Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Blog firmowy, dlaczego warto go mieć?

blog firmowy

Blog firmowy to narzędzie, które może spełniać wiele ról w promocji w Internecie. Publikując wpisy na stronie internetowej związane z Twoją firmą lub marką, zwiększasz swoją wiarygodność oraz komunikujesz się z obecnymi i przyszłymi klientami. Na blogu możesz dzielić się z nimi wiedzą i budować obraz eksperta w branży.

Profesjonalny blog z unikalną treścią prowadzony systematycznie z dbałością o każdy detal i wysoką jakość tekstów zachęca do częstych odwiedzin strony. Blog na stronie internetowej obok mediów społecznościowych to ważny obszar promocji we współczesnym Internecie.

Przewodnik krok po kroku na temat blog firmowego:

Szacowany czas czytania: 21 minut

  1. Co to jest blog firmowy?
  2. Czy warto założyć bloga firmowego?
  3. Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
  4. Platforma WordPress
  5. Blog firmowy na WordPress
  6. Jak założyć i prowadzić bloga?
  7. Pozycjonowanie bloga firmowego
  8. Blog firmowy – najczęstsze pytania FAQ
  9. Podsumowanie

Co to jest blog firmowy?

Blog jest rodzajem strony internetowej, która koncentruje się głównie na treściach pisanych w formie postów. Blog zawiera odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Struktura bloga umożliwia uporządkowanie, archiwizację wpisów przy użyciu kategorii i tagowanie wpisów. Blog firmowy najczęściej jest integralną częścią strony internetowej firmy. Takim przykładem jest nasz blog, który właśnie czytasz.

Blogi odróżnia bardziej personalny charakter treści, a fakty przeplatają się z opiniami autora. Są one często pisane z osobistej perspektywy blogera, która pozwala pisać bezpośrednio do czytelnika. Wpisy na blogu mają często również możliwość komentowania przez odbiorcę w sekcji komentarzy. Taka interakcja z czytelnikami pomaga pogłębić dany temat oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania lub sugestie.

Główną korzyścią z założenia bloga firmowego jest bezpośrednie połączenie z czytelnikiem. Umożliwia to interakcję i dzielenie się pomysłami, opiniami z przyszłymi klientami, o którą łatwiej we wpisach bloga niż w innych działach strony firmowej. Blog przez swoją formę pozwala także budować zaufanie czytelników. Zaufanie i lojalność czytelników otwiera możliwość polecania usług, lub produktów, a nawet sponsorowanych wpisów gościnnych innych firm.

Rodzaje blogów

Blogi kiedyś utożsamiano z internetowymi pamiętnikami, dziś ich zakres tematyczny jest bardzo szeroki. W szerszym znaczeniu blog mają wiele innych zastosowań. Blog firmowy może być używany jako wortal poświęcony określonej tematyce, jako narzędzia marketingu czy platforma do komunikacji.

Blogi firmowe mogą być bardzo zróżnicowane w zależności od prowadzonej działoalności firmy. Zasadniczo możemy podzielić blogi na podstawie formy, treści środków wyrazu wykorzystywanych przez autora. Na tej podstawie można wyróżnić m.in:

Blog tekstowy – najbardziej popularny rodzaj bloga, którego podstawą są wpisy tekstowe.
Fotoblog – zasadniczą treść bloga w ty wypadku stanowią fotografie.
Wideoblog – podstawową treść stanowią filmy umieszczone na blogu.
Audioblog – treść bloga są pliki audio tzw. podcasty.
Mikroblog – wpisy ograniczone są do jednego lub dwóch zdań, takim blogiem jest Twitter.
Linklog – podstawową zawartością są odnośniki do innych stron, czasem opatrzone komentarzem.

Blogi możemy podzielić również ze względu na cel pisania:

Blogi osobiste – blogi pisane na dowolny temat, opisujące świat. Autorzy wyrażają w nich swoje opinie na różne tematy, dzielą się z odbiorcami swoimi zainteresowaniami np. blogi podróżnicze.
Blogi zawodowe – zakładane po to, aby zbudować wizerunek i wiarygodność poprzez prezentację treści eksperckich. Jest to najcęstsza forma bloga firmowego.

Blogi osobiste mają zazwyczaj jednego autora. W innych przypadkach blogi mogą mieć wielu autorów i są to tzw. blogi kolektywne. Są to szczególnie częste rozwiązania przy blogach dużych firm.


Czy warto założyć bloga firmowego?

Podstawą bloga firmowego jest dzielenie się wiedzą z innymi. Aby założyć bloga firmowego nie musisz być zawodowym pisarzem. Ludzie czytają blogów, aby uzyskać informacje na dany temat. Dlatego też większość blogów pisane jest bardziej nieformalny i luźny sposób. Czytelnicy bloga nie chcą czytać podręcznika naukowego, ale chcą usłyszeć doświadczenia kogoś, kto rozwiązał podobny problem i lub w jasny sposób odpowie na ich pytania. Aby blog firmowy odniusł sukces ważna jest pasja i dociekliwość opisania danego tematu.

Prowadząc bloga pamiętaj o trzech ważnych aspektach:

Aspekt opinio twórczości. Blog przy odpowiednim zasięgu daje dostęp do ludzi o podobnych zainteresowaniach i potrzebach. W blogu osobistym, możesz pisać o swoich codziennych doświadczeniach, pasjach jak podróżowanie lub gotowanie. Wielu blogerów jest znanych jako eksperci tylko ze względu na prowadzenie bloga. Niektórzy są na tyle rozpoznawalni i szanowani, że mają nawet własną ofertę książek, filmów lub innych usług na podstawie swoich blogów.

Jeżeli planujesz prowadzić blog firmowy, będzie on na pewno ważną platformą komunikacji z klientami. Udany blog sprawia, że ​​produkt, usługa stają się bliższe i możesz zyskać rozpoznawalność w Twojej dziedzinie.

Aspekt dochodowy. Oczywiście blog może być dochodowy, jeżeli prowadzisz go poprawnie. Najlepsi blogerzy żyją z prowadzenia bloga, ale nawet bloger pracujący w niepełnym wymiarze godzin może spodziewać się zysku. Najważniejsze jest to, że blogowanie jest formą pasywnego dochodu, czyli po godzinach możesz pisać wpisy na blogu, a następnie zarabiać na nim przez długi czas w miarę popularności tego wpisu.


blog firmowy

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

  1. Budowanie bliższych relacji z klientem
  2. Budowanie pozycji eksperta branży
  3. Zwiększenie zainteresowania Twoją firmą lub marką
  4. Tworzenie content marketingu
  5. Zwiększenie pozycji w Google
  6. Budowanie bazy wiedzy
  7. Darmowe narzędzie marketingowe

1. Blog firmowy buduje relacje z klientem

Blog to idealna platforma łącząca potencjalnego i obecnego klienta z Twoją marką. Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie relacji, zarówno komunikacji z klientem w sektorze B2C (business to client) i relacji branżowych – B2B (business to business).

Profesjonalny blog jest nie tylko źródłem informacji o marce, to przede wszystkim miejsce zdobywania wiedzy na temat problemów, porad pozwalających rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta i przekonać go do skorzystania z usługi lub produktu.

Blog firmowy jest świetnym miejscem budowania relacji z klientami. Sposób komunikacji używany na blogu daje możliwość przedstawienia produktów i usług firmy w całkiem nowy sposób i w innej formie niż klasyczna strona ofertowa.

Poznając bliżej czytelnika, masz szansę dowiedzieć się jakich produktów i usług szuka, na co zwraca szczególną uwagę oraz co go przekonuje do dokonania wyborów oraz finalizacji transakcji. Interakcja z klientem, a następnie analiza zdobytych informacji ułatwia w doprecyzowaniu oferty firmy.

Prowadząc bloga warto pamiętać, że klient chętniej wybiera produkt firmy, z którą wszedł w relacje, i którą zna, niż produkt firmy, która jest mu obca. Budowa trwałych relacji na blogu przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki i docelowo przychodów firmy.


2. Blog potwierdza wiedzę i profesjonalizm

Blogi uważane są za rzetelne źródło informacji, dlatego to idealne miejsce do budowy pozycji eksperta. Klient internauta podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o wiedzę i informacje znalezione w Internecie. Blog jest doskonałym miejscem, aby w przemyślany i sprofilowany do grupy odbiorców sposób przedstawić produkty i usługi oraz filozofię jaką kieruje się marka.

Treść bloga firmowego może potwierdzić nasze kompetencje oraz wypromować nas jako eksperta w danej dziedzinie. Jest to szczególnie ważne w przypadku sprzedaży usług, których realizacja wymaga fachowej wiedzy. Blog to idealne miejsce do dzielenia się wiedzą poprzez publikację opiniotwórczych artykułów oraz filmów, pomagających użytkownikom Internetu w rozwiązywaniu ich problemów. Twórca bloga stoi w roli specjalisty w danej branży. Jest to szczególnie istotne, ponieważ udowadniając swój profesjonalizm budujesz zaufanie. Klienci szczególnie chętnie ufają produktom i usługom, których twórcy są wiarygodni i profesjonalni w swojej specjalizacji lub branży.


3. Większe zainteresowanie Twoją firmą lub marką

Blog tworzy doskonałe pole do dyskusji, odpowiedzi, rozwiewania wątpliwości czy pokazywania filozofii i wartości marki. Dzięki dwustronnej komunikacji, na podstawie uwag klientów firma jest w stanie zbadać oczekiwania i nastroje klientów odnośnie produktów i usług.

Systematyczne tworzenie wartościowych treści daje możliwość utrzymania stałej komunikacji. Czytelnicy bloga mają możliwość podzielenia się komentarzami lub zadania pytań związanych z działalnością firmy lub marki. Daje to możliwość lepszego poznania firmy, jej produktów i usług, co z kolei prowadzi do pozytywnych efektów sprzedażowych.

Prowadzenie bloga jest sposobem na stworzenie społeczności potencjalnych klientów wokół marki. Inspirujące i unikalne teksty są urozmaiceniem wpisów na profilach firmowych w mediach społecznościowych. Wpis na blogu daje użytkownikom coś więcej niż informację o produkcie lub usłudze. Umiejętnie prowadzony blog jest również dobrą metodą na powiększanie listy newslettera oraz zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych.


4. Fundament dla content marketingu

Obecnie klienci internauci nie podejmują decyzji o zakupie pod wpływem chwili, ale chcą najpierw dowiedzieć się jak najwięcej na temat usługi czy produktu, którymi są potencjalnie zainteresowani. Zanim podejmą decyzję o zakupie, swój wybór opierają na pozyskanej w Internecie wiedzy z danego zakresu. Dlatego blog z content marketingiem (marketing treści) jest tak ważnym czynnikiem dla pozyskania współczesnego klienta.

Wpisy blogowe oparte o ciekawe i inspirujących treści odpowiadające na problemy i pytania użytkowników bardzo dobrze rozpowszechniają się w mediach społecznościowych. Internauci chętnie dzielą się dobrą treścią zarówno na swoich blogach, jak też w social media ze znajomymi, czyli z potencjalni klientami. Polubienia i linki zdobyte w ten sposób wzmacniają nie tylko potencjał samego artykułu, ale również pozycję całej strony.

Google lepiej postrzega strony, w których treści są często aktualizowane. Każdy wpis blogowy to osobna podstrona, czyli kolejne słowo kluczowe. Regularne publikowanie wpisów na blogu bezpośrednio przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony internetowej, zawierającej bloga, przez wyszukiwarki internetowe.

Tworząc bloga firmowego tworzymy jedno z najlepszych miejsc na promowanie usług i produktów. Wartościowy i wypromowany tekst na blogu może przysłużyć się do zdobycia nowych klientów.


5. Wzrost pozycji w Google

Prowadzenie bloga firmowego wiąże się z niezwykle ważnym aspekt pozycjonowania SEO, czyli organicznego pozycjonowania w Google. Wyszukiwarka Google wysoko ocenia często aktualizowane strony, bogate w unikalne i długie treści. Tym samym dzięki prowadzeniu bloga wzrosną nasze szanse na wyższą pozycję w Google i zwiększenie odwiedzin internautów.

Dzięki umieszczaniu autorskich, unikatowych treści, możesz wykorzystać bloga w pozycjonowaniu swojej strony. Tematyka poruszana na blogu zawiera często setki słów kluczowych, które są charakterystyczne dla działalności firmy. Wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują blogowe wpisy, szczególnie gdy są one odpowiednio wyróżnione i promowane na stronie głównej.

Dzięki artykułom na blogu można w bardzo łatwy sposób budować tzw. długi ogon fraz kluczowych, które odpowiadają na potencjalne zapytania kierowane przez internautów do wyszukiwarki Googla.

Zapytania, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce, najczęściej odbiegają od głównych fraz dla danej strony i odnoszą się do bardziej szczegółowych zagadnień lub problemów. Wpisy na blogu mogą zawierać frazy sugerujące pytania internautów, potencjalne problemy do rozwiązania itd. Dlatego blog to idealne miejsce do budowanie długiego ogona i zwiększenie potencjału strony pod względem SEO. Na blogu w odróżnieniu od strony internetowej łatwiej operować długimi frazami słów kluczowych, czyli pozycjonować na długie frazy słów kluczowych, tzw. długi ogon.

Odpowiednia optymalizacja wpisów na blogu pozwala na zbudowanie bardzo dużego zasobu uzupełniających się słów kluczowych, zgodnie z wytycznymi Google pozycjonowania na setki słów kluczowych. Obecnie każda branża posiada katalog fraz z zakresu długiego ogona, którego posiadają bardzo duży potencjał i skuteczność, a w efekcie generują ruch na stronę internetową.


6. Baza wiedzy

Blog firmowy to doskonała baza wiedzy dla klientów, chcących dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej firmie, marce, produktach, usługach. To miejsce do tworzenia i umieszczania wysokiej jakości treści: autorskich tekstów, infografik, raportów, wideo, które zainteresowane osoby same znajdą w Internecie. Takie unikatowe i wysokiej jakości treści są ponad to bardzo chętnie udostępniane i linkowane w social media, dzięki czemu zdobędziemy także nowych fanów w mediach społecznościowych.

Blog to nie tylko miejsce do przekazywanie specjalistycznej wiedzy, lecz również miejsce dzielenia się darmowymi materiałami do pobrania jak: e-booki, poradniki, raporty, infografiki, analizy, zdjęcia, darmowe grafiki itp. Pobranie materiałów ze strony internetowej związane jest z podaniem maila lub innych danych osobowych.

Metoda pozyskiwania danych kontaktowych w zamian za dostęp do treści wysokiej jakości to tzw. pozyskiwanie leadów. Pozyskiwanie leadów (lead generation) to pozyskiwanie nowych uczestników, zainteresowania potencjalnych klientów oraz zapytań o produkty lub usługi, dokonywane za pomocą wyszukiwarek. Blog firmowy ze specjalistyczną bazą wiedzy to najbardziej efektywna forma pozyskiwania nowych odbiorców tzw. leadów, którzy w przyszłości mogą przerodzić się w klientów firmy.


7. Darmowe narzędzie marketingowe

Blog jest doskonałym sposobem na promocję oraz budowanie relacji, zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Prowadzenie bloga pochłania cenny czas i wymaga umiejętności, ale jest ostatecznie najtańszą i bardziej angażującą odbiorcę opcją, niż standardowe kampanie reklamowe. Dlatego inwestowanie budżetu marketingowego w bloga jest bardzo efektywne i przynosi długofalowy efekt.

Inwestowanie budżetu reklamowego w blogi firmowe i ich promocję jest jednym z najlepszych sposobów wydawania środków przeznaczonych na marketing. Blogi firmowe są przede wszystkim skuteczne i w znacznym stopniu poszerzają sposoby komunikacji marki z potencjalnymi klientami. Firmy i marki używające bloga generują kilkukrotnie większy ruch na stronę, niż firmy nie używające tej platformy.

Blog firmowy zwiększa:

  • ilość zdobywanych unikalnych linków
  • ruch na stronie
  • liczbę pozyskiwanych potencjalnych klientów
  • liczbę pozyskiwanych informacji o klientach

Wpisy z bloga firmowego mogą być ponad to wysyłane za pomocą newslettera do subskrybentów i być częścią pożądanych działań marketingowych firmy.

Oczywiście możemy wyróżnić więcej powodów, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego. Blog firmowy daje wiele nowych możliwości zwiększenia obecności w Internetowe. Taka forma komunikacji w Internecie jest doskonałym sposobem na promocje produktów i usług.


Platforma WordPress

WordPress jest najpopularniejszą platformą do prowadzenia bloga internetowego. WordPress wybierany najczęściej przez osoby prowadzące blogi, stał się platformą dominującą na rynku do prowadzenia strony firmowej lub sklepu internetowego. WordPress daje ogromne możliwości dzięki bardzo dużej liczbie wtyczek i motywów, dzięki którym zmienisz wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Co to jest WordPress?

WordPress został zaprojektowany do obsługi blogów i jest to obecnie najlepsze narzędzie dla blogerów na świecie. Na WordPressie można stworzyć w zasadzie każdy rodzaj bloga: lifestylowy, podróżniczy, kulinarny, fotoblog, itd.

Używając WordPressa, nie musisz mieć doświadczenia w kodowaniu, żeby samodzielnie stworzyć własną stronę z tym systemem zarządzania treścią. Do rozpoczęcia pracy z WordPressem wystarczy wykupić domenę i hosting, na którym zaintalujesz pliki pobrane z oficjalnej stronę WordPress.org. Po prawidłowym zainstalowaniu wystarczy zalogować się do panelu i zacząć pracę nad Twoją stroną używając motywów i wtyczek.

Instalacja i konfiguracja WordPress


Blog firmowy na WordPress

WordPress to idealna platforma do stworzenia bloga, ze względu na jego elastyczność i rozszerzalność. Należy jednak zauważyć, że największą słabością WordPressa jest bezpieczeństwo. Twoja strona WordPress musi być regularnie aktualizowana i zabezpieczana, aby nie została zawirusowana. Bezpieczeństwo bloga opartego WordPress zależy od przestrzegania tzw. dobrych praktyk WordPressa.

WordPress jest najpopularniejszą platformą do prowadzenia bloga internetowego. Platforma WordPress wybierana jest najczęściej przez blogerów, dlatego stała się platformą dominującą na rynku do prowadzenia blogów. WordPress daje ogromne możliwości dzięki bardzo dużej liczbie wtyczek i motywów, dzięki którym zmienisz wygląd i funkcjonalność strony internetowej.

Zalety bloga WordPress

WordPress jest zazwyczaj naturalnym wyborem, jeżeli chodzi o platformę do bloga. Ponad 35% stron i blogów na świecie jest założonych na platformie WordPress. Są wśród nich zarówno blogi profesjonalistów, jak i małe blogi początkujących. Dlaczego tak wielu blogerów wybrało WordPress?

WordPress został zaprojektowany do obsługi blogów i jest to obecnie najlepsze narzędzie dla blogerów na świecie. Na WordPressie można stworzyć w zasadzie każdy rodzaj bloga: lifestylowy, podróżniczy, kulinarny, fotoblog itd. Główne zalety WordPressa to łatwość instalacji, obsługi, wielość funkcji i możliwości rozbudowy. WordPress posiada rozbudowaną społeczność, która tworzy darmowe wtyczki, pomaga rozwiązać problemy itd. Więcej na temat plusów i minusów platformy WordPress czytaj w naszym specjalnym tekście.

Zalety i wady WordPressa


Jak założyć i prowadzić bloga firmowego?

Założenie bloga może wydawać się skomplikowane. Jeżeli jednak masz podstawowe umiejętności związane z używaniem komputera i internetu nie powinno to być trudne. Tworząc bloga, ucząc się blogowania, na pewno popełnisz mnóstwo błędów. Możesz oczywiście skorzystać z doświadczeń innych osób, aby nie powtarzać tych samych błędów podczas tworzenia własnego bloga. Nasz krótki przewodnik, pozwoli Tobie dowiedzieć się jak założyć bloga oraz jak w szybki i łatwy sposób nauczyć się być blogerem.

Założenie i prowadzenie bloga firmowego wymaga kilku ważnych kroków:

  • Wybór nazwy bloga i hostingu
  • Poznanie platformy WordPress – WordPress.com czy WordPress.org?
  • Instalacja WordPress
  • Motywy WordPress i Wpisy (posty)
  • Edycja i prowadzenie bloga WordPress

Wszystkie powyższe kroki na temat założenia bloga na WordPress zostały opisane w naszym szczegółowym przewodniku na ten temat.

jak założyć bloga krok po kroku

Jak założyć bloga WordPress?

Jeżeli chcesz założyć bloga firmowego na platformie WordPress, przeczytaj nasz kompletny poradnik...


Pozycjonowanie bloga firmowego

Jak już wspomnieliśmy WordPress jest przyjazny pozycjonowaniu organicznemu SEO. Decydując się na bloga WordPress możesz wykonać większość czynności pozycjonowania samodzielnie. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO można samodzielnie doprowadzić do tego, że Twój blog będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian pod kątem SEO zalecanych przez Google, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeśli nie możesz poświęcić na to czasu osiągnięcie oczekiwanych wyników może być niemożliwe. Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie.

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją i pozycjonowaniem bloga WordPress, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować, a nawet doradzić Tobie odpowiednie kroki jak pozycjonować stronę samemu. Razem z ekspertem SEO możesz tak od podstaw przygotować stronę WordPress, by była przyjazna dla wyszukiwarek. Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania organicznego strony WordPress jest po prostu stratą czasu i środków. Zatem jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO czytaj w naszym tekście – SEO co to jest?

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony WordPress lub wprowadzić zmiany w już istniejącej, to dobry moment zainteresowanie się SEO.


Blog firmowy – najczęstsze pytania

Przeczytaj również najczęściej zadawane pytania na temat założenia bloga firmowego.

Ile czasu zajmuje założenie bloga?

Dużo zależy od tego, z jakiej opcji tworzenia bloga chcesz skorzystać. Gdy wybierzesz gotowe rozwiązania jak WordPress.com, to na założenie bloga potrzebujemy kilkanaście minut na rejestrację. Założenie bloga na własnym hostingu, jeżeli nie posiadasz dużej wiedzy z zakresu tworzenia stron oraz jak działa hosting, to cały proces powinien zająć Tobie od kilku godzin do kilku dni. Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy agencji interaktywnej to czas stworzenia bloga zajmie od 3-5 dni pracy grafika i programisty. Otrzymasz blog WordPress z projektem graficznym, kilkoma dodatkowymi podstronami jak O mnie i Kontakt

Ile kosztuje założenie bloga?

Założenie i prowadzenie blog może być w zasadzie bezpłatne, ale nie będziesz mógł skorzystasz wtedy ze wszystkich funkcji, jakie mogą być Tobie potrzebne. Darmowy blog WordPress.com ma dość ograniczone możliwości, które możesz porównać w tabeli planów. Za założenie bloga z własną domenę na płatnym hostingu, zapłacisz od 150 zł w górę za dwie usług rocznie. Decydując się na płatny motyw musisz dodać od 25 do 60 $. Ceny wtyczek premium niestety są bardzo zróżnicowane i trudno podać nawet jakieś widełki cenowe. Stworzenie bloga w agencji interaktywnej to koszt od 500 zł – 1000 zł netto

Skąd brać darmowe zdjęcia na bloga?

Zdjęcia ilustrujące bloga odgrywają bardzo ważną rolę, przyciągają czytelników, zachęcają do czytania i częstszych odwiedzin. Oczywiście najlepiej, jeżeli blog ilustrowany jest zdjęciami autora, ale nie zawsze jest to możliwe. W takim przypadku można korzystać ze stron oferujących bezpłatne zdjęcia stockowe (royalty-free stock images). Takie zdjęcia można wykorzystywać na blogu bez naruszania praw autorskich. Pamiętaj jednak aby dokładnie zapoznać się z licencją przed użyciem zdjęć na Twoim blogu.

Setki tysięcy darmowych zdjęć zwolnionych z praw autorskich możesz znaleźć na różnych stronach, poniżej trzy najciekawsze źródła zdjęć:

Kaboompics | www.kaboompics.com
Pochodzący z Polski Kaboompics jest jednym z najpopularniejszych źródeł darmowych zdjęć wyspecjalizowanych dla blogerów, szczególnie z kategorii lifestyle. Strona posiada przydatną funkcję wyszukiwania zaawansowanego, która pozwala wyszukiwać zdjęcia według kolorów.

Unsplash | www.unsplash.com
Unsplash to jeden z najlepszych serwisów oferujących darmowe zdjęcia na potrzeby bloga. Strona ma użyteczne funkcję wyszukiwania oraz podział zdjęć na kategorie tematyczne. Ponadto dostępna jest wtyczka do WordPressa, dzięki której można dodawać zdjęcia Unsplash prosto z poziomu bloga.

Pixabay | www.pixabay.com
Pixabay jest popularnym miejscem, gdzie można znaleźć i pobierać zdjęcia na bloga. Zdjęcia pochodzą z całego świata i są podzielone na kategorie i znaczniki, dzięki czemu można je łatwo znaleźć.

Darmowe zdjęcia na bloga – więcej


Podsumowanie

Prowadzenie bloga firmowego to idealne miejsce na promocję oraz budowanie relacji, zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Blog pozwala na pełne wykorzystanie potencjału SEO strony internetowej Twojej firmy oraz wspomaga pozycjonowanie fraz kluczowych dla danego biznesu.

Warto zastanowić się, dlaczego chcesz prowadzić blog firmowego, o czym będziesz pisać i jak chcesz się wyróżnić. Jest to ważne, ponieważ konkurencja jest bardzo duża. Wiele blogów umiera tak zwaną śmiercią naturalną, czyli oznacza to, że zapał blogera minął zbyt szybko. Częstym przypadkiem jest to, że po dwóch, trzech, a nawet jednym wpisie, wiele osób odpuszcza sobie temat bloga.

Blogowanie, aby przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności. Jednak to efekty pracy nad blogiem firmowym, a przede wszystkim tworzone treści, są elementem długoterminowej strategii marketingowej firmy. Każdy wpis zacznij od pomysłu, a następnie zweryfikuj go, przeszukując internet. Pamiętaj, że zapał i determinacja na pewno przyniosą efekty, a kolejne sukcesy i czytelnicy, będą kołem zamachowym do pisania kolejnych treści. Prowadzenie bloga firmowego to idealne miejsce na promocję firmy,marki oraz budowanie relacji.


Czytaj również:

Blog WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu bloga WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

4.9/5 - (27 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger