Co to jest Key visual?
Zastanawiasz się co to jest Key visual i jaki projekt otrzymasz od agencji kreatywnej lub grafika freelancera, jeżeli zlecisz zaprojektowanie KV dla Twojej marki?
Po co marce Key visual? Key visual to jeden z elementów tworzenie wizerunku firmy lub marki, budowania jej tożsamości oraz świadomości. Profesjonalny Key visual wyróżni komunikację marki na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i jest dla nich sygnałem, że marce, firmie można zaufać.
Współczesne wymogi biznesu i komunikacji wymagają dużo szerszego podejścia wizerunku marki. Nowoczesny Key visual nie polega na stworzeniu kilku projektów, ale wymaga zaprojektowania wizualnego systemu marki. Key visual to wstęp do budowania wiarygodnego biznesu i kluczowy element pozycjonujący markę w branży.

Key Visual
Key Visual (KV) jest graficznym, wizualnym kluczem, który zapewnienia marce wizualną spójność oraz możliwość zapadania marki w pamięć odbiorców. KV to graficzny motyw przewodni marki, który obrazuje jej emocje, wartości, z którymi się utożsamia. Key Visual to najczęściej pewien charakterystyczny motyw graficzny, który pojawia się na wszystkich materiałach. Przenoszony na inne elementy użytkowe i promocyjne pomaga zachować komunikacyjną spójność marki i ułatwia odbiorcy jej rozpoznawanie oraz zapamiętywanie.
Czym jest Key Visual:
Szacowany czas czytania: 7 minut
- Key Visual co to?
- Jak wygląda Key Visual?
- Jaki powinien być Key Visual?
- Po co jest Key Visual?
- Ile kosztuje Key Visual?
- Podsumowanie
Key Visual co to?
Key Visual nie jest bezpośrednio częścią logo, ale pod pewnymi warunkami stanowi ważny dodatek do logo. Optymalnie Key Visuala marki powinien powstać na etapie projektowania logo, ponieważ wtedy masz pewność, że całość będzie ze sobą współgrać. Key Visual nie musi wprost nawiązywać do logo. Czasami jest to po prostu charakterystyczna kompozycja kolorów, kształtów i typografii. Czasami Key Visual marki mogą stworzyć całkiem abstrakcyjne elementy. Logo jest i będzie sercem każdego brandingu, ale dobrze zaprojektowany klucz wizualny sprawia, że materiały marki są rozpoznawalne, nawet gdy nie umieścimy na nich logo ani nazwy firmy.
Dobry Key Visual powinien być:
- prosty i zrozumiały,
- unikalny, charakterystyczny, odróżniający od innych marek,
- użyteczny we wszystkich mediach, nośnikach,
- adresowany do określonej grupy docelowej.
W branży reklamowej Key Visual jest tworzony do zobrazowania przewodniej idei akcji marketingowych. Agencja reklamowa w odpowiedzi na brief klienta prezentując kilka propozycji Key Visuali, pokazuje swojemu klientowi różne podejścia dla danej kampanii marketingowej. W kreacji marketingowej Key Visual to wzór, motyw graficzny dla całej komunikacji prowadzonej na plakatach, ulotkach, na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, reklamach telewizyjnych itd.
Jak wygląda Key Visual?
Oczywiście wszystko zależy od charakteru marki, czasem Key Visual jest bardzo rozbudowany, a czasami bardzo prosty. Przede wszystkim mniej jest istotne jak będzie wyglądał. Najważniejsze, aby był prosty i zrozumiały w przekazie oraz charakterystyczny szczególnie w swojej branży i w kontekście konkurencji.
Motywy graficzne Key Visualu:
- typografia – stosowanie tych samych liter i o tej samej wielkości
- ilustracje – taka sama stylistyka i charakter
- zdjęcia – podobne aranżacje, pomysł, emocja, kadr, barwa.
- układ grafiki względem tekstu
- konkretny element graficzny, który powtarzamy.
Jaki powinien być Key Visual?
Główną cechą Key Visuala powinna być elastyczność, możliwość przenoszenia go na różne elementy marki. Dlatego najczęściej nie jest to typowy szablon. Nie jest to jeden plik, który można wykorzystywać na zasadzie kopiuj i wklej.
Elementy Key Visual:
- Instrukcja używania Key Visual powinna być umieszczona w Identyfikacji wizualnej, która pokazuje jak tworzyć kolejne projekty według założeń KV.
- Pliki graficzne Key Visual, czyli elementami które pozwalają grafikowi w łatwy i szybki sposób zaprojektować dowolny projekt graficzny dla marki.
Po co jest Key Visual?
Korzyści posiadania Key Visualu to po pierwsze spójność komunikacji i odbioru marki. Materiały graficzne bazujące na KV przekazują odbiorcom klarowny komunikaty oraz budzą określone odczucia i skojarzenia. Spójny system graficzny, który gwarantuje Key Visual, wspomaga nie tylko spójność graficzną, ale również spójność na poziomie komunikacji całej marki.
Używanie Key Visuala jest istotne, ponieważ odbiorca każdego przekazu, kreacji dzięki temu natychmiast połączy oglądany obraz z konkretną marką lub firmą. Dobry KV musi być więc charakterystyczny i konsekwentnie powielany w kolejnych projektach i na kolejnych komunikatach. Motyw Key visuala – kolorem, fontem, elementem graficznym – jest niezwykle ważny ze względu na rozpoznawalność i zapamiętywalność przekazu. Ponadto cała komunikacja i projekty dla marki będą o wiele łatwiejsze do stworzenia, projektancie nie będą wymyślać ich na nowo, ale tworzyć według gotowego wzoru.
Ile kosztuje Key Visual?
Cena Key Visualu jest uzależniona od pełnego rozmiaru projektu, Twoich oczekiwań, stopnia skomplikowania oraz ilości zmian. Poziom skomplikowania projektu przekłada się na czas i ilość pracy oraz ostateczną wycenę KV.
Agencja kreatywne i studia graficzne mogą różnicować wycenę Key Visualu w zależności, czy klient zamawiający KV jest osobą fizyczną, małą, średnią firmą, startapem, dużym przedsiębiorstwem.
W naszej agencji podstawowy Key Visual to koszt 450 zł. Projekt graficzny Key Visualu obejmują projekt graficzny wykonany według wytycznych klienta oraz ilość poprawek zgodnie z pakietem. Dodatkowe poprawki wprowadzane są według wyceny godzinowej. Duże przedsiębiorstwa zapraszamy do przesyłania zapytań o indywidualną wycenę.
Podsumowanie
Profesjonalny branding wyróżni Twoją markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i będzie dla nich sygnałem, że można Tobie zaufać. Zadaniem naszego studia graficznego jest znalezienie takiej cechy Twojego biznesu, która powinna zostać wyraźnie podkreślona w znaku graficznym logo i identyfikacji wizualnej.
Myśl całościowo o wizerunku Twojej marki. Logo to tylko jeden z elementów większej układanki. Zamawiając logo pamiętaj również o Identyfikacji wizualnej i Key visualu jako najważniejszym motywie wspierającym przekaz wizualny Twojej marki. Identyfikacja i Key visual ma wspierać zapamiętanie logo. Logo ma być proste do zapamiętania, aby przypomniało nam o widzianym Key visualu marki, który wpływa na nasze emocje.
Czytaj również: