Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Co to jest landing page?

landing page co to jest

Landing page to strona, która nie zawiera oddzielnych podstron i jest stworzona do celów promocyjnych lub informacyjnych.

Rozwój finansowy w branży e-Commerce to często kwestia użycia odpowiednich narzędzi marketingowych dopasowanych do promocji twojej oferty. Za jedną z najprostszych i z najbardziej skutecznych stron internetowych wspomagających sprzedaż jest landing page. Odpowiednio zaprojektowany graficznie, funkcjonalna, ukierunkowana na jeden cel może zwiększyć ruch i konwersję w postaci większej liczby leadów i złożonych zamówień w sklepie. Czym się charakteryzuje, z jakich elementów się składa i jaki realne korzyści przyniesie Ci strona internetowa landing page?

Przed podjęciem decyzji o założeniu strony internetowej sklepu lub własnego biznesu, warto opracować plan marketingowy. Największym problemem przy jego stworzeniu jest wygenerowanie konwersji, czyli pozyskanie uwagi osób faktycznie zainteresowanych marką i ofertą sklepu internetowego. Optymalnie zaprojektowana (grafika, wartościowy content, przyciski wzywające do pożądanej reakcji odwiedzających stronę – CTA) może na starcie biznesu zapewnić Ci przewagę nad konkurencją w Twojej branży. Dzięki niej możesz zwiększyć szanse na sprzedaż produktów, otworzysz się na nowe grupy docelowe i klienci będą lepiej kojarzyć Twoją markę, utożsamiając ją z konkretną akcją marketingową. Jaką opcję wybrać?

Możliwości jest wiele, ale jeśli zależy Ci na efektywnym marketingu, którego celem jest konwersja to najlepszym rozwiązaniem może być landing page. Wykonanie takiej strony zajmie web developerowi nie więcej niż 25 godzin, a Ty po oddaniu projektu będziesz mógł praktycznie od razu przystąpić do wdrażania swojej strategii kreowania wizerunku sklepu.


Strona Landing page poradnik

Szacowany czas czytania: 12 minut

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Co to jest landing page
  2. Jakie są rodzaje stron landing page
  3. Jakie warunki powinna spełniać dobra strona landing page
  4. Jakie są korzyści z założenia strony landing page
  5. Podsumowanie

Co to jest landing page definicja

Landing page to prosta strona docelowa, która wyświetla się osobie, która kliknie w Twoją reklamę na Facebooku, mailing, newsletter, baner reklamowy zamieszczony w innym serwisie lub reklamę w Google. To strona, na którą ląduję (ang. landing) internauta, który przeczytał tekst o produkcie sklepie, usłudze, zwykle krótki komunikat marketingowy. Strona landing page powinna być logicznym rozszerzeniem treści znajdującej się w reklamie.

Celem landing page’a jest zbudowanie bazy osób wchodzących na tę stronę, które w przyszłości w wyniku działań takich jak spersonalizowany treściowo e-mail marketing, social media marketing czy newsletter mogą stać się stałymi klientami.

Landing page może być osobną stroną, tzw. mikrostroną (micropage, microsit), a także elementem większej witryny. Zawiera najważniejsze informacje, które chciałbyś przekazać o swojej firmie lub sklepie i opisana jest na niej korzyść, jaką może osiągnąć odbiorca, jeśli poda swoje dane do dobrowolnego kontaktu mailowego w sprawie oferty, z poradnikiem na temat zbieżny z profilem strony. Ale landing page może mieć też inną formę, to tylko od Ciebie zależy, jak będziesz chciał zbierać leady sprzedażowe.

Wyróżnić można dwa podstawowe typy landing page. Landing page służący do pozyskiwania potencjalnych klientów, który został zaprojektowany tak, żeby poprawić konwersję. W tym celu, żeby powrócili do Twojego sklepu i dokonali zakupów, generuje się formularz elektroniczny z wypełnieniem danych kontaktowych (Imię i nazwisko i adres e-mail lub numer telefonu). Drugi typ landing page’u ma formę strony przedstawiającej produkt, a jej celem jest bezpośrednia sprzedaż. Obie strony docelowe można modyfikować, zlecając jej wykonanie web developerowi, który stworzy indywidualny projekt zgodnie z wytycznymi podanymi w briefie.


Rodzaje stron landing page

To, jaki będzie Twój landing page zależy od typu twojej działalności biznesowej w internecie, specyfiki branży e-Commerce, potrzeb odbiorców – jedni będą chcieli dostawać regularnie newslettera z informacją o promocjach, a inni artykuły eksperckie, w których opisuje się szerzej trendów w danym segmencie produktów, ich zastosowaniu – i priorytetów marketingowych w danym okresie funkcjonowania Twojego sklepu. Zlecając agencji interaktywnej wykonanie projektu strony internetowej landing page musisz wiedzieć, że jest to proste narzędzie, które ma przynieść określone korzyści w postaci konwersji lub poprawy współczynnika ruchu na stronie internetowej powiązanej z landing page. Może wpłynąć na lepsze pozycjonowanie Twojego e-sklepu i poprawić jego widoczność w wynikach wyszukiwania Google’a.

Lead Generation

Wśród marketerów działających w branży e-commerce mówi się o generowaniu leadów (z ang. Lead generation). Polega ono na prowadzeniu akcji marketingowych ukierunkowanych na określony cel sprzedażowy. Leady mogą mieć formę newslettera, który jest wysyłany do subskrybentów, z prośbą o wypełnienie ankiety o sklepie lub wyrażeniu opinii o zakupach; e-booka o charakterze edukacyjnym, na temat związany z działalnością firmy lub sklepu i przekazujący merytoryczną wiedzę; posta w mediach społecznościowych lub reklamy tekstowej w Google’u, pojawiającej się nad lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Lead generation w świecie online to jeszcze więcej skutecznych metod dotarcia do klienta.  A gdy to nastąpi możesz także określić tożsamość swojego klienta, co pozwoli Ci łatwiej rozpoznać jego potrzeby i przygotować dla niego ofertę, lepiej odpowiadającą jego oczekiwaniom.

Strona Click Through

Strona typu CTR (Click Through Rate) charakteryzuje się tym, że znajdują się na niej elementy zachęcające do interakcji, kliknięcia w nią, po czym następuje przekierowanie na inną, która bardziej szczegółowo opisuje produkt, sklep, ofertę, misję marki, itd. Zadaniem tego landing page jest zwiększenie częstotliwości wyświetleń strony do konwersji ruchu, na której możesz, przy pomocy argumentów merytorycznych – content, opisy, zajawki, opinie ekspertów, video marketing, dynamiczne animacje – przekonać do dokonania zakupów poszukiwanego produktu, jak i innych, z nimi powiązanymi.

Landing page sprzedażowy

Celem strony jest realizacja transakcji przez klienta. Przypomina ona więc stronę sklepu internetowego, ale złożoną z jednej mikrostrony, na której możesz dokonać zakupy, a w następnych krokach wybrać zamówienie i formę płatności elektronicznej – bank, z którego korzystasz lub BLIK. Zazwyczaj do takich stron odsyła kampania reklamowa w Google ADS, w której wybiera się stawkę za użycie określonych słów kluczowych w ogłoszeniu reklamowym, na Facebooku czy Instagramie.

Strony Coming Soon

Strona landing page z informacją Coming Soon powstaje, gdy sklep lub usługa reklamowana w internecie dopiero wchodzi na rynek e-Commerce. Dzięki nim, możesz dokonać analizy wstępnego zapotrzebowania i zainteresowania potencjalnych odbiorców i jakie będzie to miało przełożenie na późniejszą konwersję.


Konwersja strony Landing page

Głównym celem strony landing page jest konwersja. Konwersja to określone, oczekiwane działanie wykonane przez użytkownika, potencjalnego klienta w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię marketingową w internecie czy działania SEO. Konwersja zachodzi, gdy użytkownik wykona ważną dla Twojej strony akcję np. dokona zakupu, wypełni formularz rejestracyjny. Konwersja jest to wykonanie określonej akcji przez użytkownika, który dotarł do tej witryny za pomocą reklamy.


Dobra strona landing page

Projekt strony internetowej typu Landing page wyróżnia się bardzo często bogatą grafiką, ciekawymi efektami wizualnymi przenikających się warstw. Strona Landing page nie jest stroną firmową, dlatego należy zaprojektować ją w taki sposób, że wszystkie elementy, które są na niej użyta, realizowały główny cel takiej strony, jakim jest konwersja. Pomysłów na stronę Landing page jest naprawdę wiele. Ważne, żeby spełniała następujące warunki:

  1. Atrakcyjny design, przyciągający uwagę zastosowanym motywami, skórkami i rozwiązaniami graficznymi, spójnymi z ideą marki i odwołującą się do trendów w tej branży e-Commerce.
  2. Czytelny UX (User Experience), czyli strona mająca intuicyjny w obsłudze panel nawigacyjny, dzięki czemu można będzie się po niej płynnie poruszać i znaleźć CTA (przycisk Call To Action lub formularz do wypełnienia), po kliknięciu w który przechodzisz do strony internetowej z pełną ofertą.
  3. Odpowiedniej strukturze treści. Chodzi o to, aby nie była ona przeładowana informacjami, tylko stanowiła zajawkę do dalszych poszukiwań na stronie docelowej.
  4. Zachęcającym Call To Action, czyli przedstawieniu korzyści, jakie będzie miał użytkownik ze skorzystania z propozycji, np. podania danych kontaktowych w zamian za zniżkę lub darmowego e-booka na temat branżowy.
  5. Fachowej optymalizacji, na którą składa się wiele czynników, związanych z ładowaniem strony, wysokim pozycjonowaniem, wyeliminowaniu błędów technicznych (mogą się one pojawić w przypadku tworzenia wersji na urządzenia mobilne), które utrudniałyby odbiór i zmniejszały szansę na docelową konwersję, zmiany nastawienia z zainteresowanego na zdecydowanego na zakup.

Korzyści ze strony landing page

Landing page to dodatkowe narzędzie marketingowe, wspierające i wzmacniające skuteczność kampanii e-mail marketingowych do subskrybentów. Dzięki wdrożeniu atrakcyjnych i czytelnych rozwiązań CTA, możesz zasugerować użytkownikowi wykonanie określonego działania, które przyniesie Ci, właścicielowi platformy e-Commerce, korzyści takie jak wyższy poziom konwersji czy klikalności.

Ponadto, podstawowym zadaniem stron docelowych jest wspomniane tworzenie relacji z klientami (tzw. budowanie leadów), czyli zbieranie danych kontaktowych osób zainteresowanych ofertą w przyszłości. Landing page często służy również jako narzędzie do pozyskiwania zapisów na kursy e-learningowe, szkolenia lub inne rodzaje wydarzeń branżowych.

Z racji tego, że landing page jest stroną celową, pozwala na ciekawą wizualnie ekspozycję walorów konkretnego produktu lub usługi, ułatwiając podjęcie decyzji na stronie, na której jest możliwość złożenia zamówienia. Te same treści przedstawione na stronie głównej mogłyby umknąć użytkownikowi w natłoku innych informacji. Właśnie dlatego landing page będzie świetnym narzędziem komunikacyjnym marketingowo produkt.


Landing page – najczęściej zadawane pytania FAQ

Co to jest landing page?

Landing page to strona docelowa, na którą trafiają użytkownicy poprzez reklamę w Google’u, mediach społecznościowych czy kliknięcie w link wewnętrzny. To strona, na którą ląduję (ang. landing) internauta, który przeczytał tekst o produkcie sklepie, usłudze, zwykle krótki komunikat marketingowy.

Jakie są rodzaje stron docelowych typu landing page?

Strona produktu. Strona typu lead generation, która służy do zbierania adresów e-mail do potencjalnych klientów, aby następnie kontaktować się z nimi wysyłając im newslettera. Strona typu Click Through, na której znajdują się elementy zachęcające do interakcji, kliknięcia w nią, po czym następuje przekierowanie na inną, która bardziej szczegółowo opisuje produkt, sklep, ofertę, misję marki, itd. Zadaniem tego landing page jest zwiększenie częstotliwości wyświetleń strony do konwersji ruchu. Landing page sprzedażowy, który przypomina stronę sklepu internetowego, ale złożoną z jednej mikrostrony, na której możesz dokonać zakupy, a w następnych krokach wybrać zamówienie i formę płatności elektronicznej – bank, z którego korzystasz lub BLIK. Zazwyczaj do takich stron odsyła kampania reklamowa w Google ADS.

Jakie są zalety strony internetowej landing page?

Strona docelowa pomoże w zwiększeniu konwersji i poprawie ruchu użytkowników, poszerzanie świadomości i zasięgu marki sklepu internetowego, lepsza ekspozycja produktów i usług, bo landing page ma prosty, czytelny i przejrzysty wygląd, dodatkowe narzędzie marketingu internetowego, zachęta do podjęcia decyzji zakupowej.


Podsumowanie

Celem naszego tekstu było pokazanie, jakie korzyści może czerpać Twoja firma ze zlecenia wykonania projektu strony typu landing page. Głównym celem strony landing page jest konwersja. Konwersja to określone, oczekiwane działanie wykonane przez użytkownika, potencjalnego klienta, w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię marketingową w internecie czy działania SEO. Zachodzi ona wtedy, gdy użytkownik wykona ważną dla Twojej strony akcję np. dokona zakupu, wypełni formularz rejestracyjny. 

Założenie strony internetowej jest inwestycją, która pomoże zarówno potwierdzić jej wiarygodność, jak i dotrzeć do szerszej ilości Klientów niż za pomocą tradycyjnych technik marketingowych. Do Ciebie należy decyzja, czy jaki rodzaj strony landing page wybierzesz. Jeśli przeanalizowałeś wstępnie potrzeby swoich potencjalnych klientów, masz stworzonego e-booka, uruchomionego newslettera i gotową stronę dedykowaną dla Twojego sklepu internetowego, to landing page może być jak trampolina marketingowa, która pobudzi rozwój finansowy Twojego biznesu i pobudzi zainteresowanie lub pozwoli zaistnieć szerzej marce reprezentowanej przez Ciebie.

Chcesz zobaczyć jak landing page oddziałuje na sprzedaż w praktyce? Wystarczy, że napiszesz do nas e-maila na studio@thenewlook.pl ze szczegółowymi informacji jaki ma być to landing page, dla jakiej branży, wypełnisz briefa lub zadzwonisz na numer telefonu 730170330.


Czytaj również:

Strona WordPress

Potrzebujesz wsparcia przy założeniu strony WordPress lub instalacji i konfiguracji WordPressa. Czytaj więcej o naszych usługach...

5/5 - (3 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger