Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest agencja e-Commerce?

co to jest agencja e-Commerce

Jest wiele sposobów na zbudowanie sklepu internetowego. Jeśli chcesz, żeby sklep internetowy był skuteczny i w pełni dopasowany do Twoich oczekiwań, zleć jego wykonanie agencji e-Commerce.

E-Commerce to od kilku lat dynamicznie rozwijający się obszar, budzący zainteresowanie szerokiej grupy osób i firm. Rynek e-Commerce rozwija się bardzo szybko i utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Rozwój handlu elektronicznego napędza rozwój internetu, powstawanie nowych, nieznanych wcześniej usług e-Commerce, ale również nowe zjawiska jak pandemia czy lockdown.

E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych, które są dokonywane przy użyciu internetu. Najbardziej powszechną formą e-Commerce są sklepy internetowe, jednak handel elektroniczny to również inne formy biznesu.

Dynamicznie zmieniający się świat e-Commerce, nowe narzędzia i możliwości wymagły powstanie wyspecjalizowanych agencji internaktywnych dedykowanych dla rynku e-Commerce. Przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik po zagadnieniach związanych z agencjami e-Commerce. Nasz przewodnik pozwoli Ci uporządkować wiedzę z zakresu działalności takich agencji oraz jak wybrać dobrą agencję e-Commerce.


Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaki jest zakres działania agencji e-Commerce
  • Jakiego rodzaju projekty sklepów internetowych wykonuje
  • Na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę przy wyborze agencji e-Commerce
  • Czym powinna charakteryzować się rzetelna agencja e-Commerce
  • Co to jest software house i czemu nie należy go utożsamiać z agencją e-Commerce
  • Kto pracuje w agencji e-Commerce
  • Jakie są modele rozliczenia w agencji e-Commerce

Stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego dla firmy lub osoby prywatnej z prostym i intuicyjnym systemem zarządzania (CMS) to pracochłonne zadanie, na które składa się wiele elementów. Żeby wszystkie ze sobą współgrały, w projekt powinien być zaangażowany zespół specjalistów: projektant, developer, grafik, copywriter, marketingowiec, specjalista SEO. Jeżeli więc nie chcesz tracić czasu na przeszukiwanie pojedynczych ofert freelancerów i zlecać każdemu osobną pracę nad sklepem, wybierz agencję e-Commerce. Dowiedz się, jak może Ci pomóc we wdrożeniu optymalnego rozwiązania dla Twojego sklepu internetowego.


Agencja e-Commerce krok po kroku

Szacowany czas czytania: 29 minut

Przejdź do sekcji:

  1. Agencja e-Commerce definicje
  2. Czym zajmuje się agencja e-Commerce?
  3. Jaki sklep internetowy stworzy agencja e-Commerce?
  4. Wybór agencji e-Commerce
  5. Agencja e-Commerce – zespół specjalistów
  6. Fixed price i Time & Material
  7. Agencja e-Commerce The New Look
  8. Agencja e-Commerce najczęstsze pytania FAQ
  9. Podsumowanie

Agencja e-Commerce podstawowe pojęcia

Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w przygotowaniu i wdrożeniu strategii budowy wizerunku przedsiębiorstw w internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez klienta.

Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje interaktywne należą:

  • projektowanie serwisów www i stron internetowych
  • systemów e-Commerce i sklepów internetowych
  • platformy B2B 
  • Marketing internetowy i SEM
  • konsulting internetowy,
  • przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych w internecie
  • pozycjonowanie stron internetowych SEO
  • prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych
  • doradztwo dotyczące hostingu

Agencja interaktywna opracowuje szczegółową strategię marketingową, która pozwoli osiągnąć poprawę wyników sprzedażowych i dotrzeć do potencjalnej grupy docelowej. Dysponujemy zespołem specjalistów odpowiadających za realizację poszczególnych działań mających doprowadzić do poprawy wizerunku firmy.

Tworząc i publikując treści dopasowane do profilu firmy i zainteresowań odbiorców, promuje je w kanałach komunikacji mających największy potencjał marketingowy. Przedsiębiorstwa oferujące pomoc w e-mail marketingu, social media marketingu, SEO, PPC, content marketingu, copywritingu, ze względu na szeroki działania określa się jako agencje full-service.

Agencji e-Commerce to wyspecjalizowana agencja interaktywna w tworzeniu projektów i rozwiązań dla branży e-Commerce.

Do najpopularniejszych usług proponowanych przez agencje e-Commerce należą:

  • sklepy internetowe
  • platformy e-Commerce
  • platformy i sklepy B2B
  • projekty m-Commerce
  • sklepy dropshipping
  • sklepy marketplace

E-Commerce (electronic commerce), czyli handel elektroniczny lub e-handel definiujemy jako szereg działań wykonywanych w celu dokonania transakcji za pomocą elektronicznych środków jak strona internetowa, aplikacja. Są to transakcje online, czyli zakupy towarów i usług, których płatności i dostawa odbywa się poza fizyczną placówką sklepu.

Najbardziej powszechną formą e-Commerce są oczywiście sklepy internetowe, jednak e-Commerce to również takie formy biznesu jak internetowe aukcje, wymiana walut, bankowość elektroniczna, internetowe zakłady bukmacherskie, e-sklepy, ale też portale aukcyjne i inne formy handlu elektronicznego.

Sklep internetowy (e-sklep) to rodzaj strony internetowej, dzięki której można prowadzić sprzedaż i dokonywać zakupów online. E-Sklep umożliwia wirtualne przeglądanie oferty, asortymentu i dokonania płatności za zakup. Sklepy internetowe korzystają z oprogramowania zwanego platformą e-Commerce (systemem e-Commerce).

Platforma e-Commerce (system e-Commerce) to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu go na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platformy SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.

› Słownik e-Commerce


Czym zajmuje się agencja e-Commerce?

Agencja e-Commerce zajmuje się kompleksową obsługą sklepów internetowych, począwszy od opracowania strategii, stworzenia strony sklepu, a w szczególnych przypadkach zajmuje się pozyskaniem klientów, zwiększaniem sprzedaży przez działania związane z pozycjonowaniem SEO, marketingiem i promocją.

Dobra agencja e-Commerce pomaga firmom i markom odnosić sukces w Internecie poprzez kompleksową obsługę wszystkich działań e-Commerce. Dlatego też działania agencji nie mogą ograniczać się jedynie do wdrożenia sklepu internetowego, ale powinny obejmować pozycjonowanie sklepu, performance marketing, social media marketing, poprawę użyteczności i inne.

Działania agencji e-Commerce

Efektywne prowadzenie sklepu internetowego i sprzedaży to wymagające, wielotorowe zadanie. Wiele sklepów internetowych jest zakładanych i prowadzonych bez wyznaczenia kluczowych celów, strategii sprzedażowej, określenie grupy docelowej, czy skutecznych działań marketingowych.

Agencja e-Commerce to firma zajmująca się budowaniem rozwiązań sprzedażowych, wizerunku w internecie w sposób kompleksowy. Portfolio działań agencji e-Commerce obejmuje następujące elementy:

  • Tworzenie sklepów internetowych – projektowanie oraz tworzenie rozwiązań B2C, oraz B2B.
  • Generowanie ruchu i klientów – działania związane z pozycjonowaniem SEO, reklamy w wynikach wyszukiwania – Google Ads, newslettery i kampanie mailingowe, content marketing, działania i reklamy w social media (m.in. na Facebooku oraz Instagramie).
  • Prowadzenie kampanii sprzedażowych – zdobywanie wartościowego ruchu dla sklepów internetowych za pomocą kampanii produktowych Google Ads, a także Facebook Ads. Dobór optymalnych słów kluczowych, które zapewnią wzrost popularności sklepu, a co za tym idzie, zwiększą konwersję i sprzedaż.
  • Konwersja ruchu – analiza przychodzącego ruch, statystyk, śledzenie zachowań użytków i optymalizacja etapów procesu zakupowego. Działania związane z analizą sklepów internetowych pod kątem użyteczności i dostępności oraz wdrożenie strategii zwiększających ilość i wartość transakcji.
  • Remarketing – ponowne przyciągnięcie klientów do sklepu dzięki skutecznemu marketingowi w e-Commerce: systemy lojalnościowe, remarketing poprzez e-maile oraz remarketing z wykorzystaniem reklam Google Ads.
  • Programy partnerskie i lojalnościowe – działania skierowane do stałych klientów i partnerów biznesowych B2B. Budowanie lojalności i przywiązanie do marki za pomocą programów lojalnościowe i afiliacyjne oparte na różnych mechanizmach pozwala generować zyski i obniżać koszty.

Jaką rozwiązania e-Commerce stworzy agencja?

Zaletą agencji e-Commerce jest jej wszechstronność, poparta doświadczenie w projektowaniu sklepów internetowych i rozwiązań e-Commerce. Dzięki temu, że pracują w niej osoby specjalizujące się w różnych dziedzinach, możesz zgłosić do agencji praktycznie każdy projekt i mieć pewność, że wykonają go profesjonalnie. Nie ogranicza ją żadna branża ani forma czy funkcjonalność e-sklepu. Jednakże każda agencja e-Commerce projektuje sklepy internetowe raczej oparte na jednej lub dwóch platformach CMS sklepów internetowych, np. WordPress WooCommerce.

Sklepy B2B i B2C

Sklepy internetowe można również podzielić na dwa modele B2B i B2C. Oba systemy różni rodzaj świadczonych usług, skala prowadzonego biznesu, oraz cel przeznaczenia usług sklepu. Systemy różnią się również z punktu widzenia prowadzenia sklepu: procesu zakupowego, rodzaj płatności, infrastruktury oraz sposobu prowadzenia działalności w ramach e-Commerce, które omówimy w dalszej części.

  • B2C – sklepy dla klientów detalicznych: e-sklepy, katalogi produktów, e-Learning
  • B2B – sklepy dla klientów biznesowych: katalogi produktów, platformy zamówieniowe

Pod względem funkcjonalności możemy wyróżnić następujące rodzaje sklepów internetowych, które wykonuje agencja e-Commerce:


Sklep internetowy B2C

Klasyczny sklep internetowy jest to strona www, na której klienci zapoznają się z ofertą i składają zamówienia zakupu przez internet. Elementem każdego sklepu internetowego są strony z ofertą, czyli tak zwana podstrony produktowe (karta produktu) zawierająca opis towaru lub usługi, które można zamówić w danym sklepie. W sklepach z szerokim asortymentem stosuje dodatkowo kategorie produktów, które grupują produkty według ich rodzajów. W większości e-sklepów funkcjonuje tzw. koszyk. Jego działanie jest identyczne z tradycyjnym koszykiem na zakupy. Dodanie produktu do koszyka odbywa się za pomocą guzika w danym produkcie czy usłudze. Niezbędnym elementem sklepu jest również formularz na stronie zamówienia, w którym kupujący podaje swoje dane, niezbędne do przeprowadzenia transakcji, czyli dane osobowe, adres dostawy. W zamówieniu kupujący musi podać również swój adres e-mail, na który przychodzi potwierdzenie dokonania zakupu i wszystkie maile transakcyjne.

Sklep internetowy oprócz części dostępnych dla kupujących posiada również panel administracyjny przeznaczony dla obsługujących e-sklep. Panel administracyjny umożliwia dodawanie, edytowanie i usuwanie produktów. Ponadto panel pozwala na zarządzanie bazą klientów, zamówieniami, drzewem kategorii, subskrypcją, wiadomościami na stronie. Zaawansowany panel może posiadać również rozbudowane statystyki sprzedaży, pozwala na eksport i import produktów do plików XML, CSV. Panele administracyjne sklepu może być połączony z integracjami zewnętrznymi jak płatności, wysyłki, systemy księgowe lub magazynowe.

› Sklepy internetowe | Cennik


Sklep B2B

Sklep B2B zwykle wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż sklepy internetowe. Platforma B2B jest rozwiązaniem usprawniającym procesy biznesowe.

Sklep B2B nie jest zwykłym sklepem, ale tworzy system informatyczny, który ułatwia wymianę informacji między firmami oraz usprawnia sprzedaż przez zautomatyzowanie procesu składania i realizowania zamówień. Zarządzanie systemem dostaw można znacznie ułatwić przez automatyzację przepływu informacji oraz integrację danych o sprzedaży i terminach dostaw.

System B2B musi być zdolny do przyjmowania zleceń w różnych formach takich jak: e-mail, dokumenty lub zamówienia elektroniczne. Taki system musi połączyć przyjęte już zamówienie z innymi bazami administracyjnymi firmy, odpowiedzialnymi za fakturowanie, stany magazynowe, przechowywanie danych klientów. Platforma B2B można oferować dla różnych odbiorców dostosowane grupy produktów. System wybiera odpowiednie produkty, które wyświetlane są klientom biznesowym, po zalogowaniu się do konta.

› Sklep internetowy z obsługą B2B

Platformy B2B mogą być rozwijane o dodatkowe integracje. Dzięki temu system B2B może osiągnąć dodatkowe korzyści, wykorzystując dane znajdujących w zewnętrznej aplikacji, systemie lub bazie danych. Platformę B2B można zintegrować z systemami dostawców, partnerów logistycznych, dzięki czemu istnieje możliwość efektywnego zarządzania stanami magazynowymi, zakupami i dystrybucją. Sklep B2B pozwala na stworzenie całego systemu oferty biznesowej dla klientów typu B2B.

sklep b2b

Sklep B2B

Jeżeli B2B to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik, co to jest i jak działa B2B od strony właściciela sklepu i kupującego oraz jak założyć sklep B2B.


Sklep dropshipping

Nowym, alternatywnym pomysłem na sklep internetowy jest tzw. dropshipping. W przeciwieństwie do tradycyjnej działalności e-Commerce dropshipping pozwala założyć sklep internetowy bez zarządzania zapasami magazynowymi i zajmowania się wysyłką. Sklep dropshipping nie ma fizycznych produktów, co oznacza brak kosztów magazynowych. Zamiast tego, gdy klient kupuje produkt, właściciel sklepu składa zamówienie u oryginalnego dostawcy.

› Co to jest sklep dropshipping?

Ze względu na niskie koszty operacyjne i łatwą konfigurację, dropshipping stał się światowym trendem w e-Commerce. Model biznesowy dropshipping ma oczywiście swoje zalety i wady, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem tworzenia sklepu opartego na tym rozwiązaniu. Założenie sklepu dropshippingowego wymaga znacznie niższych inwestycji niż prowadzenie typowego sklepu internetowego. Dwie główne korzyści z dropshippingu to brak odgórnej potrzeby zamrażania pieniędzy w towarze oraz regularny przepływ środków pieniężnych. Nie musisz kupować produktów od dostawcy ani zarządzać i utrzymywać stany magazynowe.

Istnieje wiele platform e-Commerce, które pozwalają łatwo założyć sklep dropshipping – WordPressPrestaShop oraz platformy abonamentowe. Część problemów z dropshippingiem rozwiązuje dobra integracja z dostawcami oraz prawidłowe wdrożenie systemu dropshippingowego w Twoim sklepie.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Sklep Dropshipping

Jeżeli dropshipping to rozwiązanie dla Ciebie. Przeczytaj nasz poradnik jak założyć sklep internetowy dropshipping i odnieść sukces w e-Commerce.


Sklep marketplace

Sklep typu marketplace to innowacyjne podejście do e-sprzedaży przypominające internetowe targowisko. Marketplace jest miejscem, a dokładnie sklepem, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców. Jest to platforma sklepowa gromadząca w jednym miejscu dużą ilość produktów, pochodzących od zróżnicowanych dostawców. Marketplace działa w prosty i intuicyjny sposób, zapewniając wygodę zakupów każdemu klientowi. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości produktów pozwala stworzyć szeroką ofertę cenową, ale i zróżnicowaną dostępność towarów oraz czas dostawy. Zakupy w sklepie marketplace przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, co stanowi znaczne udogodnienie dla kupujących.

Sprzedawcy współpracujący z marketplacem używają gotowej infrastruktury sklepu, korzysta z promocji i mogą liczyć na szerokie grono klientów, do których dociera oferta. Każdy sprzedawca ma swój panel w ramach sklepu, w którym zarządza swoimi produktami.

Sklep typu marketplace, w zależności od segmentu oraz skali, z jaką działa, może być sklepem branżowym o wąskiej ofercie, bądź dużą platformą z szerokim, zróżnicowanym asortymentem.

marketplace co to jest

Sklep marketplace

Chcesz się dowiedzieć więcej na temat Marketplace? Przeczytaj nasz poradnik co to jest i jak działa Marketplace od strony właścicela sklepu i kupującego.


Strona firmowa ze sklepem

Strona firmowa może być rodzajem sklepu z możliwością sprzedaży produktów lub usługi firmy. Najczęściej wybieraną platformą do tworzenia stron internetowych ze sklepem jest WordPress. Za pomocą WordPressa można stworzyć stronę internetową wizytówkę dla małej firmy, jak i dużą stronę firmową dla korporacji. Strona internetowa oparta o WordPress umożliwia łatwą edycję, ale przede wszystkim rozbudowanie strony firmowej wraz z rozwojem firmy.

Strona internetowa sklepu

To rozwiązanie idealne dla przedsiębiorcy, który poza sklepem chciałby mieć także w pełni funkcjonalną stronę internetową firmy lub produktu. Połączenie strony internetowej i sklepu internetowego pozwala na administrowanie stroną internetową ze sklepem za pomocą jednego panelu.

Możliwości na stworzenie własnej przestrzeni o internecie i zintegrowanych narzędzi do sprzedaży produktów i usług jest wiele. Profesjonalna agencja e-Commerce wdroży rozwiązania i zaproponuje indywidualne projekty, które będziesz mógł modyfikować.

› Strona ze sklepem internetowym

Strona katalog produktów

Strona firmy lub marki prezentująca produkty z wszystkimi niezbędnymi informacjami zachęcającymi odwiedzających do kontaktu z przedstawicielami firmy – więcej ›

Dlaczego warto wybrać WordPressa dla strony internetowej firmy ze sklepem? Zobacz nasze przykłady realizacji stron WordPress, jak i przykłady realizacji stron WordPress z całego świata.


Systemy rezerwacji

System rezerwacji online. Strona internetowa może być również systemem do obsługi zapytań o rezerwację miejsc i usług. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku każdej profesji, która wymaga systemu rezerwacji online: hotelu, pensjonatu, restauracji czy fryzjera. Strona internetowa można zmienić w system składania rezerwacji i sprzedaży z płatnościami online i jest de facto sklepem internetowym.

Strona eventu. Strona ułatwiająca promocję i organizację wydarzeń, konferencji. Strona z opisem eventu umożliwia rejestracji na wydarzenie oraz sprzedaży biletów.

Sprzedaż biletów. Strony internetowe może służyć jako platforma do rezerwacji i sprzedaży biletów. Za zakupy klient będzie mógł zapłacić przez bramkę płatności, kartą kredytową lub platformą PayPal.

› Strona z systemem rezerwacji


System zamówień dla restauracji

System zamówień jedzenia online dla restauracji, fast foodów, pizzerii, kawiarni to rodzaj sklepu internetowego dostosowanego do specyfiki rynku gastronomii. System zamawiania dla restauracji umożliwia klientom zamawianie jedzenia i dokonanie płatności bezpośrednio na stronie, z wieloma opcjami dostawy, skompowania menu czy rezerwacji miejsc online.

System do składania rezerwacji i zamówień online przeznaczony dla restauracji, bistro i innych punktów gastronomicznych, pozwalający zaprezentować potrawy w formie zdjęć i video, tworzyć zestawy indywidualne przez klientów. Strona dla restauracji może posiadać proste i funkcjonalne menu, może również kulinarnego bloga.

› System zamówień online dla restauracji


Kursy e-learning

Strona e-Lerarning to również specyficzny sklep internetowy. Dzięki takiej stronie internetowej można nauczać przez internet, ale również sprzedawać swoją wiedzę. WordPress może być narzędziem do tworzenia i sprzedaży kursów online, e-booków, filmów. Na takiej stronie e-learningowej można tworzyć kursy edukacyjne z elementami quizu, wideo czy dźwięków. WordPress umożliwia logowanie klientom, administrowanie członkami oraz analizowanie danych.

› Strona e-learning WordPress


Portale ogłoszeniowe i aukcje

Serwisy ogłoszeniowe, portale aukcyjne, platformy przetargowe to również rodzaj sklepu internetowego. Serwisy ogłoszeniowe, pozwalające na zamieszczanie ogłoszeń i ich przeglądanie online. Ogłoszeniodawcy zwykle zamieszczają przedmioty w odpowiednich kategoriach, co ułatwia kupującym znalezienie danego produktu. Szczególnym rodzajem serwisów ogłoszeniowych są platformy aukcyjne. Platformy aukcyjne przeprowadzają aukcje internetowe. Punktem wyjścia jest zwykle cena wywoławcza ustalona przez wystawiającego, od której zaczyna się licytacja. Zakupu dokonuje osoba, która w ramach licytacji zaproponowała najwyższą cenę przed końcem aukcji internetowej.


Sklep omnichannel

Omnichannel to podejście do prowadzenia sprzedaży, która zakłada dotarcie do klienta i jego obsługę z poziomu kanałów online i offline. Strategia omnichannel polega na prowadzeniu działań, których celem jest zapewnienie spójności doświadczeń bez względu na wybrane przez klienta miejsce zakupu.

Omnichannel przyjmuje, że dzięki połączeniu sklepu tradycyjnego ze sklepem internetowym, klient będzie kupował chętniej i częściej niż u konkurencji, która oferuje tylko jeden kanał sprzedaży, lub u której kanały sprzedaży działają niezależnie. Sklepy na każdym etapie powinny ze sobą współpracować w celu zapewnienia wygody zakupów, wytwarzać synergię technologiczną oraz biznesową pomiędzy wieloma kanałami sprzedaży.

Rozwiązania omnichannel umożliwiają bezproblemowe współdziałanie sprzedaży online i offline poprzez usługę click&collect, czy możliwość sprawdzenia w sklepie internetowym dostępności produktowej w sklepie tradycyjnym.

Usługa click&collect
Omnichannel umożliwia klientom marki zakupienie produktu w sklepie internetowym i odebranie go w wybranym przez siebie sklepie stacjonarnym tejże marki.

Z wielu względów jest to niezwykle wygodny sposób realizacji zamówienia dla klientów. Mogą oni odebrać produkty zakupione w sklepie internetowym w dowolnym czasie. Taka dostawa przesyłki do sklepu stacjonarnego jest darmowa, a podczas odbioru klient może sprawdzić zakupione produkty. Często taki sposób dostawy jest szybszy niż inna forma wysyłki. Jest to również sposób na zwiększenie sprzedaży, ponieważ klienci, odbierając w sklepie produkty, często dokonują dodatkowych zakupów.

Zarządzanie stanami magazynowymi
Sklep typu omnichannel powinien posiadać wspólne zarządzanie produktami, stanami magazynowymi dla kanałów online i offline. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący może przed udaniem się do sklepu sprawdzić, czy dany produkt jest dostępny. W przypadku, gdy towar jest czasowo niedostępny, może ustawić powiadomienie, że produkt, którego szuka, jest już na stanie.


Sklep dedykowany

Sklep dedykowany jest to rozwiązanie dla specyficznych sklepów, których produkty lub specyfika biznesu wymaga zaawansowanych konfiguracji. Wdrożenie sklep dedykowanego jest bardzo czasochłonne i zarazem kosztowne. Sklepy dedykowane są idealnie dostosowane do potrzeb i charakteru biznesu, oferują duże możliwości optymalizacji obsługi zamówień.

› Sklep dedykowany WordPress + WooCommerce



Wybór agencji e-Commerce

Ze względu na rozwój e-Commerce w ostatnich latach, powstaje coraz więcej agencji e-Commerce świadczących usługi z zakresu projektowania sklepów internetowych i marketingu. Na co więc zwrócić uwagę przy składaniu zlecenia? Jest kilka czynników, które powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze agencji.

Doświadczenie i profesjonalizm agencji

Agencja e-Commerce powinna móc pochwalić się bogatym portfolio z projektami o różnym stopniu trudności. Od prostych sklepów internetowych przeznaczonej dla osób, które chcą jedynie zaznaczyć obecność swojej marki w internecie, poprzez duże rozwiąznia e-Commerce dla firm z bardziej rozbudowanymi potrzebami odnośnie funkcji sklepu. Bogate portfolio agencji podkreśla indywidualne podejście do klienta i dużą elastyczność, jeśli chodzi o projektowanie i wprowadzanie modyfikacji w strukturze sklepu.

Ciągłość współpracy

To ważny aspekt pracy agencji e-Commerce, który odróżnia ją zasadniczo od wszystkich freelancerów-projektantów sklepów www. Dlatego że po wykonaniu zlecenia, gdy będziesz chciał rozwinąć sklep, możesz liczyć na dodatkową wsparcie techniczne i pomoc administracyjną. Kontakt telefoniczny i mailowy, stałe godziny pracy, a nawet wsparcie 24/7 to ogromny plus w przypadku współpracy z profesjonalną agencją.

Zespół specjalistów

Stworzenie sklepu internetowego to proces składający się z kilku etapów. W pierwszej kolejności klient kontaktuje się z agencją drogą mailową, wysyła zapytanie, które jest analizowane i na tej podstawie otrzymuje ofertę z wyceną realizacji projektu. Następnie w zależności od modelu współpracy wysyła gotowe materiały (teksty, zdjęcia, materiały video), które będą wkomponowane, dostosowane do profilu sklepu. Po wdrożeniu rozwiązań i wymaganych funkcjonalności następuje etap finalny, czyli testowanie działania sklepu i przeniesienie na tzw. serwer produkcyjny.

Zdecydowanie lepiej jest zlecić wykonanie tej czasochłonnej pracy zespołowi złożonemu z doświadczonych specjalistów w swojej dziedzinie: developer, grafik, projektant UX/UI, specjalista SEO, copywriter, content marketer, specjalista od prowadzenia mediów społecznościowych i PPC. Zgrany zespół, mający doświadczenie przy wielu projektach, którym zarządza sprawny manager, będzie mógł znacznie szybciej wykonać zlecenie od jednej osoby pracującej na własne konto.

Optymalizacja SEO

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się dla sklepów internetowych, aby zapewnić widoczność i pozycję w wyszukiwarkach, a następnie pokazać stronę sklepu użytkownikom wyszukiwarek. Zlecając realizację projektu agencji e-Commerce możesz zamówić usługę pozycjonowania, m.in. poprzez dobór odpowiednich fraz kluczowych zgodnych z zapytaniami potencjalnych klientów. Optymalizacja SEO jest niezwykle ważna, ponieważ pozwala zbudować pozycję w rankingu Google’a. Pamiętaj jednak, że efekty optymalizacji nie będą widoczne natychmiastowo.

Regularne publikacje na blogu agencji

Prowadzenie bloga na temat e-Commerce to świetny sposób na budowanie pozycji merytorycznego eksperta w dziedzinie projektowania sklepów internetowych. To potwierdzenie wiarygodności i kompetencji każdego z członków zespołu. Poza tym blog może stanowić poradnik dla osób, które chciałyby skorzystać z usług agencji e-Commerce, ale nie są do końca pewne, jaki byłby to zakres.

Cennik usług

Profesjonalna agencja e-Commerce jest w stanie po przeanalizowaniu potrzeb i na podstawie wysłanego przez Ciebie briefu i w krótkim czasie wycenić koszt sklepu internetowego. W cenie projektu otrzymasz gotowy sklep internetowy, wliczając w to: indywidualny projekt graficzny, gwarancję właściwego funkcjonowania, optymalizacja SEO dla wyszukiwarek, instrukcję obsługi sklepu i wsparcie techniczne, wsparcie merytoryczne przy dobrze hostingu i domeny (ewentualna promocja na usługi zaprzyjaźnionego hostingowca) doradztwo w zakresie planowania marketingu internetowego i mediów społecznościowych i możliwość współpracy w przypadku potrzeby rozbudowy sklepu w przyszłości.

Wyceń sam sklep internetowy

Chcesz otworzyć sklep internetowy i zastanawiasz się jaki budżet zarezerwować na Twój projekt? Wycen sam projekt za pomocą Wirtualnego doradcy.

Przybliżony czas powstania sklepu internetowego

Jak wspominaliśmy wcześniej działanie sklepu internetowego, jego wygląd i funkcjonalność, uzależnione jest od pracy zespołu specjalistów. W związku z tym zlecając wykonanie sklepu internetowego, możesz mieć pewność, że gotowy projekt zostanie oddany w terminie.

Zazwyczaj wykonanie e-sklepu przez agencję e-Commerce od momentu otrzymania wszystkich materiałów przez zleceniodawcę trwa od 20 do 40 dni roboczych. Nie jest to długo, zważywszy na ilość pracy, na którą składa się wdrożenie domeny, hostingu i zabezpieczeń antywirusowych, konfiguracja platformy e-Commerce, wdrożenie funkcjonalności płatności i wysyłek, dobór indywidualnych motywów graficznych i tekstowych, przygotowanie interesującej treści. Sklep internetowy, który będzie tworzony w pospiechu, będzie generować dodatkowe wydatki w przyszłości lub nie będzie zarabiać na siebie. 


Agencja e-Commerce – zespół specjalistów

Agencję e-Commerce tworzy zgrany zespół specjalistów, którzy czuwają nad każdym elementem projektu sklepu internetowego. Każda agencja ma swój dział, który ma do wykonania określenia zadanie zgodnie z kierunkiem wytyczonym przez menadżera. Taki sposób działania pozwala nie tylko na szybszą realizację zlecenia niż w przypadku, gdyby miał je wykonać freelancer, ale też gwarantuje spójność wizerunku marki, sklepu w internecie.

Kto pracuje w agencji e-Commerce?

UX Designer

UX Designer (User Experience Designer) to osoba, która w agencji e-Commerce jest odpowiedzialna za projektowanie doświadczenia użytkownika sklepu internetowego. To od jego pracy zależy, czy sklep spełnia wszystkie funkcje, działa poprawnie, jej wygląd jest spójny i zgodny z oczekiwaniem klienta. Celem każdego projektu e-sklepu jest zapewnienie komfortu w czasie poruszania i nawigacji użytkownika, aby zarządzanie systemem nie sprawiało problemów technicznych i sklep nie wymagał poprawek.

Interface Designer

Interface Designer to osoba, która jest odpowiedzialna za zaprojektowanie wszystkich elementów graficznych w sklepie internetowym i takie ich połączenie, aby ze sobą współdziałały. Zakres jego pracy obejmuje stworzenie ikon, menu, nadanie spójnej szaty graficznej odpowiadającej profilowi sklepu, układ teksty i jego obstylowanie. Odpowiada za realizację koncepcji estetycznej projektu sklepu, efekt wizualny i jego interaktywność.

Grafik

Grafik zajmuje się tworzeniem różnych projektów graficznych przy użyciu specjalnych programów takich jak Photoshop czy Figma. Grafik komputerowy w agencji e-Commerce musi wykazać się nie tylko wysoką kreatywnością, ale przede wszystkim wiedzą z zakresu webdesignu, e-Commerce oraz technologii, tak aby w swobodny sposób komunikować się z programistami. Praca grafika najczęściej polega na projektowaniu layoutów sklepów, obróbce zdjęć, projektowaniu ikon, tworzeniu wizualizacji, logotypów.

Web Developer

Web Developer to osoba odpowiedzialna za tworzenie narzędzi internetowych, stron i sklepów. Zajmuje się w głównej mierze tworzeniem i wprowadzaniem kodów i dedykowanego oprogramowania mającego spełniać określone funkcje zgodne z profilem sklepu, projektuje panel nawigacyjny użytkownika oraz przygotowuje dokumentację techniczną dla użytkownika, oraz diagnozuje błędy techniczne w działaniu funkcji.

Front-End Developer

Front-End Developer to osoba, która w agencji e-Commerce odpowiada za wygląd i zachowanie sklepu internetowego, czyli wszystko to, co widzi użytkownik po wpisaniu adresu strony sklepu w przeglądarkę. Na front-end może składać się np. menu sklepu,  slider ze zdjęciami,  i wszystko inne treści na stronie sklepu. Główne technologie, w których jest  tworzony front-end to przede wszystkim CSS, HTML oraz JavaScript.

Back-End Developer

Back-End Developer to osoba, która w agencji e-Commerce jest odpowiedzialna za stworzenie zaplecza technicznego sklepu internetowego. Programista back-end używa języków po stronie serwera, takich jak PHP, do tworzenia aplikacji, oraz narzędzi takich jak MySQL do wyszukiwania, zapisywania lub zmieniania danych i przesyłania ich z powrotem dla użytkownika w kodzie frontonu. Deweloperzy Back-End specjalizują się zatem w zapleczu sklepu internetowego, aplikacji i oprogramowania e-Commerce.

Copywriter

Copywriter to osoba specjalizujący się w tworzeniu treści, inaczej mówiąc internetowego contentu. Zazwyczaj zleca się mu pisanie tekstów marketingowych w sklepie internetowym, artykułów eksperckich, wpisów na bloga, opisów produktów, prowadzenie profilu społecznościowego marki (Facebook, Instagram, LinkedIn i in.), kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads i innych. Jeżeli więc chcesz stworzyć pozytywny wizerunek swojej firmy, chcesz, aby Twój sklep internetowy był wypełniony wartościową i oryginalną treścią i chcesz, aby internauci po wpisaniu zapytania związanego z Twoją działalnością trafiali do Ciebie, powinieneś zlecić to zadanie copywriterowi. Każda profesjonalna agencja e-Commerce powinna zapewnić usługę copywritingu.


Fixed Price i Time & Material

Prace i projekty wykonywane przez agencję e-Commerce mogą być planowane, wdrażane, rozliczna ze względu na specyfikę na różny sposób. Mówimy w takim przypadku o modelu współpracy agencji ze zleceniodawcą. Wyróżnić można dwa rodzaje rozliczenia pracy: Fixed Price i Time & Material.

Fixed Price to model współpracy pomiędzy agencją e-Commerce a klientem, który polega na tym, że cena za realizację projektu ustalana jest na podstawie stałego cennika usług. Pozwala to na bardzo precyzyjne dopasowanie budżetu do zleconego projektu. Wycena dotyczy zakresu prac, a nie tego, ile czasu zajmie jego wykonanie.

Natomiast w modelu pracy Time & Material rozliczenie następuje na podstawie ilości godzin przeznaczonych przez developera na realizację projektu. Klient płaci więc za efektywne roboczogodziny. Cena za usługi jest elastyczna, ponieważ w każdym momencie możemy zlecać wykonanie poprawek, który zostaną uwzględnione i nie będzie to miało wpływu na cenę projektu.

Więcej o Fixed Price i Time & Material


Agencja e-Commerce – The New Look

Każda marka, sklep internetowy ma wartości, które powinny być komunikowana klientom. Niezależnie od tego, jak duży prowadzisz sklep i kto jest Twoim klientem, możemy Ci pomóc na każdym etapie rozwoju.

Naszym zadaniem jest wydobycie potencjału Twojego biznesu. Nasze działania prowadzące do sukcesu w e-Commerce składają się z projektu użytecznego sklepu internetowego, pozycji sklepu w Google, regularnych audytów i analiz, komunikacji, budowania wizerunku i opinii klientów, umiejętność angażowania grupy docelowej i korzystania z uzupełniających form sprzedaży. Wszystkie nasze działania bazują na zbudowanej strategii, znajomości narzędzi, wnikliwiej obserwacji rynku i trendów e-Commerce oraz systematycznej pracy poznawania konkurencji i potrzeb klientów.

Handel internetowy, trendy e-Commerce zmienia się na naszych oczach. Internet jest najbardziej rozwijającym się medium, które wyznacza trendy w sprzedaży oraz zmienia skuteczność komunikacji marketingowej. Chcąc stworzyć swoją przestrzeń dla marki w internecie, powinieneś zwrócić się do doświadczonej agencji e-Commerce.

Efektywne prowadzenie sklepu internetowego i sprzedaży to wymagające, wielotorowe zadanie. Wiele sklepów internetowych zakładanych i prowadzonych jest bez takich kluczowych aspektów jak: strategia sprzedażowa, określenie grupy docelowej, prowadzenie skutecznych działań marketingowych, dostosowywanie sklepu do nowych trendów.

W portfolio działań naszej agencji e-Commerce posiadamy wiele ciekawych realizacji sklepów internetowych oraz z powodzeniem kampanii marketingowych w sektorze e-Commerce. W naszych działaniach opieramy na wieloletnim doświadczeniu, śledzeniu trendów e-Commerce, a szczególnie na wiedzy, zaangażowaniu naszych pracowników.

Nasi eksperci e-Commerce z chęcią pomogą Ci w zaprojektowaniu sklepu internetowego, rebrandingu sklepu, zaplanują, przygotują i przeprowadzą odpowiednie działania, dopasowane zarówno do Twoich potrzeb, jak i oczekiwań klientów. Jako agencja e-Commerce poza stworzeniem sklepu, prowadzeniem działań marketingowych, dostarczymy Ci również odpowiednią wiedzę i narzędzia ułatwiające sprzedaż i analizę wyników.

Agencja e-Commmerce

Chcesz zacząć lub usprawnić e-Commerce? Jesteśmy specjalistami e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, pozycjonujemy, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Skontaktuj się z ekspertami branży.


Agencja e-Commerce – najczęstsze pytania FAQ

Czy zajmuje się agencja e-Commerce?

Agencja e-Commerce to wyspecjalizowana agencja interaktywna tworząca projekty i rozwiązania dla branży e-Commerce: projektowaniem sklepów internetowych, pozycjonowaniem e-sklepów oraz pozostałymi elementami marketingu online. W agencji e-Commerce pracują specjaliści z szeroko rozumianego rynku e-Commerce od grafików, przez programistów po specjalistów od SEO i marketingu internetowego.

Dlaczego warto wybrać agencję e-Commerce?

Podstawową zaletą agencji e-Commerce jest ciągłość współpracy. Oznacza to, że w każdym momencie po zakończeniu realizacji projektu możesz zgłosić się, jeśli pojawią się problemy techniczne, chciałbyś wprowadzić nowe funkcjonalności i rozszerzenia lub potrzebujesz wsparcia administracyjnego helpdesku. Ponadto agencję e-Commerce tworzy zespół doświadczonych profesjonalistów w swojej dziedzinie. Bogate portfolio z projektami potwierdza kompetencje i kwalifikacje. Nie musisz więc zlecać osobnym podwykonawcom i wszystkie usługi masz w jednym miejscu.

Jakie są modele współpracy z agencją e-Commerce?

Podstawowe dwa modele współpracy to Fixed Price oraz Time&Material. W Fixed Price rozliczenie dokonuje się na podstawie stałego cennika za usługę, np. wykonanie lub rozwój sklepu internetowego. Praca rozpoczyna się w momencie nadesłania materiałów, na podstawie których będzie wykonany projekt. Natomiast w Time&Material rozliczenie jest elastyczne, bo uzależnione jest od ilości godzin, jakie agencja e-Commerce musi poświęcić na wykonanie projektu. W czasie pracy można zgłaszać swoje poprawki i pomysły na nowe rozwiązania, nie trzeba mieć wszystkich materiałów gotowych do publikacji na początku współpracy.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że po lekturze naszego artykułu już wiesz, dlaczego warto korzystać z agencji e-Commerce, gdy chcesz założyć własny, profesjonalny sklep internetowy lub innego rodzaju rozwiązanie e-Commerce.

Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące procesu powstawania sklepu internetowego, wyślij do nas maila na adres: studio@thenewlook.pl lub zadzwoń pod nr telefonu: 730 170 330 albo wypełnij brief, opisując czego potrzebujesz, a my odpowiemy na niego w ciągu 48 godzin.


sklep wordpress

Agencja E-Commerce

Chcesz zacząć działania w e-Commerce? Jesteśmy specjalistami nowych mediów i e-Commerce. Tworzymy sklepy internetowe, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójną strategię sprzedażową. Generujmy efekty w e-Commerce!

5/5 - (12 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger