Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest agencja interaktywna?

co to jest agencja interaktywna

Jest wiele sposobów na zbudowanie wizerunku w internecie. Jeśli chcesz, żeby strona internetowa była w pełni dopasowana do Twoich oczekiwań, zleć jej wykonanie agencji interaktywnej.

Chcesz wiedzieć, dlaczego to najlepszy możliwy wybór? Przeczytaj nasz artykuł o pracy agencji interaktywnej.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaki jest zakres działania agencji interaktywnej
  • Jakiego rodzaju projekty stron internetowych wykonuje
  • Na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę przy wyborze agencji interaktywnej
  • Czym powinna charakteryzować się rzetelna agencja interaktywna
  • Co to jest software house i czemu nie należy go utożsamiać z agencją interaktywną
  • Kto pracuje w agencji interaktywnej
  • Jakie są modele rozliczenia w agencji interaktywnej

Stworzenie profesjonalnej strony internetowej dla firmy lub sklepu z prostym i intuicyjnym systemem zarządzania (CMS) to pracochłonne zadanie, na które składa się wiele elementów. Żeby wszystkie ze sobą współgrały, w projekt powinien być zaangażowany zespół specjalistów: projektant, web developer, grafik, copywriter, marketingowiec. Jeżeli więc nie chcesz tracić czasu na przeszukiwanie pojedynczych ofert freelancerów i zlecać każdemu osobną pracę nad stroną, wybierz agencję interaktywną. Dowiedz się, jak może Ci pomóc we wdrożeniu optymalnych rozwiązań na Twoją stronę www.


agencja interaktywna

Agencja interaktywna krok po kroku

Przejdź do sekcji:

  1. Agencja interaktywna definicje
  2. Czym zajmuje się agencja interaktywna?
  3. Jaką stronę stworzy agencja interaktywna?
  4. Wybór agencji interaktywnej
  5. Software house a agencja interaktywna
  6. Agencja interaktywna – zespół specjalistów
  7. Fixed price i Time & Material
  8. Podsumowanie

Agencja interaktywna definicje

Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w przygotowaniu i wdrożeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.

Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje interaktywne należą:

  • projektowanie serwisów www i stron internetowych
  • systemów e-Commerce i sklepów internetowych
  • platformy B2B 
  • Marketing internetowy i SEM
  • konsulting internetowy,
  • przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych w internecie
  • pozycjonowanie stron internetowych SEO
  • prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych
  • doradztwo dotycznące hostingu

Agencja interaktywna opracowuje szczegółową strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć poprawę wyników sprzedażowych i dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej. Dysponujemy zespołem specjalistów odpowiadających za realizację poszczególnych działań mających doprowadzić do poprawy wizerunku firmy.

Tworząc i publikując treści dopasowane do profilu firmy i zainteresowań odbiorców, promuje je w kanałach komunikacji mających największy potencjał marketingowy. Przedsiębiorstwa oferujące pomoc w e-mail marketingu, social media marketingu, SEO, PPC, content marketingu, copywritingu, ze względu na szeroki działania określa się jako agencje full-service.

Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami PR oraz agencjami reklamowymi. Agencje te, mimo nierzadko zbieżnych celów, wykorzystują inne narzędzia i metody działania oraz posiadają inne kompetencje.

Agencja reklamowa to firma specjalizująca się w projektowaniu i realizacji kompleksowych kampanii reklamowych  w tradycyjnych mediach (radia, telewizja, prasa) oraz pojedynczych reklam dla produktów, usług lub marek z wykorzystaniem dowolnych nośników.


Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Wszyscy mniej więcej kojarzymy, czym zajmuje się agencja reklamowa. Zgłaszają się do niej wielkie i małe firmy, które chcą przekazać komunikat o swojej działalności w mediach tradycyjnych. W prasie, telewizji, radiu. Widzimy jednak, że od kilku lat te media tracą na popularności, ich siła oddziaływania wydaje się coraz mniejsza i nie nadążają za zmieniającymi się potrzebami konsumentów.

To internet jest najbardziej rozwijającym się medium, które wyznacza trendy w skutecznej komunikacji marketingowej. Chcąc stworzyć swoją przestrzeń dla marki w internecie, powinieneś zwrócić się do agencji interaktywnej. Co odróżnia jej działanie od wielu standardowych agencji marketingowych?

Agencja interaktywna to firma zajmująca się budowaniem wizerunku w internecie w sposób kompleksowy. Specjalizuje się głównie w projektowaniu stron internetowych oraz platform sprzedażowych online dostosowanych do profilu działalności lub biznesu. Blog internetowy, wizytówka, One Page, Landing Page, Katalog produktów to tylko niektóre z rodzajów stron, których wykonanie możesz zlecić agencji interaktywnej.

Podobnie jest ze sklepami. Osoby, które zgłaszają się do agencji, najczęściej decydują się założyć sklep z ubraniami, kosmetykami, żywnością ekologiczną, biżuterią, artykułami spożywczymi, AGD, RTV, meblami, księgarnia internetowa. To popularne gałęzie w e-Commerce. Produkty z tych kategorii cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony klientów.


Jaką stronę internetową stworzy agencja?

Zaletą agencji interaktywnej jest jej wszechstronność, poparta doświadczenie w projektowaniu stron internetowych. Dzięki temu, że pracują w niej osoby specjalizujące się w różnych dziedzinach IT, możesz zgłosić do agencji praktycznie każdy projekt i mieć pewność, że wykonają go profesjonalnie. Nie ogranicza ją żadna branża ani forma czy funkcjonalność strony www. Jednakże każda agencja interaktywna projektuje strony raczej oparte na jednej platformie CMS (system zarządzania treścią), np. WordPress.

Pod względem funkcjonalności możemy wyróżnić następujące rodzaje stron internetowych:

Blog internetowy

To rodzaj strony internetowej, na której możesz umieszczać wpisy/posty. Blog pozwala na bardziej osobistą, bezpośrednią komunikację z użytkownikami internetu zainteresowanych daną tematyką, wyrażanie swoich prywatnych poglądów dzięki sekcji komentarzy może zaktywizować czytelników bloga do reagowania na twoje posty.

Strona Wizytówka

To przejrzysta, nieskomplikowana strona internetowa zawierającą najważniejsze informacje na temat firmy. Przeznaczona jest dla usługodawców i firm.

Strona One Page

Składa się z „jednej strony” głównej, często wydłużonej, po której można poruszać się, przesuwając scrollem, używając specjalnej nawigacji. Może zawierać wszystkie informacje dotyczące danej firmy, produktu, ale w innej formie niż na zwykłej stronie internetowej.

Strona Landing Page

To strona www, na którą trafiają najczęściej użytkownicy po kliknięciu w banner, mailing, link sponsorowany lub link reklamowy. Dlatego strona landing page powinna być logicznym rozszerzeniem treści znajdującej się w reklamie. Landing page najczęściej nie zawiera oddzielnych podstron, jest stroną samodzielną, mikrostroną, ale może być elementem większej witryny.

Strona dla restauracji

To system do składania rezerwacji i zamówień online przeznaczony dla restauracji, bistro i innych punktów gastronomicznych, pozwalający zaprezentować potrawy w formie zdjęć i video, tworzyć zestawy indywidualne przez klientów. Strona dla restauracji ma proste i funkcjonalne menu, może również kulinarnego bloga.

Strona profesjonalna dla firmy

Ten rodzaj strony powinien charakteryzować się atrakcyjnymi wizualnie rozwiązaniami graficznymi i rozbudowaną funkcjonalnością. Jest to strona dla firm, których biznes opiera się na działaniu w internecie, budowaniu relacji z klientami. To również strona nastawiona na wyniki w wyszukiwarce Google.

Strona internetowa premium

Opiera się na najnowszych trendach graficznych i rozwiązaniach UX (User Experience – doświadczenie użytkownika). Jest to strona z niestandardowymi funkcjonalnościami oraz z szeregiem rozwiązań ułatwiających pozycjonowanie w Google’u i zachowanie bezpieczeństwa danych.

> Projektowanie stron internetowych

Strona internetowa sklepu

To rozwiązanie idealne dla przedsiębiorcy, który poza sklepem chciałby mieć także w pełni funkcjonalną stronę internetową firmy lub produktu. Połączenie strony internetowej i sklepu internetowego pozwala na administrowanie stroną internetową ze sklepem za pomocą jednego panelu.

> Gotowy sklep internetowy

Możliwości na stworzenie własnej przestrzeni o internecie i zintegrowanych narzędzi do sprzedaży produktów i usług jest wiele. Profesjonalna agencja interaktywna wdroży rozwiązania i zaproponuje indywidualne projekty, które będziesz mógł modyfikować.


Wybór agencji interaktywnej

Ze względu na rozwój e-Commerce w ostatnich latach, powstaje coraz więcej agencji interaktywnych świadczących usługi z zakresu projektowania stron internetowych i marketingu. Na co więc zwrócić uwagę przy składaniu zlecenia? Jest kilka czynników, które powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze agencji.

Doświadczenie i profesjonalizm agencji

Agencja interaktywna powinna móc pochwalić się bogatym portfolio z projektami o różnym stopniu trudności. Od strony Wizytówki przeznaczonej dla osób, które chcą jedynie zaznaczyć obecność swojej marki w internecie, poprzez Bloga do stron firmowych bardziej rozbudowanych, zawierających kilkanaście funkcjonalnych podstron. Bogate portfolio web dewelopera podkreśla indywidualne podejście do klienta i dużą elastyczność jeśli chodzi o projektowanie i wprowadzanie modyfikacji w strukturze strony.

Ciągłość współpracy

To ważny aspekt pracy agencji interaktywnej, który odróżnia ją zasadniczo od wszystkich freelancerów-projektantów stron www. Dlatego że po wykonaniu zlecenia, gdy będziesz chciał rozwinąć stronę, możesz liczyć na dodatkową wsparcie techniczne i pomoc administracyjną. Kontakt telefoniczny i mailowy, stałe godziny to ogromny plus w przypadku

Zespół specjalistów

Stworzenie strony internetowej lub sklepu to proces składający się z kilku etapów. W pierwszej kolejności klient kontaktuje się z agencją drogą mailową, wysyła zapytanie, które jest analizowane i na tej podstawie otrzymuje ofertę z wyceną realizacji projektu. Następnie w zależności od modelu współpracy wysyła gotowe materiały (teksty, zdjęcia, materiały video), które będą wkomponowane, dostosowane do profilu strony. Po wdrożeniu rozwiązań i wymaganych funkcjonalności następuje etap finalny, czyli testowanie działania strony.

Zdecydowanie lepiej jest zlecić wykonanie tej czasochłonnej pracy zespołowi złożonemu z doświadczonych specjalistów w swojej dziedzinie. Grafik, projektant stron www, specjalista SEO, copywriter, content marketer, specjalista od prowadzenia mediów społecznościowych i PPC, UX. Zgrany zespół, mający doświadczenie przy wielu projektach, którym zarządza sprawny manager, będzie mógł znacznie szybciej wykonać zlecenie od jednej osoby pracującej na własne konto.

Optymalizacja SEO

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się na stronach internetowych, aby zapewnić widoczność i pozycję w wyszukiwarkach, a następnie pokazać stronę użytkownikom wyszukiwarek. Zlecając realizację projektu agencji interaktywnej możesz zamówić usługę pozycjonowania, m.in. poprzez dobór odpowiednich fraz kluczowych zgodnych z zapytaniami potencjalnych klientów. Optymalizacja SEO jest niezwykle ważna, ponieważ pozwala zbudować pozycję w rankingu Google’a. Pamiętaj jednak, że efekty optymalizacji nie będą widoczne natychmiastowo.

Regularne publikacje na blogu agencji

Prowadzenie bloga na temat pracy agencji interaktywnej to świetny sposób na budowanie pozycji merytorycznego eksperta w dziedzinie projektowania stron internetowych. To potwierdzenie wiarygodności i kompetencji każdego z członków zespołu. Poza tym blog może stanowić poradnik dla osób, które chciałyby skorzystać z usług agencji interaktywnej, ale nie są do końca pewne jaki byłby to zakres.

Cennik usług

Profesjonalna agencja interaktywna jest w stanie po przeanalizowaniu potrzeb i na podstawie wysłanego przez Ciebie briefu i w krótkim czasie wycenić koszt stworzenia internetowej. W cenie projektu otrzymasz gotową stroną internetową, wliczając w to: indywidualny projekt graficzny, gwarancję właściwego funkcjonowania, optymalizacja SEO dla wyszukiwarek, instrukcję obsługi strony i wsparcie techniczne, wsparcie merytoryczne przy dobrze hostingu i domeny (ewentualna promocja na usługi zaprzyjaźnionego hostingowca) doradztwo w zakresie planowania marketingu internetowego i mediów społecznościowych i możliwość współpracy w przypadku potrzeby rozbudowy strony w przyszłości.

Przybliżony czas powstania strony internetowej

Jak wspominaliśmy wcześniej działanie strony internetowej, jej wygląd i funkcjonalność, uzależnione jest od pracy zespołu specjalistów. W związku z tym zlecając wykonanie strony możesz mieć pewność, że gotowy projekt zostanie oddany w terminie.

Zazwyczaj wykonanie strony przez agencję interaktywną od momentu otrzymania wszystkich materiałów przez zleceniodawcę trwa od 20 do 30 dni roboczych. Nie jest to długo, zważywszy na ilość pracy, na którą składa się wdrożenie domeny, hostingu i zabezpieczeń antywirusowych, konfiguracja, dobór indywidualnych motywów graficznych i tekstowych, przygotowanie interesującej treści. Strona internetowa, która będzie tworzona w pospiechu, będzie generować dodatkowe wydatki w przyszłości lub nie będzie zarabiać na siebie. 


Software House a agencja interaktywna

Bywa, że software house oraz agencja interaktywna są ze sobą utożsamiane, chociaż spełniają różne funkcje i świadczą inne usługi. Jaka jest różnica między nimi?

Software house to przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem oprogramowania, testowania funkcjonalności narzędzi internetowych. Ich specjalizacja to aplikacje webowe, aplikacji mobilnych i automatyzacja procesów mających usprawnić działanie strony internetowej.

Natomiast agencja interaktywna skupia specjalistów w projektowaniu stron internetowych i gotowych sklepów, tworzeniu pozytywnego UX i UI, szaty graficznej i wdrażania rozwiązań do projektu, które oczekuje klient.


Agencja interaktywna – zespół specjalistów

Agencję interaktywną tworzy zgrany zespół specjalistów, którzy czuwają nad każdym elementem projektu strony internetowej. Każda agencja ma swój dział, który ma do wykonania określenia zadanie zgodnie z kierunkiem wytyczonym przez menadżera. Taki sposób działania pozwala nie tylko na szybszą realizację zlecenia niż w przypadku gdyby miał je wykonać freelancer, ale też gwarantuje spójność wizerunku marki, sklepy czy firmy w internecie.

Kto pracuje w agencji interaktywnej?

UX Designer

UX Designer (User Experience Designer) to osoba, która w agencji interaktywnej jest odpowiedzialna za projektowanie doświadczenia użytkownika strony internetowej. To od jego pracy zależy, czy strona spełnia wszystkie funkcje, działa poprawnie, jej wygląd jest spójny i zgodny z oczekiwaniem klienta. Celem każdego projektu strony www jest zapewnienie komfortu w czasie poruszania i nawigacji użytkownika, aby zarządzanie systemem nie sprawiało problemów technicznych i strona nie wymagała poprawek.

Interface Designer

Interface Designer to osoba, która jest odpowiedzialna za zaprojektowanie wszystkich elementów graficznych na stronie internetowej i takie ich połączenie, aby ze sobą współdziałały. Zakres jego pracy obejmuje stworzenie ikon, menu, nadanie spójnej szaty graficznej odpowiadającej profilowi strony, układ teksty i jego obstylowanie. Odpowiada za realizację koncepcji estetycznej projektu strony, efekt wizualny i jej interaktywność.

Grafik

Grafik zajmuje się tworzeniem różnych projektów graficznych przy użyciu specjalnych programów takich jak Photoshop czy Figma. Grafik komputerowy w agencji interaktywnej musi wykazać się nie tylko wysoką kreatywnością, ale przede wszystkim wiedzą z zakresu webdesignu oraz technologii, tak aby w swobodny sposób komunikować się z programistami. Praca grafika najczęściej polega na projektowaniu layoutów stron i sklepów, obróbce zdjęć, projektowaniu ikon, tworzeniu wizualizacji, logotypów.

Web Developer

Web Developer to osoba odpowiedzialna za tworzenie narzędzi internetowych, stron i sklepów. Zajmuje się w głównej mierze tworzeniem i wprowadzaniem kodów i dedykowanego oprogramowania mającego spełniać określone funkcje zgodne z profilem strony, projektuje panel nawigacyjny użytkownika oraz przygotowuje dokumentację techniczną dla użytkownika oraz diagnozuje błędy techniczne w działaniu funkcji.

Front-End Developer

Front-End Developer to osoba, która w agencji interaktywnej odpowiada za wygląd i zachowanie strony, czyli wszystko to, co widzi użytkownik po wpisaniu adresu strony internetowej w przeglądarkę. Na front-end może składać się np. menu strony,  slider ze zdjęciami,  i wszystko inne treści na stronie. Główne technologie, w których jest  tworzony front-end to przede wszystkim CSS, HTML oraz JavaScript.

Back-End Developer

Back-End Developer to osoba, która w agencji interaktywnej jest odpowiedzialna za stworzenie zaplecza technicznego strony internetowej. Programista back-end używa języków po stronie serwera, takich jak PHP, do tworzenia aplikacji, oraz narzędzi takich jak MySQL do wyszukiwania, zapisywania lub zmieniania danych i przesyłania ich z powrotem dla użytkownika w kodzie frontonu. Deweloperzy Back-End specjalizują się zatem w zapleczu stron internetowych, aplikacji i oprogramowania.

Copywriter

Copywriter to osoba specjalizujący się w tworzeniu treści, inaczej mówiąc internetowego contentu. Zazwyczaj zleca się mu pisanie tekstów marketingowych na strony internetowe, artykułów eksperckich, wpisów na bloga, opisów produktów, prowadzenie profilu społecznościowego marki (Facebook, Instagram, LinkedIn i in.), kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads i innych. Jeżeli więc chcesz stworzyć pozytywny wizerunek swojej firmy, chcesz aby twoja strona internetowa była wypełniona wartościową i oryginalną treścią i chcesz, aby internauci po wpisaniu zapytania związanego z twoją działalnością trafiali do Ciebie, powinieneś zlecić to zadanie copywriterowi. Każda profesjonalna agencja interaktywna powinna zapewnić usługę copywritingu.


Fixed Price i Time & Material

To, co różni agencję interaktywną od reklamowej jest nie tylko medium, w którym kreuje wizerunek marki, ale też model współpracy ze zleceniodawcą. Wyróżnić można dwa rodzaje rozliczenia pracy: Fixed Price i Time & Material.

Fixed Price to model współpracy pomiędzy agencją interaktywną a klientem, który polega na tym, że cena za realizację projektu ustalana jest na podstawie stałego cennika usług. Pozwala to na bardzo precyzyjne dopasowanie budżetu do zleconego projektu. Wycena dotyczy zakresu prac, a nie tego, ile czasu zajmie jego wykonanie.

Natomiast w modelu pracy Time & Material rozliczenie następuje na podstawie ilości godzin przeznaczonych przez developera na realizację projektu. Klient płaci więc za efektywne roboczogodziny. Cena za usługi jest elastyczna, ponieważ w każdym momencie możemy zlecać wykonanie poprawek, który zostaną uwzględnione i nie będzie to miało wpływu na cenę projektu.

Więcej o Fixed Price i Time & Material

Agencja interaktywna – najczęstsze pytania

Czy zajmuje się agencja interaktywna?

Agencja interaktywna zajmuje się tworzeniem i projektowaniem stron www, sklepów internetowych, pozycjonowaniem stron oraz pozostałymi elementami marketingu online. Jej praca polega głównie na tworzeniu stron www. W agencji interaktywnej pracują specjaliści z szeroko rozumianego rynku IT. Od grafików, przez programistów po specjalistów od SEO i marketingu internetowego.

Dlaczego warto wybrać agencję interaktywną?

Podstawową zaletą agencji interaktywnej jest ciągłość współpracy. Oznacza to, że w każdym momencie po zakończeniu realizacji projektu możesz zgłosić się, jeśli pojawią się problemy techniczne, chciałbyś wprowadzić nowe funkcjonalności i rozszerzenia lub potrzebujesz wsparcia administracyjnego helpdesku. Ponadto agencję interaktywną tworzy zespół doświadczonych profesjonalistów w swojej dziedzinie. Bogate portfolio z projektami potwierdza kompetencje i kwalifikacje. Nie musisz więc zlecać osobnym podwykonawcom stworzenie grafik na stronę czy napisanie tekstów reklamowych. Wszystkie usługi masz w jednym miejscu.

Jakie są modele współpracy z agencją interaktywną?

Podstawowe dwa modele współpracy to Fixed Price oraz Time&Material. W Fixed Price rozliczenie dokonuje się na podstawie stałego cennika za usługę, np. wykonanie strony internetowej typu Wizytówka, Blog lub sklepu internetowego. Praca rozpoczyna się w momencie nadesłania materiałów graficznych i tekstowych, na podstawie których będzie wykonany projekt. Natomiast w Time&Material rozliczenie jest elastyczne, bo uzależnione jest od ilości godzin, jakie agencja interaktywna musi poświęcić na wykonanie projektu. W czasie pracy można zgłaszać swoje poprawki i pomysły na nowe rozwiązania, nie trzeba mieć wszystkich materiałów gotowych do publikacji na początku współpracy.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że po lekturze naszego artykułu już wiesz, dlaczego warto korzystać z agencji interaktywnej, gdy chcesz założyć własną stronę internetową. Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące procesu powstawania strony www, wyślij do nas maila na adres: studio@thenewlook.pl lub zadzwoń pod nr telefonu: 730 170 330 albo wypełnij brief, opisując czego potrzebujesz, a my odpowiemy na niego w ciągu 48 godzin.

Agencja interaktywna

Potrzebujesz wspacia profesjonalnej agencji interaktywnej do stworzenia Twojej strony internetowej, e-sklepu lub pozycjonowania SEO? Poznaj nas i pracuj z nami...

5/5 - (4 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger