Tworzenie stron internetowych poradnik

Tworzenie stron internetowych poradnik odpowie na Twoje podstawowe pytania odnośnie stron internetowych. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczące tworzenia stron internetowych.

Strony internetowe – definicje

Domena internetowa

To unikatowy adres strony internetowej, który użytkownicy wpisują w przeglądarkę. Domena internetowa składa się z dwóch części nazwy głównej oraz końcówki – rozszerzenia.

– nazwa główna – to nazwa firmy, organizacji jej skrót lub nazwa działalności, którą dana firma wykonuje.
– rozszerzenie – każdy kraj posiada przypisane rozszerzenie np. Polska – .pl, dla krajów Unii Europejskiej – .eu itd. Rozróżniamy domeny najwyższego poziomu: .com, .net, .org.

Domenę możesz kupić przeważnie w tych samych firmach, które oferują hosting.

Hosting (serwer)

Miejsce, w którym przechowywana jest strona internetowa – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce, gdzie jest zainstalowany WordPress.

Hosting jest udostępnionym przez dostawcę usług internetowych miejscem na serwerach. Innymi słowy, polega to na udostępnieniu przestrzeni dyskowej na serwerze do hostowania strony internetowej. Dostawca hostingu dba o stałe działanie dysków oraz poprawne połączenie serwera z Internetem.

Tworząc stronę internetową i dokonując wyboru usługodawcy hostingu, należy zwrócić uwagę na stan techniczny dysków i serwerów, które udostępnia usługodawca lub poprosić o bezpłatne wsparcie naszej firmy. Dostępnych jest wiele firm hostingowych, które oferują usługi zarówno darmowe, jak i płatne.

Jaki hosting wybrać – poradnik

Responsywność (responsywna strona internetowa / responsive web design – RWD)

Dostosowanie strony internetowej do ekranów wszystkich urządzeń: smartfonów, tabletów oraz komputerów »

WordPress

Prosty i wygodny panel CMS – czyli system zarządzania treścią pozwalający na proste dodawanie wpisów, galerii itp. bez konieczności posiadania umiejętności informatycznych »

Motyw WordPressa

Motyw to zbiór plików, które razem tworzą wygląd i funkcjonalność strony opartej na WordPressie. Motyw odpowiada za całkowity wygląd strony od wyglądu menu, kolorystyki, typografi, layoutu strony i licznych funkcjonalności. Każdy motyw może być inny, oferując wiele możliwości zmiany wyglądu strony internetowej WordPress.

System zarządzania treścią – CMS (Content Management System)

Panel pozwalające na łatwe tworzenie stron internetowych oraz ich późniejszą edycję, aktualizację i rozbudowę. Edycja treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika zob. WordPress.

Kopia bezpieczeństwa / zapasowa (BackUp)

Dane, które mają służyć do odtworzenia oryginalnych danych w przypadku ich utraty lub uszkodzenia. Kopia bezpieczeństwa to nie to samo co archiwizacja danych. Kopia zapasowa nie chroni przed przypadkowym nadpisaniem danych podczas edycji strony.

Przeglądarka

Program umożliwiający pobieranie i wyświetlenie zawartości stron internetowych zgodnie z możliwościami oferowanymi przez jej silnik oraz preferencjami internauty.

Prawidłowe wyświetlanie strony

Na urządzeniach, rozdzielczościach i przeglądarkach z ponad 6% udziału w rynku:
Ranking rozdzielczości ekranów monitorów używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking przeglądarek używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking modeli urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.

Sklep internetowy – definicje

WooCommerce

Wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress, której głównym zadaniem jest przekształcenie strony WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, umożliwia wprowadzanie produktów, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cena, stan magazynowy, obsługa zamówień, statystyki oraz liczne integracje jak bramki płatności, wysyłki, marketing itd.

Platformy abonamentowe (SaaS)

Takie sklepy nie wymagają instalacji na własnym serwerze, w zamian płacony jest miesięczny abonament za sklep, ale użytkownik nie jest jego właścicielem. Sklepy abonamentowe zawierają komplet funkcji i integracji, dzięki czemu nie wymagają instalowania dodatków i są gotowe do sprzedaży zaraz po założeniu sklepu. Modyfikacja wyglądu sklepu ogranicza się do wyboru jednego z kilkudziesięciu dostępnych szablonów oraz dodania gotowych modułów na stronę główną.

Platformy Open Source

Są to rozwiązania, które pozwala nam dowolnie modyfikować sklep – mamy pełny dostęp do kodu, dostępna jest też ogromna liczba modułów do każdego typu płatności, dostawy czy narzędzia wspierającego sprzedaż. Przy użyciu platformy Open Source użytkownik jest właścicielem sklepu.

System płatności online

System płatności elektronicznych (E-commerce payment system) to systemy bezpiecznych płatności internetowych dla sklepów internetowych, które ułatwiają akceptację płatności elektronicznych dla transakcji internetowych. Systemy płatności e-commerce, obsługiwane są przez operatorów płatności internetowych. Jest to system, który daje możliwość dokonywania oraz otrzymywania wpłat przez Internet. Płatności online dają możliwość płacenia kartą kredytową, przelewem bankowym lub płatnościami mobilnymi. Systemy płatności online znane są na polskim rynku pod wieloma nazwami i używane są często zamiennie: szybkie przelewy, płatności online, bezpieczne płatności online.

Bramki płatności online – porównanie

Dropshipping

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.

Sklep Dropshipping krok po kroku

Pozycjonowanie stron internetowych – definicje

Pozycjonowanie SEO

Optymalizacja strony internetowej według zasad Google

Google Analytics

Internetowe narzędzie Google do analizy statystyk stron internetowych oraz sklepów internetowych. Bezpłatna usługa Analytics dostępny jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Google Analytics instalowany jest na stronie internetowej dzięki wklejenie kodu JavaScript uzyskanego w panelu Analytics.

Główne funkcjonalności Google Analytics to: generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji, możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie, eksportowanie raportów, integrowanie konta z kontami AdWords.

Google AdWords

System płatnych reklam Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Google AdWords sprzedawane są w modelu CPC i CPM.

CPC (cost per click)

Współczynnik efektywności reklamy, czyli stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę. Ustalanie modelu CPC wiąże się z pojęciem płatności za kliknięcie (PPC).

CPM (cost per mille)

Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej. Przykładowo, jeśli reklama jest sprzedawana z CPM 10 zł, to dotarcie do 1000 odbiorców (tysiąc odsłon) kosztuje 10 złotych.

Tworzenie stron internetowych – definicje

Ile kosztuje wykonanie strony www

Każda strona internetowa charakteryzuje się innymi elementami, formą graficzną, różnym stopniem rozbudowy, czy technologiami wykorzystanymi do budowy strony, dlatego też każda strona wyceniana jest indywidualnie.

Przygotowaliśmy trzy Pakiety wykonania strony internetowej:

1. Pakiet Wizytówka
2. Pakiet Podstawowy
3. Pakiet Rozszerzony

Pakiety stron internetowych

Przykładowa kalkulacja cenowa wykonania strony internetowej wraz z zestawieniem podstawowych czynników wpływających na cenę.

Termin realizacji strony internetowej

terminy realizacji strony internetowej zależą od stopnia komplikacji zlecenia.

Tworzenie stron internetowych – pakiety:
1. Pakiet Wizytówka (1 tydzień)
2. Pakiet Podstawowy (2 tygodnie)
3. Pakiet Rozszerzony (1 miesiąc)

Datą rozpoczęcia realizacji jest moment przesłania materiałów potrzebnych do realizacji strony www.

Tworzenie sklepów internetowych – definicje

Wdrożenie bazowe

Wdrożenie bazowe sklepu obejmuje stworzenie projektu graficznego sklepu zgodnie z wybranym pakietem, polonizację sklepu, konfigurację e-maili transakcyjnych, ustawienia podatków VAT, standardową konfigurację wysyłki, podłączenie jednego sposobu płatności on line (bramka płatności) oraz zatowarowanie testowe (4 do 10 produktów). Wsparcie powdrożeniowe jest udzielane na 30 dni od momentu wdrożenia sklepu internetowego i podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.

Pakiety sklepów internetowych

Pakiet Podstawowy
– 1 indywidualny projekt + 2 zmiany,
– 1 baner + 4 boksy graficzne,
– czas pracy projektanta do 30 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Podstawowy


Pakiet Rozszerzony
– 2 indywidualne projekty + 4 zmiany,
– 2 banery + 6 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 50 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Rozszerzony


Pakiet Premium
– 3 indywidualne projekty + 6 zmian,
– 4 banery + 8 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 70 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Premium

 

Materiały konieczne do wykonania sklepu

Materiały: zdjęcia i opisy produktów, teści na poszczególne strony
Hosting + domena: dostęp do hostingu strony z poziomu administratora
Dane sklepu: dane firmy i adres operatora sklepu, numer konta bankowego


Płatności: podpisana umowa z operatorem płatności: Przelewy24 / DotPay / PayU / Tpay i dostęp do panelu (login + hasło)
Metody wysyłki: podpisana umowa z operatorem obsługującym wysyłki firma kurierska, InPost, Poczta Polska, Apaczka i dostęp do panelu (login + hasło)


Google: dostęp do konta Google Analytics / Google Tag Manager i Google Ads (login + hasło)
Newsletter: dostęp do platformy mailingowej MailChimp (login + hasło)

Baza WWWiedzy

Dowiedź się więcej na temat: strony internetowe – WordPress – sklepy internetowe – WooCommerce – pozycjonowanie – media społecznościowe – branding – identyfikacja wizualna – projektowanie graficzne. Poznaj naszego bloga!
pozycjonowanie sklepu internetowego seo

Pozycjonowanie sklepu internetowego poradnik

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia, a osiągnięcie efektów jest niezwykle trudne.

Przeczytasz o: Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie sklepu, pozycjonowanie i optymalizacja sklepu – dobre praktyki, audyt sklepu SEO.
platformy SaaS

Platformy SaaS, czy warto?

Platformy SaaS, czy warto? Jaka platforma SaaS dla Twojego sklepu?

Przeczytasz o: Dla Kogo platformy abonamentowe SaaS? Zalety platform abonamentowych, Wady platform SaaS. Porównanie platform SaaS: Shoper, Sky-Shop, Shoplo, Shopify,…
pozycjonowwanie wordpress poradnik seo

Pozycjonowanie WordPress poradnik

Z założenia WordPress jest bardzo przyjazny dla SEO. WordPress lubi wyszukiwarkę Google z wzajemnością.

Przeczytasz o: SEO definicje, Skuteczne SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, skuteczne pozycjonowanie WordPress, pozycjonowanie i optymalizacja strony WordPress – dobre praktyki, audyt strony WordPress SEO.
Jak założyć sklep na Facebooku

Jak założyć sklep na Facebooku?

Ogromna popularność Facebooka powoduje, że może to być jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży dla Twojego sklepu internetowego. Reklamuj i sprzedawaj Twoje produkty w miejscu, gdzie klienci spędzają czas w internecie. Czasy, w których Facebook był wyłącznie serwisem […]

sprzedaż w mediach społecznościowych

Sprzedaż w mediach społecznościowych

Wielokanałowa sprzedaż w mediach społecznościowych to popularny pomysł na biznes e-Commerce. Sprzedaż wielokanałowa pozwala na lepsze wykorzystywanie potencjału sklepu i docieranie do konsumentów.

Przeczytasz o: Sprzedaż wielokanałowa, sklep na Facebooku i Instagramie, Zakupy Google, Allegro, porównywarki cen.
seo co to jest optymalizacja pozycjonowanie

SEO co to jest?

SEO to zestaw praktyk, które stosuje się w stronach internetowych, aby zapewnić widoczność , pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększyć ilośc wejść użytkowników na stronę.

Przeczytasz o: SEO definicje, SEO Google, samodzielne pozycjonowanie SEO, agencje SEO, skuteczne pozycjonowanie organiczne, audyt strony, WordPress SEO, pozycjonowanie sklepu.
cross-selling up-selling sklep internetowy

Cross-selling i up-selling w sklepie internetowym

Cross-selling, up-selling i powiązane produkty to ciekawe rozwiązania sprzedażowe wykorzystywane w sklepach internetowych mające na celu zwiększenie sprzedaży w trakcie jednej transakcji. Celem każdego sklepu internetowego jest sprzedaż. […]

Skąd brać darmowe zdjęcia

Skąd brać darmowe zdjęcia na stronę, Facebooka, do prezentacji?

Zdjęcia ilustrujące stronę internetową, bloga lub sklep odgrywają bardzo ważną rolę, przyciągają klientów, czytelników, zachęcają do czytania, przeglądania i częstszych odwiedzin. Oczywiście najlepiej, jeżeli strona internetowa ilustrowany […]

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.

Przeczytasz o: Obsługa klientów, wysyłki i zwroty, promocje w sklepie, pozyskiwanie klientów, pozycjonowanie SEO, sprzedaż wielokanałowa, marketing, media społecznościowe, monitorowanie wyników i administracja.
Regulamin sklepu internetowego

Regulamin sklepu internetowego

Zakładając sklep internetowy zwróć szczególną uwagę na znaczenie kwestii prawnych w sklepie. Regulamin sklepu internetowego jest sercem Twojego sklepu od strony formalno-prawnej i biznesowej. Regulamin sklepu internetowego […]

wordpress jak zacząć

WordPress jak zacząć?

WordPress jest liderem wśród platform do tworzenia stron www. Wynika z łatwości obsługi, wysokiego poziomu personalizacji oraz skuteczności opcji SEO.

Przeczytasz o: Jak założyć WordPressa poradnik, nazwa, domena, hosting, instalacja i konfiguracja WordPress, panel użytkownika, jak edytować bloga i dodawać wpisy.
własny sklep internetowy jak zacząć

Własny sklep internetowy jak zacząć?

E-Commerce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do e-sklepów. Własny sklep internetowy krok po kroku.

Przeczytasz o: Co sprzedawać, Rodzaje sklepów internetowych, Platforma e-commerce, Design i UX, Logistyka i płatności, Regulamin, Marketing i SEO.
e-Commerce jak zacząć

E-Commerce jak zacząć?

