Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Google Shopping co to jest i jak to działa?

co to jest google shopping

Google Shopping zapewnia wygodę zakupów klientom, którzy szukają produktów dostępnych w sklepach internetowych przez wyszukiwarkę Google.

Google Shopping to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google. Pozwala tworzyć kampanie produktowe, które mocno angażują uwagę potencjalnych klientów. Google Shopping to usługa, która przyśpiesza proces dokonywania zakupów. Dzięki Google Shopping nie musimy już wchodzić na stronę internetową sklepu, wpisywać nazwy produktu i porównywać go z innymi. Wystarczy kliknąć interesujący nas produkt ze zdjęcia. Po wpisaniu interesującego nas przedmiotu w wyszukiwarkę Google Shopping odnajdzie szereg produktów spełniających kryteria wyszukiwania. W ten sposób możemy szybko porównać produkty, bez konieczności przeglądania ofert wielu sklepów internetowych.

Dzięki Google Shopping branża e-Commerce zyskała zupełnie nowe możliwości promowania produktów. Ten rodzaj kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google stał się jednym z najbardziej popularnych oraz najefektywniejszych sposobów na pozyskanie klienta. Obecnie ponad 70% użytkowników Google rozpoczyna poszukiwania interesującego ich produktu, który chcieliby zakupić, od wpisania jego nazwy w wyszukiwarkę Google.


Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jak inteligentne kampanie pomogą Ci pokazać Twoje produkty kupującym, którzy szukają właśnie tego, co oferujesz, bez względu na to, czy robią to w domu, na telefonie czy w sklepie stacjonarnym.
  • W jaki sposób działają kampanie produktowe i jak stworzyć skuteczną kampanię dla Twojego sklepu, dzięki której dotrzesz do nowych kupujących.
  • Ile kosztuje kampania produktowa i czy używając Google Shopping płacisz tylko za uzyskane efekty?

Sklep w Google Shopping

Produkty z Twojego sklepu, ich zdjęcia i ceny, a także nazwa Twojego sklepu mogą być wyświetlane osobom szukającym w wyszukiwarce Google na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. Wyświetlanie takich produktów jest płatne. Płacisz za usługę Google Shopping tylko wtedy, gdy kupujący kliknie „reklamę” produktu i przejdzie na stronę Twojego sklepu internetowego.



Google Shopping co to jest i jak to działa?

Estimated reading time: 23 minuty

  1. Google Shopping – definicje
  2. Czym jest Google Shopping?
  3. Google Shopping i Merchant Center
  4. Jak działa Google Shopping?
  5. Co jest potrzebne do Google Shopping?
  6. Ile kosztuje Google Shopping?
  7. Czy Google Shopping się opłaca?
  8. Strategia w Google Shopping
  9. Korzyści z Google Shopping
  10. Sprzedaż wielokanałowa
  11. Integracja Google Shopping
  12. Sprzedaż wielokanałowa
  13. Sprzedaż w mediach społecznościowych
  14. Podsumowanie

Google Shopping – definicje

Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google, która ma pomagać w zakupach i porównywaniu ofert sklepów internetowych. Usługa Google Shopping powiązana jest z platformą Google Merchant Center, gdzie właściciel sklepu podaje najważniejsze dane swojego sklepu internetowego i produktów. Produkty pojawiają się automatycznie w wynikach wyszukiwania Google’a poprzez Google Ads, na podstawie tytułów i opisów produktów.

Usługa Google Shopping wcześniej znana była pod nazwą Google Product Search, Google Products, Froogle.

Google Shopping

Google Merchant Center to narzędzie stworzone przez Google służące do przesyłania danych produktów oraz informacji o sklepie internetowym. Umożliwia udostępnianie produktów w Google Shopping, reklamach produktowych i innych usługach Google.

Google Merchant Center

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania linków sponsorowanych. Linki reklamowe wyświetlane są na samej górze i opatrzone hasłem Reklama (Ads). Wyświetlenie reklamy nie wiąże się z ponoszeniem dodatkowym opłat. Płatność pobierana jest za kliknięcie użytkownika w link.

Google Ads

Reklamy produktowe (Shopping Ads) to reklamy, które dostarczają użytkownikowi szczegółowych informacji o określonych produktach. Reklamy produktowe mają format tekstowo-graficzny, zawierają następujące elementy: zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz link do sklepu internetowego.

Reklamy produktowe na różnych urządzeniach

Kampanie produktowe (Google Shopping Campaigns) to forma reklamy Google AdWords dla sklepów internetowych, która umożliwia wyświetlanie zdjęć produktów wraz z jego nazwą, ceną oraz nazwą sklepu internetowego bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania Google, oraz w sekcji Google Shopping. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony bezpośrednio na podstronę produktu w sklepie internetowym.

Kampanie produktowe w Google Ads

Product Listing Ads (PLA) to format reklamy, który przeznaczony jest głównie na potrzeby rynku e-Commerce. Reklamy w PLA wyświetlane są bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Product Listing Ads są dostępne w przyjaznym dla kupujących formacie graficzno-tekstowym. PLA zawiera takie dane o produkcie jak nazwa, zdjęcie produktu, nazwa sklepu oraz cena. Do rozpoczęcia wyświetlanie reklam PLA potrzebne jest konto w Google Merchant Center oraz plik produktowy zawierający bieżącą listę produktów.

Plik produktowy (feed produktowy) to plik utworzony przez skrypt w sklepie internetowym zawierający informację o produktach i ich atrybutach. Plik produktowy może być w formacie XML, ale często stosuje się także inne formaty, takie jak CSV, XLS, TXT.


Czym jest Google Shopping?

Rynek e-Commerce rozwija się bardzo dynamicznie również dzięki Google Shopping. Jest to ciekwawszy sposobów na wyszukanie odpowiedniego produktu w porównaniu z porównywarkami ceno. Dzięki Google Shopping potencjalny klient otrzymuje bowiem o wiele bardziej rozbudowane możliwości wyboru interesującego go produktu.

Szukając informacji o produkcie w Google w momencie wpisania przez nas konkretnej nazwy produktu bądź kategorii, w której powinien się on znaleźć, oprócz standardowych linków sponsorowanych oraz wyników organicznych znajdziesz na samej górze wyników Google sekcję reklam produktowych.

Klienci szczególnie ci internetowi kupuje oczami. Dlatego też istotnym elementem w promocji sklepu internetowego są zdjęcia produktów lub wykonanych usług. Pojawienie się w sekcji reklam produktowych ma szczególne znaczenie w przypadku branży e-Commerce, w których ekspozycja oferty sklepu może przesądzić o zainteresowaniu oraz potencjalnej sprzedaży.

Do tej pory do celów marketingowych sklepy e-Commerce wykorzystywały najczęściej standardowe reklamy Google Ads, ale miały swoje ograniczenia. Takie link sponsorowane składają się wyłącznie z tekstu odnoszącego się do strony produktowej. Natomiast Google Shopping daje możliwość porównania ceny i wyglądu szukanego produktu z poziomu przeglądarki. Kampania produktowa w Google Shopping to ciekawa forma reklamy, której dzięki swojej formie wizualnej i zwięzłość informacji oddziałuje skutecznie na klienta.

Prezentacja produktów wraz ze zdjęciem oraz ich cenami umożliwia zdecydowanie bardziej efektywne prowadzenia kampanii reklamowych dla sklepów internetowych. Google znając i odpowiadając na ten potencjał, stworzył usługę Google Shopping, której korzyści z są obopólne, zarówno dla sprzedawcy, jak i samych klientów.


Google Shopping i Merchant Center

Dzięki połączeniu Twojego sklepu internetowego z Merchant Center i Google Shopping możesz wyświetlić swoje produkty klientom, którzy szukają ich w Google. Dzięki takiemu połączeniu przyciągniesz więcej potencjalnych kupujących.

Google Shopping umożliwia dotarcie do klientów, którzy szukają produktów w wyszukiwarce Google, a często robią zakupy w innych miejscach w internecie. Dzięki połączeniu Merchant Center ze sklepem internetowym kupujący będą mogli zobaczyć Twój produkty w wyszukiwarce Google.

Dzięki integracji sklepu internetowego z Google Merchant Center masz pewność, że podane przez Ciebie informacje o produktach będą zawsze aktualne. Integracja sklepu internetowego z kontem w Merchant Center sprawi, że klienci szybko i łatwo, bez żmudnego szukania, znajdą produkty spełniające ich kryteria, dostępne w Google Shopping. Edytuj dane w Twoim sklepie, a potencjalni klienci zawsze będą widzieli w reklamach najnowsze informacje w Google Shopping.

Kampanie produktowe pomagają promować Twoje produkty, dostarczając użytkownikom wyszukiwarki Google szczegółowych informacji o tym, jakie produkty sprzedajesz, jeszcze zanim klikną Twoją reklamę. Korzystając z narzędzi Google dostosowanych do potrzeb handlu elektornicznego, będziesz w stanie śledzić efektywność reklamy swoich produktów w okresie prowadzenia kampanii Google Shopping.


Jak działa Google Shopping?

Twoje produkty ze sklepu będą widoczne w wyszukiwarce dzięki reklamie Google. Product Listing Ads, w przeciwieństwie do Google Ads, nie korzystają z listy słów kluczowych, a jedynie ze specjalnie przygotowanego pliku, zawierającego listę wszystkich produktów, które chcesz promować.

Takie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, głównie dlatego, że odpowiednie dopasowanie produktów do wpisywanych przez potencjalnego klienta fraz pozostawiamy skryptom Google. Odpowiednie opisanie oferty w sklepie pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko przypadkowych, niedostosowanych do oczekiwań wyświetleń produktów.

W momencie wpisania przez potencjalnego klienta interesującej go frazy, dotyczącej wybranego produktu, ukazuje mu się porównanie cen wraz z adresami poszczególnych sklepów. Reklama z użyciem Google Shopping staje się coraz bardziej popularna, a przez to jest coraz bardziej skuteczna. Wyniki Google Shopping są atrakcyjne dla użytkowników, ponieważ umożliwiają graficzną prezentację produktu, jeszcze przed dokonaniem przez kupującego wyboru interesującego go sklepu internetowego.


Co jest potrzebne do Google Shopping?

Do przygotowania kampanię Product Listing Ads i pokazania produktów w Google Shopping potrzebne jest kilka elementów.

  1. Konto Google Ads wraz z dostępnym budżetem na działania reklamowe
  2. Sklep internetowy z możliwością integracji z Google Merchant Center
  3. Plik XML z informacjami o promowanych produktach

Informacje o produktach ze sklepu internetowego importowane są do konta Google Merchant Center za pomocą pliku XML. Po połączeniu konto Google Ads z Google Merchant Center można utworzyć kampanię produktową.

Podobnie jak w reklamach Google Ads, największe znaczenie dla kolejności wyświetlanych produktów w Google Shopping mają wynik jakości oraz maksymalna stawka, jaką ustalisz za jedno kliknięcie w produkt (przekierowanie).

W całym procesie bardzo istotny jest sam sklep internetowym jego odpowiednia optymalizacja oraz jakość strony docelowej produktu. Google przywiązuje bowiem dużą wagę do tego, aby wyniki były jak najbardziej trafne dla potencjalnych klientów.


Ile kosztuje Google Shopping?

W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, gdzie reklamujący płacą za umieszczenie reklamy niezależnie od efektu, w reklamach produktowych Google Ads pobierane są opłaty tylko za kliknięcie. Taki system jest określany jako PPC, czyli „płać za kliknięcie” (pay-per-click).

PPC – Pay per Click (płać za kliknięcie) to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżniane są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bidów (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.

Cenę PPC można określić jako:

CPC – Cost per Click, czyli „koszt za kliknięcie” w reklamach Zakupowych (Shopping Ads / PLAs)
CPE – Cost per Engagement, czyli „koszt za zaangażowanie” za reklamy z funkcją prezentacji produktu (Showcase Shopping Ads) lub Reklamy z Lokalnego Katalogu (Local Catalogue Ads)

Mankamentem rozwiązania PPC jest to, że nie można z góry ustalić kosztu kampanii produktowych w Google. Można oczywiście ustalić budżet, który zostanie na nie wydany.

Jaki budżet na kampanię produktową?

Przed stworzeniem pierwszej kampanii produktowej pojawia się pytanie, jaki budżet należy przeznaczyć na kampanię produktową w Google Shopping. Nie ma niestety jednoznacznej odpowiedzi i zależy to od wielu czynników.

Najlepsza oferta
Reklamy w Google Shopping działają jak system aukcji. Wygrywa najlepsza oferta, którą chce przeznaczyć sklep internetowy, aby pojawić się w wynikach Google.

Maksymalna stawka
Tworząc kampanie produktowe należy pamiętać, że wielkość budżetu nie musi być skorelowany z wysoką jakością i skutecznością reklamy. Google decydując, które reklamy idealnie pasują do wyszukiwanych fraz, bierze pod uwagę maksymalną stawkę (górny limit kwoty), którą właściciel kampanii przeznaczył na wyszukiwane słowo kluczowe i tzw. wskaźnik jakości, czyli trafność wyszukiwań klientów i jakość strony internetowej sklepu. Dlatego budżet powinien pasować do wielkości sklepu i sama wysokość budżetu nie jest jnajważniejszym czynnikiem, którzy trzeba rozważyć przy planowaniu kampanii. Nawet nieduże sklepy mogą osiągnąć sukces, jeżeli sklep i produkty są dobrze zoptymalizowane pod kampanie Googla.

Branża produktów
Branża produktów ma również kluczowe znaczenie dla kampanii produktowych. Istnieje wiele bardzo konkurencyjnych i wymagających sektorów e-Commerce. Oznacza, że bariera wejścia CPC dla słów kluczowych i produktów z tych segmentów jest wyższa niż przeciętna, a czasem na tyle wysoka, że mogą sobie pozwolić tylko duże sklepy e-Commerce. Przy tworzeniu kampanii powinieneś ocenić konkurencję w Twojej branży, popularność reklam zakupowych w Google Shopping jako narzędzia marketingowego w tym sektorze oraz popyt na swoje produkty, czyli zwrot ze sprzedaży.

Liczba produktów w kampanii
Im bardziej jest zróżnicowana Twoja oferta, im więcej masz różnych produktów w sklepie internetowym, tym wyższy musi być budżet na reklamę, ponieważ CPC pomnoży się przez większą liczbę produktów.

Dodatkowym kosztem, który może wpłynąć na budżet, jest koszt zlecenie prowadzenia kampanii agencji SEM. Oczywiście kampanię produktową możesz z powodzeniem prowadzić we własnym zakresie. Jeżeli jednak chcesz, żeby była ona lepiej zoptymalizowana i sprofilowana, warto rozważyć, czy powierzyć realizację tego zadania firmie zewnętrznej.


Czy Google Shopping się opłaca?

Sama kampania w Google Shopping nie jest w stanie zapewnić nam wzrostu sprzedaży, gdy Twoja oferta jest mało konkurencyjna, a sam sklep internetowy nie przyciąga klientów. Przed rozpoczęciem kampanii typu Product Listing Ads zadbaj o elementy, które wpływają na sprzedaż jak wygląd strony głównej, obsługa klienta, dobra oferta cenowa, funkcjonalności ułatwiające poruszanie się po sklepie i złożenie zamówienia. Klienci zwracają uwagę nie tylko na ofercie ciekawe produkty w ofercie i niskie ceny, ale również na atrakcyjną prezentację i pogłębioną informację o produkcie. Sklepy internetowe przyjazne dla klienta zawsze obserwują większą liczbę konwersji z kampanii produktowych.

Google Shopping nie jest obowiązkiem dla każdego sklepu internetowego. To wciąż nowa metoda promocji dla wielu sklepów internetowych. Należy jednak pamiętać, żeby obecnie odnieść sukces w branży e-Commerce, może być to rozwiązanie niezbędne. Kampanie produktowe w Google Shopping postrzegane są przez sprzedawców jako najbardziej skuteczne narzędzie marketingu internetowego w porównaniu z innymi rozwiązaniami na rynku.

Jeżeli, nie planujesz działań związanych z Google Shopping, warto jednak zapoznać się z tym rozwiązaniem. Przeznacz drobną kwotę na kampanię produktową, która nie uszczupli Twojego budżetu, ale pozwoli zapoznać się jak działa mechanizm Google Shopping. Doświadczenie, jakie zdobędziesz przy tworzeniu takich kampanii, na pewno zaprocentuje w przyszłości.


Strategia w Google Shopping

Duża konkurencja w Google Shopping wymaga poznania tego narzędzia oraz stworzenia specjalnej strategii. Google Ads pozwala Ci na dopasowywanie ustawień kampanii. Istnieją trzy aspekty kierowania, które można zmienić dla każdej kampanii w zależności od specyfiki sklepu i jego produktów:

  • kierowanie geograficzne – pozwala zdecydować, który obszar geograficzny jest priorytetowy dla Twojego sklepu
  • kierowanie na urządzenie – pozwala rozdzielić budżet kampanii między różne rodzaj urządzeń: komputery, tablety, smartfony
  • pora dnia – pozwala ustawić pory dnia dla kampanii, daje możliwość równego podziału budżetu na cały dzień lub przeznaczenie środków tylko na niektórych częściach dnia, w których czasie kampania będzie najbardziej efektywna i opłacalna dla Twojego sklepu

Korzyści z Google Shopping

Korzyści płynące z reklam w Google Shopping to nie tylko wzrost sprzedaży. Używanie Zakupów Google daje o wiele więcej korzyści płynące z wykorzystania promocji w kampaniach zakupowych:

Wysoki współczynnik konwersji (transakcje)
Świadomość ceny produktu jeszcze przed kliknięciem sprawia, że sklep internetowy unika kliknięć użytkowników szukających produktów z innego sektora cenowego.

Produkty widoczne bezpośrednio w Google
Zdjęcie produktu widoczne od razu w wynikach wyszukiwania. W większości przypadków wygląd produktu ma znaczący wpływ na decyzję zakupową użytkowników.

Stosunkowo niski koszt pozyskania klienta
Duża skuteczność kampanii produktowych daje duży zwrot z inwestycji przeznaczonej na reklamę. Efekty działania reklam produktowych z wysoką konwersją i wzrost sprzedaży w sklepie widoczne są bardzo szybko. Ponadto szybkość i elastyczność kampanii umożliwiające dostosowanie kampanii do aktualnych potrzeb.

Inne korzyści korzystania z Google Shopping to:

  • Dowolna wysokość budżetu
  • Płatność tylko za kliknięcia
  • Stosunkowo niska stawka za kliknięcie
  • Szczegółowe zarządzania stawkami CPC do poziomu poszczególnych produktów
  • Natychmiastowa widoczność oferty
  • Reklama sklepu internetowego i budowa jego rozpoznawalności
  • Automatyzacja procesu tworzenia reklam
  • Brak zamkniętej listy słów kluczowych
  • Możliwość doprecyzowania kampanii za pomocą słów wykluczających
  • Dobre dopasowanie reklam do zapytań
  • Wysoka skuteczność reklamy

Integracja Google Shopping

Wyświetl swoje produkty klientom, którzy szukają w Google dokładnie tego, co oferujesz. Bezpośrednia integracja WooCommerce z Google Merchant Center pozwala na generowanie plików XML (product feed) do integracji oferty sklepu z wynikami wyszukiwania Google.

Korzystanie z usług Zakupy Google Shopping to idealne uzupełnienie Twojego sklepu internetowego. Usługi Google Shopping zapewnią Twojemu sklepowi internetowemu rozpoznawalność, a obecność w Merchant Center wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce Google i zwiększenie rozpoznawalności Twojego sklepu internetowego oraz sprzedawanych produktów.

Integracja Google Shopping


Chcesz zwiększyć sprzedaż z Zakupy Google? Możemy Ci w tym pomóc.

Sprzedawaj produkty z Twojego sklepu WordPress dzięki integracji Google Zakupy.

Skuteczne kampanie produktowe z Google Shopping. Korzystaj z naszej wiedzy i naszych zasobów.

  • Przyciągaj więcej potencjalnych kupujących
  • Kontroluj sposób wyświetlania swoich produktów
  • Kampanie produktowe w Google Ads

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat Zakupy Google Shopping i Merchant Center prosimy o kontakt.

zakupy google shopping
Google Zakupy

już 250 PLN

Zapewnij wygodę zakupów klientom, którzy szukają produktów dostępnych w Twoim sklepie przez wyszukiwarkę Google
Więcej o integracji

Sprzedaż wielokanałowa

Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szansę na pozyskanie znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę internetową. Liczne integracje WooCommerce pozwalające sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu.

Sprzedaż wielokanałowa w sklepie internetowym to ścisłe powiązanie kilku kanałów sprzedaży i komunikacji. Jest to sprzedaż rozproszona pomiędzy sklep internetowy i media społecznościowe. Rozwiązanie sprzedaży wielokanałowej pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sprzedażowego i docieranie do szerokiego grona konsumentów.

Co prawda Google nie jest częścią mediów społecznościowych, ale jest ważnym elementem sprzedaży wielokanałowej w szerszym znaczeniu. Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą Zakupy Google będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub w prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

Rozwój strategii sprzedaży wielokanałowej ściśle wiąże się ze zwiększeniem ilości rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku, a także zmianami postaw konsumentów, którzy coraz jaśniej wyrażają swoje oczekiwania względem sprzedawców. Podstawowym założeniem sprzedaży wielokanałowej jest spójność przekazu w każdym miejscu i jego wzajemne uzupełnianie się. Klienci szybko przemieszczają się pomiędzy różnymi źródłami informacji i możliwości w internecie. Przykładowo klient rozpoczynający oglądanie produktów na stronie internetowej, będzie mógł zakończyć transakcję na Facebooku. Rolą każdego sklepu jest umożliwienie mu kupowania dokładnie tak, jak tego chce.


sprzedaż w mediach społecznościowych
Sprzedaż w mediach społecznościowych
Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.
Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.
co to jest google shopping
Google Shopping co to jest i jak to działa?
Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google, która ma pomagać w zakupach i porównywaniu ofert sklepów internetowych.
Przeczytasz o: Jak działa Google Shopping i Merchant Center, plik produktowy XML, ile kosztują kampanie produktowe i jak je tworzyć, strategia i korzyści z Google Shopping.
Jak założyć sklep na Facebooku
Jak założyć sklep na Facebooku?
Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Reklamuj i sprzedawaj Twoje produkty w miejscu, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Czasy, w których Facebook był wyłącznie serwisem […]

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Media społecznościowe nie są już tylko portalami do spędzania wolnego czasu i komunikacji z ludźmi. Spełniają też szereg innych funkcji, chociażby kanału marketingowego do budowania swojej pozycji na rynku. Większość firm posiada już firmowy fanpage na Facebooku, profil na Instagramie, kanał na YouTube lub w innych social mediach. Z ich popularności zdają sobie sprawę znane marki, które wykorzystują je do komunikacji z klientem i sprzedaży produktów i usług.

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Social media to obecnie ważne platformy e-Commerce i kanały sprzedaży. Zarówno Facebook, jak i Instagram mają opcję uruchomienia zakupów online, dzięki którym użytkownicy mogą zamawiać produkty praktycznie bez wychodzenia z mediów społecznościowych.

Social selling nastawiony jest na budowanie relacji z klientami, dlatego każdy e-Commerce powinien korzystać z kanałów mediów społecznościowych w działaniach wspierających sprzedaż i marketing.

Social commerce, czyli tworzenie platform sprzedażowych w mediach społecznościowych, pozwala poprawić widoczność Twoich produktów dla użytkowników. Social commerce to też szansa na pozyskanie nowych klientów oraz na budowanie zaufania wśród obecnych odbiorców. Sprzedawanie przez social commerce znacznie skraca ścieżkę zakupową, co może przyczynić się do zwiększenia ilości transakcji w sklepie internetowym.

Dużą popularnością cieszy się również trend prezentacji produktów na żywo oraz transmisje sprzedażowe w mediach społecznościowych, czyli live commerce. Klienci dołączają także do dedykowanych grup na Facebooku, w których mogą znaleźć interesujące ich produkty.

Należy pamiętać, że cały czas nie są to rozwiązania skonstruowane do potrzeb profesjonalnych sprzedawców. Jednak warto zainteresować się także tymi kanałami sprzedaży i zainwestować w social commerce. Warto wiedzieć, że nie ma możliwości bezpośredniej sprzedaży na Facebooku, Instagramie lub w innych mediach. Klient po kliknięciu w produkt w poście sponsorowanym jest przekierowywany automatycznie do sklepu internetowego, gdzie może dokończyć proces zakupowy.


Sklep na Facebooku

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Sekcja sklep na Facebooku umożliwia łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Facebook. Takie rozwiązanie umożliwia inspirowanie klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Facebooku można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Facebooka. Sklep na Facebooku ładują się szybciej niż normalna strona na urządzeniu mobilnym i ma nieograniczony, globalny zasięg.

Klienci Sklepu na Facebooku w Polsce muszą ze strony Facebooka przejść się do Twojego sklepu internetowego i tu dokonać zakupu. Dlatego do założenia sklepu na Facebooku potrzebny jest sklep internetowy. Najprostszą metodą na otworzenie własnego sklepu internetowego jest obecnie stworzenie sklepu internetowego na platformie WordPressSklep WordPress WooCommerce jest obecnie najbardziej efektywną, przyjazną i ekonomicznie racjonalną opcją założenia sklepu internetowego.

› Sklep na Facebooku – integracja


Sklep na Instagramie

Instagram obok Facebooka to miejsce, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Dlatego też Instagram może to być kolejnym ważnym kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Aplikacja Instagram to idealne miejsce inspirowania klientów oraz ułatwia im znajdowanie odpowiednich produktów. Zakupy na Instagramie umożliwiają łatwe utworzenie własnego sklepu dostępnego w aplikacji Instagram. Taki sklep można łatwo skonfigurować, a ich obsługa jest prosta dla użytkownika Instagrama za pomocą jednego kliknięcia. Sklep na Instagramie ładują się szybciej niż normalna strona na smartfonach i ma nieograniczony, globalny zasięg. Podobnie jak z Facebookiem do założenia sklepu na Instagramie potrzebny jest działający sklep internetowy, z którego importowane są produkty.

› Sklep na Instagramie – integracja


Sklep na Pinterest

Pinterest to miejsce, gdzie klienci spędzają czas i szukają inspiracji w internecie. Ludzie na Pintereście są otwarci na nowe pomysły, co oznacza, że ​​chcą zobaczyć Twoje spojrzenie na świat. Treści marek nie przeszkadzają na Pintereście — tylko inspirują. Funkcje zakupów są wbudowane zarówno w darmowe konto Pinterest, jak i w nasze rozwiązania reklamowe.

Dzięki rozszerzeniu Pinterest dla WooCommerce możesz zaprezentować swoje produkty użytkownikom Pinteresta, którzy już szukają pomysłów i rzeczy do kupienia. Połącz swój sklep WooCommerce z kontem biznesowym na Pintereście bezpośrednio w aplikacji WooCommerce. Cały Twój katalog będzie dostępny do przeglądania na Pintereście za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Nawet jeśli nie jest to „prawdziwy” sklep internetowy, to z pewnością pomoże Twojemu sklepowi internetowemu w bezpośrednim generowaniu przychodów. Sekcja sklepu to zakładka, którą możesz dodać do swojej strony firmowej na Pintereście, a następnie dzięki której możesz oznaczać produkty bezpośrednio na stronie Twojego profilu na Pintereście. Jest to również idealne rozwiązanie jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów na Pintereście.

› Pinterest Shopping – integracja


Allegro

Sklep internetowy możesz połączyć również z portalem Allegro, który daje dostęp do milionów klientów. Integracja Twojego sklepu internetowego z Allegro daje szereg możliwości jak możliwość bezproblemowo zarządzać aukcjami i sprzedażą sklepu w jednym miejscu, dwustronną synchronizację produktów i stanów magazynowych, możliwość automatyzacji wystawiania lub importu aukcji.

› Allegro – integracja dwustronna


Porównywarki cen

Porównywarki cen to kolejny sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu. Możesz zintegrować sklep internetowy porównywarkami np. Ceneo.plHomebook.pl, Domodi.pl, Nokaut.pl Działanie porównywarki polega na tym, że zbiera on dane od zarejestrowanych sklepów i prezentują je w zagregowanej formie swoim użytkownikom. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji, umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i charakterystyki produktów.

› Porównywarki cen – integracje


Podsumowanie

Wraz z rozwojem e-Commerce poszerzyła się gama zachowań klientów sklepów internetowych. Właściciele sklepów muszą reagować na zmiany w sposobie doboru produktów w sieci. Obecnie kupujący są bardziej aktywni, robią zakupy na różnych platformach i urządzeniach, online i w sklepach stacjonarnych.

Inteligentne kampanie produktowe Google pomogą Ci pokazywać Twoje produkty kupującym. Użytkownicy szukają tego, co oferujesz w wyszukiwarce Googlu bez względu na to, czy robią to w domu, na telefonie czy w sklepie stacjonarnym.

Dzięki kampaniom produktowym docieraj do kupujących, jeszcze zanim zaczną sprawdzać Twoją ofertę, gdy czytają ulubionego bloga, korzystają z urządzeń mobilnych i aplikacji lub przeglądają miliony partnerskich stron internetowych, filmów oraz aplikacji w internecie.

Sklepy internetowe połączone z usługą Google Shopping mogą oczekiwać, że uda im się przyciągnąć nowych klientów oraz poprawić wizerunek firmy. Dzięki temu rozwiązaniu można również skalować metody sprzedaży na przyszłość.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat Google Shopping i Merchant Center, chcesz zamówić integrację sklepu WordPress z Google Shopping lub stworzyć kampanię produktową prosimy o kontakt.

Kampanie produktowe

Stworzenie sklepu nawet o najbardziej interesującej produktach i okazyjnych cenach nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Rozwijaj sklep internetowy i zyskaj nowych klientów dzięki kampaniom produktowym Google Ads

4.9/5 - (56 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger