Słownik SEO / SEM

Pozycjonowanie SEO słownik podstawowych pojęć i poradnik odpowie na Twoje pytania odnośnie SEO, SEM i trendów pozycjonowania. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących pozycjonowania organicznego SEO i marketingu SEM .

Słownik SEO / SEM


Analytics

Google Analytics to darmowe narzędzie udostępnione przez Google, w celu śledzenia statystyk strony i sklepów internetowych. Narzędzie Google Analytics jest bezpłatne i wymaga umieszczeniu kodu śledzenia w sekcji head strony.

Google Analytics


Content Marketing

Content Marketing (marketing treści) to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę i pomożemy Ci dotrzeć z nią do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym.

Content marketing


Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania linków sponsorowanych. Linki reklamowe wyświetlane są na samej górze i opatrzone hasłem Reklama (Ads). Wyświetlenie reklamy nie wiąże się z ponoszeniem dodatkowym opłat. Platność pobierana jest za kliknięcie użytkownika w link.

Google Ads


Google Moja Firma

Google Moja Firma (Google My Business) to darmowa platforma od firmy Google, która umożliwia stworzenie i zarządzanie wizytówką przedsiębiorstw. Wizytówki firmy pokazują się po prawej stronie w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy Google oraz w aplikacji Google Maps.

Wizytówkę Google Moja Firma można wykorzystać do zainteresowania potencjalnych klientów swoimi produktami lub usługami. Specjalny panel umożliwia przedstawienia oferty, bezpośredni kontakt z klientami, gromadzenie opinii widocznych dla innych użytkowników i inne.

Google Moja Firma


Link Building

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.


Mapa strony

Mapa strony (sitemap) to plik utworzony bądź w formacie XML (/sitemap.xml). Mapa strony przekazana do Google Search Console ma ułatwiać indeksowanie stron przez roboty wyszukiwarek, co zwiększa widoczność i rozpoznawalność strony.


Marketing internetowy

Marketing internetowy to forma marketingu, używająca jako środka przekazu internetu, stron www, mediów społecznościowych, czy e-maili. Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki Google, banery, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, ogłoszenia reklamowe w internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.

Marketing internetowy


Marketing lokalny

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.


PPC

PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.


Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie dla webmasterów stworzone w celu monitorowania strony internetowej pod względem pozycji, ruchu na stronie oraz poprawności strony. Search Console pokazuje informację jak widzi ddaną stronę wyszukiwarka Google.


SEM

SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.

Co to jest SEM?


SEO

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.

SEO co to jest?


seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO co to jest?

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilośc wejść użytkowników na stronę.

Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, WordPress SEO, pozycjonowanie sklepu.
sem co to jest

Co to jest SEM?

SEM oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli połączenie pozycjonowania organicznego SEO i płatnych reklam PPC, które zapewniają widoczność i zwiększają ilość wejść na stronę.

Przeczytasz o: SEM definicje, SEM = SEO + PPC, Rodzaje SEM: SEO, PPC, Link Building, Content Marketing, Reklama displayowa, Agencje SEM, Skuteczne SEM i Korzyści SEM.
pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.

Przeczytasz o: Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie i optymalizacja sklepu – dobre praktyki, audyt sklepu SEO.

Baza wiedzy pozycjonowanie SEO

Dowiedź się więcej na temat SEO i SEM: pozycjonowanie – media społecznościowe – marketing internetowy – strony internetowe – WordPress – sklepy internetowe – WooCommerce – branding – identyfikacja wizualna – projektowanie graficzne. Poznaj naszego bloga!
system ERP

System ERP co to jest?

Systemy ERP pomagają obsługiwać wszelkie relacje w obiegu informacji w przedsiębiorstwie. Obecnie w wielu firmach taki system stanowi nieodzowne narzędzie codziennej pracy. Systemy ERP wspomogą działanie firmy, […]

handel elektroniczny

Co to jest handel elektroniczny?

E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych w internecie.

Przeczytasz o: E-Commerce podstawowe pojęcia, platformy e-Commerce, charakterystyka rynku e-Commerce, sukces w e-Commerce, trendy w e-Commerce, rynek e-Commerce w Polsce.
podcast co to jest

Co to jest podcast?

Podcasty wdarły się do naszej codzienności i trudno wielu z nas wyobrazić sobie bez nich życie. Zapewne i Ty spotkałeś się z pojęciem podcast i chciałbyś dowiedzieć się […]

Jak zacząć biznes online

Jak zacząć biznes online?

E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych w internecie.

Przeczytasz o: E-Commerce podstawowe pojęcia, platformy e-Commerce, charakterystyka rynku e-Commerce, sukces w e-Commerce, trendy w e-Commerce, rynek e-Commerce w Polsce.
jak wypromować sklep internetowy

Jak wypromować sklep internetowy?

Skuteczna promocja sklepu internetowego to główny czynnik mający wpływ na wzrost sprzedaży. Jak to osiągnąć?

pomysł na biznes online

Pomysł na biznes online

Dobry pomysł na e-sklep to podstawa jego sukcesu. Jaki pomysł na sklep internetowy i co sprzedawać w internecie? Pomysł na sklep internetowy – przegląd rozwiązań.

Przeczytasz o: Sklep internetowy: z odzieżą, z kosmetykami, z książkami, e-bookami, z artykułami dla dzieci, z meblami, z rękodziełem ….
ile zarabia sklep internetowy

Ile zarabia sklep internetowy?

Chcesz rozpocząć sprzedaż online i zastanawiasz się ile może zarobić sklep internetowy?

Porównywarki cen

Czym są porównywarki cen i jak działają?

Porównywarki cen to ważny element rynku e-Commerce, który ma bardzo ważny wpływ decyzje klientów w internecie i na wzrost sprzedaży sklepów internetowych. Dzięki nim Twój sklep internetowy nie […]

płatności w sklepie internetowym

Metody płatności w sklepie internetowym

Metody płatności to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Co brać pod uwagę wybierając płatności w sklepie?

Przeczytasz o: bramki płatności, płatności odroczone i e-raty, płatność za pobraniem i przy odbiorze, płatność kartą, blik.
biznes online

Biznes online poradnik

Biznes online to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Biznes dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych w internecie.

Przeczytasz o: E-Biznes podstawowe pojęcia, platformy e-Commerce, charakterystyka rynku e-Biznes, sukces w w biznesie online, trendy w e-Commerce, e-Biznesie w Polsce.
Czy sklep internetowy się opłaca

Czy sklep internetowy się opłaca?

E-Commerce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do e-sklepów. Własny sklep internetowy krok po kroku.

Przeczytasz o: Co sprzedawać, Rodzaje sklepów internetowych, Platforma e-commerce, Design i UX, Logistyka i płatności, Regulamin, Marketing i SEO.
blog w sklepie internetowym

Blog w sklepie internetowym

Blog to narzędzie, które może spełniać wiele ról w promocji w internecie. Publikując wpisy w sklepie internetowym związane z Twoją produktami lub usługami, zwiększasz swoją wiarygodność oraz […]

Program partnerski w sklepie

Program partnerski w sklepie

Program partnerski jest ważnym, choć często niedocenianym elementem zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym. Zastanawiasz się nad wdrożeniem programu partnerskiego w Twoim sklepie? Chcesz się dowiedzieć, na co […]

Jaki hosting wybrać

Jaki hosting wybrać?

Chcesz stworzyć stronę internetową i stoisz przed dylematem wyboru hostingu? Istnieją setki tysięcy hostingów internetowych na świecie, z których ogromna większość spełnia wymagania prostej strony, ale wybór […]

tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych to skomplikowany proces wymagający wiedzy i umiejętności projektowania nowoczesnych stron internetowych dopasowanych do potrzeb Klientów. Jak kompleksowo stworzyć stronę internetową od projektu, przez optymalizację […]

jaki darmowy cms

Jaki darmowy CMS?

Co to jest CMS i jaki darmowy system zarządzania treścią do tworzenia i edycji strony internetowej lub sklepu wybrać?.

Przeczytasz o: Co to jest CMS, rodzaje CMS – platformy do stron www i blogowe, CMS-y sprzedażowe, Open Source: WordPress, Joomla, Drupal. Który CMS wybrać?
co to jest agencja e-Commerce

Co to jest agencja e-Commerce?

Jest wiele sposobów na zbudowanie sklepu internetowego. Jeśli chcesz, żeby sklep internetowy był skuteczny i w pełni dopasowany do Twoich oczekiwań, zleć jego wykonanie agencji e-Commerce. E-Commerce […]

darmowy sklep internetowy

Darmowy sklep internetowy?

Darmowych systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy do Twojego e-sklepu. Poznaj darmowe platformy dla sklepu open-source, ich wady i zalety.

Przeczytasz o: Porównanie platform e-commerce: WordPress, PrestaShop, OpenCart, osCommerce, Drupal.
cms sklep internetowy

CMS sklep internetowy

Co to jest CMS i dlaczego należy używać system zarządzania treścią do tworzenia i edycji sklepu. Który CMS e-Commerce wybrać?

Przeczytasz o: Co to jest CMS, rodzaje CMS – platformy do stron www i blogowe, CMS-y sprzedażowe, Open Source: WordPress WooCommerce, PrestaShop, Magento.
Duży sklep na WooCommerce

Duży sklep na WooCommerce?

Co to jest sklep WooCommerce i dlaczego WooCommerce jest stworzony dla nawet dla dużego sklepu internetowego? To narzędzie, które warto poznać, jeżeli chcesz prowadzić bezproblemowo Twój biznes […]

sklep b2b

Sklep B2B krok po kroku

Sklep B2B pomaga obsługiwać wszelkie relacje z partnerami biznesowymi. Obecnie w wielu firmach taki system stanowi nieodzowne narzędzie codziennej pracy.

Przeczytasz o: Sklep B2B i B2C, system B2B, integracje B2B.
co to jest sklep woocommerce

Sklep WooCommerce krok po kroku

Co to jest WooCommerce i dlaczego WooCommerce jest stworzony dla Twojego sklepu internetowego? WooCommerce to narzędzie, które używasz, jeśli chcesz prowadzić e-sklep.

Przeczytasz o: Co to jest WooCommerce, dlaczego warto wybrać sklep WooCommerce. Jak założyć sklep WooCommerce i ile to kosztuje.
Jak założyć sklep internetowy z odzieżą

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą

Rynek e-Commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko i bardzo chętnie kupujemy odzież i obuwie przez internet. Taka dynamika rozwoju rynku odzieżowego on-line to wielka szansa dla […]

fulfillment co to jest

Co to jest fulfillment?

Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy.

Przeczytasz o: Firmy kurierskie, Punkty odbioru, Poczta Polska, Broker kurierski, dostawy zagraniczne, Fulfillment, Dropshipping.

Szukasz agencji SEO / SEM?