Jak zacząć e-Commerce krok po kroku? Kompletny poradnik na temat jak rozpocząć e-Commerce i odnieść sukces prowadząc sklep internetowy.

Przeczytasz o: Platformy e-Commerce, jaki sklep e-Commerce wybrać i jak założyć sklep e-Commerce, pozycjonowanie e-Commerce, prowadzenie i administracja sklepu e-Commerce.
E-Commerce co to jest

E-Commerce co to jest?

E-Commerce to nie tylko sklepy internetowe, ale cała elektroniczna gospodarka. E-Commerce dotyczy wszelkiego rodzaju transakcji biznesowych w internecie.

Przeczytasz o: E-Commerce podstawowe pojęcia, platformy e-Commerce, charakterystyka rynku e-Commerce, sukces w e-Commerce, trendy w e-Commerce, rynek e-Commerce w Polsce.
hosting pod sklep internetowy

Jaki hosting pod sklep internetowy?

Od jakości hostingu zależy to, jak szybko będzie działał Twój sklep internetowy, ilu klientów jest w stanie obsłużyć, a zatem jakie przyniesie zyski. Jaki wybrać hosting pod sklep internetowy?

Przeczytasz o: Hosting: Serwer wirtualny, VPS, parametry techniczne, limity, bezpieczeństwo, ranking hostingów pod e-sklep.
wysyłki w sklepie internetowym

Jakie wysyłki w sklepie internetowym?

Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy.

Przeczytasz o: Firmy kurierskie, Punkty odbioru, Poczta Polska, Broker kurierski, dostawy zagraniczne, Fulfillment, Dropshipping.
marketplace co to jest

Marketplace co to jest i jak działa?

Marketplace to innowacyjne podejście do e-handlu, przypominające internetowe targowisko, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców.

Przeczytasz o: Co to jest Sklep Marketplace – wady i zalety. Sklep Marketplace na WordPress + WooCommerce.
ile trwa założenie sklepu internetowego

Ile trwa założenie sklepu internetowego?

Jak wygląda i ile trwa założenie sklepu internetowego oraz co zrobić, by uprościć pracę agencji e-commerce i przyśpieszyć realizację projektu.

Przeczytasz o: Etapy – wycena, przygotowanie treści, projekt i wdrożenie, UX, testy, optymalizacja i SEO, utrzymanie i rozwój e-sklepu.
jaki sklep internetowy założyć

Jaki sklep internetowy założyć?

Prowadzisz biznes i chcesz przenieść działalność do internetu. Jaki sklep internetowy założyć i jaki rodzaj działalności prowadzić on-line.

Przeczytasz o: Sklep internetowy, dropshipping, marketplace, strona firmowa ze sklepem, systemy rezerwacji, e-learning, omnichannel.
jak założyć bloga krok po kroku

Jak założyć bloga WordPress?

Blog internetowy to narzędzie, które może spełniać wiele ról w internecie. Na blogu możesz dzielić się z wiedzą i pasjami.

Przeczytasz o: Jak założyć bloga poradnik, nazwa, domena, hosting, instalacja i konfiguracja WordPress, panel użytkownika, jak edytować bloga i dodawać wpisy.

Co to jest WooCommerce?

Co to jest WooCommerce i dlaczego WooCommerce jest stworzony dla Twojego sklepu internetowego? WooCommerce to narzędzie, które używasz, jeśli chcesz prowadzić e-sklep.

Przeczytasz o: Co to jest WooCommerce, dlaczego warto wybrać sklep WordPressa. Jak założyć sklep WooCommerce i ile to kosztuje.

Platforma B2B co to jest?

Platforma B2B pomaga obsługiwać wszelkie relacje z partnerami biznesowymi. Obecnie w wielu firmach taki system stanowi nieodzowne narzędzie codziennej pracy.

Przeczytasz o: Platforma B2B i B2C, system B2B, integracje B2B.
bramki platnosci online szybkie platnosci

Które bramki płatności online wybrać?

Bramki płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Co brać pod uwagę wybierając szybkie płatności?

Przeczytasz o: Porównanie prowizji, opłat, ofert płatności Dotpay, Przelewy24, PayU, Tpay, Fondy i inne.
certyfikat ssl sklep internetowy

Certyfikat SSL co to jest?

Czy Twoja strona jest bezpieczna? Zadbaj o certyfikat SSL na Twojej stronie lub w sklepie internetowym. Niezależnie od tego, czy masz bloga, stronę firmową lub e-sklep zawsze […]

Czytaj bloga

Poznaj nas i pracuj z nami!

Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne.
Zadzwoń do nas 730 170 330, wyślij brief, albo napisz,
aby otrzymać informację cenową → strony internetowe Łódź, Warszawa.