Tworzenie stron internetowych poradnik

Tworzenie stron internetowych poradnik odpowie na Twoje podstawowe pytania odnośnie stron internetowych. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczące tworzenia stron internetowych.

Strony internetowe – definicje

Domena internetowa

To unikatowy adres strony internetowej, który użytkownicy wpisują w przeglądarkę. Domena internetowa składa się z dwóch części nazwy głównej oraz końcówki – rozszerzenia.

– nazwa główna – to nazwa firmy, organizacji jej skrót lub nazwa działalności, którą dana firma wykonuje.
– rozszerzenie – każdy kraj posiada przypisane rozszerzenie np. Polska – .pl, dla krajów Unii Europejskiej – .eu itd. Rozróżniamy domeny najwyższego poziomu: .com, .net, .org.

Domenę możesz kupić przeważnie w tych samych firmach, które oferują hosting.

Hosting (serwer)

Miejsce, w którym przechowywana jest strona internetowa – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce, gdzie jest zainstalowany WordPress.

Hosting jest udostępnionym przez dostawcę usług internetowych miejscem na serwerach. Innymi słowy, polega to na udostępnieniu przestrzeni dyskowej na serwerze do hostowania strony internetowej. Dostawca hostingu dba o stałe działanie dysków oraz poprawne połączenie serwera z Internetem.

Tworząc stronę internetową i dokonując wyboru usługodawcy hostingu, należy zwrócić uwagę na stan techniczny dysków i serwerów, które udostępnia usługodawca lub poprosić o bezpłatne wsparcie naszej firmy. Dostępnych jest wiele firm hostingowych, które oferują usługi zarówno darmowe, jak i płatne.

Jaki hosting wybrać – poradnik

Responsywność (responsywna strona internetowa / responsive web design – RWD)

Dostosowanie strony internetowej do ekranów wszystkich urządzeń: smartfonów, tabletów oraz komputerów »

WordPress

Prosty i wygodny panel CMS – czyli system zarządzania treścią pozwalający na proste dodawanie wpisów, galerii itp. bez konieczności posiadania umiejętności informatycznych »

Motyw WordPressa

Motyw to zbiór plików, które razem tworzą wygląd i funkcjonalność strony opartej na WordPressie. Motyw odpowiada za całkowity wygląd strony od wyglądu menu, kolorystyki, typografi, layoutu strony i licznych funkcjonalności. Każdy motyw może być inny, oferując wiele możliwości zmiany wyglądu strony internetowej WordPress.

System zarządzania treścią – CMS (Content Management System)

Panel pozwalające na łatwe tworzenie stron internetowych oraz ich późniejszą edycję, aktualizację i rozbudowę. Edycja treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika zob. WordPress.

Kopia bezpieczeństwa / zapasowa (BackUp)

Dane, które mają służyć do odtworzenia oryginalnych danych w przypadku ich utraty lub uszkodzenia. Kopia bezpieczeństwa to nie to samo co archiwizacja danych. Kopia zapasowa nie chroni przed przypadkowym nadpisaniem danych podczas edycji strony.

Przeglądarka

Program umożliwiający pobieranie i wyświetlenie zawartości stron internetowych zgodnie z możliwościami oferowanymi przez jej silnik oraz preferencjami internauty.

Prawidłowe wyświetlanie strony

Na urządzeniach, rozdzielczościach i przeglądarkach z ponad 6% udziału w rynku:
Ranking rozdzielczości ekranów monitorów używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking przeglądarek używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking modeli urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.

Sklep internetowy – definicje

WooCommerce

Wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress, której głównym zadaniem jest przekształcenie strony WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, umożliwia wprowadzanie produktów, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cena, stan magazynowy, obsługa zamówień, statystyki oraz liczne integracje jak bramki płatności, wysyłki, marketing itd.

Platformy abonamentowe (SaaS)

Takie sklepy nie wymagają instalacji na własnym serwerze, w zamian płacony jest miesięczny abonament za sklep, ale użytkownik nie jest jego właścicielem. Sklepy abonamentowe zawierają komplet funkcji i integracji, dzięki czemu nie wymagają instalowania dodatków i są gotowe do sprzedaży zaraz po założeniu sklepu. Modyfikacja wyglądu sklepu ogranicza się do wyboru jednego z kilkudziesięciu dostępnych szablonów oraz dodania gotowych modułów na stronę główną.

Platformy Open Source

Są to rozwiązania, które pozwala nam dowolnie modyfikować sklep – mamy pełny dostęp do kodu, dostępna jest też ogromna liczba modułów do każdego typu płatności, dostawy czy narzędzia wspierającego sprzedaż. Przy użyciu platformy Open Source użytkownik jest właścicielem sklepu.

System płatności online

System płatności elektronicznych (E-commerce payment system) to systemy bezpiecznych płatności internetowych dla sklepów internetowych, które ułatwiają akceptację płatności elektronicznych dla transakcji internetowych. Systemy płatności e-commerce, obsługiwane są przez operatorów płatności internetowych. Jest to system, który daje możliwość dokonywania oraz otrzymywania wpłat przez Internet. Płatności online dają możliwość płacenia kartą kredytową, przelewem bankowym lub płatnościami mobilnymi. Systemy płatności online znane są na polskim rynku pod wieloma nazwami i używane są często zamiennie: szybkie przelewy, płatności online, bezpieczne płatności online.

Bramki płatności online – porównanie

Dropshipping

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.

Sklep Dropshipping krok po kroku

Pozycjonowanie stron internetowych – definicje

Pozycjonowanie SEO

Optymalizacja strony internetowej według zasad Google

Google Analytics

Internetowe narzędzie Google do analizy statystyk stron internetowych oraz sklepów internetowych. Bezpłatna usługa Analytics dostępny jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Google Analytics instalowany jest na stronie internetowej dzięki wklejenie kodu JavaScript uzyskanego w panelu Analytics.

Główne funkcjonalności Google Analytics to: generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji, możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie, eksportowanie raportów, integrowanie konta z kontami AdWords.

Google AdWords

System płatnych reklam Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Google AdWords sprzedawane są w modelu CPC i CPM.

CPC (cost per click)

Współczynnik efektywności reklamy, czyli stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę. Ustalanie modelu CPC wiąże się z pojęciem płatności za kliknięcie (PPC).

CPM (cost per mille)

Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej. Przykładowo, jeśli reklama jest sprzedawana z CPM 10 zł, to dotarcie do 1000 odbiorców (tysiąc odsłon) kosztuje 10 złotych.

Tworzenie stron internetowych – definicje

Ile kosztuje wykonanie strony www

Każda strona internetowa charakteryzuje się innymi elementami, formą graficzną, różnym stopniem rozbudowy, czy technologiami wykorzystanymi do budowy strony, dlatego też każda strona wyceniana jest indywidualnie.

Przygotowaliśmy trzy Pakiety wykonania strony internetowej:

1. Pakiet Wizytówka
2. Pakiet Podstawowy
3. Pakiet Rozszerzony

Pakiety stron internetowych

Przykładowa kalkulacja cenowa wykonania strony internetowej wraz z zestawieniem podstawowych czynników wpływających na cenę.

Termin realizacji strony internetowej

terminy realizacji strony internetowej zależą od stopnia komplikacji zlecenia.

Tworzenie stron internetowych – pakiety:
1. Pakiet Wizytówka (1 tydzień)
2. Pakiet Podstawowy (2 tygodnie)
3. Pakiet Rozszerzony (1 miesiąc)

Datą rozpoczęcia realizacji jest moment przesłania materiałów potrzebnych do realizacji strony www.

Tworzenie sklepów internetowych – definicje

Wdrożenie bazowe

Wdrożenie bazowe sklepu obejmuje stworzenie projektu graficznego sklepu zgodnie z wybranym pakietem, polonizację sklepu, konfigurację e-maili transakcyjnych, ustawienia podatków VAT, standardową konfigurację wysyłki, podłączenie jednego sposobu płatności on line (bramka płatności) oraz zatowarowanie testowe (4 do 10 produktów). Wsparcie powdrożeniowe jest udzielane na 30 dni od momentu wdrożenia sklepu internetowego i podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.

Pakiety sklepów internetowych

Pakiet Podstawowy
– 1 indywidualny projekt + 2 zmiany,
– 1 baner + 4 boksy graficzne,
– czas pracy projektanta do 30 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Podstawowy


Pakiet Rozszerzony
– 2 indywidualne projekty + 4 zmiany,
– 2 banery + 6 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 50 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Rozszerzony


Pakiet Premium
– 3 indywidualne projekty + 6 zmian,
– 4 banery + 8 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 70 godz.

więcej o pakiecie: Sklep internetowy Premium

 

Materiały konieczne do wykonania sklepu

Materiały: zdjęcia i opisy produktów, teści na poszczególne strony
Hosting + domena: dostęp do hostingu strony z poziomu administratora
Dane sklepu: dane firmy i adres operatora sklepu, numer konta bankowego


Płatności: podpisana umowa z operatorem płatności: Przelewy24 / DotPay / PayU / Tpay i dostęp do panelu (login + hasło)
Metody wysyłki: podpisana umowa z operatorem obsługującym wysyłki firma kurierska, InPost, Poczta Polska, Apaczka i dostęp do panelu (login + hasło)


Google: dostęp do konta Google Analytics / Google Tag Manager i Google Ads (login + hasło)
Newsletter: dostęp do platformy mailingowej MailChimp (login + hasło)

Baza WWWiedzy

Dowiedź się więcej na temat: strony internetowe – WordPress – sklepy internetowe – WooCommerce – pozycjonowanie – media społecznościowe – branding – identyfikacja wizualna – projektowanie graficzne. Poznaj naszego bloga!
hosting pod sklep internetowy

Jaki hosting pod sklep internetowy?

Od jakości hostingu zależy to, jak szybko będzie działał Twój sklep internetowy, ilu klientów jest w stanie obsłużyć, a zatem jakie przyniesie zyski. Jaki wybrać hosting pod sklep internetowy? | Hosting: Serwer wirtualny, VPS, parametry techniczne, limity, bezpieczeństwo, ranking hostingów pod e-sklep

wysyłki w sklepie internetowym

Jakie wysyłki w sklepie internetowym?

Wysyłka produktów to istotny element pracy każdego sklepu internetowego. Koszt wysyłki, szybkość realizacji, szeroki wybór form dostawy | Firmy kurierskie, Punkty odbioru, Poczta Polska, Broker kurierski, dostawy zagraniczne, Fulfillment, Dropshipping

marketplace co to jest

Marketplace co to jest i jak działa?

Marketplace to innowacyjne podejście do e-handlu, przypominające internetowe targowisko, w którym swoją ofertę przedstawia wielu sprzedawców | Co to jest Sklep Marketplace – wady i zalety. Sklep Marketplace na WordPress + WooCommerce

ile trwa założenie sklepu internetowego

Ile trwa założenie sklepu internetowego?

Jak wygląda i ile trwa założenie sklepu internetowego oraz co zrobić, by uprościć pracę agencji e-commerce i przyśpieszyć realizację projektu | Etapy: wycena, przygotowanie treści, projekt i wdrożenie, UX, testy, optymalizacja i SEO, utrzymanie i rozwój e-sklepu.

jaki sklep internetowy założyć

Jaki sklep internetowy założyć?

Prowadzisz biznes i chcesz przenieść działalność do internetu. Jaki sklep internetowy założyć i jaki rodzaj działalności prowadzić on-line | Sklep internetowy, dropshipping, marketplace, strona firmowa ze sklepem, systemy rezerwacji, e-learning, omnichannel.

jak założyć bloga krok po kroku

Jak założyć bloga WordPress?

Blog internetowy to narzędzie, które może spełniać wiele ról w internecie. Na blogu możesz dzielić się z wiedzą i pasjami. | Jak założyć bloga poradnik: nazwa, domena, hosting, instalacja i konfiguracja WordPress, panel użytkownika, jak edytować bloga i dodawać wpisy.

Co to jest WooCommerce?

Co to jest WooCommerce i dlaczego WoooCommerce jest stworzony dla Twojego sklepu internetowego? WooCommerce to narzędzie, które używasz, jeśli chcesz prowadzić e-sklep | Co to jest WooCommerce i dlaczego warto wybrać WordPressa

Platforma B2B – co to jest?

Platforma B2B pomaga obsługiwać wszelkie relacje z partnerami biznesowymi. Obecnie w wielu firmach taki system stanowi nieodzowne narzędzie codziennej pracy | Platforma B2B i B2C, system B2B, integracje B2B

bramki platnosci online szybkie platnosci

Które bramki płatności online wybrać?

Bramki płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego. Co brać pod uwagę wybierając szybkie płatności? | Porównanie prowizji, opłat, ofert płatności Dotpay, Przelewy24, PayU, Tpay, Fondy i inne.

Rozwoj sklepu internetowego-wordpress woocommerce

Rozwój sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces. Rozwój sklepu internetowego zwiększa sprzedaż i poprawia konwersję | Rozwój sklepu, aktualizacja i edycja treści, modyfikacja funkcjonalności i wyglądu, wsparcie developerskie

platformy e-commerce porownanie

Platformy e-commerce

Platform e-commerce na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać tą najlepszą. Poznaj kilka oprogramowań do stworzenia e-sklepu, ich wady, zalety i koszty wdrożenia. | Porównanie platform: open-source, abonamentowe, dedykowane i licencyjne.

strona firmy poradnik

Profesjonalna strona firmy

Profesjonalna strona firmy jest niezbędna dla Twojego sukcesu. Nie można prowadzić firmy, nawet tradycyjnej, bez obecności w Internecie | Nazwa domeny, Hosting, CMS, E-commerce, Celu strony, Projekt i optymalizacja, Statystyki, Administracja.

dropshipping przewodnik krok po kroku

Co to jest sklep Dropshipping?

Dropshipping to światowy trend w e-commerce. Sklep dropshipping nie wymaga magazynowania ani wysyłki produktów | Co to jest dropshipping – wady i zalety. Jak znaleźć produkty i dostawców dropshippingu. Dropshipping na WordPress.

jaki hosting pod wordpress

Jaki hosting WordPress?

Istnieją setki tysięcy hostingów internetowych na świecie, z których ogromna większość spełnia wymagania WordPressa, ale wybór tego właściwego może być trudny | Hosting WordPress: Serwer wirtualny, VPS, parametry techniczne, limity, bezpieczeństwo, ranking hostingi WordPress

po co jest key visual

Co to jest Key visual?

Zastanawiasz się co to jest Key visual i jaki projekt otrzymasz od agencji kreatywnej lub grafika freelancera, jeżeli zlecisz zaprojektowanie KV dla Twojej marki? Po co marce Key visual? Key visual to jeden […]

audyt sklepu internetowego

Audyt sklepu internetowego

Każdy sklep internetowy jest inny i należy do niego podejść indywidualnie. Audyt sklepu internetowego to testowanie i analiza konkretnego sklepu internetowego i określenie czy właściwie spełnia swoją podstawową funkcję | Audyt: SEO, UX, audyt bezpieczeństwa, audyt prawny.

Strona WordPress wady i zalety

WordPress ma swoje zalety i wady, które warto rozważyć przed utworzeniem strony internetowej | Plusy i minusy WordPressa: prostota, funkcjonalności, motywy, wtyczki, sklep, SEO, optymalizacja, mobile friendly, bezpieczeństwo, wydajność

ile trwa stworzenie strony internetowej

Ile trwa stworzenie strony internetowej

Jak dokładnie wygląda i ile trwa stworzenie strony internetowej oraz co można zrobić, by uprościć pracę agencji i przyśpieszyć realizację projektu | Etapy: wycena, przygotowanie treści, projekt i wdrożenie, UX, testy, optymalizacja i SEO, utrzymanie i rozwój

Sklep WooCommerce wady i zalety

Sklep WooCommerce wady i zalety

WooCommerce jest wtyczką sklepową stworzoną specjalnie w celu bezproblemowej integracji z WordPress, która jest najpopularniejszą platformą e-commerce na świecie | WooCommerce wady i zalety, WooCommerce po polski,

identyfikacja wizualna firmy

Co to jest Identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to podstawowy element tworzenie wizerunku firmy lub marki, budowania jej tożsamości oraz świadomości | Zasady identyfikacji wizualnej, Elementy systemu identyfikacji, Logo, Materiały firmowe, Księga znaku, Branding, Key visual

ile kosztuje strona wordpress

Ile kosztuje strona WordPress?

Potrzebujesz strony internetowej i zastanawiasz się, ile kosztuje strona na WordPressie | Blog WordPress, Strona Wizytówka, Strona dla Firmy, Sklep WooCommerce, Strona dedykowana, One Page, Landing page, Administracja strony WordPress, Pozycjonowanie SEO.

sklep wordpress krok po kroku

Sklep WordPress krok po kroku

WordPress jest najpopularniejszą na świecie metodą tworzenia stron www. Dzięki wtyczce WooCommerce to również platforma e-commerce zasilająca 30% wszystkich sklepów | Co to jest WooCommerce, Dlaczego warto wybrać Wordpress, Jak uruchomić sklep

ile kosztuje sklep internetowy - wordpress prestashop magento

Ile kosztuje sklep WooCommerce, PrestaShop, Magento?

Systemów sklepów internetowych na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy. Ile kosztuje sklep internetowy na platformie e-commerce | Platformy: WordPress + WooComemrce, PrestaShop, Magento, sklepy abonamentowe

aktualizacja strony internetowej - administracja wordpress

Aktualizacja strony internetowej WordPress

Strona internetowa WordPress wymaga regularniej aktualizacja i modyfikacji pod względem funkcjonalności, treści i grafiki oraz bezpieczeństwa | Aktualizacja motywów, wtyczek, modyfikacja treści, nowe funkcjonalności, bezpieczeństwo, kopie zapasowe

Czytaj bloga

Poznaj nas i pracuj z nami!

Projektujemy strony internetowe WordPress, sklepy internetowe WooCommerce, pozycjonujemy w Google, dbamy o media społecznościowe. Tworzymy kompleksowe kreacje, projekty graficzne i identyfikacje wizualne.
Zadzwoń do nas 730 170 330, wyślij brief, albo napisz,
aby otrzymać informację cenową → strony internetowe Łódź, Warszawa.