Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest Google Ads

co to jest google ads jak zacząć

Dzięki reklamom Google Ads możesz docierać do nowych klientów i rozwijać swoją firmę. Nasz przewodniki pomoże Ci szybko poznać tę usługę Google, tworzyć skuteczne reklamy i czerpać korzyści z tej inwestycji.

Czy jest sposób na stosunkowo szybkie i dające widoczne efekty zwiększenie konwersji i przekierowanie ruchu na stronę internetową Twojego sklepu? Tak, jeśli wykorzystujesz w pełni możliwości, jakie dają narzędzia do marketingu internetowego. Jednym z najbardziej popularnych, prostych w obsłudze systemów do tworzenia reklam jest Google Ads. Warto zapoznać się z tym artykułem i następnie wdrożyć strategię marketingową opartą częściowo na Google Ads, by zwiększyć widoczność swojej marki.


Google Ads definicja

Google Ads (wcześniej Google AdWords i Google AdWords Express) to internetowe system do tworzenia płatnych ogłoszeń reklamowych, dzięki którym internauci łatwiej będą mogli znaleźć Twoją stronę internetową i produkty, które sprzedajesz. To rozwiązanie pozwala formatować reklamy tekstowe, banery i video reklamowe wyświetlane na kanale YouTube. W Google Ads możesz planować cele, które chcesz osiągnąć poprzez ustawienie reklamy wyświetlanej po wpisaniu frazy kluczowej powiązanej z Twoją działalnością, firmą lub znajdującą się w tekście promocyjnym. Dzięki niej możesz wpłynąć na zwiększenie liczby wyświetleń i wejść, częstotliwość połączeń telefonicznych poprzez podanie danych kontaktowych i ogólnie na ruch użytkowników, który może przynieść lepszą sprzedaż i zysk z inwestycji. Google Ads cechuje elastyczność, jeśli chodzi o środki, jakie chcesz wydać na reklamę w ramach wcześniej ustalonego budżetu. Dodatkowo możesz go zmieniać, zmniejszać lub zwiększać, a brak umowy pozwala Ci w każdej chwili zrezygnować z emisji reklamy, jeśli okaże się niewystarczająco skuteczna.

Google oferuje wiele narzędzi do prowadzenia działań marketingowych w internecie. Google Ads pozwala tworzyć reklamy tekstowe i banery reklamowe Twojej firmy i sklepu wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google’a i w Google Maps i nakierować je na konkretną lokalizację, obszar w jakim znajduje się użytkownik.


Reklama w Google Ads

Bardziej skutecznym rozwiązaniem problemu z dotarciem do klienta lokalnego jest stworzenie kampanii reklamowej w Google Ads. To narzędzie do marketingu internetowego typu PPC (z ang. Pay Per Click – płać za kliknięcie), czyli tworzenia tekstów reklamujących nasz sklep lub firmę, które pojawiają się w wybranym przez nas miejscu w Google’u po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej w wyszukiwarce. Wykorzystywanie Google Ads do komunikacji z potencjalnymi klientami nie tylko wydaje się bardziej opłacalnym rozwiązaniem dla Twojego budżetu niż uliczna reklama zewnętrzna, ale też działaniem przynoszącym wymierne skutki, w postaci większego ruchu mającego zwiększyć szanse sprzedażowe.


Jak działa Google Ads?

Google Ads wyświetla ustawioną przez Ciebie treść reklamową, w momencie gdy użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google nazwy bądź kategorię produktów i usług znajdujące się w opisie na stronie internetowej Twojego sklepu. Reklamy Google Ads wykorzystują inteligentne technologie do prowadzenia kampanii w Google, co pozwala łatwiej skomunikować się z potencjalnymi klientami, mającymi określone plany zakupowe.

Żeby rozpocząć kampanię reklamową należy:

  1. Wybrać cel, efekt, jaki chcesz osiągnąć poprzez reklamę tekstową, graficzną lub video. Może to być większa liczba wejść na stronę internetową z wyników wyszukiwania w Google, wysłanie formularza kontaktowego i zapis do newslettera, dodanie przedmiotu do koszyka i finalizacja zamówienia, pobranie e-booka, kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty, itd.
  2. Określić położenie geograficzne firmy i jaki zakres ma mieć twoja reklama, do internautów z jakich części kraju, świata, korzystających z Google ma dotrzeć.
  3. Ustawienie modelu budżetu – koszt kliknięcia w ogłoszenie reklamowe z linkiem do strony docelowej (CPC – Cost Per Click), PPC (Pay Per Click – płatność za jednorazowe kliknięcie), koszt za wyświetlenie strony oraz za zaangażowanie użytkownika, rozumiane jako wykonanie działania zgodnego ze strategią marketingową, np. zakup produktu w sklepie internetowym. Następnie wpisujesz treść reklamy, możesz posiłkować się przy tym słowami kluczowymi dostosowanymi do Twojej branży, co zwiększy widoczność i zasięg Twojej reklamy.

Rodzaje reklam Google Ads

Możemy wyróżnić następujące typy kampanii reklamowych Google Ads:

  • Search, składające się z tekstu reklamy, nagłówków, opisu produktu i kategorii,
  • PLA (Product Listing Ads), czyli reklamowy produktowej o charakterze sprzedażowym, w której możesz dodać zdjęcie produktu, nazwę, cenę i nazwę sklepu internetowego.
  • displayowa, czyli banerowa, złożona z grafiki i tekstu. Dzięki jej estetycznej formie ten rodzaj reklamy skutecznie przyciąga ruch do sklepu internetowego. Tego rodzaju kampanie rozliczane są za koszt kliknięcia (CPC).
  • remarketingowa, która nie wyróżnia się określoną formą (może przybierać każdą z wymienionych), tylko sposobem kierowania jej do odbiorców, którzy mieli już kontakt z Twoją marką. Użycie tej reklamy jest zasadne w przypadku, gdy osoba po wejściu do Twojego sklepu internetowego zostawiła porzucony koszyk i nie dokończyła zakupów.

Jeżeli fraza kluczowa w tekście została właściwie dobrana i zainteresuje internautę, to po kliknięciu przenosi się on na stronę z oferowanym produktem. Dzięki temu możesz pozyskać nową liczbę leadów, czyli klientów zainteresowanych ofertą Twojego sklepu. Zbieranie leadów z Google Ads z danymi kontaktowymi klienta, to świetny sposób na poprawę konwersji w sklepie internetowym, ale nie tylko.

Istotne jest też, aby przy konfiguracji reklamy w Google Ads testować różne rozwiązania, używając zarówno zwykłe, jak i rozbudowane frazy kluczowe (tzw. frazy kluczowe z ogonem, co najmniej trzywyrazowe). Zwykłe mogą składać się już z dwóch wyrazów, przez co ich zasięg może być szerszy i mogą być częściej wyszukiwane przez internautów. Rozbudowane są natomiast bardziej dookreślone, przez co mogą bardziej wpisywać się w konkretne potrzeby zakupowe klientów. Staraj się stosować je zamiennie i monitoruj, jakie przynoszą lepsze efekty. Jeżeli proste frazy kluczowe nie generują ruchu do sklepu internetowego, zmień strategię i używaj rozbudowanych, które podkreślają charakterystyczne cechy produktu.


Google Ads najczęściej zadawane pytania FAQ

Co to jest Google Ads?

Google Ads to system do tworzenia płatnych reklam, które są wyświetlane po wpisaniu odpowiednich słów kluczy w wyszukiwarce Google’a. W przypadku tworzenia treści i wyboru formatu reklamy możesz określić cel, jaki chcesz osiągnąć – poprawę wyników sprzedaży, zwiększenie liczby klientów odwiedzających stronę internetową poprzez zapisanie się do newslettera lub podanie danych kontaktowych, przyrost ruch na stronie internetowej, świadomość i zasięg marki, rozważenie zakupu danego produktu.

Jakie rodzaje reklamy możesz stworzyć w Google Ads?

Korzystając z Google Ads możesz stworzyć własną reklamę tekstową, zawierającą nagłówek (do trzech wierszy tekstu), adres URL, który powinien przekierowywać na stronę internetową z pełnym opisem i prezentacją produktu i marki, którą reklamujesz i tekst opisujący produkt, jego wyróżniające się cechy i dane kontaktowe. Reklama graficzna, na którą składają się informacje o firmie, obraz statyczny, animację lub GIF. Reklama Video, In-Stream, która będzie wyświetlana przed lub w trakcie filmów na kanale YouTube.

Czym jest model budżetu CPC lub PPC w Google Ads?

CPC (Cos Per Click – koszt kliknięcia) lub PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie) oznacza, że płacisz za reklamę tylko wtedy, gdy w nią kliknie i przejdzie na stronę internetową.
Inne modele reklamowe:
– Koszt wyświetlenia, w którym płacisz w zależności od tego, ile razy Twoja reklama była wyświetlana (a nie – kliknięta)
– Koszt zaangażowania, w którym płacisz, gdy użytkownik wykona określone działanie (np. obejrzy Twoją reklamę wideo)


Podsumowanie

Google Ads to proste narzędzie do marketingu internetowego, dzięki któremu możesz dotrzeć do osoby poszukującej produktów lub sklepu znajdującego się w pobliżu i mającej dostęp do internetu. Po powiązaniu Google Moja Firma z Google Ads możesz skonfigurować reklamę tekstową, reklamę video czy reklamę displayową, która będzie wyświetlać się użytkownikowi po wpisaniu użytej przez Ciebie w opisie frazy kluczowej w Google Maps, Google’u lub na kanale YouTube. To świetne rozwiązanie dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy chcieliby zwiększyć ruch klientów i poprawić konwersję sprzedażową. Wystarczy podać dane kontaktowe, adres, telefon do Twojego sklepu, a Google Ads nakieruje uwagę klienta komunikatem z najważniejszymi informacjami o Twoim biznesie.

Jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę i osiągać coraz wyższe poziomy sprzedażowe, wykorzystuj Google Ads do stargetowania swojego sklepu na lokalizację.

sklep wordpress

Agencja SEO SEM

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony? Jesteśmy specjalistami pozycjonowania SEO i SEM. Łączymy kompetencje agencji interaktywnej i SEO. Tworzymy strony internetowe, pozycjonujemy, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójne strategie marketingowe. Generujmy efekty w internecie!

5/5 - (1 vote)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger