Jak założyć tani sklep internetowy?
Chcesz założyć własny sklep internetowy, ale obawiasz się wysokich kosztów? Nie musisz mieć dużego budżetu, aby rozpocząć swoją sprzedaż e-Commerce. W tym artykule podpowiemy Ci, jak założyć tani sklep internetowy i osiągnąć sukces w sprzedaży online.
Marzysz o własnym biznesie e-Commerce, ale nie wiesz, od czego zacząć? Założenie sklepu internetowego może być doskonałym rozwiązaniem, nawet jeśli masz ograniczony budżet. Sklep internetowy nie musi być drogi. Pokażemy Ci, jak stworzyć profesjonalny, ale tani sklep internetowy oraz jak osiągnąć zyski przy minimalnych kosztach.
Rynek e-Commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko i co druga złotówka wydana przez Polaków trafia do sklepów internetowych. Założenie sklepu internetowego w zmieniającym się świecie może okazać się nawet jedyną możliwością prowadzenia sprzedaży. Taka dynamika rozwoju e-Commerce to wielka szansa dla Twojego sklepu internetowego.
Tani sklep internetowy to szczególnie ciekawe rozwiązanie dla początkujących firm lub osób, chcących zacząć sprzedaż on-line. Systemów e-Commerce umożliwiających stworzenie sklepu internetowego na rynku są dziesiątki, ale jak wybrać ten najlepszy?
Do złożenia i uruchomienia taniego sklepu internetowego, nie potrzeba specjalistycznych rozwiązań. Na rynku istnieje wiele gotowych platform e-Commerce lub silników do budowy sklepów internetowych jak WooCommerce i PrestaShop, które możesz w dowolny sposób przystosowywać do Twoich potrzeb.
Jeżeli dopiero planujesz utworzenie sklepu internetoweg lub zastanawiasz się, jak stawiać pierwsze kroki w sprzedaży internetowej lub wybrać odpowiednią platformą dla Twojej firmy, dowiedz się o funkcjach, kosztach, hostingu oraz o tym, jak założyć sklep internetowy.
Przeglądając internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jak założyć tani sklep internetowy, natkniesz się na różne opinie. Jedni twierdzą, że najlepszym wyborem jest najtańszy sklep w modelu abonamentowym – choć to rozwiązanie może okazać się dobre jedynie na krótki czas. Inni sugerują korzystanie z darmowych platform, które jednak w miarę rozwoju sklepu mogą stać się kosztowne i sprawiać problemy.
Na rynku dostępnych jest wiele interesujących platform e-Commerce, w tym takie, które są całkowicie darmowe lub oferują darmowe podstawowe funkcjonalności. Większość tanich sklepów internetowych działa na licencjach open-source, co oznacza możliwość modyfikacji otwartego kodu źródłowego i dostosowywania go do własnych potrzeb. Platformy open-source często oferują szeroką bazę materiałów edukacyjnych oraz dynamiczne społeczności użytkowników, w tym fora, grupy na Facebooku i blogi, na których pasjonaci dzielą się wiedzą i rozwiązaniami. Również na naszym blogu znajdziesz praktyczne wskazówki i informacje o tego typu rozwiązaniach.
W tym artykule przygotowaliśmy przegląd tanich rozwiązań do stworzenia i prowadzenia sklepu internetowego. Przedstawimy ich zalety i wady na podstawie naszego doświadczenia oraz rozmów z klientami. Sprawdź, które z tanich rozwiązań dla sklepu internetowego będzie najlepszym wyborem w 2025 roku.
Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się:
- Co to jest platforma open-space i czym się charakteryzuje?
- Jakie są zalety i wady darmowych platformy open-source?
- Jakie możliwości daje założenie e-sklepu na platformie WooCommerce?
- Jaka jest specyfika sklepu PrestaShop, osCommerce, OpenCart, Dupal?
Jak założyć tani sklep internetowy?
W internecie można znaleźć oferty do stworzenia taniego sklepu internetowego. Jednak przy ich analizie warto pamiętać o zasadzie ekonomistów: „there ain’t no such thing as a free lunch” („nie ma darmowych obiadów”), co oznacza, że za wszystko w jakiś sposób się płaci. Wybierając darmowy sklep w modelu abonamentowym, musisz liczyć się z licznymi ograniczeniami, takimi jak limity transferu, możliwość dodania jedynie kilku produktów, brak opcji zmiany wyglądu sklepu czy ograniczony dostęp do kluczowych funkcji integracji dla Twoich klientów. Nie uważamy, że sklepy abonamentowe to dobre rozwiązanie, dlatego w tym artykule ich nie opisujemy. Warto również być czujnym na ukryte haczyki i drobny druk w ofertach tego typu oraz pamiętać, że przeniesienie sklepu z takiej platformy w przyszłości może być bardzo kosztowne.
Zgodnie z wcześniejszymi rekomendacjami, szczególną uwagę warto zwrócić na rozwiązania open-source. Tanie systemy sklepów internetowych stanowią dużą szansę dla małych firm oraz osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z e-commerce, umożliwiając przetestowanie pomysłu na biznes przy minimalnych kosztach stałych. Należy jednak podkreślić, że tego typu systemy nie są odpowiednie dla dużych sklepów z szerokim asortymentem. W tym artykule skupiamy się na rozwiązaniach open-source dedykowanych małym firmom oraz osobom prywatnym, które chcą stworzyć prosty i tani sklep internetowy.
Tani sklep internetowy krok po kroku
Od czego zatem zacząć, kiedy chcesz rozpocząć sprzedaż w sklepie internetowym. Przede wszystkim powinieneś przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, jak dużo produktów chcesz oferować, jak duży ruch będzie generował sklep, jakie funkcje są dla Ciebie najważniejsze, jaki budżet masz na to przedsięwzięcie i czego oczekujemy od Twojego sklepu? Jaki sklep internetowy w 2025 roku?
Estimated reading time: 25 minut
Przejdź do sekcji:
- Platformy e-Commerce
- Platformy Open-Source
- Jaki tani sklep internetowy wybrać?
- Platforma WooCommerce (WordPress)
- Platforma PrestaShop
- Jak założyć tani sklep internetowy?
- Sklep zaprojektowany samodzielnie czy przez agencję?
- Gotowy sklep internetowy
- Sukces w e-Commerce
- Ile zarabia sklep internetowy?
- Tani sklep internetowy najczęstsze pytania [FAQ]
- Podsumowanie
Platformy e-Commerce
Sklep internetowy działa w oparciu o oprogramowanie, które zarządza produktami, stanami magazynowymi, obsługuje cały proces zakupowy od przyjęcia zamówienia, płatności, po wysyłkę. Oprogramowanie sklepu internetowego zapewnia ponadto bezpieczeństwo danych, dostarcza narzędzia do marketingu i wiele innych funkcji sklepu. Takie oprogramowanie nazywamy popularnie systemem sklepu lub Platforma e-Commerce. Platforma e-Commerce to serce sklepu i jest najważniejszą inwestycją dla Twojego sklepu internetowego.
Rodzaje platform e-Commerce
Powstanie różnego rodzaju platform e-Commerce jest odpowiedzią na odmienne zapotrzebowania przedsiębiorców lub osób chcących prowadzić biznes w internecie. Zupełnie inne wymagania będzie miał mały sklep niż duży, masowy sklep z obrotem rzędu kilku milionów złotych.
