Tworzenie stron internetowych poradnik

Tworzenie stron internetowych poradnik

Tworzenie stron internetowych poradnik odpowie na Twoje podstawowe pytania odnośnie stron internetowych. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczące tworzenia stron internetowych.

Strony internetowe – definicje

Domena internetowa

To unikatowy adres strony internetowej, który użytkownicy wpisują w przeglądarkę. Domena internetowa składa się z dwóch części nazwy głównej oraz końcówki – rozszerzenia.

– nazwa główna – to nazwa firmy, organizacji jej skrót lub nazwa działalności, którą dana firma wykonuje.
– rozszerzenie – każdy kraj posiada przypisane rozszerzenie np. Polska – .pl, dla krajów Unii Europejskiej – .eu itd. Rozróżniamy domeny najwyższego poziomu: .com, .net, .org.

Domenę możesz kupić przeważnie w tych samych firmach, które oferują hosting.

Hosting (serwer)

Miejsce, w którym przechowywana jest strona internetowa – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce, gdzie jest zainstalowany WordPress.

Hosting jest udostępnionym przez dostawcę usług internetowych miejscem na serwerach. Innymi słowy, polega to na udostępnieniu przestrzeni dyskowej na serwerze do hostowania strony internetowej. Dostawca hostingu dba o stałe działanie dysków oraz poprawne połączenie serwera z Internetem.

Tworząc stronę internetową i dokonując wyboru usługodawcy hostingu, należy zwrócić uwagę na stan techniczny dysków i serwerów, które udostępnia usługodawca lub poprosić o bezpłatne wsparcie naszej firmy. Dostępnych jest wiele firm hostingowych, które oferują usługi zarówno darmowe, jak i płatne.

Jaki hosting wybrać – poradnik

Responsywność (responsywna strona internetowa / responsive web design – RWD)

Dostosowanie strony internetowej do ekranów wszystkich urządzeń: smartfonów, tabletów oraz komputerów »

WordPress

Prosty i wygodny panel CMS – czyli system zarządzania treścią pozwalający na proste dodawanie wpisów, galerii itp. bez konieczności posiadania umiejętności informatycznych »

Motyw WordPressa

Motyw to zbiór plików, które razem tworzą wygląd i funkcjonalność strony opartej na WordPressie. Motyw odpowiada za całkowity wygląd strony od wyglądu menu, kolorystyki, typografi, layoutu strony i licznych funkcjonalności. Każdy motyw może być inny, oferując wiele możliwości zmiany wyglądu strony internetowej WordPress.

System zarządzania treścią – CMS (Content Management System)

Panel pozwalające na łatwe tworzenie stron internetowych oraz ich późniejszą edycję, aktualizację i rozbudowę. Edycja treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika zob. WordPress.

Kopia bezpieczeństwa / zapasowa (BackUp)

Dane, które mają służyć do odtworzenia oryginalnych danych w przypadku ich utraty lub uszkodzenia. Kopia bezpieczeństwa to nie to samo co archiwizacja danych. Kopia zapasowa nie chroni przed przypadkowym nadpisaniem danych podczas edycji strony.

Przeglądarka

Program umożliwiający pobieranie i wyświetlenie zawartości stron internetowych zgodnie z możliwościami oferowanymi przez jej silnik oraz preferencjami internauty.

Prawidłowe wyświetlanie strony

Na urządzeniach, rozdzielczościach i przeglądarkach z ponad 6% udziału w rynku:
Ranking rozdzielczości ekranów monitorów używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking przeglądarek używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking modeli urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.

Sklep internetowy – definicje

WooCommerce

Wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress, której głównym zadaniem jest przekształcenie strony WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, umożliwia wprowadzanie produktów, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cena, stan magazynowy, obsługa zamówień, statystyki oraz liczne integracje jak bramki płatności, wysyłki, marketing itd.

Platformy abonamentowe (SaaS)

Takie sklepy nie wymagają instalacji na własnym serwerze, w zamian płacony jest miesięczny abonament za sklep, ale użytkownik nie jest jego właścicielem. Sklepy abonamentowe zawierają komplet funkcji i integracji, dzięki czemu nie wymagają instalowania dodatków i są gotowe do sprzedaży zaraz po założeniu sklepu. Modyfikacja wyglądu sklepu ogranicza się do wyboru jednego z kilkudziesięciu dostępnych szablonów oraz dodania gotowych modułów na stronę główną.

Platformy Open Source

Są to rozwiązania, które pozwala nam dowolnie modyfikować sklep – mamy pełny dostęp do kodu, dostępna jest też ogromna liczba modułów do każdego typu płatności, dostawy czy narzędzia wspierającego sprzedaż. Przy użyciu platformy Open Source użytkownik jest właścicielem sklepu.

System płatności online

System płatności elektronicznych (E-commerce payment system) to systemy bezpiecznych płatności internetowych dla sklepów internetowych, które ułatwiają akceptację płatności elektronicznych dla transakcji internetowych. Systemy płatności e-commerce, obsługiwane są przez operatorów płatności internetowych. Jest to system, który daje możliwość dokonywania oraz otrzymywania wpłat przez Internet. Płatności online dają możliwość płacenia kartą kredytową, przelewem bankowym lub płatnościami mobilnymi. Systemy płatności online znane są na polskim rynku pod wieloma nazwami i używane są często zamiennie: szybkie przelewy, płatności online, bezpieczne płatności online.

Bramki płatności online – porównanie

Dropshipping

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.

Sklep Dropshipping krok po kroku

Pozycjonowanie stron internetowych – definicje

Pozycjonowanie SEO

Optymalizacja strony internetowej według zasad Google

Google Analytics

Internetowe narzędzie Google do analizy statystyk stron internetowych oraz sklepów internetowych. Bezpłatna usługa Analytics dostępny jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Google Analytics instalowany jest na stronie internetowej dzięki wklejenie kodu JavaScript uzyskanego w panelu Analytics.

Główne funkcjonalności Google Analytics to: generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji, możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie, eksportowanie raportów, integrowanie konta z kontami AdWords.

Google AdWords

System płatnych reklam Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Google AdWords sprzedawane są w modelu CPC i CPM.

CPC (cost per click)

Współczynnik efektywności reklamy, czyli stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę. Ustalanie modelu CPC wiąże się z pojęciem płatności za kliknięcie (PPC).

CPM (cost per mille)

Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej. Przykładowo, jeśli reklama jest sprzedawana z CPM 10 zł, to dotarcie do 1000 odbiorców (tysiąc odsłon) kosztuje 10 złotych.

Tworzenie stron internetowych – definicje

Ile kosztuje wykonanie strony www

Każda strona internetowa charakteryzuje się innymi elementami, formą graficzną, różnym stopniem rozbudowy, czy technologiami wykorzystanymi do budowy strony, dlatego też każda strona wyceniana jest indywidualnie.

Przygotowaliśmy trzy Pakiety wykonania strony internetowej:

1. Pakiet Wizytówka
2. Pakiet Podstawowy
3. Pakiet Rozszerzony

Pakiety stron internetowych

Przykładowa kalkulacja cenowa wykonania strony internetowej wraz z zestawieniem podstawowych czynników wpływających na cenę.

Termin realizacji strony internetowej

terminy realizacji strony internetowej zależą od stopnia komplikacji zlecenia.

Tworzenie stron internetowych – pakiety:
1. Pakiet Wizytówka (1 tydzień)
2. Pakiet Podstawowy (2 tygodnie)
3. Pakiet Rozszerzony (1 miesiąc)

Datą rozpoczęcia realizacji jest moment przesłania materiałów potrzebnych do realizacji strony www.

Tworzenie sklepów internetowych – definicje

Wdrożenie bazowe

Wdrożenie bazowe sklepu obejmuje stworzenie projektu graficznego sklepu zgodnie z wybranym pakietem, polonizację sklepu, konfigurację e-maili transakcyjnych, ustawienia podatków VAT, standardową konfigurację wysyłki, podłączenie jednego sposobu płatności on line (bramka płatności) oraz zatowarowanie testowe (4 do 10 produktów). Wsparcie powdrożeniowe jest udzielane na 30 dni od momentu wdrożenia sklepu internetowego i podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.

Pakiety sklepów internetowych

Pakiet Podstawowy
– 1 indywidualny projekt + 2 zmiany,
– 1 baner + 4 boksy graficzne,
– czas pracy projektanta do 30 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Podstawowy


Pakiet Rozszerzony
– 2 indywidualne projekty + 4 zmiany,
– 2 banery + 6 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 50 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Rozszerzony


Pakiet Premium
– 3 indywidualne projekty + 6 zmian,
– 4 banery + 8 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 70 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Premium

 

Materiały konieczne do wykonania sklepu

Materiały: zdjęcia i opisy produktów, teści na poszczególne strony
Hosting + domena: dostęp do hostingu strony z poziomu administratora
Dane sklepu: dane firmy i adres operatora sklepu, numer konta bankowego


Płatności: podpisana umowa z operatorem płatności: Przelewy24 / DotPay / PayU / Tpay i dostęp do panelu (login + hasło)
Metody wysyłki: podpisana umowa z operatorem obsługującym wysyłki firma kurierska, InPost, Poczta Polska, Apaczka i dostęp do panelu (login + hasło)


Google: dostęp do konta Google Analytics / Google Tag Manager i Google Ads (login + hasło)
Newsletter: dostęp do platformy mailingowej MailChimp (login + hasło)

Baza wiedzy sklepy internetowe

Strony internetowe WordPress – Sklepy internetowe WooCommerce – Pozycjonowanie SEO – Media społecznościowe – Branding – Identyfikacja wizualna – Projektowanie graficzne
Headless commerce

Headless CMS co to jest?

Jest wiele sposobów na zbudowanie dedykowanej strony internetowej lub aplikacji. Jeśli chcesz, żeby rozwiązanie było w pełni dopasowane do Twoich oczekiwań, poznaj ciekawą technologię, jaką jest Headless […]

Outsourcing e-Commerce

Posiadanie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces prowadzenia sklepu, obsługi klienta, administracji, marketingu, dostosowań do nowych trendów w e-Commerce. Cześć tych obowiązków […]

WooCommerce czy Shopify co wybrać?

Systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy? Poznaj dwie najbardziej popularne platformy e-Commerce na świecie WooCommerce i Shopify. Założenie sklepu internetowego wiąże […]

Narzędzi e-Commerce wspierające sprzedaż

Jak odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? Jak zapewne wiesz, branża e-Commerce jest wymagająca i konkurencyjna. Jakie narzędzi e-Commerce używać na co […]

Kreator stron Webflow

Zastanawiasz się, jak zrobić stronę internetową w prosty sposób i jak wybrać odpowiednie rozwiązanie do stworzenia strony? Dzięki kreatorowi stron Webflow możesz stworzyć stronę internetową bez zaawansowanej […]

Co to jest UX? User Experience

Zastanawiasz się co to jest UX i jaki projekt otrzymasz od agencji interaktywnej lub freelancera, jeżeli zlecisz zaprojektowanie UX dla Twojej strony lub sklepu internetowego? Za sukcesem […]

Kreator stron internetowych

Zastanawiasz się, jak zrobić stronę internetową w prosty sposób i jak wybrać odpowiednie rozwiązanie do stworzenia strony? Dzięki kreatorom stron online można stworzyć stronę internetową bez zaawansowanej […]

Strona internetowa za darmo

Strona internetowa za darmo?

Zastanawiasz się, czy można mieć stronę internetową za darmowo i jak wybrać odpowiednie darmowe rozwiązanie do stworzenia strony? Dzięki darmowym CMS lub kreatorom stron można stworzyć stronę […]

Sklep Shopify poradnik

Na globalnym rynku e-Commerce konkuruje wiele platform dla sklepów internetowych. Jednym z największych graczy jest Shopify, czy warto wybrać takie rozwiązanie? Przeszukując internet w poszukiwaniu odpowiedzi na […]

UI interface użytkownika

Co to jest UI interfejs użytkownika?

Zastanawiasz się co to jest UI i jaki projekt otrzymasz od agencji interaktywnej lub freelancera, jeżeli zlecisz zaprojektowanie UI dla Twojej strony lub sklepu internetowego? Za sukcesem […]

Jak przyspieszyć sklep internetowy?

O tym, czy klient zamówi produkt u Ciebie, czy przejdzie od razu do konwersji, decydują sekundy. Jeśli Twój sklep internetowy działa zbyt wolno, to Twoi potencjalni klienci […]

ile trwa założenie sklepu internetowego

Ile trwa założenie sklepu internetowego?

Jak wygląda i ile trwa założenie sklepu internetowego oraz co zrobić, by uprościć pracę agencji e-commerce i przyśpieszyć realizację projektu.

Przeczytasz o: Etapy – wycena, przygotowanie treści, projekt i wdrożenie, UX, testy, optymalizacja i SEO, utrzymanie i rozwój e-sklepu.
jaki sklep internetowy założyć

Jaki sklep internetowy założyć?

Prowadzisz biznes i chcesz przenieść działalność do internetu. Jaki sklep internetowy założyć i jaki rodzaj działalności prowadzić on-line.

Przeczytasz o: Sklep internetowy, dropshipping, marketplace, strona firmowa ze sklepem, systemy rezerwacji, e-learning, omnichannel.
działalność nierejestrowana sklep internetowy bez działalności

Działalność nierejestrowana – jak sklep internetowy bez działalności?

Założenie pierwszego sklepu internetowego to bardzo poważny krok prowadzący do niezależności w zakresie zatrudnienia i zarabiania. Wiele osób boi się związanego ryzyka z prowadzeniem sklepu, ale i […]

jaki darmowy cms

Jaki darmowy CMS?

Co to jest CMS i jaki darmowy system zarządzania treścią do tworzenia i edycji strony internetowej lub sklepu wybrać?.

Przeczytasz o: Co to jest CMS, rodzaje CMS – platformy do stron www i blogowe, CMS-y sprzedażowe, Open Source: WordPress, Joomla, Drupal. Który CMS wybrać?
produkty cyfrowe w sklepie internetowym

Czym są produkty cyfrowe w sklepie internetowym?

Rozwój internetu i nowych technologii przyczynił się do stworzenia nowego rynku produktów i usług cyfrowych. Produkty cyfrowe to nie tylko dobry model biznesowy, ale również ciekawe źródło […]

Strategia sprzedaży sklepu

Strategia sprzedaży sklepu internetowego

Prowadzisz sklep internetowy, który nie przynosi zysku? To częsty problem w branży e-Commerce. Żeby zwiększyć sprzedaż musisz wdrożyć rozwiązania marketingowe i trendy w e-Commerce, dzięki którym dotrzesz […]

Profesjonalna strona internetowa

Profesjonalna strona internetowa to niezbędny element Twojego sukcesu. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie w świecie, w którym wszyscy mają połączenie z internetem. Nasze życie przeniosło się do internetu. […]

click and collect kliknij i odbierz

Co to jest Click & collect – kliknij i odbierz?

Popularność zakupów online rośnie i rynek e-Commerce rozwija się w niewyobrażalnym tempie. Obecnie największą przeszkodą w zakupach online są wysokie koszty przesyłki oraz często niewygodnych termin dostawy. […]

co to jest agencja e-Commerce

Co to jest agencja e-Commerce?

Jest wiele sposobów na zbudowanie sklepu internetowego. Jeśli chcesz, żeby sklep internetowy był skuteczny i w pełni dopasowany do Twoich oczekiwań, zleć jego wykonanie agencji e-Commerce. E-Commerce […]

ile kosztuje strona wordpress

Ile kosztuje strona WordPress?

Potrzebujesz strony internetowej i zastanawiasz się, ile kosztuje strona na WordPressie.

Przeczytasz o: Blog WordPress, Strona Wizytówka, Strona dla Firmy, Sklep WooCommerce, Strona dedykowana, One Page, Landing page, Administracja strony WordPress, Pozycjonowanie SEO.
darmowy sklep internetowy

Darmowy sklep internetowy?

Darmowych systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy do Twojego e-sklepu. Poznaj darmowe platformy dla sklepu open-source, ich wady i zalety.

Przeczytasz o: Porównanie platform e-commerce: WordPress, PrestaShop, OpenCart, osCommerce, Drupal.
Headless commerce

Headless commerce co to jest?

Jest wiele sposobów na zbudowanie dedykowanego sklepu internetowego, aplikacji sprzedażowej, czy platformy e-Commerce. Jeśli chcesz, żeby rozwiązanie było w pełni dopasowane do Twoich oczekiwań, poznaj ciekawą technologię, […]

woocommerce co to jest

Co to jest WooCommerce?

Co to jest WooCommerce i dlaczego WooCommerce jest stworzony dla Twojego sklepu internetowego? WooCommerce to narzędzie, które używasz, jeśli chcesz prowadzić e-sklep.

Przeczytasz o: Co to jest WooCommerce, dlaczego warto wybrać sklep WordPressa. Jak założyć sklep WooCommerce i ile to kosztuje.
3.5/5 - (2 votes)

Poznaj nas i pracuj z nami!