Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Restauracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

ile kosztuje pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie to jeden z najbardziej efektywnych elementów docierania do nowych użytkowników. Pozwala generować wartościowy ruch z wyszukiwarki Google, a co za tym idzie, dostarcza nowych klientów i może przyczynić się do realnego zwiększenia zysków.

Pozycjonowanie SEO to kompleksowy, długofalowy plan zwiększania widoczności strony w darmowych wynikach wyszukiwania Google. Celem pozycjonowania jest przygotowanie strony w taki sposób, aby mogła się pojawiać w wynikach Google na możliwie najwięcej słów kluczowych używanych przez potencjalnych klientów.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie organiczne SEO w wynikach wyszukiwania jest darmowe, ponieważ nie płacisz Google za wyniki organiczne. Google nigdy nie pobiera opłat za pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania i za umieszczenie linku do stron w wynikach wyszukiwania. Uwzględnienie stron internetowych w tych wynikach jest bezpłatne. Oczywiście pierwsze wyniki w wynikach Google to płatne reklamy – Google Ads. Pamiętaj jednak, że reklamowanie się w Google Ads nie będzie miało żadnego wpływu na pozycję strony w wynikach organicznych wyszukiwania.

Dlatego mówiąc o koszcie pozycjonowania strony lub sklepu mamy na myśli koszt usługi pozycjonowania SEO. Do osiągnięcia sukcesu w wyszukiwarce i pozyskanie wysokiej jakości ruch, trzeba spełnić pewne kryteria SEO, zoptymalizować stronę i napisać wartościowa treść – content marketing. Wszystko działania pozycjonowania SEO są długotrwałe i wymagają wiedzy i doświadczenia. Dlatego kosztem pozycjonowania SEO będzie Twój czas, albo koszt pracy agencji SEO.

Rynek pozycjonowania SEO, tak jak algorytm Google jest bardzo zmienny i nic nie jest dane na zawsze. Sama obecność w wyszukiwarce to za mało, aby zyskać pozycję i klientów. Musisz być wysoko w wielu frazach kluczowych, stale ulepszać metody pozycjonowania, aby pojawiać się wysoko wszędzie tam, gdzie szukają Cię potencjalni klienci.

Oznacza to, że pomimo teoretycznie darmowych wyników wyszukiwania, będziesz musiał ponieść koszty pozycjonowania strony lub sklepu, aby pojawiać się wysoko w Google. Należy jednak pamiętać, że tematyka pozycjonowania SEO jest bardzo obszerna i złożona. Dlatego też nie ma oczywiście stałego, uniwersalnego cennika pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego, ponieważ każdy przypadek jest indywidualny.  Jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie strony to trafne oszacowanie kosztów pozycjonowania, może być jeszcze trudniejsze.

Pamiętaj, nieumiejętne pozycjonowanie może być bardzo ryzykowne. Zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania SEO jest po prostu stratą czasu i środków. Współpraca z agencją SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej strony i zaoszczędzić czas. Jednak może również zaszkodzić stronie i jej reputacji. Nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być bezefektywną stratą dla Twojej strony, lub sklepu.

W tym tekście postaramy się odpowiedzieć na często zadawane pytania: ile kosztuje pozycjonowanie strony lub sklepu? Pozycjonowanie jest to złożony proces, dlatego trzeba odpowiedzieć na pytanie, jaka jest cena poszczególnych działań i usług w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jaki jest koszt pozycjonowania strony lub sklepu, jaki jest koszt uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w Google, zapoznaj się z naszym tekstem.


Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Szacowany czas czytania: 33 minuty

  1. Pozycjonowanie SEO – ważne informacje
  2. Jak działa pozycjonowanie SEO?
    1. Szeroki aspekt SEO
    2. Skuteczne SEO
    3. Korzyści SEO
  3. Samodzielne pozycjonowanie SEO
  4. Ile kosztuje pozycjonowanie strony?
    1. Audyt SEO strony internetowej
    2. Pozycjonowanie on-site
    3. Pozycjonowanie off-site
    4. Strategie pozycjonowania
  5. Co wpływa na koszt pozycjonowania SEO?
  6. Pozycjonowanie w agencji SEO
  7. Pozycjonowanie SEO – najczestsze pytania
  8. Podsumowanie

Pozycjonowanie SEO – ważne informacje

Co to jest pozycjonowanie SEO? Aby skutecznie, świadomie zlecić pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu agencji SEO i zrozumieć ile kosztuje pozycjonowanie SEO, wart poznać lub przypomnieć sobie podstawowe definicje.

SEO to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Optimization”, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem silnika wyszukiwarek.

Pamiętaj, zgodnie z definicjami samo SEO nie jest równoznaczne z pozycjonowaniem. Jednakże w Polsce SEO i pozycjonowanie używane są wymiennie do pozycjonowania organicznego, lub występują jako zbitka słów „pozycjonowanie SEO”.

Pozycjonowanie SEO to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO skupia się na pozycjonowaniu organicznym, czyli pozycjonowaniu nie płatnych, w odróżnieniu od pozycjonowania płatnego.

SEM to skrót angielskiej nazwy „Search Engine Marketing”, czyli ogół działań promocyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa, frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Mówiąc o wynikach wyszukiwania, mamy na myśli zarówno wyszukiwania organiczne SEO, jak i płatne PPC.

PPC to skrót angielskiej nazwy „Pay Per Click”, czyli w tłumaczeniu płać za kliknięcie. PPC to model opłat za płatną reklamę w wyszukiwarkach, czyli tzw. wyniki płatne. Wyniki płatne wyróżnione są najczęściej napisem „Reklama” i występują obok wyników organicznych. PPC to jednorazowa akcja, która nadaje się do działań promocyjnych. Jest to narzędzie bardzo elastyczne dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii, tworzenia fraz kluczowych oraz wysokości tzw. bid (maksymalna cena za kliknięcie). Klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy i płaci jedynie za kliknięcie w link reklamy.
Internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamy natywnej ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.

Link Building to proces tworzenia sieci powiązań z Twoją stroną. Tu również podstawową zasadą jest jakość, a nie ilość, co gwarantuje stały wzrost ruchu na Twojej stronie.

Marketing lokalny to rodzaj pozycjonowania, które odnosi się do skali lokalnej lub ogólnopolskiej. Marketing lokalny wymaga zoptymalizowania Twojej strony w odniesieniu do konkurencji lokalnej. To również pozycjonowanie w mapach Google oraz stworzenie profesjonalnej wizytówki Twojej firmy.

Media społecznościowe są obecnie niezbędnym elementem strategii SEO i promocji firm oraz marek w internecie. Są też nieocenionym miejscem kontaktu z Twoimi klientami. Tylko na Facebook’u jest obecnych 16 mln użytkowników z Polski.

Content Marketing to tworzenie wartościowych treści na Twoją stronę i pomożemy Ci dotrzeć z nią do Twoich potencjalnych klientów. Unikatowa treść jest niezbędna do skutecznego pozycjonowania stron internetowych w Google, ale przede wszystkim do przyciągnięcia uwagi użytkownika, aby pozostał na Twojej stronie na dłużej i polecił ją swoim znajomym – content marketing poradnk


Jak działa pozycjonowanie SEO?

Na temat SEO z biegiem czasu powstało wiele mitów i nieporozumień. Niezrozumienie zasad SEO przynosi wiele rozczarowań osobom, które stawiają pierwsze kroki w pozycjonowaniu.

  • SEO to proces długofalowy, poprawiający ilość ruchu przychodzącego z wyników wyszukiwarek (Google) na pozycjonowaną stronę. Pozycjonowanie stron internetowych koncentruje się nie tylko na ilości ruchu, ale także jego jakości.
  • Efekty SEO będą widoczne najwcześniej dopiero po kilku tygodniach, miesiącach, a czasem nawet po wielu latach. Są to jednak działania o długotrwałym efekcie.
  • Według badań SEO jest najbardziej efektywnym kanałem marketingu w Internecie, ale też trudnym do osiągnięcia.

Szeroki aspekt SEO

Jak widzisz SEO to bardzo zróżnicowane zagadnienie. Wiele osób i definicji utożsamia SEO z procesem optymalizacji strony internetowej, ale jest to oczywiście tylko jeden z aspektów. Pozycjonowanie SEO to zarówno poprawa ładowania się strony, jak i rozbudowa jej treści, zdobywanie linków pozycjonujących z innych stron w internecie itd.

SEO obejmuje przede wszystkim następujące praktyki:

  • Badanie i wdrażanie słów kluczowych.
  • Optymalizacja strony internetowej.
  • Szybka prędkość ładowania.
  • Responsywność strony – dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  • Bezpieczeństwo, aktualizacja strony – bezpieczny serwer, silne hasła, aktualizacje WordPress.
  • Certyfikat SSL – zabezpieczenie przesyłu danych przesyłanych między serwerem a przeglądarką.
  • Linki zwrotne – wysokiej jakości linki na zewnętrznych stronach z powiązanymi treściami, które prowadzą do Twojej strony.
  • Linki wewnętrzne – używanie wewnętrznych linków pomiędzy podstronami.
  • Pozytywne recenzje w Google, Facebook, LinkedIn itp.
  • Linkowania do strony z mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube.

Skuteczne SEO

Co to jest skuteczne SEO? Niektórzy mogą traktować skuteczne SEO jako osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, inni jako najlepszą możliwą optymalizację strony a jeszcze inni jako prowadzenie działań, które generują zwrot z inwestycji. Skuteczne pozycjonowanie SEO to takie, które lubi Twój klient i Google.

Najważniejsze to:

  • zadbanie o jak najlepsze wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania (SEO),
  • optymalizacja strony i poprawa najważniejszych problemów ze stroną,
  • usprawnienie działania strony dla kupujących pod kątem optymalizacji konwersji (UX)
  • analityka działaniu strony, jej widoczności i zachowaniu użytkowników,
  • prowadzenie działań Content Marketingowych skupionych na pozyskiwaniu ruchu.

Korzyści SEO

Powody do wprowadzania zmian na stronie wcale nie muszą wynikać tylko ze zmieniających się trendów. Rozwijanie strony internetowej pozytywnie wpłynie na wyniki SEO. Aktualizacja strony nie tylko podniesie Twoją pozycję w Google i przyniesie efekty, dzięki którym wydasz mniej pieniędzy i czasu na marketing internetowy.

Aktualizacja treści. Dobrym powodem do wprowadzenia zmian jest zdecydowanie fakt, że strona z dynamicznie zmieniającą się treścią będzie lepiej postrzegany przez Googla. Nowe treści na stronie to nie tylko to nie tylko opis Twojej działalności, ale również dodawanie treści eksperckich, albo nowości o produktach i usługach na podstronie bloga.

Optymalizacja strony. Z badań Google wynika, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Tak więc dobrym sposobem na zwiększenie konwersji Twojej strony WordPress jest ciągła optymalizacja strony, jeżeli zbyt długo się ładuje.


Samodzielne pozycjonowanie SEO

Jeśli prowadzisz małą, lokalną firmę, większość czynności pozycjonowania SEO możesz wykonać samodzielnie. Jeśli rozważasz robienie pozycjonowania samemu, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Pamiętaj, że rezultaty działań SEO będą widoczne dopiero po dłuższym czasie. Od wprowadzenia zmian na stronie do zauważenia korzyści wynikach wyszukiwania może minąć kilka miesięcy, rok, a w przypadkach stron o bardzo dużej konkurencji w danej frazie kluczowej nawet kilka lat.

Jeśli planujesz uruchomienie nowej strony lub wprowadzić zmiany w już istniejącej, to dobry moment zainteresowanie się SEO. Mając podstawową wiedzę na temat dobrych praktyk SEO, sam możesz doprowadzić do tego, że Twoja strona będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Wprowadzenie zmian zalecanych przez SEO, tworzenie i pisanie nowych treści wymaga żmudnej, długookresowej pracy. Jeżeli nie możesz poświęcić na to czasu, osiągnięcie oczekiwanych wyników może być niemożliwe.

Jeżeli uważasz, że nie poradzisz sobie z optymalizacją i pozycjonowaniem, możesz potrzebować dodatkowej pomocy eksperta od SEO. Dobry pozycjoner może także pomóc ulepszyć istniejącą stronę, zoptymalizować, a nawet doradzić Ci odpowiednie kroki jak pozycjonować stronę samemu. W taki sposób razem z ekspertem możesz tak od podstaw przygotować witrynę, by była przyjazna dla wyszukiwarek.

Pamiętaj, zatrudnienie nieodpowiedniej osoby do pozycjonowania SEO jest po prostu stratą czasu i środków. Zatem jak wybrać eksperta SEO i na co zwrócić szczególną uwagę przed i podczas współpracy z agencją SEO. Do uniknięcia kłopotów wystarczy pobieżna znajomość zagadnień opisanych poniżej. Taka wiedza przyda się, by uchronić się przed stosowaniem przez SEO metod, których należy unikać, albo takich, które pogarszają wyniki wyszukiwania witryny.


Ile kosztuje pozycjonowanie strony SEO?

Działania SEO wykonywane w ramach pozycjonowania

Wycena usługi pozycjonowania SEO obejmuje wstępną analizę strony, branży, konkurencji oraz zaplanowanie wszystkich działań przyczyniających się do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce Google. W ramach pozycjonowania strony należy wykonać szereg działań na różnych płaszczyznach. Są to prace związane z audytem, pozycjonowanie realizowane na stronie, czyli tzw. on-site, działania poza stroną tzw. off-site oraz wszystkie prace tworzeniem strategii SEO. Wszystkie te cztery aspekty pozycjonowania należy brać pod uwagę przy określeniu, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej.

Działania SEO związane z pozycjonowaniem:

  1. Audyt strony lub sklepu
  2. Pozycjonowanie on-site, czyli realizowane na stronie
  3. Pozycjonowanie off-site, czyli działania poza stronie
  4. Strategia pozycjonowania SEO

Pamiętaj, wszystkie wyceny w naszym tekście są orientacyjne i opierają się na stawce 100 zł za godzinę pracy specjalisty SEO. Podane godziny w poniższych kalkulacjach są orientacyjne, a całkowita ilość godzin oraz koszt pracy zależy od konkretnej strony, jej poprawności, wcześniej prowadzonych działań pod kątem pozycjonowania, a także od doświadczenia specjalisty SEO oraz liczby osób koniecznych do pracy nad pozycjonowaniem strony lub sklepu.


1. Audyt SEO strony internetowej

Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem pozycjonowania jest wykonanie audytu SEO pozycjonowanej strony internetowej i konkurencji. Audyt SEO to kompleksowa analiza i ocena strony internetowej pod kątem dostosowania do głównych parametrów związanych z pozycjonowaniem. Audyt powinien sprawdzić nie tylko poprawność wykonania strony, jej kod, strukturę, technologię, ale przede wszystkim przeanalizować nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Wynik audytu pozwoli poprawić elementy odpowiedzialne za pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google oraz zwiększyć zaangażowanie odwiedzających ją użytkowników.

Profesjonalny audyt SEO
Analiza oparta na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania organicznego i efektywności prowadzonych działań SEO.

  • Audyt treści – analiza jakości treści, słów kluczowych na stronie pod kątem poprawić pozycji strony internetowej w wyszukiwarce.
  • Analiza techniczna – ocena strony pod kątem podstawowych parametrów technicznych związanych z SEO.
  • Dostępność strony – analiza, czy strona działa poprawnie na urządzeniach mobilnych, sprawdzenie szybkości ładowania, analiza WCAG.
  • Otoczenie w sieci – audyt konkurencji oraz czy strona jest poprawnie zintegrowana z mediami społecznościowymi i Google Maps.
  • Raport SEO – wskazówki, rekomendacje jak poprawić pozycję strony internetowej w Google.

Istnieje ponad 100 czynników decydujących o pozycji strony w internecie. Przed przystąpieniem do pracy nad pozycjonowaniem organicznym warto stworzymy audyt, w którym wykaże elementy wymagające poprawy i zaproponuje konkretne rozwiązania. Dobry audyt to nie tylko ocena, które elementy wymagają poprawy, ale wskazanie rozwiązania błędów na stronie oraz rekomenduje przyszłe działania SEO.

Co powinien obejmować audyt?
Zlecając analizę strony lub sklepu internetowego specjalistom SEO otrzymasz coś więcej niż tylko wskaz błędów w strony. Prawidłowy audyt powinien obejmować podstawowe etapy:

Konsultacje – na tym etapie specjalista dowiaduje się o najważniejszych celach projektu. Wypełnienie krótkiego briefu pozwala na dobranie podstawowych kierunków działań oraz bieżących problemów.
Analiza strony lub sklepu – analiza strony, konkurencji, porównanie statystyk, kontrola treści i SEO. Elementy audyt sklepu to m.in. ogólna ocena stanu strony, analizy różnego rodzaju danych jak kodu sklepu, jego struktury, ruchu na stronie, widoczności w wynikach wyszukiwania, słów kluczowych. Ocena stanu technicznego i ogólnego działania strony obejmuje m.in. test szybkości wczytywania sklepu, analizę meta znaczników, tytułów i opisów, słów kluczowych. Analiza sklepu opisuje problemy i trudności oraz przygotowuje rekomendacje zmian.
Rekomendacje – opracowanie raportu, który jest produktem końcowym przeprowadzanego audytu. W dokumencie raportu znajdą się szczegółowe informacje związane z analizą strony lub sklepu, zdiagnozowanymi problemami oraz konkretne zalecenia, wskazówki i sugestie, które pozwolą na ich wyeliminowanie. Raport powinien być omówiony, tak aby w pełni wykorzystać wszystkie zawarte w nim rekomendacje do wdrożenia zmian.

Czas przygotowania audytu:

  • mała strona to od 2 do 4 godzin
  • duża strona lub sklep internetowy to nawet kilkanaście godzin

Koszt audytu SEO strony:

  • dla małej strony audyt SEO może kosztować od 200 zł
  • dla dużej strony lub sklepu od 500 zł do kilku tysięcy złotych

Cennik audytu SEO: strony internetowej | sklep internetowy

Darmowy audyt SEO:

  • często agencja wykonuje audyt SEO w ramach umowy, traktując to jako część współpracy, są to jednak często niskiej jakości dokumenty, generowane szablonowo
  • oczywiście sam możesz wykonać wstępny, bezpłatny audyt strony, wykorzystując darmowe narzędzia SEO, jednak dane te będą znacznie ograniczone

Darmowe narzędzia do audytu SEO to m.in. Seoptimer i SEO Seosite Checkup.


2. Pozycjonowanie on-site

Działania SEO on-site w czasie tworzenia strony lub na istniejącej stronie możemy podzielić na optymalizację oraz tworzenie treści. Stworzenie strony lub sklepu internetowego, nawet najbardziej interesującej i oryginalnej nie wystarczy, aby odnieść sukces. Aby dotrzeć do użytkowników, trzeba zoptymalizować stronę do wymagań Google i zadbać o to, aby były widoczne dla wyszukiwarek. Oznacza to, iż użytkownicy będą mogli szybko i łatwo odnaleźć Twoją stronę lub e-sklep za pomocą wyszukiwarki. Ponadto treści na stronie i artykuły bloga powinny być przyjazne wyszukiwarce Google, żeby dobrze się pozycjonować. Wymaga to planowania i tworzenia treści, które mają za zadanie przyciągnąć odbiorców, zatrzymać ich na stronie i przekonać do zakupu.

Pozycjonowanie on-site to jeden z najważniejszych czynników całego procesu pozycjonowania. Jest to proces długotrwały i czasochłonny, któremu można podzielić na dwa etapy optymalizację strony i treści: podczas tworzenia strony oraz wszystkie działania po opublikowaniu strony.

Działania on-site to wszystkie działania, które realizowane są przede wszystkim podczas tworzenia strony lub sklepu internetowego. Pozycjonowanie on-site oraz optymalizacja strony pod SEO wymagają fachowej i szerokiej wiedzy. Dobrze zrobiona i zoptymalizowana strona tworzy podstawę przyszłych działań pozycjonowania SEO.

Optymalizacja strony

Optymalna strona to taka, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej. Zoptymalizowana strona przyciąga więcej klientów, dlatego projektując stronę internetową, pamiętaj optymalizacji i prędkości ładowania. Korzystając z WordPressa, możesz zainstalować odpowie wtyczki do „cachowania” (buforowania części strony), dzięki czemu użytkownicy będą musieli pobierać stronę przez przeglądarkę tylko raz. Niektóre bardziej techniczne aspekty cachowania i kompresji plików mogą wymagać pomocy specjalisty, jeśli nie masz szczegółowej wiedzy technicznej.

Źle zaprojektowana i niezoptymalizowana strona internetowa może wymagać audytu SEO, który dokładnie określi, w jaki sposób powinna ona być wykonana. Działania te mają doprowadzić również do tego, aby Twoja strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez optymalizacji nawet najlepsze strona, czy działania promocyjne, mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dobrze, jeżeli agencja interaktywna projektująca stronę internetową zadba całościowo o pozycję SEO Twojej strony i poprawi wyniki wyszukiwania Google. Uzupełnieniem oferty projektowej profesjonalnej agencji jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona łatwiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Optymalizacja to praca, którą trzeba wykonywać stale z powodu zmieniającego się trendów, zmian zachodzących w sposobie korzystania z internetu przez ich użytkowników oraz aktualizacji algorytmów Google. Nawet wstępnie zoptymalizowana strona, w dalszym ciągu będzie wymagać licznych zmian i usprawnień szybkości ładowania.

Koszt pozycjonowania on-site w zakresie optymalizacji to koszt roboczogodziny specjalisty od optymalizacji SEO. Dokładna wycena optymalizacji strony zależy zatem od wielkości i skomplikowania strony internetowej, czyli od ilości czasu, który trzeba poświęcić na optymalizację.

Czas optymalizacji strony:

  • mała strona to od 3 godz. – prosta strona z kilkoma podstronami
  • duża strona lub sklep internetowy to nawet kilkanaście godzin

Koszt optymalizacji strony:

  • dla małej strony optymalizacja może kosztować od 300 zł
  • dla dużej strony lub sklepu od 400 zł do kilku tysięcy złotych

Cennik optymalizacji: strony internetowej | sklep internetowy

Tworzenie treści SEO

Strona z wartościowymi treściami to taka, którą użytkownicy będą mogli odnaleźć za pomocą wyszukiwarki internetowej, a elementy budowy strony oraz treści na niej zamieszczone przyciągają na dłużej i skłaniają do powrotu. Takie działania są niezbędne, aby strona była widoczna dla wyszukiwarek i żeby docelowo użytkownicy mogli odnaleźć Twoją stronę za pomocą wyszukiwarki Google.

Dobra treść musi spełniać wiele kryteriów, dlatego ważnym elementem tworzenia treści jest doświadczenie pracy copywritera oraz znajomość, w jaki sposób internauci szukają informacji na dany temat w danej dziedzinie.

Tworzenie treści polega na stworzeniu schemat tekstu pod względem SEO, który w pełni pokrywa daną tematykę, określi wytyczne komunikacji dla danego zagadnienia oraz sugestie dotyczące narracji tekstu. Bardziej skomplikowane pozycjonowanie w bardzo konkurencyjnych branżach może wymagać stworzenia tzw. planów contentowych.

Pisanie wartościowych treści nie opiera się na umieszczaniu w tekście słów kluczowych. Dobry tekst do pozycjonowania powinien przede wszystkim być wartościowy dla czytelnika i odpowiadać na pytania użytkowników. Istotne jest również unikatowości tekstu oraz zachowanie poprawności językowej, dostosowany stylem i językiem komunikacji do konkretnej grupy docelowej.

Co to jest content marketing?

Tworzenie treści SEO to zazwyczaj publikacja tekstu lub artykułu na stronie, dobranie słów kluczowych, właściwe formatowanie, linkowanie wewnętrzne, dodanie zdjęć, infografiki i materiałów wideo.

Tworzenie treści wyceniane jest najczęściej na podstawie objętości tekstu, czyli na ilości znaków ze spacjami (zzs). Podane ceny dotyczą tekstów o objętości 1000 zzs.

Teksty na stronę lub do sklepu możemy podzielić na trzy rodzaje: proste teksty standardowe, teksty specjalistyczne oraz opisy produktów.

Teksty standardowe SEO – proste teksty wykorzystywane w szeroko rozumianym content marketingu, teksty niewymagające researchu, teksty lifestylowe na bloga.

  • Teksty na bloga od 15 do 30 zł netto
    – proste teksty na bloga o popularnej tematyce np. lifestyle bez specjalnej zawartości merytorycznej
  • Teksty proste od 25 do 50 zł netto
    – teksty niewymagające researchu treści danej branży i fachowego słownictwa, teksty tematyczne kierowane do laików
  • Teksty marketingowe od 30 do 60 zł netto
    – teksty na strony internetowe, blogi firmowe, proste artykuły sponsorowane na podstawie źródeł klienta, content writing

Teksty specjalistyczne SEO – specjalistyczne teksty na stronę internetową, bloga firmowego. Teksty specjalistyczne wymagające specjalistycznej wiedzy i researchu branży, specjalistycznej wiedzy, słownictwa, artykuły eksperckie, poradniki, teksty sponsorowane itp.

  • Teksty marketingowe od 40 do 80 zł netto
    – specjalistyczne teksty marketingowe na strony internetowe, blogi firmowe, proste artykuły sponsorowane na podstawie źródeł klienta, content writing
  • Teksty na podstawie źródeł od klienta od 40 do 80 zł netto
    – specjalistyczne teksty oparte na podstawie źródeł od klienta, brak konieczności researchu lub tylko w podstawowym zakresie
  • Teksty specjalistyczne od 50 do 100 zł netto
    – teksty specjalistyczne na strony internetowe, teksty wymagające specjalistycznej wiedzy, słownictwa i researchu, artykuły eksperckie, poradniki, teksty sponsorowane
  • Teksty profesjonalne od 60 do 120 zł netto
    -merytoryczne teksty na strony www, blogi firmowe wymagające researchu i fachowej wiedzy, kierowane do szerokiego grona odbiorców, ale niekoniecznie specjalistów z danej branży

Opisy produktów i kategorii – proste opisy produktów, usług i kategorii w sklepie internetowym, zaawansowane opisy produktów, usług na podstawie informacji, specyfikacji dostarczonych od klienta. Kreatywne, angażujące i niestandardowe oraz sprzedażowe, nieszablonowe opisy produktów itp.

  • Proste opisy produktów od 5 do 10 zł netto
    – standardowe opisy produktów, usług na podstawie informacji, specyfikacji dostarczonych od klienta, niewymagające operowania słownictwem fachowym
  • Złożone opisy produktów od 8 do 16 zł netto
    – zaawansowane opisy produktów, usług wymagające researchu, znajomości specyfikacji technicznej i fachowego nazewnictwa

Artykuł na bloga firmowego powinien mieć minimum 5000-7000 znaków ze spacjami.

  • Koszt takiego krótkiego tekstu to od 75 zł do 850 zł
  • Wpisy na blogu powinny być publikowane co najmniej raz w miesiącu

Opis produktu lub kategorię to zazwyczaj około 2000-3000 znaków ze spacjami.

  • Koszt takiego opisu to od 10 zł do 50 zł

Tworzenie treści – cennik content marketingu


3. Pozycjonowanie off-site

Pozycjonowanie to nie tylko działanie na stronie (on-site). Ważnym czynnikiem pozycjonowania SEO są działania off-site, czyli takie, których potencjalny klient nie zobaczy wizualnie na stronie internetowej, a jednak mają wpływ na pozycję strony w Google.

Podczas indexowania stron i określania ich pozycji, Google bierze pod uwagę wiele czynników. Jednym z nich są wszystkie odnośniki do strony. Kiedyś najważniejsza była ich ilość linków zewnętrznych, obecnie istotna dla pozycjonowania jest ich jakość.

Wszystkie działania off-site odbywają się poza stroną internetową i najczęściej nie masz nad nimi pełnej kontroli.

W ramach działań off-site wyróżniamy:

Link building – strategia, proces pozyskiwania linków zewnętrznych do strony internetowej. Istnieje wiele sposobów na pozyskanie linków, ale nie wszystkie są jednakowo skuteczne i wartościowe. Należy się skupić na pozyskiwaniu linków z domen wysokiej jakości. Takie linki zwiększają szansę na dobrą pozycję w Google, może również przynieść szereg dodatkowych korzyści jak budowanie rozpoznawalności i autorytetu strony oraz pozytywnych skojarzeń ze stroną czy nawet konwertować nowych ruch.

  • Zdobycia linków to czas od 3 do 8 godzin w zależności od posiadanej bazy miejsc oraz branży.
  • Koszty linków w tym zakresie będzie wynosił od 300 do 800 zł miesięcznie w agencji SEO.

Content Marketing – tworzenie wartościowych treści to sposobów na pozyskanie linków do strony internetowej. Unikalne, interesujące treści będą chętnie polecane i udostępniane przez innych użytkowników. Ważne, aby tworzone nie powielały już istniejących w internecie, ale przynosił czytelnikom ciekawe rozwiązania, inspirujące pomysły, dostarczał cenną wiedzę lub rozrywkę. Dobrej jakości treści mają dużą szansę na zauważenie przez innych. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że treści będą udostępniane i w ten sposób pozyskasz wartościowe linki od użytkowników polecających Twój content w internecie.

Wpisy gościnne (guest blogging) – artykuły gościnne pisane przez nas na innych blogach. Jest to popularny i bardzo dobry sposobów budowania linków do strony. Jeżeli dysponujesz interesującą wiedzą na dany temat w tej samej branży, możesz spróbować nawiązać kontakt z innymi autorami i zaproponować współpracę partnerską. W ramach współpracy tworzysz wpis, z którym zostanie opublikowany na blogu partnera z linkiem zwrotnym do Twojej strony.

  • Wpisy gościnne co do zasady są bezpłatne.

Artykuły sponsorowane – forma subtelnej reklamy na innej stronie polegająca na publikacji profesjonalnego artykułu zawierającego wartościową treść dla czytelnika. Od tradycyjnego artykułu odróżnia go umieszczenie grafiki, logotypu produktu lub marki oraz linku do strony. Zadaniem artykułu sponsorowanego jest przyciągnięcie uwagi klienta i wywołanie w nim chęci bliższego zapoznania się z określonym produktem, dlatego to dobry sposób na budowanie sieci wartościowych linków.

  • Koszt artykułów sponsorowanych
    Umieszczenie tekstu wraz z linkiem na branżowym portalu/blogu zaczyna się od 50 zł i oscyluje do nawet kilku tysięcy złotych za pośrednictwem np. platformy WhitePress.

Linki z mediów społecznościowych – są to linki, które zazwyczaj nie posiadają atrybutu “dofollow”, czyli robot Google nie podąży za linkiem. Linki nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję w Google, jednak tego typu odnośniki mogą przynieść dodatkowy ruch i wpływać na rozpoznawalność strony. Podzielenie się treścią w mediach społecznościowych czy komentarz na innym, sprawia, że strona ma większy zasięg. Tym samym zapewnia to nie tylko wzrost ruchu na stronie, ale również szansę na zyskanie zaufania dla strony i zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.


4. Strategie pozycjonowania

Oszacowanie kosztów pozycjonowania strony lub sklepu komplikuje się, jeżeli chcemy wycenić usługę tworzenia strategii pozycjonowania. W ramach strategii pozycjonowania możemy wyróżnić działania tworzenia strategii SEO oraz strategii content marketingowej.

Strategia SEO

Strategia SEO to szereg skorelowanych działań na stronie (on-site) i poza nią (off-site), służących osiągnięciu jak najwyższych pozycji strony na jak największą liczbę fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Celem strategii SEO jest pozyskanie na stronę konwertującego ruchu. Jest to z reguły priorytet działań SEO, który można wyrazić w mniejszych celach. Cel założony przez strategię SEO może zostać osiągnięty tylko za pomocą skoordynowanych działań on-site i off-site. Strategia SEO na dany okresie może polegać na zwiększeniu widoczności konkretnych sekcji strony, rozbudowie bloga, generowaniu potencjalnych linków zewnętrznych.

Strategia SEO to kompleksowy plan tworzenia strony oraz jej rozwoju poprzez rozbudowę treści odpowiadający potencjalnym zapytaniom użytkowników, którzy mogą szukać danej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania. Strategia przygotowywana jest na podstawie analizy słów kluczowych oraz analizy bezpośredniej konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Strategia SEO skupia się zazwyczaj na elementach takich jak analiza konkurencji, pomysły na rozwój strony, tworzenie planów contentowych dla bloga firmowego, systematyczny audyt strony w narzędziach SEO jak Google Search Console, Google Analytics, Semrush i inne. Strategia zawiera także podstawowe wskazówki optymalizacyjne dotyczące strony. Jej efektem jest dokument prezentujący budowę strony, dzięki której będzie ona w stanie pojawiać się na planowane zapytania generowane przez potencjalnych klientów.

Strategia content marketingowa

Content marketing w ostatnich latach zyskała szczególnie na popularności i jest to obecnie najczęściej wybierana form promocji w internecie. Wysokiej jakości, unikalne treści to dla Google jeden z najważniejszych czynników rankingowych, wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Do efektywnych działań musisz odpowiednio zaplanować strategię content marketingową. Opracowanie odpowiedniej strategii content marketingowej, optymalizacja treści, zastosowanie wewnętrznej dystrybucji treści z linkowami zewnętrznymi, przekładają się na długotrwałe efekty SEO.

Strategia content marketingowa opiera się na budowaniu długotrwałej relacji z odbiorcą. Publikując na stronie internetowej wartościowy content, zyskujesz zaufanie, a klienci chętniej wracają na Twoją stronę. Dobry, skuteczny content marketing to połączenie pozycjonowania SEO, Public Relations, a także działań typu lead generation (generowanie leadów sprzedażowych). Strategia contentowa pozwala na dotarcie do nowych klientów i zwiększenia ruchu na Twojej stronie.

Content Marketing realizowany jest w różnych formach, najważniejsze i najczęściej stosowane to specjalistyczne artykuły, poradniki, raporty, webinary, podcasty, infografiki oraz e-booki. Do najczęściej wybieranych kanałów przekazu należą media społecznościowe Facebook, Instagram, LinkedIn i inne, kanały na YouTube, tematyczne strony internetowe, portale i blogi branżowe.

Wdrażanie strategii content marketingowej ma wiele korzyści wynikających z jej realizacji, spośród nich możemy wymienić te najważniejsze:

  • dystrybucja wartościowej treści
  • zdobywanie zaufania klientów
  • przyciąganie uwagi użytkowników
  • budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie
  • budowanie świadomości marki wśród odbiorców

Dobra strategia content marketingowa, doświadczenie pozwalają maksymalnie wykorzystać skuteczność marketingu treści w internecie, co przekłada się na konkretne korzyści biznesowe dla Twojej firmy.

  • Czas potrzebny na stworzenie strategii contentowej to około 3-5  godz. miesięcznie
  • Koszt tworzenia strategii content marketingowej to od 300 do 500 zł i więcej miesięcznie

Wszystkie opisane powyższej czynniki mają wpływ na końcową cenę pozycjonowania strony internetowej. Jak widać koszt pozycjonowania strony, jest bardzo złożony i uzależniony od wielu zmiennych czynników, przez co bardzo trudno jest określić ostateczną kwotę za pozycjonowanie SEO strony. Całkowity koszt pozycjonowania zależna jest również od stanu strony, jej rozbudowania, branży, w której działa, indywidualnych potrzeb, oraz w szczególności zasięgu, jaki chcemy osiągnąć. Cena pozycjonowania strony internetowej zatem może wynieść od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych.


Co wpływa na koszt pozycjonowania SEO?

Na dokładny koszt pozycjonowania strony internetowej główny wpływ będzie mieć profesjonalizm jego wykonania, czyli koszt specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem SEO oraz koszt użytych narzędzi SEO.

Doświadczony pracownik SEO
Głównym kosztem każdej usługi jest koszt pracy eksperta. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, to właśnie wynagrodzenie pracy specjalisty SEO jest kluczowym kosztem pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Dobry specjalista SEO to jego wiedza i doświadczenie, które ciągle są na bieżąco aktualizowane o nowości i trendy SEO.

Doświadczony pozycjoner obserwuje wielu klientów, różne branże, doskonale wie, co się sprawdza, a czego należy unikać przy pozycjonowaniu. Doświadczenie takiej osoby, zdobyte umiejętności, to również istotne czynniki, które wpływają na to czy strona osiągnie sukces oraz ile ostatecznie będzie kosztować pozycjonowanie strony.

Wiedza specjalisty SEO, poparta profesjonalizmem i jakością agencji SEO, to główny koszt pozycjonowania strony internetowej.

  • Koszt specjalisty SEO to od 60 do powyżej 100 zł za godzinę pracy

Narzędzia SEO
Każda profesjonalny pozycjoner lub agencja SEO wykorzystują podczas pozycjonowania strony internetowej tzw. narzędzia SEO. Pomagają one w pozycjonowaniu strony, analizie konkurencji, monitoringu fraz kluczowych, a nawet wyszukiwaniu miejsc do linków zewnętrznych.

Poza kilkoma podstawowymi bezpłatnymi narzędziami większość niezbędnych narzędzi SEO jest płatna. Co ważne narzędzia SEO nie są tanie, a ich koszt zaczyna się od 400 zł w abonamencie miesięcznym. Bez profesjonalnych narzędzi SEO, które dają dostęp do informacji SEO oraz odpowiedniej interpretacji wyników, trendów nie da się obecnie skutecznie pozycjonować stronę internetową. Paradoksalnie dostęp do tak kosztownych narzędzi SEO pozwala jednocześnie oszczędzać czas i pieniądze.

W codziennej pracy specjaliści SEO korzysta z kilku płatnych narzędzi SEO, między innymi z:

  • Senuto = 40-800 zł miesięcznie
  • Semstorm = 100-500 zł miesięcznie
  • Searchmetrics = 90-160 $ miesięcznie
  • Semrusch = 120-450 $ miesięcznie
  • Ahrefs = 100-1000 $ miesięcznie

Oczywiście lista płatnych narzędzi może być dużo dłuższa. Narzędzia SEO kosztują agencję SEO przynajmniej kilkaset złotych miesięcznie.


Agencja SEO

Zatrudnienie agencji od SEO to poważna decyzja, która może podnieść jakość Twojej strony i zaoszczędzić czas. Jednak może również zaszkodzić stronie i jej reputacji. Przed podjęciem decyzji współpracy ze specjalistą lub agencją SEO należy przeanalizować potencjalne korzyści oraz wady takiej współpracy. Pamiętaj, że nieodpowiedzialne pozycjonowanie SEO może wyrządzić kłopoty lub być bezefektywną stratą czasu i pieniędzy.

Dobra agencja SEO świadczy następujące usługi z zakresu pozycjonowania, takie jak:

  • analiza zawartości lub struktury strony
  • porady techniczne na temat projektowania stron
  • tworzenie wartościowych treści na stronę
  • zarządzanie kampaniami rozwoju firmy online
  • badanie słów kluczowych
  • szkolenia SEO
  • ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych

Na koniec zorientuj się, czy agencja SEO jest zainteresowana Twoją stroną, czy jesteś jednym wielu klientów, co może wpłynąć na przypadkowość działań. Jeżeli agencja nie zagwarantuje Ci dostępności i zaangażowania na odpowiednim poziomie, znajdź kogoś, kto wykaże takie zainteresowanie lub staraj się pozycjonować stronę samemu.

Możesz również poprosić agencję SEO o sprawdzenie Twojej strony pod kątem technicznym i wyszukiwania, by dowiedzieć się, jakich według agencji wymaga działań, dlaczego i jaki jest ich oczekiwany efekt. Prawdopodobnie taka analiza będzie się wiązała z kosztami lub koniecznością udzielenia dostępu do strony, Google Analytics i Search Console. Agencja SEO powinna potrafić realistycznie ocenić potencjalne ulepszenia i określić wymagany do ich wprowadzenia nakład pracy. Jeśli taka agencja zapewni Cię, że Twoja strona będzie miała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, poszukaj kogoś innego.

Zachowaj ostrożność chcąc zatrudnić agencję SEO
Pozycjonowanie SEO może zrobić dużo dobrego dla Twojej strony, jednak reputacja branży SEO jest bardzo niska. Liczne agencje SEO prowadzą agresywne działania marketingowe oraz usiłują w nieetyczny sposób manipulować klientami, wpływając na ich decyzję. Agencje często wykorzystują chęć osiągnięcia wysokich wyników przez klientów, połączoną z niewiedzę, nieznajomością branży i skomplikowania pozycjonowania SEO.

Pozycjonowanie SEO najczęstsze pytania

Ile kosztuje pozycjonowanie SEO?

Koszt pozycjonowania SEO jest bardzo elastyczny. Wiele zależy od samej strony internetowej, a także domeny, na której się ona znajduje. Cena pozycjonowania jest zależna m.in. od historii domeny, konkurencyjności, jakości treści na stronie, wielkości strony i skali prowadzonego biznesu.
Miesięczny koszt SEO zaczyna się od ok. 400-800 zł i w zasadzie nie ma górnej granicy. Im większa strona, im więcej pracy wymaga tym koszt miesięcznego pozycjonowania SEO będą większe. Niski budżet to też niska intensywność działań SEO.

Co to jest SEO?

SEM = SEO + PPC, gdzie SEO to pozycjonowania organiczne strony lub sklepu, natomiast PPC to płatne reklamy w Google. SEM obejmuje całość działań związanych z marketingiem w wyszukiwarkach, a działania SEO koncentrują się głównie na optymalizowaniu stron internetowych.

Dlaczego SEO jest ważne?

SEO to jedno z podstawowych źródeł dotarcia do nowych klienta, szczególnie tych używających wyszukiwarki Google. Prowadzenie działań SEO jest relatywnie tanie i łatwe, ale są to działania długofalowe, aby uzyskać efekty.


Podsumowanie

Mam nadzieję, że w tym krótkim tekście przedstawiliśmy Ci ważne aspekty pozycjonowania SEO oraz odpowiedź na pytanie ile kosztuje pozycjonowanie? Pozycjonowanie SEO to nie moda, ale konieczność w dzisiejszym internetowym świecie, w którym ranking Google i pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki decyduje o sukcesie w każdej branży.

Wszystkie powyższe czynniki mają wpływ na końcową cenę pozycjonowania strony internetowej. Jak widać – koszt pozycjonowania strony jest uzależniony od wielu zmiennych czynników, przez co bardzo trudno jest określić ostateczną kwotę za SEO. Zależna jest ona od stanu strony www, jej rozbudowania, branży, w której działa, zasięgu, jaki chce osiągnąć i potrzeb samego właściciela. Cena pozycjonowania zatem może się wahać i wynieść od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy.

Szczególnie zachęcamy Cię do samodzielnego pozycjonowania organicznego Twojej strony. Jeżeli jednak szukasz pomocy eksperta zapoznaj się z naszymi usługami Indexowania w Google, Optymalizacji strony oraz wsparcia w pozycjonowaniu strony WordPress SEO.


Czytaj również:


Pozycjonowanie stron internetowych SEO

Stworzenie strony nawet o najbardziej interesującej i oryginalnej treści nie wystarczy, aby odniosła ona sukces. Zajmujemy się organicznym pozycjonowaniem stron i sklepów w Google i marketingiem w Internecie.

4.9/5 - (51 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger