Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

CMS sklep internetowy

cms sklep internetowy

Do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym, nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy programistycznej, ani znajomości HTML i CSS. Sklep internetowy możesz stworzyć i zarządzać używając system zarządzania treścią, czyli systemu CMS.

Internet się zmienia, powstają nowe narzędzia i technologie do tworzenia sklepów internetowych. Jeszcze do niedawna do utworzenia i prowadzenia strony internetowej konieczna była znajomość przynajmniej HTML-a. Obecnie dzięki nowoczesnym CMS-om, możesz prowadzić w prosty i intuicyjny sposób sklep internetowy bez znajomości programowania.

Systemy CMS, ze względu na prostotę obsługi i łatwość edycji stron internetowych, cieszą się bardzo dużą popularnością. Szacuje się, że około 60% stron internetowych opiera się na systemie zarządzania treścią CMS.

W tym przewodniku po systemach CMS dla sklepów internetowych wytłumaczymy krok po kroku: co to jest CMS, jak działa taki system, podamy przykłady najpopularniejszych CMS-ów e-Commerce. Opiszemy również najważniejsze zalety CMS-ów oraz jak wybrać CMS-a do sklepu internetowego.


CMS pod sklep internetowy

Szacowany czas czytania: 25 minut

  1. Co to jest CMS – definicje
  2. Jak działa CMS?
  3. Rodzaje CMS
  4. Systemy CMS typu Open Source
  5. Systemy CMS autorskie
  6. CMS Open Source
    CMS WordPress + WooCommerce
    CMS PrestaShop
    CMS Magento
    CMS osCommerce, OpenCart, Drupal Commerce
  7. Jak wybrać odpowiedni CMS?
  8. Kiedy i dla kogo CMS WordPress?
  9. CMS WordPress co musisz wiedzieć?
  10. Dlaczego warto wybrać WordPress jako CMS?
  11. WordPress + WooCommerce
  12. Co to jest CMS – najczęstsze pytania [FAQ]
  13. Podsumowanie

Co to jest CMS – definicje

CMS to skrót od wyrażenia Content Management System. Polska nazwa dla CMS to System zarządzania treścią. CMS to rodzaj oprogramowania służącego do publikowania treści na stronach internetowych, modyfikowania czy organizowania treści. CMS-y stworzono przede wszystkim w celu ułatwienia obsługi stron internetowych, sklepów internetowych, blogów, szczególnie tych, które są często aktualizowane, uzupełniane, zawierają bardzo dużo treści lub mają skomplikowaną strukturę.

Dzięki rozwiązaniom CMS aktualizacja i rozbudowa stron nie wymagają od użytkowników znajomości języków programowania, a zapoznanie się z ich funkcjami zwykle jest znacznie prostsze niż nauka HTML czy CSS. W założeniu obsługa CMSa powinna być intuicyjna i stosunkowo łatwa dla każdego użytkownika redagującego stronę.

Platformy CMS znacznie ewoluowały i dodają możliwość elastycznej i dynamicznej modyfikacji już nie tylko treści, ale i struktury strony. Systemy zarządzania treścią CMS zazwyczaj oparte są na bazach danych i językach skryptowych (server-side), lub specjalistycznym oprogramowaniu uruchamianym po stronie serwera. Do wymiany plików między komputerem a CMS-em może używać takich protokołów jak FTP, SSH.

Systemy CMS od strony technicznej najczęściej są napisane w językach takich jak: PHP, ASP, JSP, czy Python. Do samej obsługi CMS-a znajomość tych języków nie jest jednak konieczna.


Jak działa CMS?

Podstawowym zadaniem platform CMS jest oddzielenie treści, czyli zawartości informacyjnej strony (teksty, zdjęcia) od wyglądu strony, sposobu jej prezentacji, którą widzi użytkownik. Po wprowadzeniu nowych treści, informacji przez uprawnionego redaktora do CMSa, system zapisuje je treści i ich zmiany w bazie danych, a zdjęcia i inne pliki na serwerze. Następnie system CMS generuje dynamicznie strony internetowe na podstawie treści pochodzącej z bazy danych oraz odpowiednich szablonów CMSa.

Wygląd strony internetowej obsługiwanej przez CMS generowany jest dzięki motywom, szablonom strony, potocznie nazywanych skórkami. Wykorzystanie szablonów stron sprawia, że zmiana wyglądu strony, koncepcji graficznej sprowadza się do przygotowania i zamiany szablonu, na które treść pozostaje niezmienna. Takie dynamiczne rozwiązanie pozwala na bardziej elastyczne, wygodniejsze zarządzanie treścią niż ma to miejsce w przypadku zastosowania statycznych plików HTML.

Dzięki systemowi CMS dostęp do strony może mieć kilku użytkownik. Edycja treści na stronie przez redaktora, administratora lub innego użytkownika możliwa jest przez przeglądarkę internetową jak Chrome, FireFox, Edge lub aplikację mobilną na Android lub iOS. W przeglądarce otworzyć dedykowaną stronę lub użyć aplikacji na smartfonie. Po wprowadzeniu własnego loginu oraz hasła i zalogować się do CMS-a można edytować, usuwać i zmieniać treści na stronie. Tworzenie i edycja treści na stronach internetowych zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci panel administratora.

Panel administracyjny systemów CMS umożliwia edytowanie treści. Większości przypadków posługiwanie się nim jest dość intuicyjne, ale należy poświęcić nieco czasu na poznanie jego działania. Struktura i wygląd panelu różnych CMS-ów zazwyczaj opiera się na podobnych rozwiązaniach – po lewej stronie okna przeglądarki znajduje się panel kontrolny, którego sekcje odpowiadają sekcjom na stronie internetowej: strony, wpisy (blog), kategorie, media, menu i inne modułu lub wtyczki. W centralnej części edycyjnej panelu CMS możesz samodzielnie dodawać strony, wpisy bloga, dodawać nowe produkty, aktualizować ofertę firmy, dodawać zdjęcia do galerii, zarządzać newsletterem, obsługiwać sklep internetowy itd.

Dobrze zaprojektowany system zarządzania treścią CMS pozwala w łatwy i przyjazny sposób tworzenie, edytowanie i aktualizacje treści oraz informacji na stronie bez znajomości HTML, CSS, PHP, czy JS. Sam system CMS w większości przypadków nie jest jednak rozwiązaniem bez obsługowym i wymaga aktualizacji, czyli regularnej administracji CMS-a. Administracja systemu CMS może wymagać od Ciebie poznania specyfiki danego systemu CMS, podstawowej znajomości przynajmniej PHP oraz zdobycia podstawowej wiedzy na temat hostingów i serwerów.


Rodzaje CMS

Systemy CMS odpowiadają na różne zapotrzebowania użytkowników i zmieniającego się rynku internetowego dlatego powstały też różne rodzaje systemów zarządzania treścią CMS.

CMS możemy podzielić ze względu na rodzaj oprogramowania – systemy Open Source oraz Systemy autorskie. W zależności od przeznaczenia możemy również wyróżnić różnego rodzaje oprogramowania CMS – Platformy dla stron i blogów oraz Platformy sprzedażowe.

Systemy CMS

Ze względu na przeznaczenie systemy CMS dzielimy na:

Platformy do stron internetowych i blogowe. Przeznaczone edycji treści stron internetowych, publikacja artykułów na blogu. Dokładny zakres funkcji i sposób korzystania z danej platformy zależą od indywidualnych możliwości wybranego CMS-a. Większość platform pozwala też na instalację dodatkowych modułów, które zwiększają funkcjonalność strony.

Platformy CMS sprzedażowe. Przeznaczone do prowadzenia działalności e-Commerce. CMS sprzedażowe oferują funkcjonalności niezbędne do zarządzania sklepem internetowym: dodanie produktów, bramki płatności, zarządzania zamówieniami i wysyłkami. W profesjonalnych platformach CMS sprzedażowych dostępne są różnorodne możliwości integracji z innym oprogramowaniem zewnętrznymi przez API oraz wtyczki.

Typy systemów CMS

Wszystkie systemy CMS można podzielić na dwie ogólne kategorie. Są to systemy typu Open Source oraz Systemy autorskie. Dodatkowo systemy autorskie możemy podzielić ze względu na licencję oprogramowania na SaaS i systemy dedykowane.

Ze względu na oprogramowanie systemy CMS dzielimy na:

  • Systemy CMS Open Source
  • Systemy CMS autorskie: dedykowane i SaaS (Software as a Service)
cms sklep internetowy

Systemy typu Open Source

Systemy typu Open Source, czyli systemy oparte na otwartym kodzie źródłowym. Jak sama nazwa wskazuje taki system CMS oparty na bezpłatnej licencji open source.

Dzięki rozwiązaniu typu open source możliwe jest dokonywanie zmian i rozbudowywanie takiego systemu, co daje bardzo szerokie możliwości. Użytkownicy lub firmy zewnętrzne mogą tworzyć do nich własne wtyczki, moduły czy szablony graficzne. Ze względu na otwartą dostępność i popularność, takie systemy posiadają wiele darmowych i płatnych motywów graficznych, gotowych modułów i wtyczek.

Zalety i wady CMS typu open source:

  • Najważniejszą zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim brak kosztów za użytkowanie oraz dostęp bezpłatnych aktualizacji.
  • Niezwykle ważna jest łatwa dostępność i możliwość instalowania dodatków (wtyczek), które umożliwiają dodanie nowych funkcjonalności do strony lub sklepu.
  • Ogromna zaleta takiego systemu, szczególnie dla zaawansowanych użytkowników to możliwość dowolnej modyfikacji plików i rozbudowy systemu zarówno od strony wizualnej jak i funkcjonalnej.
  • Systemy tego typu wbrew pozorom są zwykle bardzo bezpieczne – podatny na ataki kod źródłowy CMs-a jest analizowany przez wielu twórców i osoby korzystające z danego oprogramowania.
  • Dla niewprawnych początkujących użytkowników wadą takiego systemu może być konieczność bieżącej aktualizacji oprogramowanie CMS i wtyczek.

Systemy autorskie

Autorski CMS, czyli oprogramowanie tworzone przez firmę lub agencję jako produkt indywidualny i autorski – systemy SaaS lub dedykowane.

CMS typu SaaS

CMS typu SaaS, czyli platforma współdzielona przez wielu klientów, przez co nie mają oni dostępu do kodu strony i nie mogą jej w dowolny sposób modyfikować. Model SaaS opiera się comiesięcznym abonamencie opłacanym za możliwość korzystania z danego oprogramowania. System taki jest szczególnie popularny w platformach sprzedażowych.

Użytkownicy platform abonamentowych SaaS nie mają dostępu do kodu witryny, a możliwości takich programów zwykle są dość mocno ograniczone. Platformy SaaS umożliwiają dostęp jedynie do podstawowych funkcji i nie mają możliwości zastosowania dedykowanych rozwiązań, co wpływa jednak na łatwość obsługi i prostotę tego typu systemów.

Prostota obsługi tego rodzaju systemów to w zasadzie jedyna zaleta systemów SaaS. Niestety posiadają one zdecydowanie więcej wad.

Zalety i wady CMS-ów SaaS:

  • Nie jesteś właścicielem
  • Nie można wprowadzać zmian w plikach lub są one ograniczone.
  • Możliwa jest tylko podstawowa ingerencja w wygląd szablonu i podstawowe zarządzanie zawartością – treści, podstrony, itd.
  • Brak możliwości rozwoju platformy o dedykowane funkcjonalności.

Przykłady CMS-ów typu SaaS:

  • platformy sprzedażowe SaaS: Shoper, Shoplo, Sky-Shop, Shopify
  • platformy strony internetowych SaaS: Wix, WebWave, Squarespace

Platformy SaaS czy warto? – poradnik


Dedykowany CMS

CMS dedykowany, czyli systemy tworzony przez agencję lub firmę programistyczną na potrzeby konkretnego klienta. Jest to rozwiązanie, z którego korzystają raczej duże firmy i dedykowane systemy, ponieważ jest rozwiązanie kosztowne. Dedykowany system zawiera indywidualnie opracowany wygląd graficzny i dedykowane funkcje dobrane zgodnie z potrzebami zamawiającego. Jest to system zwykle tworzony z myślą o maksymalnie prostej obsłudze i szybkości strony.

Zalety i wady CMS-ów autorskich:

  • System przygotowany na specjalne zamówienie z unikalnym szablonem graficznym oraz dedykowanymi funkcjonalnościami.
  • Możliwość wdrożenie dowolnych funkcjonalności na bazie konkretnych potrzeb danej strony.
  • Stworzenie dedykowanego CMS-u wymaga dużego budżetu na stworzenie i rozwój systemu.
  • Dedykowany CMS wiąże klienta na stałe z firmą, która go stworzyła.
  • Przy nieumiejętnym wykonaniu CMS-a jego zabezpieczenia przed atakami hakerskimi może być małe.

CMS sklep internetowy – Open Source

Podjęcie decyzji dotyczącej wyboru odpowiedniego CMS e-Commerce to trudna decyzja. W internecie jest dostępne wiele systemów CMS typu open-source. Najpopularniejsze CMS open-source to WordPress + WooCommerce, PrestaShop, czy Magento. Warto jednak pamiętać rówież o systemach CMS mniej popuarnych, ale równie ciekawych jak osCommerce, Drupal Commerce, OpenCart.

cms open source sklep internetowy

Wszystkie platformy CMS dla sklepów internetowych są oczywiście tak rozbudowane i zróżnicowane, że szczegółowy opis wszystkich możliwości, funkcjonalności i ich porównanie jest niemożliwe. Warto kilka rozwiązań poznać bliżej i przeanalizować, które jest najbardziej odpowiednie do Twojego biznesu. Tym najbardziej znanym i najbardziej popularnym systemom przyjrzymy się poniżej. Sprawdź, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz porównaj przybliżone koszt jego utrzymania.


jaki sklep internetowy wybrac - platforma woocommerce wordpress

CMS WordPress + WooCommerce

WooCommerce jest bezpłatnym rozszerzeniem dla WordPressa, dzięki któremu można zmienić ten CMS w platformę e-Commerce. Jest to rozbudowana wtyczka do WordPressa rozszerzająca możliwości tej najpopularniejszej platformy do tworzenia stron internetowych o funkcje sprzedaży online.

Z uwagi, że WordPress jest tak popularną platformą na świecie, niemal na pewno znajdziesz do niego wtyczkę poszerzającą funkcjonalność Twojego sklepu. Nawet gdy nie jesteś programistą, platforma pozwala na indywidualne dostosowanie graficzne wyglądu do potrzeb sklepu bez żadnych ograniczeń. Dzięki społeczności programistów i agencji wspierających tę platformę nie będziesz mieć problemu ze znalezieniem pomocy w konfiguracji i obsłudze sklepu opartego o WooCommerce. Przy bardziej zaawansowanych potrzebach możliwe jest też pisanie własnych wtyczek i dodatkowych funkcjonalności.

Platforma ta jest szczególnie godna polecenia osobom, które mają stronę zbudowaną na WordPressie. WordPress jest jednak na tyle przyjazny i intuicyjny, że osoba nawet bez doświadczenia, nie powinny mieć problemu obsługa WooCommerce.

› oficjalna strona: www.woocommerce.com


jaki sklep internetowy wybrac - platforma prestashop

CMS PrestaShop

PrestaShop jest darmową platformą dla sklepów typu open-source i należy do chętnie wybieranych systemów e-Commerce. Standardową instalację PrestaShop można rozbudować o nowe funkcjonalności dzięki dodatkowym modułom. Wiele z nich jest płatnych, ale niemal każdy ma swój darmowy odpowiednik. Platforma PrestaShop to dobry wybór w przypadku małych, średnich, a nawet dużych sklepów.

Platforma PrestaShop daje możliwość ustawiania wielu ważnych funkcji jak zarządzanie zamówieniami, zarządzanie dostawami i płatnościami, zarządzanie katalogiem produktów, wystawianie faktur, obsługa kodów kreskowych, optymalizacja dla SEO, porównanie cech kilku produktów jednocześnie, newsletter, wyszukiwanie produktów, obsługa dowolnej ilości wersji językowych, zmiana waluty, możliwość prowadzenia wielu sklepów z jednego panelu. Panel administracyjny systemu jest stosunkowo prosty i intuicyjny w obsłudze. Z jego poziomu można zarządzać sklepem, kategoriami, produktami, zamówieniami oraz mieć dostępem do statystyk.

PrestaShop oferuje dużo możliwości w pakiecie, które mogą być poszerzana w razie potrzeby o kolejne funkcjonalności za pomocą różnych darmowych lub płatnych modułów. Dodatkowymi zewnętrznymi modułami są np. bramki płatności, porównywarki cen, systemy śledzenia przesyłek itd. Możliwe jest także tworzenie własnych modułów zgodnie z dokumentacją systemu.

Sklep na PrestaShop nie ma szczególnych wymagań co do hostingu, a jeżeli potrafisz administrować sklep samodzielnie, nie będziesz miał dodatkowych ukrytych kosztów utrzymania. PrestaShop ma pełną polską wersję tłumaczenia sklepu i jest dobrze dostosowana do najważniejszych polskich integracji e-Commerce. Znalezienie pomocy w konfiguracji i rozwoju sklepu czy rozwiązaniu problemów z PrestaShop może być jednak dość trudne.

› oficjalna strona: www.prestashop.com


jaki sklep internetowy wybrac - platforma magento

CMS Magento (Adobe Commerce)

Magento w wersji open-source jest w pełni profesjonalną platformą e-Commerce, z szerokimi możliwościami personalizacji oraz integracji z wieloma systemami zewnętrznymi. Jest to w pełni gotowe do użycia rozwiązanie e-Commerce, którego funkcjonalności mogą być wzbogacana dzięki dostępowi do wielu dodatkowych rozszerzeń. Magento umożliwia instalację dodatkowych modułów, które dodają nowe funkcjonalności, ale w większości są one płatne.

Platforma ma wiele ciekawych funkcji e-Commerce, możliwość obsługi sprzedaży nawet dla kilku sklepów, zaawansowane analizowania danych, generowania raportów itd. Rozmiary platformy powoduje, że platforma do działania wymaga bardzo wydajnego hostingu, czyli również kosztownego. Panel administracyjny sklepu nie jest intuicyjny, a nawet skomplikowany, a użycie niektórych funkcjonalności wymaga używania dokumentacji lub pomocy agencji Magento. Wprowadzaniem niestandardowych zmian i optymalizacji w sklepie, wymaga zaawansowanej wiedzy programisty znającego to środowisko.

Magento jest darmową platformą w wersji Community Edition, ale dostępna jest również jej płatna wersja Enterprise Edition, jako platforma licencyjna. Ze względu na koszty utrzymania oraz modyfikacji, wybór tej platformy będzie odpowiedni dla dużych i bardzo dużych sklepów.

› oficjalna strona: www.business.adobe.com


CMS osCommerce

osCommerce jest jedną z najstarszy darmowy platform typu open-source. Jest to prostota i użyteczna platforma, która jest polecany głównie dla małych sklepów, którym wystarczą podstawowe funkcjonalności. Obecnie na tej platformie oparte jest ponad 20 tys. sklepów.

Podstawowa wersja osCommerce zawiera mechanizmy prezentacji produktów, system logowania klientów, system recenzji, informowanie o produktach, newsletter, moduł promocji. Panel administracyjny pozwala dodawać towary, obsługiwać zamówienia, konfigurować sklep. Oprogramowanie osCommerce obsługuje wiele języków, wiele walut. Umożliwia przełączanie między nimi i przeliczać wartości.

Platforma osCommerce jest dostępne za darmo, można je pobrać, zainstalować i używać bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Jedną z najważniejszych zalet platformy jest jej dość duża popularność oraz wsparcia w formie forum online. Wokół platformy skupiona jest społeczność, która wymienia się poglądami na listach dyskusyjnych, tworzy moduły, poprawki i nowe funkcje zwane kontrybucjami (contributions).

› Oficjalna strona: www.oscommerce.com


CMS OpenCart

OpenCart to kolejna, popularna i w pełni darmowa platforma e-Commerce. Chociaż nie jest tak rozpoznawalną platformą jak WordPress, czy PrestaShop, jest aktywnie używana przez ponad 500 tys. sklepów. Udział tej platformy w polskim rynku jest cały czas na małym poziomie.

Multi-Sklep
OpenCart umożliwia zarządzanie wieloma sklepami z jednego panelu administratora oraz wybór innego motyw dla każdego sklepu. Te same produkty mogą pojawiać się w różnych sklepach w różnych cenach.

Ze względu na łatwość użytkowania, całkowity koszt założenia sklepu na OpenCart zazwyczaj jest niższy, niż w przypadku bardziej obszernych systemów. Dodatkowo dostępne jest wiele motywów i wtyczek całkowicie za darmo. Instalacja i konfiguracja jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu – pobierz OpenCart i zobacz poradnik.

› Oficjalna strona: www.opencart.com


CMS Drupal

Drupal Commerce, to rozszerzenie do stworzenia darmowego sklepu internetowego w systemie CMS Drupal. Podobnie jak WooCommerce i Joomla jest to rozszerzenie gotowego systemu, a nie oddzielna platforma e-Commerce. Nie jest to popularna platforma e-Commerce na świecie, a jej udział w polskim rynku jest znikomy.

Platforma Drupal Commerce wyróżnia się wszechstronnością, która pozwala w łatwy sposób skonfigurować wielojęzyczny, wielowalutowy darmowy sklep internetowy. Jest szczególnie polecana osobom chcącym prowadzić sklep internetowy i mają już doświadczenie z CMS Drupal.

› Oficjalna strona: www.drupalcommerce.org


Jak wybrać odpowiedni CMS pod sklep internetowy?

Wybór właściwego systemu zarządzania treścią może zaoszczędzić Ci wiele kłopotów w przyszłości. W najgorszym razie, wybierając nieodpowiedni CMS, będziesz zmuszony do migracji na inny system. Do nieodpowiedniego wyboru systemu CMS najczęściej dochodzi w przypadku wyboru platform sprzedażowych.

Podczas wyboru na pewno należy brać pod uwagę bezpieczeństwo, funkcjonalność, wydajność, stabilność danego systemu, ale przede wszystkim możliwość jego rozwoju w przyszłości. Bardzo ważnym aspektem jest też możliwość optymalizacji strony pod kontem SEO. Im więcej możliwości zastosowania narzędzi SEO, tym lepiej dla widoczności witryny w wyszukiwarce, a tym samym dla Twojego biznesu. Ponadto warto sprawdzić, jak wygląda jego obsługa danego CMS-a i czy jest dla Ciebie wystarczająco intuicyjna. Zapoznaj się z ich najważniejszymi cechami i funkcjami poszczególnych CMS-ów, a podjęcie decyzji będzie łatwiejsze.

Który CMS wybrać?

Wybór odpowiedniego CMS-u to kwestia całkowicie indywidualna. Każdy użytkownik, czy agencja interaktywna ma swoje preferencje. Jeśli masz sprecyzowane, wygórowane wymagania i nie liczysz się z kosztami, możesz kupić dedykowany CMS. Większość użytkowników stron decyduje się jednak na gotowe, profesjonalne i elastyczne rozwiązania typu open source. Zapoznaj się z panelem administracyjnym i możliwościami kilku platform lub poproś o radę specjalistów, a dokonanie właściwego wyboru będzie łatwiejsze. Jeżeli nasze zdanie będzie dla Ciebie istotne, to nasza agencja poleca platformę CMS WordPress, na którym pracuje na co dzień od lat.


Kiedy i dla kogo CMS WordPress + WooCommerce?

Strona internetowa ułatwia komunikację z klientami i partnerami biznesowymi. Jeśli chcesz prowadzić ją w sposób profesjonalny, koniecznie poznaj bliżej platformę WordPress. WordPress jest genialny, szybki, a jego główną zaletą jest prostota i intuicyjność. Nawet nowi użytkownicy, którzy dopiero zaczynają obsługiwać stronę internetową, szybko opanują podstawy jego obsługi. WordPress to potężne narzędzie, ale można je opanować bez wiedzy technicznej. Pokażemy Ci, jak korzystać z WordPress, dopasowując go do własnych potrzeb.


WordPress + WooCommerce

WordPress dzięki wtyczce WooCommerce jest najpopularniejszym rozwiązaniem e-Commerce na świecie. Ze swoją elastycznością i dostępem do setek darmowych i płatnych rozszerzeń, WooCommerce zasila teraz 30% wszystkich sklepów internetowych — więcej niż jakiekolwiek inne platformy sprzedażowe CMS. To również ważny gracz na polskim rynku.

Główną zaletą tworzenia sklepu internetowego na WordPressie + WooCommerce jest jego prostota i intuicyjność. Nawet nowi użytkownicy Internetu, szybko opanują podstawy obsługi sklepu internetowego, dlatego też wszystkie nasze strony internetowe opieramy na tej platformie. Dzięki zastosowaniu WordPressa jesteś w stanie samodzielnie edytować, dodawać nowe produkty i treści w Twoim sklepie internetowym.

WooCommmerce to wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress. Jej głównym zadaniem jest przekształcenie strony opartej o WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, a sam mechanizm jej działania i obsługa jest stosunkowo prosta. W panelu WordPress możesz wprowadzać produkty, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cenę, stan magazynowy, a osoby przeglądające Twój sklep zyskają funkcjonalność koszyka i będą mogły zamówić w szybki i wygodny sposób oferowane produkty.

Wtyczka WooCommerce pozwala na stworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego w oparciu o WordPressa. Z jej wykorzystaniem tworzone są nie tylko proste sklepy, stanowiące dodatek do istniejącej już strony WordPress, ale również duże, samodzielnie sklepy internetowe, które dają pełną kontrolę zarówno właścicielom sklepów, jak i dogodność zakupów dla użytkownika.

Co to jest WooCommerce?


CMS WordPress co musisz wiedzieć?

Co to jest WordPress? WordPress jest najpopularniejszą platformą do zarządzania treścią. Kiedyś wybierany najczęściej przez osoby prowadzące blogi, stał się platformą dominującą na rynku do prowadzenia strony firmowej lub sklepu internetowego. WordPress daje ogromne możliwości dzięki bardzo dużej liczbie wtyczek i motywów, dzięki którym zmienisz wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Używając WordPressa, nie musisz mieć doświadczenia w kodowaniu, żeby samodzielnie stworzyć własną stronę z tym systemem zarządzania treścią. Do rozpoczęcia pracy z WordPressem wystarczy wykupić domenę i hosting, na którym zaintalujesz pliki pobrane z oficjalnej stronę WordPress.org. Po prawidłowym zainstalowaniu wystarczy zalogować się do panelu i zacząć pracę nad Twoją stroną używając motywów i wtyczek.

Niezwykła prostota i elastyczność WordPressa spowodowała, że jako system CMS stał się absolutnym liderem na świecie. O wielkości WordPressa świadczą najlepiej liczby.

WordPress w liczbach

  • 40% Internetu jest zasilane przez WordPress i stale rośnie
  • Na świecie jest około 1.3 miliarda stron www, z czego 455,000,000 to WordPress
  • Strony na WordPress stanowią 14,7% ze 100 najważniejszych stron www na świecie
  • Platforma WordPress ma 61,8% udziału w rynku CMS
  • Strony WordPress uzyskuje 20 miliardów wyświetleń miesięcznie
  • Użytkownicy WordPressa każdego miesiąca publikują 70 milionów nowych postów
  • 30% wszystkich sklepów internetowych działa na WordPressie (WooCommerce)
  • Na stronie WordPress.org znajdziesz ponad 4000 darmowych motywów
  • Ze strony WordPress.org można pobrać ponad 54 000 darmowych wtyczek
  • Największym komercyjnym sklepem motywów jest Themeforest, który ma ponad 47 000 motywów na sprzedaż

Dlaczego warto wybrać WordPress jako CMS?

WordPress jest nowoczesną platformą CMS do tworzenia stron internetowych koncentrującą się na estetyce, zgodności z internetowymi standardami i użyteczności. To idealne rozwiązanie dla strony dla firm, blogi, sklepy internetowe – intuicyjnego i przyjaznego dla użytkownika edytującego stronę.

Główną zaletą WordPressa jest jego powszechności. WordPress powstał jako system dla bloggerów i do dziś jest liderem tego typu witryn. Jego niezwykła prostota i elastyczność spowodowała, że jako systemem CMS stał się absolutnym liderem na świecie. Ponad 30% najważniejszych witryn świata jest stworzona w WordPressie.

Ciągle przyspieszający rozwój WordPress oraz tworzonych przez społeczność dodatków, wtyczek, motywów, a przede wszystkim stosunkowo krótki czas realizacji projektów opartych na tym rozwiązaniu sprawia, że to idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają platformy do budowy strony internetowej i bezproblemowego rozwoju w przyszłości.

Motywy, odpowiadające za wygląd strony internetowej na WordPressie znane są ze swojej dbałości o estetykę witryny, sposobie prezentacji treści i nieskomplikowanym sposobie dalszego zarządzania stroną. Nasze realizacje, stosują zawsze niestandardowe szablony i rozwiązania.


Co to jest CMS – najczęstsze pytania [FAQ]

CMS e-Commerce

Platforma CMS e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.

Darmowy CMS

Darmowy CMS jest wydawany na licencji GNU (General Public Licence), co oznacza, że możesz go pobierać, edytować, personalizować, używać, a nawet sprzedawać. Ten model oprogramowania znany jest jako open-source. Często wiele dodatków do CMSa jak motywy (szablony), wtyczki są również darmowe.

CMS WordPress WooCommerce

WordPress jest bezpłatnym systemem CMS. Możesz go w każdej chwili pobrać, zainstalować, edytować. To przyczyniło się do ogromnego sukcesu WordPress. Na platformie CMS WordPress możesz stworzyć każdy rodzaj strony internetowej lub e-sklep.


Podsumowanie

Mam nadzieję, że przynajmniej w podstawowym stopniu udało nam się odpowiedzieć na pytanie czym jest CMS i jak potężnym narzędziem może być przy tworzeniu sklepu internetowego. CMS to niezbędne narzędzie do tworzenia i zarządzania sklepem internetowym. Rozwój systemów CMS wpłynął na to, że więcej osób może samodzielnie zarządzać sklepem internetowym, edytować, dodawać nowe produkty, nadzorować cały proces biznesu e-Commerce.

Intuicyjny i łatwy w obsłudze CMS pozwoli Ci zarządzać sklepem internetowym, oraz pomoże w przyszłości go rozwijać. Wszystko to sprawia, że obecnie wszystkie sklepy w internecie tworzona są w oparciu systemy CMS-y.

Wybór odpowiedniego systemu zarządzania treścią zależy od celów, które chcesz zrealizować. Analizując CMS-y dostępne na rynku użytkownicy oczekują od nich, aby umożliwiały przede wszystkim dokonywanie prostych modyfikacji w zakresie tekstu i grafiki, posiadały intuicyjny panel administracyjny, posiadały dużą ilość funkcji, wtyczek, szablonów i dodatków, a także, aby umożliwiały prowadzenie efektywnych działań SEO.

Naszym wyborem CMS pod sklep internetowy jest WordPress, czyli lider wśród systemów zarządzania treścią. Jego ogromna popularność wynika z łatwości obsługi, wysokiego poziomu personalizacji oraz skuteczności opcji SEO. Obecnie ponad 30% wszystkich sklepów internetowych jest zbudowanych w oparciu o WordPress.

WordPress jest wyjątkowym systemem zarządzania treścią wartym Twojego zainteresowania. Tworzenie sklepów internetowych jest znacznie prostsze i mniej czasochłonne niż na innych platformach. Platforma posiada również wiele innych rozwiązań, które sprawiły, że jest najchętniej wybieraną platformą do tworzenia sklepów e-Commerce.

Wykorzystaj CMS WordPressa i WooCommerce do stworzenia Twojego nowego sklepu internetowego. Jeśli zależy Ci na szybkiej realizacji nowoczesnego, atrakcyjnego wizualnie sklepu internetowego, którym po będziesz mógł sam zarządzać – zapytaj nas o sklep WordPress WooCommerce.


Platforma WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu strony, sklepu WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

4.9/5 - (98 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger