Ile trwa stworzenie strony internetowej

ile trwa stworzenie strony internetowej

Jak dokładnie wygląda i ile trwa stworzenie strony internetowej oraz co można zrobić, by uprościć pracę agencji, a tym samym, przyśpieszyć realizację całego projektu.

Na termin tworzenia strony internetowej ma wpływ wykonawca, ale dużo zależy od samego klienta. Tworzenie strony internetowej jest procesem, który wymaga zaangażowania różnego rodzaju specjalistów, dokładnych przygotowań, opracowania planu działania i wymiany wielu maili z Klientem na każdym etapie projektu. W praktyce w dużej mierze właśnie od Klienta zależy, jak długo będzie trwać tworzenie strony.

Zdarzają się, że Klient jest na tyle zajęta, że już w pierwszym etapie nie znajdują czasu na wypełnienie szczegółowego briefu, aby spokojnie omówić wszystkie założenia czy odpowiedzieć na pytania agencji. Jednak jeśli wszystkie niezbędne do budowy strony materiały takie jak teksty i zdjęcia są skompletowane to proces projektowy strony internetowej powinien zakończyć się w wyznaczonym czasie. Część klientów jednak rozciąga proces dostarczania materiałów w czasie oraz wprowadzania niezbędnych korekt. W takich przypadkach czas tworzenia strony internetowej, nawet nie skomplikowanej, może przedłużyć się nawet do kilku miesięcy.


Ile trwa stworzenie strony internetowej i jak się do niego przygotować?

To ile trwa tworzenie strony internetowej w dużej mierze zależy od specyfikacji projektu oraz terminu dostarczenia treści przez Klienta. Tworzenie strony internetowej jest dość skomplikowanym procesem, który wymaga zaangażowania dwóch stron.

Zrobienie strony internetowej WordPress zazwyczaj trwa około 5-30 dni. Jeśli masz napięte terminy na wykonanie strony i potrzebujesz wykonania Twojej strony internetowej w szybszym czasie nie jest to oczywiście niemożliwe, jednak będzie to miało odzwierciedlenie w wyższej cenie .

Tworzenie strony internetowej to proces składający się z kilku etapów. Zaczynając od rozmów i negocjacji, poprzez sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją, analizę, poszukiwanie inspiracji, stworzenie koncepcji funkcjonalno-graficznej, wdrożenie i testowanie. Każdy z tych etapów trwa, kosztuje i często wymaga zaangażowania wielu osób – projekt managera, grafików, użytecznościowca od UX, programisty. Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej zależy oczywiście od poziomu skomplikowania, projektu graficznego i funkcjonalności:

  • Strona wizytówka to czas od 3-5 dni pracy grafika i programisty
  • Strona podstawowa to czas około 10-30 dni pracy grafika i programisty
  • Strona rozszerzona to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty

Proces tworzenia strony internetowej

Tworzenie strony internetowej to proces. Jak dokładnie wygląda i ile trwa wdrożenie strony internetowej? Na co zwrócić uwagę, by uprościć pracę agencji, a tym samym, przyśpieszyć realizację całego projektu.

Zadaniem agencji interaktywnej jest wykonanie nie tylko estetycznej, funkcjonalnej strony internetowej, ale przede wszystkim wykonanie jej w sposób profesjonalny. By to osiągnąć i końcowy efekt współpracy satysfakcjonował obie stron, konieczne jest zapoznanie się każdego Klienta z procesem tworzenia strony internetowej.

ile trwa stworzenie strony internetowej

Ile trwa stworzenie strony internetowej – etapy tworzenia strony internetowej

  1. Przed projektem
    Określenie celu strony internetowej, jakiej strony potrzebujesz?
  2. Kontakt i wycena
    Analiza zapytania, oferta z wyceną zakończona podpisaniem umowy.
  3. Przygotowanie treści
    Etap przygotowania wartościowych treści na Twoją stronę internetową.
  4. Projekt i wdrożenie
    Start projektu, UX, projekt graficzny, wdrożenie, rozwój i testy.
  5. Optymalizacja i SEO
    Optymalizacja i dostosowanie strony do Google
  6. Utrzymanie i rozwój
    Administracja, bieżąca pomoc w obsłudze i rozwoju WordPressa.

1. Przed projektem

Od czego zacząć? Przede wszystkim, dobrze jest na samym początku przemyśleć plan strony, jej strukturę, menu i zawartość poszczególnych zakładek oraz przygotować do nich treści.

Warto się zastanowić co chcesz potencjalnym klientom przekazać albo co dla nich jest ważne przy podejmowaniu decyzji o współpracy z takimi firmami jak Twoja. Przemyśl cel nowej strony, przeanalizuj aktualną ofertą, do kogo jest kierowana, co dokładnie chcesz osiągnąć za pomocą nowej strony – czy chcesz pozyskać nową, zupełnie inną grupę docelową klientów albo skupić się na promocji nowych produktów? Może masz już stronę, ale poruszanie się po stronie jest nieintuicyjne, chcesz uporządkować informacje, uprościć nawigację lub po prostu lepiej zaprezentować ofertę i wzbudzić zaufanie u klientów?

Jaki jest cel strony to również odpowiedź na pytanie o zwiększenie konwersji z osób oglądających stronę na aktywnych klientów, a może ma po prostu ułatwić administrację strony. Odpowiedź na pytanie o cel strony internetowej pozwoli lepiej uporządkować proces tworzenia strony i spojrzeć na cały projekt bardziej szeroko. Zakładam, że takie wstępne przygotowania planu strony mogą potrwać kilka dni, miesiąca, a czasem nawet więcej, ale znacznie przyśpieszą prace w kolejnych etapach.


2. Wycena projektu strony

Porównaj cennik i pakiety kilku agencji interaktywnych, poproś o wstępną kalkulację Twojej strony internetowej lub wyceń projekt, złóż zamówienie i podpisz umowę.

To ile trwa budowa i tworzenie stron firmowych w dużej mierze zależy od specyfikacji projektu oraz terminu dostarczenia treści przez klienta. Bez tego ciężko określić czas potrzebny na tworzenie strony internetowej. Dzięki doświadczeniu oczywiście można dosyć szczegółowo oszacować ramy czasowe projektu, jednak większość agencji określa termin wykonania strony dopiero w chwili, gdy zostaną ustalone wszystkie szczegóły w umowie wykonania strony internetowej i specyfikacji projektu, włącznie z ceną.

Pamiętaj na ostateczną cenę strony internetowej ma wpływ wiele czynników, a klient proszący o wprowadzenie nowych rozwiązań już w trakcie budowy witryny naraża się nie tylko na podniesienie kosztów operacji, ale także przesunięcie terminu.

Cennik strony internetowe.
Kalkulator strony internetowe.


3. Przygotowanie treści

„Content is a King”, czyli przygotowanie interesującej treści. Poświęć czas na przygotowanie wartościowych treści na Twoją stronę internetową.

Jeżeli określiłeś plan treści i wizję strony to możesz zacząć zbierać materiały. Jako klient jesteś odpowiedzialny za dostarczenie niezbędnych materiałów agencji interaktywnej, które grafik i programista mogą wykorzystać na Twojej stronie internetowej – teksty, logo, zdjęcia, dostępy do różnych aplikacji i serwera FTP.

Przygotowując treści na stronę możesz bazować na własnym doświadczeniu i wiedzy, możesz wspierać się rozmową z osobą odpowiedzialną za projekt strony. Jeżeli masz już istniejącą stronę, którą chcesz zmianić możesz opierać się na ankietach czy badaniach zachowania użytkowników na obecnej stronie. Możesz również podpatrywać konkurencję i zainspirować się tym co firmy prezentują na swoich stronach. Dobrze jest przeanalizować strony z innych, podobnych branż, szczególnie zagraniczne. Firmy z innych krajów często wybiegają do przodu jeśli chodzi o kreatywność i rozwiązania techniczne.

Każda strona internetowa to platforma do komunikacji z klientem, dlatego treści dobre marketingowo mówiące o korzyściach Twojej oferty i sprzedają. Treści na stronie wpływają na to, czy potencjalny klient odwiedzający Twoją stronę zdecyduje się z Tobą skontaktować. Dobrze przygotowana treść na stronę to takie, która użyje słów kluczowych pod pozycjonowanie SEO. Google skanując Twoją stronę, sprawdza jakie treści i słowa zostały użyte. Im więcej słów kluczowych związanych z branżą i działalnością, tym lepiej to wpływa na Twoją pozycję w wyszukiwarce.

Przygotowanie materiałów na stronę możesz zlecić profesjonalistom: copywriterowi napisanie tekstów na stronę, a fotografowi zrobienie sesji zdjęciowej pracowników lub produktów. Można założyć, że tego prace związane z tworzeniem treści potrwają w najlepszym wypadku około miesiąca.

Do podstawowych materiałów zalicza się:

  1. Logo strony internetowej – najlepiej format wektorowy .PDF, .EPS, .AI lub rastrowy w dużej rozdzielczości .PNG, .JPG
  2. Teksty i treści – wszystkie nagłówki, treści, dane tele-adresowe, tłumaczenia językowe
  3. Zdjęcia i ilustracje – zdjęcia w dużej rozdzielczości, aby można je było dowolnie skadrować lub przeskalować, ikonki, pliki do pobrania

Do wdrożenia strony potrzebne są:

  1. Dane do serwera – na który ma być docelowo wgrana strona. Dostęp do domeny, panelu hostingowego, FTP, dostęp do bazy danych
  2. Dostępy do integracji – loginy i hasła do wszystkich narzędzi, które mają być zintegrowane ze stroną np. platforma mailingowa, płatności
  3. Media społecznościowe – linki do profili społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter itp.

4. Projekt i wdrożenie

Startujemy projekt! To etap, w którym agencja interaktywna projektuje graficznie, wdraża funkcjonalności, rozwija stronę internetową według Twoich sugestii i testuje przed uruchomieniem.

Projekt

Dobry projekt strony internetowej musi uwzględniać potrzeby biznesowe i user experience. Zadaniem etapu projektowania jest wykonanie nie tylko estetycznej, funkcjonalnej strony internetowej, ale przede wszystkim wykonanie jej w sposób profesjonalny.

Po przekazanie wszystkich plików i dostępów do serwera wszystko jest gotowe, aby przystąpić do projektu graficznego i wdrożenia funkcjonalnego strony internetowej. Na tym etapie procesu projektowania strony internetowej agencja interaktywna zbiera i analizuje informacje z Twoim udziałem, aby móc szybko i precyzyjnie wdrożyć stronę internetową. Dlatego tak istotne jest przekazać jak najwięcej danych dotyczących funkcjonalności na starcie projektu.

Duże projekty stron internetowych mogą wymagać na wstępie przygotowania makiet UX (UserExperience – „doświadczenie użytkownika”). UX jest to rodzaj szkicu strony zrobiony w specjalnej aplikacji, który pokazuje architekturę informacji czyli dokładne rozłożenie poszczególnych elementów strony: treści, obrazków, przycisków, ikonek, formularzy. Jest to starannie zaplanowane i rozłożone w taki sposób, żeby strona była użyteczna tj. prosta w nawigacji i dostarczała potencjalnemu klientowi dokładnie takich informacji, jakich szuka. Jest to generalnie odwzorowanie strony 1:1, ale bez grafiki. Często takie makiety są też interaktywne tzn. mają podlinkowania do poszczególnych zakładek i można sobie po nich klikać jak po normalnej stronie. Przygotowanie makiety może zaoszczędzić później wiele czasu całemu zespołowi zaangażowanemu w tworzenie strony. Gotową i zaakceptowaną makietę przekazuje się do grafika, który będzie odpowiadał za dopieszczenie kolorystyki i kształtu wszystkich elementów, a także przygotowanie odpowiednich plików dla programistów.

Z reguły projekty z mniejszym budżetem pomijają tworzenie makiety i opierają się na bezpośrednim wdrożeniu strony internetowej używając platformy WordPress. Agencja, która projektuje stronę może ją przygotować według własnego doświadczenia i według ogólnie przyjętych zasad użyteczności. Ponad to jeśli po wdrożeniu strony okaże się, że elementy strony, teksty wymagają poprawy, lub zajdzie potrzeba przerobienia strony można to zrobić w łatwy sposób za pomocą panelu WordPress.

Pamiętaj agencje interaktywne preferują otrzymanie materiałów przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac, dlatego, że zebranie niezbędnych materiałów może potrwać od kilku dni, a nawet tygodni. Jeśli materiały dostarczane są szczątkowo i już po rozpoczęciu prac, może to utrudniać dopięcie niektórych szczegółów projektu, a tym samym wpływać na harmonogram prac oraz ostateczna wycenę.

Projekt strony średnio trwa około kilku tygodni, w zależności od tego, ile jest podstron do zaprojektowania.

Wdrożenie

Na tym etapie powstaje projekt strony, którego zmiany możesz obserwować on-line. To znaczy, że można już przechodzić między podstronami, poznać funkcjonalności strony i zobaczyć, jak strona prezentuje się na urządzeniach mobilnych.

Przeważnie najpierw przedstawia się klientowi propozycję strony głównej, aby mógł zobaczyć w jakim kierunku podąża projekt. Może on na tym etapie wnieść uwagi do stylu graficznego, kolorystyki itp. Jeżeli strona główna zostanie zaakceptowana, projektuje się wszystkie pozostałe strony spójne ze stroną główną. Po zaakceptowaniu wszystkich podstron, strona powinien być dostosowana do urządzeń mobilnych, czyli na smartfon i na tablet.

Na tym etapie wdrażany jest WordPress (CMS – system do zarządzania stroną), podpina bazy danych i konfiguruje potrzebne wtyczki, integracje, dodawane treści i zdjęć.Wdrożenie średnio trwa około kilku tygodni, w zależności od tego, ile jest podstron do zaprojektowania.

Testowanie

Z Twoją pomocą finalizowane są treści na stronie, wprowadzamy niezbędne poprawki. Strona jest testowana pod względem błędów oraz wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Na tym etapie można jeszcze wyłapać ewentualne błędy jak nie działające linki, błędy w treściach, niepoprawne wyświetlanie niektórych elementów w wersji mobilnej. Agencja projektująca stronę robi testy we własnym zakresie, ale wkład i zaangażowanie klienta w sprawdzeniu treści jest szczególnie ważna. To również moment zgłaszania ostatnich uwag.

Kiedy jest już wszystko zaakceptowane, można uruchamiać stronę bądź ewentualnie dokończyć uzupełnianie treści. Po wdrożeniu i ukończeniu testów strona zostaje wgrana na serwer produkcyjny i widoczna jest pod docelowym adresem. Na testy potrzeba uruchomieniem strony jest potrzebne przeważnie kilka dni.


Oczywiście podane terminy mogą się różnić w zależności od rozbudowania projektu, a także od komunikacji, jaka przebiega między klientem, a agencją wykonującą zlecenie. Jeżeli komunikacja przebiega sprawnie projekt może zostać zakończony szybciej. W przypadku gdy procesy decyzyjne trwają długo, brak jest odpowiada na bieżąco w komunikacji, licz się z tym, że cały projekt może się znacząco wydłużyć i przekroczyć przewidziany budżet.

Budowa strony internetowej jest sporym i czasochłonnym projektem, który warto zaplanować z dłuższym wyprzedzeniem. Dobrze zaplanowana strona internetowa będzie miała też dużo lepsze wyniki wizerunkowe, promocyjne i sprzedażowe.

Ile trwa stworzenie strony internetowej WordPress. Poznaj szacunkowy czas:

Blog WordPress

Prosta strona Blog WordPress z projektem graficznym, kilkoma dodatkowymi podstronami jak O mnie i Kontakt oraz dostępem do edycji treści, dodawania zdjęć.
– stworzenie strony internetowej typu Blog to czas od 3-5 dni pracy grafika i programisty

Strona Wizytówka

Stron typu wizytówka, zawiera kilku podstronach mających za zadanie przedstawić firmę i ofertę klientowi Pamiętaj, że każda nawet najprostsza strona internetowa typu wizytówka wymaga odpowiedniego wykonania tak aby była profesjonalna i bezpieczna. Tworzenie stron internetowych typu wizytówka nie powinno trwać z reguły dłużej niż tydzień.
– stworzenie stron typu wizytówka to czas od 3-5 dni pracy grafika i programisty

Strona dla Firm

Rozbudowana strona internetowa z projektem graficznym, szeregiem rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie oraz bezpieczeństwo strony. Pamiętaj, że oszacowanie czasu stworzenia strony internetowej dla firmy, szczególnie bardziej zaawansowanych jest niemożliwe bez dokładnego briefu od klienta. Stworzenie takiej strony może trwać zarówno tydzień jak i kilka miesięcy. Na długość procesu budowy strony może wpłynąć z pozoru mało istotny element. Wszystko bowiem zależy od dodatkowych funkcjonalności, które potrzebujesz na stronie.
– strona podstawowa dla firm to czas około 10-30 dni pracy grafika i programisty
– strona rozszerzona dla firm to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty

Strona WordPress Premium

Unikalna strona WordPress z zaawansowanymi funkcjonalnościami, indywidualnym projektem graficznym, zoptymalizowana pod proces pozycjonowania, marketingu i bezpieczeństwa. Podobnie jak przy stronie firmowej czas realizacji strony premium zależy od indywidualnych potrzeb projektu.
– strona premium to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty

Strona dedykowana WordPress

Unikalna, rozbudowana strona WordPress ze szczególnymi rozwiązaniami i funkcjonalnościami. Czas realizacji strony dedykowanej zależy od indywidualnych potrzeb projektu, dlatego taki projekt wymaga bezpośredniego kontaktu z agencją interaktywną.
– strona dedykowana wymaga indywidualnego określenia czasu realizacji.

Sklep WordPress WooCommerce

Strona WordPress może być również pełnowartościowym sklep internetowy. Na czas realizacji sklepu będzie mieć wpływ projekt graficzny oraz jakie ma posiadać funkcjonalności i integracje. Tworzenie sklepów internetowych, podobnie jak w przypadku zaawansowanych projektów stron internetowych może trwać kilka miesięcy. Średnio, możemy przyjąć, że sklep realizowany jest w czasie od 1 do 3 miesięcy w zależności od specyfikacji i wielkości.
– sklep internetowy to czas od 30 dni i więcej pracy grafika i programisty

Tworzenie stron internetowych, takich które są w stanie pozyskiwać klientów jest czasochłonnym zadaniem. Nie da się stworzyć dobrej i funkcjonalnej strony w 24 godziny, to proces rozciągnięty w czasie.

Strona stworzona w szybszym czasie niż opisane powyżej wymuszają pewien kompromis. Projektant siłą rzeczy musi zrezygnować z pewnych rozwiązań, lub część z nich ograniczyć. Z tego powodu strona może nie spełniać wszystkich swoich zadań, a jej optymalizacja i pozycjonowanie może okazać się nieefektywne.


5. Optymalizacja i pozycjonowanie

Dobrze jeżeli agencja interaktywna zadba całościowo o pozycję SEO Twojej nowej strony internetowej i poprawi wyniki wyszukiwania Google.

Uzupełnieniem naszej oferty projektowej jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. Zobacz naszą dodatkową ofertę pozycjonowania stron internetowych.

Pozycjonowanie strony internetowej.


6. Utrzymanie i rozwój

Pozostaw Twoją stronę w dobrych rękach! Po stworzeniu strony internetowej wymaga ona stałej opieki, administrowania, aktualizacji i rozwoju.

Prowadzenie strony WordPress nie jest trudne. Jeżeli będzie to konieczne służymy radą i pomocą przez pierwszy miesiąc od wystartowania strony oraz dodatkową usługą wsparcia i administrowania strony w przyszłości.

Administracja strony internetowej.


Podsumowanie

Dobrze wykonane projekty stron i sklepów muszą być rozłożone w czasie. Jeśli chcesz zlecić stworzenie strony staraj się dobrze przeanalizować oferty i zarezerwuj odpowiednią ilość czasu zgodną z Twoim projektem. Dobrej strony typu wizytówka nie da się zrobić w 24 godziny bez wymuszania ograniczeń. Zaawansowane strony internetowe, to większy koszt i dłuższy nakład pracy.

Nawet strona powstała w oparciu o gotowe motywy (szablony) wymaga odpowiedniej ilości czasu na wdrożenie i konfigurację. Wybierając dopasowany do indywidualnych preferencji motyw oraz nie rozbudowana pod względem graficznym projekt, czas realizacji takiego projektu w średniej wielkości agencji nie powinien przekroczyć 30 dni. Bardziej zaawansowane projekty tworzy się zdecydowanie dłużej. Pamiętajmy, że uznane agencje mają sporo klientów, dlatego muszą dzielić zasoby między kilka projektów.

Pamiętaj, że strona internetowa, która będzie tworzona zbyt szybko w nie odpowiednim budżecie będzie generować dodatkowe wydaki w przyszłości lub nie będzie zarabiać na siebie. Jeżeli chcesz zbudować stronę firmową z pewnością zależy Tobie na jej profesjonalnym wyglądzie, wysokiej użyteczności i przyjazności dla klientów.

Zobacz również nasz cennik tworzenia stron internetowych wraz z terminami wykonania.

Print Friendly, PDF & Email
Agencja interaktywna
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.