Systemy sklepowe możemy podzielić na dwa główne rodzaje, czyli platformy abonamentowe i platformy open-source, które opisujemy w tym tekście. Istnieją również sklep internetowe oparte platformy dedykowane i licencyjne. Na platformach dedykowanych są oparte głównie duże i wielkich sklepów internetowe. Mają one naprawdę duże możliwości i funkcjonalności, jakie oferują, jednak pozwolić sobie na nie mogą jedynie naprawdę duże sklepy, dlatego nie będziemy ich szerzej opisywać. Platformy abonamentowe (SaaS) są oczywiście dużo tańsze niż dedykowane, ale w praktyce nigdy nie są darmowe. Jak sama nazwa wskazuje, są one płatne i trzeba za nie płacić miesięczny abonament. Nie płacenie za sklep internetowy SaaS powoduje jego wyłączenie i brak przyszłego wznowienia sprzedaży.
› Platformy e-Commerce krok po kroku
Wszystkie platformy e-Commerce pozwalają na utrzymywanie sklepu internetowego, sprzedaż produktów, przyjmowanie płatności, wysyłkę maili transakcyjnych, a także w pewnym zakresie decydowanie o wyglądzie strony. Występują między nimi jednak znaczne różnice. W zależności od założeń biznesowych danego sklepu może się okazać, że dla jednej firmy najlepsze będzie rozwiązanie abonamentowe, dla innej Open-Source, a jeszcze innej niezbędne będzie rozwiązanie dedykowane.
Platformy Open-Source
czyli WooCommerce, PrestaShop, OpenCart.
Takie sklepy wymagają instalacji na własnym serwerze, dzięki czemu jesteś jego właścicielem. Platformy open-source mają możliwości i funkcje, które potrzebujesz, są rozwijane przez wielu programistów na całym świecie, a jednocześnie są skalowalne i umożliwiają przyszły rozwój. Pamiętaj, że wybór darmowego oprogramowania sklepu zazwyczaj wiąże się także z koniecznością zakupu płatnych wtyczek (pluginów) rozszerzających jego funkcjonalność, ale będą to często rozwiązania, których nie mają sklepy abonamentowe rozwijane przez jedną firmę.
Dla kogo jest platforma open-source?
- osoby, które chcą mieć własny, niezależny sklep
- średnio-zaawansowanych, znających podstawy e-commerce
- planujących rozwój na rynki zagraniczne
- przewidujących dynamiczny rozwój sklepu i biznesu
Zalety platform open-source
- jesteś właścicielem sklepu, może go rozwiać i zmieniać wygląd
- darmowy skrypt, brak opłaty licencyjnej, częste aktualizacje
- dużo bezpłatnych dodatków i funkcjonalności
- elastyczny design, bardzo dużo darmowych i płatnych motywów (szablonów)
- bardzo duża ilość wtyczek – Google Analytics, Social Media, SEO, płatności, kurierzy, aukcyjne, porównywarki, newslettery itp.
- dostęp do kodu źródłowego oraz możliwość jego edycji
- duży wpływ na optymalizację sklepu i poprawność pozycjonowania SEO
- wsparcie techniczne – grupy na Facebooku, gdzie szybko można otrzymać pomoc
- popularność sklepów WooCommerce, PrestaShop gwarantuje łatwe znalezienie firmy lub specjalisty, który pomoże w rozwoju sklepu
Wady platform open-source
- konfiguracja i wdrożenie – trzeba zapłacić specjalistom lub jeżeli masz wiedzę, możesz zrobić to sam
- nie zawsze integracja z ERP (systemy magazynowo-księgowe) przebiega sprawnie
- brak automatycznych aktualizacji, wymagana administracja sklepu
- musisz dbać o bezpieczeństwo – administracja, kopie itp.
- dodatkowy koszt hostingu
- samodzielne dostosowanie sklepu do obowiązków prawnych, regulaminy
- wsparcie techniczne dostępne często na forum, grupach Facebook lub agencji interaktywnej
Jaki tani sklep internetowy wybrać?
Aby wybrać opcję optymalną dla Twojego biznesu, powinieneś przeanalizować także, jaki wybrać rodzaj silnika do sklepu internetowego.
Zacznijmy więc od omówienia tzw. silników platform e-Commerce. Poniżej opisujemy porównanie najpopularniejszych silników dla sklepów internetowych open-source i abonamentowych, ich możliwości oraz wady i zalety. Wszystkie platformy są oczywiście tak rozbudowane i zróżnicowane, że opis wszystkich możliwości, funkcjonalności i porównanie ich jest niemożliwe. Sprawdźmy, jakie są najważniejsze elementy każdego systemu oraz porównajmy przybliżone koszt jego utrzymania.
Platforma Open Source
Decydując się na sklep internetowy w licencji Open Source, otrzymujesz darmowy dostęp do oprogramowania sklepu internetowego. Nie musisz ponosić comiesięcznej opłaty za dostęp do sklepu i aktualizacje. Możliwości personalizacji sklepu oraz optymalizacji są ogromne, jednak jeżeli nie masz podstawowej wiedzy o technologiach, html, php, hostingu, konieczna będzie współpraca przy wdrożeniu sklepu z firmą zewnętrzną, a każda kolejna zmiana, przebudowa i aktualizacja to dodatkowy koszt.
Najpopularniejsze silniki sklepów Open Source, czyli WooCommerce, PrestaShop, osCommerce, OpenCart
Sklep WooCommerce WordPress
WooCommerce jest dodatkiem do znanego i cenionego systemu do zarządzania treścią WordPress. Największe firmy, instytucje zaufały temu systemowi i zarządzają stronami za pomocą darmowego WordPressa. Platforma WordPress dodaje możliwość zarządzania nie tylko stroną, ale i sklepem internetowym, co otwiera przed Tobą wiele ciekawych możliwości. WooCommerce + WordPressa to oczywiście idealne rozwiązanie dla osób, które znają i lubią to środowisko. To również bardzo dobre rozwiązanie dla nowych użytkowników, ponieważ jest to wyjątkowo intuicyjna platforma.
› Oficjalna strona: www.woocommerce.com
WordPress i WooCommerce jest darmowy i ma bogate możliwości personalizacji dzięki motywom (szablony) i wtyczkom, które zapewnia łatwą integrację funkcji e-commerce. Jako platforma open-source WordPress daje możliwość zmian i rozwoju. W razie potrzeby odnajdziesz osoby skłonne do pomocy, ponieważ środowisko WordPress zgromadziło wokół siebie liczną społeczność. Liczne rozszerzenia i dodatki pomogą Ci w prosty sposób dostosować sklep do polskich realiów. WordPress to oczywiście platforma globalna odpowiadająca za 30% stron internetowych na świecie, dlatego też jest dostosowana do budowania sklepu, którym będziesz mógł sprzedawać na całym świecie. Możemy korzystać z różnych wersji językowych i walut rozwiązań kurierskich, logistycznych, międzynarodowych płatności itd.
Wykorzystanie WordPressa i WooCommerce to nie tylko szybki i przyjazny sposób na prowadzenie sklepu, ale również bezpieczny dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją sprzedaż w internecie, ale obawiają się, że nie mogą zainwestować dużego budżetu, ponieważ sklep nie będzie zarabiał wystarczająco dużo. Jeżeli chcesz otworzyć Twój sklep internetowy WooCommerce to system, którym powinien zainteresować się w pierwszej kolejności.
Wady i zalety WordPress WooCommerce
- lider wśród platform e-Commerce na świecie z ponad 30% udziałem w rynku
- przeznaczony dla małych, średnich i dużych sklepów
- WooCommerce jest w 100% darmowy
- panel administracyjny WordPress jest wyjątkowo łatwy w obsłudze
- system cały czas rozwijany i aktualizowany
- możliwość rozbudowy funkcjonalności i integracji niezbędnych w sklepie internetowym
- jest bezpieczny, a zastosowanie szyfrowania SSL całkowicie eliminuje problemy bezpieczeństwa
- płacisz tylko i wyłącznie za dodatki, które ułatwiają Ci życie, jeżeli nie chcesz automatyzować niektórych funkcji, możesz to robić wciąż za darmo
- ogromna ilość szablonów premium, które mogą nadać Twojemu sklepowi indywidualny wygląd
- możliwość integracji WooCommerce z wysyłkami: Kurierzy, InPost czy Poczta Polska
- integracja szybkich płatności jak Tpay, DotPay, Przelewy24, PayU i PayPal
- robienie zakupów jako gość lub po założeniu konta
- możliwość prowadzenia bloga
- bardzo dobra integracja z SEO
Więcej szczegółów na temat platformy WordPress i WooCommerce:
› Sklep WordPress krok po kroku
› Sklep WooCommerce wady i zalety
› Sklep WordPress + WooCommerce | Cennik
Sklep PrestaShop
PrestaShop to kompletne, innowacyjne i skuteczne rozwiązanie pozwalające łatwo założyć sklep internetowy. System zdobył dużą popularność z uwagi na to, że działa na zasadzie licencji open-source i jest po prostu darmowy. Do rozpoczęcia sprzedaży z PrestaShop potrzebny jest tylko hosting i własna domena. Dlatego, jeżeli masz czas i predyspozycje do samodzielnego stworzenia sklepu to jedyne koszty, jakie na początek musisz ponieść, aby uruchomić Twój sklep internetowy.
› Oficjalna strona: www.prestashop.com
Po wykupieniu hostingu i instalacji PrestaShop na serwerze kolejny krok to konfiguracja sklepu, czyli wybór sposobu płatności, opcji dostawy w sklepie, czy zmieniana prostych elementów wyglądu. PrestaShop po instalacji nie wygląda imponująco, dlatego możesz wybierać z gotowych szablonów dostępnych w internecie. Jeżeli zależy Ci na indywidualnym wyglądzie i dostosowaniu sklepu do własnych potrzeb w tym celu zlecany będzie indywidualny projekt graficzny i wdrożenie zmian przez specjalistów od PrestaShop.
PrestaShop jako profesjonalna platforma dla sklepów internetowych daje możliwość pełnego zarządzania produktami, zamówieniami, relacjami z klientami, obserwacji statystyk. Funkcje, jakie oferuje silnik PrestaShop w standardzie to m.in. zarządzanie magazynem, eksport produktów ze sklepu na platformy aukcyjne, porównywanie produktów, nieograniczona liczba wysyłek, płatności kartą kredytową, przelewem bankowym, newsletter, wybór języka, walut i wiele innych funkcji. Pełny opis funkcji zobacz na oficjalnej stronie PrestaShop. Jeżeli szukasz funkcje, które nie są dostępne w silniku PrestaShop, możesz skorzystać z jednej z wielu wtyczek darmowych i płatnych, które rozbudowują platformę. Jeżeli w przyszłości Twój sklep się rozrośnie i potrzebne będą specyficzny moduł, a w dostępne wtyczki nie oferują takiej funkcjonalności rozbudowywanie sklepu i znalezienie specjalisty może okazać się kosztowne, a zadanie trudne do realizacji.
Wady i zalety PrestaShop:
- PrestaShop to tani silnik sklepu internetowego
- oferuje podstawowe funkcjonalności, które można rozbudować płatnymi wtyczkami
- posiada sporo darmowych szablonów graficznych, jednak są one dość słabej jakości
- panel administracyjny jest przystępny i łatwy w obsłudze
- PrestaShop jest wydajny, biorąc pod uwagę funkcje jakie oferuje
- możliwe luk w bezpieczeństwie, które są często naprawiane
- częste aktualizacje wymagane do prawidłowego działania sklepu
Jak założyć tani sklep internetowy?
Od czego zatem zacząć, jeżeli chcesz założyć sklep internetowy. Przede wszystkim powinieneś zrozumieć, jak działa sklep internetowy oraz przemyśleć, jakiego sklepu potrzebujesz, co chcesz sprzedawać – produkty, czy usługi i jak duży ruch będzie generował sklep. Będzie to miało wpływ, jakie funkcje będą najważniejsze, jaki budżet musisz na to przedsięwzięcie przeznaczyć. Zatem, czego oczekujesz od Twojego sklepu i jaki sklep internetowy chcesz założyć?
Posiadanie sklepu internetowego to nie jednorazowe wdrożenie projektu, ale niekończący się proces prowadzenia sklepu, obsługi klienta, administracji, wdrażania poprawek, marketingu, dostosowań do nowych trendów w e-Commerce. Prowadzenie sklepu internetowego ma na celu obsługę sklepu i zamówień, zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji.
Gdy już zdecydujesz się na jedną z powyższych platform e-Commerce i uruchomisz swój tani sklep internetowego krok po kroku, koniecznie przejdź do następnego etapu tworzenia swojego e-Biznesu. Tym etapem jest marketing oraz pozycjonowanie SEO. Jak pozycjonować sklep internetowy, oraz jak odnieść sukces w e-Commerce czytaj w naszych licznych artykułach na blogu.
Sklep zaprojektowany samodzielnie czy przez agencję?
Jeżeli masz czas na naukę tworzenia sklepów internetowych lub umiejętności graficzne i techniczne, tani sklep internetowy może być dobrym rozwiązaniem. Natomiast jeśli zależy Ci na profesjonalnym wyglądzie, optymalizacji i wsparciu technicznym, wybór agencji interaktywnej będzie bardziej odpowiedni.
Wybór między tanim sklepem internetowym wykonanym samodzielnie a sklepem w agencji interaktywnej zależy od kilku czynników, które przedstawimy poniżej.
Tani sklep internetowy
ZALETY
Niskie koszty początkowe – możesz skorzystać z tanich platform e-Commerce typu open-source, które sam skonfigurujesz.
Samodzielność – masz pełną kontrolę nad wyglądem i funkcjonalnością sklepu, choć wymaga to pewnych umiejętności technicznych.
Elastyczność – możliwość dodawania własnych wtyczek, funkcji oraz optymalizacji SEO.
Brak opłat za agencję – brak kosztów związanych z pracą agencji.
WADY
Czasochłonność – nauka i samodzielne tworzenie i sklepu może być czasochłonne, szczególnie jeśli napotkasz problemy techniczne.
Ograniczona pomoc techniczna – w darmowych wersjach oprogramowania wsparcie może być ograniczone, często w postaci forów lub dokumentacji.
Sklep w agencji interaktywnej / e-Commerce
ZALETY
Profesjonalne podejście – agencja zaprojektuje i skonfiguruje sklep zgodnie z najlepszymi praktykami UX, SEO, i e-commerce.
Wsparcie techniczne – masz stały dostęp do wsparcia technicznego oraz aktualizacji.
Personalizacja – możliwość wdrożenia zaawansowanych funkcji i integracji z zewnętrznymi systemami (np. systemy płatności, CRM).
Optymalizacja – agencja może zadbać o optymalizację strony pod kątem wydajności i widoczności w wyszukiwarkach.
WADY
Koszty – wysokie koszty związane z usługami agencji, zarówno w fazie tworzenia, jak i późniejszego utrzymania.
Ograniczona elastyczność – w zależności od umowy, niektóre agencje mogą ograniczać możliwość samodzielnych zmian w sklepie.
Gotowy sklep WordPress
Ciekawą alternatywą dla sklepu SaaS w abonamencie jest gotowy sklep internetowy WordPress + WooCommerce. Jest to idealne rozwiązanie łączące wszystkie plusy platformy open source i sklepu SaaS dla osób ceniących elastyczność. Rozsądna cena i duża ilość dostępnych modułów i wtyczek pozwala dopasować gotowy sklep internetowy do Ciebie i potrzeb Twoich klientów.
Zalety gotowego sklepu internetowego WordPress
Platforma WordPress + WooCommerce to sprawdzone przez miliony klientów na całym świecie stabilne i nowoczesne rozwiązanie dla Twojej gotowego sklepu internetowego. WooCommerce umożliwia prowadzenie sklepu detalicznego (B2C) oraz sprzedaży hurtowej (B2B).
Pamiętaj, wybierając platformę WordPress jesteś właścicielem sklepu i jest to w pełni wartościowa platforma e-Commerce.
Gotowe sklepy internetowe realizowane przez naszą agencję e-Commerce wyróżniają się indywidualnym podejściem i nowoczesnymi rozwiązaniami popartymi dużym doświadczeniem.
- Rozsądna cena gotowego sklepu
- Profesjonalne i skuteczne
- Nieograniczone możliwości
Sukces w e-Commerce
Co zrobić, żeby odnieść sukces w e-Commerce i zwiększyć miesięczne obroty w Twoim sklepie internetowym? W zależności od branży każdy przedsiębiorca będzie miał inną odpowiedź na to pytanie. Jest jednak wiele stałych elementów, które wpływają na wzrost sprzedaży i satysfakcję klienta z dokonanych zakupów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania warto wdrożyć, by rozwinąć swój biznes internetowy, zapoznaj się z naszym artykułem.
W Polsce z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Istotnie, bardzo łatwo jest wejść na rynek e-Commerce, ale zdecydowanie trudniej jest ugruntować na nim swoją pozycję i osiągać coraz wyższe cele sprzedażowe. Problem nie polega zwykle na źle dobranej ofercie, ponieważ mniejsza lub większa konkurencja jest w każdej branży i w każdej można znaleźć niszę, czyli docelową grupę klientów, tylko na odpowiednim zaprojektowaniu sklepu. Do najbardziej popularnych kategorii e-Commerce zalicza się sklepy internetowe z odzieżą, kosmetykami, ze sprzętem sportowym, artykułami gospodarstwa domowego, meblami, akcesoriami i zabawkami dla dzieci, księgarnie, z artykułami spożywczymi i sklepy oferujący dostawę owoców i warzyw.
Co jednak zrobić, żeby sklep internetowy nie zginął na tle silnej konkurencji i jego widoczność była coraz lepsza, a generował coraz większy ruch? Kluczowo jest, by od początku patrzeć na biznes internetowy nie jak na sklep stacjonarny, który przyciąga tylko ofertą i cenami, tylko szerzej, jako elastyczną, ciągle rozwijającą się platformę sklepową dostosowaną do indywidualnych potrzeb zakupowych klienta. Twój sklep internetowy osiągnie sukces, gdy będziesz wprowadzał zmiany na wielu płaszczyznach, poprawiające jakość sprzedaży i obsługi, jego wygląd i funkcjonalność. Jeśli więc chcesz pozyskać więcej klientów, przeczytaj nasz poradnik, w którym przedstawiamy różne aspekty komunikacji marki i prowadzeniu biznesu w e-Commerce.
Ile zarabia sklep internetowy?
Jeżeli chcesz założyć sklep internetowy zapewne ciekawi Cię, ile możesz zarobić na prowadzeniu i sprzedaży w sklepie internetowym. Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć na tak ogólne pytanie, ponieważ branża e-Commerce nie jest jednolita. Wszystko zależy od wielu różnych czynników: co chcesz sprzedawać, z jaką marżą, na jaką formę sprzedaży się zdecydujesz, własny sklep, dropshipping itd.
Łatwość wejścia na rynek e-Commerce i otworzenia sklepu internetowego powoduje znaczną atrakcyjność i wzrost zainteresowania tym kanałem sprzedaży. Należy pamiętać, że już do początku prowadzenia sklepu można z sukcesami konkurować z wielkimi graczami. Co roku powstaje tysiące nowych sklepów internetowych, jednakże większość z nowo powstałych e-sklepów nie utrzymuje się na rynku dłużej niż 2 lata.
W sklepach internetowych najlepiej sprzedają się odzież, dodatki i akcesoria, książki, płyty, filmy, multimedia i elektronika. Bardzo szybko rośnie sprzedaż produktów związanych ze zdrowym stylem życia, a także akcesoriów dla zwierząt, mebli i wyposażenia wnętrz. Wejście w sprzedaż internetową w takich branżach to szansa na zarobienie dużych pieniędzy, ale i zwiększenie konkurencyjności na rynku.
Zyskiem dla sklepu internetowego, a w zasadzie jego wielkość zależy od wielu czynników jak wysokość marży oraz koszty sklepu. Na początku działalności sklepu raczej trudno wygenerować istotne zyski, jeżeli nie masz dużego budżetu na kampanie reklamowe.
Możesz jednak przyjąć, że Twój sklep internetowy powinien zacząć zarabiać na siebie w przeciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Taka zasada jest stosowane dla większości biznesów. Dlatego też tworząc sklep internetowy, należy mieć budżet przynajmniej na pierwsze pół roku funkcjonowania Twojego sklepu.
Tani sklep internetowy – najczęstsze pytania [FAQ]
Platforma CMS e-Commerce to oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie sklepu internetowego po zainstalowaniu i skonfigurowaniu na serwerze. Alternatywą są abonamentowe platform SaaS, które udostępniane są jako usługa gotowego sklepu internetowego w chmurze, na serwerach dostawcy oprogramowania.
Darmowy CMS jest wydawany na licencji GNU (General Public Licence), co oznacza, że możesz go pobierać, edytować, personalizować, używać, a nawet sprzedawać. Ten model oprogramowania znany jest jako open-source. Często wiele dodatków do CMSa jak motywy (szablony), wtyczki są również darmowe.
WordPress jest bezpłatnym systemem CMS. Możesz go w każdej chwili pobrać, zainstalować, edytować. To przyczyniło się do ogromnego sukcesu WordPress. Na platformie CMS WordPress możesz stworzyć każdy rodzaj strony internetowej lub e-sklep.
Podsumowanie
E-commerce to przyszłość handlu, a założenie własnego sklepu internetowego nigdy nie było prostsze. Wybór odpowiedniej platformy może wydawać się wyzwaniem, ale z pomocą darmowych rozwiązań open-source, takich jak WooCommerce, czy PrestaShop, możesz stworzyć tani sklep internetowy, który spełni Twoje potrzeby. Każde z tych narzędzi oferuje podstawowe funkcje potrzebne do prowadzenia e-sklepu, a także liczne dodatki pozwalające na dostosowanie go do indywidualnych wymagań.
Decyzja, które rozwiązanie wybrać, zależy od Twojego budżetu, potrzeb i wizji. Warto jednak pamiętać, że wybór platformy to tylko początek drogi – sukces w e-commerce zależy przede wszystkim od Twojego zaangażowania, marketingu i umiejętności budowania relacji z klientami. Nie bój się eksperymentować, uczyć i doskonalić swojego sklepu, a z czasem Twoja inwestycja może przerodzić się w dochodowy biznes online.
Jeżeli trafiłeś/aś na ten tekst i potrzebujesz doradztwa w zakresie, jaką platformę sklepu internetowego wybrać, szukasz twórcy Twojego sklepu internetowego lub po prostu chcesz wycenić projekt, prosimy o kontakt. Decydując się na współpracę z nami, otrzymasz nie tylko atrakcyjny graficznie, zbudowany zgodnie z zasadami UX i UI oraz w pełni responsywny sklep internetowy oparty o WooCommerce, ale także funkcjonalny i przejrzysty system zarządzania sklepem oparty o WordPress, dzięki któremu zarządzanie Twoim sklepem internetowym będzie proste i intuicyjne.
Ile kosztuje sklep internetowy lub przeniesienie sklepu na WordPress lub PrestaShop w naszej agencji? Ceny zaczynają się już od 2500 zł netto. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, skorzystaj z naszego kalkulatora, zadzwoń lub wypełnij formularz, w którym podasz podstawowe informacje, a bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu prześlemy w 48h.
Czytaj również: