Tworzenie stron internetowych poradnik

Tworzenie stron internetowych poradnik odpowie na Twoje podstawowe pytania odnośnie stron internetowych. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczące tworzenia stron internetowych.


Strony internetowe – definicje

 
Domena internetowa – to unikatowy adres strony internetowej, który użytkownicy wpisują w przeglądarkę. Domena internetowa składa się z dwóch części nazwy głównej oraz końcówki – rozszerzenia.

  • Nazwę główną – to nazwa firmy, organizacji jej skrót lub nazwa działalności, którą dana firma wykonuje.
  • Rozszerzenie – każdy kraj posiada przypisane rozszerzenie np. Polska – .pl, dla krajów Unii Europejskiej – .eu itd. Rozróżniamy domeny najwyższego poziomu: .com, .net, .org.

Domenę możesz kupić przeważnie w tych samych firmach, które oferują hosting.

Hosting (serwer) – miejsce, w którym przechowywana jest strona internetowa – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce gdzie jest zainstalowany WordPress.

Hosting jest udostępnionym przez dostawcę usług internetowych miejscem na serwerach. Innymi słowy, polega to na udostępnieniu przestrzeni dyskowej na serwerze do hostowania strony internetowej. Dostawca hostingu dba o stałe działanie dysków oraz poprawne połączenie serwera z Internetem.

Tworząc stronę internetową i dokonując wyboru usługodawcy hostingu należy zwrócić uwagę na stan techniczny dysków i serwerów, które udostępnia usługodawca lub poprosić o bezpłatne wsparcie naszej firmy. Dostępnych jest wiele firm hostingowych, które oferują usługi zarówno darmowe, jak i płatne. Rekomendowany przez nas hosting to: www.thenewlook.org, www.smarthost.pl.

Responsywność (responsywna strona internetowa / responsive web design – RWD) – dostosowanie strony internetowej do ekranów wszystkich urządzeń: smartfonów, tabletów oraz komputerów

WordPress – prosty i wygodny panel CMS – czyli system zarządzania treścią pozwalający na proste dodawanie wpisów, galerii itp. bez konieczności posiadania umiejętności informatycznych

System zarządzania treścią – CMS (Content Management System) – panel pozwalające na łatwe tworzenie stron internetowych oraz ich późniejszą edycję, aktualizację i rozbudowę. Edycja treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika zob. WordPress.

Kopia bezpieczeństwa / zapasowa (BackUp) – dane, które mają służyć do odtworzenia oryginalnych danych w przypadku ich utraty lub uszkodzenia. Kopia bezpieczeństwa to nie to samo co archiwizacja danych. Kopia zapasowa nie chroni przed przypadkowym nadpisaniem danych podczas edycji strony.

Przeglądarka – program umożliwiający pobieranie i wyświetlenie zawartości stron internetowych zgodnie z możliwościami oferowanymi przez jej silnik oraz preferencjami internauty.

Prawidłowe wyświetlanie strony na urządzeniach, rozdzielczościach i przeglądarkach z ponad 6% udziału w rynku:


Pozycjonowanie stron internetowych – definicje

 
Pozycjonowanie SEO – optymalizacja strony internetowej według zasad Google 

Google Analytics – internetowe narzędzie Google do analizy statystyk stron internetowych oraz sklepów internetowych. Bezpłatna usługa Analytics dostępny jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Google Analytics instalowany jest na stronie internetowej dzięki wklejenie kodu JavaScript uzyskanego w panelu Analytics.

Główne funkcjonalności Google Analytics to: generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji, możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie,
eksportowanie raportów, integrowanie konta z kontami AdWords.

Google AdWords – system płatnych reklam Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Google AdWords sprzedawane są w modelu CPC i CPM.

CPC (cost per click) – współczynnik efektywności reklamy, czyli stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę. Ustalanie modelu CPC wiąże się z pojęciem płatności za kliknięcie (PPC).

CPM (cost per mille) – koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej. Przykładowo, jeśli reklama jest sprzedawana z CPM 10 zł, to dotarcie do 1000 odbiorców (tysiąc odsłon) kosztuje 10 złotych.


Tworzenie stron internetowych – definicje

 
Ile kosztuje wykonanie strony www – każda strona internetowa charakteryzuje się innymi elementami, formą graficzną, różnym stopniem rozbudowy, czy technologiami wykorzystanymi do budowy strony, dlatego też każda strona wyceniana jest indywidualnie.

Przygotowaliśmy trzy Pakiety wykonania strony internetowej:

  1. Pakiet Wizytówka
  2. Pakiet Podstawowy
  3. Pakiet Rozszerzony

Pakiety stron internetowych – przykładowa kalkulacja cenowa wykonania strony internetowej wraz z zestawieniem podstawowych czynników wpływających na cenę.

Termin realizacji strony internetowej – terminy realizacji strony internetowej zależą od stopnia komplikacji zlecenia.

Tworzenie stron internetowych – pakiety:

  1. Pakiet Wizytówka (1 tydzień)
  2. Pakiet Podstawowy (2 tygodnie)
  3. Pakiet Rozszerzony ( 1 miesiąc)

Datą rozpoczęcia realizacji jest moment przesłania materiałów potrzebnych do realizacji strony www.


Nie znalazłeś w Tworzenie stron internetowych poradnik odpowiedzi na Twoje pytanie odnośnie tworzenia stron internetowych napisz do nas chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie.