Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Program partnerski w sklepie

Program partnerski w sklepie

Program partnerski jest ważnym, choć często niedocenianym elementem zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem programu partnerskiego w Twoim sklepie? Chcesz się dowiedzieć, na co zwrócić uwagę tworząc program partnerski dla sklepu? W tym tekście przeprowadzimy Cię przez szczegółowy przewodnik na temat programów partnerskich w sklepie internetowym. Podzielimy się również wskazówkami, jak rozwijać działalność sklepu opartego na programie partnerskim. Cały artykuł podzieliliśmy na sekcje, po których możesz się poruszać, korzystając z nawigacji poniżej.

Program partnerski to klasyczna rozwiązanie typu „win-win”, czyli z jednej strony zyskują partnerzy, uzyskujący prowizję, a sklep internetowy zdobywające nowych klientów i pobudzając sprzedaż.

Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych decyduje się na współpracę w tzw. modelu efektywnościowym. Sklepy internetowe generują kody rabatowe, tworzą programy partnerskie na potrzeby firm i osób o dużym wpływie na społeczność – tzw. influencerów. Programy partnerskie są odpowiedzią na potrzeby rynku i tworzą szereg ciekawych możliwość zarobku dla partnerów sklepu przy jednoczesnym podniesieniu własnej sprzedaży i rozpoznawalności. 


Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:

  • Co to program partnerski (afiliacyjny)
  • Dlaczego program partnerski w sklepie internetowym jest tak ważny?
  • Jak wdrożyć program partnerski w sklepie internetowym?


Program partnerski w sklepie internetowym krok po kroku

Szacowany czas czytania: 13 minut

  1. Co to jest program partnerski?
  2. Jak działa program partnerski w sklepie?
  3. Możliwości systemu partnerskiego (afiliacyjnego)
  4. Wdrożenie programu partnerskiego w sklepie
  5. Program partnerski a program lojalnościowy
  6. Program partnerski w sklepie – najczęstsze pytania [FAQ]
  7. Podsumowanie

Co to jest program partnerski?

Program partnerski inaczej nazywany marketingiem afiliacyjnym lub programem afiliacyjnym to narzędzie marketingu internetowego.

Od strony technicznej program partnerski jest to skrypt połączony z bazą zamówień sklepu internetowego. W programie partnerskim organizatorem jest sklep internetowy, który oferuje produkty lub usługi, a partnerami są osoby fizyczne lub firmy dysponujące własną stroną internetową, lub innym środkiem komunikacji internetowej. Partner po przystąpieniu do programu umieszcza na swojej stronie materiały dostarczone mu przez organizatora. W zamian za promocję produktów lub usług otrzymuje prowizję za każdy udział w transakcji, która rozpoczęła się na jego stronie.

W praktyce jest to model współpracy sklepu internetowego z influencerem np. blogerem lub innym twórcą treści w internecie, w który promuje Twój sklepu na własnej stronie, w mediach społecznościowych, na blogu, YouTube. W efekcie takiej promocji, afiliacji, która przekłada się na pozyskanie nowych zamówień, sklep wypłaca partnerowi prowizje. Program partnerski jest to bardzo prosty, skuteczny i opłacalny dla sklepu model promocji.

Afiliacja to zachowanie polegające na nawiązaniu i podtrzymaniu pozytywnych kontaktów i współpracy przez jednostkę lub grupę, organizację z innymi grupami i organizacjami.

Link afiliacyjny to narzędzie afiliacyjne w formie unikalnego adresu URL do dowolnej strony sklepu internetowego. Taki link tworzony jest w systemie programu partnerskiego w sklepie, staje się linkiem afiliacyjnym, który posiada unikalne ID partnera. Dzięki linkom afiliacyjnym na konto partnera zliczane jest: każde kliknięcie w ten link i przejście na stronę sklepu, akcje sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w ten link, prowizje od sprzedaży dla partnera.

Rozliczenia w programie partnerskim prowadzone są w modelu PPS (Pay-Per-Sale), co oznacza, że sklep płaci partnerom tylko za efekty.

Program partnerski to o obok reklam Google Ads jeden z lepszych sposobów zwiększenia ruchu i sprzedaży w sklepie internetowym. Takie rozwiązanie daje ogromne korzyści bez dużych nakładów marketingowych i finansowych. Warto dodać, że sklepy, które mają program partnerski, pozyskują w ten sposób coraz więcej zamówień.

Ponadto, program partnerski to długofalowa promocja, a gdy sklep nawiąże współpracę ze znanym blogiem, influenserem co może gwarantować nawet setki nowych unikatowych odwiedzin miesięcznie.


Jak działa program partnerski w sklepie?

Program partnerski w praktyce polega na tym, że klient wchodzi na stronę internetową partnera. Na stronie partnera poznaje się z ofertą sklepu, którą rekomenduje partner. Następnie klient przechodzi ze strony partnera za pomocą linku afiliacyjnego (hiperłącza z kodem partnera), przechodzi na stronę sklepu. Jeżeli klient dokona zakupu w sklepie organizatora to partner otrzyma prowizję od zakupu. Zazwyczaj jest to prowizja w postaci kilku procent wartości zamówienia od organizatora.

Programy partnerskie tworzone są najczęściej przez sklepy, które sprzedają produkty z dużą marżą. Czyli sklepy, które mogą odstąpić część swojego zysku na rzecz partnera, a tym samym zwiększyć potencjalną sprzedaży w sklepie.

Metody promocji w programie partnerskim

Istnieje kilka metod promocji linków afiliacyjnych w programach partnerskich, m.in:

  • Umieszczenie kodów lub linków partnerskich na stronie internetowej, lub blogu partnera
  • Promocja linków w mediach społecznościowych partnera
  • Promocja na forach dyskusyjnych

Regulamin programu partnerskiego

Programy partnerskie opierają się na regulaminie programu, który dokładnie precyzują rolę uczestnika programu oraz wszystkie względy formalne. W większości przypadków partner nie jest ani przedstawicielem sklepu, ani pośrednikiem pomiędzy klientem a sklepem.

Duże sklepy internetowe tworząc swoje programy partnerskie, robią to najczęściej na bazie dedykowanego narzędzia stworzonego specjalnie na ich potrzeby i niezależnego od innych podmiotów. Małe i średnie sklepy internetowe mogą korzystają z oprogramowania bazującego na rozwiązaniach powiązanych z platformą open-source, ogólnie dostępnego, choć integrowanego indywidualnie. Takim rozwiązaniem jest stworzony przez naszą agencję Program partnerski dla sklepów WordPress + WooCommerce.


Możliwości systemu partnerskiego (afiliacyjnego)

Nasze system programu partnerskiego dla WordPress + WooCommerce umożliwia wiele funkcji sprzyjających tworzeniu kampanii opartych o marketing afiliacyjny. Z jego pomocą możesz stworzyć łatwo kody rabatowe dla swoich klientów, wysyłać je w sposób automatyczny. System daje wiele ciekawych możliwości i funkcji do przeprowadzenia skutecznych działań marketingowych opartych o program partnerski lub influencer marketing.

Konto partnera

Każdy Partner ma swoje konto osobiste, gdzie po zalogowaniu może zobaczyć swoje prowizje, wypłaty, kody rabatowe, statystyki oraz status zamówień poleconych Klientów.

Z poziomu panelu partner może samodzielnie przygotować linki do poleceń. Dodatkowo w panelu, partner sam zleca wypłatę prowizji na punkty w programie lojalnościowym lub zlecenie wypłaty gotówki.

Panel administratora

Administrator sklepu posiada panel, w którym może zmienić status zamówień partnerskich na opłacone, oczekujące, odrzucone.

Dochody partnera

Każdy Partner może otrzymać indywidualny procent od dochodu ze sprzedaży.

Moduł wypłat gotówkowych

Partner, który chce wypłacić zgromadzone środki z prowizji, zleca wypłatę środków. Administrator widzi w panelu sklepu listę wszystkich żądanych wypłat. System programu porządkuje dane w formie listy i pozwala zarządzać wszystkimi wypłatami dla partnerów z jednego poziomu.

Kupony partnerskie

Partner sklepu posiada możliwość wysłania linka z kuponem partnerskim do potencjalnych klientów.

Udostępnianie koszyka

Partner może udostępniać swój koszyk zakupów innym Klientom, polecając konkretne produkty, które Klient może kupić jednym kliknięciem.

Mierzenie skuteczności działalności partnerów

Dedykowane moduły statystyki programu partnerskiego umożliwiają sprawdzenie efektywność działań i wyników partnerów.

Ustawienie, od jakich zamówień partner ma prowizję

System umożliwia ustawienie ograniczenia przyznawania prowizji partnerom, od zamówień już pozyskanych klientów. Administrator może zdecydować czy partner powinien otrzymać prowizję, konfigurując odpowiednio program partnerski.

Przyznawanie punktów w programie lojalnościowym

Administrator możesz zmienić ustawienia programu tak, aby partner dostawał prowizje w formie punktów programu lojalnościowego, za które zrobi zakupy w Twoim sklepie internetowym.

Zamów Program partnerski WordPress

Szukasz sprawdzony program partnerski dla Twojego sklepu WordPress + WooCommerce? Tworzymy sklepy B2B, programy afiliacyjne, optymalizujemy konwersje, tworzymy spójne strategie sprzedażowe. Generujemy efekty w e-Commerce.


Wdrożenie programu partnerskiego w sklepie

Jesteśmy wyspecjalizowaną agencją interaktywną i obsługujemy każdy obszar e-Commerce. Dzięki najnowocześniejszej platformie WordPress WooCommerce i naszemu autorskiemu, kompletnemu rozwiązaniu programu partnerskiego (afiliacyjnego) pomożemy Ci zrealizować Twój program partnerski bazujący na platformie WordPress + WooCommerce.

Oferujemy kompletne rozwiązanie dla Twojego programu partnerskiego. Nasz system partnerski to wszechstronne, przyszłościowe rozwiązanie, które obsługuje złożone procesy biznesowe, abyś mógł rozwijać ofertę dla partnerów sklepu i zwiększać sprzedaż w sklepie. Dzięki temu, że nasze rozwiązanie programu afiliacyjnego to nie gotowa wtyczka jest ono skalowalne, elastyczne i bezpieczne, która wspiera niezależność, innowacyjność i szybki rozwój.

Nasza autorska platforma programu partnerskiego umożliwia realizację najbardziej złożonych scenariuszy biznesowych. Wyposażona jest w funkcjonalności dostosowane do różnych modeli sprzedaży, a jej elastyczność umożliwia łatwą rozbudowę. Wbudowany, wysoce konfigurowalny zestaw funkcji pozwala na obsługę różnych modeli biznesowych, a także umożliwia łatwą i szybką implementację nowych koncepcji procesów sprzedażowych. Elastyczna architektura platformy WordPress pozwala na połączenie jej z różnymi zewnętrznymi systemami, aby zapewnić właściwy przepływ informacji.

Jako agencja e-Commerce posiadamy szeroki zakres usług specjalistycznych, eksperckich usług, które pomogą Ci czerpać maksimum korzyści z pojawiających się przed Tobą możliwości biznesowych. Nasza elastyczna konstrukcja systemu programu partnerskiego umożliwi Ci rozwój bez ograniczeń, a także pomoże Ci przenieść Twój biznes na wyższy poziom w przyszłości.

Agencja e-Commmerce

Chcesz zacząć program partnerski? Jesteśmy specjalistami e-Commerce. Tworzymy sklepy z programem afiliacyjnym i spójne strategie sprzedażowe.


Sklep WordPress B2B

Sklep internetowy WordPress to idealna platforma do stworzenia sklepu obsługującego B2B. Jeżeli sprzedajesz produkty, usługi jedynie firmom lub partnerom biznesowym zapoznaj się z możliwościami sklepu B2B oraz połączenia go z systemem partnerskim (afiliacyjnym). Strona WordPress B2B pozwala na stworzenie całego systemu oferty biznesowej dla Twoich klientów, która jest płynnie powiązana z Twoim sklepem.

› Zamów program partnerski w sklepie WordPress B2B

Możliwości sklepu WordPress B2B m.in.

  • użytkownicy i produkty mogą być podzieleni na nieograniczoną liczbę grup
  • dla każdej kombinacji grup użytkowników i grup produktów można w specjalnej tabeli zdefiniować indywidualną rabat procentowy
  • każda grupa produktów może być ukryta dla wszystkich i widoczna dla określonych grup użytkowników, w tej samej tabeli
  • dla każdego użytkownika można zdefiniować dodatkowy indywidualny rabat
  • towary B2B mogą występować w dwóch rodzajach: sprzedaż wg opakowań / sprzedaż wg ilości sztuk
  • nieograniczona liczba wariantów produktów

Nasze rozwiązanie sklepu B2B opieramy na godnym zaufania oprogramowaniu, który nasi programiści specjalnie stworzyli pod platformę WordPress i WooCommerce. System B2B i program partnerski są rozwiązaniem modułowym. Można je więc w dowolny sposób rozwijać i rozbudowywać w miarę pojawiających się w czasie potrzeb danego sklepu B2B.

sklep b2b

Sklep B2B

Jeżeli B2B to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik co to jest i jak działa B2B od strony właściciela sklepu i kupującego oraz jak założyć sklep B2B.


Program partnerski a program lojalnościowy

Mówiąc o programach partnerskich warto dowiedzieć się również co to jest program lojalnościowy.

Program lojalnościowy to strategia marketingowa marketingowe służące do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla sklepu klientami. Właściwie dobrana strategia programu lojalnościowego pozwala zwiększyć sprzedaż w sklepie produktu lub usługi przy znacznie mniejszych kosztach innych form promocji i reklamy.

Program lojalnościowy to klasyczna sytuacja typu „win-win”, czyli z jednej strony zyskują klienci, zbierając punkty, a sklep internetowy pobudzając sprzedaż.

W praktyce program lojalnościowy to długotrwałe działania marketingowe nagradzająca lojalnych klientów. Przykładem popularnego programu lojalnościowego jest premiowanie każdego zakupu punktami. Punkty są przyznawane proporcjonalnie do wydanej kwoty, które klient może następnie wymienić na nagrody.

Programy lojalnościowe tworzone są zarówno z myślą o konsumentach (B2C), jak i firmach (B2B).

Jak działa program lojalnościowy?

Klient, który dołączy do programu lojalnościowego, zbiera punkty na koncie w sklepie internetowym. Jeżeli klient dokona zakupu w sklepie organizatora, otrzymuje prowizję od zakupu. Zazwyczaj jest to prowizja w postaci kilku procent wartości zamówienia. Następnie klient może je wymienić na nagrody lub uzyskać rabat przy kolejnych zakupach. Dodatkowo użytkownik może być zachęcany do różnego rodzaju promocjami i łączenia zakupów, by pomnożyć dodatkowe punkty.

Programy partnerskie tworzone są najczęściej przez sklepy, które sprzedają produkty z dużą marżą. Czyli sklepy, które mogą odstąpić część swojego zysku na rzecz rabatu dla klienta, a tym samym zwiększyć potencjalną sprzedaży w sklepie.

Istota działania programów lojalnościowych jest ich niezwykle prosta, ale wszystkie ustalone zasady, które gwarantują klientowi zdobywanie punktów, muszą być w pewien sposób skodyfikowane. Zasady i założenia programu lojalnościowego są opisane w specjalnym regulaminie programu.

Program lojalnościowy w sklepie

Program lojalnościowy w sklepie

Prowadzisz sklep internetowy i szukasz sprawdzony program lojalnościowy? Dowiedz się z naszego poradnika wszystko na temat programów lojalnościowych...


Program partnerski w sklepie najczęstsze pytania [FAQ]

Co to jest program partnerski?

Program partnerski (afiliacyjny) to sposób promocji produktu lub usługi, za które partner – wydawca treści, influenser otrzymuje określoną prowizję. Prowizja otrzymywana jest za polecenie nowego Klienta z indywidualnego linku affiliacyjnego partnera. Sposób rozliczania w programach partnerskich może być ustalony za: sprzedaż w modelu PPS (Pay-Per-Sale), za leada, udział w zyskach, za kliknięcie.

Na czym polega program partnerski?

Programy partnerskie polega na współpracy między partnerem – wydawcą treści, influerserem a sklepem internetowym. Zadaniem partnera jest reklamowanie danych produktów, usług i zachęcenie do kupna. Jeżeli dzięki poleceniu klient zdecyduje się na zakup danego produktu, partner uzyskuje ustaloną prowizję od sklepu. Programy afiliacyjne to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zarobek w internecie. 


Podsumowanie

Rynek e-Commerce wymaga największego dostosowania się do potrzeb konsumentów. Zdobywanie i przekonanie nowych klientów do sklepu internetowego jest coraz trudniejsze. W dobie ogromnego wyboru, internauci coraz chętniej sięgają po rekomendacje i sprawdzone rozwiązania. Szczególnie jeśli prezentuje je osoba darzona przez nich sympatią lub posiadająca autorytet.

Udostępniając linki partnerskie do swojego sklepu, zyskujesz nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale również zwiększenie świadomość marki wzrasta, nawet gdy klient nie dokona zakupu. Duży udział programów afiliacyjnych w sklepach internetowych dowodzi, że jest to skuteczne i efektywne narzędzie zwiększaniu zakupach w sklepie.

Program partnerski to idealne rozwiązanie gwarantujące zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności Twojego sklepu. Szukasz takiego rozwiązania dla Twojej firmy? Wdrożymy skuteczny program partnerski dla Ciebie.


Czytaj również:

Program partnerski WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu programu partnerskiego na platformie WordPress + WooCommerce. Czytaj więcej o naszych usługach...

4.9/5 - (62 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger