Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest m-Commerce?

co to jest m-commerce

Żyjemy w erze smartfonów. Dowodem na to jest popularność trendu m-Commerce, obecnie jednej z najprężniej rozwijających się gałęzi sprzedaży internetowej. Aplikacje mobilne, płatności przy użyciu BLIK-a, strony dostosowane do zakupów przy użyciu smartfonów to rozwiązania, które wdrażane są przez konkurencyjne marki. Dlatego im wcześniej je wprowadzisz, tym większa szansa na poprawę konwersji Twojego biznesu.


Z tego krótkiego artykułu dowiesz się:

  • Jaka jest relacja między m-Commerce a e-Commerce
  • Jakie korzyści przyniesie Ci responsywny sklep internetowy
  • Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu strony mobilnej
  • Jak m-Commerce wpływa na ruch klientów i wzrost sprzedaży

Responsive Web Design lub, w przekładzie na język polski, responsywna strona internetowa, to określenie funkcjonalności nowoczesnej strony internetowej, którą powinien mieć na swojej każdy sprzedawca oferujący swoje produkty i usługi do zamówienia online. Responsywność stanowi jeden z głównych elementów, na jakie zwraca uwagę klient, gdy przegląda ofertę e-sklepu w swoim smartfonie. Liczy się dla niego to, jak się wyświetla obraz, czy filtrują się kategorie produktów po wpisaniu ich w wyszukiwarkę, czy ścieżka zakupowa jest krótka i zoptymalizowana i czy można płacić wygodnym BLIK-iem. Projektując strony internetowe trzeba pamiętać o ważnym czynniku wpływającym na wrażenie – czas ładowania podstron. Klient kupuje przez internet ze względu na czas, jaki zajmuje złożenie zamówienia. Takie parametry responsywnej witryny są odbierane pozytywnie przez klientów.

W praktyce, responsywny sklep internetowy to taki, który oferuje możliwość zakupów przy użyciu smartfona lub tableta. W mobile commerce. Jeśli chcesz dotrzeć do klientów o różnych preferencjach zakupowych, powinieneś, na podstawie obserwacji zachowań konsumenckich, dostosowywać do nich kanały komunikacji i sprzedaży. Twoja strona internetowa musi otwierać się płynnie na każdym urządzeniu z dostępem do internetu.

Dla wielu ludzi normą jest dokonywanie zakupów online w sklepie mobilnym. Dzieje się tak dlatego, że smartfony to nie tylko wielofunkcyjne narzędzia organizujące naszą codzienność, pracę i życie poza nią. To także urządzenia, które kształtują nasz styl bycia i zainteresowania. Gdybyśmy zadali pytanie, jak osiągnąć sukces w e-commerce, zwiększając sprzedaż i ruch, to jedną z odpowiedzi byłaby: modyfikacja budowy strony, czyli optymalizacja jej działania pod telefony komórkowe. Twoja oferta powinna być dostępna w każdych warunkach, a jedynym problemem klienta będzie mnogość wyboru produktów, to, co ma kupić z bogatej i spersonalizowanej oferty. Inaczej mówiąc, jeśli chcesz być w e-commerce trendy bądź mobile friendly, czyli załóż sklep przyjazny użytkownikom smartfona, w którym łatwo i przyjemnie dokonuje się zakupów.

Otwarcie biznesu internetowego na użytkowników smartfonów to dla Ciebie szansa na dotarcie do nowych grup docelowych. Możesz to osiągnąć, zmieniając wygląd strony www.

Drugim popularnym hasłem obok Responsive Web Design w kontekście m-commerce, które powinieneś znać, jest mobile first. Oznacza to w wolnym tłumaczeniu, że klienci, gdy chcą dokonać szybkich zakupów w internecie, w pierwszej kolejności sprawdzają, czy sklep umożliwia złożenie zamówienia przy użyciu smartfona. Nie powinno więc dziwić, że tak wiele znanych marek zleca software house zaprojektowanie spersonalizowanej aplikacji mobilnej do zakupów. Dzięki łatwemu w obsłudze panelowi nawigacji, umożliwiającemu płynne przeskakiwanie po kategoriach produktów oraz elastyczności działania (możliwość powiększania zdjęć, łatwego dodawania produktów do koszyka, powracania do wcześniejszych etapów zamówienia) klienci mają pozytywne wrażenia związane z obsługą klienta przez Twoją markę. M-commerce daje poczucie, że sklep wdrażając nowoczesne rozwiązania technologiczne, jest prokliencki.


Co to jest m-Commerce krok po kroku

Szacowany czas czytania: 15 minut


m-Commerce definicje

m-Commerce to wydzielony w sposób naturalny z e-Commerce obszar handlu elektronicznego, w którym istotną rolę odgrywają wszystkie urządzenia mobilne – „m” jak mobilny. Ten obszar handlu elektronicznego opiera się na dostępie do komercyjnych usług oferowanych w ramach e-commerce poprzez telefony komórkowe (smartfony) i inne urządzenia przenośne jak tablety czy smartwatche.

Szybki rozwój m-Commerce jest przejawem dążenia firm z branży e-Commerce do dostępności oferty niezależnie od miejsca i czasu, dokonywania transakcji.

e-Commerce (electronic commerce), czyli handel elektroniczny lub e-handel definiujemy jako szereg działań wykonywanych w celu dokonania transakcji za pomocą elektronicznych środków jak strona internetowa, aplikacja. Są to transakcje online, czyli forma zakupów towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu.

Najbardziej powszechną formą e-Commerce są oczywiście sklepy internetowe, jednak e-Commerce to również takie formy biznesu jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.

E-Commerce co to jest

E-Commerce co to jest?

Przeczytaj nasz poradnik na temat e-Commerce krok po kroku: charakterystyka rynku e-Commerce, dla kogo jest e-Commerce, jak odnieść sukces w e-Commerce...


m-Commerce a e-Commerce

M-Commerce to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi sprzedaży internetowej. W raportach podsumowujących rozwój e-Commerce w Polsce możemy znaleźć statystyki mówiące, że praktycznie tyle samo klientów kupuje przy użyciu laptopa lub PC połączonego z internetem, co przy użyciu smartfona. Ale liczba klientów mobilnych będzie przybywać z roku na rok. A trend m-commerce przybierał na sile i popularności. Kolejne pokolenia są coraz bardziej sprzężone ze swoimi małymi światami zamkniętymi w wielofunkcyjnym smartfonie.

M-Commerce to obecnie bardzo popularny trend w e-Commerce i przyszłość sklepów internetowych. Dodatkowo daje Ci on możliwość kreowania wizerunku Twojej marki. Wiele brandów odzieżowych, chcąc ułatwić swoim klientom dokonywanie zakupów, zleca wykonanie projektu uproszczonej strony, na której ścieżka zakupowa składa się z kliku etapów krokach, począwszy od wyboru produktu, przez złożenie zamówienia, wyborze przesyłki, a skończywszy na szybkiej zapłacie przy użyciu smartfona.

Ogromna konkurencja na rynku wymaga testowania i wdrażania nowych rozwiązań, które poprawią komfort klienta internetowego. Dlatego tak często są wybierane do prowadzenia strony internetowej platformy e-Commerce oparte na WordPressie, z funkcjonalnym menu i przejrzystym interfejsem.

Podstawowe różnice między m-Commerce a e-Commerce

  • Budowa urządzenia – ekran smartfona działa na dotyk, a samo urządzenie jest przenośne, co powinieneś uwzględnić przy tworzeniu projektów formularzy dla klienta m-Commerce;
  • mobilność smartfona – e-Commerce było tworzone przed wejściem na rynek smartfonów z dostępem do internetu, klient mógł robić początkowo zakupy logując się na stronę internetową w domu. M-commerce umożliwia robienie zakupów przez internet w każdym miejscu i o każdej porze;
  • Większość telefonów nie wymaga użycie plików cookie, podczas gdy robiąc zakupy w internecie podłączonym do komputera stacjonarnego, możesz ze wszystkich stron;
  • Płatności mobilne dają szereg możliwości opłaty za zakupy, oprócz tych rozwiązań płatniczych, które można stosować w tradycyjnym e-Commerce, m-Commerce daje możliwość, których nie ma gdzie indziej: płatności przy użyciu aplikacji banku, przy pomocy kodów kresowych czy też poprzez SMS.

M-Commerce to dominujący nurt technologiczny w e-Commerce, który pozwala otworzyć się na całą rzeszę potencjalnych odbiorców, dokonujących opłat w smartfonie, sprawdzających wiadomości w Messengerze i będących na bieżąco z mediami społecznościowymi. W tej ostatniej kwestii mówi się nawet, że częściej przegląda się Facebooka, Instagrama czy Twittera w smartfonie, dlatego marketingowcy dostosowują komunikację i content, tak by wzbudziła uwagę użytkowników preferujących zakupy w trybie mobilnym, wszędzie tam, gdzie mają dostęp do internetu.


Korzyści z m-Commerce

Wdrożenie możliwości dokonywania zakupów przez smartfona daje szereg korzyści zarówno Tobie jako sprzedawcy, jak i Twojemu klientowi. M-commerce to narzędzie do komunikacji na poziomie samej strony internetowej. Wdrażając te rozwiązanie pokazujesz, że adaptujesz się do zmieniających się warunków panujących w biznesie i zwiększasz swoją konkurencyjność wobec innych marek. Wreszcie m-commerce to przejaw myślenia strategicznego o odbiorcach zwanych pokoleniem millenialsów i generacją Z, dla których smartfon to urządzenie bez którego nie mogliby się obejść w życiu prywatnym, a co dopiero, gdy chcą coś zamówić z ulubionego sklepu. Wielu użytkowników internetu, którzy większość swojego życia przeżyli w XXI wieku, tradycyjne robienie zakupów kojarzy się z czekaniem w długich kolejkach. M-commerce to wyjście naprzeciw ich dążeniom do szybkiego załatwiania spraw w życiu prywatnym i zawodowym.

Dzięki przystosowaniu e-sklepu do urządzeń mobilnych możesz zyskać realną korzyść w postaci większej liczby zamówień. Wystarczy, że stworzysz koszyk, który pozwoli w kilku prostych krokach przejść ścieżkę zakupową. Jeżeli klient wie czego chce, co chce kupić, to Twoim zadaniem jest tylko zapewnić mu komfortowe warunki do działania – zapłaty za to, co mu oferujesz.


Czemu m-Commerce jest ważny

M-commerce to system sprzedaży internetowej, który warto wdrożyć jeśli zależy Ci na tym, aby Twój sklep:

  • Miał większą konwersję i liczba użytkowników platformę sklepową była proporcjonalna do liczby kupujących.
  • Miał większy ruch na witrynie i był wyżej w wynikach wyszukiwania Google’a.
  • Zwiększył sprzedaż.
  • Dotarł do nowej grupy odbiorców.
  • Był uważany za nowoczesny, przyjazny i łatwy obsłudze.
  • Miał większą rentowność.
  • Generował więcej leadów, czyli kontaktów do klientów o potencjale zakupowym.
  • Miał więcej wypełnionych koszyków.
  • Miał więcej zakończonych transakcji płatniczych.
  • Poprawił skuteczność działań marketingowych.
  • Odbudował wizerunek marki i stał się bardziej popularny.
  • Nadążał za trendami w e-commerce i coraz większymi oczekiwaniami klientów często robiących zakupy przez internet.

m-Commerce dobre praktyki

Dobrze zaprojektowana strona internetowa do sprzedaży musi spełniać wymagania UX. Użytkowana przez klientów nie może sprawiać jakichkolwiek trudności technicznych. Wręcz przeciwnie. Poruszanie się po stronie wykorzystujące rozwiązanie m-commerce powinno być łatwe, intuicyjne i przyjemne dla każdego. Dlatego chcąc wykorzystać m-commerce radzimy:

Menu mobilne
Dopracuj projekt menu i jego wdrożenie. Jego wielkość, liczba guzików, kategorii głównych i podstrona z informacjami o płatnościach i co wyróżnia sklep z danej branży to elementy, które powinny się w nim znaleźć. Obsługa menu powinna być tak prosta, żeby klient miał poczucie, że tylko kilka kroków dzieli go od zrobienia wymarzonych zakupów.

Projekt mobilny
Zaprojektuj każdy element tak, aby był spójny z wizją sklepu i pełnił określoną funkcję. Przyciski powinny być dostępne dla każdego bez względu na jego stopień zaawansowania technologicznego. Użytkownik powinien móc łatwo zrozumieć jak działa sklep i dostosować się jego systemu.

Zorganizuj przestrzeń sklepu internetowego tak, aby informacje były czytelne, odpowiadały wyświetlanym obrazom i zdjęciom produktów. Zadbaj o równowagę w wypełnieniu dostępnej przestrzeni. To ona wprowadza poczucie porządku i estetyki.

Filtrowanie produktów
Udostępnij opcję filtrowania produktów. Dzięki temu ułatwisz poszukiwanie klientom, którzy mają określone preferencje zakupowe, lubią szperać i nie mogą odnaleźć produktów w ogólnym menu.

Gesty mobilne
Daj możliwość powiększania obrazów produktów przy użyciu gestów mobilnych. Klient chciałby mieć pełną świadomość co kupuje przed opłaceniem zamówienia, jeśli nie może dotknąć produktu. To rozwiązanie sprawia, że Twój e-sklep jest jeszcze bardziej adaptowalny do różnego rodzaju potrzeb.

Ścieżka zakupowa
Stwórz łatwą w obsłudze ścieżkę zakupową z możliwością wyboru różnych bramek płatności oraz wciąż wzrastających na popularności, płatności odroczonych. Im krótsza ścieżka zakupowa, tym większe prawdopodobieństwo, że klient przejdzie ją i dokona zapłaty. Pamiętaj, by umożliwić płatność BLIK-iem.


Aplikacje mobilne dla restauracji

Coraz więcej marek chcąc zwiększyć sprzedaż i dostosować się do oczekiwań klientów, dla których w robieniu zakupów ważna jest oszczędność czasu i wygoda, oferuje aplikacje mobilne przez które można złożyć zamówienie. Przykładem są popularne aplikacje do składania zamówienia na dania z restauracji, z dowozem do klienta. Pyszne.pl, Glovo, Uber Eats. Każda restauracja, która współpracuje z tymi markami, robi to w celu zwiększenia liczby zamówień i poszerzenia kanałów sprzedaży.

Istnieją też rozwiązania, które skutecznie zastępują te aplikacje resktauracyjne. To system zamówień online dla restauracji WordPress. Strona restauracji z systemem rezerwacji oparta o WordPress to narzędzie przeznaczone dla małych i średnich, a nawet dużych sieci restauracji i fastfoodów. System zarządzania treścią WordPress zagwarantuje prostą i wygodną edycję. 

Jeśli chcesz zastosować takie rozwiązanie dla Twojej restauracji, kawiarni, fastfoodu, poznaj nasze autorskie rozwiązanie i dowiedzieć się więcej o aplikacji Restauracja WordPress do przyjmowania zamówień.

system zamówień dla restauracji

System zamówień dla restauracji

Chcesz mieć własną aplikację restauracyjną do przyjmowania zamówień? Zobacz naszą integrację Restauracji WordPress


Trendy w e-Commerce

M-Commerce to nie jedyny trend szybko rozwijającego się rynku handlu w internecie. E-commerce, wcześniej uważany za alternatywę dla sklepów stacjonarnych, z powodu rozwoju technologii i pandemii, szybko stał się wiodącym kanałem sprzedaży i wymiany towarów. Nowe technologie, nowe trendy e-Commerce i korona wirusowa rewolucja spowodowały wzrost znaczenia sprzedaży internetowej na całym świecie.

Jesteśmy świadkami zawrotnego przyspieszenia i rozwoju branży e-Commerce. Potwierdzeniem tego jest pojawienie się wielu nowych trendów sprzedaży internetowej dostosowanej do zmieniających się oczekiwań klientów i sytuacji pandemicznej, która wpłynęła na gospodarkę światową. E-Commerce charakteryzuje się nowymi trendami i rozwiązaniami, które pozwolą sprzedawać produkty szybciej i wydajniej oraz zapewnić możliwie jak najlepsze doświadczenie zakupowe klientom.

Wydaje się, że obecnie ważnym i ciągle ewoluującym trendem w e-Commerce jest internetowa sprzedaż artykułów spożywczych (e-grocery). Firmy sprzedające takie produkty, w błyskawicznym tempie dostosowują się do obecnej sytuacji, oferując pełen wachlarz dostawy. Ciągle pogłębia się też nurt sprzedaży „eco-friendly”. Popularność tego trendu wynika z potrzeby konsumpcyjnej łączącej w sobie poszanowanie dla środowiska i niemarnowania produktów. W związku z tym wzrasta sprzedaż przedmiotów „z drugiej ręki” i odzieży używanej. Coraz częściej sklepy internetowe oferują też sprzedaż bezpośrednią w social mediach.

Właściciele prowadzący sklep internetowy, aby nadążyć za najnowszymi trendami takimi jak np. omnichannel, mobile commerce czy social commerce, powinni wdrażać odpowiednie rozwiązania cyfrowe oraz stawiać na technologie, które poprawią Customer Experience, ponieważ najważniejsze jest doświadczenie zakupowe niezależnie od grupy docelowej klientów.

Nadchodzący lata przyniosą na pewno jeszcze wiele zmian. Przeniesienie się sporej części handlu do internetu, powoduje wykorzystywanie możliwości rzeczywistości rozszerzonej (AR) oraz sztucznej inteligencji. Te rozwiązania pozwalają uzyskiwać pożądanych przez konsumenta wrażenia w procesie zakupu.

Trend rozwoju e-Commerce nie pozostał bez wpływu na inne sektory gospodarki. Przyczyniając się do szybkiego rozwoju nowoczesnej logistyki, w tym rynku magazynowego i fulfillmentu (przekazanie obsługi zamówień zewnętrznemu operatorowi).

trendy e-Commerce

Trendy e-Commerce

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz odnieść komercyjny sukces w e-Commerce, poznaj przegląd trendów wyznaczających kierunki w e-handlu...


Podsumowanie

Mamy nadzieję, że udało nam się przekonać Ciebie do tego, że m-Commerce to skuteczna metoda na pozyskiwanie nowych klientów. W tę stronę zmierza branża e-Commerce i nie ma sensu odwracać się od panujących trendów, bez względu na to, czy masz niszowy sklep, czy jesteś właścicielem znanej i konkurencyjne marki. Jeśli chcesz rozwijać swoją platformę sklepową, ta zmiana jest nieunikniona. Responsywność stała się już standardem w e-Commerce oraz w innych branżach, dla których internet jest naturalnym środowiskiem.

Jeśli więc chcesz zmienić wygląd swojej strony, tak aby zwiększyć swoje szanse sprzedażowy, zaprezentować się jeszcze bardziej atrakcyjnie w oczach potencjalnych klientów i otworzyć a nowe kanały marketingowe, rozważ wdrożenie m-Commerce do twojego biznesu. Chcesz zlecić dopasowanie strony do smartfonów i tabletów? Możesz zgłosić się do nas. Wystarczy wysłać maila pod adres: studio@thenewlook.pl z wypełnionym briefem, dotyczącym twoich preferencji i zakresu działania lub zadzwoń do nas: 730 170 330


Czytaj również:

sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

5/5 - (4 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger