Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Jak założyć sklep na Facebooku?

Jak założyć sklep na Facebooku

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Reklamuj i sprzedawaj Twoje produkty w miejscu, gdzie klienci spędzają czas w internecie.

Czasy, w których Facebook był wyłącznie serwisem społecznościowym, który służył jedynie do komunikowania, dzielenia się informacjami i zdjęciami już minęły. Dziś Facebook to także wielka platforma handlowa. Media społecznościowe takie jak Facebook odgrywają dzisiaj bardzo ważną rolę w kontekście procesów zakupowych. Platforma Facebook daje sklepom internetowym dostęp do klientów oraz możliwość wpływania na decyzję, oraz interakcję z potencjalnym klientem w skali, która wcześniej nie była możliwa. Dogłębne profilowanie klientów i trafianie do nich bezpośrednio z ofertą na Facebooku jest możliwe dzięki danym zainteresowań czy preferencji, które pozostawiamy codziennie w mediach społecznościowych.

Żeby sprostać oczekiwaniom klientów, a także jak najtrafniej odpowiedzieć na ich potrzeby, należy mądrze połączyć sprzedaż w sklepie na Facebooku i sklepie internetowym. Ostatecznie to przecież konsument, a nie sprzedawca detaliczny, definiuje dziś drogę zakupową. To klienci określają, kiedy, gdzie i jak będą wchodzić w interakcje z marką.

Przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik po zagadnieniach sprzedaży na Facebooku. Te kilka informacji pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu sklepu na Facebooku i utrwalić podstawowe pojęcia. Dowiesz się też, jakie są zalety tego rozwiązania dla Twojego sklepu oraz jak zarządzać produktami i sprawić, by klienci byli zadowoleni.



Sklep na Facebooku jak założyć

Szacowany czas czytania: 20 minut


Sklep na Facebooku

Sekcja sklep na Facebooku umożliwia łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Facebook. Takie rozwiązanie umożliwia inspirowanie klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Facebooku można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Facebooka. Sklep na Facebooku ładują się szybciej niż normalna strona na urządzeniu mobilnym i ma nieograniczony, globalny zasięg.

Sklepy na Facebooku ułatwia sprzedaż, ponieważ:

  • środowisko sklepu działa zarówno na Facebooku, jak i Instagramie
  • elastyczne kolekcje w sklepie prezentują wyróżnione produkty
  • funkcje i narzędzia pomagają ożywić markę Twojego sklepu

Funkcja sklep na Facebooku umożliwia prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom. Musisz jednak wiedzieć, że fanpage sklepów utworzonych w USA i w Polsce nie mają jeszcze tych samych funkcjonalności. W USA za pośrednictwem Facebooka można prowadzić sprzedaż bezpośrednią już z poziomu strony Facebooka. W przypadku polskiego sklepu na Facebooku klient po wybraniu produktu zostaje przekierowany do e-sklepu w celu dokończenia zakupów.

Dlatego do założenia sklepu na Facebooku potrzebny jest sklep internetowy. Najprostszą metodą na otworzenie własnego sklepu internetowego jest obecnie stworzenie sklepu internetowego na platformie WordPress. Sklep WordPress WooCommerce jest obecnie najbardziej efektywną, przyjazną i ekonomicznie racjonalną opcją założenia sklepu internetowego. Przeczytaj więcej na temat sklepu WordPress oraz wszystko na temat jego wad i zalet.

Sklep WordPress + Facebook

Stwórz Twój sklep na Facebooku dzięki integracji z profesjonalną platformą e-Commerce WordPress + WooCommerce.


Czy Twoja firma powinna prowadzić sklep na Facebooku?

Wiele osób traktuje Facebooka jako sposób na utrzymywanie kontaktu ze znajomymi, rodziną i ulubionymi markami. Obecnie coraz więcej czasu poświęca się na media społecznościowe, co powoduje naturalne zmiany w zachowaniach związanych z robieniem zakupów.

Ponieważ Facebook ma mnóstwo regularnych użytkowników, firmy zaczynają dostrzegać, że tam właśnie spędzają czas ich klienci. Obecnie użytkownicy Facebooka mogą robić zakupy bezpośrednio z poziomu postów. Firmy sprzedające już swoje produkty na platformie Facebook łatwiej znajdują nowych klientów. Co więcej, klienci mogą tu wygodnie dokonywać zakupu za pomocą kilku kliknięć. Udostępniamy też narzędzia, które umożliwiają kompleksową obsługę takich transakcji.

Połączenie prowadzenia sklepu internetowego z platformą społecznościową jest dla firm szansą na rozwój. To także łatwiejszy sposób na odkrywanie Twoich produktów przez potencjalnych klientów na Facebooku.

Wielu osób, firm prowadzących sklep internetowy zastanawia się, jak zacząć sprzedawać produkty potencjalnym klientom, którzy odwiedzają Facebooka i poszukiwaniu nowych produktów. Facebook udostępnia specjalne platformy handlowe z obsługą sprzedaży, są to: sklepy na stronach na Facebooku, Zakupy na Instagramie oraz Marketplace Facebook.


Jak działa sklep na Facebooku?

Funkcja sklepu umożliwia utworzenie unikatowego środowiska zakupowego na Facebooku. Gdy utworzysz sklep, klienci będą mogli przeglądać, poznawać i kupować Twoje produkty. Wystarczy, że masz stronę firmową na Facebooku połączoną z Twoim sklepem internetowym dzięki opcji Sklepu na Facebooku.

Jako sprzedawca łatwo spersonalizujesz sklep na Facebooku tak, aby odzwierciedlał Twoją markę. Możesz zaktualizujesz katalog produktów w oparciu o asortyment i zarządzać wszystkimi aspektami sklepu na Facebooku. Dzięki sklepom klienci mogą przeglądać, poznawać i kupować Twoje produkty bezpośrednio na Facebooku.

Funkcja sklepu pozwala zaprezentować Twoją markę i produkty w środowisku zoptymalizowanym pod kątem urządzeń mobilnych. Kiedy opublikujesz swój sklep, klienci będą mogli znaleźć go za pośrednictwem aplikacji na Facebooku na urządzeniach firmy Apple lub z systemem Android. Sklep będzie wyświetlony w trybie pełnoekranowym, a kolekcje będą prezentowane klientom w postaci spersonalizowanych produktów. Gdy dodasz nowy asortyment do sklepu, odbiorcy zobaczą go w swoich Aktualnościach lub na karcie Sklep na Facebooku, bądź też otrzymają powiadomienie z zaproszeniem do odwiedzenia sklepu.


Jak założyć sklep na Facebooku?

Nowi sprzedawcy mogą utworzyć sklep na Facebooku w zakładce Menedżerze sprzedaży. Jeżeli nie masz skonfigurowanego sklepu na stronie na Facebooku, możesz utworzyć sklep w Menedżerze sprzedaży.

Aby założyć i skonfigurować sklep na Facebooku, musisz:

  1. być administratorem Menedżera firmy
  2. być właścicielem strony na Facebooku i katalogu w tym samym Menedżerze firmy
  3. posiadać uprawnienia do zarządzania stroną oraz do zarządzania katalogiem w Menedżerze firmy
  4. prowadzić sklep internetowy, z którego będą synchronizowane produkty do sklepu na Facebooku

Tworząc kolekcje, można dostosować swój sklep i przyciągnąć klientów. W Menedżerze sprzedaży można dostosować swój sklep, a także utworzyć, uporządkować i dostosować kolekcje. Każda kolekcja będzie miała nazwę, opis, multimedia w tle i będzie obejmować co najmniej 2 produkty. Produkty mogą być zgrupowane w kolekcjach tematycznie – ułatwi to klientom znalezienie potrzebnych produktów.

Jak prowadzić sklep na Facebooku?

Założenie sklepu na Facebooku jest darmowe i łatwe. Sklep na Facebooku jest dostępny dla firm na całym świecie. Aby zacząć sprzedaż potrzebujesz działający sklep internetowy oraz skonfigurować sklep w aplikacji Facebooka. Są to proste trzy kroki. Pierwszy krok to konfiguracja Menedżera sprzedaży.

1. Konfiguracja sklepu w Menedżerze sprzedaży

Założenie sklepu na Facebooku trzeba rozpocząć procedurą wdrażania nowego sklepu w Menedżerze sprzedaży.

manager sprzedaży jak założyć sklep na Facebooku

Aby skonfigurować sklep w Menedżerze sprzedaży, wykonaj wszystkie wymagane czynności:

  • Przejdź do Menedżera sprzedaży.
  • Kliknij Rozpocznij/Dodaj sklep, aby przejść do strony Utwórz sklep.
  • W sekcji Utwórz sklep wybierz: Wybierz metodę finalizacji zakupu, Wybierz kanały sprzedaży i postępuj zgodnie z instrukcjami od Facebooka.

Pamiętaj, karta Sklepu na Facebooku może pojawić się w Menedżerze firmy nawet po 2 tygodniach, gdy Facebooku sprawdzimy Twoje konto.

utwórz sklep jak założyć sklep na Facebooku

Sklep testowy na Facebooku
Możesz również utworzyć sklep testowy, żeby lepiej zrozumieć proces założenia sklepu na Facebooku. Utwórz sklep testowy na Facebooku, przetestuj swoją integrację i zobacz, jak wygląda proces zakupu od strony klienta.

Utwórz sklep testowy

Po zakończeniu konfiguracji możesz przejść do Menedżera sprzedaży, aby zarządzać katalogiem, dowiedzieć się, jak korzystać z narzędzi sprzedaży. Możesz również przypisać uprawnienia dla Twojego zespołu w celu zarządzania konkretnymi zadaniami w firmie.

Po zakończeniu konta sklepu na Facebooku możesz również:

  • Utworzyć kolekcje – kolekcje muszą zawierać co najmniej 2 do 30 produktów.
  • Dostosować sklep – dostosowanie sklepu polega na wybraniu wyróżnionej kolekcji i dostosowaniu wyglądu sklepu.
  • Opublikować sklep – odbiorcy zobaczą Twój sklep po tym, jak Facebook zatwierdzi dodane kolekcje. Zwykle trwa to nie dłużej niż 24 godziny.

2. Dodawanie produktów do katalogu

Po utworzeniu sklepu w Menedżerze sprzedaży i połączeniu go ze stroną na Facebooku możesz zacząć i dodawać produkty do katalogu. Po przesłaniu produktów konfiguracja sklepu będzie gotowa.

Czym jest katalog? Katalog zawiera informacje o wszystkich artykułach, które chcesz reklamować albo sprzedawać na Facebooku. Możesz wykorzystać katalog do zarządzania wszystkimi produktami i aktualizowania asortymentu, kiedy ten się zmienia.

Dowiedz się więcej o katalogach

Dostępnych jest wiele sposobów dodawania produktów do katalogu. Produkty możesz dodawać ręcznie, możesz też skorzystać z zestawienia produktów lub API albo połączyć katalog z platformą sklepową taką jak WordPress WooCommerce. Wybór metody zależy od kilku czynników, takich jak wielkość i typ asortymentu, oraz od tego, jak często zmienia się Twój asortyment.

Jeżeli w Twoim sklepu znajduje się więcej produktów i oferta zmienia się zbyt często, ręczne dodawanie produktów do katalogu może okazać się niewygodne i będzie potrzebować integracji sklepu internetowego ze sklepem na Facebooku.

Tworzenie katalogu

Dobrą praktyką sklepu na Facebooku jest to, aby w miarę możliwości utrzymywać asortyment w jednym katalogu, zamiast tworzyć większą ich liczbę. Dowiedz się więcej o najlepszych praktykach dotyczących używania pojedynczego katalogu.

Dobre praktyki dotyczące katalogu:

  1. katalog musi zawierać aktualne i precyzyjne informacje na temat produktów
  2. sprzedajesz produkty w różnych rozmiarach i kolorach, uwzględnij wszystkie warianty
  3. korzystaj ze zdjęć produktów w wysokiej rozdzielczości, aby jak najwierniej odwzorować produkty
  4. ukryj niedostępne produkty z katalogu

Dobre praktyki katalogu sklepu na FB

Kolekcje produktów
Aby ułatwić klientom znalezienie odpowiednich produktów w sklepie, warto w Menedżerze sprzedaży utworzyć i wyróżnić kolekcje produktów. Kolekcje w sklepie na Facebooku mają nazwę, opcjonalny opis i multimedia w tle oraz będzie obejmować co najmniej dwa produkty.

Tworzenie kolekcji w Menedżerze sprzedaży

3. Personalizacja sklepu

Po wprowadzeniu produktów do katalogu możesz spersonalizować Twój sklep. Aby wyróżnić sklep na Facebooku możesz również użyć grafik, elementów marki i niestandardowych kolorów. Dodatkowo można ułatwić nawigację po sklepie, określić układ i kolejność kolekcji w taki sposób, aby klienci najpierw zobaczyli nowe i wyróżnione kolekcje.

Sklepy można personalizować na wiele sposobów. Możesz prezentować różne kolekcje i produkty, w zależności od upodobań klientów. Nadaj sklepowi własny charakter i dopasuj środowisko zakupowe do potrzeb kupujących.

Nadawanie sklepowi własnego charakteru
Po założeniu sklepu możesz spersonalizować jego układ, styl, żeby nadać mu własny charakter i jak najbardziej kojarzył się z Twoją firmą. Personalizacja układu i stylu sklepu jest możliwa na karcie Menadżerze sprzedaży.

Jak można nadać sklepowi na Facebooku osobisty charakter? Możesz to uzyskać dzięki:

  1. edycji strony głównej sklepu i stworzeniu klientom inspirującego środowisko zakupowego
  2. dopasowaniu styl sklepu do wizerunku marki – zmiana rozmiaru tekstu i wybór kolory przycisków oraz wyróżnień
  3. dodawanie strony kolekcji i porządkowanie asortymentu
  4. określeniu wyróżnionych kolekcji i produktów
  5. dodawaniu, usuwaniu i przemieszczaniu kolekcje w sklepie – kategorie produktów można dowolnie wybierać, aby ułatwić klientom odkrywanie sklepu

Dowiedz się więcej o dostosowywaniu sklepu w Menadżerze sprzedaży


Integracja sklepy na Facebooku

Klienci Sklepu na Facebooku w Polsce muszą ze strony Facebooka przejść się do Twojego sklepu internetowego i tu dokonać zakupu. Dlatego do założenia sklepu na Facebooku potrzebny jest sklep internetowy. Najprostszą metodą na otworzenie własnego sklepu internetowego jest obecnie stworzenie sklepu internetowego na platformie WordPress. Sklep WordPress WooCommerce jest obecnie najbardziej efektywną, przyjazną i ekonomicznie racjonalną opcją założenia sklepu internetowego.

Sklep na Facebooku – integracja


Sprzedaż wielokanałowa

Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szansę na pozyskanie znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę internetową. Liczne integracje WooCommerce pozwalające sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu.

Sprzedaż wielokanałowa w sklepie internetowym to ścisłe powiązanie kilku kanałów sprzedaży i komunikacji. Jest to sprzedaż rozproszona pomiędzy sklep internetowy i media społecznościowe. Rozwiązanie sprzedaży wielokanałowej pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sprzedażowego i docieranie do szerokiego grona konsumentów.

Rozwój strategii sprzedaży wielokanałowej ściśle wiąże się ze zwiększeniem ilości rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku, a także zmianami postaw konsumentów, którzy coraz jaśniej wyrażają swoje oczekiwania względem sprzedawców. Podstawowym założeniem sprzedaży wielokanałowej jest spójność przekazu w każdym miejscu i jego wzajemne uzupełnianie się. Klienci szybko przemieszczają się pomiędzy różnymi źródłami informacji i możliwości w internecie. Przykładowo klient rozpoczynający oglądanie produktów na stronie internetowej, będzie mógł zakończyć transakcję na Facebooku. Rolą każdego sklepu jest umożliwienie mu kupowania dokładnie tak, jak tego chce.


sprzedaż w mediach społecznościowych
Sprzedaż w mediach społecznościowych
Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.
Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.
co to jest google shopping
Google Shopping co to jest i jak to działa?
Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google, która ma pomagać w zakupach i porównywaniu ofert sklepów internetowych.
Przeczytasz o: Jak działa Google Shopping i Merchant Center, plik produktowy XML, ile kosztują kampanie produktowe i jak je tworzyć, strategia i korzyści z Google Shopping.
Jak założyć sklep na Facebooku
Jak założyć sklep na Facebooku?
Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Reklamuj i sprzedawaj Twoje produkty w miejscu, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Czasy, w których Facebook był wyłącznie serwisem […]

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Media społecznościowe nie są już tylko portalami do spędzania wolnego czasu i komunikacji z ludźmi. Spełniają też szereg innych funkcji, chociażby kanału marketingowego do budowania swojej pozycji na rynku. Większość firm posiada już firmowy fanpage na Facebooku, profil na Instagramie, kanał na YouTube lub w innych social mediach. Z ich popularności zdają sobie sprawę znane marki, które wykorzystują je do komunikacji z klientem i sprzedaży produktów i usług.

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Social media to obecnie ważne platformy e-Commerce i kanały sprzedaży. Zarówno Facebook, jak i Instagram mają opcję uruchomienia zakupów online, dzięki którym użytkownicy mogą zamawiać produkty praktycznie bez wychodzenia z mediów społecznościowych.

Social selling nastawiony jest na budowanie relacji z klientami, dlatego każdy e-Commerce powinien korzystać z kanałów mediów społecznościowych w działaniach wspierających sprzedaż i marketing.

Social commerce, czyli tworzenie platform sprzedażowych w mediach społecznościowych, pozwala poprawić widoczność Twoich produktów dla użytkowników. Social commerce to też szansa na pozyskanie nowych klientów oraz na budowanie zaufania wśród obecnych odbiorców. Sprzedawanie przez social commerce znacznie skraca ścieżkę zakupową, co może przyczynić się do zwiększenia ilości transakcji w sklepie internetowym.

Dużą popularnością cieszy się również trend prezentacji produktów na żywo oraz transmisje sprzedażowe w mediach społecznościowych, czyli live commerce. Klienci dołączają także do dedykowanych grup na Facebooku, w których mogą znaleźć interesujące ich produkty.

Należy pamiętać, że cały czas nie są to rozwiązania skonstruowane do potrzeb profesjonalnych sprzedawców. Jednak warto zainteresować się także tymi kanałami sprzedaży i zainwestować w social commerce. Warto wiedzieć, że nie ma możliwości bezpośredniej sprzedaży na Facebooku, Instagramie lub w innych mediach. Klient po kliknięciu w produkt w poście sponsorowanym jest przekierowywany automatycznie do sklepu internetowego, gdzie może dokończyć proces zakupowy.


Sklep na Instagramie

Instagram obok Facebooka to miejsce, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Dlatego też Instagram może to być kolejnym ważnym kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Aplikacja Instagram to idealne miejsce inspirowania klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Instagramie umożliwiają łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Instagram. Taki sklep można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Instagrama za pomocą jednego kliknięcia. Sklep na Instagramie ładują się szybciej niż normalna strona na smartfonach i ma nieograniczony, globalny zasięg. Podobnie jak z Facebookiem do założenia sklepu na Instagramie potrzebny jest działający sklep internetowy, z którego importowane są produkty.

› Sklep na Instagramie – integracja


Sklep na Pinterest

Pinterest to miejsce, gdzie klienci spędzają czas i szukają inspiracji w internecie. Ludzie na Pintereście są otwarci na nowe pomysły, co oznacza, że ​​chcą zobaczyć Twoje spojrzenie na świat. Treści marek nie przeszkadzają na Pintereście — tylko inspirują. Funkcje zakupów są wbudowane zarówno w darmowe konto Pinterest, jak i w nasze rozwiązania reklamowe.

Dzięki rozszerzeniu Pinterest dla WooCommerce możesz zaprezentować swoje produkty użytkownikom Pinteresta, którzy już szukają pomysłów i rzeczy do kupienia. Połącz swój sklep WooCommerce z kontem biznesowym na Pintereście bezpośrednio w aplikacji WooCommerce. Cały Twój katalog będzie dostępny do przeglądania na Pintereście za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Nawet jeśli nie jest to „prawdziwy” sklep internetowy, to z pewnością pomoże Twojemu sklepowi internetowemu w bezpośrednim generowaniu przychodów. Sekcja sklepu to zakładka, którą możesz dodać do swojej strony firmowej na Pintereście, a następnie dzięki której możesz oznaczać produkty bezpośrednio na stronie Twojego profilu na Pintereście. Jest to również idealne rozwiązanie jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów na Pintereście.

› Pinterest Shopping – integracja


Zakupy Google Shopping

Co prawda Google nie jest częścią mediów społecznościowych, ale jest ważnym elementem sprzedaży wielokanałowej w szerszym znaczeniu. Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą Zakupy Google będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

› Zakupy Google Shopping – integracja


Allegro

Sklep internetowy możesz połączyć również z portalem Allegro, który daje dostęp do milionów klientów. Integracja Twojego sklepu internetowego z Allegro daje szereg możliwości jak możliwość bezproblemowo zarządzać aukcjami i sprzedażą sklepu w jednym miejscu, dwustronną synchronizację produktów i stanów magazynowych, możliwość automatyzacji wystawiania lub importu aukcji.

› Allegro – integracja dwustronna


Porównywarki cen

Porównywarki cen to kolejny sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu. Możesz zintegrować sklep internetowy porównywarkami np. Ceneo.plHomebook.pl, Domodi.pl, Nokaut.pl Działanie porównywarki polega na tym, że zbiera on dane od zarejestrowanych sklepów i prezentują je w zagregowanej formie swoim użytkownikom. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji, umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i charakterystyki produktów.

› Porównywarki cen – integracje


Jak założyć sklep internetowy?

Wejście na rynek e-Commerce i otworzenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne i nie wymaga w większości przypadków dużego budżetu. Na pewno będzie to wymagało podjęcia kilku ważnych decyzji i zdobycia pewnej wiedzy w temacie e-Commerce.

Jeżeli zdecydowałeś się, co chcesz sprzedawać, powinieneś poznać otaczający rynek i przeanalizowanie konkurencję. Jeśli zaś masz swój unikatowy produkt warto przeanalizować najważniejsze funkcjonalności, które są istotne dla Twoich odbiorców. Pamiętaj o sukcesie w e-Commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, często zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu.

Wdrożenie sklepu internetowego to proces, który możesz wykonać zarówno samodzielnie lub zlecić agencji e-Commerce. Proces wdrożenia prostego sklepu opiera się na kilku podstawowych elementach.

Po przejściu tych kroków sklep internetowy jest już w pełni gotowy do sprzedaży. Aby jednak e-Commerce odniósł sukces w dzisiejszych czasach, trzeba od razu przenieść do kolejnych kroków: pozycjonowanie SEO i marketingu oraz codziennego prowadzenia sklepu i obsługi klienta. Te elementy pomogą wypromować sklep, budować markę oraz jak najszybciej pozyskać klientów.

Prowadzenie sklepu internetowego

Jak założyć sklep internetowy?

Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy krok po kroku: wybór platformy e-commerce, logistyka, płatności, marketing i SEO, kwestie prawne…


Jak założyć sklep na Facebooku – najczęstsze pytania FAQ

Co to jest Menedżer sprzedaży?
Menedżer sprzedaży to narzędzie Facebooka ułatwiające sprzedawcom obsługę sprzedaży na naszej platformie, dodawanie asortymentu, zarządzanie zamówieniami, sprawdzanie kondycji konta i wiele więcej. Korzystając z Menedżera sprzedaży, firmy mogą sprzedawać swoje produkty przy użyciu ulubionych kanałów swoich klientów, takich jak Instagram, Marketplace Facebooka czy też sklep na stronie na Facebooku. Sprawdź, co musisz wiedzieć na początek – zajrzyj do naszych przewodników i artykułów.

Menedżer sprzedaży – informacje

Konfigurowanie Zakupów na Facebooku w Menedżerze sprzedaży

Konto handlowe
Konto handlowe to opcja dostępna jedynie w krajach, w których możliwe jest przejście do kasy z poziomu sklepu na Facebooku. Aby rozpocząć sprzedaż na Facebooku w Polsce potrzebny jest sklep internetowy, w którym klient przechodzi ze sklepu na Facebooku i tu finalizuje zakup.

Jakie dane dotyczące firmy są potrzebne do skonfigurowania konta.


Podsumowanie

W miarę ewolucji e-Commerce i zachowań kupujących sklepy internetowe muszą reagować na zmieniające się wymagania klientów. Takim standardem jest obecnie sklep na Facebooku. Czasy Facebooka kiedy był wyłącznie serwisem społecznościowym i służył jedynie do komunikowania, dzielenia się informacjami i zdjęciami już minęły. Dziś Facebook to także wielka platforma handlowa.

Połączenie sklepu internetowego z zakupami na Facebooku, pomaga zapewnić wyższy poziom relacji z klientem i sprzedaży. Tworząc sklep na Facebooku oczekiwać zaangażowania, utrzymania i powiększenia bazy klientów. Dzięki takim rozwiązaniom można również skalować rozwiązania sprzedaży sklepu na przyszłość. Wykorzystaj ogromna popularność Facebooka i użyj go jako ważny kanał sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego.


Czytaj również:

Integracja sklepu z Facebookiem

Usługa Sklep na Facebooku zapewni Twojemu sklepowi internetowemu rozpoznawalność, a kontakt z użytkownikami platformy Facebook wpływa zwiększenie rozpoznawalności i zwiększenie sprzedaży produktów.

4.9/5 - (58 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger