Słownik SEO / SEM

Pozycjonowanie SEO słownik podstawowych pojęć i poradnik odpowie na Twoje pytania odnośnie SEO, SEM i trendów pozycjonowania. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących pozycjonowania organicznego SEO i marketingu SEM .

Słownik SEO / SEM


Analytics

Google Analytics to darmowe narzędzie udostępnione przez Google, w celu śledzenia statystyk strony i sklepów internetowych. Narzędzie Google Analytics jest bezpłatne i wymaga umieszczeniu kodu śledzenia w sekcji head strony.

Google Analytics


Content Marketing

Content Marketing to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę i pomożemy Ci dotrzeć z nią do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym.


Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania linków sponsorowanych. Linki reklamowe wyświetlane są na samej górze i opatrzone hasłem Reklama (Ads). Wyświetlenie reklamy nie wiąże się z ponoszeniem dodatkowym opłat. Platność pobierana jest za kliknięcie użytkownika w link.

Google Ads


Google Moja Firma

Google Moja Firma (Google My Business) to darmowa platforma od firmy Google, która umożliwia stworzenie i zarządzanie wizytówką przedsiębiorstw. Wizytówki firmy pokazują się po prawej stronie w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy Google oraz w aplikacji Google Maps.

Wizytówkę Google Moja Firma można wykorzystać do zainteresowania potencjalnych klientów swoimi produktami lub usługami. Specjalny panel umożliwia przedstawienia oferty, bezpośredni kontakt z klientami, gromadzenie opinii widocznych dla innych użytkowników i inne.

Google Moja Firma


Link Building

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.


Mapa strony

Mapa strony (sitemap) to plik utworzony bądź w formacie XML (/sitemap.xml). Mapa strony przekazana do Google Search Console ma ułatwiać indeksowanie stron przez roboty wyszukiwarek, co zwiększa widoczność i rozpoznawalność strony.


Marketing lokalny

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.


PPC

PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.


Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie dla webmasterów stworzone w celu monitorowania strony internetowej pod względem pozycji, ruchu na stronie oraz poprawności strony. Search Console pokazuje informację jak widzi ddaną stronę wyszukiwarka Google.


SEM

SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.


SEO

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.

SEO co to jest?


seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO co to jest?

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilośc wejść użytkowników na stronę.

Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, WordPress SEO, pozycjonowanie sklepu.
pozycjonowwanie wordpress poradnik seo

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Z założenia WordPress jest bardzo przyjazny dla SEO. WordPress lubi wyszukiwarkę Google z wzajemnością.

Przeczytasz o: SEO definicje, Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, skuteczne pozycjonowanie WordPress, pozycjonowanie i optymalizacja strony WordPress – dobre praktyki, audyt strony WordPress SEO.
pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.

Przeczytasz o: Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie i optymalizacja sklepu – dobre praktyki, audyt sklepu SEO.

Baza wiedzy pozycjonowanie SEO

Dowiedź się więcej na temat SEO i SEM: pozycjonowanie – media społecznościowe – marketing internetowy – strony internetowe – WordPress – sklepy internetowe – WooCommerce – branding – identyfikacja wizualna – projektowanie graficzne. Poznaj naszego bloga!
pomysł na sklep internetowy

Pomysł na sklep internetowy

Dobry pomysł na e-sklep to podstawa jego sukcesu. Jaki pomysł na sklep internetowy i co sprzedawać w internecie? Pomysł na sklep internetowy – przegląd rozwiązań.

Przeczytasz o: Sklep internetowy: z odzieżą, z kosmetykami, z książkami, e-bookami, z artykułami dla dzieci, z meblami, z rękodziełem ….
co to jest google shopping

Google Shopping co to jest i jak to działa?

Google Shopping (Zakupy Google) to wyszukiwarka ofert sklepów internetowych stworzona przez Google, która ma pomagać w zakupach i porównywaniu ofert sklepów internetowych.

Przeczytasz o: Jak działa Google Shopping i Merchant Center, plik produktowy XML, ile kosztują kampanie produktowe i jak je tworzyć, strategia i korzyści z Google Shopping.
pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej poradnik

Pozycjonowanie strony internetowej to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilość wejść na stronę.

Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie strony, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, pozycjonowanie sklepu.
Programista WordPress Developer

Programista WordPress Developer

Programista WordPress, Developer WordPress – kto to jest, czym się zajmuje, co powinien potrafić i jak nim zostać?

Przeczytasz o: WordPress Developer – Front-End, Back-End Developer Czym się zajmuje: PHP, HTML, CSS, JavaScript, jQuery, Rest API, JSON, XML, Jak zostać programistą WordPress?
cms co to jest system zarządzania treścią

Co to jest CMS?

Co to jest CMS i dlaczego wato używać system zarządzania treścią do tworzenia i edycji strony internetowej lub sklepu.

Przeczytasz o: Co to jest CMS, rodzaje CMS – platformy do stron www i blogowe, CMS-y sprzedażowe, Systemy autorskie: dedykowane i SaaS, Open Source: WordPress, Joomla, Drupal. Który CMS wybrać?
Content marketing co to jest

Content marketing co to jest?

W marketingu wysokiej jakości treści były zawsze cenne. Content marketing jest obecnie najważniejszym elementem działań marketingowych. Dlaczego marketing treści jest tak ważny?

Przeczytasz o: Content is king, Strategie content marketingu, Content marketing i SEO, Jak tworzyć marketing treści, Korzyści z content marketingu
pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.

Przeczytasz o: Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie i optymalizacja sklepu – dobre praktyki, audyt sklepu SEO.
platformy SaaS

Platformy SaaS, czy warto?

Platformy SaaS, czy warto? Jaka platforma SaaS dla Twojego sklepu?

Przeczytasz o: Dla Kogo platformy abonamentowe SaaS? Zalety platform abonamentowych, Wady platform SaaS. Porównanie platform SaaS: Shoper, Sky-Shop, Shoplo, Shopify,…
pozycjonowwanie wordpress poradnik seo

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Z założenia WordPress jest bardzo przyjazny dla SEO. WordPress lubi wyszukiwarkę Google z wzajemnością.

Przeczytasz o: SEO definicje, Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, skuteczne pozycjonowanie WordPress, pozycjonowanie i optymalizacja strony WordPress – dobre praktyki, audyt strony WordPress SEO.
Jak założyć sklep na Facebooku

Jak założyć sklep na Facebooku?

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Reklamuj i sprzedawaj Twoje produkty w miejscu, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Czasy, w których Facebook był wyłącznie serwisem […]

sprzedaż w mediach społecznościowych

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.

Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.
seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO co to jest?

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilośc wejść użytkowników na stronę.

Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, WordPress SEO, pozycjonowanie sklepu.
cross-selling up-selling sklep internetowy

Cross-selling i up-selling w sklepie internetowym

Cross-selling, up-selling i powiązane produkty to ciekawe rozwiązania sprzedażowe wykorzystywane w sklepach internetowych mające na celu zwiększenie sprzedaży w trakcie jednej transakcji. Celem każdego sklepu internetowego jest sprzedaż. […]

Skąd brać darmowe zdjęcia

Skąd brać darmowe zdjęcia na stronę, Facebooka, do prezentacji?

Zdjęcia ilustrujące stronę internetową, bloga lub sklep odgrywają bardzo ważną rolę, przyciągają klientów, czytelników, zachęcają do czytania, przeglądania i częstszych odwiedzin. Oczywiście najlepiej, jeżeli strona internetowa ilustrowany […]

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.

Przeczytasz o: Obsługa klientów, wysyłki i zwroty, promocje w sklepie, pozyskiwanie klientów, pozycjonowanie SEO, sprzedaż wielokanałowa, marketing, media społecznościowe, monitorowanie wyników i administracja.
Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego

Zakładając sklep internetowy zwróć szczególną uwagę na znaczenie kwestii prawnych w sklepie. Regulamin sklepu internetowego jest sercem Twojego sklepu od strony formalno-prawnej i biznesowej. Regulamin sklepu internetowego […]

wordpress jak zacząć

WordPress jak zacząć?

WordPress jest liderem wśród platform do tworzenia stron www. Wynika z łatwości obsługi, wysokiego poziomu personalizacji oraz skuteczności opcji SEO.

Przeczytasz o: Jak założyć WordPressa poradnik, nazwa, domena, hosting, instalacja i konfiguracja WordPress, panel użytkownika, jak edytować bloga i dodawać wpisy.
własny sklep internetowy jak zacząć

Własny sklep internetowy jak zacząć?

E-Commerce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do e-sklepów. Własny sklep internetowy krok po kroku.

Przeczytasz o: Co sprzedawać, Rodzaje sklepów internetowych, Platforma e-commerce, Design i UX, Logistyka i płatności, Regulamin, Marketing i SEO.
e-Commerce jak zacząć

E-Commerce jak zacząć?

Jak zacząć e-Commerce krok po kroku? Kompletny poradnik na temat jak rozpocząć e-Commerce i odnieść sukces prowadząc sklep internetowy.

Przeczytasz o: Platformy e-Commerce, jaki sklep e-Commerce wybrać i jak założyć sklep e-Commerce, pozycjonowanie e-Commerce, prowadzenie i administracja sklepu e-Commerce.
E-Commerce co to jest

E-Commerce co to jest?

E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych w internecie.

Przeczytasz o: E-Commerce podstawowe pojęcia, platformy e-Commerce, charakterystyka rynku e-Commerce, sukces w e-Commerce, trendy w e-Commerce, rynek e-Commerce w Polsce.
hosting pod sklep internetowy

Jaki hosting pod sklep internetowy?

Od jakości hostingu zależy to, jak szybko będzie działał Twój sklep internetowy, ilu klientów jest w stanie obsłużyć, a zatem jakie przyniesie zyski. Jaki wybrać hosting pod sklep internetowy?

Przeczytasz o: Hosting: Serwer wirtualny, VPS, parametry techniczne, limity, bezpieczeństwo, ranking hostingów pod e-sklep.
wysyłki w sklepie internetowym

Jakie wysyłki w sklepie internetowym?

Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy.

Przeczytasz o: Firmy kurierskie, Punkty odbioru, Poczta Polska, Broker kurierski, dostawy zagraniczne, Fulfillment, Dropshipping.
marketplace co to jest

Marketplace co to jest i jak działa?

Marketplace to innowacyjne podejście do e-handlu, przypominające internetowe targowisko, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców.

Przeczytasz o: Co to jest Sklep Marketplace – wady i zalety. Sklep Marketplace na WordPress + WooCommerce.
ile trwa założenie sklepu internetowego

Ile trwa założenie sklepu internetowego?

Jak wygląda i ile trwa założenie sklepu internetowego oraz co zrobić, by uprościć pracę agencji e-commerce i przyśpieszyć realizację projektu.

Przeczytasz o: Etapy – wycena, przygotowanie treści, projekt i wdrożenie, UX, testy, optymalizacja i SEO, utrzymanie i rozwój e-sklepu.

Szukasz agencji SEO / SEM?