Chcesz przenieść biznes do internetu? Wyceń: Strona www | e-Sklep | B2B |SEO/SEM | Administracja | napisz: studio@thenewlook.pl

Google Moja Firma co to jest?

Google Moja Firma

Wyróżnij swoją firmę i zdobądź nowych klientów dzięki skutecznej wizytówce Google Moja Firma.

Internet to obecnie dla wielu z nas główne narzędzie komunikacji i marketingu. Wykorzystywane jest też jako medium reklamowe, ponieważ bardziej angażuje i wpływa na odbiorców niż radio, telewizja, prasa. A gdzie w pierwszej kolejności internauci szukają informacji o produktach i usługach? W wyszukiwarce Google’a, który umożliwia założenie profilu firmy. Jak stworzyć wizytówkę i docierać do klientów dzięki Google Moja Firma?

Profil Google Moja Firma to coś więcej niż lokalna wizytówka w internecie. Profil firmy w prosty sposób pozwoli Ci decydować, jak informacje o Twojej firmie mają wyświetlać się w wyszukiwarce i w Mapach Google. Aby przyciągnąć klientów możesz na swoim profilu publikować zdjęcia i oferty podkreślające wyjątkowość Twojej firmy. Twoi klienci mogą się z Tobą kontaktować, dzwoniąc, pisząc lub wystawiając opinie. Każda możliwości wchodzenia w interakcje z Klientami to okazji dobra okazja do przedstawienia oferty i do sprzedaży Twoich produktów lub usług.


Google Moja Firma

Google Moja Firma to darmowe narzędzie do tworzenia wizerunku. Warto z niego korzystać, bo Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie i zwykle pierwsza strona, która wyświetla się domyślnie po zainstalowaniu przeglądarki internetowej. Skąd czerpiesz informacje na temat działalności biznesu i oferty i jego wiarygodności? Ze strony internetowej zbudowanej na platformie WordPress, która pełni funkcję sklepu e-Commerce. Żeby internauta ją znalazł, musi być dobrze wyeksponowana i zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania stron z Twojej branży.

Wcześniej zadbaj o jego SEO. Celem SEO jest regularna poprawa widoczności i dostępności dla internautów poszukujących frazy kluczowej powiązanej z tym, czym się zajmujesz. Jednym z patentów na zdobycie uwagi, zaufania i pierwszej reakcji, dzięki której będziesz mógł zbudować relację sprzedażową z klientami, jest wizytówka w Google Moja Firma. To wizytówka, która sprawdza się lepiej od baneru reklamowego czy billboardu, bo jest dostępna przez cały czas istnienia firmy. W Google Moja Firma budujesz swoją markę. Szybciej, szerzej i za pomocą multimediów. A to nie wszystkie jego zalety.


Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest i do czego służy Google Moja Firma.
  • Jakie korzyści może mieć Twój biznes internetowy lub sklep stacjonarny z utworzenia i prowadzenia profilu Google Moja Firma.
  • Jakie parametry można sprawdzić w Google Moja, korzystając z panelu sterowania.
  • Jak zarejestrować firmę Google Moja Firma.
  • Jaki wpływ na pozycjonowanie strony internetowej ma Google Moja Firma.

co to jest Google Moja Firma

Co to jest Google Moja Firma krok po kroku

Estimated reading time: 14 minut

  1. Google Moja Firma definicja
  2. Google Moja Firma wizytówka
  3. Funkcje Google Moja Firma
  4. Tworzenie profilu w Google Moja Firma
  5. Zalety profilu Google Moja Firmy
  6. Google Moja Firma pozycjonowanie strony internetowej
  7. Profesjonalna wizytówka Google Moja Firma
  8. Google Moja Firma FAQ najczęstsze pytania
  9. Podsumowanie

Google Moja Firma definicja

Panel Google Moja Firma, w skrócie GMF (Google My Business) to elastyczna, prosta w obsłudze darmowa platforma od firmy Google, która służy do zarządzania wizytówkami firmy. Wizytówki pokazują się w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Mapy, w przeglądarce internetowej oraz w aplikacji Google Maps. Wizytówka w Google zawiera najważniejsze informacje o firmie. Służy do zarządzania informacjami o Twoim przedsiębiorstwie, działalności, sklepie internetowym czy instytucji.


Google Moja Firma wizytówka

Jak najłatwiej przekazać informacje, że Twoja firma istnieje i opisać czym się zajmuje? Zakładając konto w Google Moja Firma. Dzięki temu będziesz wyświetlał się w Google’u, jeśli ktoś wpisze nazwę Twojej firmy. Jeśli w Twojej firmie zachodzą zmiany, możesz również o tym informować o tym odbiorców w krótkich, merytorycznych wpisach. Po załączeniu zdjęcia do wpisu masz szansę, że wzbudzisz większe zainteresowanie odbiorców i klienci, którzy będą chcieli dowiedzieć się więcej, wejdą na Twoją stronę internetową, zadzwonią lub wyślą maila. Nazwa wizytówka jest więc tylko umowna. To podstawowe źródło informacji i forma bezpłatnej autopromocji.

Do głównych zalet Google Moja Firma można zaliczyć:

  • możliwość prezentacji i tworzenia opisów produktów dostępnych w bezpośredniej sprzedaży na stronie internetowej
  • twoja firma, sklep stacjonarny po rejestracji w Google’u będzie dodany do Google Maps
  • wystawianie opinii przez klientów – wystarczy wysłać do nich formularz albo mogą sami ją dodać
  • klient może szybko skontaktować się z Tobą w sprawie oferty i dostępności produktów
  • prosta i bezpłatna rejestracja konta
  • intuicyjny panel sterowania

Funkcje Google Moja Firma

Google Moja Firma ma wiele funkcji umożliwiających prowadzenie statystyk (w skali procentowej i ilościowej) odnośnie skuteczności Twoich działań w przestrzeni Google’a. Po wejściu w zakładkę statystyki możesz sprawdzić:

  • Ilość wpisów wyświetlonych przez internautów, a więc też potencjalnych klientów, którzy znaleźli Twój profil w Google’u. Jeśli wpis będzie interesujący dla docelowej grupy klientów, to zwiększa się szansa na konwersję (realne zainteresowanie produktem; dokonaniem zakupów) w sklepie internetowym. Będziesz mógł sprawdzić, czy po twoim ostatnim wpisie w Google Moja Firma nastąpił wzrost lub spadek liczby osób, które weszły na Twój profil w wybranym przedziale czasowym (np. w ciągu 28 dni).
  • Ilość wyświetleń w aplikacji Google Maps lokalizacji Twojej Firmy i trasy dojazdu. Również będziesz mógł dowiedzieć się, jak często ludzie szukają Cię na mapie.
  • Ilość bezpośrednich wejść na profil Twojej firmy, sklepu, działalności usługowej, itp. po wpisaniu nazwy Twojej marki lub słowa, kategorii, która jest powiązana z Twoją działalnością lub które zostało użyte w opisie reklamowym Twojego produktu czy oferty. To tzw. wyszukiwania bezpośrednie.
  • Aktywność użytkowników Google’a – jak oceniają Twoją firmę po opinii i liczbie gwiazdek (od 1 do 5). Warto wiedzieć, że możesz wysłać zaproszenie do napisania opinii z panelu Google Moja Firma, poprzez e-maila, Facebooka, Whatsappa czy Twittera. Użytkownik, do którego będziesz miał dane kontaktowe, np. poprzez generowanie leadów na stronie czy interakcję z Google Ads, może otrzymać formularz. To ułatwi mu działanie, na którym Ci zależy – budowanie pozytywnego wizerunku w sieci.
  • Liczbę internautów, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową.
  • Liczbę osób, która próbowała skontaktować się z Tobą telefonicznie lub mailowo.

Tworzenie profilu w Google Moja Firma

W panelu Google Moja Firma możesz zamieścić wszelkie informacje o działalności Twojej Firmy. Podkreślmy, że ta usługa jest całkowicie bezpłatna. Google nie nalicza kosztów za stworzenie i prowadzenie profilu. Niezbędne dane o firmie to:

  • Nazwa firmy
  • Kategoria działalności
  • Numer telefonu do firmy lub adres e-mail
  • Adres strony internetowej (jeśli taką posiadasz)
  • Opis działalności
  • Logo lub logotyp firmy
  • Zakres oferowanych usług i produktów wraz z cenami.
  • A poza tym możesz dodawać regularnie wpisy mające na celu promować twoją działalność lub przekazywać informacje na tematy, które mogą być interesujące dla Twoich odbiorców, np. wklejając fragment wpisu z twojego bloga firmowego i dodać przycisk (CTR – Call To Reaction), np. wejdź na stronę, kup, zarejestruj się, zadzwoń, itp.

Profil Twojego biznesu w internecie, np. sklepu e-Commerce, w Google Moja Firma może założyć właściciel firmy lub wyznaczona osoba, która zajmuje się kontaktem z klientami internetowymi w Twojej firmie.

Weryfikacja profilu w Google Moja Firma następuje:

  • Tradycyjną drogą pocztową lub
  • Przez telefon (wysłany zostanie sms weryfikacyjny) lub
  • E-mailem lub
  • Natychmiastowo przez internet
  • A w przypadku firm, które mają ponad 10 filii stacjonarnych, dochodzi do weryfikacji zbiorczej każdego profilu.

Zalety profilu Google Moja Firmy

Zarządzanie informacjami
Możesz zarządzać informacjami na temat oferty Twojej firmy, produktów, usług, zakresu działalności. Publikując krótkie wpisy z poradami, branżowymi newsami i zajawkami tekstów na blogu firmowym, z odnośnikami do strony, tworzysz wizerunek wciąż rozwijającej się marki, co wpłynie pozytywnie na odbiór i widoczność w wyszukiwarce Google’a i wśród użytkowników, którzy odnaleźli Twoją firmę. Po dodaniu danych teleadresowych bez problemu znajdzie Cię osoba zainteresowana Twoimi usługami w Mapach Google lub w wyszukiwarce.

Interakcje z klientami
Chcesz poprawić działania marketingowe, tak żeby być wyżej w wynikach wyszukiwania? Wdrażaj strategię interakcji z klientami. Z Google Moja Firma to bardzo proste. Wystarczy, że klienci będą wystawiać Ci opinie. Możesz wysłać do nich link e-mailem lub poprzez Whatsappa lub Twittera z prośbą o krótki komentarz i ocenę Twojej firmy. Ponadto możesz odpowiadać na opinie i tak budujesz interakcje z klientem. Możesz także publikować zdjęcia pokazujące jeszcze lepiej Cię w roli fachowca w danej branży, nad jakim projektem pracujesz i co zmienia się w Twojej firmie. Firmy, które dodają zdjęcia do swoich profilów, uzyskują średnio o 42% więcej zapytań o to, jak dojechać do niej, po wpisaniu jej nazwy w Mapach Google i około 35% więcej użytkowników wchodzi na jej stronę internetową więcej kliknięć w witrynie od firm, które nie prowadzą interakcji z klientami.

Analiza wizerunku i zwiększenie obecności
Statystyki w Google Moja Firma pozwalają Ci dowiedzieć się, gdzie, poprzez jaki kanał użytkownicy dotarli do Twojej strony internetowej i ile miałeś wyświetleń. W statystkach masz m.in. możliwość sprawdzenia ile wykonano połączeń na Twój firmowy numer telefonu bezpośrednio podany w lokalnych wynikach wyszukiwania w Mapach Google i wyszukiwarce. Możesz też tworzyć kampanie inteligentne i mierzyć jej wyniki, czy jest skuteczna, czy może należy zmienić strategię.


Google Moja Firma pozycjonowanie strony internetowej

Sama stworzenie wizytówki w Google Moja Firma nie gwarantuje Ci, że twoja strona będzie widoczna i pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania Google’a automatycznie w wyszukiwarce wszystkich użytkowników, którzy wpiszą nazwę Twojej marki. Masz na to bezpośredni wpływ, ale musisz spełnić kilka warunków. Przede wszystkim zwróć uwagę na kategorie w statystykach Google Moja Firma, takie jak:

Trafność
Trafność określa, jak dokładnie wizytówka lokalnej firmy odpowiada na oczekiwania internauty, który wpisał interesujące go hasło w wyszukiwarkę. Podanie kompletnych i szczegółowych informacji o firmie pozwoli Google lepiej określić rodzaj jej działalności i powiązać dane rejestrowe z przykładowymi, adekwatnymi do profilu Twojej firmy słowami kluczowymi.

Odległość
Odległość to parametr ważny dla biznesów lub sklepów mających swoje stacjonarne punkty handlowo-usługowe. Dzięki niej potencjalny klient dowie się jak daleko Twoja firma znajduje się od miejsca, w którym obecnie się znajduje. Jeśli klient nie określi lokalizacji w wyszukiwanym haśle, Google obliczy odległość na podstawie dostępnych danych o lokalizacji tego użytkownika.

Rozpoznawalność
Rozpoznawalność określa, jak znana jest dana firma. Tę wartość buduje się tworząc content, dostarczając informacji o firmie, które następnie są zbierane przez roboty Google’a z różnych miejsc w internecie (np. z linków, artykułów czy katalogów).

Twoja Firma w Goolge

Korzystając z pozycjonowania lokalnego w usługach Google, dotrzemy do Twoich klientów, którzy szukają informacji na temat usług i produktów Twojej firmy w wyszukiwarce Google, Mapach Google oraz Google Moja Firma.


Profesjonalna wizytówka Google Moja Firma

Profil firmy w Google jest darmowy i wizytówkę Google w Panelu Google Moja Firma możesz stworzyć samodzielnie. Jeżeli chcesz jednak skorzystać z usług profesjonalnej agencji poznaj naszą ofertę. Możemy stworzyć i prowadzić profil Twojej firm w Google Moja Firma.

Profesjonalnie prowadzona wizytówka firmy w Google można wpłynąć na zainteresowanie potencjalnych klientów Twoimi produktami lub usługami. Podstawowymi zaletami prowadzenia profilu Google Moja Firma to:

  • możliwość przedstawienia oferty i produktów bezpośrednio na stronie wyników Google
  • gromadzenie opinii od obecnych klientów, które są widocznych dla innych użytkowników i będą wpływać na ich decyzję
  • możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem, przedstawiania produktów, usług, ofert i promocji

Twoja Firma w Goolge

Profesjonalnie prowadzona wizytówka firmy w Google można wpłynąć na zainteresowanie potencjalnych klientów Twoimi produktami lub usługami. Podstawowymi zaletami prowadzenia profilu Google Moja Firma to:

  • możliwość przedstawienia oferty i produktów bezpośrednio na stronie wyników Google
  • gromadzenie opinii od obecnych klientów, które są widocznych dla innych użytkowników i będą wpływać na ich decyzję
  • możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem, przedstawiania produktów, usług, ofert i promocji
google moja firma pozycjonowanie seo
Moja Firma

już 350 PLN

Profesjonalna wizytówka firmy może zrobić dobre wrażenie na klientach i zachęcić do korzystania z Twoich usług
Więcej o integracji

Google Moja Firma FAQ najczęstsze pytania

Co to jest Google Moja Firma?

To darmowe narzędzie do tworzenia wizytówki firmy, marki w wyszukiwarce Google’a. Po rejestracji profilu i weryfikacji właściciel lub administrator może dodawać informacje o działalności firmy, godzinach pracy, cennik produktów i usług, danych kontaktowych lokalizacji i publikować krótkie wpisy na dowolny temat branżowy.

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Google Moja Firma w pierwszej kolejności pełni funkcję informacyjną dla odbiorców. Utworzenie profilu podnosi wiarygodność naszej działalności. Podanie numeru telefonu, adresu i e-maila ułatwia kontakt osobom zainteresowanym ofertą firmy. Dzięki Google Moja Firma możesz mieć darmową reklamę w sieci. Regularne publikowanie postów na tematy merytoryczne, związane z profilem, mogą wpłynąć na poprawę konwersji widoczności w wynikach wyszukiwania Google’a i nakierować ruch na twoją stronę internetową.

Jak zweryfikować profil firmy w Google’u?

Istnieje wiele możliwości weryfikacji wiarygodności danych podanych przy rejestracji profilu firmowego w Google’u. Może to odbyć się drogą pocztową – na podany adres zostanie wysłany list – telefonicznie, mailowo lub przez system rejestracji internetowej.


Podsumowanie

Jeśli chcesz, żeby na Twoją stronę internetową wchodziło więcej internautów, a w przypadku sklepu online – klienci, którzy będą robili zakupy, musisz przyciągnąć jego uwagę, wykorzystując wszystkie dostępne narzędzia do kreowania marketingowego wizerunku. Jednym z najbardziej niedocenianych jest profil w Google Moja Firma. Niewielu użytkowników zna jego wszystkie funkcje i korzysta ze statystyk do analizy wyników wyszukiwania bezpośredniego. Warto testować każde narzędzie do optymalizacji strony, w celu poprawy jej widoczności w sieci. Tym bardziej, że obsługa Google Moja Firma i dodawanie nowych wpisów nie wymaga wiedzy technicznej. Liczy się content i regularność publikacji. Oczywiście trzeba by wcześniej zbadać potrzeby grupy docelowej. Jednakże skoro założyłeś sklep internetowy, to znaczy, że już wiesz co klienci chcą kupić, jakie jest zainteresowanie Twoją branżą i jakie są dominujące preferencje zakupowe.

Chciałbyś zmienić sytuację swojej firmy na rynku i stać się konkurencyjną marką dla wielkich graczy? napisz do nas e-maila: studio@thenewlook.pl lub zadzwoń na 730 170 330. Wypozycjonujemy Twój sklep i przeprowadzimy kampanię reklamową Google Ads (to jedna z opcji jakie daje Google Moja Firma). Będziemy prowadzić Twoje profile firmowe, dostosowując cele do twoich priorytetów.


Czytaj również:

sklep wordpress

Agencja SEO SEM

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony? Jesteśmy specjalistami pozycjonowania SEO i SEM. Łączymy kompetencje agencji interaktywnej i SEO. Tworzymy strony internetowe, pozycjonujemy, optymalizujemy konwersję, tworzymy spójne strategie marketingowe. Generujmy efekty w internecie!

4.8/5 - (5 votes)
Agencja interaktywna:
Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne. Zadzwoń 730 170 330, wyślij brief, albo napisz do nas, aby otrzymać informację cenową.
Kontakt przez messenger