Słownik SEO / SEM
Pozycjonowanie SEO słownik podstawowych pojęć i poradnik odpowie na Twoje pytania odnośnie SEO, SEM i trendów pozycjonowania. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących pozycjonowania organicznego SEO i marketingu SEM .
Słownik SEO / SEM
Analytics
Google Analytics to darmowe narzędzie udostępnione przez Google, w celu śledzenia statystyk strony i sklepów internetowych. Narzędzie Google Analytics jest bezpłatne i wymaga umieszczeniu kodu śledzenia w sekcji head strony.
Content Marketing
Content Marketing (marketing treści) to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę i pomożemy Ci dotrzeć z nią do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym.
Google Ads
Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania linków sponsorowanych. Linki reklamowe wyświetlane są na samej górze i opatrzone hasłem Reklama (Ads). Wyświetlenie reklamy nie wiąże się z ponoszeniem dodatkowym opłat. Platność pobierana jest za kliknięcie użytkownika w link.
Google Moja Firma
Google Moja Firma (Google My Business) to darmowa platforma od firmy Google, która umożliwia stworzenie i zarządzanie wizytówką przedsiębiorstw. Wizytówki firmy pokazują się po prawej stronie w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy Google oraz w aplikacji Google Maps.
Wizytówkę Google Moja Firma można wykorzystać do zainteresowania potencjalnych klientów swoimi produktami lub usługami. Specjalny panel umożliwia przedstawienia oferty, bezpośredni kontakt z klientami, gromadzenie opinii widocznych dla innych użytkowników i inne.
Link Building
Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.
Mapa strony
Mapa strony (sitemap) to plik utworzony bądź w formacie XML (/sitemap.xml). Mapa strony przekazana do Google Search Console ma ułatwiać indeksowanie stron przez roboty wyszukiwarek, co zwiększa widoczność i rozpoznawalność strony.
Marketing internetowy
Marketing internetowy to forma marketingu, używająca jako środka przekazu internetu, stron www, mediów społecznościowych, czy e-maili. Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki Google, banery, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, ogłoszenia reklamowe w internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.
Marketing lokalny
Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.
PPC
PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.
PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.
Search Console
Google Search Console to darmowe narzędzie dla webmasterów stworzone w celu monitorowania strony internetowej pod względem pozycji, ruchu na stronie oraz poprawności strony. Search Console pokazuje informację jak widzi ddaną stronę wyszukiwarka Google.
SEM
SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.
SEO
SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.
SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.