Słownik SEO / SEM

Pozycjonowanie SEO słownik podstawowych pojęć i poradnik odpowie na Twoje pytania odnośnie SEO, SEM i trendów pozycjonowania. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących pozycjonowania organicznego SEO i marketingu SEM .

Słownik SEO / SEM


Analytics

Google Analytics to darmowe narzędzie udostępnione przez Google, w celu śledzenia statystyk strony i sklepów internetowych. Narzędzie Google Analytics jest bezpłatne i wymaga umieszczeniu kodu śledzenia w sekcji head strony.

Google Analytics


Content Marketing

Content Marketing (marketing treści) to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę i pomożemy Ci dotrzeć z nią do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym.

Content marketing


Google Ads

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania linków sponsorowanych. Linki reklamowe wyświetlane są na samej górze i opatrzone hasłem Reklama (Ads). Wyświetlenie reklamy nie wiąże się z ponoszeniem dodatkowym opłat. Platność pobierana jest za kliknięcie użytkownika w link.

Google Ads


Google Moja Firma

Google Moja Firma (Google My Business) to darmowa platforma od firmy Google, która umożliwia stworzenie i zarządzanie wizytówką przedsiębiorstw. Wizytówki firmy pokazują się po prawej stronie w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy Google oraz w aplikacji Google Maps.

Wizytówkę Google Moja Firma można wykorzystać do zainteresowania potencjalnych klientów swoimi produktami lub usługami. Specjalny panel umożliwia przedstawienia oferty, bezpośredni kontakt z klientami, gromadzenie opinii widocznych dla innych użytkowników i inne.

Google Moja Firma


Link Building

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.


Mapa strony

Mapa strony (sitemap) to plik utworzony bądź w formacie XML (/sitemap.xml). Mapa strony przekazana do Google Search Console ma ułatwiać indeksowanie stron przez roboty wyszukiwarek, co zwiększa widoczność i rozpoznawalność strony.


Marketing internetowy

Marketing internetowy to forma marketingu, używająca jako środka przekazu internetu, stron www, mediów społecznościowych, czy e-maili. Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki Google, banery, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, ogłoszenia reklamowe w internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.

Marketing internetowy


Marketing lokalny

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.


PPC

PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych.

PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.


Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie dla webmasterów stworzone w celu monitorowania strony internetowej pod względem pozycji, ruchu na stronie oraz poprawności strony. Search Console pokazuje informację jak widzi ddaną stronę wyszukiwarka Google.


SEM

SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.

Co to jest SEM?


SEO

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.

SEO co to jest?


pozycjonowwanie wordpress poradnik seo

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Z założenia WordPress jest bardzo przyjazny dla SEO. WordPress lubi wyszukiwarkę Google z wzajemnością.

Przeczytasz o: SEO definicje, Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, skuteczne pozycjonowanie WordPress, pozycjonowanie i optymalizacja strony WordPress – dobre praktyki, audyt strony WordPress SEO.
sem co to jest

Co to jest SEM?

SEM oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli połączenie pozycjonowania organicznego SEO i płatnych reklam PPC, które zapewniają widoczność i zwiększają ilość wejść na stronę.

Przeczytasz o: SEM definicje, SEM = SEO + PPC, Rodzaje SEM: SEO, PPC, Link Building, Content Marketing, Reklama displayowa, Agencje SEM, Skuteczne SEM i Korzyści SEM.
pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.

Przeczytasz o: Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie i optymalizacja sklepu – dobre praktyki, audyt sklepu SEO.

Baza wiedzy pozycjonowanie SEO

Dowiedź się więcej na temat SEO i SEM: pozycjonowanie – media społecznościowe – marketing internetowy – strony internetowe – WordPress – sklepy internetowe – WooCommerce – branding – identyfikacja wizualna – projektowanie graficzne. Poznaj naszego bloga!

Brandbook co to jest?

Brandbook jest cennym narzędziem dla każdej firmy, która chce budować silny i rozpoznawalny wizerunek. W dzisiejszym dynamicznym świecie firmy i marki rywalizują między sobą, w każdym nawet […]

Co to jest agencja kreatywna?

Jest wiele sposobów na zbudowanie wizerunku firmy lub marki. Jeżeli chcesz, żeby komunikacja była w pełni dopasowana do Twoich oczekiwań, zleć jej wykonanie agencji kreatywnej. Sukces firmy […]

Jak zrobić kalkulator na stronie internetowej?

Kalkulatory na stronach internetowych potężne narzędzie do angażowania i konwersji użytkowników. Jeżeli chcesz, żeby rozwiązanie było w pełni dopasowane do Twoich oczekiwań. Poznaj, jak działają oraz jakie […]

Brief strony internetowej

Potrzebujesz nowej strony internetowej i zastanawiasz się, jak profesjonalnie podejść do procesu projektowego? Zacznij od briefu projektowego strony internetowej. Strona internetowa jest wizytówką każdej firmy, niezależnie od […]

Sprzedaż wspomagana Guided selling

Co to jest sprzedaż wspomagana – guided selling?

Szukasz sposobu na wyróżnienie się i pozyskanie nowych klientów. Jednym ze sposobów na to jest wykorzystanie sprzedaży wspomaganej. Prowadzisz sklep internetowy, który nie przynosi zysku? To częsty […]

quiz rekomendacji produktu w sklepie internetowym

Interaktywny quiz rekomendacji produktu

Chcesz poprawić interakcię z klientami i zwiększyć sprzedaż? Dowiedż się, jak stworzyć quiz z rekomendacjami produktów, który zwiększy konwersję W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie e-Commerce, sklepy […]

Treści interaktywne w sklepie internetowym

Klienci oczekują od sklepów nie tylko szerokiego asortymentu i atrakcyjnych cen, ale również pozytywnych wrażeń zakupowych. Treści interaktywne to jeden ze sposobów na spełnienie tych oczekiwań. Konkurencja […]

Dedykowany sklep internetowy co to jest?

Szukasz sposobów na zbudowanie profesjonalnego sklepu internetowego, czy platformy e-Commerce. Jeżeli chcesz, żeby rozwiązanie było w pełni dopasowane do Twoich oczekiwań, poznaj dedykowany sklep internetowy, jego funkcje […]

Jak wybrać wykonawcę sklepu internetowego?

Potrzebujesz nowego sklepu internetowego i zastanawiasz się, jak bezpiecznie wybrać wykonawcę sklepu internetowego. Możesz spotkać się ze skrajnymi opiniami dotyczącymi kosztów stworzenia sklepu internetowego. Chcesz wiedzieć, jak […]

platforma zamówienia hurtowe B2B

Platforma zamówienia hurtowe B2B

Platforma B2B pomaga obsługiwać wszelkie relacje z partnerami biznesowymi. Obecnie w wielu firmach taki system stanowi nieodzowne narzędzie codziennej pracy.

Przeczytasz o: Platforma B2B i B2C, system B2B, integracje B2B.
Comarch e-Sklep

Comarch e-Sklep co to jest?

Comarch e-Sklep to sklep internetowy umożliwiający sprzedaż produktów i usług w modelu detalicznym i B2B. Platforma zapewnia wiele ciekawych możliwości dzięki integracji z systemami Comarch ERP. Jeżeli […]

sky-shop opinie

Sky-Shop opinie

Na bardzo konkurencyjnym rynku e-Commerce w Polsce działa wiele platform abonamentowych SaaS. Jedną z takich platform jest Sky-Shop.pl, co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu i czy to […]

platforma b2b

Co to jest platforma B2B?

Platforma B2B pomaga obsługiwać wszelkie relacje z partnerami biznesowymi. Obecnie w wielu firmach taki system stanowi nieodzowne narzędzie codziennej pracy.

Przeczytasz o: Platforma B2B i B2C, system B2B, integracje B2B.
Pola ACF WordPress

Pola ACF strona WordPress

ACF to ciekawe narzędzie, które może znacznie zwiększyć funkcjonalność strony internetowej opartej na WordPressie. Dzięki ACF można dodać do swojej strony internetowej dowolne dane, których obecnie potrzebujesz. […]

kreator sklepów internetowych

Jaki kreator sklepu internetowego?

Zastanawiasz się, jak zrobić sklep internetowy w prosty sposób i jak wybrać odpowiednie rozwiązanie do stworzenia Twojego sklepu? Dzięki kreatorom sklepów internetowych można stworzyć prosty sklep internetowy […]

Modernizacja strony internetowej

Modernizacja strony internetowej

Strony internetowej to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces jej modernizacji, administracji, rozwoju, wdrażania poprawek, dostosowań do nowych trendów. Modernizacja strony ma na celu jej […]

Przeniesienie sklepu internetowego

Przeniesienie sklepu internetowego

Migracja sklepu internetowego może być dla Twojego biznesu wielką szansą na rozwój, ale jest to złożone przdsięwzięcie. Dlatego, aby przeprowadzić przeniesienie z sukcesem, należy współpracować z rzetelnym […]

Branding co to jest?

Branding to proces tworzenia, utrzymywania i rozwijania unikalnego wizerunku marki, który pozwala na jej zakorzenienie w umysłach odbiorców oraz odróżnienie jej od konkurencji. Jak stworzyć skuteczny branding? […]

Trendy stron internetowych 2024

Najnowsze trendy stron internetowych 2024

Oczywiście trendy w projektowaniu stron internetowych stale się zmieniają. Jednak są trendy mające szczególny potencjał i są one ważnymi wskazówkami jak stworzyć profesjonalną stronę. Co będzie modne […]

Konfigurator produktu w sklepie internetowy

Jak zrobić konfigurator produktu w sklepie internetowy?

Sprzedajesz produkty w sklepie, które wymagają dedykowanego rozwiązania konfiguratora produktu. Jeśli chcesz, żeby rozwiązanie było w pełni dopasowane do Twoich oczekiwań. Poznaj, jak działa i jak wdrożyć […]

magento co to jest

Sklep Magento – Adobe Commerce

Planujesz duży sklep e-Commerce? Jednym z ciekawych rozwiązań do stworzenia takiego sklepu jest Magento. Poznaj wady, zalety i koszty wdrożenia tej platformy. Chcąc rozpocząć sprzedaż w internecie, […]

marketing automation co to jest

Marketing automation co to jest?

Twój sklep internetowy nie przynosi zysku, a Klienci nie powracają? To częsty problem w branży e-Commerce. Jakiego rodzaju działania podejmować, by Twój sklep internetowy był sklep internetowy […]

Sklep PrestaShop

Sklep PrestaShop

Platform e-Commerce na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać tą najlepszą. Jednym z ciekawych rozwiązań do stworzenia sklepu internetowego jest PrestaShop. Poznaj wady, zalety i koszty wdrożenia […]

Konwersja w sklepie internetowym

Konwersja w sklepie internetowym

Prowadzisz sklep internetowy, który nie przynosi zysku? To częsty problem w branży e-Commerce. Żeby zwiększyć sprzedaż musisz poprawić współczynnki konwersji w Twoim sklepie. Co to takiego konwersja […]

Szukasz agencji SEO / SEM?