Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Czym są porównywarki cen i jak działają?

Porównywarki cen

Porównywarki cen to ważny element rynku e-Commerce, który ma bardzo ważny wpływ decyzje klientów w internecie i na wzrost sprzedaży sklepów internetowych. Dzięki nim Twój sklep internetowy nie tylko zwiększy obroty, ale też pokażesz twoje produkty użytkownikom porównywarek cen jak Ceneo.pl

Współczesny klient jest coraz bardziej wymagający. Spersonalizowane oferty i szybkość realizacji transakcji to atrybuty cenionych sklepów internetowych osiągających wysokie wyniki sprzedażowe. Wymagania rosną, aby spełnić zmienne oczekiwania i wyróżnić się na tle konkurencji, sklepy internetowe wdrażają strategię sprzedaży wielokanałowej oraz korzystają z tzw. porównywarek cen.

Sprzedaż w internecie jest niezwykle popularna. Chętnie robimy zakupy w internecie z wielu powodów. Kiedyś wystarczyło po prostu posiadanie sklepu internetowego, aby móc sprzedawać produkty. Obecnie ważne jest, aby oferować produkty w różnych kanałach sprzedaży. Tworząc strategię sprzedaży dla sklepu internetowego, warto kłaść nacisk na różne kanały, do których należą porównywarki cenowe.

Porównywarki cen to ważny element rynku e-Commerce, który szybko nabrały na popularności i ma bardzo ważny wpływ na wzrost sprzedaży dla sklepów internetowych. Zdecydowana większość osób robiących zakupy w sieci decyduje się na zakup produktów pod wpływem porównywarek cen. Samo ten fakt sugeruje o konieczności wdrożenia porównywarek cen we własnym sklepie, tak aby w pełni wykorzystać ich potencjał i zarabiać na tym dodatkowym źródle sprzedaży.

W tym tekście, wprowadzającym do tematyki sprzedaży wielokanałowej i porównywarek cen. Wyjaśnimy, na czym polega fenomen tej formy sprzedaży, oferowanej przez coraz większą liczbę liczących się na rynku sklepów internetowych. Nasz przewodnik podzieliliśmy na sekcje kategorii, które ułatwią Ci wyszukanie interesujących Cię informacji nt. porównywarek cenowych i ich działania. Jak działają porównywarki cen i co należy o nich wiedzieć?


Porównywarki cen czym są i jak działają – poradnik

Szacowany czas czytania: 9 minut

  1. Sprzedaż wielokanałowa
  2. Porównywarki cen
  3. Jak działają porównywarki cen?
  4. Prowadzenie sklepu w wielu kanałach
  5. Podsumowanie

Sprzedaż wielokanałowa

Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest wystarczalne. Kolejny kluczowy aspekt w e-Commerce to sprzedaż wielokanałowa. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę.

W poszukiwaniu alternatywnych kanałów sprzedaży warto na pewno być obecnym na platformie sprzedażowej Allegro, eBay oraz Amazon. Trzy wspomniane firmy to tzw. marketplace e-Commerce, które pozwalają na prowadzenie sprzedaży w ramach platformy. Amazon i eBay to platformy o zasięgu globalnym, na polskim rynku aktualnie króluje Allegro.

Mimo że od każdej transakcji sprzedaży na tych platformach trzeba uiszczać opłatę prowizyjną, jest to jednak cały czas opłacalne. Wszystkie duże platformy posiadają potężną bazą klientów, do których dostęp można pozyskać, decydując się na integrację z daną platformą.

Integracja z platformą sprzedażową sklepu internetowego umożliwia m.in:

  • automatyzacja procesu dodawania produktów – produkt dodany sklepu WordPress zostanie zsynchronizowany i pojawi się również na danej platformie
  • synchronizacja stanów magazynowych – system sam aktualizuje ilość przedmiotów z magazynu
  • automatyzacja edycji przedmiotów – zmiana w sklepie automatycznie aktualizują ceny i opisy
Jak założyć sklep internetowy sprzedaż wielokanałowa

Liczne integracje WooCommerce pozwalające sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu. Ze statystyk wynika, że wśród najczęściej wybieranych kanałów sprzedaży poza sklepem na stronie są: AllegroZakupy Google Shopping Sklep FacebookSklep Instagram oraz blogi.

› Integracje marketing e-sklep


Porównywarki cen

Porównywarki cen to kolejny sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu. Możesz zintegrować sklep internetowy porównywarkami np. Ceneo.pl, Homebook.pl, Domodi.pl, Nokaut.pl Działanie porównywarki polega na tym, że zbiera on dane od zarejestrowanych sklepów i prezentują je w zagregowanej formie swoim użytkownikom. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji, umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i charakterystyki produktów.

Porównywarki stały się dla wielu użytkowników podstawą w zakupach internetowych. Kupujący sięgają po nie już nie tylko po to, by dowiedzieć się, gdzie dany przedmiot ma najniższą cenę. Użytkownicy oczekują od nich również możliwości porównania cech przedmiotów oraz znalezienia sklepu najkorzystniejszego finansowo, czyli takiego, w którym wysyłka czy usługi dodatkowe z nim związane będą dostępne w najniższej cenie.

Pamiętaj o tym, że w porównywarkach zestawiane są wyłącznie oferty sklepów, które wyślą do nich swoje oferty. Umieszczenie produktów w porównywarce wiąże się z płatnością za ich obecność w wynikach porównywania. Na czym to dokładnie polega?


Jak działają porównywarki cen?

Porównywarka cen to rodzaj strony internetowe, który pozwala na porównanie cen tych samych produktów w różnych sklepach internetowych. Działanie porównywarki polega na agregowaniu ofert sprzedażowych różnorodnych produktów. Zbiera ona w swoich wynikach wyszukiwania oferty z wielu różnych sklepów internetowych i prezentują je w posegregowanej formie swoim użytkownikom. Pozwala to użytkownikom na ich porównanie bez potrzeby wchodzenia na strony sklepów docelowych. 

Dzięki możliwości określania własnych wymagań użytkownik otrzymuje wygenerowane indywidualnie zestawienie, zawierające ceny i nazwy sklepów. Dzięki dokładnej bazie danych z informacjami o produkty, ich cenach i opisach, które uzupełniane są na bieżąco, otrzymywane wyniki zawierają nie tylko aktualne ceny, ale także okresowe promocje i wyprzedaże. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z integracji sklepu z porównywarką cen, umieść w opisach jak najwięcej informacji, cech i atrybutów produktów.

Dodatkowym atutem porównywarek są także opinie innych kupujących, które dotyczą nie tylko produktów, ale także samych sklepów, czyli jakości obsługi, szybkości wysyłki, realizacji reklamacji itp. Zazwyczaj te najbardziej wiarygodne opinie pochodzące od rzeczywistych ich nabywców i bywają pomocne w podejmowaniu decyzji przez innych klientów.

Porównywarki cen to przede wszystkim narzędzie dla klientów szukających najniższych cen, ale tak naprawdę mogą skorzystać na nich również sami właśnie sklepów. Jest to kolejny ciekawy sposób na zwiększenie zasięgu oferty Twojej sklepu internetowego. Dzięki porównywarce cen:

  • można dotrzeć do klientów rzeczywiście zdecydowanych na zakup
  • można zwiększyć rozpoznawalność sklepu internetowego
  • może poprawić pozycjonowaniu organiczne SEO o linki bezpośrednie do sklepu
  • można zwiększyć rzeczywistą konwersję (prowadzi do największej ilości zakupów)

Sklep internetowy możesz zintegrować z popularnymi porównywarkami cen jak Ceneo.pl, czy Nokaut.pl. Rozliczanie sklepu z prównywarkami cen odbywa się na zasadzie systemu przedpłatowego, w którym doładowuje się własne konto klienta. Za każde kliknięcie przekierowujące klienta z porównywarki do sklepu jest pobierana opłata tzw. model CPC.

  • Ceneo.pl – opłaty za kliknięcie to od 27-90 groszy za kliknięcie.
  • Nokaut.pl – opłata za kliknięcie to od 16 do 28 groszy. Dodatkowo można ustawiać różne limity dla całych kategorii lub produktów.

Najbardziej popularną porównywarką cen w Polsce jest Ceneo.pl – integracja ze sklepem WordPress.

› Porównywarki cen – integracje


Prowadzenie sklepu w wielu kanałach

Kolejny kluczowy aspekt w e-Commerce to sprzedaż wielokanałowa. Trudno sobie wyobrazić dochodowy sklep internetowy skupiony jednie na jednym kanale sprzedażowym. Konsumenci szukają produktów i ofert w wielu miejscach w internecie i tam chcą je wybierać i zamawiać. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje Ci szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę sklepu internetowego.

Najczęściej wybieranych kanałami sprzedaży poza sklepem na stronie są: Allegro, Zakupy Google Shopping, Sklep Facebook, Sklep Instagram oraz Ceneo.

Jak prowadzić sklep internetowy w wielu kanałach jednocześnie? Sklep internetowy oparty o WooCommerce pozwala sprzedawać w wielu kanałach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu administracyjnego sklepu.

Integracje marketing e-sklep

Google Shopping
Dzięki integracji Twojego sklepu z usługą będziesz mógł uruchomić reklamy produktowe wyświetlane na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania nad wynikami organicznymi lub w prawej kolumnie, obok wyników organicznych.

Zakupy Google Shopping


Podsumowanie

Porównywarki cen to nowoczesne podejście do sprzedaży, które zmieniło działanie e-Commerce. Dzięki nim Twój sklep internetowy nie tylko zwiększy obroty, ale to też świetny sposób na dotarcie do znacznie szerszego grona nowych klientów. Efekty ich działania jest nie tylko wzrost sprzedaży, ale również budowanie świadomość wokół własnej marki i sklepu, a zatem i przyciągać do niego wielu stałych i nowych klientów. 

Warto zainwestować w integrację porównywarki cen z własnym sklepem internetowym. Oczywiście nie zastąpią one innych działań marketingowych, ale będą po prostu jednym z wielu kanałów sprzedaży. Największą zaletą połączenia sklepu z porównywarką cen jest to, że dzięki integracji jest to całkowicie zautomatyzowany proces. To znaczy każda sprzedaż wykonywana jest automatycznie i po prostu generuje dodatkowy zysk. Wysoka liczby użytkowników porównywarek sprawia, że wzrost zysku sklepu jest opłacalny mimo ponoszonych prowizji. Pamiętaj, że porównywarki to również dodatkowe opinie o Twoim sklepie i produktach. Warto zadbać, aby było ich jak najwięcej o Twoim sklepie.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i poprawić ruch w Twoim sklepie internetowym, to warto zastanowić się nad wdrożeniem integracji z porównywarkami cen. Nie patrz biernie, jak mnoży zyski Twoja konkurencja. Zacznij działać zgodnie ze strategią sprzedaży wielokanałowej. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnej i kompleksowej przebudowie sklepu internetowego, możesz zgłosić się do agencji e-Commerce, która oferuje szeroki zakres usług, w tym wdrożenie porównywarek cen. Wyślij e-maila na adres studio@thenewlook.pl lub zadzwoń na 730 170 330.


Czytaj również:

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

4.7/5 - (93 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger