Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń projekt: Strona www | e-Sklep | e-Learning | napisz do nas: studio@thenewlook.pl

Ile trwa założenie sklepu internetowego?

ile trwa założenie sklepu internetowego

Jak dokładnie wygląda i ile trwa stworzenie sklepu internetowego? Co można zrobić, by uprościć pracę agencji, a tym samym, przyśpieszyć realizację projektu i rozpoczęcie sprzedaży.

Na termin tworzenia sklepu internetowego ma wpływ wykonawca, ale dużo zależy od samego zamawiającego. Tworzenie sklepu internetowego jest procesem, który wymaga zaangażowania różnego rodzaju specjalistów, dokładnych przygotowań, opracowania planu działania i wymiany wielu maili z Klientem na każdym etapie projektu. W praktyce w dużej mierze właśnie od Klienta zależy, jak długo będzie trwać tworzenie e-sklepu.

Zdarza się, że Klient jest na tyle zajęty, że już w pierwszym etapie nie znajdują czasu na wypełnienie szczegółowego briefu, aby spokojnie omówić wszystkie założenia czy odpowiedzieć na pytania agencji. Jednak jeśli wszystkie niezbędne do budowy sklepu materiały takie jak teksty i zdjęcia są skompletowane to proces projektowy sklepu internetowego, powinien zakończyć się w wyznaczonym czasie. Część klientów jednak rozciąga proces dostarczania materiałów w czasie oraz wprowadzania niezbędnych korekt. W takich przypadkach czas tworzenia sklepu internetowego nawet nie skomplikowanego z kilkoma produktami, może przedłużyć się nawet do kilku miesięcy.


Ile trwa założenie sklepu internetowego i jak się do niego przygotować?

To ile trwa tworzenie sklepu internetowego w dużej mierze, zależy od specyfikacji sklepu oraz terminu dostarczenia treści przez Klienta. Założenie sklepu internetowego jest dość skomplikowanym procesem, który wymaga zaangażowania kilku stron.

Założenie sklepu internetowego zazwyczaj trwa około 5-30 dni. Jeśli masz napięte terminy na wykonanie sklepu i potrzebujesz wykonania Twojego sklepu internetowego w szybszym czasie, nie jest to oczywiście niemożliwe, jednak będzie to miało odzwierciedlenie w wyższej cenie.

Tworzenie sklepu internetowego to proces składający się z kilku etapów: zaczynając od rozmów i negocjacji, poprzez sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją, analizę, poszukiwanie inspiracji, stworzenie koncepcji funkcjonalno-graficznej, wdrożenie i testowanie. Każdy z tych etapów trwa, kosztuje i często wymaga zaangażowania wielu osób – projekt managera, grafików, użytecznościowca od UX, programisty. Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie sklepu internetowego zależy oczywiście od poziomu skomplikowania, projektu graficznego i funkcjonalności:

  • Prosty sklep to czas od 5-10 dni pracy grafika i programisty
  • Rozbudowany sklep to czas około 10-30 dni pracy grafika i programisty
  • Sklep premium to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty
  • Sklep dedykowany to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty

Proces tworzenia sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego to proces. Jak dokładnie wygląda i ile trwa wdrożenie sklepu internetowego? Na co zwrócić uwagę, by uprościć pracę agencji, a tym samym, przyśpieszyć realizację całego projektu.

Zadaniem agencji e-commerce jest wykonanie nie tylko estetycznego, funkcjonalnego sklepu internetowego, ale przede wszystkim wykonanie jej w sposób profesjonalny i bezpieczny. Aby to osiągnąć i końcowy efekt współpracy satysfakcjonował obie strony, konieczne jest zapoznanie się każdego Klienta z proces tworzenia sklepu internetowego.

ile trwa założenie sklepu internetowego krok po kroku

Ile trwa założenia sklepu internetowego – etapy tworzenia e-sklepu

  1. Przed projektem
    Określenie celu sklepu internetowego, jakiego sklepu potrzebujesz?
  2. Kontakt i wycena sklepu
    Analiza zapytania, oferta z wyceną zakończona podpisaniem umowy.
  3. Przygotowanie treści i produktów
    Etap przygotowania wartościowych treści i produktów do Twojego sklepu internetowego.
  4. Projekt i wdrożenie
    Start projektu, UX, projekt graficzny, wdrożenie, rozwój i testy.
  5. Optymalizacja i SEO
    Optymalizacja i dostosowanie e-sklepu do Google
  6. Administracja i utrzymanie sklepu
    Administracja, bieżąca pomoc w obsłudze i rozwoju sklepu.
  7. Rozwój sklepu internetowegoozwój
    Bieżący rozwój sklepu, dostosowywanie do nowych trendów.

1. Przed projektem

Od czego zacząć? Przede wszystkim, dobrze jest na samym początku przemyśleć plan sklepu, jej strukturę, asortyment, menu i zawartość poszczególnych zakładek oraz przygotować do nich treści.

Warto się zastanowić co chcesz potencjalnym klientom przekazać albo co dla nich jest ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupieniu produktów w takim e-sklepie jak Twoja. Przemyśl cel nowego sklepu, przeanalizuj aktualną ofertą, do kogo jest kierowana, co dokładnie chcesz osiągnąć za pomocą nowego sklepu – czy chcesz pozyskać nową, zupełnie inną grupę docelową klientów albo skupić się na promocji nowych produktów? Może masz już e-sklep, ale poruszanie się po sklepie jest nieintuicyjne, chcesz uporządkować informacje, uprościć nawigację lub po prostu lepiej zaprezentować ofertę i wzbudzić zaufanie u klientów?

Jaki jest cel sklepu to również odpowiedź na pytanie o zwiększenie konwersji z osób odwiedzających sklep na aktywnych klientów, a może ma po prostu ułatwić administrację sklepem. Odpowiedź na pytanie o cel sklepu internetowego pozwoli lepiej uporządkować proces tworzenia sklepu i spojrzeć na cały projekt bardziej szeroko. Zakładam, że takie wstępne przygotowania planu sklepu może potrwać kilka dni, miesiąca, a czasem nawet więcej, ale znacznie przyśpieszą prace w kolejnych etapach.


2. Wycena projektu sklepu internetowego

Porównaj cennik i pakiety kilku agencji interaktywnych, poproś o wstępną kalkulację Twojej sklepu internetowego lub wyceń projekt, złóż zamówienie i podpisz umowę.

To ile trwa założenie i budowa sklepu internetowego w dużej mierze zależy od specyfikacji projektu oraz terminu dostarczenia treści przez klienta. Bez tego ciężko określić czas potrzebny na tworzenie sklepu internetowego. Dzięki doświadczeniu oczywiście można dosyć szczegółowo oszacować ramy czasowe projektu, jednak większość agencji określa termin wykonania e-sklepu dopiero w chwili, gdy zostaną ustalone wszystkie szczegóły w umowie wykonania sklepu internetowego i specyfikacji projektu, włącznie z ceną.

Pamiętaj na ostateczną cenę sklepu internetowego, ma wpływ wiele czynników, a klient proszący o wprowadzenie nowych rozwiązań już w trakcie budowy witryny naraża się nie tylko na podniesienie kosztów operacji, ale także przesunięcie terminu.

Cennik sklepu internetowego.
Kalkulator sklepu internetowego i funkcji.


3. Przygotowanie treści

„Content is a King”, czyli przygotowanie interesującej treści. Poświęć czas na przygotowanie wartościowych treści do Twojego sklepu internetowego.

Jeżeli określiłeś plan treści i wizję sklepu to możesz zacząć zbierać materiały. Jako klient jesteś odpowiedzialny za dostarczenie niezbędnych materiałów agencji interaktywnej, które grafik i programista mogą wykorzystać do stworzenia Twojego sklepu internetowego – teksty, logo, zdjęcia produktów, dostępy do różnych aplikacji i serwera FTP.

Przygotowując treści do sklepu, możesz bazować na własnym doświadczeniu i wiedzy, możesz wspierać się rozmową z osobą odpowiedzialną za projekt sklepu. Jeżeli masz już istniejący sklep, który chcesz zmianić, możesz opierać się na ankietach czy badaniach zachowania użytkowników na obecnego sklepu. Możesz również podpatrywać konkurencję i zainspirować się tym, co firmy prezentują w swoich sklepach. Dobrze jest przeanalizować e-sklepy z innych, podobnych branż, szczególnie zagraniczne. Firmy z innych krajów często wybiegają do przodu, jeśli chodzi o kreatywność i rozwiązania techniczne.

Każdy sklep internetowy to platforma do komunikacji z klientem, dlatego treści dobre marketingowo mówią o korzyściach Twojej oferty i sprzedają. Treści w sklepie wpływają na to, czy potencjalny klient odwiedzający Twoją sklep zdecyduje się na zakup produktu lub usługi. Dobrze przygotowana treści i oferta w sklepie to takie, która użyje słów kluczowych pod pozycjonowanie SEO. Google skanując Twoją sklep, sprawdza jakie treści i słowa zostały użyte. Im więcej słów kluczowych związanych z branżą i działalnością, tym lepiej to wpływa na Twoją pozycję w wyszukiwarce.

Przygotowanie materiałów oferty sklepu możesz zlecić profesjonalistom: copywriterowi napisanie tekstów do sklepu, a fotografowi zrobienie sesji zdjęciowej pracowników lub produktów. Można założyć, że tego typu prace związane z tworzeniem treści potrwają w najlepszym wypadku około miesiąca.

Do podstawowych materiałów zalicza się:

  1. Logo sklepu internetowego – najlepiej format wektorowy .PDF, .EPS, .AI lub rastrowy w dużej rozdzielczości .PNG, .JPG
  2. Teksty i treści – wszystkie nagłówki, treści, dane tele-adresowe, tłumaczenia językowe
  3. Zdjęcia i ilustracje – zdjęcia w dużej rozdzielczości, aby można je było dowolnie skadrować lub przeskalować, ikonki, pliki do pobrania

Do wdrożenia e-sklepu potrzebne są:

  1. Dane do serwera – na który ma być docelowo wgrana e-sklep. Dostęp do domeny, panelu hostingowego, FTP, dostęp do bazy danych
  2. Dostępy do integracji – loginy i hasła do wszystkich narzędzi, które mają być zintegrowane ze sklepem np. bramki płatności, wysyłki, platforma mailingowa
  3. Media społecznościowe – linki do profili społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter itp.

4. Projekt i wdrożenie

Startujemy projekt! To etap, w którym agencja e-commerce projektuje graficznie, wdraża funkcjonalności, rozwija sklep internetowy według Twoich sugestii i testuje przed uruchomieniem.

Projekt

Dobry projekt e-sklepu musi uwzględniać potrzeby biznesowe i user experience. Zadaniem etapu projektowania jest wykonanie nie tylko estetycznego, funkcjonalnego sklepu internetowego, ale przede wszystkim wykonanie jej w sposób profesjonalny.

Po przekazanie wszystkich plików i dostępów do serwera wszystko jest gotowe, aby przystąpić do projektu graficznego i wdrożenia funkcjonalnego sklepu internetowego. Na tym etapie procesu projektowania sklepu internetowego agencja interaktywna zbiera i analizuje informacje z Twoim udziałem, aby móc szybko i precyzyjnie wdrożyć sklep internetowy. Dlatego tak istotne jest przekazanie, jak najwięcej danych dotyczących funkcjonalności na starcie projektu.

Duże projekty sklepów internetowych mogą wymagać na wstępie przygotowania makiet UX (UserExperience – „doświadczenie użytkownika”). UX jest to rodzaj szkicu e-sklepu zrobiony w specjalnej aplikacji, który pokazuje architekturę informacji, czyli dokładne rozłożenie poszczególnych elementów sklepu: treści, zdjęć, przycisków, ikonek, formularzy. Jest to starannie zaplanowane i rozłożone w taki sposób, żeby sklep był użyteczny tj. prosta w nawigacji i dostarczała potencjalnemu klientowi dokładnie takich informacji, jakich szuka. Jest to generalnie odwzorowanie sklepu 1:1, ale bez grafiki. Często takie makiety są też interaktywne tzn. mają podlinkowania do poszczególnych zakładek i można sobie po nich klikać jak po normalnym sklepie. Przygotowanie makiety może zaoszczędzić później wiele czasu całemu zespołowi zaangażowanemu w tworzenie sklepu. Gotową i zaakceptowaną makietę przekazuje się do grafika, który będzie odpowiadał za dopieszczenie kolorystyki i kształtu wszystkich elementów, a także przygotowanie odpowiednich plików dla programistów.

Z reguły projekty z mniejszym budżetem pomijają tworzenie makiety i opierają się na bezpośrednim wdrożeniu sklepu internetowego, używając platformy e-Commerce. Agencja, która projektuje sklep może przygotować go według własnego doświadczenia, ogólnie przyjętych zasad użyteczności oraz trendów w e-commerce. Ponad to, jeśli po wdrożeniu sklepu okaże się, że elementy sklepu, opisy wymagają poprawy, lub zajdzie potrzeba przerobienia sklepu można to zrobić w łatwy sposób za pomocą panelu sklepu.

Pamiętaj, agencje interaktywne preferują otrzymanie materiałów przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac, dlatego, że zebranie niezbędnych materiałów może potrwać od kilku dni, a nawet tygodni. Jeśli materiały dostarczane są szczątkowo i już po rozpoczęciu prac, może to utrudniać dopięcie niektórych szczegółów projektu, a tym samym wpływać na harmonogram prac oraz ostateczną wycenę.

Projekt sklepu internetowego średnio trwa około kilku tygodni, w zależności od skali sklepu, ilości towarów, kategorii produktów, ile dodatkowych podstron jest do zaprojektowania.

Wdrożenie

Na tym etapie powstaje projekt sklepu, którego zmiany możesz obserwować on-line. To znaczy, że można już przechodzić między podstronami, zobaczyć kartę produktu, poznać funkcjonalności sklepu, proces zakupowy i zobaczyć, jak sklep prezentuje się na urządzeniach mobilnych.

Przeważnie na początku przedstawia się propozycję strony głównej sklepu, aby zleceniodawca mógł zobaczyć, w jakim kierunku podąża projekt. Może on na tym etapie wnieść uwagi do stylu graficznego, kolorystyki itp. Jeżeli strona główna zostanie zaakceptowana, projektuje się stronę przykładowego produktu oraz wszystkie pozostałe strony spójne ze stroną główną. Po zaakceptowaniu wszystkich podstron oraz karty produktu, sklep powinnien być dostosowany do urządzeń mobilnych, czyli na smartfony i na tablety.

Na tym etapie wdrażany jest silnik e-commerce, podpinana baza danych i konfigurowane potrzebne wtyczki, integracje, dodawane treści, produkty i zdjęcia. Wdrożenie średnio trwa około kilku tygodni, w zależności od tego, ile jest podstron do zaprojektowania.

Testowanie

Z Twoją pomocą finalizowane są treści w sklepie, wprowadzamy niezbędne poprawki. Sklep jest testowana pod względem błędów oraz wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Na tym etapie można jeszcze wyłapać ewentualne błędy jak nie działające linki, błędy w treściach, niepoprawne wyświetlanie niektórych elementów w wersji mobilnej. Agencja projektująca sklep robi testy we własnym zakresie, ale wkład i zaangażowanie klienta w sprawdzeniu treści, produktów jest szczególnie ważna. To również moment zgłaszania ostatnich uwag.

Kiedy jest już wszystko zaakceptowane, można uruchamiać sklep, bądź ewentualnie dokończyć uzupełnianie produktów. Po wdrożeniu i ukończeniu testów sklep zostaje wgrany na serwer produkcyjny i widoczny jest pod docelowym adresem. Na testy potrzebne przed uruchomieniem sklepu jest potrzebne przeważnie kilka dni.


Oczywiście podane terminy mogą się różnić w zależności od tego jak bardzo rozbudowany jest projekt sklepu, oraz jak dużo produktów jest do dodania. Na ostateczne terminy także ma wpływ przebieg komunikacji między klientem a agencją wykonującą zlecenie. Jeżeli komunikacja przebiega sprawnie projekt może zostać zakończony szybciej. W przypadku gdy procesy decyzyjne trwają długo, brak jest odpowiedzi na bieżąco w komunikacji, licz się z tym, że cały projekt może się znacząco wydłużyć i przekroczyć przewidziany budżet.

Założenie sklepu internetowego jest sporym i czasochłonnym projektem, który warto zaplanować z dłuższym wyprzedzeniem. Dobrze zaplanowana sklep internetowy będzie miał też dużo lepsze wyniki wizerunkowe, promocyjne i sprzedażowe.

Ile trwa stworzenie sklepu internetowego WordPress + WooComemrce. Poznaj szacunkowy czas realizacji:

Na czas realizacji sklepu będzie mieć wpływ projekt graficzny oraz jakie ma posiadać funkcjonalności i integracje. Tworzenie sklepów internetowych, podobnie jak w przypadku zaawansowanych projektów stron internetowych może trwać kilka miesięcy. Średnio, możemy przyjąć, że sklep realizowany jest w czasie od 1 do 3 miesięcy w zależności od specyfikacji i wielkości.

Podstawowy sklep internetowy

Sklep podstawowy nie jest tożsamy z tzw. sklepem małym, z małą ilością produktów. Sklep podstawowy oznacza wdrożenie prostego projektu graficznego i podstawowych funkcji sklepu. Podstawowy e-sklep jest oczywiście pełnowartościowym sklepem internetowym mogącym sprzedawać dużą ilość produktów.

– podstawowy sklep internetowy to czas 5 od 10 dni pracy grafika i programisty

› zobacz przykładowe demo sklepu podstawowego

Rozszerzony sklep internetowy

Sklep rozszerzony to sklep z rozbudowaną nowoczesną stroną główną sklepu i rozszerzonymi funkcjonalnościami sklepu. Taki sklep może być również zoptymalizowana pod proces pozycjonowania, marketingu i bezpieczeństwa.

– rozszerzony sklep internetowy to czas około 10-30 dni pracy grafika i programisty

› zobacz przykładowe demo sklepu rozszerzonego

Sklep internetowy premium

Sklep premium to unikalny sklep z zaawansowanymi funkcjonalnościami, indywidualnym projektem graficznym, zoptymalizowana pod proces pozycjonowania, marketingu i bezpieczeństwa. Czas realizacji sklepu internetowego premium zależy od indywidualnych potrzeb projektu.

– sklep premium to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty

Sklep internetowy dedykowany

Sklep dedykowany to system dopasowany do indywidualnych potrzeb danego sklepu ze szczególnymi rozwiązaniami i funkcjonalnościami. Funkcjonalności e-sklepu mogą być poszerzone za pomocą dedykowanych wtyczek, zmieniających możliwości sklepu. Czas realizacji sklepu dedykowanego zależy od indywidualnych potrzeb projektu, dlatego taki projekt wymaga bezpośredniego kontaktu z agencją e-commerce.

– sklep dedykowany wymaga indywidualnego określenia czasu realizacji


5. Optymalizacja i pozycjonowanie

Dobrze, jeżeli agencja e-Commerce zadba całościowo o pozycję SEO Twojego nowego sklepu internetowego i poprawi wyniki wyszukiwania Google.

Uzupełnieniem naszej oferty projektowej jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom sklep łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. Zobacz naszą dodatkową ofertę pozycjonowania sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego


6. Administracja i utrzymanie sklepu

Pozostaw Twoją e-sklep w dobrych rękach! Po stworzeniu sklep internetowy wymaga stałej opieki, administrowania, aktualizacji i rozwoju.

Prowadzenie sklepu internetowego WordPress nie jest trudne. Jeżeli będzie to konieczne, służymy radą i pomocą przez pierwszy miesiąc od wystartowania sklepu oraz dodatkową usługą wsparcia i administrowania sklepu w przyszłości.

Administracja sklep internetowy


7. Rozwój sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces udoskonaleń, poprawek, dostosowań i eksperymentów.

Rozwój sklepu internetowego ma na celu zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.

Rozwój sklepu internetowego obejmuje:

  • aktualizację platformy sklepu
  • dodanie nowych funkcjonalności do sklepu
  • tworzenie i zamieszczanie nowych treści i produktów
  • projektowanie nowych elementów graficznych
  • rozbudowę sklepu o dodatkowe podstrony
  • modyfikowanie istniejących podstron

Rozwój sklepu internetowego


Podsumowanie

Dobrze wykonane projekty sklepu musi być rozłożone w czasie. Jeśli chcesz zlecić stworzenie e-sklepu, staraj się dobrze przeanalizować oferty i zarezerwuj odpowiednią ilość czasu zgodną z Twoim projektem. Dobry sklep internetowego nie da się zrobić w krótkim czasie bez wymuszania ograniczeń. Zaawansowany sklep internetowy to większy koszt i dłuższy nakład pracy.

Stworzenie e-sklepu w szybszym czasie niż opisane w tekście zapewne jest możliwe, ale wymusza pewne kompromisy. Projektant siłą rzeczy musi zrezygnować z pewnych rozwiązań lub część z nich ograniczyć. Z tego powodu sklep może nie spełniać wszystkich swoich zadań, a jego optymalizacja i pozycjonowanie może okazać się nieefektywne.

Nawet sklep, który ma powstać w oparciu o gotowe motywy (szablony), wymaga odpowiedniej ilości czasu na wdrożenie i konfigurację. Wybierając dopasowany do indywidualnych preferencji motyw oraz nie rozbudowany pod względem graficznym projekt, czas realizacji takiego projektu w średniej wielkości agencji nie powinien przekroczyć 30 dni. Bardziej zaawansowane projekty tworzy się zdecydowanie dłużej. Pamiętajmy, że uznane agencje mają sporo klientów, dlatego muszą dzielić zasoby między kilka projektów.

Pamiętaj, że sklep internetowy, który będzie tworzony zbyt szybko, w nie odpowiednim budżecie będzie generować dodatkowe wydatki w przyszłości lub nie będzie zarabiać na siebie. Jeżeli chcesz założyć sklep internetowy, z pewnością zależy Tobie na jej profesjonalnym wyglądzie, wysokiej użyteczności i przyjazności dla klientów.

Zobacz również cennik tworzenia sklepów internetowych naszej agencji e-commerce wraz z terminami wykonania.

Print Friendly, PDF & Email
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.