Tworzenie stron internetowych poradnik
Tworzenie stron internetowych poradnik
Tworzenie stron internetowych poradnik odpowie na Twoje podstawowe pytania odnośnie stron internetowych. To wybór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczące tworzenia stron internetowych.
Strony internetowe – definicje
Domena internetowa
To unikatowy adres strony internetowej, który użytkownicy wpisują w przeglądarkę. Domena internetowa składa się z dwóch części nazwy głównej oraz końcówki – rozszerzenia.
– nazwa główna – to nazwa firmy, organizacji jej skrót lub nazwa działalności, którą dana firma wykonuje.
– rozszerzenie – każdy kraj posiada przypisane rozszerzenie np. Polska – .pl, dla krajów Unii Europejskiej – .eu itd. Rozróżniamy domeny najwyższego poziomu: .com, .net, .org.
Domenę możesz kupić przeważnie w tych samych firmach, które oferują hosting.
Hosting (serwer)
Miejsce, w którym przechowywana jest strona internetowa – wszystkie pliki i foldery, to również miejsce, gdzie jest zainstalowany WordPress.
Hosting jest udostępnionym przez dostawcę usług internetowych miejscem na serwerach. Innymi słowy, polega to na udostępnieniu przestrzeni dyskowej na serwerze do hostowania strony internetowej. Dostawca hostingu dba o stałe działanie dysków oraz poprawne połączenie serwera z Internetem.
Tworząc stronę internetową i dokonując wyboru usługodawcy hostingu, należy zwrócić uwagę na stan techniczny dysków i serwerów, które udostępnia usługodawca lub poprosić o bezpłatne wsparcie naszej firmy. Dostępnych jest wiele firm hostingowych, które oferują usługi zarówno darmowe, jak i płatne.
› Jaki hosting wybrać – poradnik
Responsywność (responsywna strona internetowa / responsive web design – RWD)
Dostosowanie strony internetowej do ekranów wszystkich urządzeń: smartfonów, tabletów oraz komputerów »
WordPress
Prosty i wygodny panel CMS – czyli system zarządzania treścią pozwalający na proste dodawanie wpisów, galerii itp. bez konieczności posiadania umiejętności informatycznych »
Motyw WordPressa
Motyw to zbiór plików, które razem tworzą wygląd i funkcjonalność strony opartej na WordPressie. Motyw odpowiada za całkowity wygląd strony od wyglądu menu, kolorystyki, typografi, layoutu strony i licznych funkcjonalności. Każdy motyw może być inny, oferując wiele możliwości zmiany wyglądu strony internetowej WordPress.
System zarządzania treścią – CMS (Content Management System)
Panel pozwalające na łatwe tworzenie stron internetowych oraz ich późniejszą edycję, aktualizację i rozbudowę. Edycja treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika zob. WordPress.
Kopia bezpieczeństwa / zapasowa (BackUp)
Dane, które mają służyć do odtworzenia oryginalnych danych w przypadku ich utraty lub uszkodzenia. Kopia bezpieczeństwa to nie to samo co archiwizacja danych. Kopia zapasowa nie chroni przed przypadkowym nadpisaniem danych podczas edycji strony.
Przeglądarka
Program umożliwiający pobieranie i wyświetlenie zawartości stron internetowych zgodnie z możliwościami oferowanymi przez jej silnik oraz preferencjami internauty.
Prawidłowe wyświetlanie strony
Na urządzeniach, rozdzielczościach i przeglądarkach z ponad 6% udziału w rynku:
Ranking rozdzielczości ekranów monitorów używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking przeglądarek używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Ranking modeli urządzeń mobilnych używanych przez internautów łączących się z obszaru Polski z polskimi witrynami.
Sklep internetowy – definicje
WooCommerce
Wtyczka (plugin) e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress, której głównym zadaniem jest przekształcenie strony WordPress w sklep internetowy. Wtyczka dostępna jest w polskiej wersji językowej, umożliwia wprowadzanie produktów, definiować ich parametry jak opisy, zdjęcia, cena, stan magazynowy, obsługa zamówień, statystyki oraz liczne integracje jak bramki płatności, wysyłki, marketing itd.
Platformy abonamentowe (SaaS)
Takie sklepy nie wymagają instalacji na własnym serwerze, w zamian płacony jest miesięczny abonament za sklep, ale użytkownik nie jest jego właścicielem. Sklepy abonamentowe zawierają komplet funkcji i integracji, dzięki czemu nie wymagają instalowania dodatków i są gotowe do sprzedaży zaraz po założeniu sklepu. Modyfikacja wyglądu sklepu ogranicza się do wyboru jednego z kilkudziesięciu dostępnych szablonów oraz dodania gotowych modułów na stronę główną.
Platformy Open Source
Są to rozwiązania, które pozwala nam dowolnie modyfikować sklep – mamy pełny dostęp do kodu, dostępna jest też ogromna liczba modułów do każdego typu płatności, dostawy czy narzędzia wspierającego sprzedaż. Przy użyciu platformy Open Source użytkownik jest właścicielem sklepu.
System płatności online
System płatności elektronicznych (E-commerce payment system) to systemy bezpiecznych płatności internetowych dla sklepów internetowych, które ułatwiają akceptację płatności elektronicznych dla transakcji internetowych. Systemy płatności e-commerce, obsługiwane są przez operatorów płatności internetowych. Jest to system, który daje możliwość dokonywania oraz otrzymywania wpłat przez Internet. Płatności online dają możliwość płacenia kartą kredytową, przelewem bankowym lub płatnościami mobilnymi. Systemy płatności online znane są na polskim rynku pod wieloma nazwami i używane są często zamiennie: szybkie przelewy, płatności online, bezpieczne płatności online.
› Bramki płatności online – porównanie
Dropshipping
Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę – producenta lub hurtownię. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę zakupionego towaru do klienta.
Pozycjonowanie stron internetowych – definicje
Pozycjonowanie SEO
Optymalizacja strony internetowej według zasad Google
Google Analytics
Internetowe narzędzie Google do analizy statystyk stron internetowych oraz sklepów internetowych. Bezpłatna usługa Analytics dostępny jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Google Analytics instalowany jest na stronie internetowej dzięki wklejenie kodu JavaScript uzyskanego w panelu Analytics.
Główne funkcjonalności Google Analytics to: generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji, możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie, eksportowanie raportów, integrowanie konta z kontami AdWords.
Google AdWords
System płatnych reklam Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Google AdWords sprzedawane są w modelu CPC i CPM.
CPC (cost per click)
Współczynnik efektywności reklamy, czyli stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę. Ustalanie modelu CPC wiąże się z pojęciem płatności za kliknięcie (PPC).
CPM (cost per mille)
Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców, obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny internetowej. Przykładowo, jeśli reklama jest sprzedawana z CPM 10 zł, to dotarcie do 1000 odbiorców (tysiąc odsłon) kosztuje 10 złotych.
Tworzenie stron internetowych – definicje
Ile kosztuje wykonanie strony www
Każda strona internetowa charakteryzuje się innymi elementami, formą graficzną, różnym stopniem rozbudowy, czy technologiami wykorzystanymi do budowy strony, dlatego też każda strona wyceniana jest indywidualnie.
Przygotowaliśmy trzy Pakiety wykonania strony internetowej:
1. Pakiet Wizytówka
2. Pakiet Podstawowy
3. Pakiet Rozszerzony
Pakiety stron internetowych
Przykładowa kalkulacja cenowa wykonania strony internetowej wraz z zestawieniem podstawowych czynników wpływających na cenę.
Termin realizacji strony internetowej
terminy realizacji strony internetowej zależą od stopnia komplikacji zlecenia.
Tworzenie stron internetowych – pakiety:
1. Pakiet Wizytówka (1 tydzień)
2. Pakiet Podstawowy (2 tygodnie)
3. Pakiet Rozszerzony (1 miesiąc)
Datą rozpoczęcia realizacji jest moment przesłania materiałów potrzebnych do realizacji strony www.
Tworzenie sklepów internetowych – definicje
Wdrożenie bazowe
Wdrożenie bazowe sklepu obejmuje stworzenie projektu graficznego sklepu zgodnie z wybranym pakietem, polonizację sklepu, konfigurację e-maili transakcyjnych, ustawienia podatków VAT, standardową konfigurację wysyłki, podłączenie jednego sposobu płatności on line (bramka płatności) oraz zatowarowanie testowe (4 do 10 produktów). Wsparcie powdrożeniowe jest udzielane na 30 dni od momentu wdrożenia sklepu internetowego i podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.
Pakiety sklepów internetowych
Pakiet Podstawowy
– 1 indywidualny projekt + 2 zmiany,
– 1 baner + 4 boksy graficzne,
– czas pracy projektanta do 30 godz.
więcej o pakiecie: Sklep internetowy Podstawowy
Pakiet Rozszerzony
– 2 indywidualne projekty + 4 zmiany,
– 2 banery + 6 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 50 godz.
więcej o pakiecie: Sklep internetowy Rozszerzony
Pakiet Premium
– 3 indywidualne projekty + 6 zmian,
– 4 banery + 8 boksów graficznych,
– czas pracy projektanta do 70 godz.
więcej o pakiecie: Sklep internetowy Premium
Materiały konieczne do wykonania sklepu
– Materiały: zdjęcia i opisy produktów, teści na poszczególne strony
– Hosting + domena: dostęp do hostingu strony z poziomu administratora
– Dane sklepu: dane firmy i adres operatora sklepu, numer konta bankowego
– Płatności: podpisana umowa z operatorem płatności: Przelewy24 / DotPay / PayU / Tpay i dostęp do panelu (login + hasło)
– Metody wysyłki: podpisana umowa z operatorem obsługującym wysyłki firma kurierska, InPost, Poczta Polska, Apaczka i dostęp do panelu (login + hasło)
– Google: dostęp do konta Google Analytics / Google Tag Manager i Google Ads (login + hasło)
– Newsletter: dostęp do platformy mailingowej MailChimp (login + hasło)