy i mają już doświadczenie z CMS Drupal.

› Oficjalna strona: www.drupalcommerce.org


Sklep na Facebooku

Ciekwaym, darmowym rozwiązaniem e-Commerce jest możliwość stworzenia sklepu internetowego bezpośrednio na platformie Facebook. Sklep Facebook daje to ogromne możliwości interakcji e-Biznesu z mediami społecznościowymi, a także skraca drogę zakupową, którą musi przejść Twój klienta od momentu wzbudzenia w nim zainteresowania do samego zakupu.

Sklep na Facebooku możesz otworzyć, logując się na swój fanpage, a następnie wybierając w menu opcję Sklep. Tworząc sklep na FB konieczne jest zaakceptowanie regulamin prowadzenia sklepu na Facebooku i skonfigurowanie ustawień. Pamiętaj jednak, że nie na każdym fanpage’u może uruchomić sklep.

Zalety sklepu na Facebooku:

  • bezpośrednio podłączony do strony firmy na Facebooku
  • krótka i szybka ścieżka zakupowa
  • brak konieczności przekierowywania klientów na zewnętrzne strony

Jak założyć darmowy sklep internetowy?

Od czego zatem zacząć, jeżeli chcesz założyć sklep internetowy. Przede wszystkim powinieneś zrozumieć, jak działa sklep internetowy oraz przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, co chcesz sprzedawać – produkty, czy usługi i jak duży ruch będzie generował sklep. Będzie to miało wpływ, jakie funkcje będą najważniejsze, jaki budżet musisz na to przedsięwzięcie przeznaczyć. Zatem, czego oczekujesz od Twojego sklepu i jaki sklep internetowy chcesz założyć?

Posiadanie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces prowadzenia sklepu, obsługi klienta, administracji, wdrażania poprawek, marketingu, dostosowań do nowych trendów w e-Commerce. Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.

jak założyć sklep internetowy

Sklep internetowy krok po kroku

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku …


Gdy już zdecydujesz się na jedną z powyższych platform e-Commerce i uruchomisz swój darmowy sklep internetowego krok po kroku, koniecznie przejdź do następnego etapu tworzenia swojego e-Biznesu. Tym etapem jest marketing oraz pozycjonowanie SEO. Jak pozycjonować sklep internetowy, oraz jak odnieść sukces w e-Commerce czytaj w naszych licznych artykułach na blogu.


Sukces w e-Commerce

Co zrobić, żeby odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć miesięczne obroty w Twoim sklepie internetowym? W zależności od branży każdy przedsiębiorca będzie miał inną odpowiedź na to pytanie. Jest jednak wiele stałych elementów, które wpływają na wzrost sprzedaży i satysfakcję klienta z dokonanych zakupów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania warto wdrożyć, by rozwinąć swój biznes internetowy, zapoznaj się z naszym artykułem.

W Polsce z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Istotnie, bardzo łatwo jest wejść na rynek e-Commerce, ale zdecydowanie trudniej jest ugruntować na nim swoją pozycję i osiągać coraz wyższe cele sprzedażowe. Problem nie polega zwykle na źle dobranej ofercie, ponieważ mniejsza lub większa konkurencja jest w każdej branży i w każdej można znaleźć niszę, czyli docelową grupę klientów, tylko na odpowiednim zaprojektowaniu sklepu. Do najbardziej popularnych kategorii e-Commerce zalicza się sklepy internetowe z odzieżąkosmetykamize sprzętem sportowymartykułami gospodarstwa domowegomeblami, akcesoriami i zabawkami dla dzieciksięgarniez artykułami spożywczymi i sklepy oferujący dostawę owoców i warzyw.

Co jednak zrobić, żeby sklep internetowy nie zginął na tle silnej konkurencji i jego widoczność była coraz lepsza, a generował coraz większy ruch? Kluczowo jest, by od początku patrzeć na biznes internetowy nie jak na sklep stacjonarny, który przyciąga tylko ofertą i cenami, tylko szerzej, jako elastyczną, ciągle rozwijającą się platformę sklepową dostosowaną do indywidualnych potrzeb zakupowych klienta. Twój sklep internetowy osiągnie sukces, gdy będziesz wprowadzał zmiany na wielu płaszczyznach, poprawiające jakość sprzedaży i obsługi, jego wygląd i funkcjonalność. Jeśli więc chcesz pozyskać więcej klientów, przeczytaj nasz poradnik, w którym przedstawiamy różne aspekty komunikacji marki i prowadzeniu biznesu w e-Commerce.

sukces w e-Commerce

Jak odnieść sukces w e-Commerce?

Przeczytaj nasz poradnik jak odnieść sukces w e-Commerce krok po kroku oraz poznaj najnowsze trendy sprzedaży w internecie…


Ile zarabia sklep internetowy?

Jeżeli chcesz założyć sklep internetowy zapewne ciekawi Cię, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.

Łatwość wejścia na rynek e-Commerce i otworzenia sklepu internetowego powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.

W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku.

Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.

Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.

ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Zastanawiasz się ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym? Przeczytaj nasz poradnik nt. dochodów e-sklepu...


Darmowy sklep internetowy – najczęstsze pytania [FAQ]

CMS sklep internetowy

Platforma CMS e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.

Darmowy CMS

Darmowy CMS jest wydawany na licencji GNU (General Public Licence), co oznacza, że możesz go pobierać, edytować, personalizować, używać, a nawet sprzedawać. Ten model oprogramowania znany jest jako open-source. Często wiele dodatków do CMSa jak motywy (szablony), wtyczki są również darmowe.

Platforma WordPress WooCommerce

WordPress jest bezpłatnym systemem CMS. Możesz go w każdej chwili pobrać, zainstalować, edytować. To przyczyniło się do ogromnego sukcesu WordPress. Na platformie CMS WordPress możesz stworzyć każdy rodzaj strony internetowej lub e-sklep.

Podsumowanie

E-Commerce rozwija się w imponującym tempie i handel ucieka do internetu. Taka dynamika rozwoju rynku e-Commerce to wielka szansa na Twój własny sklep internetowy. Jak sam widzisz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jaki darmowy sklep internetowy wybrać.

Platformy e-Commerce open-source to świetne rozwiązaniem na utworzenie pierwszego sklepu internetowego. Każda platforma oferują wszystkie niezbędne funkcje oraz dodatkowe funkcjonalności, które pomogą Ci stworzyć darmowy sklep internetowy. W przeciwieństwie do płatnych rozwiązań SaaS darmowe systemy nie wymagają od Ciebie opłaty comiesięcznego abonamentu, lub kilkuprocentowego udziału w zysku ze sprzedaży. Jedynymi kosztami stworzenia i utrzymania sklepu open-source jest koszt domeny i hostingu lub inne opłaty, które poniesiesz na samym początku wdrozenia sklepu.

Istnieje przynajmniej kilkadziesiąt różnych platform e-Commerce, z których można skorzystać, tworząc darmowy sklep internetowy. W naszym tekście przetestowaliśmy tylko kilka wybranych: WooCommerce, PrestaShop, OpenCart, Joomla VirtueMart, Drupal Commerce oraz osCommerce. Każdy platforma wyróżnia się czymś innym i jest dopasowana do różnych modeli biznesowych. My polecamy platformę WordPress + WooCommerce, z którą pracujemy na co dzień od lat, ale ostateczny wybór pozostawiamy Tobie.

Jeśli trafiłeś/aś na ten tekst i potrzebujesz doradztwa w zakresie, jaką platformę sklepu internetowego wybrać, szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy oparty o WooCommerce, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.

Ile kosztuje sklep internetowy lub przeniesienie sklepu na WordPress + WooCommerce w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2000 zł netto. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, skorzystaj z naszego kalkulatora, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Jak założyć sklep internetowy?

Myślisz nad założeniem e-sklepu? Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, metody płatności, pozycjonowanie SEO, marketing, kwestie prawne...

4.7/5 - (244 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger