Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest fulfillment?

fulfillment co to jest

Logistyka to istotny element pracy każdego e-Commerce. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy, to wszystko będzie wpływało na liczbę zamówień w Twoim sklepie. Wyzwania związane z zorganizowaniem logistyki e-sklepu powoduje, że wiele firm decyduje się na tzw. fulfillment.

Może się wydawać, że sukces sklepu internetowego zależy głównie od jakości produktów, ich konkurencyjnych cenach oraz skutecznych działań marketingowych, które napędzają sprzedaż. Są to elementy ważne, ale równie istotną rolę odgrywa obsługa klienta, a przede wszystkim cena i jakość doręczania przesyłek z produktem, jednym słowem logistyka sklepu.

Oddając paczkę w ręce pracownika firmy logistycznej, przestajesz mieć wpływ na tą część procesu realizacji zamówienia, jakim jest dostawa produktów z Twojego sklepu. Naturalnie w tym momencie nie kończy się Twoja odpowiedzialność za jakość usługi świadczonej przez firmę logistyczną, której przekazałeś przesyłkę. To właśnie od wyboru rodzaju wysyłki w sklepie internetowym zależy, czy produkt będzie doręczona terminowo i czy przesyłka będzie w nienagannym stanie. Firma logistyczna pozostawi po sobie wrażenie, które wpływa na to, jak Twój sklep będzie postrzegany przez Klientów. Dlatego tak istotne są pytania jak wybrać odpowiedniego dostawcę usług logistycznych do Twojego sklepu internetowego.


Współczesna logistyka w e-Commerce

Współczesna logistyka zmienia się w dużej mierze pod wpływem rozwoju branży e-Commerce. Powstają nowe rozwiązania skierowane do właścicieli sklepów internetowych. W branży e-Commerce ułatwieniem, które pozwala oszczędzać czas i tworzy komfortowe warunki do wysyłki, jest fulfillment. Czym właściwie jest fulfillment i jaką rolę pełni we współczesnym e-Commerce? Kto powinien się na niego zdecydować?

Dla wielu osób rozpoczynających działania e-Commerce kłopotliwe są kwestie związnane z magazynowanie towarów. Logistyka w sklepie internetowym to odpowiedzialne i przede wszystkim czasochłonne zadanie. Może nim zająć się jednak firma zewnętrzna. Dzięki fulfillmentowi jako właściciel sklepu zapomnisz o konieczności kompletowania, pakowania i wysyłania zamówień.

​Z naszego tekstu dowiesz się, jak usprawnić logistykę sklepu internetowego dzięki usłudze fulfillment oraz poznasz inne ważne informacje na temat wysyłek i logistyki sklepu internetowego w drugiej części naszego artykułu. W tym tekście przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat fulfillmentu. Podzielimy się również wskazówkami, jak dobrać najlepsze formy dostawy, aby zwiększyć konwersję w Twoim sklepie. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.


Co to jest Fulfillment i jak działa?

Co to jest fulfillment krok po kroku

Szacowany czas czytania: 21 minut

  1. Modele logistyczne
  2. Co to jest Fulfillment
  3. Jak działa Fulfillment?
  4. Fulfillment wady i zalety
  5. Dla kogo jest Fulfillment
  6. Logistyka w sklepie internetowym
  7. Podsumowanie

Modele logistyczne

Podczas zakładania sklepu internetowego, trzeba wybrać odpowiedni model logistyczny, w którym się będzie on działać. Możemy wyróżnić kilka rodzajów modeli logistyczny używanych w biznesie e-Commerce.

Własny magazyn

Najpopularniejszą i najprostsza formą modelu logistycznego jest oczywiście tradycyjny magazyn z własnym towarem. Sklep internetowy sam poprzez pracowników realizuje zamówienia, czyli wysyła towar bezpośrednio do klientów.

Dropshipping

Innym rozwiązaniem logistycznym, która zyskuje coraz większą popularność jest dropshipping. W modelu droppshipping nie trzeba mieć własnego magazynu, ale nawet towaru. Całym procesem zajmie się hurtownia, zarówno od strony magazynowania, jak i wysyłki towaru. Sklep korzystający z modelu dropshipping nie ma nawet obowiązku kupowania od hurtowni towaru wcześniej, ale dopiero w momencie zakupu przez klienta.

Fulfillment

Opcja pośrednią i swego rodzaju kompromisem pomiędzy tymi dwoma jest tak zwany fulfillment. O tym rozwiązaniu dowiesz się więcej w tym artykule poniżej.


Co to jest fulfillment – definicja

Fulfillment to model outsourcingu usług logistycznych, czyli kompleksowa obsługa procesów magazynowych i wysyłki towarów przez firmę zewnętrzną. W tym modelu dostawca fulfillmentu to firma posiadająca własne magazyny, wykwalifikowanych pracowników oraz umowy z firmami kurierskimi. Realizacja zamówień: kompletowanie, pakowanie, weryfikacja oraz wysyłka pozostaje całkowicie po stronie usługodawcy.

Fulfillment to model outsourcingu dostaw polegający na przekazaniu obsługi logistycznej zamówień z Twojego sklepu zewnętrznemu operatorowi. Dostawca fulfillmentu to firma posiadająca własne magazyny, wykwalifikowanych pracowników oraz umowy z firmami kurierskimi.

W zależności od wybranego modelu podwykonawca może odpowiadać za część lub całość procesu obsługi zamówienia. Zakres usługi obejmuje odbiór towaru, magazynowanie, kompletowanie zamówienia, pakowanie oraz doręczenie do końcowego klienta. W ramach usługi fulfillmentu możesz liczyć również na obsługę reklamacji i zwrotów.


Jak działa fulfillment?

jak działa fulfillment

Fulfillment w sklepie internetowym – wady i zalety

Fulfillment jest to metoda, która zdobywa dużą popularność dzięki temu, że jest swego rodzaju kompromisem pomiędzy systemem dropshipping a zajmowaniem się całą logistyką związaną z towarami po stronie sklepu.

Fulfillment na pewno nie jest rozwiązaniem uniwersalnym, które sprawdzi się w każdym sklepie internetowym. Jak każdy model ma on swoje wady i zalety, z którymi warto się zapoznać, przed podjęciem ostatecznej decyzji o jego wyborze.

Korzyści rozwiązania typu fulfillment

  • outsourcing pracowników zajmujących się logistyką i magazynem sklepu
  • ograniczasz koszty związane z wynajmem magazynu i zatrudnianiem pracowników
  • opłata tylko za wykorzystaną przestrzeń magazynową
  • usprawniasz procesy logistyczne w sklepie
  • szybkość wysyłek, zamówienia wysyłane są często tego samego dnia
  • zautomatyzowane systemy magazynowe pomagają uniknąć błędów i pomyłek
  • niskie koszty wysyłki i pakowania, oparte na umowach dostawcy fulfillmentu z kurierami
  • możliwość skupienia się na sprzedaży i generowaniu zysków

Najważniejsze minusy fulfillmentu

  • brak pełnej kontroli nad stanem wysyłanego zamówienia.
  • system fulfillment nie jest dostępny dla małych sklepów, np. minimum 100 zamówień miesięcznie
  • przy dużej skali e-Commerce fulfillment może być nieopłacalny

Fulfillment to idealne rozwiązanie dla sklepów, które skalują swoją działalności i obsługą coraz większej liczby zamówień. To rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a tym samym jeszcze szybciej rozwijać się Twojemu sklepowi. Nie jest może najtańszym rozwiązaniem, jednak warto wiedzieć, na czym polega i brać go pod uwagę.


Dla kogo jest fulfillment

Średni sklep internetowy
Fulfillment to rozwiązanie logistyczne, które sprawdza się przede wszystkim w średnich sklepów internetowych, które nie posiadają swoich magazynów. Koszty nawiązania współpracy z usługodawcą fulfillment przy 100 – 1000 zamówieniach miesięcznie powinny być niższe niż wydatki związane z wynajmem powierzchni magazynowej i zatrudnianiem pracownika.

Duży e-Commerce
Duże sklepy e-Commerce posiadające własne magazyn i wykwalifikowanych pracowników, mogą nie są zainteresowania usługą fulfillment. Jednak takie rozwiązanie może być korzystne jeżeli duży sklep internetowy chce wejść na rynki międzynarodowe i tam może skorzystać z rozwiązań fulfillment zanim zbuduje własne zaplecze logistyczne.

Mały sklep internetowy
W przypadku małych firm, które mają jest zbyt dużo zamówień, żeby poradzić sobie z ich obsługą, jednak zatrudnienie pracowników do ich realizacji jest nieopłacalny, ponieważ koszty zatrudnienia przewyższyłyby zyski. W takiej i innych sytuacjach fulfillment może być dobrą opcją nawet dla małych sklepów.

Sklepy specjalistyczne
Fulfillment jest dla idealną opcją również dla specjalistycznych sklepów internetowych, które same produkują unikalny produkty, ale nie mają czasu na wysyłką zamówień do swoich klientów lub nie mają wiedzy specjalistycznej związanej z logistyką sklepu. Takie firmy mogą skupić się na produkcji i dostarczaniu wysokiej jakości produktów nie martwiąc się o logistykę i wysyłki.

Kiedy warto skorzystać z fulfillmentu?

Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z fulfillmentu w innych przypadkach niż opisane powyżej. W każdym przypadku trzeba warto przeliczyć koszty jednostkowe każdego rozwiązania. Dlatego przed podjęciem decyzji skorzystania z usługi fulfillmentu, warto zapoznaj się z ofertą firm dostępnych na rynku. Pamiętaj, że rozwiązanie fulfillment może być korzystne również z innych powodów.

Outsourcing realizacji zamówień
Proces związany z realizacją zamówienia po stronie firmy trzeciej może być korzystne z kilku powodów. Przede wszystkim to oszczędność czasu, ponieważ nie trzeba samodzilenie realizować zamówień. Nie trzeba również zatrudniać pracowników do obsługi zamówień, ponieważ to ich praca jest outsoucowana. Oszczędność czasu i zasobów można poświęcić na rozwój sklepu w innych obszarach.

Oszczędność kosztów związanych z magazynowaniem
Magazynowanie towaru to duże obciążenie przy prowadzeniu sklepu internetowego. Trzeba nie tylko wynająć taką powierzchnię, ale musi być ona w odpowiedniej lokalizacji, aby przesyłki docierały jak najszybciej do klientów. Fulfillment umożliwia outsourcing magazynów. rozwiązanie szczególnie korzystne dla sklepów posiadających stosunkowo małą przestrzeń magazynową i dynamicznie rosnącym wskaźnikiem sprzedaży. Pozwala to uniknąć dużych kosztów inwestycji lub konieczności wynajmowania większego magazynu. Z tych powodów warto powierzyć przynajmniej część procesów logistycznych firmie zewnętrznej.

Skalowalność rozwiązania
Fulfillment to bardzo elastyczny model. Koszt związane z usługą rosną wraz z wzrostem ilości zamówionych towarów, które są realizowane i magazynowane u usługodawcy. Dzięki elastyczności tego systemu można w systematyczny sposób rozwijać swój sklep, nie martwiąc się jednocześnie o to, że nie będzie on w stanie realizować wszystkich zamówień. Szczególnie może być to zauważalne w okresie zwiększonego popyty, czyli tzw obsługa szczytów sprzedaży np. przed świątami, lub w blackfriday.

Kontrola nad całym procesem
W przypadku sprzedaży opartej o dropshipping, która w dużej mierze polega na ofercie hurtowni, nie masz dużego wpływu na personalizację sposobu realizacji zamówienia. W przypadku operatów fulfillmentu ta oferta jest często bardzo urozmaicona. Nierzadko można w dużym stopniu indywidualizować wysyłkę towaru używając opakowanie z brandem sklepu, dodać gratisy lub materiały marketingowe.

Sprzedaż zagraniczna
Ponadto profesjonalne firmy fulfillmentowe często oferują też obsługę zwrotów, infolinie i centra obsługi klientów, a nawet prowadzenie programów lojalnościowych. Takie szerokie spektrum usług z pewnością jest dobrym rozwiązaniem dla sklepów chcących rozwinąć sprzedaż zagraniczną.


InPost Fulfillment

Usługi InPost Fulfillment to rozwiązania, które właściciele sklepów internetowych wybierają ze względu na chęć zachowania profesjonalizmu przy obsłudze zamówień oraz szeroki zakres usług logistyczych InPost.

Jak działa InPost Fulfillment i jakie możesz przynieść korzyści:

  • Proces wdrożenia produktów do magazynu to pierwszy etap fulfillmentu. Magazyn to miejsce, w którym towar jest przechowywany, a następnie wysyłany. Dzięki zapewnieniu bezpiecznych warunków, właściciel sklepu internetowego nie musi się martwić o ich zniszczenie czy nieodpowiednie zabezpieczenie. Profesjonalne zaplecze magazynowe powinno wyróżniać się przestrzenią dostosowaną do liczby przyjmowanych towarów. Warto więc zaufać firmie, z którą nawiązuje się współpracę i dokładnie sprawdzić jej ofertę.
  • Zarządzanie obsługą zamówień jest wykonywane przez wyspecjalizowane osoby, dlatego cały proces jest odpowiednio realizowany.
  • Towary zakupione przez klienta w sklepie internetowym są sprawnie pakowane oraz kompletowane, aby jak najszybciej wyruszyły w drogę z magazynu. W paczkach mogą być umieszczone również dodatkowe elementy, takie jak materiały reklamowe czy niezbędne dokumenty.
  • Ostatni krok to droga paczki z magazynu do klienta (jest dostarczana przez kuriera do Paczkomatu lub prosto do domu). Zamówienie złożone do godziny 20:00 mogą być wysłane nawet tego samego dnia!

InPost obsługuje zarówno o klientów prywatnych, jak i firmy z branży e-Commerce, z którymi współpracuje. Oferta fulfillment od InPost obsługuje również zwroty towarów, zakup opakowań, dołączanie ulotek i dokumentów, etykietowanie oraz kompleksowa obsługa klienta B2B.


Fulfillment by Amazon – FBA

Usługa Fulfillment by Amazon (FBA) to jedno z flagowych rozwiązań serwisu Amazon. Korzystanie z FBA pozwala spełnić wyśrubowane wymagania Amazon związane z czasem realizacji zamówień dla klientów.

FBA działa podobnie jak usługi innych firm oferujących outsourcing usług logistycznych w e-Commerce, czyli:

  • firma korzystając z FBA przesyła produkty do jednego z centrów logistycznych Amazon
  • po złożeniu zamówienia centrum Amazon zajmuje się jego pakowaniem i wysyłką do klienta
  • po stronie Amazona leży również kwestia obsługi klienta oraz zwrotów towarów

Rozwiązanie FBA jest usługą płatną. Opłaty za FBA różnią się w zależności od liczby zrealizowanych zamówień oraz zajmowanej powierzchni magazynowej.


Integracja fulfillment w e-sklepie

Rozwiąznie fulfillment można je zintegrować między innymi z WooCommerce, Magento, PrestaShop. Warto podczas wyboru platformy dla e-Commerce brać ta kwestię pod uwagę czy i w jaki sposób można połaczyć danego operatora fulfillment z daną platformą. Brak automatycznej integracji danego rozwiązania fulfillment będzie wiązał się z kłopotami, a robienie własnej integracji będzie kosztowne.

Jeżeli chcesz wybrać mniej znanego operatora musisz się upewnić, czy można w łatwy sposób zintegrować dany system fulfillment z platformą, która obsługuje Twój sklep internetowy. Jeżeli zdecydujesz się na integrację fulfillment z platformą WordPress + WooCommerce jest to koszt od 450 zł w naszej agencji interaktywnej.

› Integracje fulfillment WordPress


Logistyka a fazy rozwoju sklepu internetowego

Zanim zaczniesz sprzedawać w sklepie internetowym, należy już na samym początku zdecydować, z jakich form dostawy będą mogli skorzystać Twoi klienci. Oferowane sposoby i ceny dostawy muszą być umieszczony w regulaminie sklepu internetowego.

Początkowa faza sklepu
Dostawy w początkującym sklepie internetowym nie muszą być skomplikowane. Mały sklep lub sklep w początkowej fazie rozwoju może testować różne rozwiązania wysyłek. To czas, w którym można sprawdzić jakie sposoby wysyłek są najczęściej wybierane przez klientów, a jednocześnie wygodny i opłacalne. W początkowej fazie działania sklepu nie są konieczne wszelkiego rodzaju integracji usług kurierskich ze sklepem.

Mały sklep nie musimy od razu automatyzować obsługi wysyłek – adresowania czy nadawania przesyłek. Na początku możesz zalogować się do panelu klienta u twojego operatora i z jego poziomu nadać przesyłkę. Gdy proces logistyczny w sklepie stanie się uciążliwy, wtedy warto zastanowić się nad optymalizacją procesu i wdrożeniem integracji wysyłek.

Dobrym rozwiązaniem dla małego sklepu może być skorzystanie z brokerów, którzy udostępniają wiele rodzajów wysyłek przy satysfakcjonujących cenach, jednocześnie nie wymagając umów czy zobowiązań co do ilości nadawanych przesyłek. Więcej o tym rozwiązaniu piszemy w dalszej części.

Druga faza rozwoju i duże sklepy
Wraz z rozwojem sklepu lub przy otwieraniu dużego sklepu opcje wysyłki będą bardziej wymagające. Przy dużej ilości wysyłanych paczek warto zautomatyzować ten proces. Tym samym konieczne stanie się optymalizacja procesu i skorzystanie z integracji z konkretnymi operatorami lub oferowanymi przez nich usługami. Integracja z operatorami wysyłek pozwoli na automatyzację generowania listów przewozowych i nadawanie przesyłek z poziomu panelu zamówień w sklepie internetowym.


Koszty dostawy w sklepie internetowym

W przypadku dostaw w sklepach internetowych największym problemem jest ich cena. To właśnie cena dostawy jest najczęstszym powodem porzucania koszyków przez klientów. Kluczowe przy ustalaniu kosztów dostawy w sklepie jest to, aby koszty były dostosowane do cen produktów, które oferujesz w Twoim sklepie. Kieruj się zdrowym rozsądkiem w myśl zasady, że wysokie koszty wysyłki lub brak dostępnych wygodnych dla klienta sposobów dostawy może zdecydować o braku złożenia zamówienia.

Umiejętne wyznaczenie ceny wysyłki w sklepie internetowym wpływa na zachowania konsumentów i sprawi, że klient będą chętnie kupować w Twoim sklepie. Postaraj się, by koszty przesyłki nie były znacząco wyższe niż same produkty. Jeżeli sprzedajesz tanie produkty, a wartości koszyków, czyli kwota pełnego zamówienia po zsumowaniu produktów w koszyku, nie jest duża, warto się zastanowić jaką kwotę będzie chciał zapłacić klient za przesyłkę. Możesz przerzucić część kosztów dostawy, lekko podwyższając ceny produktów. Z psychologicznego punktu widzenia klient chętniej zapłaci więcej za produkt, niż jeżeli kwota przesyłki będzie wyższa niż cena samego produktu. Musisz oczywiście mieć na uwadze rynkowe ceny produktów i średnią wartość kosztów przesyłki. Jeżeli sprzedajesz tanie produkty, warto umożliw kupującym wybór np. taniego listu ekonomicznego.

Premiuj korzystanie z najkorzystniejszych rozwiązań dla Ciebie, tak aby były chętniej wybierane przez klientów. Jeśli chcesz zmniejszyć ilość zamówień za pobraniem, promuj inne formy wysyłki, dając im preferencyjne ceny. Podobne kroki możesz zastosować w sytuacji, gdy wolisz, aby to paczkomaty były wybierane chętniej niż przesyłki kurierskie itd.

Pamiętaj, że koszty wysyłki będą odgrywały większą rolę przy zakupach za niewielką kwotę. Wtedy różnica przysłowiowej złotówki w cenie wysyłki będzie istotna dla kupującego. Przy zakupach produktów za kilak set lub kilka tysięcy złotych z pewnością cena wysyłki nie zaważy o decyzji podjęcia zakupów w Twoim sklepie.


Wybór formy wysyłki w sklepie

Sklep internetowy powinien oferować nie tylko szeroki wybór produktów, ale również form dostawy. Daj Twoim klientom wybór, którego oczekują. Czym zatem kierować się podczas wyboru formy dostawy w sklepie internetowym? Przede wszystkim musisz brać pod uwagę: rodzaje form dostawy, koszt dostarczenia przesyłki oraz wygodę i preferencje klientów.

Formy dostawy

Warto poznać i udostępnić co najmniej kilka rodzajów form dostawy:

  • Przesyłka kurierska – dostawa na wybrany adres do domu lub biura za pośrednictwem firmy kurierskiej. Szybka i wygodna forma zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Kurier może odebrać paczki bezpośrednio z siedziby sklepu, nie trzeba poświęcać dużo czasu na nadanie przesyłek.
  • Punkty odbioru – wysyłka typu click & collect to dostawa przesyłki do punktu odbioru: Paczkomaty, Paczka w Ruchu, sklepy Żabka, stacje benzynowe itd. Wygodne rozwiązanie dla wielu klientów, którzy nie chcą czekać na kuriera lub odbierać przesyłki z Poczty, ale wolą samodzielnie odebrać paczkę w wolnej chwili z pobliskiego punktu odbioru.
  • Poczta Polska – przesyłka listu lub paczki z produktem za pośrednictwem listonosza, lub kuriera Poczty Polskiej. Poczta to nadal bardzo chętnie wybierana metoda zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Tania forma dostawy, wybierana zazwyczaj przez osoby, dla których chcą zaoszczędzić na kosztach wysyłki, czas dostawy nie jest kluczowy.
  • Odbiór osobisty – odbiór produktu przez klienta w sklepie stacjonarnym.
Koszty dostawy

Forma dostawy zróżnicowane są pod względem kosztu świadczonej usługi:

  • Przesyłka kurierska – szybka i wygodna, ale również najbardziej kosztowna forma dostawy w sklepie.
  • Punkty odbioru – tania i wygodne forma dostawy za pomocą paczkomatów InPost lub Paczki w Ruchu.
  • Przesyłka pocztowa – tani rodzaj dostawy szczególnie dla małych przedmiotów.
  • Broker kurierski – tani rodzaj dostawy dzięki sprzedaży usług kurierów, Poczty, InPost.
  • Odbiór osobisty – bez kosztowa forma dostawy, którą warto zaoferować klientom, jeżeli masz taką możliwość.

Jak wybrać dostawcę usług wysyłkowych

Zanim zaczniesz zastanawiać się nad tym, jakiego dostawcę wybrać do sklepu internetowego, warto uświadomić sobie, że ta decyzja może w znaczący sposób wpłynąć na wizerunek Twojego sklepu. Duże znaczenie dla klienta ma estetyczny sposób pakowania, odpowiednie zabezpieczenie przesyłki oraz szybkość opuszczenia magazynu sklepowego. Ostateczne zadowolenie klienta będzie zależało jednak od szybkości i bezproblemowej dostawy ze strony operatora wysyłek.

Szukając najlepszych dostawców do Twojego sklepu, nie kieruj się wyłącznie własnym doświadczeniem. Sprawdź, jaką opinię mają o poszczególne firmy w Twoim otoczeniu lub szukaj takich informacji w internecie. Musisz jednocześnie pamiętać, że klienci często oceniają danego dostawcę przez pryzmat kontaktu z konkretnym kurierem, co może nieco zniekształcić ogólny obraz danej firmy.

Podczas przeglądania ofert miej na uwadze nie tylko ceny, ale i udogodnienia takie jak system śledzenia przesyłki, możliwość zmiany punktu lub godziny dostawy, dostępność zarówno opcji odbioru w punkcie, jak i dostarczenia przez kuriera.

Pamiętaj, wybierając dostawcę do Twojego sklepu sprawdź, czy posiada on możliwość integracji z platformą e-commerce, którą używasz w sklepie internetowym.


Dostawy zagraniczne

Planujesz sprzedawać również poza Polską? Pamiętaj o konieczności dostosowania wysyłek w sklepie do możliwości docierania z ofertą również do klientów zagranicą. Jeżeli Twoimi klientami będą odbiorcy nie tylko w Polsce, upewnij się, że firma, którą wybierzesz, oferuje usługę wysyłek zagranicznych. Dowiedz się, czy dany operator posiada w danym kraju własną infrastrukturę, lub czy realizuje usługi we współpracy z lokalnym partnerem logistycznym.

Stopniowo wprowadzane zmiany w prawie ujednolicają zasady prowadzenia działalności handlowej, co ułatwia wchodzić sklepom internetowym na rynki zagraniczne. Niwelowane są bariery i konieczność dopasowywania regulaminu świadczonych usług do norm obowiązujących w poszczególnych państwach.

Wymogiem, o którym warto pamiętać, jest konieczność podpisanie umowy na świadczenie międzynarodowych usług logistycznych. Inną ważną kwestią, o której również powinieneś pamiętać, jest zorganizowanie sprawnej obsługi zwrotów przesyłek. Dla większych sklepów najbardziej efektywnym kosztowo rozwiązaniem, zarówno w kontekście dostaw, jak i zwrotów, może okazać się posiadanie kilku magazynów w poszczególnych regionach.

W przypadku sprzedaży międzynarodowej ważna jest profesjonalna komunikacja z klientami. Zadbaj o to, by treści na stronie były dostępne przynajmniej w języku angielskim i były pozbawione błędów. Ważne informacje w językach obcych, regulaminy, dane kontaktowe powinny być umieszczona w widocznym miejscu. Klient musi mieć pewność, że zostanie właściwie obsłużony, a korespondencja mailowa, jak i obsługa telefoniczna będzie w lokalnym języku kupującego.

Ustalając koszt dostawy zagranicznej, musisz zadbać o to, by był on jednocześnie atrakcyjny dla zamawiającego i opłacalny dla Ciebie. Wspomniane wyżej magazyny, rozlokowane w strategicznych pozycjach, lub korzystanie ze wsparcia firmy fulfillmentowej może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Dzięki temu niwelujemy konieczność zarządzania zwrotami, możemy zaproponować klientom atrakcyjne ceny przesyłki oraz dysponujemy adresem w danym kraju. Zagraniczni klienci często darzą ograniczonym zaufaniem sprzedawców z Polski, dlatego warto na stronie sklepu podać właśnie zagraniczny adres.


Podsumowanie

Wybór właściwego dostawcy fulfillment nie jest trudny, wiedząc na co zwrócić szczególną uwagę, o co zapytać agencję interaktywną, jakie warunki współpracy negocjować z dostawcą fulfillment. Powinien być to wybór wszystkich nowych e-sklepów, którze szukają czegoś pomiędzy dropshippingiem a własnym magazynem.

Warto rozważyć skorzystanie z fulfillmentu jeśli posiadasz ograniczone przestrzenie magazyn, a wskaźniki sprzedaży dynamicznie rosną. To rozwiązanie dla firm, które chcą uniknąć konieczności wynajmowania większego magazynu czy rekrutacji nowych pracowników. Warto pamiętać, że nie musisz całkowicie rezygnować z własnej logistyki i możesz powierzyć tylko część procesów logistycznych firmie zewnętrznej.

Szukasz rozwiązań, aby sprawnie wdrożyć fulfillment w Twoim sklepie? Dowiedz się więcej o naszej ofercie dla WooCommerce. W ramach instalacji i konfiguracji ustawimy za Ciebie integrację fulfillment, tak abyś mógł outsoursować logistykę i wysyłki w Twoim sklepie. Integracja pomoże zoptymalizować i zautomatyzować pracę sklepu, w zakresie realizacji zamówień. To okazja na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym, z której warto skorzystać.


Czytaj również:

Integracje fulfillment WooCommerce

Zapytaj nas o instalację i konfigurację sposobó dostawy w Twoim sklepie WordPress + WooCommerce. W ramach instalacji ustawimy za Ciebie integrację fulfillment WooCommerce, tak abyś mógł zautomatyzować logistykę w sklepie.

4.9/5 - (63 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger