Słownik e-Commerce

E-Commerce słownik podstawowych pojęć i poradnik odpowie na Twoje pytania odnośnie rynku i trendów e-Commerce. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących e-Commerce.

Słownik e-Commerce


API

API to zestaw protokołów, specyfikacji czy instrukcji, pozwalający dwóm różnym aplikacjom na połączenie i wymianę danych. Dzięki API deweloperzy mogą połączyć sklep internetowy z innym zewnętrznym oprogramowaniem.


B2B

B2B, business-to-business – obejmuje transakcje biznesowe zawierane pomiędzy dwoma firmami. W tym modelu ważne jest tworzenie relacji z kontrahentami. Sprzedaż odbywa się zazwyczaj przez specjalny system B2B oraz za pośrednictwem handlowców. W e-Commerce oznacza współpracę, transakcję czy wymianę produktów, usług między dwoma podmiotami biznesowymi, np. producentem a hurtownikiem, hurtownikiem a sprzedawcą detalicznym itp.

Platforma B2B co to jest?


B2C

B2C, business-to-consumer – to transakcje pomiędzy firmą sprzedającą produkty lub usługi a indywidualnym konsumentami. Sprzedaż odbywa się zazwyczaj bezobsługowo, poprzez stronę internetową sklepu. W e-Commerce oznacza współpracę, transakcję czy wymianę między firmą a prywatnym odbiorcą, będącym końcowym użytkownikiem produktów, usług. Sklepy internetowe oferujące produkty konsumentom należą do sektora B2C.


C2C

C2C, consumer-to-consumer – handel pomiędzy prywatnymi osobami, w którym jeden z nich jest sprzedawcą, a drugi konsumentem. Przykładem są serwisy aukcji internetowych jak Allegro i ogłoszeniowe jak Gumtree i OLX.


Cross-selling

Cross-selling to sprzedaż krzyżowa to marketingowa technika sprzedaży w sklepie internetowym produktów, usług komplementarnych lub uzupełniających. Strategia ta polega na sprzedaży dodatkowych produktów lub usług klientom, którzy już dokonali zakupu. Polega na zachęcaniu do kupowania produktów pokrewnych lub uzupełniających. Przykład: Klienci, którzy kupili ten przedmiot, kupili również…

Cross-selling krok po kroku


Dropshipping

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.

Sklep Dropshipping krok po kroku


ERP

ERP (enterprise resource planning), czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa. W e-Commerce pojęcie ERP odnosi się do oprogramowania służącego do kompleksowego zarządzania sklepem internetowym firmy, planowania zasobów, zarządzania magazynami i księgowością. Najpopularniejsze rozwiązania ERP: Subiekt GT, Subiekt Nexo, WAPRO Mag (dawniej WF-Mag), Comarch ERP Optima, Enova365.

ERP WooCommerce


Fulfillment

Fulfillment to model outsourcingu usług logistycznych, czyli kompleksowa obsługa procesów magazynowych i wysyłki towarów przez firmę zewnętrzną. W tym modelu dostawca fulfillmentu to firma posiadająca własne magazyny, wykwalifikowanych pracowników oraz umowy z firmami kurierskimi. Realizacja zamówień – kompletowanie, pakowanie, weryfikacja oraz wysyłka -pozostaje całkowicie po jego stronie.

Zobacz: Jakie wysyłki w sklepie internetowym?


Platformy SaaS

Platformy abonamentowe (SaaS) to takie sklepy, które nie wymagają instalacji na własnym serwerze, w zamian płacony jest miesięczny abonament za sklep, ale użytkownik nie jest jego właścicielem. Sklepy abonamentowe zawierają komplet funkcji i integracji, dzięki czemu nie wymagają instalowania dodatków i są gotowe do sprzedaży zaraz po założeniu sklepu. Modyfikacja wyglądu sklepu ogranicza się do wyboru jednego z kilkudziesięciu dostępnych szablonów oraz dodania gotowych modułów na stronę główną.

Platformy SaaS – poradnik


Platformy Open Source

Są to rozwiązania, które pozwala nam dowolnie modyfikować sklep – mamy pełny dostęp do kodu, dostępna jest też ogromna liczba modułów do każdego typu płatności, dostawy czy narzędzia wspierającego sprzedaż. Przy użyciu platformy Open Source użytkownik jest właścicielem sklepu.


System płatności online

System płatności elektronicznych (E-commerce payment system) to systemy bezpiecznych płatności internetowych dla sklepów internetowych, które ułatwiają akceptację płatności elektronicznych dla transakcji internetowych. Systemy płatności e-commerce, obsługiwane są przez operatorów płatności internetowych. Jest to system, który daje możliwość dokonywania oraz otrzymywania wpłat przez Internet. Płatności online dają możliwość płacenia kartą kredytową, przelewem bankowym lub płatnościami mobilnymi. Systemy płatności online znane są na polskim rynku pod wieloma nazwami i używane są często zamiennie: szybkie przelewy, płatności online, bezpieczne płatności online.

Bramki płatności online – porównanie


WooCommerce

Wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress, której głównym zadaniem jest przekształcenie strony WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, umożliwia wprowadzanie produktów, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cena, stan magazynowy, obsługa zamówień, statystyki oraz liczne integracje jak bramki płatności, wysyłki, marketing itd.

› Zobacz: Co to jest WooCommerce?


E-Commerce co to jest

E-Commerce co to jest?

E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych w internecie.

Przeczytasz o: E-Commerce podstawowe pojęcia, platformy e-Commerce, charakterystyka rynku e-Commerce, sukces w e-Commerce, trendy w e-Commerce, rynek e-Commerce w Polsce.
pomysł na sklep internetowy

Pomysł na sklep internetowy

Dobry pomysł na e-sklep to podstawa jego sukcesu. Jaki pomysł na sklep internetowy i co sprzedawać w internecie? Pomysł na sklep internetowy – przegląd rozwiązań.

Przeczytasz o: Sklep internetowy: z odzieżą, z kosmetykami, z książkami, e-bookami, z artykułami dla dzieci, z meblami, z rękodziełem ….

Baza WWWiedzy

Dowiedź się więcej na temat e-Commerce: strony internetowe – WordPress – sklepy internetowe – WooCommerce – pozycjonowanie – media społecznościowe – branding – identyfikacja wizualna – projektowanie graficzne. Poznaj naszego bloga!
seo czy ppc

SEO czy PPC?

Masz swoją stronę internetową lub sklep, a mimo to dociera do Ciebie mało klientów poprzez wyszukiwanie w Google’u? Przeczytaj, czym jest strategia optymalizacji SEO i kampania reklamowa […]

płatności odroczone

Płatności odroczone

Coraz więcej sklepów internetowych oprócz formy zapłaty przelewem oferuje płatność odroczoną w terminie o 30 dni. Jakie są jej korzyści dla sprzedawcy? Poznaj tę metodę i wprowadź do swojego sklepu internetowego.

Fixed Price czy Time & Material?

Fixed Price i Time & Material to dwa modele współpracy z agencją interaktywną. Który wybrać przy zleceniu projektu strony internetowej? Przeczytaj naszą charakterystykę, aby wybrać optymalne rozwiązanie dla siebie.

trendy e-Commerce

Trendy e-Commerce 2021

E-Commerce to dynamiczna branża, które podlega ciągłym zmianom i trendom. Jakie trendy w e-Commerce wykorzystać w sklepie internetowym?

Przeczytasz o: Trendy w e-Commere: Click and Collect, E-grocery, Dark store, Marketplace, Omnichannel, Social commerce, Customer Experience, Mobile commerce.
marketing internetowy

Marketing internetowy

Masz sklep, stronę a pojęcia SEM, SEO i PPC są Ci obce?  Znajomość tych pojęć to podstawa sukcesu w internecie. Poznaj marketing internetowy, narzędzia do komunikacji marki i buduj swoją pozycję w internecie.

Przeczytasz o: Marketing internetowy, SEM, SEO, PPC, Link building, Content marketing, Social media marketing, E-mail marketing, automatyzacja marketingu.
sklep internetowy

Sklep internetowy krok po kroku

Chcesz założyć sklep internetowy i zastanawiasz się, w jak działa sklep internetowy i jaki rodzaj działalności możesz prowadzić on-line?

Przeczytasz o: Sklep internetowy podstawowe pojęcia, Części składowe sklepu internetowego, Jak działa sklep internetowy?
co sprzedawać w sklepie poradnik

Co sprzedawać w internecie?

Co warto sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie produkty klienci chętnie kupują w internecie? Skorzystaj z naszego poradnika i rozpocznij planowanie własnej platformy sprzedażowej z konkurencyjną ofertą.

pomysł na sklep internetowy

Pomysł na sklep internetowy

Dobry pomysł na e-sklep to podstawa jego sukcesu. Jaki pomysł na sklep internetowy i co sprzedawać w internecie? Pomysł na sklep internetowy – przegląd rozwiązań.

Przeczytasz o: Sklep internetowy: z odzieżą, z kosmetykami, z książkami, e-bookami, z artykułami dla dzieci, z meblami, z rękodziełem ….
sem co to jest

Co to jest SEM?

SEM oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli połączenie pozycjonowania organicznego SEO i płatnych reklam PPC, które zapewniają widoczność i zwiększają ilość wejść na stronę.

Przeczytasz o: SEM definicje, SEM = SEO + PPC, Rodzaje SEM: SEO, PPC, Link Building, Content Marketing, Reklama displayowa, Agencje SEM, Skuteczne SEM i Korzyści SEM.
co to jest google shopping

Google Shopping co to jest i jak to działa?

Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google, która ma pomagać w zakupach i porównywaniu ofert sklepów internetowych.

Przeczytasz o: Jak działa Google Shopping i Merchant Center, plik produktowy XML, ile kosztują kampanie produktowe i jak je tworzyć, strategia i korzyści z Google Shopping.
pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej poradnik

Pozycjonowanie strony internetowej to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilość wejść na stronę.

Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie strony, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, pozycjonowanie sklepu.
Programista WordPress Developer

Programista WordPress Developer

Programista WordPress, Developer WordPress – kto to jest, czym się zajmuje, co powinien potrafić i jak nim zostać?

Przeczytasz o: WordPress Developer – Front-End, Back-End Developer Czym się zajmuje: PHP, HTML, CSS, JavaScript, jQuery, Rest API, JSON, XML, Jak zostać programistą WordPress?
cms co to jest system zarządzania treścią

Co to jest CMS?

Co to jest CMS i dlaczego wato używać system zarządzania treścią do tworzenia i edycji strony internetowej lub sklepu.

Przeczytasz o: Co to jest CMS, rodzaje CMS – platformy do stron www i blogowe, CMS-y sprzedażowe, Systemy autorskie: dedykowane i SaaS, Open Source: WordPress, Joomla, Drupal. Który CMS wybrać?
Content marketing co to jest

Content marketing co to jest?

W marketingu wysokiej jakości treści były zawsze cenne. Content marketing jest obecnie najważniejszym elementem działań marketingowych. Dlaczego marketing treści jest tak ważny?

Przeczytasz o: Content is king, Strategie content marketingu, Content marketing i SEO, Jak tworzyć marketing treści, Korzyści z content marketingu
pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.

Przeczytasz o: Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie i optymalizacja sklepu – dobre praktyki, audyt sklepu SEO.
platformy SaaS

Platformy SaaS, czy warto?

Platformy SaaS, czy warto? Jaka platforma SaaS dla Twojego sklepu?

Przeczytasz o: Dla Kogo platformy abonamentowe SaaS? Zalety platform abonamentowych, Wady platform SaaS. Porównanie platform SaaS: Shoper, Sky-Shop, Shoplo, Shopify,…
pozycjonowwanie wordpress poradnik seo

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Z założenia WordPress jest bardzo przyjazny dla SEO. WordPress lubi wyszukiwarkę Google z wzajemnością.

Przeczytasz o: SEO definicje, Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, skuteczne pozycjonowanie WordPress, pozycjonowanie i optymalizacja strony WordPress – dobre praktyki, audyt strony WordPress SEO.
Jak założyć sklep na Facebooku

Jak założyć sklep na Facebooku?

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Reklamuj i sprzedawaj Twoje produkty w miejscu, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Czasy, w których Facebook był wyłącznie serwisem […]

sprzedaż w mediach społecznościowych

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.

Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.
seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO co to jest?

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilośc wejść użytkowników na stronę.

Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, WordPress SEO, pozycjonowanie sklepu.
cross-selling up-selling sklep internetowy

Cross-selling i up-selling w sklepie internetowym

Cross-selling, up-selling i powiązane produkty to ciekawe rozwiązania sprzedażowe wykorzystywane w sklepach internetowych mające na celu zwiększenie sprzedaży w trakcie jednej transakcji. Celem każdego sklepu internetowego jest sprzedaż. […]

Skąd brać darmowe zdjęcia

Skąd brać darmowe zdjęcia na stronę, Facebooka, do prezentacji?

Zdjęcia ilustrujące stronę internetową, bloga lub sklep odgrywają bardzo ważną rolę, przyciągają klientów, czytelników, zachęcają do czytania, przeglądania i częstszych odwiedzin. Oczywiście najlepiej, jeżeli strona internetowa ilustrowany […]

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.

Przeczytasz o: Obsługa klientów, wysyłki i zwroty, promocje w sklepie, pozyskiwanie klientów, pozycjonowanie SEO, sprzedaż wielokanałowa, marketing, media społecznościowe, monitorowanie wyników i administracja.
Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego

Zakładając sklep internetowy zwróć szczególną uwagę na znaczenie kwestii prawnych w sklepie. Regulamin sklepu internetowego jest sercem Twojego sklepu od strony formalno-prawnej i biznesowej. Regulamin sklepu internetowego […]

Szukasz agencji interaktywnej?