Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Audyt strony internetowej

Audyt strony internetowej

Każdy strona internetowa jest inna i należy do niej podejść indywidualnie. Audyt strony internetowej to testowanie i analiza konkretnej strony internetowej i określenie czy właściwie spełnia swoją podstawową funkcję, czyli czy przyciąga odbiorców.

W dzisiejszym dynamicznym świecie internetu, istnieje nieustająca potrzeba zapewnienia, że strony internetowe są nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale również zoptymalizowane pod kątem użytkowników i wyszukiwarek. Audyt strony internetowej to niezbędny krok w procesie utrzymania i doskonalenia efektywności witryny. To kompleksowa analiza różnych elementów, obejmująca od responsywności i wydajności strony po strategię SEO i doświadczenie użytkownika.

Strona internetowa jest wizytówką firmy, instytucji lub osoby. To właśnie ona jest pierwszym miejscem, do którego trafiają potencjalni klienci lub partnerzy. Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa była dobrze wykonana i spełniała oczekiwania użytkowników.

Jakość strony internetowej wpływa na jej widoczność w wyszukiwarce Google, co wpływa bezpośrednio na ilość osób odwiedzających Twoją stronę i ilość interakcji. Bardzo często może się również okazać, że pomimo dobrej pozycji w Google i atrakcyjnej ofercie, klienci przeglądają informację na stronie, nie podejmują kontaktu i finalizują transakcję u konkurencji. W takich sytuacjach wskazane jest przeprowadzenie kompleksowego audytu strony, który wskaże błędy i pozwoli na wprowadzenie zmian i optymalizację, która przyniosą wymierne korzyści zwiększenie ruchu z wyszukiwarki i poprawę sprzedaży.


Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest audyt strony internetowej?
  • Co powinien obejmować audyt strony internetowej?
  • Jak wdrożyć audyt strony internetowej?

Poznaj główne obszary, które warto uwzględnić podczas przeprowadzania audytu strony internetowej, aby pomóc w zidentyfikowaniu mocnych stron oraz obszarów do optymalizacji. Odkryjmy, jakie kluczowe aspekty wpływają na skuteczność witryny w dzisiejszym konkurencyjnym świecie online.

Z naszego artykułu dowiesz się o kluczowych kwestiach, które należy uwzględnić w audycie strony internetowej. Dowiesz się, jak dostosować audyt do specyfiki i celów Twojej strony. Powiemy również co zrobić po zakończeniu audytu oraz jak opracować plan działania i wprowadzić niezbędne zmiany w celu optymalizacji działania Twojej strony internetowej.

Zamów audyt Twojej strony

Profesjonalny audyt strony internetowej - sprawdzamy i analizujemy strone www, a także określamy rekomendacje, wyceniamy i określamy harmonogram wprowadzenia zmian.


Audyt strony internetowej – poradnik

W tym poradniku krok po kroku kolejnych sekcji zgłębiny najważniejsze profesjonalnego audytu, gdzie skoncentrujemy się na kluczowych elementach audytu strony internetowej i powiemy jakie korzyści niesie ze sobą kompleksowe podejście do analizy i optymalizacji strony internetowej.

Szacowany czas czytania: 28 minut

  1. Czym jest audyt strony internetowej?
  2. Cel audytu stron internetowej
  3. Metody przeprowadzania audytu strony internetowej
  4. Audyt strony internetowej krok po kroku
  5. Kiedy zrobić audyt strony?
  6. Od czego zacząć audyt?
  7. Co powinien obejmować audyt strony?
  8. Wnioski i zalecenia audytu strony
  9. Kto wykona audyt strony?
  10. Ile kosztuje audyt strony internetowej?
  11. Wdrożenie audytu strony
  12. Podsumowanie

Czym jest audyt strony internetowej?

Audyt strony internetowej to proces oceny wydajności, funkcjonalności i użyteczności strony internetowej. Pozwala on zidentyfikować obszary, które można poprawić, aby poprawić wrażenia użytkowników i zwiększyć ruch na stronie.

Profesjonalny audyt to szczegółowa analiza funkcjonowania strony internetowej, która ma na celu zidentyfikowanie jego mocnych i słabych stron oraz znalezienie sposobów na poprawę efektywności danej strony internetowej.

Audyt strony internetowej to proces oceny wydajności, funkcjonalności i użyteczności strony internetowej. Jest to ważne narzędzie dla właścicieli stron internetowych, które pozwala im identyfikować obszary, które można poprawić, aby poprawić wrażenia użytkowników i zwiększyć ruch na stronie.

Audyt strony internetowej ma na celu stworzenie rodzaju dokumentu, zawierającego wnioski z analizy strony, nieprawidłowości, słabe punkty i przede wszystkim – uwagi, porady i rekomendacje, które pozwolą na optymalizację serwisu.

Na całościowy audyt strony składa się wiele elementów, które opisujemy poniżej. Oczywiście możesz zlecić wykonanie analizy tylko jednej płaszczyzny strony internetowej, ale chcąc mieć pewność efektywności działań, warto zlecić kompleksową analizę, co pozwoli usprawnić działanie całego strony.


Cel audytu strony internetowej

Audyt strony internetowej to proces oceny, analizy i oceny, jak dobrze strona spełnia potrzeby użytkowników. Celem audytu jest zidentyfikowanie obszarów, które mogą być ulepszone, aby poprawić doświadczenie użytkownika i osiągnąć cele biznesowe.

Celem audytu strony internetowej jest poprawa wydajności, funkcjonalności i użyteczności strony. Audyt może obejmować następujące obszary:

  • Technologia
    Sprawdzenie, czy strona internetowa jest prawidłowo skonfigurowana i działa poprawnie. Obejmuje to sprawdzenie kodu strony, wydajności serwera, bezpieczeństwa i dostępności.
  • Funkcjonalność
    Sprawdzenie, czy strona internetowa spełnia wymagania użytkowników. Obejmuje to sprawdzenie nawigacji, treści, formularzy i innych funkcji.
  • Użyteczność
    Sprawdzenie, czy strona internetowa jest łatwa w użyciu. Obejmuje to sprawdzenie czytelności tekstu, czytelności grafiki i czytelności interfejsu użytkownika.

Oto kilka przykładów zaleceń, które mogą zostać wygenerowane w wyniku audytu strony internetowej:

  • Wzmocnienie nawigacji: Dodanie menu nawigacyjnego, które ułatwi użytkownikom poruszanie się po stronie internetowej.
  • Poprawa treści: Dodanie nowych treści lub uaktualnienie istniejących treści, aby były bardziej informacyjne i interesujące.
  • Zwiększenie wydajności: Zmniejszenie rozmiaru plików graficznych lub stosowanie kompresji, aby poprawić wydajność strony internetowej.
  • Zwiększenie bezpieczeństwa: Zastosowanie zabezpieczeń, takich jak certyfikat SSL, aby chronić dane użytkowników.

Audyt strony internetowej to ważne narzędzie, które może pomóc Ci w poprawie wydajności, funkcjonalności i użyteczności swojej strony internetowej.


Metody przeprowadzania audytu strony internetowej

Audyt strony internetowej może być przeprowadzony przez wewnętrzny zespół lub firmę zewnętrzną. Firma zewnętrzna może zapewnić obiektywny punkt widzenia i doświadczenie w identyfikowaniu obszarów, które można poprawić.

W przypadku przeprowadzania audytu przez wewnętrzny zespół, należy wybrać osoby, które mają doświadczenie w projektowaniu i tworzeniu stron internetowych.

Audyt strony internetowej może być przeprowadzony za pomocą następujących metod:

  • Analiza kodu strony: Analiza kodu strony pozwala zidentyfikować błędy w kodzie, które mogą wpływać na wydajność lub funkcjonalność strony.
  • Testowanie wydajności: Testowanie wydajności pozwala sprawdzić, jak szybko strona internetowa ładuje się na różnych urządzeniach i połączeniach internetowych.
  • Testowanie funkcjonalności: Testowanie funkcjonalności pozwala sprawdzić, czy wszystkie funkcje strony działają poprawnie.
  • Testowanie użyteczności: Testowanie użyteczności pozwala sprawdzić, czy strona internetowa jest łatwa w użyciu i czy spełnia oczekiwania użytkowników.

Audyt strony internetowej krok po kroku

Audyt strony internetowej to proces oceny i analizy różnych aspektów strony w celu zidentyfikowania mocnych i słabych stron oraz znalezienia obszarów do poprawy.

Pamiętaj, że audyt strony internetowej to testowanie i analiza konkretnego strony i określenie czy właściwie spełnia swoje podstawowe funkcje. W ramach audytu strony internetowej można przeanalizować wiele różnych aspektów.

Poniżej znajdziesz ogólny przegląd, co można uwzględnić podczas audytu strony internetowej:

  1. Analiza ruchu i statystyk

    Wykorzystanie narzędzi do analizy ruchu, takich jak Google Analytics, aby zrozumieć, skąd pochodzi ruch, jakie są najpopularniejsze strony i jak długo użytkownicy pozostają na stronie.

  2. Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO)

    Sprawdzenie, czy strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek (SEO). To obejmuje analizę słów kluczowych, struktury URL, meta tagów, treści i innych czynników wpływających na widoczność w wynikach wyszukiwania.

  3. Analiza treści

    Ocena jakości treści pod kątem czytelności, użyteczności i aktualności. Upewnienie się, że treści są unikalne i dostarczają wartości dla użytkowników.

  4. Responsywność i dostosowanie do urządzeń mobilnych

    Sprawdzenie, czy strona jest responsywna i czy dobrze wygląda na różnych urządzeniach, zwłaszcza na smartfonach i tabletach.

  5. Wydajność strony

    Analiza czasu ładowania strony i identyfikacja potencjalnych obszarów do optymalizacji. Szybka strona jest kluczowa zarówno dla doświadczenia użytkownika, jak i dla SEO.

  6. Bezpieczeństwo

    Sprawdzenie, czy strona internetowa jest bezpieczna, zabezpieczona przed atakami hakerskimi i czy posiada aktualne certyfikaty SSL.

  7. Doświadczenie użytkownika (UX)

    Ocena ogólnego doświadczenia użytkownika, w tym nawigacji, łatwości korzystania z witryny, czytelności, użyteczności formularzy, itp.

  8. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

    Analiza linków wewnętrznych i zewnętrznych w celu zapewnienia spójności i wartości dodanej dla użytkowników.

  9. Formularze i konwersje

    Sprawdzenie, czy formularze są łatwe do wypełnienia, czy są dostępne informacje kontaktowe, i analiza wskaźników konwersji.

Po przeprowadzeniu audytu strony internetowej, należy opracować plan działań, który pomoże Ci wdrożyć zalecenia audytora. Ważne jest nie tylko wdrożenie zaleceń, ale również monitorowanie strony w czasie, aby zapewnić, że wszystkie zmiany przynoszą oczekiwane rezultaty. Regularne aktualizacje i utrzymanie strony są kluczowe dla utrzymania jej skuteczności i konkurencyjności.


Audyt użyteczności strony – UX/UI

Doświadczenie użytkownika to obszar, który zyskuje na znaczeniu. Odpowiednia nawigacja, czytelne treści, formularze łatwe do wypełnienia – to wszystko wpływa na postrzeganie strony internetowej przez odwiedzających. Analiza danych dotyczących ruchu oraz zachowań użytkowników dostarcza cennych informacji na temat tego, co działa dobrze, a co wymaga poprawy.

Audyt użyteczności strony to proces oceny stopnia, w jakim strona internetowa spełnia potrzeby i oczekiwania użytkowników. Jest to ważna procedura, która może pomóc w poprawie wydajności strony, zwiększeniu zadowolenia użytkowników i osiągnięciu lepszych wyników biznesowych.

Audyt UX to sprawa pierwszorzędna w przypadku stron internetowych. Przede wszystkim należy przeanalizować czy strona działa bez przeszkód zarówno na komputerach i smartfonach.

Elementy audytu użyteczności strony internetowej:

Projekt strony internetowej
Zbadaj czy układ strony jest przyjazny dla użytkowników, czy interfejs jest intuicyjny i czy nawigacja jest klarowna. Upewnij się, że strona jest responsywna i dostosowuje się do różnych urządzeń.

Interfejs użytkownika
Interfejsem użytkownika to część strony odpowiedzialna za interakcję z użytkownikiem. W przypadku stron internetowych jest to menu, liczne pola wyboru, przyciski i ich wygoda obsługi. Należy przeanalizować intuicyjność interfejsu, szczególnie użyteczność interfejsu na urządzeniach mobilnych. Warto sprawdzić responsywność strony, czy kolumny tzw. griedu, skalowanie grafik, zdjęć, ikon i elementów wchodzących w skład interakcji – guziki, menu, formularze itd.

Korzystanie z wielu plaginów, modułów, widgetów, aplikacji firm trzecich może spowodować niespójność i zaburzenie na stronie internetowej. Audyt UX wymaga sprawdzenia poprawności hierarchii, spójności graficznej i stylów CSS. Elementy, które są częścią wtyczek, mogą nie pasować do wyglądu motywu strony wielkością, kształtem, kolorem, jeżeli korzystają z domyślnego wyglądu wtyczki, lub mogą używać treści w języku angielskimi i wymagają tłumaczenia.

Projekt graficzny, wymaga analizy, czy strona internetowa bardziej przypomina stronę znanej, poważanej marki czy wygląda jak projekt zrobiona w pośpiechu i nie przystaje do współczesnego designu.

Treści na stronie
Audyt jakości treści bada opisy oraz przyjazności treści na stronie dla użytkowników i dla Google. Teksty należy dopasować je do grupy docelowej i sformatować, aby treść była przejrzysta i budowała dobry wizerunek strony. Wysokiej jakości zdjęcia – na stronie internetowym czasem jedno zdjęcie może zdecydować o wyborze danej firmy, usługi, ptoduktu. Warto zadbać o wysoką jakość grafik i zdjęć na stronie.

Formularze
Formularze na stronie internetowej to bardzo wygodna i lubiana forma kontaktu. Należy zadbać, aby formularz nie zmuszał do zastanawiania się do czego jest dane pole i aby pomógł on klient intuicyjne opisać swoje zapytanie. Należy sprawdzić również złożoność formularzy. Strony internetowe często wymagają o dane klienta, podania danych, które nie są konieczne. Warto upraszczać formularze, ponieważ mają one ogromny wpływ na gromadzenie leadów sprzedażowych.

Na tym etapie audytu użyteczności strony internetowej przedstawiane są rekomendacje dotyczące poprawy użyteczności strony. Wyniki audytu użyteczności strony mogą być wykorzystane do:

  • poprawy nawigacji i struktury strony
  • poprawy czytelności i przejrzystości treści
  • poprawy funkcjonalności strony
  • zwiększenia dostępności strony dla osób z niepełnosprawnościami

Po przeprowadzeniu audytu użyteczności, ważne jest opracowanie planu działań mających na celu poprawę zidentyfikowanych obszarów problemowych. Regularne audyty użyteczności są kluczowe dla utrzymania wysokiej jakości strony internetowej i dostosowywania jej do zmieniających się potrzeb użytkowników.


Audyt SEO strony

W kontekście coraz bardziej złożonych algorytmów wyszukiwarek, optymalizacja pod kątem SEO staje się kluczowym elementem strategii online. Audyt SEO pozwala zidentyfikować słabe punkty, a także dostarcza wskazówek dotyczących słów kluczowych, struktury linków i treści, co przekłada się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO pokazuje jakie najczęstsze błędy występujące na stronie internetowej w aspekcie zamieszczonych treści. Przejrzysta struktura strony wskazują robotom Google, co jest najważniejsze w strukturze Twojej strony internetowej.

Unikalne treści
Unikalna treść na stronie to podstawa, jeżeli myślisz o optymalizacji i pozycjonowaniu SEO. Audyt SEO powinien przeanalizować przedewszystkim treści na stronie głównej i podstronach.

Hierarchia treści informuje wyszukiwarkę o najistotniejszych elementach opisu i pozwala użytkownikom odnaleźć odpowiedni produkt. Duplikowanie opisów od konkurencji lub posługiwanie się tym samym źródłem wpływa negatywnie na pozycję Twojej strony. Google nie będzie uznawał strony za wartościową i będzie to skutkowało brakiem pozycji w wyszukiwarce, a tym samym brak ruchu z wyników organicznych.

Strona główna
Strona główna to podstawowe, pierwsze źródło informacji oraz doskonała pomoc przy pozycjonowaniu. Warto zadbać o to, aby tekst strony głównej był bardziej rozbudowany, by w merytoryczny sposób opisywał czym się zajmujesz, jakie wyznaje wartości i jakie posiada mocne strony. Krótko mówiąc tekst wprowadzający oraz przekonujący do siebie nowego użytkownika.

Podstrony
Prodstrony wymagają analizy unikalności opisów, ponieważ to one znacznie wpływają na pozycjonowanie całej strony internetowej. Treści na podstronach są istotne zarówno dla pozycjonowania, jak i sprzedaży. Analizę treści strony internetowej rozpoczyna się od opisów na podstronach. Niedopuszczalny jest brak opisów, niedbałe prezentowanie treści, usług, produktów, kopiowanie treści z innej strony konkurencji.

Blog na stronie
Blog jest źródłem treści, która jest niezwykle ważna i pomocna przy pozycjonowaniu. Można zamieszczać na nim teksty dedykowane pod najpopularniejsze tematy związane z naszą branżą. Wykraczając poza aspekty pozycjonowania, blog to także nieocenione narzędzie budujące autorytet Twojej strony w oczach odbiorców oraz istotne narzędzie do komunikacji z nimi.

Motyw strony (szablon)
Z motywem sstrony szczególnie ważna jest szybkość działania. Dobry motyw działa szybko, nie ładuje zbędnych zasobów, skryptów, arkuszy CSS, a tym samym podnosi pozycje strony internetowej w wyszukiwaniach organicznych. Każdym sstrona i motyw, na którym jest opart, po wdrożeniu wymaga optymalizacji.

Optymalizacja grafik
Strony internetowe są często bardzo rozbudowane graficznie i posiadają bardzo dużą ilość zdjęć produktów oraz ich wariantów. Wszystkie treści i zdjęcia są pobierane z serwera podczas przeglądania produktów przez klienta. Grafiki, zdjęcia powinny być zoptymalizowane i skalowane do odpowiedniego rozmiaru za pomocą odpowiedniego skryptu. Każde zdjęcie, ilustracja lub grafika wykorzystana na stronie powinna posiadać tzw. atrybut alt, który pozwali robotom Googla indeksować zdjęcia i pokazać stronę, jego produkty w wynikach graficznych Google.

Meta tagi, tytuły, opisy
Odpowiednio dobrane tytuły to pierwszy punkt, jaki powinien brać pod uwagę audyt treści SEO. Tytuły powinny być tak dobrane, aby były przydatne dla użytkowników i jednocześnie zapewniały pozycjonowanie na tzw. długi ogon słów kluczowych. Nie należy dublować na siłę fraz kluczowych i nadużywać ich w opisach.

Przyjazne linki
Strona internetowa, aby odnieść sukces potrzebuje semantyczne, zrozumiałe linki, mają one bowiem spory wpływ na klikalność w wyszukiwarce i są dość istotnym elementem w pozycjonowaniu. Dobry audyt SEO powinien przeanalizować całą strukturę linków na stronie internetowej.

Wydajność strony
Szybkość ładowania strony, czas odpowiedzi serwera i ogólną wydajność strony to ważny wskaźnik SEO. Wolno działająca strona może odstraszać klientów i wpływać na konwersje. Należy monitorować stronę, używając narzędzi do pomiaru wydajności, takich jak Google PageSpeed Insights lub GTmetrix.

Optymalizacja dla wyszukiwarek
Audyt powinien przeanalizować optymalizację SEO strony internetowej. Strona główna i podstrony powinny być zoptymalizowane pod kątem odpowiednich słów kluczowych, czy są używane unikalne meta tagi i czy strona ma przyjazne URL-e. Upewnij się również, że strona ma generowaną mapę witryny XML i poprawną strukturę nagłówków.

Analiza danych i raportowanie
Strona internetowa zbiera i analizuje dane, takie jak ruch na stronie, konwersję itp. Upewnij się, że są skonfigurowane odpowiednie narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, aby móc śledzić kluczowe wskaźniki i oceniać wydajność Twojej strony.


Audyt bezpieczeństwa strony internetowej

Certyfikat SSL
Jeżeli Twoja strona przetwarza dane osobowe, powinieneś mieć zapewnione szyfrowanie za pomocą SSL. Certyfikat SSL zapewnienia ochronę strony internetowej przez zachowanie bezpieczeństwa wymiany informacji pomiędzy przeglądarką użytkownika a serwerem. Certyfikat można wykupić w firmie hostingowej lub skorzystać z darmowego certyfikatu, jeżeli Twój hosting posiada taką opcję. Poza technicznym zapewnieniem bezpieczeństwa Certyfikat SSL to narzędzie poświadczające wiarygodność strony internetowej.

Brak certyfikatu SSL na stronie internetowej może skutkować blokadą strony w przeglądarce Chrome lub Firefox i pojawieniem się następującego komunikatu:

„Połączenie nie jest prywatne
Osoby atakujące mogą próbować wykraść Twoje informacje ze strony twojastrona.pl (na przykład hasła, wiadomości lub dane kart kredytowych).”

Jakość hostingu
Jeżeli Twoja strona generuje większe obciążenie dla hostingu niż standardowa strona internetowa. Należy przede wszystkim zbadać czas odpowiedzi serwera, ponieważ ma to przełożenie na kwestie SEO.

Dostęp do strony
Audyt bezpieczeństwa powinien skupić się na bezpieczeństwie haseł na stronie, a w szczególności do konta administratora strony. Audyt powinien określić również: politykę dostępu i cyklicznej zmiany haseł. System strony powinien również wymuszać wymóg silnego hasła dla klientów zakładających konto, jeżeli taka funkcja jest używana na stronie.

Stress-test
Myśląc o audycie, warto przeprowadzić tzw. stress-test, czyli sztuczne wygenerowanie ruchu na stronie. Taki test daje pewność, że strona internetowa ma zapas zasobów serwerów do wykorzystania w przypadku wzrostu popularności strony, lub podczas promocji z nagłym zwiększeniem ruchu.


Audyt prawny strony internetowej

Kwestie prawne to ważny aspekt audytu strony internetowej. Audyt prawny strony internetowej to proces oceny zgodności strony z obowiązującym prawem. Jest to ważna procedura, która może pomóc w uniknięciu konsekwencji prawnych, takich jak kary finansowe, odszkodowania lub inne sankcje.

Audyt prawny strony powinien przede wszystkim przeanalizować, czy strona zawiera odpowiednie regulaminy, polityki prywatności oraz to czy są one odpowiednie z krajem działalności strony.

Audyt prawny strony internetowej obejmuje następujące obszary:

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną jest obowiązkowym dokumentem dla wszystkich przedsiębiorców, którzy świadczą usługi drogą elektroniczną, w tym strony, sklepy internetowe, portale społecznościowe, czy serwisy informacyjne. Audyt prawny sprawdzi, czy regulamin jest zgodny z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Polityka prywatności
Polityka prywatności jest dokumentem, w którym administrator danych osobowych informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych swoich użytkowników. Audyt prawny sprawdzi, czy polityka prywatności jest zgodna z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO). Na stronie należy dodatkowo umieścic wymagane Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.


Kiedy zrobić audyt strony internetowej?

Audyty strony internetowej jest konieczny przed rozpoczęciem modernizacji i rozbudowy Twojej strony lub migracji strony na inną platformę. Wskazanie błędów i nieprawidłowości na stronie na tym etapie pozwoli uniknąć powielania błędów oraz wprowadzić zmiany rekomendowane, niezbędne zmiany, zoptymalizować stronę. Im większe zmiany planujesz na stronie, tym większy obszar powinien obejmować audyt.

Przeprowadzenie audytu to naturalna konsekwencja w przypadku spadku ruchu na stronie oraz problemów sprzedażowy. Jeżeli zaobserwujesz spadek zainteresowanie Twoimi usługami, zmniejszony ruch, spadek pozycji w wyszukiwarce, problemy z konwersją to zawsze znak, że Twoja strona internetowa wymaga analizy oraz podjęcia działań, które podniosą jego efektywność. Wnikliwy audyt zaistniałej sytuacji oraz opracowanie strategii wprowadzenia zmian pozwoli wyeliminować problem, oraz odrobić ewentualne straty.

Dobry moment na zlecenie audyt to również czas przed wprowadzeniem kosztownych zmian w Twoim biznesie internetowym, czyli np. przed wprowadzeniem kosztownych, płatnych kampanii marketingowych. Audyt strony internetowej umożliwi wykrycie ewentualnych niepowodzeń oraz problemów z konwersją takiej kampanii.


Od czego zacząć audyt?

Przede wszystkim musisz podjąć decyzji, czy sam przeprowadzisz analizą Twojej strony, czy zlecisz audyt specjalistom. Pierwsze rozwiązanie z pewnością jest tańsze, ale będzie wymagało trudnej, wielowarstwowej analizy i użycia specjalistycznych narzędzi. Zlecenie audytu daje Tobie przede wszystkim pewność, że audyt i analiza strony będzie fachowa i rzetelna pod kątem wszystkich czynników opisanych powyżej. Audyt zlecony firmie zakończy się również przygotowaniem raportem z audytu strony internetowej.

Zanim firma świadcząca usługi audytu stron internetowych wykonała kompleksowy audyt Twojej strony, powinna Ciebie poinstruować co i dlaczego powinien zmienić. Kontrola wdrożenia zmian, monitoring, badanie skuteczności.


Co powinien obejmować audyt strony?

Zlecając analizę strony internetowej specjalistom otrzymasz coś więcej niż tylko wskaz błędów. Prawidłowy audyt strony internetowej powinien obejmować podstawowe etapy:

Konsultacje – nawiązanie współpracy. To pierwszy, podstawowy i bardzo istotny element po nawiązaniu współpracy. Na tym etapie specjalista dowiaduje się o najważniejszych celach projektu. Wypełnienie krótkiego briefu pozwala na dobranie podstawowych kierunków działań oraz bieżących problemów strony.

Analiza strony – przeprowadzenie badań, analiza konkurencji, porównanie statystyk, kontrola treści i SEO. W zależności od określenia zakresu działań audyt może obejmować UX (wrażenia użytkownika, jego doświadczenia podczas pobytu na stronie), SEO lub analizę designu (warstwy graficznej serwisu, interfejsu).

Analzia UX, SEO dokona wstępnej analizy stanu strony i zaproponuje optymalne rozwiązania dopasowane do realnych potrzeb i możliwości strony. Elementy audyt strony to m.in. ogólna ocena stanu strony, analizy różnego rodzaju danych jak kodu, jego struktury, ruchu na stronie, widoczności w wynikach wyszukiwania, słów kluczowych.

Ocena stanu technicznego i ogólnego działania strony internetowej obejmuje m.in. test szybkości wczytywania, analizę meta znaczników, tytułów i opisów, słów kluczowych. Analiza strony opisuje problemy i trudności oraz przygotowuje rekomendacje zmian.

Rekomendacje – opracowanie raportu, który jest produktem końcowym przeprowadzanego audytu strony internetowej. W dokumencie raportu znajdą się szczegółowe informacje związane z analizą strony, zdiagnozowanymi problemami oraz konkretne zalecenia, wskazówki i sugestie, które pozwolą na ich wyeliminowanie. Raport powinien być omówiony, tak aby w pełni wykorzystać wszystkie zawarte w nim rekomendacje do wdrożenia zmian.

Istotną sprawą jest także określenie jakie koszty, ryzyko wiąże się z zaniechaniem optymalizacji lub zła przebudowa strony internetowej.


Wnioski i zalecenia audytu strony

Po przeprowadzeniu audytu strony internetowej, należy wyciągnąć wnioski i opracować plan działań, który pomoże wdrożyć zalecenia audytora.

Zalecenia audytora mogą dotyczyć następujących obszarów:

  • Poprawa wydajności: Zmniejszenie rozmiaru plików graficznych, zastosowanie kompresji, optymalizacja kodu strony.
  • Poprawa funkcjonalności: Dodanie nowych funkcji, uaktualnienie istniejących funkcji, poprawa nawigacji.
  • Poprawa użyteczności: Zwiększenie czytelności tekstu, zwiększenie czytelności grafiki, poprawa interfejsu użytkownika.

Wdrożenie zaleceń audytora może pomóc w poprawie wydajności, funkcjonalności i użyteczności strony internetowej.

administracja wordpress

Audyt strony internetowej

Zamów audyt strony internetowej z wdrożeniem zmian i optymalizacją strony w jednej sprawdzonej Agencji interaktywnej i SEO.


Kto wykona audyt strony?

Audyt strony internetowej może być przeprowadzony przez wewnętrzny zespół lub firmę zewnętrzną. Firma zewnętrzna: agencja interaktywnego, agecnję SEO może zapewnić obiektywny punkt widzenia i doświadczenie w identyfikowaniu obszarów, które można poprawić. W przypadku dużych stron internetowych zaleca się skorzystanie z usług zespołu specjalistycznej agencji, którzy będą mogli wykorzystać różne metody i narzędzia do zbierania i analizy danych.

Zakładając, że myślisz poważnie o Twojej stronie internetowej, warto zaufać profesjonalnej agencji interaktywnej, która posiada ponadto szerokie doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji stron internetowych. Wszyscy jesteśmy użytkownikami stron internetowych na co dzień, co nie przekłada się na umiejętność dobrego zaprojektowania oraz profesjonalnego audytu strony. W przypadku audytu strony internetowej znaczenie ma szeroki zakres wiedzy i doświadczenia od UX, SEO czy znajomość kodowania PHP.

Aby audyt był wykonany poprawnie i spełniał swoją funkcję, potrzebna jest praca kilku specjalistów: specjalisty z dziedziny projektowania graficznego, specjalisty UX, SEO, programisty, czy dewelopera. Doświadczona agencja wyspecjalizowana w audytach zapewni kompleksową obsługę i poniesie pełną odpowiedzialność za rekomendowane zmiany. Profesjonalna agencja powinna również wdrożyć rekomendowane działanie na Twojej stronie internetowej. Pamiętaj źle wdrożone rekomendacje lub niepoprawna optymalizacja strony internetowej to znacznie mniejsze przychody i „przeciekające złotówki”.


Ile kosztuje audyt strony internetowej?

Cena audytu strony internetowej może znacznie się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak zakres prac, specjalizacja firmy audytorskiej, poziom doświadczenia specjalistów. Firmy oferujące usługi audytorskie mogą stosować różne modele cenowe, takie jak stałe opłaty za usługę, opłaty godzinowe lub opłaty w oparciu o zakres prac.

Typowe czynniki wpływające na koszty audytu strony internetowej obejmują::

  • Rozmiar strony: Duże i złożone strony mogą wymagać więcej czasu i zasobów do dokładnej analizy. Audyt strony internetowej sklepu będzie bardziej kosztowny niż audyt strony internetowej informacyjnej.
  • Złożoności strony internetowej. Im większa i bardziej złożona strona, tym dłuższy i bardziej czasochłonny będzie audyt, a tym samym wyższy jego koszt.
  • Zakres audytu: Im bardziej szczegółowy audyt, tym wyższe mogą być koszty. Audyt może obejmować różne aspekty, takie jak SEO, wydajność strony, bezpieczeństwo, użyteczność itp. Audyt podstawowy obejmuje zwykle analizę techniczną strony, natomiast audyt kompleksowy obejmuje również bezpieczeństwo strony, analizę treści, linków i konkurencji.
  • Specjalistyczne wymagania: Jeśli istnieje potrzeba specjalistycznej wiedzy, na przykład związanej z bezpieczeństwem internetowym, audyt może być droższy.
  • Doświadczenie firmy audytorskiej: Firmy z dużym doświadczeniem i dobrą opinią mogą pobierać wyższe stawki.
  • Raportowanie: W zależności od tego, jak szczegółowy i zrozumiały raport audytu jest oczekiwany, koszty mogą się różnić.

W Polsce koszt audytu strony internetowej zaczyna się od około 500 zł netto i może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Oto przykładowe ceny audytu strony internetowej w Polsce:

  • Audyt podstawowy małej strony: 500-1000 zł netto
  • Audyt rozszerzony strony internetowej: 1000-2500 zł netto
  • Audyt kompleksowy strony informacyjnej: 3000-5000 zł netto

Warto pamiętać, że audyt strony internetowej to inwestycja, która może przynieść wymierne korzyści w postaci poprawy widoczności strony w wyszukiwarce, zwiększenia ruchu na stronie i wzrostu sprzedaży. Aby uzyskać dokładną wycenę, zaleca się skontaktowanie się z firmą audytorską i przedstawienie im szczegółów dotyczących strony internetowej oraz oczekiwań co do audytu. Przed podjęciem decyzji warto porównać oferty różnych firm i upewnić się, że wybrana firma spełnia oczekiwania i posiada odpowiednie kwalifikacje.

Audyt Strona Mini
 
już 360 PLN
Zamów audyt
  • Audyt SEO
  • Analiza UX
Audyt Strona Plus
 
już 780 PLN
Zamów audyt
  • Audyt SEO
  • Analiza UX
Audyt Strona PRO
 
już 1560 PLN
Zamów audyt
  • Audyt SEO
  • Analiza UX
  • Audyt bezpieczeństwa

Wdrożenie audytu strony

Po wykonaniu audytu strony internetowej można przejść do wprowadzenia działań mających na celu poprawę jej efektywności funkcjonalnej i biznesowej. Można wdrożyć takie rozwiązania jak poprawa projektu strony internetowej, zoptymalizowanie procesu obsługi klienta, wdrożenie rekomendacji SEO, poprawa bezpieczeństwa, wdrożenie nowych narzędzi marketingowych.

Kto wdroży audyt strony?

Wybór wykonawcy audytu strony internetowej ma znaczenie. W internecie możesz napotkać na nierzetelnych wykonawców, którzy wykonają audyt, ale nie są w stanie wdrożyć własnych rekomendacji, ponieważ nie zatrudniają specalistów jak również nie są w stanie następnie administrować i rozwijać stronę internetową. Pamiętaj audyt wykonany w firmie, która nie wdraża zmian, będzie generować w przyszłości dodatkowe oraz nie masz pewności, czy znajdziesz wykonawcę optymalizacji strony i czy będzie wykonana ona poprawnie. Profesjonalizm wymaga zarówno nakładu czasu, jak i środków. Dlatego nie polecamy zlecania stworzenia audytu strony internetowej osobie lub firmie, która nie wdroży rekomendowanych zmian na stronie.

Agencja interaktywna

Chcesz założyć lub rozwijać stronę internetową? Jesteśmy specjalistami nowych mediów. Tworzymy strony internetowe WordPress, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójne strategie marketingowe. Generujmy efekty w internecie! Skontaktuj się z ekspertami branży.

Najrozsądniejszym wyborem jest współpraca ze sprawdzonym wykonawcą, który posiada zróżnicowane i ciekawe portfolio, co potwierdzi jego profesjonalizm w projektowaniu stron internetowych. Sprawdź, z jakimi orientacyjnymi kosztami musisz się zmierzyć za wykonanie audytu oraz za wdrożenie dodatkowych zmian i optymalizację strony. Porównaj cenniki na stronach agencji lub wyślij zapytanie ofertowe.

Porównując oferty, dowiesz się, że koszty stworzenia audytu strony internetoweej potrafią znacznie się wahać za tak samo zapowiadający się produkt. Różnice w cenie mogą być duże, ponieważ korzystając z usług niektórych firm, zapłacisz wyłącznie za audyt, a produkt finalny, czyli wprowadzenie zmian na stronie będzie trzeba zapłacić ekstra. Prawdopodobnie nie otrzymasz żadnej gwarancji na właściwe funkcjonowanie strony, ponieważ audyt i wdrożenie będą wykonywać dwie różne firmy.

Warto zaufać sprawdzonej agencji interaktywnej + SEO, która ma doświadczenie przy różnych projektach stron internetowych zarówno dla prywatnych klientów, jak i dla firm. Jeśli zdecydujesz się na wybór agencji, która rekomenduje zmiany na stronie i dodatkowo je wdroży, koszt całego procesu będzie tańszy, będzie on również sprawniej przebiegał. Jest to nie zwykle ważne, ponieważ końcowy produkt będzie profesjonalny, co finalnie przełoży się na sukces Twojej strony.

Duża strona
Miesiąc 260 300 PLN
  • Pakiet rozszerzony zapewnia pełen komfort w przypadku często aktualizowanych stron internetowych.
  • Aktualizacje WordPress i wtyczek - 2 raz w miesiącu
  • Prace programistyczne, graficzne, wprowadzanie treści - brak w pakiecie
  • Obsługa zgłoszeń i pytań klienta tylko e-mail
Zamów pakiet
Dodatkowe zmiany
od 60 70 PLN
  • Edycja WordPress (dodawanie i edycja treści, projekty grafiki na stronę) = 60 zł/godz.
  • Wsparcie WordPress (rozwój i modyfikacje strony WordPress, front-end-development) = 80 zł/godz.
  • WordPress Development (prace programistyczne PHP, back-end-development) = 120 zł/godz.
więcej o usłudze

Audyt strony – podsumowanie

Z pewnością szczegółowy audyt w większości stron internetowych zawsze znajdzie się coś do poprawy, tak jest zresztą w każdym aspekcie prowadzenia jakiegokolwiek biznesu. Konkurencyjność w internecie zmusza strony internetowe do zadbania o najmniejszy szczegół i przeznaczania coraz większej uwagi na jakość świadczonych usług na wielu płaszczyznach.

Każda strona wymaga okresowego audytu, ktry będzie kompleksową analizą strony pod kątem jej SEO, UX i bezpieczeństwa. Pozwala on na zidentyfikowanie potencjalnych problemów na Twojej stronie, które mogą utrudniać widoczność strony w wyszukiwarce, utrudniać korzystanie z niej przez użytkowników lub stwarzać zagrożenia dla jej bezpieczeństwa.

Audyt strony internetowej to niezbędne narzędzie dla każdej strony internetowej, która chce poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce, zwiększyć użyteczność dla użytkowników lub zwiększyć bezpieczeństwo. Przeprowadzenie audytu pozwala na identyfikację potencjalnych problemów i opracowanie planu ich rozwiązania.

Jeżeli trafiłeś/aś na ten tekst i szukasz wykonawcy audytu Twojej strony internetowej lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko profesjonalny audyt UX, SEO i bezpieczeństwa strony, ale przedewszystkim możliwość wdrożenia audytu na stronie w jednym miejscu.

Jeżeli chcesz otrzymać indywidualną wycenę audytu strony internetowej lub wdrożenia audytu, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę prześlemy w 48h.


Czytaj również:

Zamów audyt strony internetowej

Podczas audytu strony internetowej sprawdzamy i analizujemy stronę, a także określamy czy właściwie spełnia swoje podstawową funkcje oraz rekomendujemy zmiany. Sprawdź naszą ofertę i cennik audytu strony.

5/5 - (17 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger