Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Blog w sklepie internetowym

blog w sklepie internetowym

Blog to narzędzie, które może spełniać wiele ról w promocji w internecie. Publikując wpisy w sklepie internetowym związane z Twoją produktami lub usługami, zwiększasz swoją wiarygodność oraz komunikujesz się z obecnymi i przyszłymi klientami. Na blogu możesz dzielić się z nimi wiedzą i budować obraz eksperta w branży.

Rynek e-Commerce charaktyryzuje się bardzo dużą konkurencyjnością i walką o klienta. Współczesny sklep internetowy to nie tylko produkty w dobrej cenie, ale również ciekawy wygląd i angażujące treści dla potencjalnego klienta. Sklep internetowy musi przyciągać nie tylko klientów nastawionych na zakup, ale też osoby, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat produktów, zanim podejmą decyzję zakupową. Taką rolę w sklepie internetowym odgrywa blog, który jest powiązany tematycznie z ofertą własnego sklepu, ale również inspiruje.

Tworzenia własnego bloga w sklepie internetowym to proces, który w wielu przypadkach kończy się po dodaniu trzech wpisów. Pisanie bloga wymaga wiedzy, mnóstwa czasu, systematyczności, konsekwencji oraz nie rzadko kreatywności i pomysłowości. Mówiąc o systematyczności, mamy na myśli przynajminiej 2, 3 wpisy w miesiącu. Można jednak śmiało stwierdzić, że taki nakład pracy na pewno się zwróci. A pierwsze efekty możesz zauważyć już po kilku miesiącach.

Oczywiście blog w sklepie internetowym to nie tylko narzędzie do przyciągania do nowych potencjalnych klientów, ale również kluczowy element poprawienia wyników w SEO. Oczywiście nie wszystkie treści będą zauważone i pozycjonowana przez Google. Wpisy na blogu w sklepie internetowym muszą być wartościowe z perspektywy klienta i odpowiadać na nurtujące ich pytania.

Dobrze prowadzony i rozwijany blog pozwoli wzmocnić relację z klientami, pozyskać nowe leady do przeprowadzania kampanii marketingowych. Blog jest w stanie szybko stać się jednym najlepszych narzędzi marketingowych sklepu internetowego. Umiejętnie i przekonujący pisany blog pozwoli budować zaufanie klienta, da Ci też możliwość bardziej bezpośredniego promowania własnych produktów prowadzącą do zakupu.

Profesjonalny blog z unikalną treścią prowadzony systematycznie z dbałością o każdy detal i wysoką jakość tekstów zachęca do częstych odwiedzin strony. Blog na stronie internetowej obok mediów społecznościowych to ważny obszar promocji we współczesnym Internecie. W tym poradniku postaramy się pokazać proces tworzenia własnego bloga. Podpowiemy Ci jak założyć, prowadzić blog w sklepie internetowym oraz jak dobrać najlepszą strategię content marketingowe, czyli jakie treści pisać, by odnosić sukces.


Blog w sklepie internetowym – przewodnik krok po kroku

Szacowany czas czytania: 39 minut

  1. Co to jest blog?
  2. Czy warto założyć bloga w sklepie www?
  3. Blog w sklepie internetowym
  4. Dlaczego warto prowadzić bloga w sklepie internetowym?
  5. Strategia dla bloga w sklepie internetowym
  6. Jak pisać bloga w sklepie internetowym
  7. Blog WordPress a sklep internetowy
  8. Jak założyć i prowadzić bloga w sklepie
  9. Pozycjonowanie bloga WordPress
  10. Blog w sklepie internetowym – najczęstsze pytania FAQ
  11. Podsumowanie

Co to jest blog?

Blog jest rodzajem strony internetowej, która koncentruje się głównie na treściach pisanych w formie postów. Blog zawiera odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Struktura bloga umożliwia uporządkowanie, archiwizację wpisów przy użyciu kategorii i tagowanie wpisów. Blog sklepie internetowym najczęściej jest integralną częścią strony sklepu.

Blogi odróżnia bardziej personalny charakter treści, a fakty przeplatają się z opiniami autora. Są one często pisane z osobistej perspektywy blogera, która pozwala pisać bezpośrednio do czytelnika. Wpisy na blogu mają często również możliwość komentowania przez odbiorcę w sekcji komentarzy. Taka interakcja z czytelnikami pomaga pogłębić dany temat oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania lub sugestie.

Główną korzyścią z założenia bloga w sklepie jest bezpośrednie połączenie z czytelnikiem. Umożliwia to interakcję i dzielenie się pomysłami, opiniami z przyszłymi klientami, o którą łatwiej we wpisach bloga niż w innych działaniach promocyjnych. Blog przez swoją formę pozwala także budować zaufanie czytelników. Zaufanie i lojalność czytelników otwiera możliwość polecania usług, lub produktów, a nawet sponsorowanych wpisów gościnnych innych specjalistów.


Czy warto założyć bloga w sklepie?

Podstawą bloga w sklepie internetowym jest dzielenie się wiedzą z innymi. Aby założyć bloga, nie musisz być zawodowym pisarzem. Ludzie czytają blogów, aby uzyskać informacje na dany temat. Dlatego też większość blogów pisane jest bardziej nieformalny i luźny sposób. Czytelnicy bloga nie chcą czytać podręcznika naukowego, ale chcą usłyszeć doświadczenia kogoś, kto rozwiązał podobny problem, zna produkt, który szukają i lub w jasny sposób odpowie na ich pytania. Aby blog w sklepie internetowym odniusł sukces ważna jest pasja i dociekliwość opisania danego tematu.

Prowadząc bloga, pamiętaj o trzech ważnych aspektach:

Aspekt opinio twórczości. Blog przy odpowiednim zasięgu daje dostęp do ludzi o podobnych zainteresowaniach i potrzebach. W blogu osobistym możesz pisać o swoich codziennych doświadczeniach, pasjach jak podróżowanie lub gotowanie. Wielu blogerów jest znanych jako eksperci tylko ze względu na prowadzenie bloga. Niektórzy są na tyle rozpoznawalni i szanowani, że mają nawet własną ofertę książek, filmów lub innych usług na podstawie swoich blogów.

Jeżeli planujesz prowadzić blog w sklepie internetowym, będzie on na pewno ważną platformą komunikacji z klientami. Udany blog sprawia, że ​​produkt, usługa stają się bliższe i możesz zyskać rozpoznawalność w Twojej dziedzinie.

Aspekt dochodowy. Oczywiście blog może być dochodowy, jeżeli prowadzisz go poprawnie. Najlepsi blogerzy żyją z prowadzenia bloga, ale nawet bloger pracujący w niepełnym wymiarze godzin może spodziewać się zysku. Najważniejsze jest to, że blogowanie jest formą pasywnego dochodu, czyli po godzinach możesz pisać wpisy na blogu, a następnie zarabiać na nim przez długi czas w miarę popularności tego wpisu.


Blog w sklepie internetowym

Blog to rodzaj strony internetowej, na której do niedawna jeszcze zamieszczane były głównie wpisy o charakterze osobistym. Obecnie praktycznie każdy sklep internetowy ma w podstronach Blog, który wykorzystuje jako darmowe narzędzie marketingowe.

Blog może pełnić wielorakie funkcje, począwszy od kształtowania świadomości marki i zakresu działania, po fachową pomoc w postaci publikacji recenzji i video-recenzji produktów przez specjalistów zewnętrznych, influencerów i osoby opiniotwórcze, a skończywszy na wpisach, w których pokazywałbyś swój sklep i produkty “od kuchni”, udowadniając, że pracują u Ciebie ludzie z krwi i kości, pasjonaci swojego zawodu, posiadający odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie do pracy w e-Commerce.

Prowadzenie bloga wpływa nie tylko korzystnie na zwiększenie sprzedaży, ale też optymalizuje stronę www pod kątem SEO w wynikach wyszukiwania Google’a. Teksty z określoną frazą będą sprawiać, że Twój sklep internetowy będzie wyżej spozycjonowany i łatwiej będzie Ci pozyskać ruch organiczny klientów. Żeby publikować teksty, nie trzeba być pisarzem, często wpisy mają charakter luźnych i nieformalnych refleksji na temat danej działalności. Jeżeli masz czas i chciałbyś podzielić się swoją wiedzą, możesz samodzielnie zamieszczać treści blogowe lub zlecić to copywriterowi. Istotna w tego typu działaniu jest regularność, wiarygodność oraz fachowość.

To te cechy sprawiają, że blog jest poczytny i chętnie odwiedzany. Możesz dodatkowo używać mediów społecznościowych do promocji swoich wpisów na stronie internetowej. Nie lekceważ potencjału sprzedażowego. To forma komunikacji bezpośredniej, z której korzystają zarówno wielkie, jak i małe sklepy internetowe. Odpowiednio prowadzony blog przez osobę z wiedzą o produktach i trendach handlowych może być miejscem pełnym inspirujących treści, dającym możliwość dzielenia się własnym doświadczeniem, które nierzadko wpływa na decyzje zakupowe klientów.

O tym, czy publikacje na blogu będą miały przełożenie na sprzedaż, decyduje wiele czynników, takich jak wygląd bloga, treść, forma, czy wpis będzie zoptymalizowany pod kątem SEO. Nie ograniczaj się jednak tylko do pisania jednolitych tekstów. Każdy artykuł musi mieć przejrzystą strukturę, spis treści, śródtytuły, zajawki. Ta dbałość o kwestie edytorskie sprawi, że lektura nie będzie sprawiała większego trudu, ale będzie też atrakcyjna dla czytelnika. Mając świadomość, że lektura artykułów internetowych jest bardzo fragmentaryczna, staraj się wyróżniać ważniejsze fragmenty, które chciałbyś, aby zostały zapamiętane i mogą nakierować uwagę na Twoją działalność.

Na blogu możesz zamieszczać: rankingi, recenzje, opinie ekspertów, poradniki rozwiązujące określony problem oraz inne ciekawostki. Jako autor możesz pozwolić sobie na dużą dozę kreatywności. Być może blog nie wpłynie bezpośrednio na sprzedaż, ale dzięki interesującym artykułom możesz pozyskać ruch, zbudować wiarygodność i sprawić, że odwiedzający zostaną dłużej na stronie sklepu.


Dlaczego warto prowadzić bloga w sklepie internetowym?

  1. Budowanie relacji z klientem
  2. Budowanie pozycji eksperta branży
  3. Zwiększenie zainteresowania marką sklepu
  4. Tworzenie content marketingu
  5. Zwiększenie pozycji w Google
  6. Budowanie bazy wiedzy
  7. Darmowe narzędzie marketingowe
  8. Inbound marketing
  9. Generowanie sprzedaży bezpośredniej
  10. Pozyskiwanie materiałów do social media

Dlaczego zatem jest tak ważne prowadzenie bloga i dlaczego warto założyć bloga, tworząc sklep internetowy?

Pisanie bloga przyniesie Twojemu sklepowi internetowemu wiele korzyści. Jeżeli blog będzie prowadzony rzetelnie i z pasją jego efekty mogą wykraczać one poza to, czego początkowo można się po nim spodziewać. Kreowanie sklepu internetowego jako eksperta w branży pozwala być bardziej widocznym i lepiej sprzedawać własne produkty. Sprawia też wrażenie sklepu pomocnego i otwartego na klienta. Sklepu, dla który nie tylko ważna jest sprzedaż, ale również odpowiedzialny biznes.

1. Blog buduje relacje z klientem

Blog to idealna platforma łącząca potencjalnego i obecnego klienta z Twoją marką. Prowadzenie bloga w sklepie jest doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie relacji, zarówno komunikacji z klientem w sektorze B2C (business to client) i relacji branżowych – B2B (business to business).

Blog w sklepie internetowym jest świetnym miejscem budowania relacji z klientami. Sposób komunikacji używany na blogu daje możliwość przedstawienia produktów w całkiem nowy sposób i w innej formie niż klasyczna strona ofertowa. Poznając bliżej czytelnika, masz szansę dowiedzieć się jakich produktów i usług szuka, na co zwraca szczególną uwagę oraz co go przekonuje do dokonania wyborów, oraz finalizacji transakcji. Interakcja z klientem, a następnie analiza zdobytych informacji ułatwia w doprecyzowaniu oferty firmy.

Profesjonalny blog jest nie tylko źródłem informacji o marce i produktach, to przede wszystkim miejsce zdobywania wiedzy na temat problemów, porad pozwalających rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta i przekonać go do skorzystania z produktów lub usług. Prowadząc bloga, warto pamiętać, że klient chętniej wybiera produkt w sklepie, z którym wszedł w relacje, i który zna, niż produkt w sklepie, który jest mu obca. Budowa trwałych relacji na blogu przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki i docelowo przychodów sklepu.


2. Blog potwierdza wiedzę i profesjonalizm

Blogi uważane są za rzetelne źródło informacji, dlatego to idealne miejsce do budowy pozycji eksperta. Klient internauta podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o wiedzę i informacje znalezione w Internecie. Blog jest doskonałym miejscem, aby w przemyślany i sprofilowany do grupy odbiorców sposób przedstawić produkty i usługi oraz filozofię, jaką kieruje się marka.

Treść bloga w sklepie internetowym może potwierdzić Twoje kompetencje oraz wypromować sklep jako eksperta w danej dziedzinie. Jest to szczególnie ważne w przypadku sprzedaży usług, których realizacja wymaga fachowej wiedzy. Blog to idealne miejsce do dzielenia się wiedzą poprzez publikację opiniotwórczych artykułów oraz filmów, pomagających użytkownikom Internetu w rozwiązywaniu ich problemów. Twórca bloga stoi w roli specjalisty w danej branży. Jest to szczególnie istotne, ponieważ udowadniając swój profesjonalizm, budujesz zaufanie. Klienci szczególnie chętnie ufają produktom i usługom, których twórcy są wiarygodni i profesjonalni w swojej specjalizacji lub branży.


3. Zwiększenie zainteresowanie marką sklepu

Blog tworzy doskonałe pole do dyskusji, odpowiedzi, rozwiewania wątpliwości czy pokazywania filozofii i wartości marki. Dzięki dwustronnej komunikacji, na podstawie uwag klientów sklep internetowy jest w stanie zbadać oczekiwania i nastroje klientów odnośnie produktów i usług.

Systematyczne tworzenie wartościowych treści daje możliwość utrzymania stałej komunikacji. Czytelnicy bloga mają możliwość podzielenia się komentarzami lub zadania pytań związanych z działalnością sklepu. Daje to możliwość lepszego poznania produktów, lub sprzedawanych usług, co z kolei prowadzi do pozytywnych efektów sprzedażowych.

Prowadzenie bloga jest sposobem na stworzenie społeczności potencjalnych klientów wokół marki. Inspirujące i unikalne teksty są urozmaiceniem wpisów na profilach Twojego sklepu w mediach społecznościowych. Wpis na blogu daje użytkownikom coś więcej niż informację o produkcie lub usłudze. Umiejętnie prowadzony blog jest również dobrą metodą na powiększanie listy newslettera oraz zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych.


4. Fundament dla content marketingu

Obecnie klienci internauci nie podejmują decyzji o zakupie pod wpływem chwili, ale chcą najpierw dowiedzieć się jak najwięcej na temat usługi czy produktu, którymi są potencjalnie zainteresowani. Zanim podejmą decyzję o zakupie, swój wybór opierają na pozyskanej w Internecie wiedzy z danego zakresu. Dlatego blog z content marketingiem (marketing treści) jest tak ważnym czynnikiem dla pozyskania współczesnego klienta.

Wpisy blogowe oparte o ciekawe i inspirujących treści odpowiadające na problemy i pytania użytkowników bardzo dobrze rozpowszechniają się w mediach społecznościowych. Internauci chętnie dzielą się dobrą treścią zarówno na swoich blogach, jak i też w social media ze znajomymi, czyli z potencjalni klientami. Polubienia i linki zdobyte w ten sposób wzmacniają nie tylko potencjał samego artykułu, ale również pozycję całej strony.

Google lepiej postrzega strony, w których treści są często aktualizowane. Każdy wpis blogowy to osobna podstrona, czyli kolejne słowo kluczowe. Regularne publikowanie wpisów na blogu bezpośrednio przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony internetowej, zawierającej bloga, przez wyszukiwarki internetowe.

Tworząc bloga w sklepie internetowym, tworzysz jedno z najlepszych miejsc na promowanie usług i produktów. Wartościowy i wypromowany tekst na blogu może przysłużyć się do zdobycia nowych klientów.


5. Wzrost pozycji w Google

Prowadzenie bloga sklepie internetowym wiąże się z niezwykle ważnym aspekt pozycjonowania SEO, czyli organicznego pozycjonowania w Google. Wyszukiwarka Google wysoko ocenia często aktualizowane strony, bogate w unikalne i długie treści. Tym samym dzięki prowadzeniu bloga wzrosną nasze szanse na wyższą pozycję w Google i zwiększenie odwiedzin internautów.

Dzięki umieszczaniu autorskich, unikatowych treści, możesz wykorzystać bloga w pozycjonowaniu swojej strony. Tematyka poruszana na blogu zawiera często setki słów kluczowych, które są charakterystyczne dla działalności sklepu. Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują blogowe wpisy, szczególnie gdy są one odpowiednio wyróżnione i promowane na stronie głównej.

Zapytania, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce, najczęściej odbiegają od głównych fraz dla danej strony i odnoszą się do bardziej szczegółowych zagadnień lub problemów. Wpisy na blogu mogą zawierać frazy sugerujące pytania internautów, potencjalne problemy do rozwiązania itd. Dlatego blog to idealne miejsce do budowania długiego ogona i zwiększenie potencjału strony pod względem SEO. Na blogu w odróżnieniu od strony internetowej łatwiej operować długimi frazami słów kluczowych, czyli pozycjonować na długie frazy słów kluczowych, tzw. długi ogon.

Dzięki artykułom na blogu można w bardzo łatwy sposób budować tzw. długi ogon fraz kluczowych, które odpowiadają na potencjalne zapytania kierowane przez internautów do wyszukiwarki Googla. Odpowiednia optymalizacja wpisów na blogu pozwala na zbudowanie bardzo dużego zasobu uzupełniających się słów kluczowych, zgodnie z wytycznymi Google pozycjonowania na setki słów kluczowych. Obecnie każda branża posiada katalog fraz z zakresu długiego ogona, którego posiadają bardzo duży potencjał i skuteczność, a w efekcie generują ruch na stronę internetową.


6. Budowanie bazy wiedzy

Blog w sklepie internetowym to doskonała baza wiedzy dla klientów, chcących dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej marce, produktach, usługach. To miejsce do tworzenia i umieszczania wysokiej jakości treści: autorskich tekstów, infografik, raportów, wideo, które zainteresowane osoby same znajdą w Internecie. Takie unikatowe i wysokiej jakości treści są ponadto bardzo chętnie udostępniane i linkowane w social media, dzięki czemu zdobędziemy także nowych fanów w mediach społecznościowych.

Blog to nie tylko miejsce do przekazywania specjalistycznej wiedzy, lecz również miejsce dzielenia się darmowymi materiałami do pobrania jak: e-booki, poradniki, raporty, infografiki, analizy, zdjęcia, darmowe grafiki itp. Pobranie materiałów ze strony internetowej związane jest z podaniem maila lub innych danych osobowych.

Metoda pozyskiwania danych kontaktowych w zamian za dostęp do treści wysokiej jakości to tzw. pozyskiwanie leadów. Pozyskiwanie leadów (lead generation) to pozyskiwanie nowych uczestników, zainteresowania potencjalnych klientów oraz zapytań o produkty lub usługi, dokonywane za pomocą wyszukiwarek. Blog w sklepie internetowym ze specjalistyczną bazą wiedzy to najbardziej efektywna forma pozyskiwania nowych odbiorców tzw. leadów, którzy w przyszłości mogą przerodzić się w klientów.


7. Darmowe narzędzie marketingowe

Blog jest doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie relacji, zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Prowadzenie bloga pochłania cenny czas i wymaga umiejętności, ale jest ostatecznie najtańszą i bardziej angażującą odbiorcę opcją, niż standardowe kampanie reklamowe. Dlatego inwestowanie budżetu marketingowego w bloga jest bardzo efektywne i przynosi długofalowy efekt.

Inwestowanie budżetu reklamowego w bloga i jego promocję jest jednym z najlepszych sposobów wydawania środków przeznaczonych na marketing. Blogi są przede wszystkim skuteczne i w znacznym stopniu poszerzają sposoby komunikacji marki z potencjalnymi klientami. Firmy i marki używające bloga generują kilkukrotnie większy ruch w sklepie internetowym, niż firmy nieużywające tej platformy.

Blog w sklepie internetowym zwiększa:

  • ilość zdobywanych unikalnych linków
  • ruch na stronie
  • liczbę pozyskiwanych potencjalnych klientów
  • liczbę pozyskiwanych informacji o klientach

Wpisy z bloga mogą być ponadto wysyłane za pomocą newslettera do subskrybentów i być częścią pożądanych działań marketingowych sklepu internetowego.

8. Inbound marketing

Współcześni internauci są bardzo świadomi i odporni na reklamę. Jednak treści na blogu mogą skłaniać klientów do zakupów konkretnego przedmiotu w Twoim sklepie internetowym. Wymaga to wdrożenia odpowiedniej strategii marketingowej. Strategia Inbound Marketing polega na takim tworzeniu treści i projektowaniu elementów bloga, by klient miał wrażenie, że sam podejmuje decyzję zakupową odnośnie zakupu konkretnego produktu. Oczywiście takie rozwiązanie nie bazuje na manipulacji klientem, ale ma na celu wsparcie klienta w podjęciu decyzji i w procesie zakupowym.

Inbound marketing to tzw. marketing przychodzący, czyli strategia marketingu, polegająca na podejmowaniu odpowiednich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego. Jest to strategia powstała w opozycji do tradycyjnych metod, bazujących na agresywnej formie reklamy, takiej jak spoty reklamowe, bilbordy czy wyskakujące okna (outbound marketing). Celem inbound marketingu jest zbudowanie świadomości marki oraz wypracowanie długotrwałej relacji z klientami, opartej na dwustronnym modelu komunikacji i zaangażowaniu obydwu stron.

Celem bloga jest spojrzenie na proces zakupowy w szerszej perspektywie, tworząc z każdym z odbiorców bardziej długotrwałe relacje. Budowanie relacji z klientem w sklepie może opierać się nie tylko treściach artykułów publikowanych na blogu. To dopiero początek, jeśli Twój blog będzie wystarczająco interesujący i przydatny, klient sam zapisze się do newslettera, polubi Cię w mediach społecznościowych, poleci innym.

9. Generowanie sprzedaży bezpośredniej

Blog może być ważnym źródłem konwersji w sklepie. Prowadzenie bloga stanowi najtańszy, a zarazem najskuteczniejszy sposób na promocję w internecie. Proces decyzyjny w sprawie zakupu danego produktu często poprzedza przeglądanie internetu w celu zdobycia wiedzy na jego temat.

Blog w sklepie internetowym stanowi ważne miejsce, które może przeważyć w procesie decyzyjnym i zachęcić klienta do zakupu. W artykule na blogu możesz zamieścić linków produktów w sklepie, dodać zdjęcia produktu z tzw. przyciskiem call-to-action i zadbać o to, by odpowiednie treści generowały dodatkową sprzedaż.

10. Pozyskiwanie materiałów do mediów społecznościowych

Media społecznościowe i prowadzenie własnego profilu wymaga tworzenie ciągłych komunikatów i interakcji z fanami. Krótki cykl życia postów w mediach społecznościowych wymaga ciągle nowych pomysłów. Blog w sklepie internetowym jest świetnym źródłem pomysłów na ciekawe posty. Takie wpisy mogą nie tylko zachęcać użytkowników do przeglądania fanpagea, ale też będą przekierowywać bezpośrednio na strony bloga i samego sklepu.

Prowadzenie ciekawego bloga możne mieć zatem obopólne korzyści i w sprawny sposób połączyć sklep z rozwijaniem profilu w mediach społecznościowych. Ponadto inspirujące wpisy z blogu mogą być polecane przez czytelników, którzy mogą dzielić się jego treściami na swoich profilach w mediach społecznościowych. To zaś będzie dodatkowo napędzać odwiedziny, a w konsekwencji i sprzedaż.


Oczywiście możemy wyróżnić więcej powodów, dlaczego warto prowadzić bloga. Blog w sklepie internetowym daje wiele nowych możliwości zwiększenia obecności w Internetowe. Taka forma komunikacji w Internecie jest doskonałym sposobem na promocje produktów i usług.


Strategia dla bloga sklepu internetowego

Przed założeniem bloga i dodaniu pierwszego wpisu, warto ustalić strategię bloga, która będzie mu przyświecać. Im Twoja strategia będzie dokładniejsza i spójna, tym większą świadomość co do rozwoju własnej firmy właśnie pod tym względem będziesz miał. Dzięki strategii będziesz w stanie umiejętnie planować kolejne działania na podstawie tego, jakie cele chcesz osiągnąć. Pozwoli Ci to systematyczność i uniknięcie chaosu.

Blog dla sklepu internetowego powinien być uporządkowany i przemyślany pod każdym kątem jego działania. Kiedy określisz cel, znacznie łatwiej jest do niego dopasować strategię bloga. To ta wizja uporządkuje tematykę wpisów, jego formułę, styl, a nawet layout i UX.

Pamiętaj, że bloga nie musisz prowadzić samodzielnie. Możesz wyznaczyć do tego odpowiedniego pracownika lub zlecić pisanie artykułów zewnętrznemu copywriterowi, lub agencji SEO. Oczywiście większe firmy zatrudniają w tym celu specjalistę, który mają odpowiednie doświadczenie. Jest to wbrew pozorom dobre rozwiązanie i korzystne finansowo. Pozwoli to zaoszczędzić czas, a podejść do tego w sposób bardziej profesjonalny powoli wypracować większe zyski dla sklepu.

Cel prowadzenia bloga w sklepie

Podstawą, od której powinieneś rozpocząć własną przygodę z blogiem, jest tak właściwie określenie celu, jaki będzie ci w tym przyświecał. Jasny cel pozwoli Ci nie tylko prowadzić bloga w sklepie internetowym, ale i profile w mediach społecznościowych.

Celem głównym jest wygenerowanie dodatkowych konwersji. Cel główny będzie się oczywiście składał z wielu celów szczegółowych, na których będą bazowały treści artykułów twojego bloga. to jednak również „przeznaczenie”, a zatem to, po co tak właściwie blog powstanie. Z perspektywy Twojej, ale i klienta.

  • zwiększenie konwersji i zwiększenie dochodów sklepu
  • budowanie marki i społeczności wokół niej
  • dzielenie się wiedzą ekspercką

Przy określaniu celu warto przede wszystkim mieć na uwadze to, jaki będziesz chciał stworzyć komunikat za pośrednictwem bloga. Możesz starać się być ekspertem we danej branży, budować społeczność wokół Twoich produktów, lub po prostu bardziej szczegółowa przedstawiać produktów, które oferujesz w sklepie.

Co zrobić, by prawidłowo ustalić cele i strategię Twojego bloga

  • Do kogo ma być adresowany blog w sklepie internetowym?
  • Czym będzie się wyróżniał blog w stosunku do konkurencji?
  • Jakie tematy będą głównym przekazem bloga?
  • Co klienci dowiedzą się lub jakie będą mieć doznania, czytając bloga?
  • Jak rodzaj renowym będzie budował blog?
  • Czy znasz innych profesjonalistów, ekspertów, którzy mogą pomóc w budowaniu przekazu?

Cel prowadzenia bloga powinien być w szczególności powiązany z grupą docelową, która jest targetem Twojego sklepu internetowego. Grupę docelową można określić na podstawie wielu różnych czynników, a mm bardziej precyzyjnie to zrobisz, tym bardziej precyzyjna będzie strategia prowadzenia bloga.

Określenie konkurencji

Cel strategiczny bloga wymaga określenia konkurencji, czyli z kim będziesz bezpośrednio rywalizować o czytelnika i klienta.  Konkurencja może być bardzo szeroka i nie koniecznie to tylko sklepy internetowe o podobnym asortymencie. Mogą to być blogi tematyczne, które nie powstały jako dodatek do sklepu internetowego lub portale internetowe. W tym przypadku będą to wszystkie miejsca publikujące informacje o tej samej lub podobnej tematyce.

Blog musi szukać nowych, jeszcze nieopisanych tematów lub opisywać już znane tematy w taki sposób, aby Twoje treści wygrywały z publikowanymi przez Twoją konkurencję. Odszukaj w Google kilka konkurencyjnych blogów i przeprowadź ich analizę. Sprawdz, jakie produkty promują i jakich technik używają do promowania ich na blogu. Na podstawie audytu treści, tematyki, kategorii wpisów, a nawet słów kluczowych, na jakie się pozycjonują możesz uzyskać ciekawe wnioski dla Twojego bloga. Weź pod uwagę wszystkie niedociągnięcia konkurencji, aby uniknąć ich planując cele twojego bloga lub pisząc konkretne treści.

Ważnym elementem jest znalezienie elementu, który odróżni Cię od konkurencji. Szukaj pola do stworzenia przewagi od strony treści lub atrakcyjności wizualnej bloga. Bądź konkurencyjny szczególnie pod względem treści, ponieważ to pozwoli odnieść ci sukces w wyszukiwaniu w Google. Jeżeli artykułach konkurencji nie znajdziesz czegoś istotnego, co wydaje ci się ważne dla danego tematu, umieść taką treść na swoim blogu.

Przeanalizuj wszystkie mocne i słabe strony Twojej konkurencji. Popatrz na wszystkie braki i atuty pod kątem własnego bloga i wykorzystaj to dla własnych korzyść. Pamiętaj, że nie jest to działanie jedno razowe. Poznaj schematy działania i rozwiązania konkurencji. Analizę przeprowadzaj co jakiś czas i śledź działania konkurencji na bieżąco.

Działania z zakresu SEO

Paradoksalnie blog nie prowadzi się wyłącznie z myślą o czytelniku i kliencie docelowym. Blog to bardzo ważne narzędzie w pozycjonowaniu SEO. Blog musi być planowany i prowadzony z myślą o wytycznych SEO.

Stworzysz ciekawych i wysokiej jakości treści, nie ma większego znaczenia, jeżeli nie trafią do odbiorców. Dlatego też na etapie planowania strategii bloga warto zrobić odpowiedni research i określ wszystkie słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować sklep. Bloga należy pozycjonować organicznie na minimum kilkadziesiąt, a nawet kilkaset.

Frazy kluczowe mogą być bardzo ogólne, lub szczegółowe dotyczące danego tematu, produktu lub na tzw. długi ogon słów kluczowych. Przy analizowaniu i wyszukiwaniu nowych słów kluczowych zwróć uwagę na to jak sam szukasz wiadomości lub produktów w internecie. Analiza tego jak sam szukasz, pozwoli Ci dobrać najbardziej naturalne słowa kluczowe.

Myśląc o pozycjonowaniu SEO, zastanów się także, skąd będziesz brać inspiracje nowe inspiracje oraz jakie będą potencjalne miejsca do zdobywania wartościowych linków zewnętrznych.

Treści na blogu

Najważniejszym elementem strategii bloga są oczywiście treści. Zastanów się, czego będzie można się spodziewać po Twoim blogu. Czy będą w nim publikowane teksty eksperckie, recenzje produktów, a może zamieścisz w nim pewnego rodzaju inspiracje związane z wykorzystaniem Twoich produktów?

Myśląc nad treściami wpisów w sklepie internetowym warto zastanowić się nad stylem prowadzenia bloga. Blog nie musi być formalny, a jego przekaz może być zróżnicowany stylistyczne. Twoje artykuły powinny zachęcać treścią oraz prezentacją produktów, tak że klient ma wrażenie, że sam dokonuje właściwego wyboru i zakupy. Zastanów się, w jaki sposób będziesz chciał promować własne produkty na blogu w sklepie internetowym.

Treści na stronie warto posegregować pod względem popularnych kategorii i utworzyć tzw. drzewko kategorii, które wyznaczy ramy Twojego bloga. Poza kategoriami używaj również Tagów, które porządkują treści na blogu i dodatkowo pozycjonują tekst w Google. Kategorie i tagi powinny oczywiście nawiązywać do tego, czym się zajmujesz i co sprzedajesz.

Przygotowanie tekstów do działań w zakresie SEO to jednak nie tylko dobranie słów kluczowych. Pozycjonowanie to również dużo małych detali strategii pisania tekstów. Określ już teraz, jak będziesz optymalizował własne treści nagłówki, spis treści, pogrubienia, tabele, listowanie, zróżnicowanie pod względem multimediów zdjęć, wideo, plików do pobrania.

Generowanie sprzedaży na blogu odbywa się jednak nie tylko przez same treści. We wpisach na blogu należy wplatać linki do produktów w sklepie. Jeżeli piszesz o danym produkcie, dodaj jego zdjęcie z aktualną ceną i przyciskiem przenoszącym na kartę produktu. Platformy blogowe jak WordPress mają w swoich blogach dogodne rozwiązani i widzety ułatwiające takie powiązanie bloga ze sklepem.

Promocja bloga

Blog jeżeli nie ma pozycji organicznej, wymaga dodatkowej promocji. Dlatego istotne jest opracowanie planu promocji bloga już na samym początku działania, która jest częścią szerszej strategii. Mówiąc o promocji mamy na uwadze kilka podstawowych jej rodzajów. Do czytelników możesz dotrzeć przez różnego rodzaju media i działania promocyjne.

Promować bloga możesz używając mediów płatnych, społecznościowych, zdobytych, własnych, czyli paid, shared, earned, owned.

Media płatne – są to płatne reklamy Google Ads, Facebook Ads. W takim przypadku płaci za każde przekierowanie na bloga lub wyświetlenie reklamy użytkownikowi. W przypadku płatnych reklam można samodzielnie dokładnie określić target, czyli grupę docelową, do której skierowana jest reklama. Płatnymi mediami są również artykuły sponsorowane. Są to metody promocji bardzo skuteczne, wiarygodne, ale oczywiście kosztowne.

Media społecznościowe – czyli przede wszystkim wszelkiego rodzaju portale społecznościowe, dzięki którym artykuły publikowane na blogu mogą rozchodzić się przez efekt domina. Jeżeli treści na blogu będą atrakcyjne i angażujące odbiorca poleci je znajomym, a ci przekażą je dalej.

Media zdobyte – to takie, w których blog pojawi się bez Twojego wpływu np. jako cytat. Jest to bezpłatny sposób na promocję, ale mało przewidywalny i nie masz nad nim żadnej kontroli. Pamiętaj, że taki rodzaj promocji może być również negatywną opinią, nad którą nie masz kontroli.

Bezpłatne promocja własna – bloga możesz promować na stronie sklepu, ale też przez newsletter. Dzięki temu dotrzesz do odbiorców zarówno w sposób bezpośredni, jak i pośredni. Plusem mediów własnych jest niski koszt, ale i stosunkowo niska skuteczność związana z ich wykorzystaniem.

Każdy ze wspomnianych mediów i rodzajów promocji ma swoje wady oraz zalety, które należy mieć na uwadze. Promując bloga warto sięgnąć po każdą z nich i łączyć je w ramach jednej i spójnej kampanii marketingowych. Połączenie kilku kanałów zapewni trafienie do szerszego grona klientów, a zatem większy sukces w zakresie promocji bloga i sprzedaży w sklepie internetowym.


Jak pisać bloga w sklepie internetowym?

Sam fakt dodania zakładki blog w sklepie internetowym, a nawet napisania kilku wpisów nie uczyni sklepu bardziej atrakcyjnym, a tym samym nie przynosi wymiernych korzyści. Za sukces odpowiedzialne są wspomniane już kilkukrotnie treści.

Tworzenie atrakcyjnych treści
Do tworzenia atrakcyjnych treść dla klienta, trzeba poznać jego potrzeby. Zacznij od researchu i analizy na rynku dla danej branży oraz poszukać tematów, które nie są jeszcze do końca wyczerpane przez konkurencję. Ważne jest, żeby Twój blog wyróżniał się na tle konkurencji, a czytelnik był w stanie wynieść z niego coś nowego, czego nie znalazł w innym miejscu. Atrakcyjność treści na blogu to nie tylko część merytoryczna artykułów, ale również część wizualna jak zdjęcia ilustrujące artykuł, infografiki, elementy multimedialne, filmy, czy materiały do pobrania związane z treścią wpisu.

Content marketing – poradnik

Tworzenie treści pod SEO
Profesjonalne treści pod względem SEO cechują się odpowiednią optymalizację. Dobry tekst SEO to taki, który jest wartościowy dla klienta, ale i atrakcyjny dla robotów Goolge. Pozycjonowanie organiczne SEO i tworzenie treści pod SEO to dość skomplikowane zagadnienie, dlatego zapraszamy Cię do przeczytania naszych specjalnych poradników na temat SEO.

Co to jest SEO | Pozycjonowanie SEO – poradnik

Tworzenie treści w sklepie internetowym
Atrakcyjne treści w sklepie internetowym to takie, które przekonują do produktu, dają o nim dogłębną wiedzę i zachęcają do jego zakupu. Treści, żeby były przekonywujące muszą być obiektywne, dlatego powinny zawierać rzetelny opis produktu jego zalety, walory, ale również wskazać jego potencjalne wad. Takie treści cenią sobie klienci, a jeżeli będziesz obiektywny i bezstronny na pewno zostanie to docenione.

Pisząc o produktach, warto skupić się na szerszym aspekcie danego zagadnienia, a nie bezpośrednio wskazywać dany produkt z oferty Twojego sklepu. Pamiętaj o równowadze, konwersja to ważny aspekt wpisów na blogu, ale nie może być ona głównym celem. Zbyt duży nacisk sprzedażowy na blogu w sklepie internetowym może okazać się przeciwskuteczny.

Pozycjonowanie sklepu – poradnik


Poszukiwanie inspiracji

Tworząc bloga, warto szukać inspiracji i podpatrywać to co robi Twoja bezpośrednia konkurencja, ale też znani influenserzy, czy duże firmy, które posiadają specjalistów i budżet na prowadzenie bloga. Możesz czerpać rozwiązania, które wdrażają i umiejętnie dostosowywać je do własnych potrzeb. Wręcz przeciwnie, pozwala na stosowanie mnóstwa praktyk, na które samodzielnie nie byłoby się w stanie wpaść.

Obserwując konkurencję, szukając inspiracji, powinieneś odszukać pewne reguły i zasady, którymi się kierują. Może być to coś, co Ci się podoba, przykuwa uwagę jak forma pisania, atrakcyjne formatowanie tekstu, grafiki, infografiki, filmy wideo lub inny sposób promowanie produktów w nietypowy sposób.

Jeżeli podczas poszukiwań inspiracji w internecie zauważysz potencjał współpracy z innym blogiem, możesz zaproponować współpracę ekspertom z branży na zasadach wpisu gościnnego.


Outsourcing prowadzenia bloga

Prowadzenie bloga nie jest prostym zadaniem. Wymaga to dużej ilości czas oraz umiejętności samodzielnego zarządzanie i prowadzenia bloga. Jeżeli nie możesz samodzielnie prowadzić bloga, wyjściem z tej sytuacji jest znalezienie kogoś, kto będzie odpowiedzialny za tworzenie wpisów.

Niezależnie od skali Twojego bloga, ważne jest znalezienie kompetentnej osoby lub firmy do jego prowadzenia. Istotną kwestią jest to, aby poza umiejętnościami pisania tekstów znała ona przynajmniej podstawy SEO, zasady content marketingu oraz orientował się w branży sklepu. Specjalista od prowadzenia bloga musi ponadto wykazywać się kreatywnością oraz pewne doświadczenie w zakresie PR i promowania treści w internecie.

Delegując odpowiedzialność z prowadzenie bloga możesz przekazać odpowiedzialność za wdrożenie strategii bloga. Należy również ustalić zakres prac, ilu artykułów oraz ich długość zgodną z Twoimi oczekiwaniami. Pamiętaj, że regularność publikowanych treści jest priorytetem, dzięki której będziesz w stanie osiągnąć sukces.

Powinniście stworzyć razem kalendarz publikacji i starać się go przestrzegać. Planujcie wpisy z wyprzedzeniem lub tak, aby publikowały się one automatycznie w określonym czasie. Rutyna publikowanych treści ułatwi rozliczenie za zleconą pracę, a czytelnicy będą czekali na każdy nowy artykuł, gdy będą wiedzieć, kiedy się go spodziewać i będą mieli pewność, że są one interesujące. Klienci, widząc, że blog żyje i jest aktualizowany, będą budować zaufanie do Twojego sklepowi internetowemu.


Blog WordPress a sklep internetowy

WordPress to najpopularniejsza platforma do tworzenia sklepów internetowych i prowadzenia blogów na świecie. Dlaczego nie skorzystać z tych obu rozwiązań na jednej stronie?

WordPress wybierany najczęściej przez osoby prowadzące blogi, stał się platformą dominującą na rynku do prowadzenia strony firmowej lub sklepu internetowego. WordPress daje ogromne możliwości dzięki bardzo dużej liczbie wtyczek i motywów, dzięki którym zmienisz wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Jest to również platforma idealna pod względem pozycjonowania SEO. WordPress to niezwykle intuicyjna i elastyczna platforma umożliwiająca wprowadzenie koniecznych modyfikacje oraz dodanie ciekawych funkcjonalności e-Commerce.

Co to jest WordPress?

Chcesz stworzyć profesjonalną stronę internetową? Poznaj bliżej platformę WordPress. Przeczytaj nasz poradnik nt. Co to jest WordPress…

WordPress został zaprojektowany do obsługi blogów i jest to obecnie najlepsze narzędzie dla blogerów na świecie. Na WordPressie można stworzyć w zasadzie każdy rodzaj bloga: lifestylowy, podróżniczy, kulinarny, fotoblog, itd.

Używając WordPressa, nie musisz mieć doświadczenia w kodowaniu, żeby samodzielnie stworzyć własną stronę z tym systemem zarządzania treścią. Do rozpoczęcia pracy z WordPressem wystarczy wykupić domenę i hosting, na którym zaintalujesz pliki pobrane z oficjalnej stronę WordPress.org. Po prawidłowym zainstalowaniu wystarczy zalogować się do panelu i zacząć pracę nad Twoją stroną używając motywów i wtyczek.

Instalacja i konfiguracja WordPress


Blog WordPress

WordPress to idealna platforma do stworzenia bloga, ze względu na jego elastyczność i rozszerzalność. Należy jednak zauważyć, że największą słabością WordPressa jest bezpieczeństwo. Twoja strona WordPress musi być regularnie aktualizowana i zabezpieczana, aby nie została zawirusowana. Bezpieczeństwo bloga opartego WordPress zależy od przestrzegania tzw. dobrych praktyk WordPressa.

WordPress jest najpopularniejszą platformą do prowadzenia bloga internetowego. Platforma WordPress wybierana jest najczęściej przez blogerów, dlatego stała się platformą dominującą na rynku do prowadzenia blogów. WordPress daje ogromne możliwości dzięki bardzo dużej liczbie wtyczek i motywów, dzięki którym zmienisz wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Zalety bloga WordPress

WordPress jest zazwyczaj naturalnym wyborem, jeżeli chodzi o platformę do bloga. Ponad 35% stron i blogów na świecie jest założonych na platformie WordPress. Są wśród nich zarówno blogi profesjonalistów, jak i małe blogi początkujących. Dlaczego tak wielu blogerów wybrało WordPress?

WordPress został zaprojektowany do obsługi blogów i jest to obecnie najlepsze narzędzie dla blogerów na świecie. Na WordPressie można stworzyć w zasadzie każdy rodzaj bloga: lifestylowy, podróżniczy, kulinarny, fotoblog itd. Główne zalety WordPressa to łatwość instalacji, obsługi, wielość funkcji i możliwości rozbudowy. WordPress posiada rozbudowaną społeczność, która tworzy darmowe wtyczki, pomaga rozwiązać problemy itd. Więcej na temat plusów i minusów platformy WordPress czytaj w naszym specjalnym tekście.

Zalety i wady WordPressa


Jak założyć i prowadzić bloga w sklepie internetowym?

Założenie bloga może wydawać się skomplikowane. Jeżeli jednak masz podstawowe umiejętności związane z używaniem komputera i internetu nie powinno to być trudne. Tworząc bloga, ucząc się blogowania, na pewno popełnisz mnóstwo błędów. Możesz oczywiście skorzystać z doświadczeń innych osób, aby nie powtarzać tych samych błędów podczas tworzenia własnego bloga. Nasz krótki przewodnik, pozwoli Ci dowiedzieć się jak założyć bloga oraz jak w szybki i łatwy sposób nauczyć się być blogerem.

Założenie i prowadzenie bloga w sklepie internetowym wymaga kilku ważnych kroków:

  • Wybór nazwy bloga i hostingu
  • Poznanie platformy WordPress – WordPress.com czy WordPress.org?
  • Instalacja WordPress
  • Motywy WordPress i Wpisy (posty)
  • Edycja i prowadzenie bloga WordPress

Wszystkie powyższe kroki na temat założenia bloga na WordPress zostały opisane w naszym szczegółowym przewodniku na ten temat.

jak założyć bloga krok po kroku

Jak założyć i prowadzić bloga?

Blog to narzędzie, które może spełniać wiele ról w e-sklepie. Czytaj nasz poradnik jak założyć i prowadzić bloga w sklepie internetowym …


Pozycjonowanie bloga WordPress

Jak już wspomnieliśmy WordPress jest przyjazny pozycjonowaniu organicznemu SEO. Decydując się na bloga WordPress, możesz wykonać większość czynności pozycjonowania samodzielnie. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, można samodzielnie doprowadzić do tego, że Twój blog będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian pod kątem SEO zalecanych przez Google, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeśli nie możesz poświęcić na to czasu osiągnięcie oczekiwanych wyników, może być niemożliwe. Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie.

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją i pozycjonowaniem bloga WordPress, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować, a nawet doradzić Ci odpowiednie kroki jak pozycjonować stronę samemu. Razem z ekspertem SEO możesz tak od podstaw przygotować stronę WordPress, by była przyjazna dla wyszukiwarek. Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania organicznego strony WordPress jest po prostu stratą czasu i środków. Zatem jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO czytaj w naszym tekście – SEO co to jest?

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony WordPress lub wprowadzić zmiany w już istniejącej, to dobry moment zainteresowanie się SEO.


Blog w sklepie internetowym – najczęstsze pytania

Przeczytaj również najczęściej zadawane pytania na temat założenia bloga w sklepie internetowym.

Ile czasu zajmuje założenie bloga?

Dużo zależy od tego, z jakiej opcji tworzenia bloga chcesz skorzystać. Gdy wybierzesz gotowe rozwiązania jak WordPress.com, to na założenie bloga potrzebujemy kilkanaście minut na rejestrację. Założenie bloga na własnym hostingu, jeżeli nie posiadasz dużej wiedzy z zakresu tworzenia stron oraz jak działa hosting, to cały proces powinien zająć Ci od kilku godzin do kilku dni. Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy agencji interaktywnej to czas stworzenia bloga zajmie od 3-5 dni pracy grafika i programisty. Otrzymasz blog WordPress z projektem graficznym, kilkoma dodatkowymi podstronami jak O mnie i Kontakt

Ile kosztuje założenie bloga?

Założenie i prowadzenie blog może być w zasadzie bezpłatne, ale nie będziesz mógł skorzystać wtedy ze wszystkich funkcji, jakie mogą być Ci potrzebne. Darmowy blog WordPress.com ma dość ograniczone możliwości, które możesz porównać w tabeli planów. Za założenie bloga z własną domenę na płatnym hostingu, zapłacisz od 150 zł w górę za dwie usług rocznie. Decydując się na płatny motyw, musisz dodać od 25 do 60 $. Ceny wtyczek premium niestety są bardzo zróżnicowane i trudno podać nawet jakieś widełki cenowe. Stworzenie bloga w agencji interaktywnej to koszt od 500 zł – 1000 zł netto


Podsumowanie

Prowadzenie bloga w sklepie internetowy to idealne miejsce na promocję oraz budowanie relacji, zarówno w sklepach w sektorze B2B, jak i B2C. Blog pozwala na pełne wykorzystanie potencjału SEO sklepu internetowego oraz wspomaga pozycjonowanie fraz kluczowych dla danego biznesu.

Warto zastanowić się, dlaczego chcesz prowadzić bloga w sklepie internetowym, o czym będziesz pisać i jak chcesz się wyróżnić. Jest to ważne, ponieważ konkurencja jest bardzo duża. Wiele blogów umiera tak zwaną śmiercią naturalną, czyli oznacza to, że zapał blogera minął zbyt szybko. Częstym przypadkiem jest to, że po dwóch, trzech, a nawet jednym wpisie, wiele osób odpuszcza sobie temat bloga.

Blogowanie, aby przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności. Jednak to efekty pracy nad blogiem w sklepie, a przede wszystkim tworzone treści, są elementem długoterminowej strategii marketingowej. Każdy wpis zacznij od pomysłu, a następnie zweryfikuj go, przeszukując internet. Pamiętaj, że zapał i determinacja na pewno przyniosą efekty, a kolejne sukcesy i czytelnicy, będą kołem zamachowym do pisania kolejnych treści. Prowadzenie bloga w sklepie internetowym to idealne miejsce na promocję marki sklepu, produktów i oraz budowanie relacji z klientami.

Zanim zaczniesz prowadzić bloga, powinieneś wdrożyć jego funkcjonalność w Twoim sklepie internetowym. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z platformy WordPress WooCommerce, najpopularniejszej oraz najlepszej platformy blogowej i e-Commerce na świecie. Jako specjaliści od WordPressa opracujemy i wdrożymy dla Ciebie system bloga, który będzie intuicyjny i zoptymalizowany pod SEO. Blog WordPress będzie dla Ciebie idealnym narzędziem do rozwoju potencjału sklepu. Jeśli zależy Ci na szybkiej realizacji nowoczesnego, atrakcyjnego wizualnie bloga, którym po wykonaniu będziesz mógł sam zarządzać – zapytaj nas o WordPress.


Czytaj również:

Blog WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu bloga WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

4.9/5 - (32 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger